PDA

View Full Version : Hook cap34 kapot?



tom123
22 februari 2012, 20:08
Hey allemaal.

Ik heb al een tijdje niet meer op mijn Hook top cap34 gespeeld.
Dus ik wou hem nog eens aansluiten.
De clean channel doet het prima, maar channel 2 & 3 doen het in eens niet meer !
ik snap er niks van, ik hoor echt heeeeel zacht volume op channel 2 en 3.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn?
Er is echt heel voorzichtig mee om gegaan, dus er is niks stuk gestoten.

Hell's Engl
22 februari 2012, 20:15
Hey allemaal.

Ik heb al een tijdje niet meer op mijn Hook top cap34 gespeeld.
Dus ik wou hem nog eens aansluiten.
De clean channel doet het prima, maar channel 2 & 3 doen het in eens niet meer !
ik snap er niks van, ik hoor echt heeeeel zacht volume op channel 2 en 3.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn?
Er is echt heel voorzichtig mee om gegaan, dus er is niks stuk gestoten.

Waarschijnlijk een van de voorversterkerbuisjes...

Gewoon even vd Haar contacten.

Joost

tom123
22 februari 2012, 20:18
Ja, ik zal morgen even bellen.
Denk toch dat ik er zelf heen moet gaan, alleen jammer dat het steeds 1,5 uur lang rijden is.
De zekeringen zien er wel nog goed uit.
Ik baal er wel flink van zeg.
Met mijn minder duren versterkers speel ik vaak op, en neem ik overal mee naar toe en krijgen ook regelmatig een stoot tegen de muur.
En die doen het nog perfect, en zo een duur hook topje waar ik zo zuinig mee ben die begeeft het gewoon.

StevenStrat
22 februari 2012, 23:09
lampen vallen niet te voorspellen.


kijk eens of er 1 qua kleur uitspringt of veel minder helder is dan de rest. die vervangen en de kans is groot dat je probleem opgelost is.

Rick trodat
23 februari 2012, 10:30
Grote kans dat het inderdaad een preamp buisje is. Kanaal 2 en 3 zijn tevens gedeeld. Ik zou dat dus eerst proberen.

HaroldA
23 februari 2012, 11:20
De zekeringen zien er wel nog goed uit.

"Zien er nog goed uit" of zijn nog goed?

StevenStrat
23 februari 2012, 11:27
even terzijde, dit is lang niet het eerste kapotte buizen verhaal dat ik hoor bij een hook captain. Ik heb ook al gelezen dat bij een kerel z'n eindbuizen systematisch 6 maand meegingen bij normaal gebruik, etc

buizen zijn onvoorspelbaar, maar dit lijkt me geen toeval meer ?

Lexvandoef
23 februari 2012, 11:50
Mijn eindbuizen in mijn Captain 34 gaan al een tijdje mee.... :)

Heb der wel wat andere probleempjes mee gehad, maar dat terzijde...

@TS, ik heb ook iets dergelijks gehad met het 3e kanaal van mijn Captain, toen bleek dat een soldering op 1 van de buisvoeten niet helemaal oke was. Maar het makkelijkst ist om idd eerst ff je buisjes te checken. :)

Gibsonman
23 februari 2012, 11:54
Ik heb enkele 'captains' geprobeerd. Het viel mij op dat er geen een hetzelfde klonk. De verkoper in de winkel was het met mij eens. Dat gegeven boezemde bij mij op een of andere manier weinig vertrouwen in. Uiteindelijk niet voor gekozen omdat ik de sound wat wollig vond. Wellicht meer geschikt voor Stratmen.

Rick trodat
23 februari 2012, 13:18
even terzijde, dit is lang niet het eerste kapotte buizen verhaal dat ik hoor bij een hook captain. Ik heb ook al gelezen dat bij een kerel z'n eindbuizen systematisch 6 maand meegingen bij normaal gebruik, etc

buizen zijn onvoorspelbaar, maar dit lijkt me geen toeval meer ?

Die kerel ben ik. Maar heeft te maken met het feit dat ik de amp op een steekkarretje vervoerde ( wat ik niet meer doe ). Normaal is dit niet zon probleem. Ik deed dit alleen 3x per week, heen en weer. Gemiddeld zon 20 uur per week speel ik erop op podiumvolume.

Geen één versterker houd dit lang vol. Buiten de buizen om, nog nooit een probleem gehad.

tom123
23 februari 2012, 19:14
Ik laat hem vrijdag of zaterdag eens nakijken.
Dan weten we meer.
De laatste keer dat ik de top gebruikte deed die het gewoon, en hij is sinds dien niet verplaatst.
En en buizen hebben weinig brand uren, dus het zou idd raar zijn als deze nu al stuk zijn.
Maar de top is wel een lange tijd niet meer gebruikt, misschien dat het dat kan zijn?