PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Hiwatt Vertical Combo



Spades
23 februari 2012, 20:28
Dus, vorige week las ik het topic hier op het forum over de oude amps van Noel Gallagher die op marktplaats stonden. Ik als Oasis fan was natuurlijk gelijk geïnteresseerd. Met het idee 'die kan ik toch nooit betalen' toch een mailtje gestuurd en gevraagd naar de prijs. Die was lager dan ik verwacht had dus deed ik een bod. Tot mijn lichte verbazing werd dat bod direct geaccepteerd. Belletje gewaagd naar Hiwatt UK om geverifieerd te krijgen dat dit the real deal was. Kreeg gelijk iemand aan de lijn die zij: 'I remember building them..' dus gelijk het 1 en ander aan informatie rijker :-)

Gisteren opgehaald, netjes een briefje erbij van Hiwatt UK om de echtheid te garanderen en als het goed is krijg ik nog een persoonlijk bericht van Jason Rhodes (guitar tech van Noel Gallagher) om de echtheid te garanderen. (niet dat dat nu nog uitmaakt maar het is wel leuk)

Dan nu, wat een DIJK van een geluid komt er uit dat ding zeg. De amp heeft zelf geen overdrive channel, alleen een normal en een bright. Op de amp staan nog de markeringen van de settings die Noel Gallagher zelf gebruikte, als ik die instel en mijn TS9 aantrap is het instant Oasis sound. De amp kan natuurlijk nog veel meer maar dat moet ik allemaal nog even ontdekken.

http://i44.tinypic.com/fsa2q.jpg
http://i41.tinypic.com/2qcr0pl.jpg

Ace 1.15.19
23 februari 2012, 20:38
Gefeliciteerd man! Had het andere topic ook gelezen. Echt super stoer.

Toaster
23 februari 2012, 20:45
Fucking Vet! Lees het allemaal nu pas! Anders was het bij mij ook wel gaan jeuken eigenlijk :D Ik zie in die clip dat hij er wel een loadbox tussen heeft hangen...

stikel
24 februari 2012, 01:33
Mooi ding. Wat zit er aan speakers in als ik vragen mag ?

yavin
24 februari 2012, 07:36
Gefeliciteerd! ...zag 'm ook al op marktplaats staan. Veel plezier er mee..!

muziekschuur
24 februari 2012, 09:28
Dat berichtje had ik geplaatst. Leuk om te lezen dat je er blij mee bent. Daar gaat het om. Ik heb al de versterkers waar ik blij van wordt. Je kan wel gaan stapelen... Maar ook dat houdt een keer op. Dit is een onwijs leuke buitenkans. Blij dat je hem kon nemen. Ik zou er overigens wel een gevoerde hoes bij kopen. Ik heb gemerkt dat dat toch wel de beste bescherming is voor een combo. Zowel tegen stof als tegen kleine butsen en krassen a.g.v. verplaatsen en terror attacks door katten.

Je kan deze versterkers bruggen. Feitelijk zijn de 4 inputs zoals vroeger gebruikt ingangen voor twee voorversterkers. Een voor bas en een voor gitaar. De extra twee ingangen kon je gebruiken om door te lussen naar een tweede versterker als je meer vermogen nodig had. Toen was een 100 watt versterker het maximum wat gemaakt kon worden. Dus doorlussen naar meerdere versterkers was de enige manier om harder te gaan.

Dit type versterkers werden vaak doorgelust door gitaristen omdat je dan eerder oversturing hebt. Dus linksboven je gitaar en dan links onder een kort snoertje naar rechts boven.

Luke-wannabe
24 februari 2012, 09:36
Gaaf! Ik had ze al op marktplaats zien staan, ja! Súper vette bak. Gefeliciteerd

E-J
24 februari 2012, 10:42
In feite is het dus een DR-103 in een aparte combo uitvoering? Toffe versterker, ze houden van pedaaltjes zoals je vast al hebt gemerkt. Veel plezier ermee!

ieme
24 februari 2012, 12:28
Ik had ze graag alle 2 willen hebben, de verkoper vond ik echter niet sympathiek overkomen en nogal vaag over hoe en wat en waar de versterkers vandaan komen.

RobertoL
24 februari 2012, 12:58
Ziet er zeer goed uit! Hoe zwaar is hij eigenlijk (heb al een donkerbruin vermoeden maar toch)?

Spades
24 februari 2012, 13:06
@stikel, weet ik zo niet. Moet ik straks even kijken. Ik krijg nog een mail met exacte specificaties, speakers, buizen etc.
@ieme, ik snap wat je bedoelt. Hij was via de mail aardig vaag maar naar eigen zeggen was dat omdat hij niet zo van marktplaats houdt. Toen ik bij hem was kwam hij los over hoe hij aan de versterkers kwam. Laten we het erop houden dat hij direct met de guitar tech van Gallagher gebeld heeft toen de band uit elkaar ging.
@Robertol, kilotje of 40. :p het is wel te doen, het formaat is voornamelijk onhandig. Niet dat dat uitmaakte voor Gallagher, die had toch roadies :D

Squier4ever
24 februari 2012, 13:16
Vette bak hoor! Heel nice!

Fender83
24 februari 2012, 13:44
Wow vette bak man, ziet er erg gaaf uit!
Ben benieuwd wat je ervoor gaat leggen aan pedaaltjes.
Ga je nog eens opnames maken? :)

ieme
24 februari 2012, 14:26
Binnenkort maar ampmeeting plannen...

Jay75
24 februari 2012, 22:04
Tegen mij was die Jason gewoon normaal via de email, verschillende mails mee gewisseld, succes met je amp, als je er ooit vanaf wilt mag je me contacten :)

muziekschuur
25 februari 2012, 09:15
Heb je toevallig een foto van de achterkant? En ik dacht dat dit combo een 40 watter was?

almarvk
25 februari 2012, 09:33
Ik had 'm ook voorbij zien komen. Wat een super gave versterker! De gitarist uit m'n vorige bandje had een DR-103 en dat klonk geweldig. Vooral met een lekkere overdrive en delay. Heb zelf een rip-off uit de UK gehad, genaamd Roost. Helaas weggedaan omdat ik geld nodig heb, maar ook dat was geweldig qua sound.

Pepe
25 februari 2012, 12:09
He, nog iemand die een Roost heeft gehad. Ja, dat was een soort Hiwatt. De power van een Marshall maar dan rond en smooth. Broekspijpen!

Hammerhead1974
19 maart 2012, 20:53
Zag hier toevallig dat jij die andere hebt gekocht.
Ik had die andere (nr3) al opgehaald :crazyhappy:.
Wat een geluid!
Ik had deze gekozen omdat deze net iets stiller was.
Ik had trouwens niet bij hiwatt geinformeerd.
Leuk dat jij daar bericht van hebt.
Hij zou me trouwens nog wel een brief erbij nasturen.
De versterker heeft bij laag volume al ballen. Hij blijft altijd duidelijk.
En hij kan ook enorm mooi hard.

stikel
20 maart 2012, 03:59
Zag hier toevallig dat jij die andere hebt gekocht.
Ik had die andere (nr3) al opgehaald :crazyhappy:.
Wat een geluid!
Ik had deze gekozen omdat deze net iets stiller was.
Ik had trouwens niet bij hiwatt geinformeerd.
Leuk dat jij daar bericht van hebt.
Hij zou me trouwens nog wel een brief erbij nasturen.
De versterker heeft bij laag volume al ballen. Hij blijft altijd duidelijk.
En hij kan ook enorm mooi hard.

Misschien kan jij dan melden welke speakers er in zitten (graag ook het formaat). Schoppen troef laat niets meer horen. Alvast THNX

almarvk
20 maart 2012, 08:49
He, nog iemand die een Roost heeft gehad. Ja, dat was een soort Hiwatt. De power van een Marshall maar dan rond en smooth. Broekspijpen!

Inderdaad! Maar ook flink zwaar. 46 kilo voor een 2x12. Klonk geweldig met een delay ervoor.
Helaas moeten verkopen, maar dan wel aan een gitarist met de achternaam Roost! :D

Spades
20 maart 2012, 10:05
Misschien kan jij dan melden welke speakers er in zitten (graag ook het formaat). Schoppen troef laat niets meer horen. Alvast THNX

Ik was helemaal vergeten om te kijken en te posten. Zal er een agenda item van maken :-)

stikel
20 maart 2012, 14:14
Ik was helemaal vergeten om te kijken en te posten. Zal er een agenda item van maken :-)

Oke, ik ben benieuwd.

Spades
20 maart 2012, 17:50
Oke, ik ben benieuwd.

Het enige dat er bij mij op staat is dat het Hiwatt Heavy Duty Loudspeakers zijn.

stikel
20 maart 2012, 18:57
Oke bedankt. Ga eens kijken of er wat over te vinden is.

muziekschuur
20 maart 2012, 19:20
Heb een cabinet met diezelfde speakers. Waarschijnlijk naamloze FANE speakers.

Hammerhead1974
20 maart 2012, 23:28
Hoi, het zijn fane speakers, waar hiwatt op staat.

soup
20 maart 2012, 23:53
Erg cool verhaal. In welk topic is dat ander bericht gepost waar stond dat ze allemaal te koop stonden? Wanneer waren deze voor het laatst in het bezit van Noel, hoe komt die verkoper er aan etc. ? ! :)

toddzilla
20 maart 2012, 23:59
Heel erg tof! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

Ace 1.15.19
21 maart 2012, 00:20
Erg cool verhaal. In welk topic is dat ander bericht gepost waar stond dat ze allemaal te koop stonden? Wanneer waren deze voor het laatst in het bezit van Noel, hoe komt die verkoper er aan etc. ? ! :)
Dat is hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152827-Noel-Gallagher-(Oasis)-Hiwatt-combo-s-op-Marktplaats) te vinden. :)

soup
21 maart 2012, 14:32
Ook kort topic maar heb alles gelezen.


Dus hoe komt die verkoper aan deze amps en mag ik vragen wat je exact betaald hebt voor deze amps (mag via pm)? :)