PDA

View Full Version : Versterker uit USA - bijkomende kosten?



Cue Zephyr
22 februari 2012, 22:51
Howdy iedereen,

Ik vroeg mij af op wat voor bijkomende kosten als invoer en inklaring ik kan rekenen als ik een versterker (head of combo) uit de USA zou laten komen. Uiteraard komt hier dan nog 19% BTW bij. Bij navragen blijkt de shipping voor een head op iets van $90 te komen.
De nieuwwaarde ligt om en nabij de $1000.
De versterkers worden in de USA met de hand door één persoon (zover ik weet) in elkaar gezet.

Mocht iemand nieuwsgierig zijn: http://www.winfieldamps.com/

Bedankt.

CZ

StevenStrat
22 februari 2012, 23:07
goeie vraag, ik zou dit ook graag weten.


Ik heb al gehoord dat je er ong 25 procent moet bijrekenen qua extra kosten, maar ben vergeten of dat nu op het bedrag in dollar of euros was...

Cue Zephyr
22 februari 2012, 23:14
Is dat dan totaal of is dat 19% BTW plús die 25%?

grayfink
22 februari 2012, 23:29
Dat is totaal.
Vervolgens moet je hem laten ombouwen van 110 naar 230 volt. Dat kost ook wel wat.

Edit: O, custom made. Dan zal hij gelijk wel in 230 volt geleverd kunnen worden. :D

tillens
22 februari 2012, 23:36
dat verzenden is dan wel erg goedkoop. ik ben ook bezig met een amp, en daar kost het de verkoper rond de 490 dollar om te verschepen.

Cue Zephyr
23 februari 2012, 01:28
Dat is totaal.
Vervolgens moet je hem laten ombouwen van 110 naar 230 volt. Dat kost ook wel wat.

Edit: O, custom made. Dan zal hij gelijk wel in 230 volt geleverd kunnen worden. :D

Zo is 't maar net. ;)


dat verzenden is dan wel erg goedkoop. ik ben ook bezig met een amp, en daar kost het de verkoper rond de 490 dollar om te verschepen.

Is dat een combo, een flinke head, of iets?
Schijnbaar zijn deze versterkers in kwestie en dan specifiek de heads vrij klein en licht in vergelijking met andere. Maar ik weet dus niet of die $90 inclusief verzekering is etc.

Triggy
23 februari 2012, 01:39
Algemene rekenregel is volgens mij dat wat je betaald in de USA aan dollars, je dit hier uiteindelijk in euro's kost.
Dus een versterker van 1000,- dollar (756,- euro volgens de wisselkoers) komt je op 1000,- euro (1322,- dollar)

langun
23 februari 2012, 10:13
Die regel is nogal sterk afhankelijk van de wisselkoers natuurlijk ;)

De algemene rekenregel is (prijs versterker + prijs verzending) x 1.25, of dat nu in euro of in dollar is maakt totaal niets uit natuurlijk (Stevenstrat :p ).

hole
23 februari 2012, 10:20
http://www.dutycalculator.com/

StevenStrat
23 februari 2012, 11:25
Die regel is nogal sterk afhankelijk van de wisselkoers natuurlijk ;)

De algemene rekenregel is (prijs versterker + prijs verzending) x 1.25, of dat nu in euro of in dollar is maakt totaal niets uit natuurlijk (Stevenstrat :p ).

ik had me anders moeten uitdrukken, ik bedoelde op het bedrag zonder btw of met btw, zoals zephyr ook vroeg. dat weet ik niet precies.

langun
23 februari 2012, 12:57
Op die manier, btw zit verwerkt in die 25% extra, dus je moet niet de prijs + btw x 1.25 doen.

Daarjuist even een snelle test gedaan met die dutycalculator, en op een bedrag van 1300 euro+ zat mijn 'natte vinger' berekening er maar 5 euro naast :)

bluegate
23 februari 2012, 19:11
Berekening is:
Totale kosten Amp + Verzendkosten in $$$ daarbij komt 14% invoerrechten en daarover betaal je nog eens 19% BTW.
Leuker kunnen ze het niet maken...

terrasbeest
23 februari 2012, 19:19
Berekening is:
Totale kosten Amp + Verzendkosten in $$$ daarbij komt 14% invoerrechten en daarover betaal je nog eens 19% BTW.
Leuker kunnen ze het niet maken...

Invoerrechten voor versterkers zijn 2%, niet 14%.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/measures.jsp?Lang=nl&SimDate=20120223&Taric=8518500090&LangDescr=nl

Orpheo
23 februari 2012, 21:04
precies. eerst dollars omrekenen naar kale euro's. en dan plus 25%. en dan plusminus een tientje.

bluegate
23 februari 2012, 21:31
Ik weet het niet meer, teveel dingen die elkaar tegenspreken .

bass blom
23 februari 2012, 21:55
nou zeg dat wel :D

iWishmaster
23 februari 2012, 23:21
Het is toch niet zo moeilijk ... Eerst van dollars naar euro's, dan 2% invoerrechten en dan 19% btw.

terrasbeest
24 februari 2012, 08:11
Drama natuurlijk, in de hele EU geen enkele amp vinden die bij jou past......

StevenStrat
24 februari 2012, 10:19
Drama natuurlijk, in de hele EU geen enkele amp vinden die bij jou past......

niet echt een relevante opmerking, het kan zeker gebeuren dat je net dat type wilt, dat enkel te verkrijgen is in de USA. Niks mis mee.

terrasbeest
24 februari 2012, 11:47
Wat wel relevant is, is dat het 'invoeren' van muziekinstrumenten ed op dit forum al zéér uitvoerig aan bod is gekomen:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Cue Zephyr
25 februari 2012, 00:42
Drama natuurlijk, in de hele EU geen enkele amp vinden die bij jou past......

Ik stuitte op Winfield Thomas via diverse fora en ben geen Europese bouwer tegengekomen die iets vergelijkbaars bouwt. Ik heb wel wat gevonden wat heel goed mogelijk mijn klank kan worden, maar het kan ook nooit kwaad om wat over andere interessante versterkers uit te zoeken.


Wat wel relevant is, is dat het 'invoeren' van muziekinstrumenten ed op dit forum al zéér uitvoerig aan bod is gekomen:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Bedankt, ik hoopte dat 't misschien iets anders lag met small-shop bouwers (dus geen massaproductie) maar helaas.

Aan de hand van die berekening zou een versterker van $900 nog steeds een geniale deal zijn, gezien 't volledig handgebouwd is.

Top, bedankt!