PDA

View Full Version : Fender Bandmaster TFL5005D op een zolder gevonden



guitarfreakrobert
26 februari 2012, 10:45
Hey mensen,

Gisteravond een bandmaster reverb bj rond de seventies,
van een zolder gehaald die bijna weggegooid werd.

De beste man heeft het hele ding uit de behuizing gehaald en er een combo met 2x 12 speakers van gemaakt.Dit heeft ie in de 80s gedaan en hem toen als keyboard amp gebruikt (het ziet er niet uit nu).
De man is 2 jaar geleden gestorven, en zijn vrouw wilde hem wegooien gisteren. Stom toevallig was onze geluids man de vrouw aan het helpen,belde mij en de ''redding'' was gedaan.

Maaaaaaar wat nu,?? ben een vox man op en top, fender is niet aan mij besteed ik vind de sound maar niks.
Ieder het zijne........

Opknappen en verkopen/ruilen?
Zo verkopen/ruilen?
Werd vanochtend wakker en dacht, ik maak een bak van plexiglass zet hem daar in, kan wel grappig zijn mischiens

Eigenlijk weet ik het even niet tips mensen ?????

Greetzzz Rob

Tabula Rasa
26 februari 2012, 11:21
Volgens mij stond er laatst op marktplaats bij muziekinstrumenten > behuizingen en koffers voor weinig een top behuizing van Fender die mogelijk zou passen.

toneblo
26 februari 2012, 11:59
zoniet, kan er altijd een goed re-issue head omheen gemaakt!

Babelouba
26 februari 2012, 13:20
Mocht je er niets mee kunnen, dan mag je hem hier altijd afgooien! =D

guitarfreakrobert
26 februari 2012, 13:30
Hey mensen,

Op marktplaats heb ik niets kunnen vinden net nog lopen snuffelen,als het een andere behuizing moet worden zal ik moeten improviseren.no money!!
Mischiens maak ik er wel een plexi behuizing onheen ik heb nog wat platen staan,als iemand hem wil ruilen let me know

Kan me niet voorstellen dat ik er op ga spelen dus weg gaat ie hoe dan ook weer

greetzzz

the sure thing
29 februari 2012, 11:03
Ik heb er een tijdje een gehad. Leuke versterker hoor! Heb je de versie met of zonder mastervolume? Verkoop m in de huidige staat aan CMW amps, die heeft regelmatig deze versie getweakt en weer verkocht. Volgens mij heeft Chris van CMW wel een zwak voor dit type topje.

PeeVee
3 maart 2012, 19:09
Het chassis is even breed als dat van een Super Reverb. Je kunt 'm dus mooi in een 4 x 10" after market cabinet bouwen (moet je de OT eigenlijk wel vervangen maar hoeft niet persé), TAD levert ook een top cabinet (Mojo) voor 255 Euro. Het originele Bandmaster Cabinet is iets hoger omdat de reverb veer er anders bijna niet inpast. Als ik me niet vergis, heb ik nog een Bandmaster Reverb cabinet op zolder staan. Chassis moet dus of naar mij, of cabinet naar jou, dat lijkt me duidelijk ;-) PM me even.