PDA

View Full Version : Nieuw Stekje en Madinter bestelling/group buy?



Mattia
24 februari 2012, 13:27
Ben verhuisd. Woon nu in Groningen, huis gehuurd met ruim voldoende plek voor een ateliertje binnen (zolderkamer van 20 vierkante meter) en buiten (ruime schuur), boel wordt over enkele weken verhuisd, daarna even tijd om alles een plekje te geven en ik kan eindelijk weer bouwen, eindelijk de zeven projecten die nu ruim anderhalf jaar zo goed als helemaal stilliggen (eigenlijk langer wegens allerlei omstandigheden) oppakken, afmaken en doorgaan met de volgende instrumenten. Wa-hey!

Ook komt er (hopelijk snel nu) een CNC apparaat aan, zal wel paar maanden duren voordat ik dat een beetje onder de knie heb, maargoed, daarna kan ik wel lekker toestjes en bodies maken. Nieuw gereedschappen is leuk :) Echt bedrijf zal ik er niet van maken (wordt 't belastingtechnisch ingewikkeld enzo) maar voor collega bouwers af en toe wat doen lijkt me juist leuke oefening. Heb dus ook maar besloten dat ik mijn 'reserves' aan toetshout (en paar andere dingen) maar eens moet aanvullen, gezien ik dat het liefst jaren heb liggen voordat het wordt gebruikt. Heb enkele jaren geleden van Madinter een heleboel toetsen gekocht - prima kwaliteit, alleen niet superduper kurkdroog. Prijzen zijn wel heel schappelijk, zeker als je 16+ per item besteld.

Ik sta dus op het punt om een bestelling te plaatsen, vooral toetsen (ebben first en special, Pau Ferro FSC bas toetsen omdat die even duur zijn als gitaartoetsen voor groter stuk hout, Indian Rosewood en 'Rio Style' Madagascar Rosewood), en paar stukjes draaihout voor rosetten en dergelijke. Als iemand iets wil, maakt niet uit wat, PM me maar, kan het erbij. Shipping is ongeacht bestelling 30 euro vanuit Spanje, binnen Nederland gewoon wat het mij kost om het door te sturen.

Ik ga ergens midden volgende week (zeg Woensdag) een bestelling plaatsen, dus er is nog eventjes tijd voor geïnteresseerden.

Check www.madinter.com als je het nog niet kent.

Mattia
27 februari 2012, 14:46
Niemand geïnteresseerd in iets van Madinter? Nog twee-drie dagen en dan gaat bestelling de deur uit...

Guliano
27 februari 2012, 16:57
Hallo Mattia, ik ben zeker geïnteresseerd, ziet er allemaal goed uit.
Ik vroeg me alleen af hoe dat zit met de betaling. Stel dat ik nu doorgeef wat ik graag zou willen dan komt het bij jou aan en dan stuur jij het weer door naar mij? En hoe kan ik jou betalen?

Mattia
27 februari 2012, 17:08
Als de bedragen niet al te debiel zijn (onder de honderd euro) wil ik het best voorschieten, en als ik totaal weet inclusief verzendkosten binnen NL maak je 't gewoon over naar mij. Dat zou ik voorstellen, heb het in het verleden hier wel eens gedaan, ging ook prima.

Guliano
27 februari 2012, 19:39
Bedankt voor je antwoord, ik laat je morgen weten wat ik doe.

Mattia
29 februari 2012, 09:03
Laatste kans...ga of vanavond of morgen overdag de bestelling plaatsen...

DaanW
29 februari 2012, 12:17
Kijk even in je PM-inbox

Guliano
29 februari 2012, 15:45
Sorry voor het late antwoord, maar dit is mijn keuze:


4,75 Euro: Set of African Mahogany Neck Blank and Heel Blank (2x)
14,50 Euro: Acoustic Sapele Set (1x)
3,50 Euro: First Indian Rosewood Fingerboard (1x)
2,25 Euro: Internal Plank 1kg (1x)
6,- Euro : Marquetry Purfling 2 (1x)
10,- Euro: White-Black-White Indian Rosewood Backstrip & Side Join (1x)
1,70 Euro: Bone Nut (1x)
19,50,- Euro: ACGSGM-05B-L3R3 (1x)
1,15 Euro: Indian Rosewood Bridge Blank (1x)

alleen nog de binding...

Mattia
29 februari 2012, 16:20
Genoteerd. Bestelling wordt morgen in de loop van de ochtend geplaatst, duurt meestal een kleine week voordat het in NL is. Als iedereen mijn even een PM stuurt met e-mail adres kunnen we het zo verder afhandelen..

crazycow
4 maart 2012, 09:51
Ook komt er (hopelijk snel nu) een CNC apparaat aan, zal wel paar maanden duren voordat ik dat een beetje onder de knie heb

Dit vind ik wel interessant :-), zou je dan ook logo's uit kunnen frezen (uit schelp en contra in headplate?). Dat uitzagen en uitfrezen vind ik namelijk persoonlijk een crime.

Btw: Dat van die bastoetsen, stom dat ik daar nooit aan gedacht heb, ik koop gewoon akoestisch of klassieke toets.

Mattia
4 maart 2012, 11:06
Dat is wel de bedoeling, ja - ik vind met de hand zagen en inleggen wel erg leuk om te doen, maar logo's, dat verveelt al snel.

gertgert
5 maart 2012, 18:51
zie dit nu pas, heb je al besteld???

RS-Rik
6 maart 2012, 12:43
Zijn ze daar nou zo goedkoop, of hier nou zo duur?
Als je deze prijzen vergelijkt met de vox ....

crazycow
6 maart 2012, 14:45
Elke leverancier in Nederland is duur. Kan ik me in principe ook wel iets bij voorstellen. De markt is hier nou niet zo groot en bovendien halen ze de spullen volgens mij ook allemaal bij de grotere leveranciers. Ik zag zelfs een nederlandse site die volgens mij alleen maar madinter spullen verkoopt, maar dan een stuk duurder.

Aangezien de transportkosten en levertijden vanuit andere europese landen op zich wel meevallen, kun je dus vrijwel altijd goedkoper bij een grote europese leverancier kopen. Amerika is helaas een ander verhaal.

Ik wil trouwens binnenkort eens bij besteurospruce(.com?) bestellen. Helaas nog geen reactie gehad, misschien vinden ze dat ik te weinig bestel. Eventueel interesse in gezamenlijke inkoop? Ze hebben volgens mij mooie tops die niet te duur zijn en ook hele mooie b/s setjes (die zijn niet altijd even goedkoop overigens).

Rizz
6 maart 2012, 22:06
Zijn ze daar nou zo goedkoop, of hier nou zo duur?
Als je deze prijzen vergelijkt met de vox ....

Het hout is niet direct bruikbaar, iig halshout e.d... Tops/backs&sides kan je vrijwel direct gebruiken.. Bodyhout zou ik een flink tijdje laten liggen.. Er staat ook een disclaimer op de site:

Product Conditions:

- We cannot guarantee that the humidity content of the wood is adequate for its immediate use.

Ik heb dit al eens gevraagd in een ander topic, maar als je de ruimte hebt en de tijd en je bent van plan om over een paar jaar nog steeds te bouwen.. waarom niet?

Mattia
6 maart 2012, 22:47
zie dit nu pas, heb je al besteld???

Helaas wel, ja...

Mattia
6 maart 2012, 22:48
Espen.de is ook een goeie voor akoestisch.

Ik heb van Madinter nog nooit een back/side setje gekregen die ik niet minimaal een half jaar zou willen laten liggen trouwens. Voor de madagascar setjes zeg gerust een jaartje. Niet zo heel lang geleden aan de eerste van die sets begonnen (4 jaar later), en het is wel prachtig hout...

crazycow
7 maart 2012, 09:18
Het hout is niet direct bruikbaar, iig halshout e.d... Tops/backs&sides kan je vrijwel direct gebruiken.. Bodyhout zou ik een flink tijdje laten liggen.. Er staat ook een disclaimer op de site:

Product Conditions:

- We cannot guarantee that the humidity content of the wood is adequate for its immediate use.



Ik heb het gisteren gevraagd aan Madinter:

Inderdaad GEEN garantie maar ze geven het volgende aan:
- De tops en b/s setjes zijn gedroogd in hun droogkamers en zouden na een maand acclimatiseren thuis bruikbaar moeten zijn.

- Halzen en (ebben) toetsen zijn niet droog moeten minimaal 6 maanden acclimatiseren cq drogen. Soms hebben ze aanbiedingen van droge toetsen, momenteel helaas niet.

Ik heb hier dus ook nog wat natte ebben toetsen liggen die ik voorlopig niet kan gebruiken (eentje op de verwarming gelegd: is meteen krom getrokken, gelukkig nog niet geschaafd).

Als het goed is heb ik morgen een goede houtvochtmeter in huis en als het goed is krijg ik deze week ook weer spullen van Madinter (en Cefalu/RC Tonewoods). Ik zal eens gaan meten en de resultaten melden als jullie dat interessant vinden. Misschien is het ook wel leuk om bij te houden hoe snel het drogen verloopt.

Best Eurospruce ga ik cancellen: ik krijg geen antwoord van ze. ze steken hun mooie topjes maar ergens waar ze niet horen. Doet maderas barber waarschijnlijk ook; ze verkopen daar chocolate cedar tops.

Ukeloeder
7 maart 2012, 09:29
Zeker interessant om die metingen hier te delen.

Rizz
7 maart 2012, 09:48
Als het goed is heb ik morgen een goede houtvochtmeter in huis en als het goed is krijg ik deze week ook weer spullen van Madinter (en Cefalu/RC Tonewoods). Ik zal eens gaan meten en de resultaten melden als jullie dat interessant vinden. Misschien is het ook wel leuk om bij te houden hoe snel het drogen verloopt.

Zeker interessant! Ik ga volgende maand ws. een bestelling plaatsen bij Madinter, zo rond m'n verjaardag :D Zal het zo rond die tijd posten, als er meer gegadigden zijn..
Ben erg benieuwd!



Best Eurospruce ga ik cancellen: ik krijg geen antwoord van ze. ze steken hun mooie topjes maar ergens waar ze niet horen. Doet maderas barber waarschijnlijk ook; ze verkopen daar chocolate cedar tops.

:seriousf:

Had die tops bij Maderas ook gezien, erg mooi!

crazycow
15 maart 2012, 09:29
Nog ff:

Ik denk dat het op zich niet veel voordeliger is om gezamenlijk in te kopen bij Madinter. De verzendkosten zijn niet zo hoog en als je ze nog weer binnen nederland moet versturen......

Bij Madinter loopt trouwens iemand rond die erg slordig is met orders en verzendingen:

- order gecancelled (bevestigd door Madinter). Ik krijg 'm gewoon binnen inclusief een extra neck blank. Nog ff zitten denken om er niks van te zeggen (toch 225 euri aan waarde, niet betaald dus...), maar toch maar Madinter op de hoogte gebracht. Zou bericht krijgen wanneer ze 't weer op zouden halen maar niks meer gehoord...nog ff afwachten.
- Ze vergeten daarentegen ook nog wel eens wat of je krijgt iets anders dan je besteld hebt (bijv. kant en klare bruggen i.p.v. bridgeblanks (waar ik niks aan heb want ik heb m'n eigen ontwerp. Ze sturen het wel snel na.

W.b. eurospruce: ik heb contact gehad, bestelling wel gecanceld omdat het te lang duurde. Dat vonden zij ook dus ze sturen een gratis german spruce top op. Toch wel weer aardig.....

Mattia
15 maart 2012, 10:36
Voordeel zit 'm eigenlijk alleen in de 'staffelkorting' en als je maar een paar dingen nodig hebt - je krijgt flat rate shipping van 30E, ongeacht hoe groot (verzending weegt bijna 80 kg, en zal hopelijk morgen bezorgd worden). Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met verzendingen van Madinter, netjes tracking nummers gekregen, hooguit een 'extra' setje als smaakmakertje erin gedaan (een keer gebeurd).