PDA

View Full Version : Jullie meningen over 3 gitaren



Danar
24 februari 2012, 22:20
Beste mensen,

Als uitbreiding op mn Fender USA standard ben ik op zoek naar een hollowbody. Ben al een beetje aan het kijken geweest en er zijn 3 gitaren (ik heb ze vandaag alledrie in mijn handen gehad) die me wel bevallen:
De Gretsch G5210, de Epiphone ES-339 en de Epiphone Dot. Alledrie hebben ze hun voordelen en nadelen. Ik zit op dit moment nog erg te twijfelen wat het beste zou zijn. Wat zijn jullie meningen over deze gitaren? Of hebben jullie zelf misschien nog andere alternatieven? Budget ligt maximaal bij de €700

Danku

Tankman
24 februari 2012, 22:29
Uit deze 3 is de Gretsch mijn absolute favoriet. Ik vind dit echt fantastische gitaren, zeker voor het geld. Uit de categorie ES modellen zou ik zeker ook naar de Hagstrom Viking Deluxe kijken. Die zit rond de 750 euro. Dat is uit de categorie hollow bodies denk ik wel mijn favoriet.

Triggy
24 februari 2012, 22:38
Als Gretschman roep ik natuurlijk de Gretsch, alhoewel mijn Epi Broadway met Bigsby zeker niet te versmaden is.
Die koop je tweedehands rond de 500,-
Verder zijn Peerless geweldige gitaren, hebben een groot segment aan hollows.

Hotpepper01
24 februari 2012, 22:44
Die 5120 vind ik niets, voor mij dan. Maar de 339 of de 339 ultra lijkt mij ook wel wat al heb ik die nog nooit in mijn handen gehad.... Ze zijn niet al te groot. De dot vind ik aardig, maar wat gewoontjes. Een Midtown (veel duurder), een Epi ES175, een Epi 355 met ebben toets en bigsby zijn ook alternatieven voor een dot.

Danar
24 februari 2012, 22:50
De epi ES175 en 355 zien er inderdaad niet verkeerd uit. Gouden hardware is niet echt mijn ding, maar die 355 in het wit met gouden hardware zou ik toch echt geen moeite mee hebben om daar mee te leren leven. De Peerless gitaren liggen (snel gekeken bij thomann) toch redelijk buiten mijn budget. De Hagstrom Viking Deluxe lijkt me ook een goede optie, even kijken waar die hangt.

Hotpepper01
25 februari 2012, 10:08
En waar hing die Epiphone 339 nu? Die wil ik wel eens bekijken als het niet al te ver uit de buurt is...

guitarkid
25 februari 2012, 19:11
Met zo'n budget ga je toch niet voor een "Epi Dot"..... :???:
Hagström Viking is m.i. inderdaad een serieuze optie.

Danar
25 februari 2012, 19:39
De Epi 339 hangt bij de Feedback in Rotterdam, en ik dacht ook in Eindhoven, maar die laatste weet ik niet zeker. De epi DOT, komt vooral in aanmerking omdat hij redelijk goedkoop is voor upgrades. Ik weet het, misschien een beetje een omweg, maar het lijkt me een leuk zomervakantieprojectje, en het is erg leerzaam nartuurlijk;)

Xnimez
26 februari 2012, 11:07
De Epi 339 hangt bij de Feedback in Rotterdam, en ik dacht ook in Eindhoven, maar die laatste weet ik niet zeker. De epi DOT, komt vooral in aanmerking omdat hij redelijk goedkoop is voor upgrades. Ik weet het, misschien een beetje een omweg, maar het lijkt me een leuk zomervakantieprojectje, en het is erg leerzaam nartuurlijk;)

Echt waar? Gaaf, binnenkort even kijken dan. Maandje terug hing hij er nog niet, maar ik zie dat het een redelijk nieuw model is.