PDA

View Full Version : TC Electronic G-Force Bias Volume door Roland FC-200



FeestBeest
22 februari 2012, 21:25
Hallo daar. Wie is er goed in midi dingen?
Het volumepedaal van mijn Roland FC-200 (tbv mijn TC Electronic G-Force) werkt niet lekker. Het gehele bereik (van nul tot maximaal) wordt gebruikt. Dat wil ik niet.
Ik wil dat als het pedaal dicht staat, er nog altijd ongeveer eenderde van het geluid door gaat.
Als dat niet kan wil ik de curve van het volume pedaal aanpassen zodat er aan het einde (ingetrapt) niet zo veel gebeurt (als nu) wanneer ik het pedaal een paar millimeter beweeg.

Om mijn TC Electronic G-Force aan te sturen heb ik een Roland FC-200 Footcontroller in de CC mode.
De G-Force bedien ik als serie-geschakelde stompboxen, zodat ik op elk moment kan bepalen wat ik in of uit de keten wil hebben. Het aanwezige expressiepedaal (FC-200) gebruik ik als eindvolume van de G-Force.

Ik heb daarom in het G-Force menu I/O setup (tabblad control) de FC-200 gekozen en main volume ingesteld op Control 7


Vervolgens heb ik in het G-Force menu Utility (tabblad config) de Pedal curve gewijzigd.


Maar ik hoor geen verschil.

Ik wil een soort biasvolume instellen of zo. Zodat het FC-200 pedaal gaat werken over een bereik van eenderde tot maximaal volumeOf de curve drastisch.



Wie weet hier raad op?
Dank vooraf!
Chris

Sorry Ik zie net dat ik 6 jaar geleden ook al eens geprobeerd heb dit probleem op te lossen hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?139573-Bereik-Main-Volume-G-Force-Electronics-beperken)
Maar hoe krijg ik dit nu weg?