PDA

View Full Version : een nummer van sunday violence!



sunday violence
6 juni 2003, 17:35
okeeee eindelijk heb ik een van onze nummers op internet weten te zetten! wat een werk zeg.
dit nummer is opgenomen in studio clock in den haag en staat op onze demo

luister maar en zeg ajb wat je er van vind:

http://www.vitaminic.nl/cgi-php/get_file.php3?modo=1&bid=462983

Barret Wallace
6 juni 2003, 17:49
Hmm ik vind het niet echt iets nieuws ofzo.. het is zon nr waarvan ik denk dat ik em al is een keer gehoord heb?

ik vind et wel strak gespeeld vooral met die rusten en dan de zang die doorgaat etc.

de solo heeft wel leuke stukjes ( overdub stukje klinkt wel leuk) alleen zou ik zelf de sologitaar wat harder zetten, maar dat vindt de ene mooi en de ander niet

sunday violence
6 juni 2003, 18:00
hee barret bedankt voor je reactie

ja ik vind ook dat die solo harder had gemoeten, maar hij is nog niet gemasterd dus bepaalde dingen moeten nog op volume worden gebracht, dus ik neem aan dat dat nog goed komt.

verder moet het natuurlijk een beetje je ding zijn. het is geen dream theater ofzo
8-)

De Teng
6 juni 2003, 18:16
Ik ben er niet echt voor te vinden als ik eerlijk ben... klinkt wel wat simpel allemaal, weinig afwisselend. Klinkt ook wat koud als ik eerlijk ben, beetje kaal gitaargeluid misschien.

Barret Wallace
6 juni 2003, 19:26
verder moet het natuurlijk een beetje je ding zijn. het is geen dream theater ofzo
8-)

ja daar heb je gelijk in. Ik hou niet echt van deze muziek en dan vind ik het automatisch wat minder :) maar dat neemt niet weg dat het erg strak gespeeld is 8-)
nog een tip: ergens hoor ik een paar kleine gitaarfills die mogen van mij op de gemasterde versie ook wat harder ;) CRANK UP THE LEAD ;) ! :razz:

sunday violence
6 juni 2003, 19:37
haha ik zal t zeggen tegen onze 'producer'

ik heb nog een nummer geupload bij vitaminic die qua gitaar een stuk uitdagender is die zal ik ff posten als die slome figuren daar 'm hebben goedgekeurd.

ooh en de teng bedankt voor je kritiek, al ben ik het absoluut niet met je eens. ik vind persoonlijk het gitaargeluid erg vet klinken!

BLOK182
6 juni 2003, 20:43
wel aardig dude, maarre, de eerste 2 maten lijken echt megaveel op carousel van blink182.

Wilson
7 juni 2003, 17:27
het hele nummer is een beetje ala blink182 volgens mij, klinkt wel zo blij in ieder geval.

Wilson
7 juni 2003, 17:32
maaaaaaaaaar het is wel goed gespeeld, en het klinkt ook best wel ok, een klein beetje iets doen aan het gitaargeluid, de solo harder zetten, en op een paar punten de zang ietsjes verbeteren en blink 182 kan een voorbeeld aan jullie nemen

sunday violence
7 juni 2003, 17:49
jaa bedankt voor de reacties!
eehm tja blink 182 is toch wel ff anders hoor vind ik. Ik vind het meer een beetje in de richting van weezer of nerf herder.carousel ken ik niet dus ik kan niet zeggen dat ik dat begin daarvan heb gejat. ik vind het intro overigens (het allereerste stuk) wel lijken op het intro van the number of the beast van iron maiden...

kokteejl
7 juni 2003, 19:44
it's the summer of 69....nee? nope...

Neals
8 juni 2003, 15:59
Ik vind hem best goed klinken, strak enzow, maar het is een genre wat mijn inziens wel ietsjes rommeliger en wat natuurlijker kan

Bins
8 juni 2003, 18:29
Ik vind hem best goed klinken, strak enzow, maar het is een genre wat mijn inziens wel ietsjes rommeliger en wat natuurlijker kan

En harder...en sneller.... :P

Ik vind het wel ok klinken, tis alleen niet mijn ding. Het heeft wel "radio-potentieel", want het is vrij vrolijk en catchy. Strak gespeeld ook wel. Solo mag idd harder.

MikeDirnt
10 juni 2003, 00:48
ik hoor summer of 69' erin Blink 182 - Carousel en In Jimmy Eat World - In The Middle en het gitaar geluid van Weezer - Haspipe

sunday violence
23 juni 2003, 23:53
ik hoor summer of 69' erin Blink 182 - Carousel en In Jimmy Eat World - In The Middle en het gitaar geluid van Weezer - Haspipe

ja the middle was wel een inspiratie voor dit nummer. het zijn ook nog eens bijna dezelfde akkoorden, dat nummer spele we ook. gitaargeluid van weezer beschouw ik maar als een compliment omdat ik dat altijd heel vet vind klinken. hashpipe speel we trouwens ook :D

toevallig hoor

Rwin
25 juni 2003, 18:55
ey een "Jimmy Eat World" tribute :D

Klinkt lekker jongens!

Rwin