PDA

View Full Version : Kemper profiling



Pagina's : [1] 2 3 4

morris
22 februari 2012, 00:50
19" of niet, dit topic is bestemd voor alles aangaande Kemper gear.

herrieman
22 februari 2012, 09:49
Tjesus wat is het hier opgeruimd zeg. Wat leeeeeeeeeg !?!?

Morris, dank.

Hier wat draadjes:

Kemper Profiling Amplifier: http://kemper-amps.com

Kemper Forum: http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Index

Kemper Facebook: https://www.facebook.com/kemperamps

De 19" rack versie is in ontwikkeling. Nog even geduld dus...

DemolitionColorScheme
22 februari 2012, 11:46
Naar mijn mening had je beter dat andere topic kunnen re-namen ipv. er nog een aan te maken, maar goed ...

bluesbrother
22 februari 2012, 23:28
Bedankt herrieman, nu weet ik dat er waarschijnlijk een 19" versie in de maak is.
Rack gear kan alles zijn :effecten /modelling/recording/mixer etc etc wellicht is het slimmer
om een aparte hoofdgroep voor modeling te maken.
Op stompbox.net vind ik dit heel goed ingedeeld om misschien ideeen op te doen.

Liquid_Metal
23 februari 2012, 17:38
Bedankt herrieman, nu weet ik dat er waarschijnlijk een 19" versie in de maak is.
Rack gear kan alles zijn :effecten /modelling/recording/mixer etc etc wellicht is het slimmer
om een aparte hoofdgroep voor modeling te maken.
Op stompbox.net vind ik dit heel goed ingedeeld om misschien ideeen op te doen.

Daar hebben we het twee dagen geleden over gehad en dit (een topic per modeller) is voorlopig de oplossing.

morris
23 februari 2012, 17:45
Goed nieuws: we krijgen een apart forum voor alles aangaande modelling. Stay tuned....

ruezzz
23 februari 2012, 19:41
Goed nieuws: we krijgen een apart forum voor alles aangaande modelling. Stay tuned....
Hollands Next Supermodelling?

herrieman
27 februari 2012, 15:24
Bedankt herrieman, nu weet ik dat er waarschijnlijk een 19" versie in de maak is.
Rack gear kan alles zijn :effecten /modelling/recording/mixer etc etc wellicht is het slimmer
om een aparte hoofdgroep voor modeling te maken.
Op stompbox.net vind ik dit heel goed ingedeeld om misschien ideeen op te doen.

Beter nog. De waarschijnlijkheidsfase hebben we achter ons. ;) KPA komt DIT jaar met de 19" versie. Uit verschillende bronnen die dicht op Kemper zitten is te vernemen dat het zelfs binnen afzienbare tijd (eerder weken dan maanden) op de markt komt.

Death2AllButMetal
27 februari 2012, 20:42
Beter nog. De waarschijnlijkheidsfase hebben we achter ons. ;) KPA komt DIT jaar met de 19" versie. Uit verschillende bronnen die dicht op Kemper zitten is te vernemen dat het zelfs binnen afzienbare tijd (eerder weken dan maanden) op de markt komt.

Kun je eens aangeven welke bronnen dit zijn, naast Ola Englund?

herrieman
27 februari 2012, 21:23
Kun je eens aangeven welke bronnen dit zijn, naast Ola Englund?

1: Ola
2: Gitaarnet70 (moderator KPA forum) Rumors says that a rack version is on the pipeline, and should be sooner than later...
3: http://www.musiker-board.de/userthreads-e-git/462095-kemper-kpa-profiling-amplifier-userthread.html

Tevreden? Hope So

bluesbrother
27 februari 2012, 23:00
Als ie ook nog in dezelfde prijsklasse valt als mijn eleven rack dan ga ik alvast sparen.
Ik hoop dat ze hem vol met presets zetten en de profiling achterwege laten .
Cool zou het wel zijn als de profiling van het huidige apparaat uitwisselbaar zijn met de 19" versie.

Terminus
27 februari 2012, 23:15
Reken er maar niet op dat hij goedkoper zal zijn, ik heb nog niks gehoord van dat ze ergens op besparen en doorgaans is rack gear duurder.

Chiel
28 februari 2012, 09:38
Heb mij er nog wat verder in verdiept en die Kemper lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Tja en daar kom je pas echt achter als je hem uitgebreid aan de tand kan voelen. Vandaag komt ie binnen, ben echt enorm benieuwd. Eens kijken of ik m'n Hook en Two Rock geprofiled krijg :).

jim__
28 februari 2012, 10:13
Tof, iemand die hem ook echt gaat proberen in plaats van erover speculeren en typen. Ben erg benieuwd, laat even weten wat je bevindingen zijn. In ieder geval alvast gefeliciteerd en veel plezier ermee!

herrieman
28 februari 2012, 13:10
Chiel,

Goed nieuws. Kom maar op met je bevindingen. Ben je op dit forum de eerste NL-er hier die hem daadwerkelijk heeft besteld en thuis heeft staan. Gefeliciteerd!

BeeJee
28 februari 2012, 21:58
Ben benieuwd Chiel!

Chiel
28 februari 2012, 23:25
Grrr :mad:. Ff 30minuten de deur uit en uitgerekend dan komt meneer Fedex langs! Nu helaas wachten tot vrijdag. Normaliter ben ik nooit zo van de voorpret, maar kan nu niet ontkennen dat ik werkelijk razend benieuwd ben geworden.

Baco
29 februari 2012, 21:23
Morgen komen er hier ook binnen, ben benieuwd :)

herrieman
1 maart 2012, 09:23
Kom maar op met jullie ervaringen. :crazyhappy:

Baco
1 maart 2012, 22:00
Kom maar op met jullie ervaringen. :crazyhappy:
Zijn gisteren al binnen gekomen, morgen een uitgebreide test en als het goed gaat ook wat amps profilen :)

Chiel
1 maart 2012, 23:29
Eerste indruk? Heeeel vet! Nog niet op mijn monitors aangesloten, dat ga ik morgen eens doen. Nu ff snel op de keukentafel in een B&W Zeppelin geprikt (deze klinkt behoorlijk lineair). Ff de laatste firmware erop gezet en wat stockpresets geprobeerd. De CAE100 is nu al mijn favoriet, klinkt een beetje zoals mijn Hook. Wat delay en reverb erbij gedraaid en voila. Ik gebruik live vrijwel altijd ch2 van mijn Hook, de rest regel ik met de elementstanden, toonpots en volume op m'n Haar strats. Dit werkt exact zo op de Kemper, de bespeelbaarheid is werkelijk fenominaal. Tot dusver geen minpunten ook niet in gebruik overigens. Heb de handleiding namelijk nog niet vast gehad (was wel even wat anders met de Axe FX). Morgen eens een goede basissound neerzetten, kan ik hem a.s. weekend aan de PA hangen... O ja, en binnenkort ff bij een maatje langs in de studio. Snel die Hook en m'n Two Rock profilen :).

BeeJee
2 maart 2012, 00:33
Klinkt veelbelovend Chiel! Ga je hem ook live inzetten?

Chiel
2 maart 2012, 00:54
Sterker nog, ik ga hem alleen live gebruiken mits hij bevalt. Maar eerst eens kijken of hij een beetje klinkt door de PA, daarna eens checken of hij een beetje met mijn huidige pedalboard uit de voeten kan. Wordt een druk maandje ;-).

ateng
2 maart 2012, 02:25
De CAE100 is nu al mijn favoriet

Dat had ik ook toen ik m testte, reageert goed op volume en gitaarspel.

herrieman
2 maart 2012, 09:18
Goed verhaal.:ok:

Zonder handleiding uit je plaat. Heeeeerlijk.

Iceman
2 maart 2012, 09:43
http://www.kemper-amps.com/forum/

Chiel, ff op het Kemper forum registreren. daar kun je hele mooie profiles downloaden (gratis). Er zijn ook een paar hele mooie profiles van losse cabs die je zo op je eigen amp-profile kunt zetten. Een wereld aan mogelijkheden.
Ik wacht op de 19"versie en de zomer (verjaardagskadootje), dan hoop ik er ook 1 te bestellen.

Ik wil mijn pre500 Dual Rectifier en Mesa Boogie Studio Preamp gaan profilen.

Stillborn
2 maart 2012, 14:18
Is deze eigenlijk helemaal af, of is het een beta-versie?
Zo heb ik gelezen dat hier nog geen USB support voor bestaat.

Chiel
2 maart 2012, 22:07
Geen USB support? Hmmm, heb vandaag een paar Hook profiles van het forum afgehaald. Op een USB stick gezet, achterin de KPA gedaan en hij vraagt zelf "Rigs Importeren?" Te gek, heb de handleiding nog steeds niet nodig gehad. Hook profile lijkt overigens verdacht veel op mijn inear mix :).

herrieman
2 maart 2012, 22:33
Chiel,

Kan je hier een videootje, mp3-tje of een paar fototjes plaatsen van je nieuwe geliefde?

Natuurlijk zijn er voldoende elsware. Maar illustraties maken het altijd nog echter.;)

Stillborn
2 maart 2012, 23:25
Ah op die manier USB support. Data inladen dus.
Ik had het eerder over een audio-interface methode die je (nog) niet blijkt te hebben.

Baco
2 maart 2012, 23:54
Hier staan een aantal foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.316748785048820.74028.149762801747420&type=3

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/426386_316748898382142_149762801747420_906820_5687 48882_n.jpg

Ik heb deze vandaag even icm een Adam A5X set getest en je hebt echt de indruk dat je met een tube amp aan het spelen bent, het werkt echt. Eén dezer ga ik eens aan de slag met het profilen, heb hier nog wel wat leuk profile-materiaal staan ;)

Rinze
3 maart 2012, 10:21
Toch maf. de eerste keer dat ik het ding zag vond ik het een spuuglelijk Doctor Who-kitschgeval. Het wende vrij snel en nu begin ik hem steeds mooier te vinden :???:



Zou hem erg graag zo voor me op het bureau zien staan..

bluesbrother
3 maart 2012, 11:01
Het lijkt wel alsof ze de holle loze ruimte aan de achterkant van het apparaat express zo ontwikkeld hebben om er in een
later stadium een power amp voor te ontwikkelen. De eventuele kabel doorvoerrubbers zitten eral in voor zover ik op
foto's heb kunnen zien.

Stillborn
3 maart 2012, 11:04
Klopt ook. Ze gaan inderdaad daar een optionele power amp plaatsen.

morris
3 maart 2012, 11:48
Het aardige aan dit ontwerp is dat het volgens mij redelijk intuitief te bedienen is. Dit in tegenstelling tot Fas, wat ik nog steeds een drama vind, zelfs met (of met name door) de editor en al die updates. Maar da's persoonlijk denk ik. Ik zit op mijn ultra nog steeds op versie 7 haha, dat zegt genoeg over mijn noobness als het aankomt op die tweakerij. Ik heb begrepen dat Kemper ook in Frankfurt op de messe staat, dus daar ga ik hem toch eens aan een grondig onderzoek onderwerpen, want ik vind de clips steeds overtuigender worden.

herrieman
3 maart 2012, 12:53
Vriendelijke vraag aan de mensen die mede voor de Kemper naar de Messe gaan. Neem Christoph Kemper even in de houdgreep en kietel hem totdat hij de antwoorden geeft wanneer de 19" versie, de foot controller en de amp module op de markt komen.

Overigens staat de KPA al bij een aantal gitaarzaken om uit te proberen.

morris
3 maart 2012, 13:02
Vriendelijke vraag aan de mensen die mede voor de Kemper naar de Messe gaan. Neem Christoph Kemper even in de houdgreep en kietel hem totdat hij de antwoorden geeft wanneer de 19" versie, de foot controller en de amp module op de markt komen.

Overigens staat de KPA al bij een aantal gitaarzaken om uit te proberen.

Ik ben er toch een paar dagen, ik zal hem wel eens even polsen.

herrieman
3 maart 2012, 13:06
Morris
TOP :ok:

Chiel
4 maart 2012, 01:14
Ooooooooh!! Vanmiddag ff heel snel aan de PA gehangen..... Dik! Ik had met de Axe nogal moeite om de sound lekker in de mix te krijgen (vooral de mids). Met de Axe ging het uiteindelijk wel goed hoor, maar hier heb ik overduidelijk minder moeite mee. Monitorspeakers thuis blijken een erg goede referentie te zijn om mijn sounds te maken, da's iig fijn om te weten.
Volgend weekend heb ik een gig met onze grootste PA en ben erg benieuwd hoe de Kemper daar op klinkt. Deze week ga ik ook even kijken of ik het Gaspedal werkend krijg op de Kemper m.b.t. midi. Oh ja, en ik ga mijn Hook en Two Rock profilen in de studio. Daar zijn de omstandigheden het best en heb ik de beschikking over een paar hele geile mics :) (o.a. Royer 121, ksm44, beta 27). Heb namelijk een aantal profiles gedownloaded en merk toch wel erg veel verschil in profiles tussen dezelfde amp/speaker combinaties. Enige significante verschil is dan de mic en de plaatsing ervan. Daar ga ik eens flink mee experimenteren. 19" zou een welkome aanvulling zijn, dit ding is natuurlijk een draak van een apparaat :-/.

DemolitionColorScheme
4 maart 2012, 11:29
dit ding is natuurlijk een draak van een apparaat :-/.
Ja, ik vroeg me dus ook af of er een koffertje bij zit of dat je hem makkelijk kunt tillen dmv. een handvat? Ik heb nog geen foto's van bovenaf gezien.

Chiel
4 maart 2012, 12:08
Zit een lederen draagband omheen en dat werkt opzich prima binnenshuis. Rackoren zijn er niet evenals een koffer of gigbag, maar dat laatste zal slechts een kwestie van tijd zijn. Ik denk dat Rockbag of Gator binnenkort wel in die markt stappen. Maar wat mij betreft is voor live gebruik 19" absoluut een vereiste, dus daar wacht ik met smart op!

Baco
4 maart 2012, 12:16
Er is een draagtas voor, ik heb er hier eentje in z'n doos liggen, nog niet uit gehaald.

LordRiffenstein
4 maart 2012, 12:17
Ik vond de Kemper vorig jaar op de Musikmesse echt teleurstellend slecht klinken, heb er enkele keren op staan luisteren maar vond er niks aan. Ik moet zeggen dat de clips die ik nu hoor, mij een eerste keer ECHT nieuwsgierig maken naar een modelings apparaat. Ik hoop de Kemper volgende woensdag bij Baco te kunnen testen, ben ECHT heel benieuwd. Maar ik wacht sowieso op de 19" versie want de bedoeling is vnl. live spelen. Ik kan er lekker mijn eigen amps mee profilen en GO.

Baco
4 maart 2012, 12:21
LordR, het verschil met wat ik vorig jaar gehoord heb op de Messe en dit jaar op NAMM (en ondertussen thuis) is echt immens! Ik ben zwaar onder de indruk van de KPA...

Rinze
4 maart 2012, 12:37
Het valt mij ook op dat de filmpjes van vorig jaar veel en veel slechter klinken dan wat er nu allemaal op YouTube staat. Was het ding toen nog niet uitontwikkeld of deden ze iets niet goed :???: Die oude filmpjes waren niet bepaald goede reclame.

Sj03rd
4 maart 2012, 23:48
*word ook steeds nieuwsgieriger*


Het belangrijkste vind ik nog steeds: hoe klinkt dit ding clean? Want ik heb de Axe ook gehad, leuk.. maar clean is het het gewoon allemaal net niet. Ik dacht m thuis goed te hebben afgesteld maar in de studio viel het weer vies tegen. Overdrive klinkt cool en dik maar clean is het gewoon plastic. (na eindeloos tweaken etc, met een randje erop wordt het al beter maar ik wil een GOED CLEAN!!!)

Hoe is dit bij die Kemper? Chiel...!

Chiel
5 maart 2012, 17:33
Wie gebruikt er nou clean??

No just kidding, vond de cleane profiles niet super (beetje erg weinig presence naar mijn idee). Vond de CAE met de gain settings laag wel behoorlijk goed bruikbaar voor mijn doeleinden (klein randje). Maar eerlijk is eerlijk, het kan absoluut beter. Ik heb inmiddels wat nieuwe cleane profiles gedownload (Twainwreck, Bogner, Boogie en Two Rock) en uiteraard ga ik mijn eigen Hook en Two Rock er ook nog op zetten. Laat het je nog wel weten!

hole
5 maart 2012, 17:36
Of het nou FAS of Kemper is. Als je Fender clean wil, dan moet je een Fender kopen. :D

DemolitionColorScheme
5 maart 2012, 18:00
Of het nou FAS of Kemper is. Als je Fender clean wil, dan moet je een Fender kopen. :D
True ... maar goed, we kennen allen de argumenten. Ik kan niet live 2 amps meesjouwen. Ik heb voorheen geprobeerd om met een Fender '68 Twin Reverb Silverface (modded to Blackface) en een Mesa Boogie .50 Caliber+ head te giggen met een Tonebone Headbone VT (headswitching op de cab van de Twin). En de cleans waren prachtig, maar het gebruik van een FX loop is bij ditsoort dingen niet mogelijk (niet veilig) en de scheur van de Mesa kwam niet heel erg mooi uit op de speakers van de Twin, daarbij is de Twin ook open-back. Met de Axe ULTRA kan ik zeer degelijke cleans krijgen waar ik eigenlijk goed tevreden mee ben. Het is geen Twin, mee eens, maar ik heb vanalles in een doos en dat het niet als een Twin klinkt betekend dat het anders klinkt, maar niet 'slechter'.

Chiel
6 maart 2012, 23:53
Of het nou FAS of Kemper is. Als je Fender clean wil, dan moet je een Fender kopen. :D

Niemand heeft het hier over Fender clean hoor. Uberhaupt een lekkere cleane sound is al een uitdaging op het digitale spul (nog even los van de bespeelbaarheid). Met de Axe kreeg ik best goede resultaten en ook met de Kemper is dit het geval. Wat ik een duidelijk pluspunt vind bij de Kemper is de bespeelbaarheid van de cleane sounds. Ik heb nu een lekkere cleane sound, maar bij een hardere aanslag krijg je net dat randje. Jummie!

http://www.youtube.com/watch?v=tvscgj7_IBE

DemolitionColorScheme
7 maart 2012, 00:05
Ik heb nu een lekkere cleane sound, maar bij een hardere aanslag krijg je net dat randje. Jummie!
Weet je, ik vind het altijd wel grappig dat hier zo'n ophef over is; picking dynamics. Ik heb daar nooit moeite mee gehad met dingen zoals de Axe-FX. Pak een amp en stel die af op low-gain en dan heb je clean met zachte aanslag en als je dan ingaat op 'digging in' (harder aanslaan), dan krijg je een randje. 'Vroeger' met crappy modellers was dat niet echt aanwezig, maar tegenwoordig vind ik dat eigenlijk vrij basic bij degelijke modelling.

herrieman
8 maart 2012, 19:42
Oeps. Een aantal ..... Owners komen uit de kast. :crazyhappy:

http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=4017&pageNo=1

SloeGin
8 maart 2012, 20:52
Oeps. Een aantal ..... Owners komen uit de kast. :crazyhappy:

http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=4017&pageNo=1

Wie is hij? Line6 designer?

LordRiffenstein
9 maart 2012, 09:55
Ik heb woensdag bij Guitar Candy de Kemper kunnen testen, rechtstreeks op 2 Adam A7Xen.
En ik was behoorlijk onder de indruk. Heb allerhande modelling dingen al getest en de enige waar ik happy mee ben is mijn ToneLab SE. Heb geen AxeFX maar een aantal keren getest, Line6 geprobeerd maar dat was het zeker niet.
De Kemper, die klonk onmiddellijk prima en ook de feel en dynamics zijn er. Ik heb altijd problemen met low en medium gain sounds op modellers maar die klinken bij de Kemper echt te gek. De FX zijn niet heel uitgebreid maar wat ik hoorde klonk prima en je kan altijd nog een GForce of zo in de loop stoppen.

Ben benieuwd wanneer de 19" versie komt, ik vind de standard versie wel leuk, lekker spacey maar een 19" is gewoon handiger als je er live mee gaat spelen.

Jimwoud
9 maart 2012, 11:32
Hey,

Ik volg dit al een tijdje, niet omdat ik zo'n modeler fan ben maar vanwege de techniek, echt bizar, staat er ergens goed uitgelegd hoe dat profilen op de kemper nou werkt. Ik zag ook op die site en die profiles zijn maar hele kleine bestanden, had ik niet verwacht.

Wordt toch wel nieuwsgierig en wil het graag eens proberen.

gr Jim

Chiel
9 maart 2012, 13:52
Ik heb altijd problemen met low en medium gain sounds op modellers maar die klinken bij de Kemper echt te gek. De FX zijn niet heel uitgebreid maar wat ik hoorde klonk prima en je kan altijd nog een GForce of zo in de loop stoppen.

Dat was nou ook exact mijn probleem. Op de Axe FX had ik echt wel moddervette highgain sounds en wat de FX selectie betreft durf ik wel te stellen dat deze beter is dan de G-Force en MPX-G2. Op de Axe vond ik clean en medium gain absoluut niet overtuigend en deze sounds gebruik ik live nu juist 70% van de tijd.

morris
24 maart 2012, 14:56
De 19" versie is zover klaar, maar ze hadden hem niet op de beurs. Hij zal evenveel gaan kosten als de gewone versie. Hij wordt wel 3HE hoog (helaas). Daarnaast hebben ze nu ook een zwarte versie, die ziet er wat minder spacy uit. Ook de amp voor in de achterkant is klaar, stereo. Helaas vergeten te vragen hoeveel watt hij was. De ampversie wordt 120€ duurder en kan ook voor die prijs achteraf ingebouwd worden. Niet verkeerd! Qua sounds ben ik nog niet veel verder. Ze deden een profiling sessie met een rectifier in een randall iso cab, dus dat klonk al beroerd going in zeg maar. Maar het ziet er wel allemaal veelbelovend uit.

Morris

herrieman
24 maart 2012, 17:29
Morris,

Bedankt voor de info. Nu maar eens afwachten waar ze met de 19" mee op de proppen komen.
en natuurlijk de footcontroller.

De Kemper versterker is waarschijnlijk een Class D van B&O. Liever heb ik dan toch de Class A/B met mosfets van Matrix.

Ach...... geen haast. Geniet nog steeds van de Ultra en GT800

morris
25 maart 2012, 14:49
herstel, de poweramp is mono.

Felanovic
26 april 2012, 17:16
Volg dit topic al een tijdje. Iemand een idee wanneer de rack versie precies uitkomt?? De "normale" heb ik al gevonden op thomann incl. een passende flightcase !

http://www.thomann.de/nl/kemper_profiling_amplifier_bk_set.htm

herrieman
26 april 2012, 20:21
Geen nieuwe officiele berihten.
Wat wel bekend is: ze zijn er mee bezig, wordt 3U hoog, waarschijnlijk de zelfde prijs als het huidige model.

Mocht je het willen bijhouden dan hier de bonnen:
http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Index
https://www.facebook.com/kemperamps

Gewoon nog even geduld hebben. Zijn gelijk de kinderziektes eruit, heeft die nieuwe functies en is de footcontroller ook gelijk uit.

SloeGin
3 mei 2012, 10:56
Voor diegen die de Kemper hebben: zijn er ook wat deftige bluesrock sounds uit te krijgen à la Jimi Hendrix, Gary Moore, Joe Bonamassa?

cardinal
18 mei 2012, 21:47
Ik heb een uitgebreide demo gehad op de musicmesse vorig jaar en was onder de indruk. Volgens mij hebben ze toen een profile van een mesa gedaan en deze 1 op 1 aan mij laten horen. Dit klonk zeer, zeer goed. Persoonlijk vind ik dit erg vet en weer heel wat stappen verder als een line6 is. Maar ik kan mij voorstellen dat zo;n megapartij ook binnenkort met zoiets zal komen.

Die kemper live of in de studio lijkt mij killer. Even wat profiles rippen bij je maatjes die bogners, diezels, marbles hebben en hoppetee, je hebt ze ook:-0

Rinze
23 oktober 2012, 20:26
Zag net op FB dit voorbij komen: 9 profiles voor Metallica-geluiden (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=n8SJgn0s6Qw). Klinkt goed :rockon:

herrieman
23 oktober 2012, 22:55
Ik heb een poosje geleden de Ultra, II en de Kemper uitgebreid mogen testen met FRFR en Marshall Cabs setup. Mijn conclusie: qua sound, feel en interface wint Kemper. Ik kan alleen niet wennen aan de huidige vormgeving van de KPA. De sounds van de 3 oplossingen zelf zijn overigens niet hemelschrijnend verschillend dus voorlopig blijft de Ultra waar die zit. Nu alleen wachten dat de 3U uitkomt en uit Beta is zoals mijn Ultra.

herrieman
24 oktober 2012, 15:59
Ook in Duitsland wordt hard gesleuteld aan versterker oplossingen voor de KPA:

Zie hier: http://blueamps.de/page8.php

En wordt er serieus gesleuteld aan een Module voor achterin de Kemper:

I
ch habe "BlueAmps" 2008 aus der Not heraus gegründet, weil er bis dahin keine Verstärkung für Modeler gab. Selbst der Atomic FR kam erst nach meinem ersten Amp auf den Markt. Einige Modelle folgten dann als Prototypen. Seit kurzem ist Röhrenspezialist Tilman Ritter von "Ritteramps" mit im Boot. Mit ihm ist nun eine Serienproduktion möglich. Eines der ersten Serienprojekte ist das nachrüstbare Endstufenmodul für den Kemper KPA. Der Prototyp geht diese Woche noch in den Härtetest. Es gibt dann 3 Versionen: 2x180 Watt, 1x180 Watt und 2x90 Watt). Für das Axe-FX ist das Modul nicht zu benutzen, aber dafür gibt´s ja dann unsere FRFR-Gitarrenamps.

interessander
24 oktober 2012, 16:08
Zag net op FB dit voorbij komen: 9 profiles voor Metallica-geluiden (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=n8SJgn0s6Qw). Klinkt goed :rockon:

Klinkt aardig goed inderdaad, en een mooie gitaar! (alleen jammer van de verneukte riffs :sssh:).

En voor iedereen zonder Kemper: http://richardcookson.co.uk/Tattva/ Hier kun je Impulse responses downloaden voor Metallica geluiden, deze zijn afgeleid van de albums, qua techniek enigszins vergelijkbaar met hoe een Kemper een amp nabootsts.

Voorbeeldje met een Blackened IR: http://soundcloud.com/hammer-of-justice/sets/2012-and-justice-for-all/

Iceman
27 oktober 2012, 12:37
Is er hier iemand met een Kemper????????

Vrienden van me is op dit moment gitaarpartijen voor hun volgende cd. Over enkele weken zullen ze waarschijnlijk klaar zijn en zal de setup afgebroken gaan worden. Het zou prachtig zijn als dit geluid geprofiled zou kunnen worden.

Setup:

Mesa Pre500 Dual Rectifier over een Engl 4x12 V30 cabinet met SM57.
Peavey 5150 over een Mesa Standard 4x12 V30 cabinet met SM7B.
Met een kastje wordt het gitaarsignaal gesplit zodat met beide amps tegelijk opgenomen kan worden. Het geluid van de Recto+5150 is erg goed.

Mocht je een Kemper hebben en je wilt meewerken aan de profiling van deze setup, mail dan ff naar thomas.dijk@home.nl

Misery Signals
27 oktober 2012, 13:19
Waarom wil je dat profielen als je zelf geen Kemper hebt?

En een Recto en een 5150 op een V30 kast kan je toch overal vinden?

MS

Iceman
28 oktober 2012, 01:12
Omdat ik misschien ooit wel een 19" Kemper wil.
Plaatsing van mikes, de ruimte, allemaal factoren die bepalen hoe een geluid uiteindelijk klinkt. Als ik dezelfde setup later weer eens zou neerzetten, zal het waarschijnlijk niet hetzelfde klinken. Ik wil dit moment vasthouden.

TimoSomers
29 oktober 2012, 21:59
Ik heb zojuist een tour gedaan met de Kemper.
Wat een fantastisch ding!!!!
Het is nu de amp voor de Delain gigs. (Eigen dual rectifier profile).

Rinze
30 oktober 2012, 00:13
Ik heb zojuist een tour gedaan met de Kemper.
Wat een fantastisch ding!!!!
Het is nu de amp voor de Delain gigs. (Eigen dual rectifier profile).

Ik zag op FB al dat je door Kemper werd genoemd. Koel!

Iceman
30 oktober 2012, 10:01
Wat grappig. Ik had net vorige week een youtube live video van jullie bekeken van de laatste tour en vond dat gitaargeluid erg goed. mooie dikke korrel, lekker direct en toch heel open en vet.
Blijkt het een Kemper te zijn.
Ging je rechtstreeks vanuit de Kemper in de PA?

herrieman
30 oktober 2012, 13:03
Inderdaad leuk om te vernemen. Ik hoop alleen dat the rackversie op de NAMM of op de Musikmesse minimaal wordt aangekondigd. Dan ga ik waarschijnlijk ook voor de bijl :-)

groovieguitarguus
30 oktober 2012, 23:29
Ik begin er ook wel erg warm voor te lopen.
Op zich wel jammer dat er op YouTube heel veel 'Metal - Heavy Rock' georiënteerd materiaal is.

Een 19" versie lijkt mij wel een 'must'...

groovieguitarguus
30 oktober 2012, 23:44
In hoeverre heb je 'dure' randapparatuur nodig om de Kemper naar je PC te sturen.

Is een 'eenvoudige' Interface... van circa €*100,- voldoende of moet ik dan dieper in de buidel?
Ik heb als PC een eenvoudige Mac Mini...

En hoe eenvoudig is het om een 'In Ear' signaal te creëren...?

peter_heijnen
31 oktober 2012, 10:57
Deze is prima: http://www.thomann.de/nl/alesis_io2_express.htm

Wat/hoe/waarvoor wil je inear?

TimoSomers
5 november 2012, 20:34
http://www.youtube.com/watch?v=oNfF12xg_SM

obiwanjacobi
6 november 2012, 08:45
Excellent! :seriousf:

herrieman
6 november 2012, 09:33
Timo
goed gedaan! Het "it just works" is een goede samenvatting.

dvp
19 november 2012, 11:44
Heb sinds kort ook een kpa en alles wat je leest is waar! Wat een schitterend ding.

Zoals Timo zei, het werkt gewoon. Ik ben al de rest aan het verkopen en heb er nog geen moment spijt van.

groovieguitarguus
20 november 2012, 21:19
Deze is prima: http://www.thomann.de/nl/alesis_io2_express.htm

Wat/hoe/waarvoor wil je inear?

Hoi Peter... sorry voor de late reactie...

Ik denk er over om misschien met de band ook met een Modeling Amp te gaan spelen. In dat geval zijn mijn ogen gericht op de Kemper.
Dus dan ga ik ook InEar... met mixer en goeie oortjes...
Maar wil ook opnemen... dus als ik een mixer koop, zou het tof zijn als ik die zowel voor opname -> Pc als 'live' t.b.v. In ear kan gebruiken... (of is dit weer eens een lastige wens?)

groovieguitarguus
20 november 2012, 21:19
Wordt de Kemper ook gebruikt met een 'pedalenplank (overdrives + Wha)'... of werkt dat niet?

herrieman
20 november 2012, 23:00
Gewoon een beetje rondsnuffelen of even een accountje openen op het KPA forum.
Zijn een groot aantal deskundige gasten die je graag willen helpen.

http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Index

peter_heijnen
21 november 2012, 10:46
Hoi Peter... sorry voor de late reactie...

Ik denk er over om misschien met de band ook met een Modeling Amp te gaan spelen. In dat geval zijn mijn ogen gericht op de Kemper.
Dus dan ga ik ook InEar... met mixer en goeie oortjes...
Maar wil ook opnemen... dus als ik een mixer koop, zou het tof zijn als ik die zowel voor opname -> Pc als 'live' t.b.v. In ear kan gebruiken... (of is dit weer eens een lastige wens?)
Hey Guus, je hebt mogelijk helemaal geen mixer nodig om de kemper inear te gebruiken.

Ik heb net even de manual doorgekeken en de return en alternative input zijn samen als stereo return te gebruiken. Als die return dan ook paralel te gebruiken is EN na de speakersimulatie terug komt EN dusdanig is te routen dat het submixsignaal wel naar de phones en niet naar de main out van de kemper wordt gestuurd, kun je die gebruiken om de submix vanuit de monitormixer op te ontvangen. Je hoeft dan alleen je inears (of zender) aan te sluiten op de phones van de kemper en klaar. Hmm, zou eigenlijk best wel heel erg praktisch zijn....., als het tenminste technisch mogelijk is.

Ga je alsnog een mixer nodig hebben of willen dan is voor weinig de kleinste mackie 402 vlz3 de top voor minimaal geld. 2 kanalen voor je kemper en twee kanalen voor de te ontvangen submix. Helaas niet als interface te gebruiken.

Wil je je mixer wel perse als interface kunnen gebruiken: http://www.thomann.de/nl/alesis_multimix_4usb.htm
Die alesis 'werkt digitaal' op 44.1K/16 bits. Dat is cd kwaliteit maar tegenwoordig ligt de lat ook al snel hoger, dus je moet je even verdiepen in specs, maw in welke kwaliteit je wilt kunnen opnemen.

Ik zou zelf een voorkeur hebben voor de mackie -indien mixer nodig- en daarbij een echt leuke interface voor thuis. 'Gewoon' kwaliteit en verder geen gedoe.

groovieguitarguus
22 november 2012, 22:55
Hoi Peter.... weer zeeeer bedankt voor de waardevolle info!!!

Top!

peter_heijnen
24 november 2012, 15:26
Fijn dat het gewaardeerd wordt, ben je er al uit wat het gaat worden?

groovieguitarguus
24 november 2012, 20:51
Hoi Peter... ik ben er nog niet over uit...

Wat ik al aangaf... is het wensenlijstje immer langer dan het volume van de spaarpot.... dus voor een deel zal ik geduld moeten hebben.

De Kemper PA lijkt me echt super tof... Maar wil toch wachten tot het 19" model.

Mss ga ik eerst met mijn 'conventionele' setup MET Shure SM57 aan de slag...
Qua mixer, kreeg ik van onze toetsenist nog deze tip... is ook aan te sluiten op PC... + galm toe te voegen van een evt. gort-droog geluid van de monitormix.

www.bax-shop.nl/0-tot-12-kanaals-mixer/behringer-xenyx-qx1002usb-pa-mixer/product-details.html#.UKwE94h5mSN

Dus m.b.t. InEar denk ik even aan...

Goeie oordoppen... circa 150,- -> 250,-
Snoeren + Beltpack... € 50,- ( http://www.thomann.de/nl/fischer_amps_mini_bodypack_mit_lsregler.htm )
Mixer... 80,- -> 150,-
Totaal circa € 400,-

Heb ik nog ff tijd om voor de Kemper te sparen totdat de 19" versie komt.... waar ik wel van uit ga.

peter_heijnen
25 november 2012, 12:37
Goed idee om met de sm57 aan de slag te gaan, ook voor je referentie straks als de kemper 19" uitkomt.

Galm op de monitormix: ik zou zeggen beter van niet. Met galm kun je maskeren dat het nog niet echt lekker klinkt. ;) Zonder extra galm hoor je ook beter hoe de zaken er voor staan en het luistert vooral ook minder vermoeiend. Als je er aan gewend bent wil je niet meer anders.

Verder zou ik even googlen naar de meningen over de mic preamps van die behringer. Voor opnames bepalen de mic preamp en de AD conversie de opname kwaliteit. Over de AD conversie cg usb specs van de behringer is al helemaal niets te vinden, dat geeft iig mij te denken.

Ik heb trouwens ook nog even gezocht naar de loop opties van de kemper, daar lijk je geen monitormix op te kunnen laten binnen komen. Op het kemper forum wordt er om gevraagd in de vorm van een aux in. Mss iets voor de 19" versie?...

http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=3833

bluesbrother
9 december 2012, 22:39
Ik hoor nu al meer dan een half jaar dat er een 19 inch rackformaat komt maar is dit wel waar ,,,,,,,?????
Ik heb er zelf ook mijn zinnen op gezet maar hoop niet dat ik door een loos gerucht voor niets zit te
wachten.....G.A.S.:???:

groovieguitarguus
10 december 2012, 15:37
Misschien ook een stukje 'marketing'.... eerst zoveel mogelijk versies 1.0 op markt zetten...
en dan vervolgens de 19" op de markt...
De 1.0 gebruikers willen wellicht 'om'... en om nieuwe gebruikers 'aan te boren'....

Ik hoop wel dat ie tussen nu en een half jaar komt...

herrieman
10 december 2012, 15:58
Ziet er best leuk uit
http://i50.tinypic.com/2cdtq40.jpg

SloeGin
10 december 2012, 16:00
Leuke photoshop ;)

Arvoitus
10 december 2012, 22:56
http://www.youtube.com/watch?v=oNfF12xg_SM
Ik was vrij benieuwd naar je gitaarsound met de Kemper, maar na de show in de Mezz was ik een beetje teleurgesteld. Volgensmij vond ik je gitaarsound met die Laney's een stuk gaver, meer "brute" grom.

Toen je tijdens de soundcheck even alleen speelde vond ik het ontzettend veel op de Lecto VST (http://lepouplugins.blogspot.nl/2010/10/lecto.html) lijken die ik altijd gebruik. Natuurlijk logisch omdat het een Rectifier simulatie is, maar vooral het (digitale?) hoog klonk zo bekend in de oren. Ik heb trouwens nog nooit een echte Rectifier uitgeprobeerd, dus kan goed zijn dat dat gewoon een eigenschap van die versterker is.

Ik mis wat ballen in je sound, die ik met je Laney setup wel hoorde ... Maar ik kan me voorstellen dat een Kemper natuurlijk veel handiger in de omgang is dan zo'n stereo rig en dat speelt natuurlijk ook een grote rol. Maar ik was benieuwd hoe je er zelf over dacht.

skanky
17 januari 2013, 09:13
Nu de ECHTE rackversie: http://www.skatingdog.com/?p=392, zelfs met ingebouwde poweramp beschikbaar.
Komt op de NAMM uit.

herrieman
17 januari 2013, 09:38
Oohhhh jaaaa! Nu gaat mijn Ultraaatje het moeilijk krijgen. Bijbehorend voetpedaaltje erbij met phantom power en zie hier, een tweakvrije toekomst!

Kemper bring it on!

peter_heijnen
17 januari 2013, 10:32
Very nice!!

groovieguitarguus
19 januari 2013, 22:57
Ik ben ook enorm benieuwd... Ga beginnen om mojn varken te spekken!!! Denk half jaartje ;-)

MetalPunk
22 januari 2013, 14:29
Oohhhh jaaaa! Nu gaat mijn Ultraaatje het moeilijk krijgen. Bijbehorend voetpedaaltje erbij met phantom power en zie hier, een tweakvrije toekomst!

Kemper bring it on!

Even voor mijn beeldvorming, ik ga namelijk zodra de powerrack uitkomt deze bestellen bij Thomann. Hier hoort zoals je zegt ook een (midi) voetpedaal bij. Echter zie ik op de achterkant van de kemper geen 7-pins midi aansluiting, dit betekent toch dat je niet een midi controller met phantom power aan kan sluiten? Of zijn er andere mogelijkheden, bij voorkeur ga ik namelijk ook een kabel gebruik ipv nog een extra voedingkabel. Hoor het graag!

Onderstaand een foto ter verduidelijking:

http://i1098.photobucket.com/albums/g373/KingGuitar/rackback_zps3388a8d3.png

skanky
22 januari 2013, 14:46
Even voor mijn beeldvorming, ik ga namelijk zodra de powerrack uitkomt deze bestellen bij Thomann. Hier hoort zoals je zegt ook een (midi) voetpedaal bij. Echter zie ik op de achterkant van de kemper geen 7-pins midi aansluiting, dit betekent toch dat je niet een midi controller met phantom power aan kan sluiten? Of zijn er andere mogelijkheden, bij voorkeur ga ik namelijk ook een kabel gebruik ipv nog een extra voedingkabel. Hoor het graag!

Bij MIDI worden maar 3 pennen gebruikt van de 5. Dus misschien gebruiken ze de overige pennen?

dml
23 januari 2013, 06:56
Onderstaand een foto ter verduidelijking:

http://i1098.photobucket.com/albums/g373/KingGuitar/rackback_zps3388a8d3.png

Hmmm, zien jullie dat het spiegelbeeld van de powersocket niet klopt?

SloeGin
26 januari 2013, 11:28
Ik ben ook enorm benieuwd... Ga beginnen om mojn varken te spekken!!! Denk half jaartje ;-)
+1
Enorme Gas voor de rackversie :D :D

MetalPunk
28 januari 2013, 12:34
Mja, ik zit al te wachten totdat op thomann of bax-shop de voorraad op "beschikbaar" knalt.

Heb ze beiden gebeld maar waarschijnlijk heeft bax-shop ze aankomende donderdag al, dat word meteen bestellen!

telecastermaster
28 januari 2013, 12:53
Echter zie ik op de achterkant van de kemper geen 7-pins midi aansluiting, dit betekent toch dat je niet een midi controller met phantom power aan kan sluiten? Of zijn er andere mogelijkheden, bij voorkeur ga ik namelijk ook een kabel gebruik ipv nog een extra voedingkabel. Hoor het graag!



Er zijn speciale Midi verloopkabels van 5 pins naar 7 pins. http://www.rocktron.com/products/accessories/midicable5to7pin/

28 euro bij thomann: http://www.thomann.de/nl/rocktron_7pin_midikabel.htm
Je kunt ze ook zelf maken.

MetalPunk
28 januari 2013, 15:10
Er zijn speciale Midi verloopkabels van 5 pins naar 7 pins. http://www.rocktron.com/products/accessories/midicable5to7pin/

28 euro bij thomann: http://www.thomann.de/nl/rocktron_7pin_midikabel.htm
Je kunt ze ook zelf maken.

Inderdaad! Ik zag ze ook al voorbij komen, echter kun je deze volgens mij niet met dat Behringer midi board gebruiken.

Die heeft ook 2 5pins ingangen, en de kemper ook..

peter_heijnen
29 januari 2013, 09:55
Ik heb al 20 jaar of zo een klein onooglijklijk zelfgefrutseld alluminium kastje met aan de ene kant 9v in en 5pins in en aan de andere kant 7 pins uit. Dat schroef je dan achter in je rack en je bent reacy to go. Dat kastje is btw een van de weinige spullen die hier nooit en te nimmer in de verkoop zullen gaan.

MetalPunk
29 januari 2013, 11:00
Ik heb al 20 jaar of zo een klein onooglijklijk zelfgefrutseld alluminium kastje met aan de ene kant 9v in en 5pins in en aan de andere kant 7 pins uit. Dat schroef je dan achter in je rack en je bent reacy to go. Dat kastje is btw een van de weinige spullen die hier nooit en te nimmer in de verkoop zullen gaan.

Im intrigued, je zegt zelfgefrutseld. Is er ook zoiets in de markt? Of in ieder geval een guide van het een of ander om zelf aan de gang te gaan?

Johannes
29 januari 2013, 11:03
Ik heb al 20 jaar of zo een klein onooglijklijk zelfgefrutseld alluminium kastje met aan de ene kant 9v in en 5pins in en aan de andere kant 7 pins uit. Dat schroef je dan achter in je rack en je bent reacy to go. Dat kastje is btw een van de weinige spullen die hier nooit en te nimmer in de verkoop zullen gaan.

Inderdaad heel handig, bovendien steviger dan zo'n dure kabel. Gewoon zelf knutselen of laten doen door een tech.

Stuur maar een PM als je er niet uit komt!

Johannes
29 januari 2013, 11:06
http://duc.avid.com/showthread.php?t=283465

2 linkjes in de onderste post

MetalPunk
29 januari 2013, 15:41
Kemper powerrack unit besteld bij Bax-shop. Ligt in alle hoogste waarschijnlijkheid donderdag/vrijdag op de mat, thomann zou volgende week pas worden.

Bij Thomann een 8u rackunit gekocht + racklade + stroom unit + behringer midi board.

Dit gaat nog wat worden :D!

groovieguitarguus
29 januari 2013, 20:49
Peter.... Mooie Tip i.v.m. Phantoom voeding!!!

Verder ben ik Stinkend nieuwsgierig... En ondertussen mijn Varken aan het vullen...

groovieguitarguus
29 januari 2013, 20:53
Kemper powerrack unit besteld bij Bax-shop. Ligt in alle hoogste waarschijnlijkheid donderdag/vrijdag op de mat, thomann zou volgende week pas worden.

Bij Thomann een 8u rackunit gekocht + racklade + stroom unit + behringer midi board.

Dit gaat nog wat worden :D!

Heb je dit midi board besteld??? http://www.thomann.de/nl/behringer_fcb_1010.htm

Werkt die ook met Phantoom voeding?

MetalPunk
29 januari 2013, 23:28
Heb je dit midi board besteld??? http://www.thomann.de/nl/behringer_fcb_1010.htm

Werkt die ook met Phantoom voeding?


Nope helaas niet.. Ik heb me er de laatste paar dagen in verdiept maar het schijnt dat je de behringer wel kan modden zodat hij phantoom voeding pakt. Mijn budget was echter niet toereikend om een duurder midi board te kopen.

Misschien later nog eens

MetalPunk
30 januari 2013, 13:59
Godver de godver, ik krijg net bericht van bax-shop dat die rack units pas eind maart binnenkomen (stond eerst binnen 4 werkdagen).
Nu net op thomann gekeken en daar zie ik hem ook overspringen van 2-5 werkdagen naar eind maart.

Geld gister al overgemaakt naar bax-shop

frustratie alom

peter_heijnen
30 januari 2013, 18:09
Im intrigued, je zegt zelfgefrutseld. Is er ook zoiets in de markt? Of in ieder geval een guide van het een of ander om zelf aan de gang te gaan?
Geen guide volgens mij, maar het is dan ook gewoon 1 op 1 doorverbinden. Daar kun je zelf vast wel iets bij bedenken.

Wat betreft die behringer die geen phantoom kan ontvangen: zoals al eerder is geopperd zijn bij midi enkel 3 pinnen in gebruik. Als je uit weet te zoeken welke dat zijn kun je de behringer makkelijk zelf modden. Het (adapter-)kastje dat je dan nog moet maken krijgt dan aan een kant 9v in en 5 pins in(=3pns bezet), en aan de andere kant 5 pins uit (alle 5 bezet) voor naar de behringer.

Is even uitzoeken, maar dan kan het ook niet meer fout.

herrieman
31 januari 2013, 10:11
Godver de godver, ik krijg net bericht van bax-shop dat die rack units pas eind maart binnenkomen (stond eerst binnen 4 werkdagen).
Nu net op thomann gekeken en daar zie ik hem ook overspringen van 2-5 werkdagen naar eind maart.

Geld gister al overgemaakt naar bax-shop

frustratie alom

Durf te zweren dat door Kemper duidelijk gecomuniceerd is dat de rackversie pas na de Musikmesse te verkrijgen is. Dus geen fout van Kemper maar van de tussenhandel die graag zo snel mogelijk je centjes willen reserveren.

herrieman
4 februari 2013, 22:46
Tip van den dag....

10% korting op de Kemper? Lijkt hier te gaan lukken op 6 februari :-)

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/bax-shop.nl-is-bijna-jarig-woensdag-6-februari-alle-producten-voor-de-prijs-van-10-jaar-geleden.html

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-top/kemper-amp-profiler-amplifier-modeling-versterkertop-rack/product-details.html

groovieguitarguus
8 februari 2013, 23:40
Iemand ervaring hoe de kwaliteit van de effect-sectie is van de Kemper?
Is het een Must om er toch een Multi-effect naast te hebben.... of zitten er goeie Delays / Galm / Chorus / Pitch op?

dml
16 februari 2013, 10:54
Iemand ervaring hoe de kwaliteit van de effect-sectie is van de Kemper?
Is het een Must om er toch een Multi-effect naast te hebben.... of zitten er goeie Delays / Galm / Chorus / Pitch op?

Ben ik inderdaad ook benieuwd naar, evenals hoe snel hij van patch wisselt, i.v.m. live gebruik.

prinspatrick
18 februari 2013, 08:27
Heb je dit midi board besteld??? http://www.thomann.de/nl/behringer_fcb_1010.htm

Werkt die ook met Phantoom voeding?

even Off topic: Een link voor het aanpassen naar phantom voeding

http://voes.be/fcb1010/howto.htm

ateng
21 februari 2013, 17:01
Iemand ervaring hoe de kwaliteit van de effect-sectie is van de Kemper?
Is het een Must om er toch een Multi-effect naast te hebben.... of zitten er goeie Delays / Galm / Chorus / Pitch op?

De effecten zijn erg goed, bruikbaar voor alle stijlen en geen vertraging met switchen. Je zou natuurlijk je eigen effecten kunnen gebruiken en combineren met die van Kemper maar als basic sound vind ik m geweldig.

MetalPunk
21 februari 2013, 17:33
Zijn er ondertussen al mensen op het forum die de rack versie in het bezit hebben?

Ik heb zelf de rackversie zonder ingebouwde poweramp in bestelling staan bij Robberts Guitar, deze schijnt eind volgende week binnen te komen..

Ik koop er zelf dan nog een GT1000fx poweramp bij van Matrix..
Mijn rackcase is in ieder geval al helemaal ingericht en staat te wachten op de Kemper :D

herrieman
21 februari 2013, 20:28
Zijn er ondertussen al mensen op het forum die de rack versie in het bezit hebben?

Ik heb zelf de rackversie zonder ingebouwde poweramp in bestelling staan bij Robberts Guitar, deze schijnt eind volgende week binnen te komen..

Ik koop er zelf dan nog een GT1000fx poweramp bij van Matrix..
Mijn rackcase is in ieder geval al helemaal ingericht en staat te wachten op de Kemper :D

Dat is wel het wachten waard! :-) Wel graag even een reviewtje schrijven als je de handel binnen hebt....please. Komen er gitaarcabs of Monitoren aan de GT te hangen?

Thanks!

MetalPunk
22 februari 2013, 09:34
Dat is wel het wachten waard! :-) Wel graag even een reviewtje schrijven als je de handel binnen hebt....please. Komen er gitaarcabs of Monitoren aan de GT te hangen?

Thanks!

Review zal ik schrijven zodra hij binnen is en ik er een beetje mee heb kunnen klooien, komt goed!
Ik ga voor een live set-up met een 4x12 Bogner cab (4x V30's).

Gaat knallen als een malle!

ateng
23 februari 2013, 14:57
Denk dat de Kemper (mijn mening bij alle modeler) beter tot zijn recht komt met een neutrale speaker zoals een full range speakerkast. Kemper maakt niet alleen een profile van een versterker maar ook de gebruikte speaker en microfoon. Die wil je dan zo ongekleurd weergeven en daarom is mijn mening dat modeler beter klinkt met een actieve monitor of in ear.
Je kan de speaker simulatie uitschakelen maar dan vind ik m lang niet zo overtuigend klinken zoals de Kemper moet klinken.

groovieguitarguus
24 februari 2013, 22:55
Ook ben ik wel heeeel benieuwd hoe de Kemper met Pedalen omgaat...
Ik kan me voorstellen dat b.v. een overdrive heel anders klinkt... Maar zou heel tof zijn.
Ik kom erbij door dit voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=DP0yytuKpDs

Zou inhouden, dat ik met mijn 'plank'... waar een Musicom (midi)looper op zit... ik meteen 'klaar' ben om de Kemper te kunnen aansturen... Ik hoor graag weer de ervaringen...

gr. Guus





https://lh6.googleusercontent.com/-QSWKfQnwByA/USp_SkldrTI/AAAAAAAAA80/UfHi9motFc4/s1024/Eleven20one-100.jpg

MetalPunk
2 april 2013, 17:31
Nou zeg.. het heeft even geduurd maar de kemper rack is binnen, setje compleet en klinkt als een tiet!

https://www.facebook.com/ajax/messaging/attachment.php?attach_id=e7928d88529720c5034cb29c7 91d4aee&mid=id.130183217168235&hash=AQBRuKEHl3qQN8Vu

groovieguitarguus
3 april 2013, 09:44
Metalpunk... Soundsamples en Foto's!!!! ;-)

Rinze
3 april 2013, 12:04
Ja! Soundsamples van de Kemper en foto's van die tiet :crazyhappy:

MetalPunk
3 april 2013, 12:27
Haha.. Ik zal eens kijken of ik morgen wat samples en extra foto's kan maken. Heb de set niet thuis staan en aan tijd ontbreekt het me nog steeds helaas.

Zeer irritant als je nieuwe gear hebt maar geen tijd om erop te spelen

peter_heijnen
3 april 2013, 12:49
Denk dat de Kemper (mijn mening bij alle modeler) beter tot zijn recht komt met een neutrale speaker zoals een full range speakerkast. Kemper maakt niet alleen een profile van een versterker maar ook de gebruikte speaker en microfoon. Die wil je dan zo ongekleurd weergeven en daarom is mijn mening dat modeler beter klinkt met een actieve monitor of in ear.
Je kan de speaker simulatie uitschakelen maar dan vind ik m lang niet zo overtuigend klinken zoals de Kemper moet klinken.
Dat kun je oplossen door profiles te maken zonder cab en mic: speakersignaal correct aftappen en gaan.

Zou me trouwens verbazen als dat er niet al is.

herrieman
3 april 2013, 18:13
Ja! Soundsamples van de Kemper en foto's van die tiet :crazyhappy:

Copy that!

Wellicht een Dutch Kemper meeting? Kom ik zeker even luisteren!

MetalPunk
3 april 2013, 22:12
Copy that!

Wellicht een Dutch Kemper meeting? Kom ik zeker even luisteren!

Haha ik stem voor, moeten we alleen even inventariseren wie er nog meer een heeft van het forum

peter_heijnen
4 april 2013, 10:01
Haha ik stem voor, moeten we alleen even inventariseren wie er nog meer een heeft van het forum
Nou, volgens mij is er maar een kemper nodig voor een meeting, of wou je ze gaan vergelijken? ;)

dml
4 april 2013, 12:21
Nou, volgens mij is er maar een kemper nodig voor een meeting, of wou je ze gaan vergelijken? ;)

Ja, de witte "vintage" (broodrooster) modellen klinken beter dan de zwarte en de rackversie, jij weet tog!!

muziekschuur
4 april 2013, 12:41
Heeft de kemper een Uni-vibe sound?

peter_heijnen
4 april 2013, 16:19
Ja, de witte "vintage" (broodrooster) modellen klinken beter dan de zwarte en de rackversie, jij weet tog!!
ja, de oude converters he... ;)

herrieman
9 april 2013, 22:04
Kwam deze quote tegen van C Kemper waar ik denk nog eens een tegeltje van maak Heerlijk en Eerlijk.






The internal developement of the Profiling algorithm was finished more than 3 years from now. We have no plans for improving it. There might be little room for minor improvements, but no room for a step to make the sound significantly realer, as there is no such significance left.
The tube feel of the Profiler cannot be improved. I am afraid that we run into a lack of marketing pretty soon http://www.thegearpage.net/board/images/smilies/smile.gif

CK

http://img.thegearpage.net/board/images/buttons/quote.gif (http://www.thegearpage.net/board/newreply.php?do=newreply&p=15283094)











#34 (http://www.thegearpage.net/board/showpost.php?p=15283165&postcount=34)
http://img.thegearpage.net/board/images/statusicon/post_new.gif Today, 11:40 AM

dml
19 april 2013, 09:16
Van de week de Kemper uitgebreid en lang aan de tand gevoeld. Echt een topapparaat maar een eventuele verbetering i.v.m. m'n POD HD Pro vind ik niet in verhouding staan tot een investering van meer dan € 1000,-. Dus ik hou het bij m'n POD.

Sanderltd
25 april 2013, 13:55
Met zo'n Kemper moet je gewoon meerdere weken bezig zijn. "Van de week" gaat het dus niet zijn vrees ik. :) Ik heb allerlei modelling amps gehad van Line 6 tot Axe FX tot Pod's tot nu Kemper. En Kemper bevalt mij 100%. Het probleem is gewoon dat de Kemper in beginsel een studio-apparaat is. Je moet dus ook enig verstand hebben van miken van versterkers als je zelf gaat profilen. En zelfs als je niet gaat profilen, moet je nadien nog overweg kunnen met alle ingebouwde EQ's etc. Je kunt er een topgeluid uit krijgen, maar het vereist tijd. (Net zoals bij échte tube amps trouwens...)

dml
26 april 2013, 15:21
Ik zou zeggen: lees nog eens wat ik heb getypt. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik meer dan voldoende ervaring heb met miken van versterkers. Het profilen zou voor mij zelfs een bonus zijn. Alle ingebouwde EQ's? Zoveel zijn het er niet en het is nou ook niet echt rocket science, evenals de Kemper zelf. Juist bij de Kemper heb ik helemaal geen moeite er een meer dan goed geluid uit te krijgen en dat hoeft echt geen weken te kosten.

Sanderltd
29 april 2013, 01:43
Mijn reactie was dan ook niet specifiek aan jou gericht. Meer een algemene opmerking voor mensen die nog twijfelen om een Kemper aan te schaffen.

YannickH
6 juni 2014, 02:45
ik ben van plan een kemper profiling amp (rack versie) aan te schaffen.
nu vraag ik mij toch af welke footswitch nodig is om van kanalen enzo te switchen.
ik zat aan de behringer te denken maar die moet je upgraden met een chip of is er een andere optie want ik haal niet graag dingen uit elkaar.
alvast bedankt

Baco
6 juni 2014, 15:22
ik ben van plan een kemper profiling amp (rack versie) aan te schaffen.
nu vraag ik mij toch af welke footswitch nodig is om van kanalen enzo te switchen.
ik zat aan de behringer te denken maar die moet je upgraden met een chip of is er een andere optie want ik haal niet graag dingen uit elkaar.
alvast bedankt

Als het enkel maar is om van profiles te switchen dan is elke eenvoudige midi controller die PCs uitstuurt goed

fs1980
21 juli 2014, 01:13
Kan de Midi Raider ook?

Rwin
27 juli 2014, 12:38
Peeps,

Tijdje (paar jaar?) geleden dat ik gereageerd heb... komt omdat de hobby op de "automatisch piloot" liep (en druk met werk, trouwen, studie, kind). Maar dat betekend niet dat ik minder ben gaan spelen :)

Ik heb moet ik zeggen ook al jaren geen GAS meer gehad. Ik speelde tot voor kort op een H&K ZenAmp combo:

http://img8uk.trovit.co.uk/1T1Do21H1veE_3.jpg

of op de Mesa Dual Rectifier:
http://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/05/16__04_50_44/DRecto11.jpgf0aff25b-6af0-498c-9e08-aff90fdbcc83Large.jpg

Ik ben/was het vele zware tillen een beetje zat. De combo met floorboard en accessoires zat samen in 1 grote stevige rolkoffer:
http://images5.thomann.de/pics/prod/167657.jpg

maar dat is niet heel licht allemaal. Het rolt wel, past net in mijn auto, maar ja.. bij binnenstad optredens (lees: ver weg parkeren) is het geen pretje.
Ondertussen was mijn setup al 3 delig. Ik speelde op de top of combo, maar in de repetitie had ik een aparte line6-valve-bogner 1x12 spider combo staan, zodat ik niet zoveel hoef uit te pakken/op te zetten:
http://www.premierguitar.com/ext/resources/archives/85df900a-0acc-4852-a63c-93cef8aa7313.JPG?1371672560

Dit werkte allemaal prima. Behalve dat alleen de rectifier natuurlijk als echte rectifier klinkt, en een acoustic sound (via piëzo elemeent van mijn gitaar) niet in de rectifier zit, maar wel in de ZenAmp. En tijdens de optredens met de stringkings speel ik eigenlijk altijd op de ZenAmp. Al met al was ik redelijk tevreden, behalve met gewichten :P
(ter info, de rectifier top incl flightcase weegt ongeveer 24 kilo. De 4x12 cab incl flightcase zat richting de 45 kilo.
De ZenAmp zelf 25 kilo, maar icm floarboard+accessoires in de rol-bag rond de 37 kilo.)

Echter... 2 weken geleden kreeg ik ineens zware GAS op een Kemper Profiler Amp. Ik was het niet meer gewend, zoveel GAS :+

Ik heb me toen 5 dagen helemaal het lep-lazures gelezen, bekeken op internet. Toen ik theoretisch om was moest ik dat ding natuurlijk in het echt bespelen en beluisteren. Zo gezegd zo gedaan, naar Guitar King in Boekel gereden, en ja... direct maar gekocht :o De Kemper Powered Head en een lichtgewicht 1x12 Kool & Elfring cab.
http://www.vriese.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/be794f3f63b10a11bd7bfa12b7b1517f/K/P/kph1934_14209/kemper-profiler-head-amplifier-black-gitaar-versterker-30.jpg
Hij lijkt op een broodroostrer of een oude vliegtuig cockpit :+
http://www.maxguitarstore.com/wp-content/uploads/2014/05/KE1x12oval-4.jpg


Wow ! Ik ben zo blij met deze nieuwe setup. Klein compact, maar vooral het klinkt het ZO GOED. De rectifier sounds zijn uiteraard al lang en breed geprofiled en staan er dus ook in, maar nu ook de bogner, diezel, vht, jcm 800, jtm, jmp, noem maar op, tot mijn beschikking. En zo'n heerlijke cleans! Twin Reverb, Two Rock, Rectoclean (vind ik ook super lekker).

Vanmiddag heb ik mijn eerste gig met deze setup (http://zumschluss.nl/programma/zondag), dus ik ben zeer benieuwd. Heb nog niet in band verband gespeeld (living on the edge hè ;) )

D3nnis
27 juli 2014, 12:51
Ben benieuwd naar de (live) ervaring!
Klinken die profiles nu een beetje zoals je gewend bent dat je vertrouwde amp klinkt?
Zit ook al een tijdje te azen op zo'n ding, maar uit financiele zelfbescherming nog niet in de winkel getest :-)

Rwin
27 juli 2014, 13:46
Ja, hij klinkt inderdaad zoals ik gewend ben van de rectifier. Wel anders met een 1x12 kool&elfring cabinet, maar ik heb daar met mijn rectifier ook nog over gespeeld. Dan zijn ze inderdaad hetzelfde.

Anders kom je vanmiddag even luisteren :) we spelen in Someren-Eind. (hmm das best ver van Oss af :P)
Hoewel, ik zit net de setlist te bekijken, betrekkelijk weinig rectifier nummers :( we spelen maar 1 uurtje. Meeste zal ik op de Hook (crunch) rig spelen.

Rwin
28 juli 2014, 22:14
Live ervaring was wat je ervan hoopte:

VET!

Nou lag er ook een goede monitor set, en een erg grote en goede PA-set, maar het was echt heel fijn om een supergoed geluid uit de monitors te hebben. Normaal ben je toch afhankelijk van de PA-instellingen.

Op de foto staat nog wel een paar mics, maar de hangende is van de zanger (in-ear setje, nog geen tijd gehad om de line-out te testen) de staande mic werd niet gebruikt, was er alleen voorgezet door de crew.
http://members.upc.nl/e.janssen990/rwin-kpa.jpg

denis.hermans
30 juli 2014, 09:28
Muziek en Visie in Antwerpen heeft heeft nu ook een Kemper staan.

Ik heb deze even getest en ben inderdaad onder de indruk.

Zucht.....;)

dorrus
8 augustus 2014, 22:36
Ja, klinkt en reageert echt als een buizenversterker.
Ik speel nu een maand of 4 met een Kemper power rack en gebruik als monitor een Bogner 2x12 os cabinet.
De standaard gratis profiles welke bij de kemper worden mee geleverd vielen mij persoonlijk erg tegen maar na het regelen van een aantal
Commerciële profiles klinkt ie geweldig en heb mijn buizenversterkers verkocht ( omdat ik ze sowieso niet meer gebruikte maar natuurlijk ook om de centen)
Wat wel raar blijft aanvoelen is het idee dat je met een "computer" type versterker staat te spelen en er geen buizen staan te gloeien .
Het klinkt echt fantastisch dus aan het geluid ligt het niet

denis.hermans
16 augustus 2014, 21:29
Ik ben definitief bezweken en ben sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een Kemper. Ik versterk die trouwens over een roland ac 33 akoestische versterker en op slaapkamervolume klinkt dit geweldig goed! Ik ben echt super tevreden met mijn aankoop.

dorrus
17 augustus 2014, 16:21
Proficiat Dennis!
Welke uitvoering heb je ?

denis.hermans
18 augustus 2014, 09:50
Ik heb de witte, non-Powered "head" versie.

apekop
18 augustus 2014, 11:36
Ik ben definitief bezweken en ben sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een Kemper. Ik versterk die trouwens over een roland ac 33 akoestische versterker en op slaapkamervolume klinkt dit geweldig goed! Ik ben echt super tevreden met mijn aankoop.

op slaaplamervolume en in studios klinken bijna alle modellers goed. Problemen beginnen vaak op hogere bandvolumes. Om dan nog de impact en het gevoel te krijgen van een echte versterker voor de speler, daar zit de grote uitdaging.

denis.hermans
18 augustus 2014, 19:32
Zelfs op slaapkamerniveau klinkt de kemper onnoemelijk veel beter dan de andere modellers die ik gehoord heb. Veel meer diepte!

denis.hermans
18 augustus 2014, 19:34
Met slaapkamerniveau verwees ik overigens vooral naar roland ac 33 als versterker voor de kemper.

arjanb01
18 augustus 2014, 21:05
op slaaplamervolume en in studios klinken bijna alle modellers goed. Problemen beginnen vaak op hogere bandvolumes. Om dan nog de impact en het gevoel te krijgen van een echte versterker voor de speler, daar zit de grote uitdaging.

En daarom verschijnen kempers, fractial audio en line 6 units in no time weer op marktplaats te koop.
De nieuwste hype is de BLUGUITAR AMP1:
http://youtu.be/9geL9efEHaY

Ik vind het allemaal net niet. Leuk voor in de studio en thuis. En erg prijzig, die dingen kosten rond de 650 euro.

SloeGin
18 augustus 2014, 22:44
De nieuwste hype is de BLUGUITAR AMP1:
http://youtu.be/9geL9efEHaY


Klint helemaal zo goed niet als de Kemper.

En kempers vind je amper tweedehands en daar is een reden voor ;)

muziekschuur
18 augustus 2014, 23:47
Komt nog...

denis.hermans
19 augustus 2014, 09:42
Nou die van mij ga ik zeker niet verkopen. Ik ben er nog altijd zeer blij mee. Voor mij is dit echt een oplossing.
Op band niveau kan ik niet oordelen. Speel alleen thuis. Vraag me wel af of de verkoop niets "emotioneel" is : het gemis van echte lampen. Beetje zoals dorrus al heeft opgemerkt.

Ps : En darbei die van Antwaarrpe emme alteit gelaik. Tog just é Sloegin. Waddis da na seg ;-)!

dorrus
22 augustus 2014, 18:20
@ ArjanB01 : "En daarom verschijnen kempers, fractial audio en line 6 units in no time weer op marktplaats te koop
Bij Kemper gaat dat niet op Arjan,
Ik zie enkel aanbiedingen van nieuwe Kempers op marktplaats, gebruikt is er niet aan te komen .
En staat er al een te koop , dan is ie binnen enkele dagen verkocht.
Ik kan wel oordelen vanuit bandniveau en ik vind de Kemper geweldig.
Hij klinkt live net zo goed als de beste buizenversterker met hetzelfde gevoel en dezelfde dynamiek, ook op zeer hoog volume.
Het ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van de gebruikte profile .
Maar ik heb na enkele optredens met de Kemper mijn Bogner Xtc én shiva verkocht en heb geen moment spijt gehad van deze beslissing ( kan nog komen:sssh: )

harrie-beton
23 augustus 2014, 01:18
De Kemper wordt niet verder ontwikkeld, ik denk zelf dat Arjan gelijk heeft.

arjanb01
23 augustus 2014, 07:43
Waarom ze niet tweedehands op internet staan is omdat ze nog kort op de markt zijn, komt nog wel. En er zal nog wel een nieuwere ontwikkeling van de Kemper of een andere modelling amp komen. Wat dat betreft zou ik yamaha en de thr serie heel goed in de gaten houden. Die Jappen ontwikkelen echt topspul. Komt die thr ik een 19 inch versie met verbeterde profiles, dan gaan hordes gitaristen overstappen😉

SloeGin
23 augustus 2014, 09:29
Wat dat betreft zou ik yamaha en de thr serie heel goed in de gaten houden. Die Jappen ontwikkelen echt topspul. Komt die thr ik een 19 inch versie met verbeterde profiles, dan gaan hordes gitaristen overstappen��
Enig idee of er (zo'n) verbeterde versie zit aan te komen?

arjanb01
23 augustus 2014, 09:34
Enig idee of er (zo'n) verbeterde versie zit aan te komen?

Geen idee, hou de site van yamaha in de gaten en dit forum zou ik zeggen. Lijkt me wel een mooi produkt die thr in verbeterde versie in 19 inch formaat. Al hoop ik wel dat ze dan dezelfde eenvoudige set up houden als bij de versterkertjes. Niet dat ze de fout maken het ding vol met menu's en amp models te proppen wat line 6 wel doet, zodat je een vlieg brevet nodig hebt!
Goeie speakerkast met een combi van v30 en g12-h65 eronder en gaan!

dorrus
23 augustus 2014, 13:35
Waarom ze niet tweedehands op internet staan is omdat ze nog kort op de markt zijn, komt nog wel. En er zal nog wel een nieuwere ontwikkeling van de Kemper of een andere modelling amp komen. Wat dat betreft zou ik yamaha en de thr serie heel goed in de gaten houden. Die Jappen ontwikkelen echt topspul. Komt die thr ik een 19 inch versie met verbeterde profiles, dan gaan hordes gitaristen overstappen��

Ongetwijfeld zullen er nieuwe ontwikkelingen komen en nieuwe modellen waarmee de oudere versies in waarde zullen dalen daarmee ben ik het helemaal eens, maar als je daar op wacht koop je nooit iets, er komt immers altijd weer wat nieuwers achteraan
De Kemper behoeft wat de sound betreft echter geen verbetering want hij klinkt nu al 100% hetzelfde als het origineel, ook op het podium.
Wat het model en de mogelijkheden betreft zal hij zeker wel vernieuwd worden en ook de prijs zal dalen zodra er serieuze concurrentie komt.
en op dat moment koop ik mijn tweede Kemper ;)
Op een buizenversterker verlies je van nieuw naar gebruikt echter veel meer geld bij verkoop dus daarom heb ik het niet hoeven laten:)
Een paar jaar geleden waren bijvoorbeeld de Bogner Shiva's erg populair maar nu raak je ze voor de helft van de prijs ook niet meer kwijt, terwijl ze nog steeds lekker klinken

dorrus
23 augustus 2014, 14:19
De Kemper wordt niet verder ontwikkeld, ik denk zelf dat Arjan gelijk heeft.

Waarom zou de Kemper niet verder ontwikkeld worden denk je Harrie
Wat het geluid betreft is er bijzonder weinig te verbeteren maar technisch is er altijd verbetering mogelijk toch?

arjanb01
23 augustus 2014, 14:24
Er zal altijd verbetering zijn in die technologie, of op z'n minst een aanvulling. Vergis je niet wat je verliest op modelling of effect apparaten, dat gaat ook hard hoor, net als op amps.
Daarom verkoop ik nooit m'n g major 1 omdat die nog geen 150 eu opbrengen 2e hands, lekker houden en afspelen totdat ie het loodje legt en dat ding heb ik nieuw gekocht in 2002, incl kabels, bekisting en midi pedaal voor een kleine 1000 euro.

harrie-beton
23 augustus 2014, 15:15
@dorrus,

1 bladzijde terug schreef Kemper dat zelf: "The internal development of the Profiling algorithm was finished more than 3 years from now. We have no plans for improving it. There might be little room for minor improvements, but no room for a step to make the sound significantly realer, as there is no such significance left. "

De techniek die er is wordt steeds beter maar nog niet voldoende voor de meerderheid van de gitaristen én voor de top gitaristen. Ik zie Brain May / Steve Vai niet snel met een Kemper optreden en hij kan het wel betalen.
Gitaristen zijn misschien meer toonpuristen dan keyboard players, toen de digitale synthesizers kwamen met virtuele analoge techniek was de handel in analoge synthesizers meteen dood als een pier en is nooit meer opgestaan.

Er zal na de Kemper wel weer een ding komen die nog weer beter is.

denis.hermans
23 augustus 2014, 18:23
@Arjan: sorry maar die vergelijking tussen Yamaha thr en Kemper slaat naar mijn mening echt nergens op.

Met alle respect maar in vergelijking met kemper is die thr echt speelgoed.
Persoonlijk vind ik de boss eband dan nog veel beter ( en veel beter uitgewerkt qua concept : bediening met pedalen etc mogelijk)
Thr had wel goede promocampagne en heeft een "coole" vormgeving maar in werkelijkheid sloeg de klank mij erg tegen.

Ik besef anderzijds ook wel dat de techniek niet stilstaat en idd. Zal er ooit wel iets beter komen maar Kemper heeft momenteel de lat toch wel aznzienlijk verhoogd.

denis.hermans
23 augustus 2014, 18:28
Overigens alle respect voor gelukkige Thr bezitters. Meningen mogen verschillen, daar hebben we dit forum toch voir niet ? ;-)

Rwin
23 augustus 2014, 20:12
[...]
Gitaristen zijn misschien meer toonpuristen dan keyboard players, toen de digitale synthesizers kwamen met virtuele analoge techniek was de handel in analoge synthesizers meteen dood als een pier en is nooit meer opgestaan.


Je raadt nooit wie de Acces Virus heeft ontwikkeld ;-)
(Ja inderdaad, Chris Kemper)

apekop
24 augustus 2014, 02:38
De techniek die er is wordt steeds beter maar nog niet voldoende voor de meerderheid van de gitaristen én voor de top gitaristen. Ik zie Brain May / Steve Vai niet snel met een Kemper optreden en hij kan het wel betalen.
.

Nee, want Vai heeft al een Axe fx...
Toch zie je wel steeds meer bekende gitaristen met modellers. The Edge en alle bandleden van Metallica hebben ook een Axe fx bijvoorbeeld, terwijl ze alle gear van de wereld zo kunnen krijgen. Dat zegt ook wat...

harrie-beton
24 augustus 2014, 14:18
Beide gitaristen uit je voorbeeld hebben de Fractal Axe fx als effectendoos en gebruiken gewone buizenversterkers met een microfoon ervoor.
Ik ben een modeling gebruiker van het eerste uur en het komt er dicht bij, de Kemper staat ook wel op mijn lijstje maar mijn buizenversterker gaat nog niet weg.

Eigenlijk hebben niet alle toetsenisten de analoge techniek verlaten, er is nog een kleine groep die hardnekkig op Leslie's, Hammond Orgels and Fender Rhodes gebruikt.

arjanb01
24 augustus 2014, 14:58
Precies, Metallica gebruikt volgens mij gewoon nog boogie's.
Het komt er dichtbij maar nog steeds net niet. En het lijkt me ook sterk dat er ooit algoritmes bedacht kunnen worden om de buizensound exact te kopiëren.
Wat de axe fx en Kemper op buizen voor hebben is misschien de betrouwbaarheid, maar ook electronica kan crashen en software kan op tilt slaan.
En de buizen amps van tegenwoordig zijn zo stabiel dat dat argument ook weer twijfelachtig is.
Voor studio en thuisgebruik echt vet, maar live net niet.

dorrus
24 augustus 2014, 18:26
Ik vind de Kemper live echt net zo goed als een buizenversterker alleen gaat dat niet op met de geluiden waarmee deze standaard geladen werd.
Ik heb ze dan ook allemaal verwijdert en raad Kemper gebruikers aan de TAF Marshall profiles eens te proberen, je weet niet wat je meemaakt.
Ik ben ervan overtuigd dat je het verschil met het origineel live niet hoort.
Ander voordeel is dat je al die originele versterkers niet hoeft aan te schaffen natuurlijk;)
Of je wel of niet live gecharmeerd bent van de Kemper hangt volgens mij in grote mate ook van het te spelen repertoire af.
Speel je de gehele avond met hetzelfde geluid, dan vervalt meteen een groot voordeel van de Kemper.
Ik speel in een coverband waarbij erg vaak van geluid gewisseld moet worden, met een buizen amp sta je dan de hele avond knoppen te draaien.
Wat ik ook een voordeel vind is het feit dat je je effectenbak thuis kunt laten incl. alle daarmee gepaard gaande kabelrompslomp want al die stompboxen zitten in de Kemper
En wat dacht je van het gewicht ?
Een Kemper is staat of valt met juiste profiles en de juiste instellingen wil hij net zo goed zijn als een buizenamp en dat gaat je met de originele mee geleverde profiles niet lukken denk ik.

Nadeel van bijv. de Power rack vind ik de prijs, al is ie nog zo goed,
Voor die 2100 euro zijn erg veel goede versterkers te koop, gebruikt al helemaal.
Ik kan me de twijfel voor wel/niet aanschaf versus een buizenamp goed voorstellen

denis.hermans
24 augustus 2014, 19:19
Volgens mij heeft de kemper 1 Taf plexi profiel standaard geleverd en dat is idd. Erg goed. Was al aan ' t overwegen om die profielen van Taf aan te kopen. Heb je ervaring met andere aanbieders van profielen ?

dorrus
24 augustus 2014, 20:09
Enkele, maar die vielen me wat tegen, die van TAF vond ik persoonlijk erg goed.
Mail me even, dan leg ik het wel uit, ik kraak niet graag producten af wegens mijn persoonlijke smaak :stop:

denis.hermans
24 augustus 2014, 20:50
Je hebt P.M. Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Denis

tnijland
24 augustus 2014, 21:27
Ben na het lezen van al het positieve commentaar over de Kemper wel nieuwsgierig geworden. Echter vooralsnog ben ik het zelf eens met de stelling van Apekop dat een goede buizenamp qua feel en sound momenteel (nog) niet voor 99% te benaderen lijkt. Ik kom zelf uit de Axe-Fx II hoek maar heb deze toch weer weggedaan omdat ik in de band met een buizensetup toch een beter resultaat kon verkrijgen. Simpeler, voller en smeuiger van sound. Het is alleen veel gesjouw en gedoe. Natuurlijk is het dynamische karakter na een microfoon opname sterieler geworden en is een modeler waarschijnlijk praktischer voor dit soort toepassingen...

Dus heb ik zelf een alternatief gevonden na veel gexperimenteer. Als ik zelf kijk naar mijn hybride oplossing die bestaat uit een Koch Pedaltone / Lex Bos Superdrive voor de buizensounds en een Eventide H9 als effect, dan heb ik nu een betere basis sound die ik completeer met een Two Notes Torpedo Cab. En dat kan natuurlijk wel ineens de PA in.

apekop
24 augustus 2014, 22:15
Beide gitaristen uit je voorbeeld hebben de Fractal Axe fx als effectendoos en gebruiken gewone buizenversterkers met een microfoon ervoor.

Volgens mij speelt Metallica deze tour alleen met Axe fx zonder versterkers. En er zijn ook live opnames van the Edge met U2 waar hij alleen de Axe fx gebruikt zonder echte versterker. Ik moet toegeven dat ik niet onder de indruk was van de opnames van beide voorbeelden.
En je gelijk als je zegt dat de meeste bekende gitaristen de modellers voornamelijk gebruiken als effect apparaat.

harrie-beton
26 augustus 2014, 11:13
De Kemper staat wel op mijn verlanglijst (ik heb nu een POD HD) - ik heb wel eens een AXE FX overwogen maar hoorde weinig verschil met de line6 en koos toch voor de POD HD. Ik heb nu sinds anderhalf jaar weer een buizenversterker (Carvin Legacy + 4x12). Ik gebruik de HD in de effect send als effectendoos via 4CM.
Ik zou dan de Kemper rack willen maar ja de auto moet ook een nieuwe waterpomp ;-/

Wel leuk verhaal, TIMO zijn Kemper begaf het 4 minuten voor een gig en moest improviseren op een Mesa die daar stond.

Robbert v.d. Hanenberg
28 augustus 2014, 18:12
Met alle respect, maar wat de Kemper doet kun je zelf ook...en beter ook...
Ik kan met 'n goedkoop Podje, Tonelab of Digitech vrijwel elke versterker namaken die ik wil.
Dat kan door middel van testtonen (zoals de Kemper doet) maar wat nog beter werkt is door 'n soort van reamping.
Wat de Kemper niet namaakt is de pre-eq sectie van 'n preamp (al beweren zij van wel)... dat patent ligt namelijk bij iemand anders (Sintefex)...alles wat het apparaat doet is uiteindelijk n tonematch maken van de post-eq...en eigenlijk is dat niet echt iets nieuws.
Ik heb de Kemper 3 dagen thuis gehad en 'n profile gemaakt van m'n MarshallJVM410h. Deze legde het af tegen de Marshall-profile die ik maakte met 'n Tonelab als amp-bron.
Wat de Kemper slim doet is de a/b-vergelijking...uiteindelijk wordt je sound namelijk heel gelijkend...het belangrijke verschil is echter dat zodra je mic-signaal de Kemper inkomt het erg wordt gedigitaliseerd (en gekleurd). Vergelijk de sound van je originele gemicte ampsignaal wat 'n mengtafel ingaat maar 'ns met de sound die 'eerst de kemper ingaat' en dan naar de mengtafel...dan hoor je heel duidelijk dat de Kemper het signaal aantast. Dus wat je namaakt is eigenlijk het 'aangetaste signaal'...

Verder is het 'n mooie techniek maar minder geheimzinnig dan Christof laat overkomen.

Rwin
28 augustus 2014, 20:46
Ik heb de Kemper 3 dagen thuis gehad en 'n profile gemaakt van m'n MarshallJVM410h. Deze legde het af tegen de Marshall-profile die ik maakte met 'n Tonelab als amp-bron.

Dus de gemic-te Marshall (op een DAW of analoge tape of whatever) == 100% de bron.
Daarna heb je met dezelfde signal-chain een profile gemaakt op de KPA, en die klonk slechter en niet hetzelfde als de bron.
En toen heb je hem op je gehoor nagemaakt op een Tonelab, en die klonk wel 100% hetzelfde als de bron?

Merkwaardig... Is mij nog nooit gelukt, maar goed, ieder heeft zo zijn eigen setup waar je zelf gelukkig van moet worden als je speelt :)

Robbert v.d. Hanenberg
28 augustus 2014, 21:43
Wat ik bedoel te zeggen is dat het mic-signaal verandert zodra het de Kemper ingaat. De Kemper digitaliseert en kleurt het signaal als het ware.
Wat de Kemper opslaat als ‘originele sound’ of bron is niet gelijk aan het signaal wat bijv. via je mic rechtstreeks naar je mengtafel zou gaan. Je kunt dit goed horen als je het mic-signaal split via ‘n splitter.
Wat de Kemper dus profiled of namaakt is uiteindelijk al vanaf de 'source' 'n aangetast signaal.

Rwin
28 augustus 2014, 22:57
Wat ik bedoel te zeggen is dat het mic-signaal verandert zodra het de Kemper ingaat. De Kemper digitaliseert en kleurt het signaal als het ware.
Wat de Kemper opslaat als ‘originele sound’ of bron is niet gelijk aan het signaal wat bijv. via je mic rechtstreeks naar je mengtafel zou gaan. Je kunt dit goed horen als je het mic-signaal split via ‘n splitter.
Wat de Kemper dus profiled of namaakt is uiteindelijk al vanaf de 'source' 'n aangetast signaal.

Eh ja dat is logisch. Net als elke andere converter. (CD, SACD, MP3) Er zijn dure (http://vintageking.com/neve-1084-ch) maar of ze beter of slechter zijn is niet echt interessant maar waarschijnlijk is een digitale mengtafel waar je meestal naar luistert beter dan een gemiddelde analoge mengtafel. Een analoge tape kleurt je signaal ook. Digitaal kleurt vele male minder dan analoog. En zo ken ik er nog wel een paar...

Wat ik probeerde te zeggen is dat de meeste professionele muzikanten en producers het verschil tussen het origineel niet horen. ( bijvoorbeeld deze, en luister na ongeveer 15 sec (dus op 2:15) wat hij ervan vindt: http://youtu.be/Ucd-DsZmy1w?t=2m8s )

Maar ik vind het wel knap dat jij dat wel kan :)
Ik ben blij dat ik dat niet kan horen, lijkt me namelijk heel lastig om zo goed te horen. Ik ben het alleen niet met je eens dat je zegt dat wat de Kemper kan, dat je dat zelf ook kan doen met elke digitech pod of tonelab. Nou ja, laten we zeggen dat 99% vd muzikanten/producers dat niet kunnen... daar is de Kemper zeker een goede uitkomst voor. (en voor mijn rug :P )

Robbert v.d. Hanenberg
29 augustus 2014, 00:44
De Kemper is ook zeker 'n goede uitkomst voor veel gitaristen, en ook zeker ‘n mooi apparaat, het is alleen minder revolutionair dan wordt verkondigd.
Ik ben al jarenlang bezig met 'tone matching', impulses, etc.. (en met mij vele anderen), eigenlijk al jaren voordat de Kemper uitkwam. Met goedkope software kun je makkelijk hetzelfde resultaat behalen (of beter).
Hetgeen wat de Kemper doet is eigenlijk niet echt iets nieuws, alleen heeft Christof deze techniek ‘n behuizing gegeven en er ‘n mooi praktisch apparaat van gemaakt.
Nogmaals, de Kemper is ‘n mooi apparaat en ik kan me heel goed voorstellen dat veel gitaristen hier erg enthousiast over zijn. Toch vind ik het als profiler ‘net niet’ zeg maar.

Ik heb even ‘n clipje online gezet wat ik al ‘n tijdje eerder heb opgenomen. Het is ‘n soort profiling-test en ik vergelijk hier de Kemper met het origineel (Marshall JVM410h) en ‘n DV Mark Multiamp (ge-profiled door mij). Met ‘n Tonelab of Podje bereik ik hetzelfde resultaat.


https://www.youtube.com/watch?v=XTKjJRf8d5o

tnijland
29 augustus 2014, 00:56
Tja, ik moet zeggen dat mijn ervaring wel is dat iedere modeler die ik heb geprobeerd incl. de Torpedo CAB het levendige karakter van de sound weghaalt. Iets dat de Axe-Fx II deed en wat ik ook verwacht van de Kemper. Dit soort ervaring bereik je echt alleen maar door zeer veel te experimenteren met modelers, buizen amps en combinaties. Het meest pure geluid is gewoon een volledige buizenversterker zonder microfoon (en natuurlijk met mijn geliefde Vintage Revolution Pedalpro analoge multi-effect ;-). Mijn buizen-preamp + Eventide + Torpedo CAB is overigens een aanvaardbare compromis geworden.

@Robbert: Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe je een goede sound kunt produceren om hier iets te mogen leren van iemand die gelukkig eens "out of the box" denkt.

arjanb01
29 augustus 2014, 07:59
Helemaal eens met robbert! Heb de clip beluisterd en wat me opviel is dat de marshall rechtstreeks veel opener klonk en gedefinieerder. Ook viel het volumeverschil tussen amp rechtstreeks en Kemper op.
Voor studiogebruik prima aangezien ook een buizenamp op plaat die je op cd hoort ook digitaal geconverteerd wordt.
Blijft over het prijsverschil. 2000 eu voor een kpa of een tonelab van 400 eu die hetzelfde resultaat kan halen. It's up to you, mannen!
Ik zou het wel weten.

Robbert v.d. Hanenberg
29 augustus 2014, 10:27
Hieronder nog 'n gedeelte van 'n demo die ik 'n tijdje terug heb opgenomen.
Het is 'n profile van de Marshall JVM410h + 4x12 cab + sm57 gemaakt met de DV Mark Multiamp als bron. Om amps te profilen werk ik met zelfgemaakte reamp-tracks. Nogmaals, met 'n Tonelab, Pod, Rocktron, Boss, etc. bereik ik hetzelfde resultaat.
De (Marshall)sound is ingesteld als 'live setting'...voor 'rechtstreeks' over 'n PA. Verder gebruik ik veel m'n volumeknop, uiteindelijk hoor je hier maar 1 basis-sound.
Ik bereik met deze manier van profilen betere resultaten dan met de Kemper.


http://youtu.be/h9-TQ3IW7po

apekop
29 augustus 2014, 11:50
Nogmaals, met 'n Tonelab, Pod, Rocktron, Boss, etc. bereik ik hetzelfde resultaat.

Misschien moet je dan een filmpje maken waarin je deze apparaten vergelijkt met de Kemper. Dit haal ik niet uit de andere filmpjes.

Het nadeel van alle modellers is, is dat ze modeller zijn. Ik bedoel dat ze altijd proberen om andere versterkers te kopiëren. Belangrijker vind ik dat de sound gewoon goed is, ongeacht of het 100% lijkt op een andere versterker, eerlijk gezegd boeit me dat niet. Belangrijker vind ik een eigen sound.

dorrus
29 augustus 2014, 12:04
Helemaal eens met robbert! Heb de clip beluisterd en wat me opviel is dat de marshall rechtstreeks veel opener klonk en gedefinieerder. Ook viel het volumeverschil tussen amp rechtstreeks en Kemper op.
Voor studiogebruik prima aangezien ook een buizenamp op plaat die je op cd hoort ook digitaal geconverteerd wordt.
Blijft over het prijsverschil. 2000 eu voor een kpa of een tonelab van 400 eu die hetzelfde resultaat kan halen. It's up to you, mannen!
Ik zou het wel weten.

Na zowat alles live te hebben gespeeld weet ik het (voorlopig) ook.
Voor mij gaat de laatste buizenamp er ook nog uit en gebruik ik enkel nog mijn Kemper.
Hopelijk is niemand het met mij eens, zodat de prijs van een Kemper gaat dalen en zodra dat gebeurt koop ik een tweede exemplaar! ;)
Voor mij is het niet belangrijk of een ander apparaat wel of niet beter het origineel kopiëert.
Ik heb nooit eerder een zo een goed dynamisch vet geluid uit een enkele gitaar versterker gehaald.
Gecombineerd met de talloze mogelijkheden zoals opslaan van honderden geluiden die totaal verschillend zijn van karakter ( een buizenamp heeft een en hetzelfde karakter ), het ingebakken zijn van bijna alle denkbare effecten, het niet meer voorkomen van het zware gesjouw, het gedonder met al die kabels wat niet meer hoeft, het oeverloze gekloot met buizen en hun problemen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als de prijs van een Kemper gaat dalen speelt er over drie jaar bijna niemand meer op een buizenversterker ;)

denis.hermans
29 augustus 2014, 14:55
Ik sluit me bij Dorrus aan. Ik heb dan wel geen live-ervaring maar ervaar als slaapkamer gitarist de Kemper dan toch als een grote stap vooruit tegenover alles wat ik voorheen bespeeld heb van modellers. Ik vind gewoon dat de Kemper erg dynamische, realistische "geluiden" produceert zonder dat je uren moet zitten tweaken.

Alles klinkt gewoon direct erg goed in de mix ( in mijn geval dan backing tracks) Om eerlijk te zijn heb ik zelfs de manual van de kemper nog niet echt grondig gelezen.
Met realistisch bedoel ik dan dat je echt gelooft dat je met een amp speelt. Als het dan niet echt 100 % zoals het origineel zou zijn boeit me dat niet erg.
Ik zou zelfs durven zeggen dat veel van de modellers te erg hun best doen om zoals het "origineel" te klinken en daardoor juist niet erg muzikaal klinken.

Rwin
29 augustus 2014, 20:29
Het is ‘n soort profiling-test en ik vergelijk hier de Kemper met het origineel (Marshall JVM410h) en ‘n DV Mark Multiamp (ge-profiled door mij).

https://www.youtube.com/watch?v=XTKjJRf8d5o

Hierboven en in de video geef je aan "geprofiled door mij" en "using my profiling method".

EDIT (Oh wacht, dat gaat over de DV).
Dan ben ik helemaal benieuwd waar de profile vandaan komt :)

Ik ben wel benieuwd hoe je hem hebt geprofiled EN hoe we nu luisteren naar deze 3 versterkers op de video, ik zie geen cabinet, dus er zal een direct out zijn gebruikt. Als je hem hebt geprofiled met een mic, dan is de profile dus met mic, en we luisteren nu naar een marshall zonder mic. Wat dus niet de sound is die is geprofiled. (toch?)

Ik ben het ook zeker met je eens dat deze profile geen 5 sterren zal krijgen op de Rig Exchange, want het komt inderdaad niet echt in de buurt van de Marshall zoals deze klinkt op deze opname (qua sound). Ze lijken op elkaar maar jouw profile mist zoveel hoog en definitie dat hij in mijn oren inderdaad ook niet hetzelfde klinkt.
Ik verwacht dat je (Robbert) dàt eerder bedoelde. Dat wanneer je op de Kemper A/B (oftwel Source/Profile) luistert dat de source ook al is gekleurd omdat die via de Kemper wordt afgespeeld in sommige filmpjes. Maar het verschil tussen de source amp naar je DAW en je source amp via de Kemper naar je DAW (dus geen profile, maar de source via de kemper AD/DA) zal waarschijnlijk wel 99,9999% op elkaar lijken.

Zou je dat eens kunnen/willen proberen? Of is dat niet mogelijk omdat je geen Kemper hebt op dit moment?

denis.hermans
29 augustus 2014, 20:34
Bedenking die ik me toch wel maak: is youtube wel het medium om hoge kwaliteitsprofielen te vergelijken?

I

Rwin
29 augustus 2014, 20:39
Na zowat alles live te hebben gespeeld weet ik het (voorlopig) ook.
Voor mij gaat de laatste buizenamp er ook nog uit en gebruik ik enkel nog mijn Kemper.
Hopelijk is niemand het met mij eens, zodat de prijs van een Kemper gaat dalen en zodra dat gebeurt koop ik een tweede exemplaar! ;)

Haha, helemaal mee eens!
Ik loop vanavond fluitend naar het optreden in de binnenstad waar je lekker 400 meter verderop mag parkeren nu mijn setup van 37 naar 13 kilo is gegaan... :D
En die setup van 37 kilo was niet eens een buizen-setup !

Rwin
29 augustus 2014, 20:41
Bedenking die ik me toch wel maak: is youtube wel het medium om hoge kwaliteitsprofielen te vergelijken?

I

True, maar... niet om er een cijfer aan te geven of een spectrum-analyser op los te laten gebaseerd op de youtube video/audio, maar je kunt wel vergelijken of iets "hetzelfde" klinkt en of je meer of minder laag/hoog/mid hoort.

Maar in principe heb je natuurlijk 100% gelijk :sssh:

tnijland
30 augustus 2014, 00:39
Het blijft toch een hele interessante discussie. Ik denk zelf dat het enigszins vergelijkbaar is met de fototechniek. Een spiegelreflex camera met gevoelige sensor geeft zelfs na inzoomen veel meer definitie dan een compact camera. In een dergelijke wedstrijd zitten we momenteel ook. Toch is er ook een andere nuance te maken en dat zijn namelijk onze eigen zintuigen. Geen enkele camera kan momenteel nog de kleuren en diepte vangen vangen wat we zelf op dit moment met het blote ook ervaren.

Analoog (grappig) aan dit verhaal kun je ook het audio-spectrum hangen. Een modeler pakt vaak een lineair 2-dimensionaal van je gitaar geluid (gitaar-model amp + box + mic). De wedstrijd tussen de modelers bestaat uit het verbeteren van de prestaties en specificaties op basis van deze conventionele technieken. En dat terwijl ons oor juist een veel breder 3D spectrum afdekt (ondanks het zeer beperkte frequentie bereik). Dat is ook tegelijkertijd de voornaamste reden dat een buizen versterker thuis in je eigen oren meer diepte en dynamiek lijkt te hebben. Een CD opname lijkt vanwege deze redenen altijd vlakker dan het origineel tenzij er nabewerking op is uitgeoefend. En dat is volgens mij de oplossing. Proberen om een meer 3D geluid te verkrijgen (bij de Axe-Fx zijn ze continue bezig om hun 'feel' te verbeteren, Atomic amp claimt 'in your face sounds' etc.).

Met wat experimenteren zit je je dus kwalitatief snel op het niveau van de huidige modelers (hetgeen overigens meer dan genoeg is voor het gemiddelde optreden) maar de truck is natuurlijk om iets te maken dat nog beter is en je eigen beleving benaderd... Dat is meteen de reden dat ik dit soort alternatieve experimenten enorm waardeer.

Beetje een filosofisch verhaal maar dat is men inmiddels wel van mij gewend ;-)

Robbert v.d. Hanenberg
30 augustus 2014, 14:56
@Rwin: Volgens mij begrijpen we elkaar niet meer helemaal (ook niet zo raar, van beiden kanten niet makkelijk uit te leggen denk ik).

Profiling is gewoon 'n mooie techniek en voor veel gitaristen bijna verbluffend in eerste instantie.
De Kemper is 'n mooi en slim gemaakt apparaat, heel bruikbaar ook, maar het is gebaseerd op convolutie technieken en dit is 'n techniek die al veel langer bekend is (oa voor het maken van dure galmen).
Wat de Kemper niet kan namaken (en ik ook niet) is de gainstructuur van buizenamps...hij berekent enkel de eq-structuur van van 'n totaalgeluid...de pre-eq sectie van 'n pre-amp (een pre amp heeft 'n 'pre eq'- en 'n 'post eq'-sectie) kan hij niet namaken, maar slechts inschatten. Uiteindelijk is het 'n vorm van tone matching.
Het eerste profile-resultaat met de Kemper (alleen de testtonen, 'voor' het 'refinen') is meestal ook slechts 'n grove weergave...de betere gelijkenis komt pas tot stand tijdens het 'refinen'. Er zijn methoden om dit nog secuurder te doen, dat het in 1 keer staat zeg maar. Toch blijft elke profile-methode uiteindelijk 'n 'benadering', hoe gelijkend ook...zeker over 'n grote PA hoor je dat, althans, dat is mijn ervaring.

Wil je echt 'the best of both worlds' dan moet je 'n echte buizentop combineren met cab impulses die je maakt van je eigen set up (power amp + cab + mic). Ik werk live ook zo en ik laad de impulses die ik zelf maak in 'n Torpedo Cab. De cab impulses van de Torpedo zelf gebruik ik niet, ik gebruik het apparaat puur voor het loaden van zelfgemaakte impulsen.
En ja, ik moet wat meer sjouwen maar kan anderzijds m'n cab thuislaten.

Dit zijn 2 clipjes van m'n Marshall door 'n zelfgemaakte cab impulse:


https://www.youtube.com/watch?v=p8RYufBd1zM


https://www.youtube.com/watch?v=5l7eP-gZTrc

arjanb01
30 augustus 2014, 15:14
Mooi uitgelegd, Robbert!
Wat ik me afvraag, in hoeverre kleurt de torpedo cab het echte amp signaal? Dat gaat toch ook door allerlei digitale converters net zoals bij de Kemper? In de demo filmpjes waar je de verschillen laat horen tussen Kemper en jvm was het verschil echt groot. Het geluid van de Kemper klonk minder open, zachter en had minder definitie, vlakker zeg maar.

morris
30 augustus 2014, 15:42
Mooi uitgelegd, Robbert!
Wat ik me afvraag, in hoeverre kleurt de torpedo cab het echte amp signaal? Dat gaat toch ook door allerlei digitale converters net zoals bij de Kemper? In de demo filmpjes waar je de verschillen laat horen tussen Kemper en jvm was het verschil echt groot. Het geluid van de Kemper klonk minder open, zachter en had minder definitie, vlakker zeg maar.

En wat denk je dat er gebeurt als je een speaker opneemt? Ook dan heb je te maken met ruimte, microfoon, mike placement, preamp, EQ en AD conversie. Veel variabelen die het eindresultaat beïnvloeden. En ook MOETEN beïnvloeden. Het is dus niet zozeer een kwestie van kleuring, maar meer of je de sound zo op tape krijgt zoals je dat in je hoofd hebt, en of je een beter resultaat kunt krijgen met the 'real deal'. En dat is geen sinecure kan ik je zeggen.

Morris

Robbert v.d. Hanenberg
30 augustus 2014, 16:44
@Arjanb01: De Torpedo heeft meer rekenkracht (96khz / 32 bits...Kemper 44.1khz / 24 bits). Ik hoor geen enkel verschil met het 'originele' signaal. Ik gebruik het apparaat puur voor het laden van eigen impulsen (die optie heeft t apparaat) maar gebruik de cab impulsen vh apparaat zelf niet. De beste cab impulsen creeer je door testtonen aan te sturen via de power amp sectie van je amp. Ik doel dan wel vooral op cab impulsen die je 'live' wilt gebruiken.

@Morris: Klopt! Maar studio en live is sowieso 'n groot verschil. Ik doel 'in deze' eigenlijk vooral op het live-gebeuren. In de studio kleur je vooral veel...kan 'n sound 'losstaand' voor je gevoel of gehoor bijna 'slecht' klinken maar kan het in de mix juist fantastisch uitpakken. Op filmpjes prefereer vaak ik eerder 'n sound die wat meer live klinkt...wat op de mix ligt...in 'n studio ga ik zo niet te werk natuurlijk.
Bij sommige produkties krijg ik met 'n simpele Tonelab (gewoon met de speaker-simulatie vh apparaat zelf) het beste resultaat, hoe het blend in de mix zeg maar, maar goed, vaak ook niet. Soms kan zelfs 'n Podje goed werken. In 'n studio ben je altijd afhankelijk van 'de mix'...en vaak is die bij elke studioproduktie weer anders, althans, dat is mijn ervaring. Het blijft uiteindelijk 'n beetje schilderen met de juiste verf, de juiste kleur...en de vingers...maar dat maakt het ook juist leuk! Voor jou ook denk ik.

morris
30 augustus 2014, 17:33
Precies Robbert, zo is dat! ;-)

Rwin
30 augustus 2014, 18:17
Kan me helemaal vinden in bovenstaande posts (alle sinds mijn laatste post :) )
Alleen welke profile je hebt gebruikt in de Kemper is me niet helemaal duidelijk, maar maakt me verder ook niet echt uit.

We zijn allemaal happy Kempers/campers :grouphug:

groovieguitarguus
31 augustus 2014, 23:07
Robber v.d. H.....

Is typisch zo'n gitarist....

Die op elke schijt amp nog goed klinkt!!!!

Wat een gave gitarist ben je... top Sound!!!

D3nnis
17 oktober 2014, 13:23
Ik vraag me af hoe de Kemper bij diverse personen bevalt, zo na de eerste weken waarin je alles wat je voor veel geld gekocht hebt goed vind?
Het lijkt me een mooi ding voor thuis oefenen, en voor optredens waar snel opgebouwd moet worden. Echter, modelling is nog nooit mijn geluid geweest (behringer v-amp, line 6pod pro, vox tonelab, etc....de nieuwere en duurdere generatie ken ik niet zo goed)

denis.hermans
20 oktober 2014, 11:57
Ik heb hem nu al meerdere weken en ben er nog steeds erg enthousiast over.
Mijns insziens is hij toch onvergelijkbaar met andere modeling apparaten. Hier zat je uren op te tweaken IPV te spelen .


Bij de kemper is het zeer eenvoudig : versterker kiezen, wat eq-en (meestal wat mids bij) en spelen maar.

Ik moet toegeven dat ik zelfs de manual nog altijd niet deftig gelezen heb.

De kemper reageert heel dynamisch op je gitaarspel dat mijns insziens door deze aankoop er ook al sterk op vooruit gegaan is.

Enige nadeel : op gitaarles speel ik over mijn boss me 70 en dat is altijd even schrikken omdat het geluid daar toch zo digital lijkt nadat ik het betere geluid van de kemper gewoon ben. (luxeprobleem natuurlijk)

harrie-beton
20 oktober 2014, 15:46
Waarom neem je dan de Kemper niet mee naar je gitaarles?

denis.hermans
20 oktober 2014, 17:46
Kemper heeft me een "rib uit mijn lijf" gekost en die hou ik dus liever veilig thuis (ga vaak met de tram naar les).

Bij kemper zou ik bovendien ook nog met aparte pedalen(bak) moeten gaan sleuren als ik effecten wil in- en uitschakelen.

Boss ME 70 is overigens niet slecht hoor maar natuurlijk is de kemper van een andere orde...

duckman
25 oktober 2014, 14:32
zojuist maar eens de knoop doorgehakt en de Kemper 19"versie besteld, inclusief FCB1010, Uno, flightcase enz. Als een kind zo blij :-) Hoop dat ie morgen al binnenkomt van Bax shop (zondag bezorg service)...

D3nnis
25 oktober 2014, 14:45
Heb je de power rack besteld, of zonder eindversterker?

duckman
25 oktober 2014, 19:31
zonder eindtrap, zal nu in mijn home studio gebruikt worden, kan er altijd nog een poweramp bijkopen.


Heb je de power rack besteld, of zonder eindversterker?

denis.hermans
26 oktober 2014, 14:52
Gefeliciteerd met je aankoop!

Rwin
26 oktober 2014, 17:00
Ik heb hem nu al meerdere weken en ben er nog steeds erg enthousiast over.
Mijns insziens is hij toch onvergelijkbaar met andere modeling apparaten. Hier zat je uren op te tweaken IPV te spelen .

Bij de kemper is het zeer eenvoudig : versterker kiezen, wat eq-en (meestal wat mids bij) en spelen maar.

[...]

De kemper reageert heel dynamisch op je gitaarspel dat mijns insziens door deze aankoop er ook al sterk op vooruit gegaan is.


100% met dit stuk eens :)

duckman
26 oktober 2014, 19:54
En vandaag was daar een postbode, lang leze de zondag bezorging van Bax......woooww, wat een vet ding!! Heb me gedwongen even te stoppen om te eten :-)

harrie-beton
27 oktober 2014, 10:53
"Onvergelijkbaar" is beetje sterk uitgedrukt, de Kemper is een van de beste maar het blijf modeling met de beperkingen van de techniek achter modeling.

alex1959
28 oktober 2014, 12:02
Beste Harrie-beton, hij bedoeld met onvergelijkbaar de bediening en niet tot de sound.

allright
16 november 2014, 15:22
Heb door de jaren heen alles wel gehad/geprobeerd van line6, digitech, vox, elevenrack etc. Marshalls, Crates, Fenders, Mesa's enz. recentelijk DV multiamp (v/e kennis).
En alles ook weggedaan door de jaren heen....
Momenteel bijna 2 jaar de Kemper en geen behoefte meer/omkijken meer naar amps/pedalen.

Of het nou digitaal/analog/modeler/profiler is het zal allemaal wel, als het maar klinkt (toch).
Een Boss pedal/mengtafel/cd speller is tenslotte ook digitaal als je het goed beschouwd.

Wat wel even "leren" met de Kemper is dat je luistert naar een gemic'ed geluid. Een profile is tenslotte in grote lijnen een keten van: amp (pre/power) -> speaker/cabinet ->mic(s).
Eventueel met pedal(en) in front/send-return.
Dus niets anders dan je favoriete gitaar geluid op een cd of live concert.

Een profile is dus eigenlijk niets anders dan een "blauwdruk" van een amp (eventueel met pedalen) en een speakercabinet opgenomen (gesampled) via een microfoon(s). Uiteraard de amp in een bepaalde stand (bass/mid/treble etc.) die voor een bepaald persoon (en een bepaalde gitaar) lekker klinkt.
Dat is vaak ook de redden dat niet elke profile voor een ieder geschikt is.

Zelf profile ik niet, ik zoek de database af en meestal koop in een aantal commerciele (betaalde) profiles.

Voor live (backline/monitoring is wel een kwalitatief goede FRFR monitor nodig om het "amp in de room geluid" te krijgen, vaak is het een kwestie v/e geschikte cab-sim te gebruiken. Eventueel kan ook een gitaarcabinet, (met cab-sim off).
Zelf ben ik niet meer zo vän het "amp in the room sound", ben meer geinteresseerd hoe het Kemper geluid via de monitor(ing) in de mix klinkt, dus ook hoe het publiek het geluid via de PA hoort.

Voor studio werk (o.a. re-amping) is de Kemper met duizenden bestaande profiles een absoluut top product. Evenals live, zeker voor de geluidtech's.

Samen met de Axe fx(II) brengt de Kemper "digitaal" gitaargeluid naar een ongekend stabiel niveau.

Ps. : Tnijland, volgens mij ben jij ca. 2 jaar geleden wel eens langs geweest om de 11r te testen/kopen, toen in Studio62.

Gr. Peter, Den Helder.

tnijland
16 november 2014, 18:05
Hallo Peter,

Dat is inderdaad een tijdje geleden ;-)

Ik ben inmiddels ook al enkele fx-units verder maar ben meer op het hybride pad beland. Ofwel voor optreden gebruik ik een buizen preamp (Lex Bos of Koch Pedaltone) in combinatie met een Eventide H9 en soms voor wat extra kleuring de Torpedo CAB en dan direct naar de PA installatie.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de Kemper + Axe-Fx II een super combinatie is. Wel vraag ik me af dat als je de Axe-Fx II alleen voor effecten gebruikt, je dan niet liever een wat goedkopere unit zoals bijv. een TC G-Force had willen aanschaffen....

allright
16 november 2014, 19:08
De Axe alleen geprobeerd, die heb ik niet zelf, heb alleen de Kemper. De Axe heeft wel meer fx-en aan board en een (usb) interface voor de computer. Gezien de recenties had ik net zo goed een Axe gekocht kunnen hebben, maar kwam toevallig bij de Kemper uit.
Als top gitaristen uit de voeten kunnen met zowel de Axe alswel de Kemper, dan makeert er aan de apparaten niets. Tis vaak een kwestie van uitzoeken, proberen en gewoon doen op een podium.

las je eerdere reakties betreffende je huidige gear, goed om te horen dat het bevalt. En inderdaad hoppa de PA in, ongeacht kleine of grote zaal altijd het beste.

Verder is het vaak zo dat wij als gitaristen altijd op zoek zijn naar ...
Las vandaag op Kemper forum een aantal die hun Kemper (na > 1 jaar) alsnog wilde verkopen, terwijl ze er al tijden mee optreden/opnemen. Ze miste net die laatste procenten in vergelijking met het echte buizen gebeuren. Toevallig was er een nieuwe commerciele profile pack uit, welke ze aangeschaft hadden en ze waren weer 100% in to the Kemper.

Bijna altijd gaat het om de juiste "live" sound, welke met modelers moelijk te verkrijgen valt en met de Kemper middels 1 of enkele goede profiles er meteen is.

Dat laatste is ook mijn ervaring, eenmaal een goed geluid (juiste profile) dan altijd en overal een consistent geluid met de kemper, ongeacht grootte van podium/hal/kroeg. Mits de PA kwalitatief (eq vlak) is.

Gr. Peter.

meul
16 november 2014, 20:36
Ik heb de Kemper (Toaster) nu een jaar. Het is een fantastisch apparaat. Van de niet echt (noem ik het maar even) opties, is dit een hele vooruitgang t.o.v. bijvoorbeeld de line 6 spullen die ik altijd had. Meer dynamiek, karakter van elementen blijven blijft beter bewaard, maar voelt toch ook soms wat dun en klinkt over studiomonitoren en FRFR oplossingen goed maar ook wat steriel, niet direct… er zit een laagje tussen, ik weet het niet. Ik vind hem het best klinken via de return van een buizenbak/cab combi maar ook met een transistor basversterkertje van 150 euro werkt m.i. al beter dan via FRFR speakers waar het eigenlijk wel voor bedoeld is.

Ik ben ik zelf weer terug naar de conventionele amp/cab setup om gewoon lekker te spelen thuis en waarever.. De Kemper mist een beetje het zogenaamde amp in the room effect en heeft een soort vertraging waar ik niet aan kan wennen die ik vooral voel met snelle licks en blabla.. maar ik hoor hier weinig andere mensen over klagen dus.

Ik denk dat het vooral voor opnamen erg goed werkt, 1 van de betere alles in 1 opties. Of het per definitie ook altijd beter uitpakt in opnamen durf ik te betwijfelen. nep echt hoeft niet altijd lekkerder te zijn dan echt nep.... ehhh, nou jullie begrijpen me vast wel toch? :) :???::sssh:

allright
16 november 2014, 20:53
Beste Jan, ik weet precies wat je bedoeld. Veel profiles (free ones and commercials) zijn al "in the mix" profiles. Kan je zo live via de PA en voor opnames gebruiken. Deze klinken echter zeker niet als in de "amp in the room", je weet wel zo'n buizenbak achter je rug geluid.

Wat voor monitor(s) gebruik je? Probeer eens de http://www.mbrittprofiles.com/ profile pack2. Of goedkoper haal uit de Rigmanager de user:LOR en probeer zijn cabs. Altijd de noisegate terugschroeven (grote knop links boven) en ff spelen met Clarity en Defenition, dan kom je een heel end.

Oja en monitors... als het even kan achter je en v/d grond, scheelt een hoop boomy geluid.

Gr. Peter.

meul
16 november 2014, 23:16
Ik heb 5 verschillende actieve frfr speakers sets geprobeerd. Verder Yamaha studio monitoren, en 4 x 12 cabs met gt12h-75’s, creamback g12M-65 en G12h-75 en dan nog een 4 x 12 met oude Noorse speakers ff de naam kwijt.

Ik heb alleen de Till Schneider payed profiles geprobeerd, LOR gebruik ik ook maar.. Mijn persoonlijke ervaring met gear, gitaren, amps, modeling is dat je kan draaien tot je een ons weegt maar het karakter van een apparaat overruled. Recht moet het al goed klinken ander word het lastig. dus ben gestopt met draaien. Overigens vond ik de profiles over de verschillende speakers sets drastisch anders klinken en zou niet durven zeggen dat je na een dag thuis instellen overal waar je komt goed klinkt.

Ik heb nu weer een marshall met zo’n leuk delay/looper perdaaltje en ik merk dat ik ineens weer lekker muziek aan het maken ben i.p.v. het uitvoeren van firmware updates en zoeken naar oplossingen. Maar als ik weer ga opnemen komt Kemper vanzelf weer in zicht.

allright
17 november 2014, 07:40
Hoi Jan,
ik lees vaak dat anderen vanaf minuut 1 tevreden zijn met de Kemper, dat was bij mij niet het geval voor live/oefenruimte. Via DAW en (goede) koptelefoon is de Kemper altijd oke. Zo te lezen is het bij jouw ook nog een zoektocht. Het gaat erom wat goed bij iemand past, als dat een (buizen) amp/combo is prima :-) Ik speel live ook nog wel eens over andersmans versterkers en als het goed klinkt, dan klinkt het goed.
Adios Peter.

SloeGin
31 december 2014, 11:57
Iemand de Atomic CLR al geprobeerd met de Kemper? Wat zijn jullie bevindingen?

denis.hermans
31 december 2014, 21:30
Tip : Misschien moet je deze vraag ook eens op de site van Kemper zelf stellen ( er is daar ook een forum).

Toch nog een Kemper aan het overwegen ?

(Je kan hem testen bij Bax te Antwerpen. )

Mvg,

Denis

woldhek
31 december 2014, 21:37
Wauw....


http://youtu.be/xHpWWcbNHrk

SloeGin
1 januari 2015, 18:56
Tip : Misschien moet je deze vraag ook eens op de site van Kemper zelf stellen ( er is daar ook een forum).

Toch nog een Kemper aan het overwegen ?

(Je kan hem testen bij Bax te Antwerpen. )

Mvg,

Denis

Dat weet ik maar ik vroeg me af of de mensen van "de lage landen" hier ook zo lovend zijn over de combi Kemper/CLR ;)
En zoja , de mogelijkheid om dit eens irl te horen/testen ;)

harrie-beton
2 januari 2015, 11:47
@ meul

Ik heb precies dezelfde ervaring als jij en ben weer terug naar een versterker. Er zijn erg veel mooie flitsende filmpjes over de Kemper maar die zijn erg zorgvuldig in elkaar gezet. Zo ook dit laatste filmpje (2 prof HD camera's). Allemaal reclame voor de Kemper.
In mijn topic over Modeling staat een hoop extra informatie over de nadelen van Modeling.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160922-Modeling-verlaten

herrieman
12 januari 2015, 17:34
Wel een beetje duur maar ziet er goed uit. De Kemper pedalenbak.

http://us2.campaign-archive1.com/?u=3185803682ee85ae3145b0d06&id=323fde76ec

Rwin
17 januari 2015, 15:41
Inderdaad erg vet, maar net te duur op dit moment omdat ik er nog 2 expression pedalen bij moet kopen (komt er nog ongeveer 250,- / 300,- bij). Dan zit je op 750-800 euro... (En dan kan je nog niet met 1 snelle been beweging het hele floorboard naar links of rechts swipen als het podium volstroomt met allemaal mooie dansende vrouwen :cheerup:)
Als ie exp-pedalen zou hebben, had ik hem voor deze prijs wel gekocht!
Ik mis nu met de FCB1010 met Uno4Kemper helemaal niets behalve de "looper" maar ik heb nog nooit in mijn leven GAS gehad voor een looper :D. Ik vind Nuendo of Protools altijd makkelijker met loopen ;) en live is het niet lekker spelen in bandformaat met een looper.

Anyway, lang naar uit gekeken, en de Kemper Remote is erg vet, maar voorlopig niet aan mij besteed.

duckman
18 januari 2015, 14:16
ik heb de remote wel besteld, het is aardig aan de prijs maar ik had nog geen controller. Als ie binnen is een reviewtje :-)

prinspatrick
19 januari 2015, 19:38
die remote ziet er echt vet uit. alleen jammer dat hij enkel voor de kemper kan dienen en geen MIDI-out heeft

meul
31 januari 2015, 13:25
@ meul

Ik heb precies dezelfde ervaring als jij en ben weer terug naar een versterker. Er zijn erg veel mooie flitsende filmpjes over de Kemper maar die zijn erg zorgvuldig in elkaar gezet. Zo ook dit laatste filmpje (2 prof HD camera's). Allemaal reclame voor de Kemper.
In mijn topic over Modeling staat een hoop extra informatie over de nadelen van Modeling.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160922-Modeling-verlaten

Voor en nadelen, keuzen, keuzen, ik denk ook dat er niet 1 oplossing is die alles in zich heeft.
Volgens mij zijn ze bij Kemper weer bezig met nieuwe ontwikkelingen btw waardoor alles weer (volgens eigen zeggen) naar een hoger plan word getild. ik ga het eens rustig afwachten vanuit mijn luie stoel.

groovieguitarguus
2 maart 2015, 15:49
Het lijkt er van te gaan komen!!!!

Loop al een jaar filmpjes en info te volgen.
Nu gaat er het e.e.a. in de verkoop. En het spaarvarken aan diggelen.

Vooraf nog wat vragen:
- Effectloop:
Het lijkt alsof er GEEN effectloop aanwezig is.
Hoe zou ik eventueel mijn Strymon Mobius en Timeline eraan kunnen koppelen???

- Midi Controller.
Op dit moment heb ik op mijn plank een Musicomlab III met midi.
Hoe goed is deze te gebruiken in combi met de Kemper?

denis.hermans
3 maart 2015, 09:44
"The Kemper Profiler includes an external effects loop which you can patch in anywhere among the virtual stomps boxes. The location and other details can be stored per rig. "

Voilà !

Rwin
3 maart 2015, 21:30
[...]
- Midi Controller.
Op dit moment heb ik op mijn plank een Musicomlab III met midi.
Hoe goed is deze te gebruiken in combi met de Kemper?

Jouw Musicomlab staat er (nog) niet bij: http://www.wikpa.org/Using_Specific_MIDI_Controllers

Maar het is een vrij profi setup met midi. Ken je dit al: http://www.wikpa.org/MIDI ? Waarschijnlijk werkt het gewoon.

dorrus
5 maart 2015, 18:10
Ik speel nu iets meer dan een jaar, ook live met een Kemper power rack en een Bogner os212 cab.
Heb erg lang lopen klooien met geluiden en speel enkel nog met aangekochte profiles, dus geen enkele sound welke meegeleverd was of gratis is te downloaden.
Waarschijnlijk zitten daar ook goede profiles tussen, maar de keus is zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Toen twee maanden na aanschaf van de Kemper bleek dat ik mijn buizenversterkers niet meer gebruikte heb ik ze verkocht.
Een Bogner 20th anniversary xtc, een Bogner Shiva en als laatste een Engl sovereign versterker.
Na een jaar kreeg twijfels of ik mijn versterkers wel weg had moeten doen en kocht ik een Marshall dsl ( eerste uitvoering )en een 20th anniversary Bogner shiva el34.
En alhoewel deze versterkers waanzinnig klinken (en ik ze deze keer niet meer ga verkopen ) staan ze opnieuw werkloos aan de kant.
Ik wil niet zeggen dat bij de Kemper helemaal alles hosanna is, maar voor mij is dit ding (incl goedkoop Behringer Board ) zo goed klinkend, zo ontzettend makkelijk uit te lijnen en af te stellen enz. dat het raar moet lopen wil ik weer met mijn buizenbakken gaan slepen, maar je weet maar nooit ;)

D3nnis
5 maart 2015, 19:16
Merk je in bandverband niet dat je minder punch hebt of zo? Of dat het geluid weg valt tegen ander (buizen)versterkergeweld?

groovieguitarguus
6 maart 2015, 20:47
Klinkt interessant allemaal.
Nu ik InEar speel... mis ik sowieso de live feel van mijn buizen Amp.
De komst van een Kemper komt steeds dichter bij.

Moet nog even uitzoeken hoe ik een stereo-effect loop zou kunnen realiseren.

Ik lees dat men veelal 'Profiles' koopt... zijn de meegeleverde Profiles niet zo goed?
Met zoveel Kempers in de wereld, moeten er toch mega veel (goede) Profiles beschikbaar zijn?

denis.hermans
7 maart 2015, 21:40
Ikzelf vind de meegeleverde profiles erg goed. Deze zijn natuurlijk erg gevarieerd qua stijl en vb met zware metal- of shredtoestanden doe ik niet veel. Hou er ook rekening mee dat een profile een "foto" van een versterker op een bepaalde instelling is. Die profile kan je weliswaar nog aanpassen via eq en vb drive maar de wijzigingen die je zo aanbrengt zijn "kemper eigen" en dus niet authentiek tov de echte versterker, zeker als je nogal veel gaat aanpassen (hoewel je dan ook toch nog goed klinkende resultaten kan verkrijgen). Vandaar om het nut van de commerciële profielen : dit zijn ahw 100 en foto's van dezelfde versterker zodat je met het juiste profiel niet veel moet aanpassen en dus (nog) authentieker klinkt tov het origineel. Overigens zijn de meegeleverde profielen soms afkomstig van commerciële pakketten.

Ikzelf heb een aantal commerciële packs en ben daar ook zeer tevreden over (OA TAF).

denis.hermans
7 maart 2015, 21:44
IK ben overigens maar een slaapkamergitarist en treed niet op. Bovenstaande inzichten komen dus voort vanuit die beperkte ervaring.

groovieguitarguus
8 maart 2015, 11:52
Ik speel in een coverband... eigenlijk heb ik al jaren met MAX 10 basissounds gewerkt.
Ik ben geen gitarist die exact nog even dat effectje of op zoek is naar net die Crunch.
Leg ook graag mijn eigen handtekening in Covers.

Komt neer op:
- Fender clean met galm (met de mogelijkheid Delay / Chorus bij te trappen)
- Compressed Funk soundje... ala Nile Rodgers
- Chrunch (waarbij Delay is bij te trappen)
- Crunch extra (waarbij Delay is bij te trappen)
- Wat romiger Crunch.... mss beetje Carlton / Ford
- Rock voor begeleiding
- Rock Lead - altijd delay... beetje richting Lukather
en nog een paar andere sounds...

SloeGin
8 maart 2015, 13:58
Op deze link zie je de huidige stockprofiles van de Kemper die nu met de nieuwe Firmware 3.0 erbij zitten.
http://www.kemper-amps.com/page/render/lang/en/p/219/do/Factory_Rigs__Amp__Cab___Mic_Reference_List.html

Zoals je kan zien redelijk wat commerciële profiles die erbij zitten en naar verluidt pakken beter zijn geworden dan tov. 2 jaar geleden.

enkele voorbeelden van commerciële profile 'providers' die er nu bijzitten

MB= Michael Britt profiles
LL= Lasse Lammert
TAF= The Amp Factory

dorrus
9 maart 2015, 21:10
Ik heb enkele live optredens met de Kemper gedaan en dat beviel me goed, Er is voor jezelf misschien iets minder punch maar het publiek merkt daar niets van en zelf merk je het eigenlijk alleen bij een direct vergelijk wanneer ze naast elkaar staan.
En dan nog enkel bij enkele buizenversterkers.
Zo heeft mijn Marshall dsl 1997 enorm veel punch en wat dat betreft zal hij het dus winnen van de Kemper.
De Kemper geeft weer alles weer wat je er in stopt en de mogelijkheden zijn oneindig dus die wint het weer op een ander vlak.
Ik vind beide erg goed maar speel vooral uit praktische overwegingen op de Kemper. Ik zou dan ook geen raad kunnen/durven geven indien je voor de keuze staat voor de aanschaf van je toekomstige versterker, ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat het beste is ;)

Max W. De Vries
10 maart 2015, 12:08
Thanks Dorrus,

die gebruikerservaring is bruikbaar.

Ik zit zelf enorm te twijfelen momenteel. Heel blij met mijn dual recto en 2x12"maar het sjouwen is geklooi en je kunt nergens écht gebruik maken van de volume-regionen waarin het ding echt 'leeft'. Zowel Kemper als de AxeFX zijn goeie mogelijkheden voor me en dan ga ik meteen balls out denk ik, dus direct de mengtafel in en enkel een eigen monitor voor me. Is dat hoe jij het doet Dorrus?

Waarom ik twijfel: die Kemper is al een tijdje op de markt en ik ben huiverig dat ik er nu 2k in giet, en dat er dan over drie maanden een nieuwe komt en ik op ouwe troep speel.

Wie stelt me gerust?

denis.hermans
10 maart 2015, 14:46
Dit was ook wel een bedenking die ik maakte voor ik tot aankoop overging.

Anderzijds :

Kemper heeft pas een footcontroller uitgebracht voor de huidige reeks.
Dat zouden ze m.i. niet doen indien ze ahw morgen een nieuw model kemper uitbrengen.

De stichter/drijvende kracht achter Kemper was, als ik me niet vergis, ook betrokken bij de ontwikkeling van de "acces (virTual) synth" en die heeft ook een lange levenscyclus gekend.

De functies van de kemper zijn bovendien allen fysiek toegankelijk via de knoppen op het toestel. In die zin is hij toch niet zo software afhankelijk als vb. produkten van line 6.
Dus als hij dan toch verouderd geraakt en je hebt een goede sound : who cares ?

denis.hermans
10 maart 2015, 19:30
Overigens Bax shop doet nu een actie ivm de KEMPER (zie site). (Ik heb geen enkele band met BAX - post is dus louter ter info)

D3nnis
10 maart 2015, 20:22
Wie stelt me gerust?

Degene die je gerust stelt liegt.
Dat soort spul schrijft gewoon af, en niet te zuinig ook.
Ik heb ook ooit goed geld voor een line 6 pod pro betaald. Is nu ook geen zak meer waard.