PDA

View Full Version : Savale <3 Valerie



savale
27 februari 2012, 10:16
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Kritiek is welkom op alle vlakken aangezien ik alles zelf heb gedaan. (alleen drums zijn midi)


http://www.youtube.com/watch?v=6nDYkeTP1l0

BibixMusic
27 februari 2012, 10:59
Gaaf hoor, klinkt lekker :D

Enige wat me opvalt is hoe je bepaalde stukken zingt.
Opzich is er niks mis met jouw uitspraak, maar bij bepaalde punten is het toch handig om het op andere lettergrepen te zingen.
Bijvoorbeeld: Je zingt 'Valerie' gewoon met een duidelijke 'ie', maar als je er wat meer kracht op wil zetten (twang) kun je beter 'ValerEE' zingen. Met de 'ie' zet je jezelf ook een beetje vast qua mogelijkheden om te variëren en zing je snel op je keel.
Maarja, dit is wel jouw manier van zingen dus het maakt niet zo veel uit :)

Han S
27 februari 2012, 12:51
De uitspraak van de talen is altijd een probleem en als je eens een tijdje door Engeland heen gaat zwerven hoor je een paar accenten hoor. Het is dus vrij moeilijk om dat goed te doen en vaak hoor je een combinatie van accenten. Bijvoorbeeld een combinatie van Gronings en Limburgs, maar dan in het Engels en dat blijft een merkwaardig gehoor.

Waar ik helemaal de stuipen van krijg zijn zangers en zangeressen, we noemen geen namen maar ze komen uit den Haag, die een woord als 'me', dat toch een duidelijke ie klank heeft uitspreken als een schaap dat moet schijten: meh.

Duhsjaak
27 februari 2012, 15:38
Hi
Wat heerlijk toch altijd weer. Han is zo subtiel als een kettingzaag, maar ook hier klopt de analyse.
Valeree is een component van Wijnhuis' Mockney accent. Mockney, being a combination of money and cockney. Ofwel een poenerige manier om plat Londons te spreken. Zo ongeveer Wim Sonneveld's plat Amsterdams. Tenenkrommend.

In het taalpuristen draadje kun je me nog van leer zien trekken tegen het NL Engels. Wij hebben hier een nieuwe energie maatschappij bijvoorbeeld die DONG heet. Iets dat gewoon zonder omwegen lul betekent in het Engels. ZO is er bijvoorbeeld al jaaaaaaren een tamelijk keiharde biologiefilm die King Dong heet. En die is dus echt niet genoemd naar het fameuze NL bedrijf.

Ik ben daarin extra lastig omdat dat echt moet gebeuren, en omdat ik een zeer goede opleiding in die taal heb gehad omdat mijn toenmalige opdrachtgever mijn MAVO engels lang niet goed genoeg vond.

Hier (dus bij jou) bespeur ik geen nare maniertjes of aanranding van de fraaiste en meest compacte taal op aarde. De uitvoering mocht van mij iets avontuurlijker (luister eens naar het origineel?), maar voor de rest hapt ie heerlijk weg.

Jammer alleen dat je geen SAVALI heet. De mooist getunde Alfa's komen ook na het faillissement gewoon daar nog vandaan. Wonderen bestaan! Dus als je je nick nou effe aanpast, heb je dr een fan bij.

Vreindelijke groet, Gus

savale
27 februari 2012, 17:53
@Bibi
goed opgemerkt. Die valer"IE" zou ik wat anders kunnen pakken inderdaad.
Ach voordat ik begon met zangles had ik er een handje van om alles vast te zetten en te knijpen, dat gaat al een stuk beter. Maar afleren blijkt toch moeilijker dan dingen aanleren. :P
Dit nummer überhaupt kunnen zingen is al een hele overwinning voor mij, want dat gaat echt niet zonder je keel open te zetten ;)

Tja uitspraak probeer ik op te letten, met name de THHH gaat al beter, maar echt heel mooi Engels zal ik vrees ik nooit kunnen, maar tips zijn welkom :P

@Han:
wat vind je trouwens van de mix? Dit is namelijk voor het eerst dat ik iets afgemixt heb op mijn behringer Truth B2031A monitoren.

@Gus:
Pfew ik dacht eerlijk gezegd dat mijn Engels echt verschrikkelijk was: een meevaller gelukkig ;) Bedankt voor je tip, ik heb wel een paar keer de Amy Winehouse versie geluisterd, maar die van de Zutons niet zo vaak. Tja helaas het gaat Savale blijven want dat is nu eenmaal mijn naam: SAnder VAn LEeuwen.

Martijn-w
27 februari 2012, 19:51
Gaaf hoor, klinkt lekker :D

Enige wat me opvalt is hoe je bepaalde stukken zingt.
Opzich is er niks mis met jouw uitspraak, maar bij bepaalde punten is het toch handig om het op andere lettergrepen te zingen.
Bijvoorbeeld: Je zingt 'Valerie' gewoon met een duidelijke 'ie', maar als je er wat meer kracht op wil zetten (twang) kun je beter 'ValerEE' zingen. Met de 'ie' zet je jezelf ook een beetje vast qua mogelijkheden om te variëren en zing je snel op je keel.
Maarja, dit is wel jouw manier van zingen dus het maakt niet zo veel uit :)

Die IE is juist zoals het origineel hoort te zijn. Jij kent natuurlijk vooral de versie van Amy Winehouse die het inderdaad anders zingt. Maar de Zutons zingen een ie.

Zo is het een lekkere mix van de versie van de Zutons en die van Amy Winehouse. Erg lekker gezongen en ook erg lekker gespeeld!

BibixMusic
27 februari 2012, 20:56
Die IE is juist zoals het origineel hoort te zijn. Jij kent natuurlijk vooral de versie van Amy Winehouse die het inderdaad anders zingt. Maar de Zutons zingen een ie.

Ik zeg ook niet dat het zo hoort te zijn. Wat ik probeer aan te geven is dat hij met de 'ee' eventueel meer kracht kan zetten. Je moet niemand na gaan doen... dus ook niet de Zutons. Gewoon je eigen draai eraan geven, en dat heeft 'ie gedaan :)

Duhsjaak
29 februari 2012, 07:46
Hi
SAVALE kan ik mee leven hoor. Dat andere is van Sam van Lingen. En die is failliet. En jij niet, dus petje af voor jou.

Cursisten houd ik altijd voor, dat twijfel een luxe ding is.
Als je op een weg staat met een kind en er dendert een truck op jullie af, dan twijfel je geen seconde. Je grijpt het kind en stort je zelf van het talud af.

Twijfel krijgt dus alleen een kans als er geen aanstormende trucks of andere ernstige zaken zijn.

Er is alleen ruimte voor twijfel als je safe bent. Het lullige is alleen dat (zoals ook bij andere nodeloze en luxe zaken) het je een beetje kan verlammen. Je penstreken worden minder zeker, er wordt aan je zekerheid geknaagd.

Als je twijfelt over uitspraak van een tekst of bepaalde woorden wil ik ze via Skype of Fiber (weet eigenlijk niet eens hoe je t schrijft) wel eens met je doornemen. Tijdsduur 15 minuten per tekst.

Als je het door hebt (en dat gaat behoorlijk snel) sta je zekerder. En op eigen benen.

PM me maar als je er behoefte aan hebt.|
Vriendelijke groet, Gus

Han S
29 februari 2012, 10:59
@Han:
wat vind je trouwens van de mix? Dit is namelijk voor het eerst dat ik iets afgemixt heb op mijn behringer Truth B2031A monitoren.

Op mijn Cambridge PC speakertjes met sub, die van zichzelf vrij helder klinken is er niks mis mee. Natuurlijk zal iedereen wel kleine opmerkingen maken, maar als ik gewoon luister en mijn studio mode uitschakel klinkt het heel prettig. De gitaar klinkt heel helder en piekt een beetje, maar zoals ik zei kan dat ook door mijn speakertjes komen. Als dit jouw eerste mix is hebben we hier een mixtalent in de zaal.

Ik vind het prachtig dat mensen zoals jij zo bezig zijn, al is het voor het studiobedrijf geen groot feest. Ik heb net een artikel geschreven voor een nieuw blad en daarin leg ik uit hoe wij dat vroeger moesten doen toen er nog geen computers waren. Wat leven we in een mooie tijd voor de creatieve muzikant.

Ik zeg: doorgaan.

savale
29 februari 2012, 23:19
Dank je Gus! Ik ga je waarschijnlijk even raadplegen bij mn volgende opname. Ik ken trouwens alleen Skype van die 2 die jij noemt dus dan gaat dat hem worden ;)

Han: ik heb wel eerder gemixt, maar dat was op een hoofdtelefoon. Ik ben er achter gekomen dat ik het daarmee gewoon niet kan horen. Sinds ik deze nearfields (goed) heb neergezet is er een wereld voor me open gegaan en hoor ik echt gewoon pas echt hoe alles in het stereobeeld is neergezet en welke instrumenten elkaar in de weg zitten. Ik vind het ook erg leuk om te doen, dus ik besteed er ook gewoon aandacht aan. Ik ben blij dat het dan ook goed klinkt. :) Welk blad moet ik mezelf aanschaffen om je artikel te lezen trouwens?

Han S
1 maart 2012, 10:00
Dat wordt de 'Home Recording' een nieuw blad dat ergens iets met Music Maker heeft te maken.