PDA

View Full Version : Welke amp(s)



Rock&Roll
6 juni 2003, 15:06
Weet er iemand welke amps Placebo gebruikt??

Wicked Willy
6 juni 2003, 15:28
www.guitargeek.com

staan ze vast bij. :lol:

Grandma_Placenta
6 juni 2003, 15:35
Volgens mij gebruikt Brian eeen Marshall 30th anniversary (of een DSL...weet het niet zeker) voor zn distortion en een Twin Reverb voor clean

Negative K3 fan
6 juni 2003, 16:19
hij heeft een redelijk ignewikkelde rig (voor als je ze nog nooit live hebt gezien).

hij gebruikt on stage een marshall DSL of 30th anniv. een kleine mesa combo, een twin reverb en volgens mij een ampeg bas stack.

voor de twin reverb (een reissue) heeft hij een big muff hangen voor distortion, of hij deze ook clean gebruikt weet ik niet.

de marshall(s) gebruikt hij waarschijnlijk voor distortion, misschien ook wel voor clean, weet ik niet.

verder gebruikt hij de afgelopen jaren een soort envelope filter (omnbekend) voor de wat meer noisy stukken als taste in men etc.

ook heeft hij een boss hypermetal 2 of 3 veel gebruikt, of hij die nog steeds gebruikt weet ik niet.

waarvoor hij dede bass stack gerbruikt weet ik niet zeker, het kan z ijn dat hij hem voor zn baritone werk gebruikt of icm met een pedaal voor een bassige scheur?

van het mesa combootje weet ik ook vrij weinig

een complexe en vrij misterieuze riug dus, misschien gebruikt hij wel alles tegelijk :D