PDA

View Full Version : brug explosie



danielw
26 februari 2012, 07:35
hey ,

toen ik van de week ff wat op wilde nemen met de enige electrische gitaar de ik op dit moment nog heb,
haalde ik m uit de hoes.
dr zaten wat snaren los en ik dacht dat die gebroken waren.
ik keek naar de brug en toen drong het nog niet eens tot me door dat ie heel raar omhoog stond.
ik dacht miss zijn de veren onder los ofzo, dus ik kijk nog s beter... en toen schrok ik.
heel het blok is afgebroken. geen opname dus haha.

http://i275.photobucket.com/albums/jj308/danielwouters/IMG_3598.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj308/danielwouters/IMG_3596.jpg

het komt wel goed, miss nieuw brug of een nieuw blok, miss maak ik het blok zelf wel.
ik ben niet echt kapot van die floyd rose dus ik denk dat ik m gelijk vast zet.
dat stemt beter denk ik.

maar heeft iemand dit wel is vaker gezien?

gr daniel

ErikH
26 februari 2012, 19:32
Dat blok zit geschroefd toch? Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu precies mis is en waarom je blok los ligt.

danielw
27 februari 2012, 19:25
hoi erik,

dr zitten idd schroefjes in maar het draad van het blok is totaal gebroken/gescheurd.
dr zijn allemaal stukken van het blok af.
miss heeft er al een tijd een scheur ofzo in gezeten en had ie er van de week geen zin meer in.
ik moet ff kijken of ik nog ergens zo'n zelfde blok vandaan kan toveren.
ik heb er eerlijk gezegt nog niet zo veel tijd gehad maar wel ff snel op de site van floyd rose.
daar werd ik niet echt heel veel wijzer van en ik ben bang dat het een nieuwe brug word.

gr daniel

oigun
27 februari 2012, 20:01
http://www.floydupgrades.com/catalog/

Waarschijnlijk kunnen zij je wel helpen, misschien kan je het blok ondersteboven zetten en opnieuw tappen?? Als je hem toch niet meer als trem wilt gebruiken...

ErikH
27 februari 2012, 20:13
Op ebay worden verschillende blokken aangeboden voor niet al te veel. Onder andere Messing en RVS blokken. Succes met de reparatie.

Tabula Rasa
27 februari 2012, 20:18
Blok hardhout in de vorm van de cavity maken en dan de bodemplaat in het hout vastschroeven. 6 gaatjes doorboren en ferulles aan de achterkant?

danielw
7 maart 2012, 21:57
hoi hoi,

bedankt voor de reacties. s wel wat laat maar dat is niet anders.
ik ben er achter waardoor mijn blok kapot is, ze hebben waarschijnlijk de aller goedkoopste soort giet alu gebruik dat na 15 jaar vanzelf uit elkaar valt.
hij zit helemaal vol met scheuren en er brokkelen gewoon stukjes vanaf, gewoon verpulverd dus.
als ik m van 10 cm laat vallen heb ik een hoop stukjes net als een autoruit denk ik haha.
ik ben s gaan rond bellen en ben er achter dat het dus geen echte floyd wat niet zoveel uit maakt zolang ie heel is.
maar t is ook gelijk het probleem, dr is dus gewoon niet meer aan zo,n blok te komen.
en zie maar s aan een brug te komen die de zelfde stud afstand heeft.
ik kan m maken van rvs maar ik kan er geen m3 in tappen helaas.
ik heb wel wat opties overwogen die hier staan maar ben toch op een andere gedachte gekomen.
ik heb besloten om maar weer een brug te maken, net zoiets als de vorige.
naja eigenlijk de zelfde alleen de bovenplaat is wat groter.
ik heb de bovenplaat en het blok al bijna zover dat ik kan gaan boren en daarna aan elkaar kan lassen.
eigenlijk gaat het best snel.de zadels gebruik ik gewoon van de oude.
dr zit alleen geen floyd systeem op maar daar was ik al niet zo kapot van.
met nieuwe snaren 3 weken stemmen en dan zijn je snaren alweer oud.
ik hoop dat deze iets stabieler is en ik minder hoef te stemmen.
als het nog steeds niks is zet ik m vast, dan maar geen trem.

tot zover, gr daniel