PDA

View Full Version : Goed Tremolo pedaal???



USofguitar
27 februari 2012, 19:43
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment op zoek naar een goed tremolo pedaal voor mijn pedalboard. Hebben leden van dit forum advies of ervaring die ze graag willen delen?

Alvast bedankt.
Ulrich

Riny
27 februari 2012, 20:07
Zelf ben ik zeer tevreden over de Boss TR-2.
Zeer fijn in te stellen.

http://dl.dropbox.com/u/793212/Afbeeldingen/tr-2.jpg

MarkV
27 februari 2012, 20:14
Het algemene volume met een TR-2 neemt wel iets af, wat veel mensen een probleem vinden. Er zijn wel weer mods voor.
Ikzelf vond de Voodoo Labs tremolo (http://www.voodoolab.com/tremolo.htm) een stukje beter.

lindstrom
27 februari 2012, 20:20
die Boss trem is zeker niet slecht nee, maar mijn voorkeur gaat uit naar de T-rex Tremster

Ukeloeder
27 februari 2012, 20:43
TRexTremster is helemaal te gek inderdaad. Maar wtf dat ding is zo gruwelijk duur en dat voor een apparaat dat ik niet heul veul gebruik. Misschien dat ik er nog eens aan ga, maar voorlopig hier ook de TR2. Doet precies wat een tremolo moet doen, maar verder geen fancy tricks. Volume drop ervaar ik ook niet als echt hinderlijk.

Pepe
27 februari 2012, 21:06
IK heb een handvol die ik eigenlijk niet nodig wegens trem in Fenderamp dus neem ik af en toe een non trem amp mee zodat ik kan zeggen, zie je wel dat ie van pas komt.
Afijn.
Ik heb ze vanaf cheap ass (Artec, totaal onbruikbaar) tot pricy classics (Dunlop, totaal onbruikbaar). Op het board staat nu een EH Pulsar met teveel onbruikbare toeters en bellen maar er zit iets werkbaars op, good enough for rock'n roll.

De mooiste trem zit op mijn Peavey valverb maar die gaat nooit naar buiten, je hoeft er maar naar te kijken en er breekt weer iets af.

hs0504
27 februari 2012, 21:10
De EHX Pulsar is ook een leuke. Niet duur, klinkt echt lekker en behoorlijk veel mogelijkheden.

... ah, ik zie dat Pepe me net voor was....

ErikM
27 februari 2012, 22:01
Ik gebruik een diy heartthrob. Super ding, kan lekker diep, maar ook de lichte fenderige dingen met een ietsje vervorming...

the sure thing
27 februari 2012, 22:44
Fulltone supatrem. Handig met je voet in te stellen! En een interne trim pot voor volume. Ik vind een volume regelaar op een tremolo essentieel. De trex tremster heeft dat ook, de 2e versie van voodoolab ook.

Aca Ilic
28 februari 2012, 00:18
Tremoglo is ook een goeie, heb eens getest wil ik ook zsm aanschaffen...

http://www.youtube.com/watch?v=_piLWlN3xzQ

telecastermaster
28 februari 2012, 16:25
Dunlop, totaal onbruikbaar

Wat is er mis met die Dunlop? De TS-1? Ik vind het wel een hele nuttig alternatief voor mijn Valverb.
Deze versie lijkt me trouwens erg handig: met een pedaal om de snelheid te regelen.

http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/jimdunlop_tvp-1_001.jpg

Riny
28 februari 2012, 16:55
Het algemene volume met een TR-2 neemt wel iets af, wat veel mensen een probleem vinden.

Zou mogelijk kunnen zijn maar ook ik ervaar het afnemen van volume niet echt.
Misschien dat dit naar voren zou komen bij het gebruik in optredens.
Ik gebruik hem/haar alleen maar thuis. (kan door medische ongemakken de deur niet meer uit jammer genoeg).

vinni
28 februari 2012, 19:48
Kan the love voor de tremster niet begrijpen......erg karakterloos. Maar goed....respect voor ieders smaak.

Net de Diamond Tremolo verkocht.

All hail to the new king : Sonicbox trem!

Nog een stuk goedkoper ook!

Vinni

Pepe
28 februari 2012, 22:30
Wat is er mis met die Dunlop? De TS-1? Ik vind het wel een hele nuttig alternatief voor mijn Valverb.
Deze versie lijkt me trouwens erg handig: met een pedaal om de snelheid te regelen.



De mix heet intensity en een beetje trem kan dat ding niet, het is of dikke trem of niks.Er zijn wel eens dagen dat ik niet gelijk op een krokodil in de Louisiana Swamps wil dobberen. Bij de Valverb kan je het effect er wel gewoon indraaien.

Lousiana heeft aligators trouwens, meen ik.

ErikH
28 februari 2012, 22:46
De behringer tremolo schijnt bijzonder goed te zijn. Het zal misschien structureel niet de sterkste te zijn, maar het schijnt dat het pedaaltje door meerdere bladen en sites als beste tremolo uitgeroepen is.

Bernardduur
29 februari 2012, 09:28
De behringer tremolo schijnt bijzonder goed te zijn. Het zal misschien structureel niet de sterkste te zijn, maar het schijnt dat het pedaaltje door meerdere bladen en sites als beste tremolo uitgeroepen is.

Denk dat de prijs daarin ook is meegenomen........

Dweezman
29 februari 2012, 10:49
Sherlock Tremit. Weinig opties, weinig vernieuwends, maar klinkt vrijwel gelijk aan de tremelo op mijn Fender Vibroverb Amp. En dat is de mooiste trem die ik ooit hoorde.

Heibel
29 februari 2012, 12:16
Danelectro Tuna Melt!! Goedkoop, goed, karakter..Bang for the Buck!

guitarkid
29 februari 2012, 12:58
De behringer tremolo schijnt bijzonder goed te zijn. Het zal misschien structureel niet de sterkste te zijn, maar het schijnt dat het pedaaltje door meerdere bladen en sites als beste tremolo uitgeroepen is.

Bovendien, wat doet zo'n tremolo nou eigenlijk? Alleen het volume harder en zachter zetten, sneller of langzaam!:hide:

tillens
1 maart 2012, 18:08
Sherlock Tremit. Weinig opties, weinig vernieuwends, maar klinkt vrijwel gelijk aan de tremelo op mijn Fender Vibroverb Amp. En dat is de mooiste trem die ik ooit hoorde.

Absoluut! Ik heb de Fulltone Supatrem ook gehad, vond het niets. Daarna de Catalinbread Semaphore gekocht, erg tof, inc volumeboost mogelijkheid. Staat nu in de stille verkoop. En heb uiteidenlijk de Sherlock gekocht. Zo hoort een trem te klinken!

vinni
1 maart 2012, 18:19
Bovendien, wat doet zo'n tremolo nou eigenlijk? Alleen het volume harder en zachter zetten, sneller of langzaam!:hide:

Inderdaad....zou dr maar een stoeltje bij houden ;)

Zet 10 trems op een rij en ze zorgen allemaal dat het geluid harder en zachter gaat.....
En toch klinken ze alle 10 anders.

Vinni

Aca Ilic
8 maart 2012, 00:06
Kan the love voor de tremster niet begrijpen......erg karakterloos. Maar goed....respect voor ieders smaak.

Net de Diamond Tremolo verkocht.

All hail to the new king : Sonicbox trem!

Nog een stuk goedkoper ook!

Vinni
Heey Vinni,

heb je by the way ergens soundclips van je trem, en wat kost pedaal als ik het mag weten. Alvast bedankt

cheers
Alex

vinni
8 maart 2012, 19:26
Heb'm nu even niet.

Dmitry van Sonicbox past'm nu aan.
Ik wil'm wat langzamer hebben en dat de LED minder bright is.
Kost me alleen verzendkosten.

Heb nog nooit clips gemaakt.
Zal eens kijken of me dit lukt.

Maar nog even geduld!
Vinni

Aca Ilic
8 maart 2012, 19:31
Bedankt Vinn,

grtz
Alex

Guitarleon
8 maart 2012, 22:16
ik gebruik altijd een line6 mm4 voor mn tremolo's, en die klinken prima. je kan ook nog meerdere presets maken, erg handig...
de beste tremolo is geen los pedaal, maar zit in een versterker... (fender brownface vibroverb...)

Aca Ilic
8 maart 2012, 22:37
ik gebruik altijd een line6 mm4 voor mn tremolo's, en die klinken prima. je kan ook nog meerdere presets maken, erg handig...
de beste tremolo is geen los pedaal, maar zit in een versterker... (fender brownface vibroverb...)

Yep, maar de topic heet "Goed tremolo pedal..." ;-)

matto
8 maart 2012, 23:19
Ik heb gelukkig nog steeds mijn goedkope ibanez tank serie pedaaltje, typische el cheapo uitvoering maar prima bruikbaar.
Speed-depth en volume regelaar en een paar jaar terug voor slechts 15 euro op de beurs in Veenendaal gekocht.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WxvpwXAYL._SS500_.jpg

Tristan
9 maart 2012, 11:16
ik gebruik altijd een line6 mm4 voor mn tremolo's, en die klinken prima. je kan ook nog meerdere presets maken, erg handig...
de beste tremolo is geen los pedaal, maar zit in een versterker... (fender brownface vibroverb...)

Dat is niet zomaar een tremolo, want die heeft ook iets van vibrato in de sound zitten.
Wil je zo'n sound hebben in een pedaal dan lijkt de Catalinbread Pareidolia me het meest geschikt, Toadworks maakt ook nog zo'n ding, maar in de clipjes vond ik die in ieder geval vrij belachelijk klinken.

Guitarleon
9 maart 2012, 16:32
van Toadworks krijg ik echt rillingen... Ik heb diverse van hun pedalen gehad en geprobeerd ('lil Leo, mr. Ed, en die Meat boost)
vond ze wel goed klinken, maar het ruisniveau is echt onacceptabel...

onrust nv
10 maart 2012, 12:08
Daarna de Catalinbread Semaphore gekocht, erg tof, inc volumeboost mogelijkheid.

Da's toch die op ringmodulatie snelheden kan draaien? Want die en de hummingbird staan door die snelheid hoog op mijn verlanglijst. In de snelle stand kan je de distortion een wat grovere extra bite geven. Daar gebruik ik nu de LFO van de MF-103 phaser ook voor. Dan klinkt je gitaar bijna als een bespeelbare kettingzaag. Grof, bruut en hard.

Tristan
10 maart 2012, 14:34
Ah, okee, geen idee, die Meat Jr vond ik wel goed, maar voor de rest ben ik ook niet echt overtuigd inderdaad.

tillens
17 maart 2012, 17:33
Da's toch die op ringmodulatie snelheden kan draaien? Want die en de hummingbird staan door die snelheid hoog op mijn verlanglijst. In de snelle stand kan je de distortion een wat grovere extra bite geven. Daar gebruik ik nu de LFO van de MF-103 phaser ook voor. Dan klinkt je gitaar bijna als een bespeelbare kettingzaag. Grof, bruut en hard.

Geen idee, ik weet dat ie kan lopen met de teaser stallion. Dan zou je em even moeten komen beluisteren heb em al een tijdje niet meer aan gehad. grt

Brum
18 maart 2012, 11:00
Rocktron Pulse Tremolo:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSntuUatFtPZ-TZc00CVx_n99gTQzx8YtqQKWav4OYzyAzNvPM9

Goed en goedkoop. Ik denk alleen dat ie niet meer gemaakt wordt, maar zal vast wel tweedehands te vinden zijn.