PDA

View Full Version : Muzikanten gezocht voor ‘punk ’n bass‘ band



thomaster87
27 februari 2012, 20:27
Gegroet beste mensen!

Ik ben op zoek naar een aantal muzikanten die zin hebben om samen (een poging te wagen om) geniale muziek te maken. Wat ik voor ogen heb is een combinatie van de energie, ritmes en gitaren van Punk, Rock en Metal enerzijds en melodieën, ritmes en effecten uit Drum ’n Bass, Techno, 90’s House, Happy Hardcore en Hiphop aan de andere kant. Het is niet de bedoeling om esoterische teringherrie te maken; wel de bedoeling is het om lekkere stevige, swingende, energieke en experimentele nummers te schrijven, eventueel aangevuld met een paar covers. Natuurlijk wil ik ook live spelen als de tijd daar is. Ik heb zeker al een aantal ideeën op de plank liggen, maar ik denk dat het ook belangrijk is om samen aan het songwriten te gaan.

Wie ben ik?

Mijn naam is Thomas, 24 jaar. Ik ben van oorsprong klassiek pianist (8 jaar les gehad), maar sinds ik op mijn 16e mijn eerste keyboard kocht en in mijn eerste rockcoverbandje ging spelen heb ik me op allerlei andere stijlen toegelegd. Behalve toetsen speel ik ook gitaar (lead, akoestisch, ritme) en basgitaar. Verder kan ik redelijk overweg met een mondharmonica en speel ik een heel klein beetje accordeon. Mijn main-focus voor deze band zijn de toetsen, maar vind het ook wel erg leuk om af en toe wat anders te doen.

Ik speel of speelde onder andere in de volgende bands/projecten:
Jos en de Tosti’s (Punk Rock) – gitaar, toetsen en zang
Nymphea Aurora (Doom Metal) – toetsen, samples
Scasss (Blues Rock) - toetsen
Despare (Industrial Ambient) – toetsen, gitaar, bas, samples

Wie zoek ik precies?

Ik zoek in ieder geval mensen die open-minded zijn en het experiment niet schuwen. Je hoeft geen muzikaal genie te zijn, maar kunt wel meer spelen dan een paar simpele riffjes of powerchords.