PDA

View Full Version : HNGD: Fender telecaster MIJ 1969'



stratie
25 februari 2012, 18:08
Fender telecaster Thinline 69' :D

Jeeej! Nog geen twee weken na mijn HNGD: Gibson les paul draadje is het mij toch gelukt om die tele te vinden!:seriousf:

Zoals gewoonlijk zat ik een beetje MP af te struinen op zoek naar wat leuke tele's....Eigenlijk was ik op zoek naar een std. usa tele of iets dergelijks...Tot ik deze tele tegenkwam! Sceptisch zoals ik altijd ben heb ik eens wat gespeeld op deze jap. De kwalitieit van de japanse Fenders is doorgaans goed, maar er kan wel eens een rotte appel tussen zitten of natuurlijk een pareltje! Toen ik de gitaar in mijn handen kreeg en er onversterkt iets op speelde voelde ik het eigenlijk al, een match! Deze gitaar ging door merg en been op een bijzonder goede manier. Eenmaal ingeplugd kwam het hele plaatje bij elkaar, briljant! :lovelove: Hij komt overigens uit 85'

http://img827.imageshack.us/img827/1924/img1462l.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/img1462l.jpg/)

Pepe
25 februari 2012, 18:22
Ja, dat is mijn oude thinline. Ik mistte hem zo erg dat ik er weer eentje gekocht heb, uit 96 dit keer. Nagenoeg hetzelfde.

JazzBass
25 februari 2012, 18:23
Erg mooi! Classy Tele ;)
Veel plezier ermee!

stratie
25 februari 2012, 18:26
Ja, dat is mijn oude thinline. Ik mistte hem zo erg dat ik er weer eentje gekocht heb, uit 96 dit keer. Nagenoeg hetzelfde.

Tof! Hij is in goede handen hier hoor Pepe ;) Snap niet zo goed waarom je hem weg hebt gedaan...Wat een sound heeft dit ding! Killer :D

spirit
25 februari 2012, 18:30
Ja, dat is mijn oude thinline. Ik mistte hem zo erg dat ik er weer eentje gekocht heb, uit 96 dit keer. Nagenoeg hetzelfde.

Hoe weet je zo zeker dat het jou oude tele is? Zelf heb ik er ook een gehad, en een paar maanden geleden verkocht. Zag dat de koper hem ook weer te koop had staan, dus kan ook mijn oude tele geweest zijn ;-)

@stratie: Gekocht in de buurt van jouw woonplaats? serie nr. A0497XX (laatse 2 nummers zal ik niet plaatsen)

DemolitionColorScheme
25 februari 2012, 18:36
Jaloers. Want.

stratie
25 februari 2012, 19:21
Hoe weet je zo zeker dat het jou oude tele is? Zelf heb ik er ook een gehad, en een paar maanden geleden verkocht. Zag dat de koper hem ook weer te koop had staan, dus kan ook mijn oude tele geweest zijn ;-)

@stratie: Gekocht in de buurt van jouw woonplaats? serie nr. A0497XX (laatse 2 nummers zal ik niet plaatsen)

Klopt! ;) 12345678

Pepe
25 februari 2012, 19:21
Misschien heb je gelijk, als ik de tekening vergelijk dat is dat anders. Ik zag een tijdje geleden een thinline op markplaats staan, dat was wel mijn oude. Die was van jou? Dan had jij mijn oude?
Enniewee, het zijn gewoon hele goeie dingen, goed gemaakt, zelfs de pickups zijn goed, althans, van mijn 96.

Het enige minpuntje dat je kan aanvoeren is dat het neck element vrij los en jazzy klinkt, mijn '73 is meer van de belltone. Maar die jazztone is wel weer heel bruikbaar, gewoon anders.
Het komt mee met het recept van thinline, wat luchtiger en minder steil piekhoog dan een standard, maar wat fluberiger op de neck.

spirit
25 februari 2012, 20:23
@Pepe: Ik denk niet dat ik jouw oude tele gehad heb. Degene waar ik 'm van kocht woonde in s'Hertogenbosch, en had de tele al heel wat jaren. Toen ik 'm kocht (en ook weer verkocht) zat er een Seymour Duncan rail humbucker in de brug. Ik las dat de de vorige eigenaar er weer een ander setje PU's in gezet heeft. 't zijn idd wel heel goede gitaren. Een tijdje terug stond er ook één in Uden en één in Breda te koop op MP, wellicht is dat er een van jou geweest.

@stratie: Gefeliciteerd, daar heb je een goede gitaar aan. Ik las in de adv. dat de vorige eigenaar behalve de PU's ook de slagplaat heeft vervangen. Geen idee waarom hij dat gedaan heeft, want er was niets mis met de orginele, en het is ook nog eens dezelfde kleur. Heb je de orginele spullen er ook bij gekregen?

minas
25 februari 2012, 20:32
Nice!!! Zeer mooie gitaar!
Zo een wil ik er ook ooit nog 1 hebben!!

Pepe
25 februari 2012, 20:44
Ja, het was de Breda thinline.

BamBuFan1
25 februari 2012, 21:07
Volgens mij heb je je laten belazeren, want in '69 liet Fender nog helemaal geen gitaren in Japan maken! ;)