PDA

View Full Version : OPzoek naar een backup gitaar (Epiphone Les Paul Goldtop 1956 ?)



The rifles
22 februari 2012, 21:36
Hallo Lezers,

Vorige week vrijdag had ik een optreden en onder het spelen sprong een snaar en had geen andere gitaar bij de hand.
Gelukkig was het de nummer van de laatste setlist en kon ik in de pauze rustig mijn snaar vervangen ( al had ik die dag er net nieuwe op gezet)

Zelf speel ik over een Epiphone Slash Signature Goldtop. Ik vind hem geweldig spelen en wil zowiezo een 2e Les Paul aanschaffen om deze dingen in de toekomst te vermijden.

Er komt een 2e Goldtop maar nu weet ik nog niet welke ik ga aanschaffen.

Er zijn 3 gitaren die ik momeneel op het oog heb.

1 Epiphone Les Paul Goldtop 1956 met P90`
2 Epiphone Limited Edition Joe Bonamassa Les Paul Goldtop met Burstbuckers
3 EPIPHONE LES PAUL STANDARD METALLIC GOLD Met humbuckers.

Alleen weet ik niet welke gitaar het beste bij mijn muziek stijl past.
Ik speel in een top 100 Coverband waar we vrijwel alle soorten muziek spelen ( allround gitaar dus )
Ik zoek wel een gitaar met karakter zoals mij Slash signature dat ook heeft.

Maar als ik toch een meest voorkomende muziek gerne moet kiezen dat is het wel Classic rock.

Ik heb totaal geen eravring met P90 elementen en ik weet ook niet of deze meer voor clean gitaar partijen zijn bedoeld of dat ze ook een lekkere overdrive en flinke lead aan kunnen.

Helaas heb ik geen gitaar winkel in de buurt die deze gitaren op voorraad hebben en voordat ik een eindje moet gaan rijden zou ik graag wat huiswerk willen hebben zodat ik ze ga testen.

Welke zou het meest geschikte zijn voor een Top 100 band ??

Bedankt voor je reactie en advies

Acdc
22 februari 2012, 21:58
Ik heb ooit eens een PRS met 90 elementen gehad en die klonken erg goed.
Is ook prima geschikt voor Rock/Classicrock.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Joe Bonamassa Signature.
Hier zitten Gibson burstbuckers in en deze gitaar ( gezien een signature ) behoud hij zijn waarde beter.

2e optie zou ik voor de 56 Goldtop met P90 PU kiezen. (P90 elementen klinken gewoon goed)

marco v
22 februari 2012, 22:37
Mijn Faber LP 56er goldtop is misschien wel de beste aankoop geweest van de afgelopen 12 maanden.
Fantastische blues/rock plank.
(dezelfde prijs als een epiphone)
Kijken en vergelijken.

Hendriks
22 februari 2012, 22:55
Mijn Faber LP 56er goldtop is misschien wel de beste aankoop geweest van de afgelopen 12 maanden.
Fantastische blues/rock plank.
(dezelfde prijs als een epiphone)
Kijken en vergelijken.


Faber word toch gemaakt door Tokai? Ik zou kijken voor een 2dehands Tokai oid . Waarom Epiphone?

pasqual
22 februari 2012, 22:59
Wat je niet wil is een gitaar die totaal anders klinkt als je main axe. Dus de klankkleur zal ongeveer hetzelfde moeten zijn en het volume. Als ik als reserve gitaar een Les Paul zou gebruiken is dat vragen om problemen omdat ik als eerste gitaar een strat gebruik met single coils. Dus eigenlijk zou je dit moeten uitproberen want de ene Les Paul is de andere niet.

The rifles
22 februari 2012, 23:01
Mijn eerste Epiphone was een Vintage Sunburst met SD pickups. vond het een geweldige gitaar alleen werd deze gestolen. Ik heb toen op advies de Slash Signature Les paul aangeschaft en hier ben ik nog steeds dik evreden over. De ervaring die ik met Epiphone heb is goed en ik vind ze lekker spelen. Dus heb eigenlijk geen reden om naar een ander merk over te stappen. nu de type nog. dat is de vraag ;)

blademan
22 februari 2012, 23:03
probeer ook eens een Vintage V100 Goldtop, dat zijn ook erg fijne gitaartjes

http://www.ptm247.com/bmz_cache/a/acc7fc45fa80300dad9cc19873f90270.image.450x450.jpg

frekie
23 februari 2012, 13:00
Er staat een Vintage (het merk) Lp met Seymour Duncan P90's te koop op Mp enzo.

da Liks
23 februari 2012, 19:36
ik vind de vintage lp's wel heel anders voelen met spelen dan de epi's, let daar ook op!

marco v
23 februari 2012, 19:56
@Hendriks klopt, Faber wordt gemaakt in Korea en Tokai maakt de dienst uit, goeie prijzen(430 euro) en prima hout/hardware.
Een 2e hands Tokai met P90 is toch wat lastig te vinden in deze prijsklasse. Die modellen komen vnl uit Japan en daar betaal je voor.

wireman
23 februari 2012, 23:27
Of iets met een coil splitter?... Dan kan je EN SC sounds tevoorschijn toveren EN je kan hem puur als backup inzetten.. Zo heb ik nu een fijne Gib met coil splitter als backup voor mn strat.. EN DAT WERKT ERG GOED..

Demonturtle
24 februari 2012, 08:33
http://es.euroguitar.com/images/products/68/139464-studio-60s-tribute-med.jpg

Ik zou de Gibson studio 60's tribute even checken als ik jou was. De gitarist van mijn band heeft de witte versie en ik kan je zeggen, het is een dijk van een gitaar. Met (ongeveer) 700 euro ben je klaar en heb je een Gibson met een vette sound.

Jan Buurman
24 februari 2012, 10:14
Wat je niet wil is een gitaar die totaal anders klinkt als je main axe. Dus de klankkleur zal ongeveer hetzelfde moeten zijn en het volume.

Daarom raad ik in jouw (=TS) geval de P90's af....