PDA

View Full Version : HNGD; het heeft maar 4 weken geduurd!



Orpheo
26 februari 2012, 17:55
Op 29 januari heb ik 's ochtends vroeg op ebay voor 260 euro een strat gekocht. Het was een beetje een flinke rel op een ander forum, omdat iemand de link postte en zei 'toffe gitaar maar zal ik 'm kopen of niet'. Hij kocht 'm niet, 2 dagen nadat ie de link op t forum had gezet. ja sorry, dan vliegt ie weg voor je neus. En zodoende. Ik kon 'm niet laten liggen omdat ie gewoon enorm cheap was. 260 euro voor een warmoth hals en body, duncan invader in de brug, duncan distortionB in t midden en duncan JB in de hals. kahler brug, schaller top lock en tuners. Waarom ie zo cheap was?! geen idee. wellicht was butsen enzo. dat is 't enige....

de verkoper wilde 'm niet naar me versturen toen ik betaald had, omdat ik in Nederland woon. Een amerikaans forumlid wilde me wel helpen... Eigenlijk, niet eens eentje, maar stuk of TIEN. Na wat heen en weer mailen kwam ik met n forumlid tot een deal, en de verkoper ging moeiteloos akkoord. Eerst ging de gitaar naar hem toe, en toen naar mij. Beetje omslachtig maar OK. Het duurde niet heel lang, overigens. Weekje verzenden, week bij de douane, en toen naar mij. Geen gigbag, geen koffer. gewoon goed verpakt in een doos. Donderdag was ik met n vriendin wat drinken in de stad en kon dus de gitaar niet in ontvangst nemen. Niet erg, de dag erna had ik alle tijd om 'm om te halen en te spelen. Zo gezegd, zo gedaan. Vrijdag opgehaald bij het postkantoor, alles uitgepakt en getest. wat...een...bespeelbaarheid! de tone viel effe tegen, maar dat was opgelost met een schroevendraaier. pickups wat hoger, en ik schrok me een hoedje. Ik vind de invader eigenlijk helemaal zo slecht nog niet! moet er nog wat meer uren instoppen, maar het bevalt wel eigenlijk!

De kahler is verdomd stabiel! ik kan niet duiken als met een floyd, maar kleine whobbles en kleine duikjes doet ie goed. ik heb de veren superstrak staan, en het block staat dus helemaal naar achteren. het effect is dat de snaren een flinke hoek maken, dus meer sustain, wat bij een kahler geen kwaad kan!

De headstock was lelijk zwart geschilderd met een NOG lelijker logo. beetje aceton erop, schraapstaaltje, en een half uur elbowgrease, en HOPPA. logo en alles is eraf. ik ga 'm nog lamineren met een cederhoutfineertje, maar ik kon 't effe niet zo snel vinden. ander keertje dus.

Fotos!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_5637.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_5636.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_5641.jpg

Dit is hoe ze eruit ZAG.

Orpheo
26 februari 2012, 17:59
Nu heb ik dit ervan gemaakt.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/b32277f9.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/cd153c2e.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/19252321.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/fde3a1e0.jpg

aluminium slagplaat, nickel geanosideerd, extra pot erbij om het middenelement te blenden, een gewone 5weg schakelaar (die toggles werkten niet goed; ze bromden). En ik heb 'm uit elkaar gehaald en tis ECHT een warmoth. kan niet missen.

MichaelSS
26 februari 2012, 19:12
Wat is dat ding ongelooflijk gigantisch lelijk.

DemolitionColorScheme
26 februari 2012, 19:20
Wat is dat ding ongelooflijk gigantisch lelijk.
haha, dat was ook het eerste wat in me opkwam, dat komt echt puur door die headstock. Doet me aan een eend denken. Duckface!
Anyways, leuk voor je dat 'ie eindelijk binnen is.

lefthandstrat
26 februari 2012, 19:21
Wat is dat ding ongelooflijk gigantisch lelijk.

:seriousf:

Ik kan niet ontkennen dat ik direct een associatie kreeg met een ijshockeystick, maar smaken verschillen (gelukkig, toch?!).
Veel plezier ermee Orpheo!
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/0/8/7/1004004007097801.jpg

Orgasmocaster
26 februari 2012, 19:23
en ik krijg opeens zin in een banaan!!!

ik dacht al dat die doos vol met bananen zat!!!

Geile gitaar Orf!

Jasper.
26 februari 2012, 20:01
Moet zeggen dat ik hem wel een stuk beter vind zonder die zwarte verf en dat lelijke logo. Hij mag misschien nog een beetje slanker nu, wat minder lomp ofzo.

Orpheo
26 februari 2012, 20:03
ik vind de kop ook spuuglelijk. mijn smaak is niet zo verwaterd dat ik 't mooi vind ;) maar de gitaar was spotgoedkoop, goed spul, goeie prijs. en hij speelt en klinkt te gek. ik kijk er wel 'doorheen'. en de associatie met hockeysticks en bananen is niet zo raar hoor... zo noemden ze deze vorm inderdaad in de jaren 80 (geloof ik...).

langun
26 februari 2012, 23:16
De headstock doet me een beetje denken aan een ESP Kamikaze.

TimS
26 februari 2012, 23:59
Kan je de headstock niet wat bijzagen en er een Jackson achtig ding van maken?

jerome
27 februari 2012, 07:42
Kan je de headstock niet wat bijzagen en er een Jackson achtig ding van maken?
Ieder z'n smaak, maar een Jackson headstock i.c.m. een Strat body vind ik ook verschrkkelijk lelijk...
Dan zou ik eerder de kanten recht en strak zagen, er een paar stukken maple tegen aanlijmen en er een Strat headstock uitzagen...

Sjoerdo
27 februari 2012, 10:30
Lijkt zeer sterk op de kramer headstocks uit de jaren 80, vooral bekend van de 5150 gitaar van EVH.

mooi ding hoor, lekker zo laten, de headstock heeft wat mij betreft geen fineer nodig, ziet eruit als een mooi stukje maple.

Orpheo
27 februari 2012, 11:01
de verf die erop zat zit nogal diep in de nerf, en ik wil niet teveel afschuren, vandaar misschien fineer. Misschien ook niet, natuurlijk, haha.

Over de kop. ik ga 'm ietsjes slanker maken, als ik er zin in heb. een stratkop ervan maken is zoveel werk, daar begin ik niet aan. dan zou ik de tunergaten moeten vullen met pluggen, en ik heb de middelen niet om mooie 10mm pluggen te boren. Dus neen, ik houd 't bij de banana. als ik 'm echt te erg vond had ik 'm nooit moeten kopen, natuurlijk.

FruscianteFan
27 februari 2012, 11:56
de verkoper wilde 'm niet naar me versturen toen ik betaald had, omdat ik in Nederland woon. Een amerikaans forumlid wilde me wel helpen...
Die hele gitaar boeit me niet zo heel, maar dit valt me toch wel op. Is het echt zo dat jij betaalt en vervolgens te horen krijgt dat hij hem niet naar jou wil opsturen?

Orpheo
27 februari 2012, 12:03
in dit geval wel. hij wilde ECHT niet verschepen naar Europa, maar via een amerikaanse tussenpersoon was het allemaal OK. ik vond het maar raar waarom hij niet mijn adres op de doos wilde zetten, maar goed... het duurde 4 dagen langer, en kostte me niet bijzonder veel meer dan direct via USPS.

FruscianteFan
27 februari 2012, 12:05
in dit geval wel. hij wilde ECHT niet verschepen naar Europa, maar via een amerikaanse tussenpersoon was het allemaal OK. ik vond het maar raar waarom hij niet mijn adres op de doos wilde zetten, maar goed... het duurde 4 dagen langer, en kostte me niet bijzonder veel meer dan direct via USPS.
Maar ik bedoel dat hij dat ook echt pas liet weten toen je al betaald had? Want strikt genomen lijkt mij dat oplichting?

Orpheo
27 februari 2012, 12:09
pff weet ik niet meer. in de add stond niet expliciet 'won't ship internationally' dus ik dacht, dat loopt wel los ;) meestal kan je niet eens bieden als non-US-koper. ach, ik sta er niet meer bij stil. heb genoeg aan m'n hoofd ;)

Dreverhaven
27 februari 2012, 13:07
Gefeliciteerd jongen, je hebt hem nog lelijker weten te maken.

Orpheo
27 februari 2012, 19:59
Dreverhaven, vind je dat niet onbeleefd? Iemand zijn hngd afkraken, zo bruusk en onsubtiel en grof je, toch wel ongevraagde, mening spuien? Als hee goed gelezen gaaf, zou je gelezen hebben dat ik k niet gekocht heb voor de looks maar als utility. Hij moet iets dóen, namelijk rocken, quacken en jazzen, en dat doet ie uitstekend. Hij moet niet mooi zijn,hij moet het doen.

Dat ik vind dat het zwart met chroom geweldig uitgepakt heeft, is mazzel (lees: educated guess). Die ski oost maakt m enorm stil overigens. Ik merk t op mijn andere strat ook. Een metalen plaat is bijzonder efficiënt tegen brom en ruis.

soup
27 februari 2012, 20:23
Post ff een soundclip?

thanks


:D

oigun
27 februari 2012, 20:37
Ik vind die banana headstock te gek!!

wireman
1 maart 2012, 10:56
Origineel zie ik twee pots... Bij jouw "zoals ie nu is" versie zie ik ineens drie knoppen... Wat heb je met de derde pot gedaan? Verder veel beter zo die headstock.. Lekker eigenwijs..

Orpheo
1 maart 2012, 14:20
ik heb niet alleen de slagplaat vervangen, maar de hele bedrading omgegooid. het middenelement gaat eerst door een volumepot voordat ie naar de switch gaat. ik kan zo veel leukere dingen doen qua tone en qua 'presets'. de middenstandjes kan ik dan laten quacken met een laag volume, en dan vol scheuren op het brugelement, alleen maar door de schakelaar te gebruiken. verdomd handig hoor. kijk maar eens goed, de 3 toggles die er eerst op zaten zijn nu vervangen voor een 5weg blade.

muziekschuur
1 maart 2012, 14:38
Warmoth toch? Orpheo heeft daar een abonnement. Binnenkort knalt Orpheo daar een nieuwe custom neck op. Met een of ander exotisch hout.... De body is mega cool. Tegekke pups en een heel mooie tremolo. Ik zeg... goeie deal.. Nou nog een mooie fender/warmoth neck en een Fender decal en voila.. Orpheo waardig...

Orpheo
1 maart 2012, 16:04
haha nee, ik laat 'm zo. de gitaar is hoe ie zijn moet. geen exotische houtfratsen voor deze gitaar.