PDA

View Full Version : Beste Boss effectpedaal? Of andere Digitech? Of toch mijn huidige Digitech houden?



keesss
25 februari 2012, 23:20
Hey,

Ik heb nu momenteel een Digitech Hardwire Valve Distortion. Ik vind hem wel oké/goed. Ik ben echter benieuwd of er betere distortion effectpedalen zijn.

Heb zitten kijken naar Boss. Wat vinden jullie het beste distotion effectpedaal van Boss?

Ikzelf ben aan het kijken voor één van deze twee:
1. Boss SD-1 Super Overdrive
2. BOSS OS-2 Overdrive / Distortion

Ik heb ook weer naar Digitech gekeken en deze is ook best goed:
Hardwire CM-2 Tube Overdrive

Wel rekening houden met wat ik nog erbij zal aanschaffen:
1. Boss NS 2 Noise suppressor
2. Boss TU-3 Chromatic Tuner

Dus wat zeggen jullie? Welke zal ik doen? Alles van Boss? Of toch Digitech?

Terminus
25 februari 2012, 23:54
Wat wil je: het beste effectpedaal of iemand anders zijn favoriete merk?

keesss
26 februari 2012, 00:16
Goeie vraag!

Als ik zeg het beste pedaal, dan zou ik liegen. Ik zag Slash Boss gebruiken, dus ben ik maar even gaan kijken.

Deze vond ik erg lekker klinken: http://www.youtube.com/watch?v=fhAFXEyaB9c&feature=related

En deze was ook lekker: http://www.youtube.com/watch?v=Xh5MpdA9knk

Tja, qua merk: toch wel leuk als je alles van één merk gebruikt..

Maar als het ene effectpedaal wordt overdonderd door de andere, ongeact het merk, zal ik toch wel voor het geluid gaan.

the sure thing
26 februari 2012, 08:28
Klassieke maar essentiele vragen: welke gitaar heb je, welke amp heb je, welke stijl muziek wil je met je pedaaltje spelen?

Ijselrobo 07
26 februari 2012, 09:07
misschien de Carl Martin AC-Tone? Die heb ik zelf ook op 't oog. (klik (http://www.youtube.com/watch?v=CW1UoBkMSsQ)
of anders een Blackstar HT-Dual. kan heel goed de geluiden maken die jij op de filmpjes laat horen, zeker met z'n buis en 2 kanalen. (ja, ik gebruik hem zelf en 't is gewoon m'n favoriete pedaal) (klik (http://www.youtube.com/watch?v=MwzX68thaVY)

DemolitionColorScheme
26 februari 2012, 09:58
Kees, had jij laatst niet een topic geopend betreffende de zoektocht naar een bepaald geluid? Toen wilde je toch pickups swappen? Ik denk dat een groot gedeelte van ons je toen had aangeraden om je amp te upgraden ipv. andere dingen ermee te doen.

Les 1: een goede versterker klinkt vaak simpelweg beter dan een pedaal.

Maar goed ... alles van BOSS of alles van DigiTech? Beetje een kansloze vraag, naar mijn mening. Je hoeft toch helemaal niet alleen 1 merk te gebruiken? Dat is dus echt onzin. Overigens zijn die twee BOSS pedalen die je noemde niet echt heel erg interessant, dan vind ik die DigiTech Hardwire series toch wel van iets hogere qualiteit.

Maar goed, zoals ik zei: ik zou gewoon je amp upgraden. Er een pedaaltje voorgooien of een andere pickup pakken zal minder verschil maken dan een goede amp.

the sure thing
26 februari 2012, 10:15
Altijd leuk als iemand crossposten in de gaten houdt :-)

Mitch
26 februari 2012, 10:52
Kees, had jij laatst niet een topic geopend betreffende de zoektocht naar een bepaald geluid? Toen wilde je toch pickups swappen? Ik denk dat een groot gedeelte van ons je toen had aangeraden om je amp te upgraden ipv. andere dingen ermee te doen.

Mijn eerste ingeving :D
Desalniettemin ken ik het dilemma wel. Een andere versterker is een relatief grotere investering. Dan doe je liever een pedaal of een paickups(set) van tussen de 100 en 200E, want da's een minder grote sprong. Maar het gepiel in de marge blijft ook niet meer dan dat. Als je écht een andere sound zoekt zit 't in de amp of de gitaar. In jouw geval: de amp.

keesss
26 februari 2012, 12:14
Klassieke maar essentiele vragen: welke gitaar heb je, welke amp heb je, welke stijl muziek wil je met je pedaaltje spelen?

Gibson LP Studio Faded - Burtsbucker Pro's, chambered. Heb nu een MG30FX, maar die neem ik mee op vakantie en dan neem ik de versterker die ik al op mijn vakantieplek heb staan mee terug naar NL. Dat is een Blackstar HT-1. Gewoon rock, KISS, Whitsnake, Led Zeppelin, etc.


misschien de Carl Martin AC-Tone? Die heb ik zelf ook op 't oog. (klik (http://www.youtube.com/watch?v=CW1UoBkMSsQ)
of anders een Blackstar HT-Dual. kan heel goed de geluiden maken die jij op de filmpjes laat horen, zeker met z'n buis en 2 kanalen. (ja, ik gebruik hem zelf en 't is gewoon m'n favoriete pedaal) (klik (http://www.youtube.com/watch?v=MwzX68thaVY)

Die HT-Dual is lekker! ... Maar.. Te duur! (o.O) Voor dat geld koop ik liever 36th Ann. PAF's van DiMarzio..


Kees, had jij laatst niet een topic geopend betreffende de zoektocht naar een bepaald geluid? Toen wilde je toch pickups swappen? Ik denk dat een groot gedeelte van ons je toen had aangeraden om je amp te upgraden ipv. andere dingen ermee te doen.

Les 1: een goede versterker klinkt vaak simpelweg beter dan een pedaal.

Maar goed ... alles van BOSS of alles van DigiTech? Beetje een kansloze vraag, naar mijn mening. Je hoeft toch helemaal niet alleen 1 merk te gebruiken? Dat is dus echt onzin. Overigens zijn die twee BOSS pedalen die je noemde niet echt heel erg interessant, dan vind ik die DigiTech Hardwire series toch wel van iets hogere qualiteit.

Maar goed, zoals ik zei: ik zou gewoon je amp upgraden. Er een pedaaltje voorgooien of een andere pickup pakken zal minder verschil maken dan een goede amp.

Inderdaad, ik heb zo'n topic geopend. Op het eind heb ik mijn besluit gemaakt. Ik heb in mijn geboorteland in ons thuis daar een Blackstar HT-1. Toen speelde ik nog altijd op de Epi. Korina Fly. V. Ik heb de Gibson pas laatst aangeschaft en ik ga pas in juli weer daarheen, dus ik weet nog niet hoe hij met de Blackstar klinkt. Dus eenmaal op vakantie zal ik de Marshall meenemen, die laat ik daar achter. Vervolgens neem ik de Blackstar HT-1 mee terug naar NL en dat wordt dan mijn main amp.


Altijd leuk als iemand crossposten in de gaten houdt :-)

Wat bedoel je daarmee?


Altijd leuk als iemand crossposten in de gaten houdt :-)

Lees mijn antwoord op DemolitionColorSheme!

lefthandstrat
26 februari 2012, 13:10
Mocht je een fx-loop in je amp hebben, dan weet ik nog wel iets leuks voor je :soinnocent::seriousf:





:ok:

keesss
26 februari 2012, 13:16
Die heb ik inderdaad: tussen de Volume en Master in.

DemolitionColorScheme
26 februari 2012, 13:26
Die HT-Dual is lekker! ... Maar.. Te duur! (o.O) Voor dat geld koop ik liever 36th Ann. PAF's van DiMarzio..
Zou ik ook doen, ipv. een pedaal liever een pickup kopen ... Relevante vergelijking ...


Inderdaad, ik heb zo'n topic geopend. Op het eind heb ik mijn besluit gemaakt. Ik heb in mijn geboorteland in ons thuis daar een Blackstar HT-1. Toen speelde ik nog altijd op de Epi. Korina Fly. V. Ik heb de Gibson pas laatst aangeschaft en ik ga pas in juli weer daarheen, dus ik weet nog niet hoe hij met de Blackstar klinkt. Dus eenmaal op vakantie zal ik de Marshall meenemen, die laat ik daar achter. Vervolgens neem ik de Blackstar HT-1 mee terug naar NL en dat wordt dan mijn main amp.
Leuk. En als die Blackstar nu niet bevalt? Ik neem aan dat je die toch al wel kent?
Je bent duidelijk opzoek naar een bepaalde klank van een bepaalde band / een bepaald genre. Daar ging je laatste topic over. Ik heb toen als advies gegeven om te kijken wat zij gebruiken om te kijken of je hetzelfde kan vinden, of iets wat ongeveer hetzelfde gevoiced is. Je kunt constant van pedalen en pickups wisselen, maar uiteindelijk kun je beter een goede amp aanschaffen waar je zeker van bent. Dat genre wat jij wilt spelen is voornamelijk gewoon een goede gitaar in een goede overdrive amp, that's it. Daar zou ik me op focussen. Geen pedalen, geen pickups ... nog niet, eerst maar eens echt een goede amp (voor de plek / het land waar je het meest bent)

lefthandstrat
26 februari 2012, 13:39
Je hebt een PM, Keesss

keesss
26 februari 2012, 13:43
Nadat ik vorige week een Gibson Montana gitaarband heb gekocht (een aanrader voor een donker Les Paul, €65.-, maar dan heb je ook wat) ben ik ff een HT-5 gaan testen. Hij klonk echt supergoed, 10x beter dan die Marshall van mij. Ik kan mij wel voorstellen dat men de MG30FX gaar vindt tegenover een buizenamp. :) Maar.. Hij is veeeeeel te luid. Een klein muurtje scheidt de buurman van mij. Ik had geen tijd om de HT-1 te proberen, want ik moest de trein halen.

Die vergelijking is niet echt ergens op gebaseerd, ik wil gewoon niet €200,- aan een pedaal uitgeven.

Ik ga dinsdag ff naar Rockpalace om de Boss Super Overdrive en de Hardwire Tube Overdrive te testen (huidige stand: 70% voor Hardwire en 30% voor de Boss).

DemolitionColorScheme
26 februari 2012, 13:53
... geen geld voor een pedaal of amp, maar wel voor een €65,- kostende strap.
Anyways, succes!

keesss
26 februari 2012, 14:06
Nee joh, het geld is er wel, maar ik wil het er niet aan uitgeven. Ik heb een wat duurdere strap gekocht, omdat ik een lederen band wilde. Ik heb bespaard op de straplocks: i.p.v. Schaller heb ik van die Dunlop Lok dingen gekocht, zodat ik de schroeven niet uit mijn gitaar moet halen. Ik kan ook die Grolsch dingen proberen. Doordat ik daarop heb bespaard wilde ik meer uitgeven aan een goede band. Die Epi. band van mij sneed in mijn nek waardoor ik naar het ziekenhuis moest omdat mijn slagader begon te bloeden.

Maximaal €100,- wil ik uitgeven aan een effectpedaal.

Dank je wel. :)

DemolitionColorScheme
26 februari 2012, 14:13
Die Epi. band van mij sneed in mijn nek waardoor ik naar het ziekenhuis moest omdat mijn slagader begon te bloeden.
Dude ... what the fuck!


Maximaal €100,- wil ik uitgeven aan een effectpedaal.
Dan stel ik voor om sowieso tweedehands te zoeken op Marktplaats / etc.
Ik kan je helaas al wel vertellen dat die pedalen die opnoemde eigenlijk gewoon vrij onboeiend zijn ... maar goed. Dat is mijn mening.

keesss
26 februari 2012, 14:24
Nee joh, was geintje. :p Maar hij was wel erg dun en een beetje snijdend in de nek. Deze is heel dik en comfortabel.

Ik zal eens kijken wat er allemaal tweedehands te vinden valt.

Onboeiend, op wat voor een manier? Bedenk wel: ik zal niet optreden op een podium ofzo, he. :)

Pepe
26 februari 2012, 14:40
Maar treed je wel eens op of ben je een bedroom player?

keesss
26 februari 2012, 14:44
Nee! Ik ben een bedroom-/livingroom-player! En af en toe buiten als het lekker weer is. :)

DemolitionColorScheme
26 februari 2012, 15:37
Nee! Ik ben een bedroom-/livingroom-player! En af en toe buiten als het lekker weer is. :)
Ah, kijk! Dat veranderd ook wel de zaak. Wat heeft het dan ook voor nut om met een dikke Marshall top en een 4x12 te blazen op standje 1.
Met onboeiend van die BOSS pedalen bedoelde ik eigenlijk dat je die pedalen meer ziet als boosters (om je versterker verder te oversturen) dan standalone distortion pedalen omdat het karakter van die pedalen vrij slecht is.

keesss
26 februari 2012, 16:08
Blij dat het nu een stuk duidelijker is. :)

Dit zou bijvoorbeeld ook niet eens in mijn kamertje passen:
http://www.peter-wendland.de/gallery/big/equipment10.jpg

Groter dan mijn Marshall wil ik het hier in NL niet hebben, daarom Blackstar HT-1 / HT-5 = beste.

Achso, dan zal ik de BOSS-dingen wel laten varen. Lees dit eens: http://marshallvintagemodern.com/viewtopic.php?f=5&t=4924

Ik vond de Valve Distortion al goed, de Tube Overdrive schijnt zelfs beter te zijn.

Pepe
26 februari 2012, 16:24
Met onboeiend van die BOSS pedalen bedoelde ik eigenlijk dat je die pedalen meer ziet als boosters (om je versterker verder te oversturen) dan standalone distortion pedalen omdat het karakter van die pedalen vrij slecht is.

Ja, voor live werk luistert, hoe raar dat ook klinkt, een overdrive minder nauw dan bedroom, zeker als je unity gain al je amp kietelt. Een zetje van het een of ander is dan meestal al voldoende. Voor bedroom gebruik je standalone, dan komt het er meer op aan.

the sure thing
26 februari 2012, 20:47
ALS je een bedroomplayer bent en je bent op zoek naar een Boss pedaal: koop dan de OD-20 (twin) pedal. Ik vind alle overdrives van Boss gebaseerd op COSM-technologie erg goed klinken. Op slaapkamerniveau wel te verstaan! Van lichte crunch tot "insane": dit pedaal kan het allemaal en er zit als het goed is ook geheugen-mogelijkheden voor presets zelf aan te maken.

keesss
26 februari 2012, 20:51
TheSureThing: het klonk goed, totdat ik hem opzocht op het internet. Ik vind hem te duur! Ik heb liever meerdere pedalen en dat vind ik wel genoeg.

Nouja, goed. Weer iets geleerd, he. :) Ik denk niet dat ik ga optreden, dus ik vind het wel goedzo. Aankomende week dus ff die effectpedalen checken!

the sure thing
27 februari 2012, 20:31
TheSureThing: het klonk goed, totdat ik hem opzocht op het internet. Ik vind hem te duur! Ik heb liever meerdere pedalen en dat vind ik wel genoeg.


... hij is 2e hands op MP al een paar keer voorbij gekomen. Je zou m voor EUR 125 zeker moeten kunnen scoren....

B-stone
28 februari 2012, 00:42
Wat voor een pedaal zoek je? Overdrive/ distortion? Of alleen maar een booster om je amp te kietelen?

Bedenk wel boss pedalen zijn niet true bypass...... Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Je kunt beter 1 goed pedaal in je keten hebben dan 36 pedalen die allemaal niet true bypass zijn. Bedenk eerst wat je met dat nieuwe pedaal wil bereiken; wil je hem gebruiken in combinatie met je cleane kanaal of wil je amp alleen maar wat onder de kont shoppen? En dan nog dit: het ene pedaal is de andere nog niet; pedalen die bij mijn gitaar (pickups) en amp super klinken samen met mijn andere pedalen kunnen mischien bij jouw equipment helemaal nergens naar klinken.

En laat alsjeblieft dat pickup verhaal varen ( of je pickups moeten heel dof klinken of zo, maar dan kan je ze altijd nog omhoog draaien) je moet het zo zien: met nieuwe banden onder je auto ga je niet ineens Veel harder van. Je wegligging wordt er misschien een beetje beter van maar veel doet het ook weer niet. En waarom zou je je banden gaan wisselen als je er niet sneller door gaat. Die burstbucker pro's zijn goede pups niks mis mee, waarom moet je dan andere? Veel aan je sound veranderd het toch niet :D

Maar dat is mijn mening dan he, ik hoop dat je er wat mee kan.

Groetjes Bram

Dirk_Hendrik
28 februari 2012, 07:56
Bedenk wel boss pedalen zijn niet true bypass...... Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.

Klopt. Maar om nou tye stellen dat een Bosss pedaal kwalitatief nminder is "omdat het niet TB is" is wel heel kort door de bocht. Eind jaren 70 werkten een aantal Japanners heel hard aan een switching systeem dat niet die vervelende schakelploppen had die je met mechanische schakelaars altijd blijft houden. (ja, altijd) Vervolgens kwam er een malloot die Fuller heette en True Bypass als verkoopargument begon te gebruiken en hele volksstammen begonnen "Boss is slecht want niet TB" te roepen.

En da's allemaal wat kort door de bocht

Jan Buurman
28 februari 2012, 08:06
En als slaapkamerartiest maakt het allemaal weinig uit. Niets mis met de Bossjes... Ik heb het er ook jaren mee gedaan. Deze jongen hoeft echt niet richting de "boetiek" pedalen... Gewoon een lekkere Bad Monkey, SD1 of een Danelectro Cool Cat Transparent Overdrive....

peter_heijnen
28 februari 2012, 09:11
Boss st2 powerstack?

DemolitionColorScheme
28 februari 2012, 09:39
Boss st2 powerstack?
Ja, dat lijkt me eigenlij wel een goede suggestie, gezien zijn muzieksmaak.

B-stone
28 februari 2012, 12:42
Klopt. Maar om nou tye stellen dat een Bosss pedaal kwalitatief nminder is "omdat het niet TB is" is wel heel kort door de bocht. Eind jaren 70 werkten een aantal Japanners heel hard aan een switching systeem dat niet die vervelende schakelploppen had die je met mechanische schakelaars altijd blijft houden. (ja, altijd) Vervolgens kwam er een malloot die Fuller heette en True Bypass als verkoopargument begon te gebruiken en hele volksstammen begonnen "Boss is slecht want niet TB" te roepen.

En da's allemaal wat kort door de bocht

Nee dit wilde ik ook niet suggereren, ik speel zelf ook op een paar boss pedalen, het is alleen misschien wel fijn om dat mee te nemen om de overweging :D

DemolitionColorScheme
28 februari 2012, 13:09
Nee dit wilde ik ook niet suggereren, ik speel zelf ook op een paar boss pedalen, het is alleen misschien wel fijn om dat mee te nemen om de overweging :D
In alle eerlijkheid denk ik dat dit geen ruk uitmaakt in zijn situatie. Hij heeft sowieso aangeven maar een paar pedalen te willen, dus sowieso niet een hele rits. Daarbij, als hij zo zacht moet spelen zijn die toch al kleine nuances van dat gebuffer echt verwaarloosbaar.

Nielsje
28 februari 2012, 13:24
Vervolgens kwam er een malloot die Fuller heette en True Bypass als verkoopargument begon te gebruiken en hele volksstammen begonnen "Boss is slecht want niet TB" te roepen.

Nou, om Fuller nou een malloot te noemen...
Hij gebruikt iets als argument, en blijkbaar denken heel veel gitaristen niet goed na, en gaan met hem mee.
Is Fuller dan de malloot? Wel nee, hij is gewoon iemand die z'n producten goed weet te verkopen.

Dat vervolgens allerlei gitaristen dmv hear-say allerlei onwaarheden over boss producten gaan verkondigen op het internet, is toch niet de schuld van Fuller?

Mitch
28 februari 2012, 14:08
Het zou een hele zoektocht worden, maar dat Boss pedalen tonesuckers werden genoemd was volgens mij ook al wel vóór de hoogtijdagen van Fuller. Overigens vind i het zelf ook wel prettig om niet alleen maar gebufferde pedalen te hebben. Toen ik meer gebufferd had dan true bypass was mijn signaal inderdaad niet helemaal lekker meer. Wat krasseriger hoog, dynamiek iets minder. Nu zit ik op 4 buffers, 6 TB. Sounds good to me...

B-stone
28 februari 2012, 15:37
Het ging mij er totaal niet om om een wel of niet truebypass discussie op te rakelen, de ts gaf zelf al aan: " dan heb ik liever meerdere pedalen". Ik heb zelf totaal geen problemen met mijn boss pedalen. Ik weet alleen dat er echt een paar gitaristen zijn die super anti boss zijn. Dus in dat opzocht dacht ik: ik rakel het effe op... :D

Weer volledig on toppic: misschien wel een ds1 met de " marshall mod" lijkt mij zelf ook wel een ibteressante mod voor een ds1. Voor de rest: die powerstack pgs demo's klonken idd wel goed

Groetjes Bram

keesss
1 maart 2012, 15:31
Hey, ik heb het topic een tijdje niet meer gevolgd. Ik ga morgen naar RockPalace om de Hardwire Tube Overdrive te proberen.

De Boss Power Stack was ik ookal naar het kijken. Ga ik ook ff proberen.

Ben op zoek naar ee vintage rockgeluid, dus zegmaar KISS, Led Zeppelin zoiets.

Die Hardwire pedalen zijn allemaal true bypass.

De Hardwire pedalen zijn wel CHINA-made, wat mij irriteert. Ik ben tegen China-made, maar als het een heel goed effectpedaal is, kan ik er wel mee leven.

Ik heb de proefproducten veranderd, ik ga deze allemaal testen:
- Hardwire CM2 Tube Overdrive
- Boss DS1 Distortion
- Boss OD3 Overdrive
- Boss ST2 Power Stack
- Boss SD1 Super Overdrive

Één van deze 5 wordt het hem.

Terminus
1 maart 2012, 19:13
De Hardwire pedalen zijn wel CHINA-made, wat mij irriteert. Ik ben tegen China-made, maar als het een heel goed effectpedaal is, kan ik er wel mee leven.


Bosspedalen worden in Taiwan gemaakt, dus dat maakt niet uit.

DemolitionColorScheme
1 maart 2012, 19:20
De Hardwire pedalen zijn wel CHINA-made, wat mij irriteert. Ik ben tegen China-made, maar als het een heel goed effectpedaal is, kan ik er wel mee leven.
Hoezo dat dan? Wat is daar je redenatie achter?

keesss
1 maart 2012, 20:10
Het heeft gewoon te maken met het gevoel. MXR-pedalen worden bijvoorbeeld gemaakt in USA. Boss worden gemaakt in Taiwan. No problem.

Hardwire werd eerst gemaakt in USA en nu in China. Heeft gewoon met gevoel te maken.

keesss
2 maart 2012, 17:49
Een MXR M193 GTOD gekocht. Klonk verreweg het beste van ze allemaal. :)

Dat wel door een buizenversterker, op mijn Marshall klinkt hij wat minder, maar toch nog erg goed. :) Ben aan het denken om mijn Valve Distortion te vervangen door zo'n 78 badass disortion van MXR. :)

http://i41.tinypic.com/xnanoz.jpg

Jan Buurman
2 maart 2012, 19:13
Een MXR M193 GTOD gekocht. Klonk verreweg het beste van ze allemaal. :)

Ben aan het denken om mijn Valve Distortion te vervangen door zo'n 78 badass disortion van MXR. :)


Ik heb beiden gehad. GTOD vind ik een lekkere versie van de Tubescreamer. Beviel goed. De '78 Badass vond ik zwaar tegen vallen. Niet ineens blind gaan voor elke MXR omdat de GTOD goed bevalt.

keesss
2 maart 2012, 20:22
De GTOD heeft een zwaar en diep geluid. Bevalt mij wel. Lijkt op dat er een beetje bass open staat. Helderer krijg ik hem niet.

De Valve Distorion Hardwire heeft een heel helder geluid. En hij is nog veeel helderder dan dat hij nu is.

Ik vergelijk de twee nu met elkaar, maar ik zou deze twee niet elkaar mogen vergelijken, toch? Doordat één een distortionpedaal is en de ander een overdrivepedaal?


EDIT: Ik laat de '78 Badass Dist. zitten. Ik heb een betere gevonden :D, namelijk: MXR M77 CUSTOM BADASS MODIFIED OVERDRIVE :D

Ik zie nu pas dat dat het een overdrive pedaal is en geen distortion pedaal, haha..... Is het wel een toevoeging van geluid qua distortion tegenover de GTOD die ik vandaag heb gekocht?

Zou je hier een cruch geluid uit kunnen krijgen?

Op filmpjes op YT zal klinkt hij echt goed. De GTOD klinkt in dat filmpje niet zo goed, maar irl life is hij super. Zo zal het dan ook met de modified badass zijn. Toch maar even kopen woensdag. :P

B-stone
3 maart 2012, 22:27
De GTOD heeft een zwaar en diep geluid. Bevalt mij wel. Lijkt op dat er een beetje bass open staat. Helderer krijg ik hem niet.

De Valve Distorion Hardwire heeft een heel helder geluid. En hij is nog veeel helderder dan dat hij nu is.

Ik vergelijk de twee nu met elkaar, maar ik zou deze twee niet elkaar mogen vergelijken, toch? Doordat één een distortionpedaal is en de ander een overdrivepedaal?


EDIT: Ik laat de '78 Badass Dist. zitten. Ik heb een betere gevonden :D, namelijk: MXR M77 CUSTOM BADASS MODIFIED OVERDRIVE :D

Ik zie nu pas dat dat het een overdrive pedaal is en geen distortion pedaal, haha..... Is het wel een toevoeging van geluid qua distortion tegenover de GTOD die ik vandaag heb gekocht?

Zou je hier een cruch geluid uit kunnen krijgen?

Op filmpjes op YT zal klinkt hij echt goed. De GTOD klinkt in dat filmpje niet zo goed, maar irl life is hij super. Zo zal het dan ook met de modified badass zijn. Toch maar even kopen woensdag. :P


niet blindstaren op het od/ds verhaal bijde termen worden doorelkaar gebruikt, en aan de benaming kun je niet echt (MEER) zien hoe hij klinkt).

verder licht het er totaal aan hoe je je pedalen gebruikt, dat bedaal dat je nu hebt gekocht is een tube screamer achtige lees ik? gebruik je hem om je blackstar wat meer op z'n staart te trappen (boosten) of gebruik je hem op het cleane kanaal van je versterker?

verder denk ik dat een bad ass dist op zichzelf al genoeg od/dist/gain geeft zodat die je tube screamer misschien weer onnodig maakt?

maar wat voor toepassing moet dat pedaal hebben?

BTW: wat een ontzettend vette top heeft jouw les paul, jesus hij komt echt mooi uit!! :D

groetjes Bram

Johannes
3 maart 2012, 22:46
Het heeft gewoon te maken met het gevoel. MXR-pedalen worden bijvoorbeeld gemaakt in USA. Boss worden gemaakt in Taiwan. No problem.

Hardwire werd eerst gemaakt in USA en nu in China. Heeft gewoon met gevoel te maken.

Haha, wat belachelijk :) Je maakt het jezelf wel moeilijk zo. Die groene MXR is inderdaad een errug vet pedaaltje.

keesss
3 maart 2012, 23:34
Even eerst duidelijkheid opmaken wat betreft mijn amp's: hier in NL heb ik een Marshall MG30FX en in ons vakantiehuis elders in Europa heb ik een Blackstar HT1. Als ik in juni weer op vakantie ga, neem ik de MG30FX mee, laat hem daar achter en neem ik de Blackstar mee naar NL.

Zowel op de Marshall als op de Blackstar sluit ik mijn pedalen aan op het cleane kanaal.

De GTOD geeft in combinatie met mijn LP en de Marshall op clean een echt LP-geluid. Klinkt een beetje als de riff van dit lied: http://www.youtube.com/watch?v=wfRGSDn60Yg

Nu ben ik opzoek naar een pedaal om mijn Hardwire Distortion te vervangen. Het pedaal pedaal moet een stuk brighter kunnen klinken dan de GTOD. De GTOD klinkt op zijn brightest nog steeds heel zwaar.

Op de filmpjes lijkt die Custom Badass OverDrive precies wat ik zoek. Deze week even checken. :P

Bedankt voor de comment op het pedaal en op mijn gitaar.

- Ik heb vandaag de Vintage Amber Top Hats binnen gekregen. Het staat super, maar er doet zich weer een probleem op. Daarover maak ik morgen wel ff een topic aan..

DemolitionColorScheme
3 maart 2012, 23:54
BTW: wat een ontzettend vette top heeft jouw les paul, jesus hij komt echt mooi uit!! :D
Ja, dat viel mij ook al op! Misschien een geval van een goede flits.


Het heeft gewoon te maken met het gevoel. MXR-pedalen worden bijvoorbeeld gemaakt in USA. Boss worden gemaakt in Taiwan. No problem.

Hardwire werd eerst gemaakt in USA en nu in China. Heeft gewoon met gevoel te maken.
Wat is dan voor jou het verschil tussen Taiwan en China? Ik ben daar wel benieuwd naar ...
Wat maakt het volgens jou uit? Een gevoelskwestie betreffende waar een pedaal gemaakt is kan ik pas snappen als ik de redenering hoor ...

Overigens kom ik er weer op terug:
nu heb je straks 2 nieuwe drives en ga je die Hardwire eventueel verkopen. Waarom verkoop je die kut Marshall niet en spaar je voor een andere leuke versterker ipv. die Marshall? Misschien een leuke kleine buizenbak? Je geeft zelf al toe dat het in de winkel op die buizenversterker beter klonk. ;)
Met dat geld kun je een leuke andere versterker kopen, gewoon een combotje - zou nog goed werken ook!

keesss
4 maart 2012, 00:19
Gewoon. Vaak wordt iets dat in China wordt gemaakt, niet als exclusief ervaard, uit China komen vaak gare spullen vandaan en China wordt als #1 land gezien waarmee men kwantiteit mee associëert. Vandaar.

Uh.. Ik heb al een buizenamp.. ... Alleen niet NU hier in NL..

Die foto was overdag gemaakt, dus zonder flits. Zo ziet het hout er in het echt ook uit.. :p

Jan Buurman
4 maart 2012, 10:08
@keesss: wat is er dan mis met de Digitech? Ik heb ooit een Hardwire pedaal gehad en ze zijn imo "build like a tank".
Verder vind ik ze qua geluid echt niet verkeerd. Best goede pedalen.
Ik heb even de proguitarshop-link bekeken en je kan er volgens mij best een hoop kanten mee uit. Zeker als je hem in samenwerking met de GTOD gaat gebruiken....

keesss
4 maart 2012, 10:31
Er is niets mis met de Hardwire, ze zijn inderdaad build like a tank. Het enige minpuntje is dat ze Made In China zijn. Maar dat telt niet zoveel mee. Wat wel erg meetelt is dat ik gewoon benieuwd ben naar dat ene MXR-pedaal.

Ik vroeg mij wel af, he. Zo'n MXR Noise Clamp of BOSS Noise Supressor, halen die ook het bromgeluid weg?

DemolitionColorScheme
4 maart 2012, 10:32
Gewoon. Vaak wordt iets dat in China wordt gemaakt, niet als exclusief ervaard, uit China komen vaak gare spullen vandaan en China wordt als #1 land gezien waarmee men kwantiteit mee associëert. Vandaar.
Dat is dus gewoon hear-say. Dat wat in Taiwan en de US wordt gemaakt is ook niet exclusief hoor.


Uh.. Ik heb al een buizenamp.. ... Alleen niet NU hier in NL..
Weet ik. Alleen vraag ik me af hoe vaak je in NL bent en hoe vaak daar?

keesss
4 maart 2012, 10:46
Hoor-en-praat-verhaal, maar blijft wel een beetje knagen, snap je.

Twee x per jaar. :/ Maar als ik nog een ding erbij koop, dan zit ik opgescheept met die Marshall en die krijg ik echt niet verkocht boven de €100,-..

BTW: Op zo'n filmpje op YT waar zowel de BOSS Noise SUpressor als de MXR Noise Clamp wordt gebruikt, lukt het de BOSS niet en de MXR wel om het gebrom weg te halen zonder het maingeluid aan te tasten. Dan moet ik ook even kijken naar die MXR Noise Clamp.
http://www.youtube.com/watch?v=HN179ttKxBg&feature=related

Kut, dure hobby dit.

Dirk_Hendrik
4 maart 2012, 10:49
Gewoon. Vaak wordt iets dat in China wordt gemaakt, niet als exclusief ervaard, uit China komen vaak gare spullen vandaan en China wordt als #1 land gezien waarmee men kwantiteit mee associëert. Vandaar. :p

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Sina als lageloonland met goedkope produktie en dus crap. Behringer zeg maar.

Als een niet Sinees bedrijf daarintegen in staat is om z'n produktie in Sina te laten doen én de controle op produktiekwaliteit goed vast te houden* is er geen kwaliteitsreden te verzinnen waarom Sineese produktie slechter zou zijn.

* Dit is de hoofdreden dat bedrijven weer uit Sina vertrekken. Het uitbesteedde produkt blijkt ineens "even herontworpen" en aanzienlijk slechter in elkaar te zitten.

Johannes
4 maart 2012, 10:55
Erg goede noise gate in pedaal vorm (http://www.isptechnologies.com/~aceword1/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=63)

Wel made in China vrees ik.

DemolitionColorScheme
4 maart 2012, 11:00
Als een niet Sinees bedrijf daarintegen in staat is om z'n produktie in Sina te laten doen én de controle op produktiekwaliteit goed vast te houden* is er geen kwaliteitsreden te verzinnen waarom Sineese produktie slechter zou zijn.



Twee x per jaar. :/ Maar als ik nog een ding erbij koop, dan zit ik opgescheept met die Marshall en die krijg ik echt niet verkocht boven de €100,-..

BTW: Op zo'n filmpje op YT waar zowel de BOSS Noise SUpressor als de MXR Noise Clamp wordt gebruikt, lukt het de BOSS niet en de MXR wel om het gebrom weg te halen zonder het maingeluid aan te tasten. Dan moet ik ook even kijken naar die MXR Noise Clamp.
http://www.youtube.com/watch?v=HN179ttKxBg&feature=related

Kut, dure hobby dit.
Waarom een noisegate kopen? Lijkt me nu niet echt een prioriteit voor het spelen in de slaapkamer? En waar ben je 2x per jaar? Daar? Of in NL? Is het geen optie om die Blackstar mee te nemen? Ik denk gewoon even met je mee hè. 2x per jaar ergens naartoe reizen is goed te doen. Ik weet niet in hoeverre het een probleem is om een kleine versterker mee te nemen? Misschien ben je dan goedkoper uit dan 2 losse setups?

keesss
4 maart 2012, 11:29
Er worden wel zoveel goede dingen in China gemaakt, maar toch. Wat zouden jullie er bijvoorbeeld van vinden als Gibson zijn gitaren in China zou maken? Met een hele goed kwaliteitscontrole?

Ik ben twee keer per jaar in Bosnië. In de zomer 4 weken en in de winter 2 weken. Ik weet niet of je de reacties gelezen hebt, maar ik was al van plan om de Blackstar mee te nemen naar NL. De Marshall laat ik daar gewoon achter, want met die Marshall zal ik niet reizen. Met de Blackstar kan ik eenmaal terug in NL dat wel doen, omdat hij zo klein is. :)

Noise gate kopen, omdat ik met het MXR-pedaal een bromgeluid krijg. Niet HEEEEL luid, maar is wel te horen.

(o.O) De beste jongen in MaxGuitars in Den Haag raadde mij tussen de HT-1 en de HT-5 zeker de HT-5 aan. Hij klinkt ook gewoon beter dan de HT-1, ook als hij zacht staat.

DemolitionColorScheme
4 maart 2012, 12:56
Er worden wel zoveel goede dingen in China gemaakt, maar toch. Wat zouden jullie er bijvoorbeeld van vinden als Gibson zijn gitaren in China zou maken? Met een hele goed kwaliteitscontrole?
I could give a rat's ass waar het nu gemaakt is. Als de qualiteit exact hetzelfde zou zijn, dan interesseert me dat echt niet. Het is de NAAM van Gibson die vastgebonden is aan USA qualiteit, eigenlijk alles wel wat USA is. Dus als iets dezelfde qualiteit heeft (wat soms niet het geval is met bijv. Fender Japan / Mex / USA) dan zou het me niet interesseren. Bij pedalen verwacht ik sowieso een kleiner marge aan qualiteit. Bij gitaren zijn er vaak meer variabelen.


Ik ben twee keer per jaar in Bosnië. In de zomer 4 weken en in de winter 2 weken. Ik weet niet of je de reacties gelezen hebt, maar ik was al van plan om de Blackstar mee te nemen naar NL. De Marshall laat ik daar gewoon achter, want met die Marshall zal ik niet reizen. Met de Blackstar kan ik eenmaal terug in NL dat wel doen, omdat hij zo klein is. :)
Okay. Duidelijk. Ik zou dan eerst goed die Blackstar bespelen voordat je allemaal andere drives gaat kopen. Je main drive is, meestal, het mooist recht uit je versterker.


Noise gate kopen, omdat ik met het MXR-pedaal een bromgeluid krijg. Niet HEEEEL luid, maar is wel te horen.
Dat heb je altijd, met drives met wat meer gain. Een noisegate is vrij handig als je live speelt of professioneel bezig bent, maar als je al niet meer dan €100,- aan een drive pedaal wilt besteden, waarom dan je geld weggooien aan een noisegate? Ik zou zeggen: gooi dat geld wat je voor die gate zou gebruiken dan voor een iets groter budget aan andere pedalen. Lekker belangrijk of je thuis wat ruis/brom hebt. ;)


(o.O) De beste jongen in MaxGuitars in Den Haag raadde mij tussen de HT-1 en de HT-5 zeker de HT-5 aan. Hij klinkt ook gewoon beter dan de HT-1, ook als hij zacht staat.
Tuurlijk, want die HT-5 is ook duurder ... Die zullen ze altijd boven de HT-1 zetten ...

keesss
4 maart 2012, 14:32
Ach, ik kijk wel even dan. Ik heb helemaal geen haast met die noise clamp. Misschien wen ik er wel aan. En mijn budget is ook bijna op voor deze maand. dusja..

keesss
5 maart 2012, 17:29
Ik weet al wat er mis is met de Hardwire Valve Distortion: het is een supergoed pedaal, maar hij klinkt te modern / te technisch / te digi-achtig / the computerachtig. Ik zoek het meer vintage..

DemolitionColorScheme
5 maart 2012, 18:07
Succes met de overdrive/distortion-speurtocht ...

keesss
6 maart 2012, 18:44
morgen ga ik die m77 kopen!

keesss
7 maart 2012, 19:23
Ik was de gitaarzaak en daar heb ik hem even gecheckt op een voor mij onebekende rode Koch-versterker. Ik vond het geluid niet zo denderend, zoals ik dat wel had verwacht. Op YT klinkt hij veel beter en in real life een stuk minder. Meestal klinkt iets op YT slechter en irl beter.

Hij klonk heel modderig. Vond het niet echt super. De winkel zei dat het een geheel nieuwe, maar er zaten allemaal butsen en krassen op dat ding. :S Tot slot voelde dat ding echt niet solide aan. Hij was heel licht, het voelde alsof er niets in die behuizing zat. Totaal tegenovergestelde van mijn GTOD.

Misschien kwam het doordat ik bijna geen vergelijkingsmateriaal had. Morgen ga ik naar MaxGuitars in NIjmegen. Dan neem ik mijn eigen LP mee. Zij hebben zowel de M77 Badass Modified Overdrive als de GTOD en de '78 Badass Distortion. Dan wordt het een makkelijke keuze, ookal moet ik dan €20,- meer betalen. :)

keesss
8 maart 2012, 18:56
Kijk eens wat ik zojuist heb gekocht! Hij klinkt super! Vooral door een Blackstar HT-1!

http://i40.tinypic.com/vpf020.jpg

Verder heb ik met de beste gozer van MaxGuitars in Nijmegen gesproken over die pickup verwisseling. Hij raadde het mij af en hij legde heel mooi uit waarom en hoe, etc.

Ik zou nog eventueel een pickup change kunnen overwegen van de Burstbucker Pro's naar de Burstbucker 1 en de Burstbucker 2, zoals die welke in de LP Standard zitten. De Standard is net als de mijne ook chambered, dus dat zou goed matchen, neem ik aan.

Ik heb mijn LP ook vandaag via de HT-1 gehoord. Grr.. Ik kan niet meer wachten tot de zomervakantie, dus daarom ga ik volgende maand, zodra ik mijn salaris heb, een HT-1 voor hier kopen. Dan heb ik een HT-1 zowel in NL als in Bosnië. Die Marshall verkoop ik dan wel, ofzo, hehe..

Nu heb ik de effectpedalen, dus mijn Hardwire Valve Distortion kan weg: :)

EDIT: @Moderator, ik kon het proberen! Hehe.. Tnx!

Ik heb wel een probleempje, want als ik beide effectpedalen aansluit op elkaar, krijgt het effectpedaal waarop de adapter is aangesloten als enige stroom. De andere krijgt geen stroom. Wat doe ik fout?

Brum
8 maart 2012, 19:26
Euh... je moet ze wel beide op stroom zetten, slimpie.:seriousf: Patchkabels geven niet erg goed 220 volt door.;)

keesss
8 maart 2012, 19:31
Ahaaa, kut. Dus dan moet ik er nog een adapter bij kopen of zijn daar andere dingen voor?

Ik dacht juist dat die patchkabels de effecten met elkaar verbonden; dus ook stroom door zouden geven..

Wist ik veel. :p

Tabula Rasa
8 maart 2012, 20:04
daisychain is makkelijk voor de voeding. Die sluit je op je adapter aan en lus je door.

keesss
8 maart 2012, 20:28
Mooi, waar kan ik zoiets kopen (via internet)? Op internet krijg ik resultaten van films? Lol?

Tabula Rasa
8 maart 2012, 20:32
feedback?
http://www.vanillamusicstore.com/images/daisy-chain.jpg

zo'n ding dus

keesss
8 maart 2012, 22:06
Oh, zo'n kabel octopus.. Dat ga ik morgen dan even kopen. :)

B-stone
8 maart 2012, 22:48
Vet! Maar hou alsjeblieft eens op over die pickups :P pickups zorgen niet voor zo'n drastisch sound verschil . Leg het geld wat je daarbij uitspaart maar bij je blackstar. Misschien kun je beter voor een net andere blackstar gaan? 2x dezelfde amp is toch ook een beetje nutteloos? Ik zou zelf voor een net iets duurdere blackstar gaan gewoon omdat je dan niet 2 dezelfde amps hebt. En thuis blijft toch je main amp dus die mag wat duurder zijn als je vakantie amp.

+1 voor een dasychain, cheap maar doet z'n werk super voor wat hij je kost. Bijkomend voordeel je kunt ook gelijk je hardwire + die andere 5 pedaaltjes die jij nog gaat kopen op aansluiten.

Groetjes Bram

keesss
8 maart 2012, 23:59
Ach ja, het idee om pickups te verwisselen is zo goed als dood.

Ik was van plan om een HT-1 top + cabinet te kopen... Vond ik zelf wel een oké ideetje..

Qua effectpedalen ben ik ook zo goed als klaar. De Hardwire gaat weg, een OD en Distortion heb ik. Eventueel een MXR Noise Clamp.

DemolitionColorScheme
9 maart 2012, 08:05
Ik was van plan om een HT-1 top + cabinet te kopen... Vond ik zelf wel een oké ideetje..

Qua effectpedalen ben ik ook zo goed als klaar. De Hardwire gaat weg, een OD en Distortion heb ik. Eventueel een MXR Noise Clamp.
Een top en cabinet? Hm ... zou ik niet doen, niet in jouw geval. Je zei dat je het alleen maar thuis gaat gebruiken en toch niet zo hard mag. Houdt het dan gewoon op een combo. Iets met 2x 12" speakers dreunt al hard door. 1 is nog te voorzien.

En ik moest lachen om je laatste zin: je bent nooit zo goed als klaar. ;) Dat denken we allemaal. Welcome to the world of GAS! (Gear Acquisition Syndrome)

keesss
9 maart 2012, 10:57
Dan moet ik nog even kijken. De beste jongen van MaxGuitar zei tegen mij dat hij, eenmaal zover, mij ook wat andere merken zal laten horen.

Nouja, voorlopig ben ik dan klaar. :p

ArcticGuitarMonkey
9 maart 2012, 21:49
Marshall Gouvernor is altijd mooi