PDA

View Full Version : HNGD: Ibanez AEL40SE



wireman
23 februari 2012, 23:51
Via een collega voor 80 euries overgenomen met standaard (a 20 euro) en lederen levi's band (die al 40 euro zijn). Je zou dus kunnen zeggen dat ik de gitaar voor 20 euro heb gescoord. Ziet er erg netjes uit.. zowieso nieuwstaat omdat hij hem ooit had gekocht om op les te gaan.. (wat ie nooit heeft gedaan) mooie 'tree of life' inlay, parelmoer inleg op de headstock en rondom klankgat. Omdat het toch een soort 'budget'reeks is vraag ik me af hoeverre er is bezuinigd op de tuners en electronica.. Iemand hier ervaring met deze gitaar? Akoestisch klinkt het niet gek.. geen high end, maar toch mooie spreiding en geen overheersend laag wat je vaak bij de goedkopere jumbo's heb. Kortom.. voor de een of twee akoestische nummers met een gig moet ie het gaan volbrengen denk ik.. zowieso een goeie deal.

synapse
24 februari 2012, 10:13
Als het de gitaar is die ik op het net vond is dit geen instapper!
Ziet er mooi uit, inlay is ook niet overdadig.
Ik neem aan dat die van jou inclusief BBand pick up aan ibanez voorversterker is?
Veel plezier er mee!

wireman
25 februari 2012, 12:46
Het komt inderdaad over als een luxer type gitaar en inderdaad niet als instapper. Hij zit echter in de prijsklasse rond de 370 tot 450 euro. De nieuwprijs toen ie net uit was, lag volgens mij net onder de 500 euro. Is ook nog een behoorlijk bedrag, maar als je het af gaat zetten tegen het betere middenklasse segment is het toch wel een gitaar uit een “gevorderd beginnerssegment“.
Neemt niet weg dat ie erg mooi is en ook nog eens lekker klinkt. Nogmaals.. het is “maar“ voor een paar nummers in een set, dus dan is ie perfect.. Ik hoef dan ook geen Taylor van 1000 euro. Hij is inderdaad voorzien van het BBand systeem.. en DAAR ben ik dus wel benieuwd naar.. zijn er mensen met ervaring mbt dit systeem?

crapton
25 februari 2012, 13:04
Voor dat geld heb je een heeeeeel goede deal. Jaloers!

Ik heb een aantal jaar geleden exact dit model gehad. Een typische middenklasse gitaar, niet echt goed maar zeker ook niet slecht.

Het BBand systeem was ik niet van onder de indruk. Ik vond het nogal piezo, vrij dunnetjes klinken. Maar misschien was mijn versterking ook niet helemaal optimaal.

Ik heb m weggedaan omdat ik op iets hoger volume telkens rondzingproblemen kreeg. Heb toen een Variax genomen, die had daar absoluut geen last van, qua geluid anders maar ook weer niet heel veel beter.

Ik heb wel eens een Yamaha electro-akoestische vastgehad en die kon me een stuk meer overtuigen. Had een combi van microfoon binnenin en een piezo. Goede klank. En er zijn nog andere truken zoals de Fishman Aura heet dat geloof ik, mooi maar duur.

wireman
25 februari 2012, 14:17
Ik ben ook erg onder de indruk van de Yamaha's.. Zeker de Compass serie is erg goed! Ik ben erg benieuwd wat de Ibanez in de studio en op het podium doet.. Ik zal m eens aansluiten in de oefenruimte. Het mooie is dat ik m via een mike kabel zo op de p.a kan prikken. Kijken hoe dat werkt.. Maar inderdaad.. voor het geld... waar lullen we over?...
Ik heb ook wel eens aan een Line6 gedacht ja.. Laatst nog een Beatle-coverband gezien en die gitarist gebruikte een variax.. Zijn andere gitaar was een Les Paul classic of vroege standard.. en die blies de line 6 weg.. gaf dus een verstoord oordeel..
Echter klonken sommige dingen die hij ermee deed erg overtuigend.. maar indien niet goed afgesteld of uitgeregeld bij sommige songs totaal ruk! Het is erg praktisch, maar je mag ook best zien dat je akoestisch speel.. geeft wel een dimensie extra ipv een 'rare' electrische gitaar die klinkt als.. desalnietemin zou ik m best eens willen proberen.