PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar?(of versterker)



Danzz14
22 februari 2012, 21:05
Hallo,

Ten eerste ik ben nieuw hier dus vertel het me als ik iets verkeerd doe!

Ik speel nou rond de 2 jaar voornamelijk elektrisch gitaar en ik ben een beetje opzoek naar iets nieuws!
Nu speel ik op een beginners setje:
- Squier bullet strat
- Roland cube 15
- Roland duo capture audio interface

Ik speel vaak via Guitar rig om effecten na te bootsen en dan weer via de cube als output.
De Roland zelf heeft wat karige effecten van daar.
Nu ben ik opzoek naar wat nieuws, ik vind de Squier opzich nog wel fijn spelen maar de klank is redelijk en de cube vind ik ook redelijk. Is het nu slim om voor een nieuwe versterker te gaan kijken of een nieuwe gitaar?

Ik speel voornamelijk rock/pop met het liefst wat warme clean tonen tot het wat dikkere geluid als Joe Satriani.

Alvast bedankt!

snaarplukker
22 februari 2012, 21:41
Welkom op dit forum. Je geeft nog niet aan wat je budget is, maar ik zou de voorkeur op een nieuwe zwaardere (buizen) versterker geven.

Danzz14
22 februari 2012, 21:52
Ja ik zat zelf ook al een beetje te kijken naar een Blackstar of misschien een VOX vt serie.
Mijn budget is eigenlijk max 250.

Danzz14
23 februari 2012, 22:40
Iemand hier meer ervaring met een Blackstar (HT Serie) ?

Exi
23 februari 2012, 23:58
Ik ben niet zo'n fan van blackstar.
Kijk eens naar een Fender Mustang III (of, iets boven je budget, de nieuwe Super Champ X2).
De Mustang vind ik wel de beste versterker die je voor dat geld kan krijgen. Je zal ook vooruit gaan qua effecten en de mogelijkheden om je computer te koppelen, opnemen etc.

Jeroen_K
23 februari 2012, 23:58
Geen ervaring met Blackstar, maar ik zou ook voor een andere amp gaan. Dat zal je geluid het meest bevorderen.

Danzz14
24 februari 2012, 15:54
Ik zit nu zelf een beetje te twijfelen of ik een nieuwe versterker zou kopen:
- Fender Mustang II/III
- Fender Super Vibro XD
- Blackstar HT1

Of ergens een tweede hands kan vinden zoiets als:
- Fender Super Champ XD/X2
- Vox AC50
- Blackstar HT5

Het liefst wil ik een warm klinkende buizencombo.

SvennStar
24 februari 2012, 16:14
Fender super champ is zeker leuk, gewoon proberen! Bugera v22, Fender Blues Junior zou je ook naar kunnen kijken. Heb de vox die je noemt ook getest, super geluid maar ik kon maar niet over dat gewicht komen.

Fiendish
24 februari 2012, 16:15
Met zo'n klein budget ga je geen geweldige buizencombo vinden.
Heel misschien tweedehands een HT5, maar zelfs dan zou je eerder rond de €300 zitten.
Persoonlijk zou ik gewoon ff doorsparen, en meteen een betere gitaar erbij doen.

ellisvertellis
24 februari 2012, 16:33
Kijk eens naar Kustom: meer jouw budget denk ik...

http://www.empmusic.nl/Products.aspx?list&BrandId=3&page=2

Jamman
24 februari 2012, 16:42
kijk ook eens naar een bugera v22, heb hem zelf ook. Valt binnen je budget en klinkt geweldig!

ellisvertellis
24 februari 2012, 16:57
+1 Ook erg goed voor het geld!

Platyhelminthes
24 februari 2012, 17:26
En misschien een Peavey classic 30, die is tweedehands ook wel te vinden voor rond de 300 euro

Mr.Fingers
24 februari 2012, 17:34
Met een Cube15 kun je heel wat hoor. Een Squier bullet (da's het goedkoopste van het goedkoopste, onder de Affinity nog) door een goede amp, dat klinkt nog steeds bagger. Ik zou voor een gitaar gaan, een squier standard of vintage modified.

Danzz14
26 februari 2012, 13:56
Stel ik ga voor een nieuw gitaar, wat bevelen jullie dan aan tot 300 euro?
Zat zelf te denken aan een tweede hands Mexicaanse strat.

Exi
26 februari 2012, 14:33
Misschien een London City Spitfire MK2?

frekie
26 februari 2012, 14:35
Net weer eens in een muziekzaak geweest, het valt me op dat die kleine ampjes niet zomaar door te prikken zijn, dus met een external speaker output. Dus moet ie open, draadje loshalen van de speaker, enz. Amp dus aansluiten op een GOEDE 12 inch gitaarluidspreker of meteen maar 2 stuks in een stevige kast. Moet je eens opletten hoe je sound erop vooruit gaat.