PDA

View Full Version : Steinberger gitaren



Wicked Willy
6 juni 2003, 15:30
Iemand enig idee waar ze er een paar hebben hangen en wat ze ongeveer kosten,

ik heb het hier dus over de originele Steinbergers en niet de Hohner imitaties..........of worden de Steinbergers nog nieuw gemaakt...Gibson heeft geloof ik de merknaam in handen maar ik kan me vergissen.

Anders Destium
6 juni 2003, 16:02
Steinbergers worden al zeker 5 jaar niet meer gemaakt, kan ook al iets langer terug zijn. Ik heb bij Just Music vorig jaar nog een zien hangen, maar dat kan ook een imitatie zijn. Voor subjectieve info moet je naar edroman.com :)

lars
6 juni 2003, 16:21
nee, ze worden niet meer gemaakt en zijn meestal alleen nog op ebay enzo te vinden. gibson heeft ze ook in de verkoop, de spirit serie, www.musicyo.com maar dat zijn goedkope kopietjes. geen idee of ze goed zijn trouwens.

Anders Destium
6 juni 2003, 16:22
Ed Roman schijnt ook zelf "de allerbeste" kopieen ter wereld te maken, yeah right :wink:

telecastermaster
6 juni 2003, 17:28
Ik heb zelf 2 headless Hohner gitaren en een Spirit alsmede een headless Hohner bas.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er nog nieuwe orginele steinbergers worden samengesteld uit oude onderdelen, maar kon dat zo gauw niet vinden.
Tweedehands lijkt de beste mogelijkheid daarom. Check Ebay.de en Ebay.co.uk zou ik zeggen.

Verder idd Ed roman:
http://www.edroman.com/avail/guitar/avail_stb.htm

telecastermaster
6 juni 2003, 17:31
Ja, het zijn toch wel erg coole gitaren! :)

http://www.edroman.com/resources/images/avail_stb112017.JPG

telecastermaster
6 juni 2003, 17:33
Voor wat betreft de prijs denk ik dat je moet rekenen op 1000 EUR voor een orginele (tweedehands).

Neals
6 juni 2003, 17:41
Leuke dingen die steinbergers, maar toch mist er iets..

telecastermaster
6 juni 2003, 17:50
Ja, hehe ... de kop natuurlijk

telecastermaster
6 juni 2003, 17:51
Gibson heeft geloof ik de merknaam in handen maar ik kan me vergissen.

Ja volgens mij heeft Gibson idd de merknaam in handen

Soulflyhigh
6 juni 2003, 18:03
Leuke dingen die steinbergers, maar toch mist er iets..
:-D

Anders Destium
6 juni 2003, 18:30
Leuke dingen die steinbergers, maar toch mist er iets..

Er zit geen achterkant op 8-)

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 13:14
bij zo'n gitaar zal niemand klagen over de lelijke headstock!

fred dons
7 juni 2003, 19:53
steinbergers worden nog steeds gemaakt (inderdaad door gibson), echter alleen de hele dure modellen zijn interressant omdat die de transtrem hebben, de overige modellen hebben een matige door mighty mite gemaakte trem die alleen optisch lijkt op de originele steinberger trem.

de modellen die musicyo heeft (musicyo is van gibson) bestaan uit de koreaanse spirits (wat epi voor gibson is, is spirit voor steinberger) en een aantal "echte" amerikanen (en helaas heb je tegenwoordig voor eur 1000 geen 2e hands steinberger met transtrem meer, eerder voor eur 2000 :-( )

BLOK182
7 juni 2003, 21:04
op zich vind ik die cheapo spirit dingen best grappig, lijkt me ideaal voor op vakantie.

Anders Destium
7 juni 2003, 22:16
Ik zie het een willekeurige verkoper al zeggen: Tja, het is misschien niet écht de gitaar die je wil, maar hij is wél ideaal voor op vakantie :d

iam
9 juni 2003, 21:28
http://www.musicyo.com/brandland.asp?dept_id=3

dml
9 juni 2003, 21:44
Steinberger's zijn nog steeds te koop, inderdaad op Musicyo.com maar ook gewoon nog bij Musik Produktiv. Die laatste heeft ze niet op voorraad maar zijn nog gewoon te bestellen. Het gaat hierbij overigens om de houten modellen, de composiet modellen worden niet meer gemaakt. De duurste houten zit op ongeveer 2600 euro, dan heb je EMG-pups, trans trem, mahony body met flame maple top, EN een composiet hals.
Check:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/volltext.asp?sid_s=!06082002&wort=steinberger&seite=1

Zelf heb ik een (zo goed als) nieuwe Spirit GT-pro deluxe gekocht voor 200 euro. De EMG-Select pups heb ik vervangen door DiMarzio's: Tone Zone in de brug en Paf Pro in de nek, de mid-pup heb ik eruit gelaten. Voor het geld een heel aardig gitaartje, zelfs de R-trem werkt goed. Qua klank lijkt het niet op een strat maar gaat het meer richting LP, mede door de doorlopende hals. Sustain is ook heel behoorlijk voor deze prijsklasse, evenals de afwerking. Ook deze zijn bij Musik Produktiv te krijgen, zij het wat duurder dan op musicyo. Mocht je een dergelijke (goedkope) Spirit aanschaffen en je wilt de pups vervangen door andere passieve, let er dan wel op dat je NIET voor F-spaced of Trembuckers kiest. Kies je voor "echte" EMG's dan maakt de spacing niet uit.

dml
9 juni 2003, 21:45
Leuke site met wetenswaardigheden:

www.steinbergerworld.com