PDA

View Full Version : actieve elementen



bloodboiler
6 juni 2003, 15:11
De bassist van onze band speelt op en Ibanez soundgear bass met actieve elementen, na zo'n 200 uur is de batterij al leeg (als hij niet speelt haalt hij de plug uit de bas).
Met doormeten van de electronica hebben we ook geen lekstroom kunnen vinden is dit normaal of weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn?

frenske
6 juni 2003, 15:30
Tenzij er ook iets mis is met mijn bas, dan klopt ongeveer 200 uur wel zo wat! Ik ben nu aan m´n 3de batterij bezig sinds ik bas kocht zo´n 8 à 9 maanden geleden.
Maar ja, mijn bas heeft dan ook wel een extreem hoge output!

Ruud
6 juni 2003, 15:34
En die van mij heeft een extreem lage output, doe nu al ruim 1 jaar met een batterij

Clunk
6 juni 2003, 18:23
hmmz.mijn sr705 zit nu de tweede batterij in, wat absoluut niet had gehoeve, want er zat iets fout in mn pre-amp, en ik dank van, eh, oeh, kut me bas is leeg! dus niet... kheb em nu 7 maanden, een maand geleden nieuwe batterij erin gedaan.. en ehm ik speel per dag toch cker 3 uur, en op zaterdag 1 uurtje, zondag van 12 tot 9 ofzo dus dat is 9 uur, rekensom 10 + 15 = 25 per week... ongeveer nou, danneh, 6 maanden is 52:2 dus 26... 26x25 is een heleboel uur... denk ik

bassopotmus
6 juni 2003, 18:29
wat is dan het probleem? Zet je toch ff nieuwe erin?
Ik ben zelf voor heroplaadbare batterijen, is beter voor ons milieu!! :)

Easy Rider
6 juni 2003, 19:19
Als je alles vol open zet dan gaat het idd vrij hard met je batterij. Als je de batterij wat langer wilt laten meegaan moet je niet alles boosten op de bas maar de amp wat meer laten werken.
Weet je zeker dat die batterijen dan echt leeg zijn? Een standaard alkaline 9v batterij is pas leeg bij 7.5-8v spanning dacht ik.
Van een oplaadbare NiMH batterij weet ik niet echt wanneer die leeg is.

EZ

Clunk
6 juni 2003, 22:33
shit... das waar ook! oplaadbare!!!///
dat zou misschien nog kunnen schelen ook :P

ghehe.. niet dak ze zo verslijt, het gaat btw wel erg snel bij effecten, die dingen zijn met anderhaklve maand leeg bij mij..

dus hebbik een adapter gekocht ;)

misschien moeten ze die ook maar uitvinden voor bas :razz:

Chris Wolstenholme
6 juni 2003, 22:39
nog meer kabels :-(

Pöl
7 juni 2003, 10:47
wat is dan het probleem? Zet je toch ff nieuwe erin?
Ik ben zelf voor heroplaadbare batterijen, is beter voor ons milieu!! :)

Ik denk niet dat herlaadbare batterijen zo goed zijn voor een preamp in een bas of voor effecten. Ik heb me laten vertellen dat herlaadbare batterijen net iets minder stroom geven dan gewone batterijen en veeeeeeeeeel minder lang meegaan.
't is natuurlijk wel beter voor 't milieu, maar mijn Ibanez SR800 werkt maar slapjes met een oplaadbare batterij erin. Met een Duracel doet hij gemakkelijk een jaar en eigenlijk nog langer (zoals het konijn, weetjewel)(dat is ongeveer 300 uur, want ik speel er niet zo vaak op gezien het een fretless is en ik rock in de band :razz: )

bassopotmus
7 juni 2003, 11:32
Nou eerlijk gezegt denk ik dat veel mensen goede kwaliteit oplaadbare 9 volts gebruiken in de bas zelf hoor. Ik weet het niet, ik ben nog niet voorzien van een actief monster (geef me nog een half jaartje.. :razz: )

Voor efx kan je niet zonder een adapter, lekker inbouwen in je pedalboard, merk je niets van.

Easy Rider
7 juni 2003, 11:37
Ja die ouwe Nikkel-Cadmium batterijen zijn idd ontzettend ruk.
Maar een goeie Nikkel-MetaalHybride batterij is echt wel ok. Ik gebruik nu ook zo'n NiMH in m'n SR1000 en het ding gaat nog steeds prima na wat zal het zijn, half jaar ofzo.

EZ

Pöl
7 juni 2003, 11:49
Ja die ouwe Nikkel-Cadmium batterijen zijn idd ontzettend ruk.
Maar een goeie Nikkel-MetaalHybride batterij is echt wel ok. Ik gebruik nu ook zo'n NiMH in m'n SR1000 en het ding gaat nog steeds prima na wat zal het zijn, half jaar ofzo.

EZ

Thanks for the tip, Easy, I'll look into it

AllodoX
7 juni 2003, 11:58
Ik heb lithium-ion batterijen die ongeveer het 10 tot 12-voudige van een " normale " batterij volhouden. zijn alleen vrij duur ( 40 euro ), en de oplader is ook niet echt cheap..

Easy Rider
7 juni 2003, 12:31
Lithium-ion? Bestaan die in 9v formaat? Dat klinkt wel als iets om ooit te bezitten.
Wat is het nominale voltage van die dingen? NiMH battterijen hebben een nominaal voltage van 8.4V, als lithium-ion batterijen hoger zitten is dat wel iets om ooit eens achteraan te gaan...

EZ

bassopotmus
7 juni 2003, 13:45
En waar verkopen dat spul? Tis een investering, maar je hebt er wel jaren plezier van denk ik dan maar