PDA

View Full Version : Fender Champ Clone



Roal
26 februari 2012, 22:41
Mijn eerste post en ik weet meteen al niet waar ik m moet onderbrengen.
Vintage amps voor 1983 of erna? ..
Wat ik met jullie wil delen betreft eigenlijk een mix van beiden ;0)
Zie hier mijn Scar Tube Amps Fender Champ Clone offuh, radio (?)

Korte signaalwegen, handwired en point-to- point soldered.
Als basis diende een oude (1953) Siera buizenradio.
Een gedeelte van de electronica en luidspreker (7") zijn behouden gebleven.
Het chassis met buisvoetjes etc. is nieuw gebouwd.
Voor de puristen.. voorzien van Atom Spraques en Orange Drops.
Buizen: 5Y3GT, 6SJ7 en 6V6, leveren 5W echte buizensound.
En dan nog een pareltje van een EM34 Magic Eye die lekker meedanst op het signaal.
Amp is vorige week afgebouwd.

Kicke toch zo'n ouwe radio waar een strat op klinkt zoals ie moet klinken.

http://img708.imageshack.us/img708/1029/foto2mha.jpg

Scar Tube (uit België) heeft een eigen youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/ScarTubeAmps

cluseau
27 februari 2012, 00:29
Ik zou toch zweren dat dit weer een text van scaretube is..:soinnocent:

Lexvandoef
27 februari 2012, 00:37
Ik zou toch zweren dat dit weer een text van scaretube is..:soinnocent:

Ik dacht het, jij zegt het.... :seriousf:

bass blom
27 februari 2012, 00:41
ik dacht, ik zeg maar niks..

cluseau
27 februari 2012, 00:47
Tja, ik heb zo'n sticker op mijn brievenbus om al die teringzooi van de blokker, gamma, etc te weren maar die blinde postbode presteerd het toch om het naar binnen te persen. Er wat van zeggen heeft geen effect, zeker ook nog doofstom....de stumper.

Ik krijg hier net zo'n gevoel bij, je krijgt het ongevraagt in je strot geramt en niemand doet er wat aan.

bass blom
27 februari 2012, 08:24
je kan op dat verkeersbordje drukken.
ik heb het niet gedaan.
vind dat toch altijd een soort nsb iets :chicken:

cluseau
27 februari 2012, 09:05
je kan op dat verkeersbordje drukken.

I know maar ben toch geen politie agent

bass blom
27 februari 2012, 09:10
www.aanmeldpuntgitaarnetspammers.nl

:seriousf:

cluseau
27 februari 2012, 09:21
www.aanmeldpuntgitaarnetspammers.nl (http://www.aanmeldpuntgitaarnetspammers.nl)

:seriousf:

Is het nog te vroeg voor, ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Zou toch jammer zijn als zijn eerste post gelijk zijn laatste is. Technisch gesproken is er niets mis met de commercial, er wordt toch niet te koop aangeboden? Of.......zien we het dan verkeerd. :???: Oops....zei ik commercial? Sorry, roal is natuurlijk blij met zijn nieuwe aanwinst, that's all.

bass blom
27 februari 2012, 09:23
ohja.
roal, veel plezier met je aanwinst :ok:
en veel plezier op dit forum verder.
en post eens een soundclipje.

scartube
27 februari 2012, 14:32
Haha dit is echt wel gein... deze keer zit er er voor niets tussen.... :seriousf:

Roal, je gaat hier niet zoveel positieve feedback krijgen op de amp... Ik heb hier niet zoveel vrienden... Kunnen me niet luchten hier op gitaarnet...

Blijft toch vooral grappig, zeker na jouw post.

bass blom
27 februari 2012, 16:30
voor niets.. extragratis, ja we liggen in een deuk met zijn allen :D

het is theoretisch natuurlijk mogelijk maar het lijkt mij heel erg sterk dat TS dit spontaan zelf gedaan heeft.

nou we gaan het zien, de ouwe radio's gaan de wereld redden :cheerup:

Mitch
27 februari 2012, 18:57
Ja, scar, neem ons niet kwalijk, maar een persoon die als eerste post een uitgebreid verhaal post over een amp die van een toko vandaan komt die hier in korte tijd een indrukwekkende staat van spamdienst heeft opgebouwd....dat komt niet geheel 'spontaan' over. Dus Roal, sorry als je niet vriendelijk onthaald wordt. Het ligt niet aan jou, laten we het daar op houden.

Roal
27 februari 2012, 19:09
Wat krijg ik hier op mijn dak ..??
Ik kan jullie verzekeren dat ik niet Scar Tube ben maar wel iemand die zo'n radio/amp door hem heeft laten bouwen.
Ik ben oprecht happy met het ding en vind het niet echt cool dat jullie mijn eerste post op deze manier vervuilen.
Een aantal van jullie reageert juist op een manier waarvan gezegd wordt dat het ongewenst is.
Excuses zouden op z'n plaats zijn ....

bass blom
27 februari 2012, 19:36
wat mitch zegt.

Roal
27 februari 2012, 19:38
Wie wil m eens testen en beoordelen? Koffie staat klaar.

Tabula Rasa
27 februari 2012, 20:10
Wie wil m eens testen en beoordelen? Koffie staat klaar.

Dat ie lekker zou kunnen klinken geloof ik best. Heb hier 3 versterkers staan die ooit ook eens radio's zijn geweest. Sommige zijn van radiotrafo's gemaakt en eentje is zelfs compleet met de oude Grundig behuizing.

Waar ik bij de foto's wel wat nerveus van zou worden: Een gitaarversterker die vol zit met kroonsteentjes zo open en bloot in het zicht.... dan vraag ik me echt af wat er niet zichtbaar is binnenin het chassis.

Vind die foto nou niet echt een voorbeeld van presenteren.

cluseau
27 februari 2012, 20:30
Excuses zouden op z'n plaats zijn ....

Ben de rotste niet, bij deze excuus als je echt iemand anders ben. Het is ook een beetje de gang van zaken dat je je eerst voorstelt voor je gaat schrijven. Aan de andere kant kun je niet ontkennen dat je post sterke commerciele reclame eigenschappen heeft en wel exact in de stijl die we van scaretube gewent zijn. Je zou bijna zeggen dat de hele post jouw is gedicteerd. Ik ben niet de enige die dat direct dacht maar nogmaals, als het oprecht is, excuus. Komt allemaal door dat hardleerse geneuzel van jouw maatje.

Roal
27 februari 2012, 20:31
@Tabula Rasa. De kroonsteentjes waren tijdelijk. De uiteinden zijn bij uitlevering aan elkaar gesoldeerd.
Hoe de foto gepresenteerd wordt laat me koud, dat de foto niet representatief is vind ik wel van belang.
Vandaar dat ik 'm heb verwijderd om dit te corrigeren.

Verder, het gaat mij om "PURE TONE". Jullie toch ook?
Ben benieuwd wie op mijn aanbod de amp es uit te komen proberen wil ingaan.

Roal
27 februari 2012, 20:37
Ben de rotste niet, bij deze excuus als je echt iemand anders ben. Het is ook een beetje de gang van zaken dat je je eerst voorstelt voor je gaat schrijven. Aan de andere kant kun je niet ontkennen dat je post sterke commerciele reclame eigenschappen heeft en wel exact in de stijl die we van scaretube gewent zijn. Je zou bijna zeggen dat de hele post jouw is gedicteerd. Ik ben niet de enige die dat direct dacht maar nogmaals, als het oprecht is, excuus. Komt allemaal door dat hardleerse geneuzel van jouw maatje.

Bij deze geaccepteerd cluseau.
Ben jij nooit of schrijf jij nooit enthousiast over iets dat je net gekocht hebt en waar je tevreden over bent?
Scar Tube is mijn maatje niet. Die uitspraak is suggestief terwijl je net tevoren je excuses hebt gemaakt.
Het zij je vergeven..

Oh ja, ik zal me in de daarvoor bestemde rubriek even voorstellen. Dat had ik over het hoofd gezien.
Excuses, fair is fair.

Tabula Rasa
27 februari 2012, 21:16
Ben benieuwd wie op mijn aanbod de amp es uit te komen proberen wil ingaan.

Misschien wel handig om te vermelden waar je dan ongeveer zit. Friesland? Het zuiden van Belgica? Afstanden kunnen nogal groot zijn voor ff een versterkertje uitproberen.

Roal
27 februari 2012, 21:37
Haha, heel scherp. Je zult ervoor naar het zuiden moeten afdalen ..

Tabula Rasa
27 februari 2012, 21:40
Moeten we ook nog een paspoort meenemen en onze hash verstoppen?
of is het nog gewoon binnen NL?

Roal
27 februari 2012, 23:23
Ooit van identificatieplicht gehoord? waarschijnlijk niet, dan zou je de vraag niet stellen.

Wanneer je serieus een keer wil komen proberen stuur je maar een PM, ben benieuwd of ik er één krijg. Lol.

Tabula Rasa
28 februari 2012, 10:27
ja hoor, maar in nl wordt het rijbewijs gedoogd als legitimatiebewijs (omdat het natuurlijk geen identiteitsbewijs is). Dat is in principe voldoende om hier op zak te hebben.

Mitch
28 februari 2012, 16:38
Dus als er weinig animo is om je amp te proberen is dat zwak van ons of zo :???: Voor de uitleg over de verhitte reacties: zie mijn vorige post, daarin heb ik het zo kort en helder mogelijk uigelegd. Samenloop van omstandigheden.
Persoonlijk heb ik best interesse in oude radio's, maar dan leuk voor in de woonkamer. Champs vind ik oninteressante versterkers. Desondanks, als het nog in Noord Brabant is (daar ben ik wel eens in de buurt) dan wil ik wel overwegen het een keer te combineren. Krijgen we je verblijfplaats te horen of moet dat echt via PB?

Tabula Rasa
28 februari 2012, 20:56
Mij boeit het eerlijk gezegd ook niet genoeg om voor een oude radio het halve land door te reizen. Er staan er hier al genoeg in de woonkamer (3x).