PDA

View Full Version : Welke elco's voor Fender AB763 versterker?



guile
24 februari 2012, 13:52
Weet iemand welke elco's ik voor de Fender AB763 versterker nodig heb en waar ik ze het best kan kopen?
Gaat om een blackface Bandmaster waar ze nog nooit in vervangen zijn...

Hoor graag!

♫Groet

Bernardduur
24 februari 2012, 14:16
Ik gebruik zelf altijd F+T condensatoren....... gewoon prima condensatoren, nooit problemen mee gehad. Het blijven 'maar' condensatoren he :)

guile
24 februari 2012, 14:28
Bedankt!
Zijn er nog andere 'smaken'? Of klinken ze allemaal hetzelfde?
En waar kan ik ze het voordeligst vinden?

cluseau
25 februari 2012, 00:54
Zijn er nog andere 'smaken'?

Gebruik ook meestal F+T of TAD. Goedkope chinese zooi moet je niet aan beginnen voor die paar euro verschil.

guile
25 februari 2012, 13:31
Ik las ergens dat de ene elco 'stugger' speelt dan de andere.
Zijn daar ervaringen mee?

bass blom
25 februari 2012, 14:00
dat slaat eerder op de gelijkrichter, buis of solid state.

Little Jay
26 februari 2012, 16:15
Ik las ergens dat de ene elco 'stugger' speelt dan de andere.
Zijn daar ervaringen mee?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Aspen Pittman geeft in z'n boek aan dat de (niet zo gek veel) duurdere elco's meer punch en een algeheel strakkere sound zouden opleveren. Door de waarde (binnen bepaalde marges) te verhogen of verlagen zou je ook de versterker meer helder/open vs meer 'brown'/vintage kunnen laten klinken. Maar zoals gezegd: geen enkele ervaring mee (disclaimer ;-)

MaBerY
26 februari 2012, 22:51
heb kortgeleden een Bassman 135 van onze bassist en mijn eigen twin 135 een recap gegeven.
De Bassman met een stel verse TAD 220uF en 22uF Gold caps als en mijn twin een stel van die wat duurdere variant TAD Audio Caps.
De bassman knapte er behoorlijk van op en had weer Kl*ten :-). Die Audio caps klinken toch nog iets verfijnder in het hoog en ik moest het laag nog meer iets in toom houden dan normaal. boven de 3 is al teveel. Ondanks dat de cap's op mijn BK Precision 879B LCR/ESR meter nog redelijke waardes aanwees, zegt dat toch niet altijd alles.

jerome
27 februari 2012, 21:48
Gebruik ook meestal F+T of TAD. Goedkope chinese zooi moet je niet aan beginnen voor die paar euro verschil.

Ik heb begrepen dat TAD elco's ook uit China komen... ;)
Ik heb die zwarte TAD's in mijn MarshallJMP2203 gehad maar ik vond ze naar mijn gevoel een beetje vuil en smerig klinken.
Nu heb ik F&T's in, een heerlijke sound!
Toch ben ik er eerlijk gezegd niet zeker van of ik met een blinddoektest het verschil écht kan horen...

cluseau
27 februari 2012, 21:52
Ik heb begrepen dat TAD elco's ook uit China komen... ;)

Zou best kunnen maar je hebt chinees en chinees he :sssh: