PDA

View Full Version : help!



jasper compaijen
6 juni 2003, 16:42
dag mensen

ik zit te twijfelen tussen een epi LP custom flametop en een vintage vrs 110 bk
op de vintage heb ik al een keer gespeeld en hij bevalt echt heel goed alleen moeten er eigenlijk nog andere elementen in
de epi vind ik eigenlijk mooier maar hij is ook wel duur (voor mij dan)

nu wilde ik eigenljik weten wat nu het voordeel is van een flametop en of hij het geld wel waard is

de vintage kan je vinden op www.omegamusic.nl

wat zouden jullie kiezen?

ps: geen commentaar dat het 2 heel verschillende gitaren zijn

Matsvansanten
6 juni 2003, 17:09
ik wou een tijdje geleden ook een LP gaan kopen (ik heb uiteindelijk een epi SG gekocht) maar ik had toen op een Vintage LP gespeeld en vond hem erg goed, maar toen ik op een epi speelde moest ik wel zeggen dat ik die vintage toch wel veel minder vond. De prijs van zo'n epi is wel hoger maar ik vind die epi wel lekkerder spelen en ik denk ook dat hij betere qualteit is. Nu moet je alleen nog bedenken of je wel veel meer geld wil besteden of dat je zoiets hebt van: "hmm weet je ik koop gewoon die vintage en geniet van wat hij me te bieden heeft, ik merk het verschil toch niet echt..."

Even over dat vintage, ik vind het wel een cool merk want ze maken echt hele bekende gitaren na en ze zien er ook altijd erg leuk uit. BV die VRS dat is gewoon een PRS lookalike, ziet er geinig uit vin ik. Ook die wolfgang achtige en die strat en tele en SG en LP zien er allemaal goed uit. :lol:

Negative K3 fan
6 juni 2003, 17:09
flametop zit er puur op voor het uiterlijk.

jasper compaijen
6 juni 2003, 17:12
bedankt
mij was verteld dat als je in de vrs goede elementen zet dat je dat een beter gitaar hebt dan elke epiphone onder de 1000 euro

Matsvansanten
6 juni 2003, 17:17
wat kosten die LP en die VRS eigenlijk???want het is misschien ook slim om naar een 2ehands epi LP te kijken. Kan je voor minder geld ook een mooie epi kopen...

jasper compaijen
6 juni 2003, 18:12
de vrs kost 420 (dan moeten er eigenlijk nog andere elementen in)
de flametop staat op music123.com voor 650 geloof ik
maar dan heb je ook nog dat gekloot met invoerrechten, btw enz
dat wordt dus wel rond de 750-800

jasper compaijen
6 juni 2003, 18:13
ik heb inderdaad gezocht naar een 2e hands epi maar nog niet gevonden
wat zijn behalve marktplaats goede site's om eens te kijken?

Soulflyhigh
6 juni 2003, 18:28
ik heb inderdaad gezocht naar een 2e hands epi maar nog niet gevonden
wat zijn behalve marktplaats goede site's om eens te kijken?
Wat voor een muziek speel je / wil je gaan spelen?

Matsvansanten
6 juni 2003, 19:31
kijk gewoon op: marktplaats.nl gitaarmarkt.nl 2ehands.nl
ik denk dat er wel wat dingen staan, kheb op gitaarmarkt geloof ik nog best wel een mooie epi LP zien staan...maar kijk zelf maar of je iets ziet :lol:

SiNiSTRaL
6 juni 2003, 19:41
ebay.de

iam
6 juni 2003, 19:43
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=10341

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=10129

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=9844

enz. enz.....

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 13:47
800 uitgeven voor een epi lp met flametop vind ik wel héél zonde. heb je ook een 2ehands gibson lp studio voor

Wilson
7 juni 2003, 13:53
koop gewoon een epi LP standard, heb je iets minder mooie top, maar verder bijna dezelfde gitaar en kost nieuw maar 500 euro, 2e hands kom je ze voor 350 tegen