PDA

View Full Version : Kemper profiling



Pagina's : 1 2 3 [4]

Da Vinci
3 september 2019, 15:40
GuitarFactory Oss

D3nnis
3 september 2019, 15:56
GuitarFactory OssHeeft francois ook een profiles-assortiment tbv testen? Dat wist ik niet!

gitaarmike
4 september 2019, 17:40
Guitarking had vroegah in ieder geval wat michael britt profiles.
Aangezien de eigenaar zelf kemper gebruikt hebben ze misschien nog wel meer.

thanks! ik heb ze een facebook message gestuurd. Ga daar binnenkort testen.

gitaarmike
17 oktober 2019, 15:19
Heb de profiler stage gekocht, het ding klinkt echt prima, het enige waar ik mee zit is de feel in de oefenruimte.
Ik speel bluesy muziek, niet teveel gain. Heb een headrush FRFR geprobeerd 112 en tegelijkertijd over de PA in oefenruimte.

De sound is er wel maar het gevoel niet, ik mis veel in het laag en de feel is gewoon niet chill. Totaal niet tevergelijken met dat je over een fender deluxe reverb speelt. Ik wil die kemper meer qua feel ook naar een echte amp brengen.

Kemper users, Hebben jullie hier ervaring mee? Echt die amp like feel uit je kemper halen?

HaroldA
17 oktober 2019, 15:40
Kemper users, Hebben jullie hier ervaring mee? Echt die amp like feel uit je kemper halen?

Jij verhaalt precies dat wat me altijd aan Kempers stoort. Laatste twee live shows die ik gezien heb (Machine Head en The Unforgiven (Metallica tribute)) speelden ook over Kempers en dat laag is echt ontzettend irritant/nep.

Zou het helpen als je een poweramp gebruikt en daar een microfoon voor plaatst?

Da Vinci
17 oktober 2019, 17:00
Heb de profiler stage gekocht, het ding klinkt echt prima, het enige waar ik mee zit is de feel in de oefenruimte.
Ik speel bluesy muziek, niet teveel gain. Heb een headrush FRFR geprobeerd 112 en tegelijkertijd over de PA in oefenruimte.

De sound is er wel maar het gevoel niet, ik mis veel in het laag en de feel is gewoon niet chill. Totaal niet tevergelijken met dat je over een fender deluxe reverb speelt. Ik wil die kemper meer qua feel ook naar een echte amp brengen.

Kemper users, Hebben jullie hier ervaring mee? Echt die amp like feel uit je kemper halen?

De bekende 'amp in the room' kwestie lijkt me. Ik krijg ook nooit het gewenste resultaat met FRFR monitoren. Al moet ik eerlijk zegegn dat de Headrush niet geprobeerd heb.
Toen ik nog niet IEM speelde en in een 5-persoons rock band had ging mijn Kemper daarom altijd via een Engl 212.
Nu in een bigband met totaal andere muziek en IEM vind ik de Kemper zo prima.

Van de Kemper FB pagina die ik vaak wat foto's voorbij komen van Kempers in live situaties en ook daar zie ik regelmatig dat zo'n ding door een cabinet met een microfoon ervoor staat.

arjanb01
17 oktober 2019, 17:56
Opvallend is dat, jaag je een Kemper door een gitaar cabinet.
Volgende stap is vaak dat gitaristen toch weer naar een buizen amp gaan.
Ed Struijlaart en Jaap Kwakman, 2 bekende gitaristen doorliepen precies datzelfde proces: Kemper met alleen iem, daarna Kemper door een cabinet of zelfs buizenamp en uiteindelijk weer buizenamp plus losse pedals.

Erik de Perik
17 oktober 2019, 18:12
Is bij “bluesy muziek” een combo met wat effecten en een Mike er voor niet handiger?

gitaarmike
17 oktober 2019, 19:18
Combo heb ik ook.
Alleen wil graag de kemper laten werken, scheelt veel sjouwen, en het is een geweldige recording tool.
ik zat er inderdaad ook aan te denken om dan maar een poweramp aan te schaffen en em tijdens de repetitie over een koch 4x12 cabinet te gooien die daar toch al staat, kijken hoe dat klinkt. Ik ben benieuwd of ik dan mijn patches moet gaan tweaken, dat lijkt me dan weer niet zo geweldig.

Het blijft toch wel kutten met die moddeling voor mij. Ben de afgelopen 2 weken meer aan het kutten en tweaken geweest dan aan het spelen. Je wordt er geen betere gitarist door die moddeling meuk. Maar goed, als ik het eenmaal allemaal ingesteld heb en het klinkt goed dan ben ik ook uitgetweaked.

Da Vinci
18 oktober 2019, 09:09
Opvallend is dat, jaag je een Kemper door een gitaar cabinet.
Volgende stap is vaak dat gitaristen toch weer naar een buizen amp gaan.
Ed Struijlaart en Jaap Kwakman, 2 bekende gitaristen doorliepen precies datzelfde proces: Kemper met alleen iem, daarna Kemper door een cabinet of zelfs buizenamp en uiteindelijk weer buizenamp plus losse pedals.

Ik weet niet zo goed wat er opvallend aan is. Gitaristen zijn al jaren met allerlei spullen in de weer om het zo te gebruiken zoals het voor hen het beste uitkomt. Als Luke van CAE naar Bogner gaat zegt dat niet dat CAE kut is. En als Jaap Kwakman van een Kemper naar iets anders gaat is daar evengoed geen conclusie aan te verbinden. Behalve dan hij een Kemper heeft gekocht omdat hij daar ooit blij van werd en nu iets heeft gevonden waar hij nog blijer van wordt.

Ik snap ook niet zo waarom je het nodig hebt steeds met dit soort feiten te gaan schermen. We gaan toch ook niet steeds roepen hoeveel bekende gitaristen allemaal níet (meer) op een Engl spelen om daaraan te verbinden dat Engl kutversterkers maakt.

telerocker
18 oktober 2019, 12:22
Ik was laatst bij een optreden van The Young River, leuke band trouwens. Die gasten spelen allemaal op Kemper. Ze hadden een beregoed geluid, dus het is allemaal relatief.

gitaarmike
25 oktober 2019, 09:31
Update: Ik heb nu de kemper op de fx return van mijn boss katana aangesloten en de feel is nu veel beter.
Dat belooft wat voor wanneer ik em in de oefenruimte aan een 4x12 hang.
Het enige wat ik nog mis is een echt goed reverb geluid wat uit een deluxe oid komt.

dml
26 oktober 2019, 10:20
Ik snap ook niet zo waarom je het nodig hebt steeds met dit soort feiten te gaan schermen. We gaan toch ook niet steeds roepen hoeveel bekende gitaristen allemaal níet (meer) op een Engl spelen om daaraan te verbinden dat Engl kutversterkers maakt.

Oeh, die is raak! :seriousf:

Denk dat Arjan het nog steeds niet zo goed kan accepteren dat modeling ook een oplossing is voor een heleboel gitaristen. Toevallig niet voor hem, maar dat moet iedereen dan ook steeds weten.
Om het nog algemener te trekken: kijk eens hoeveel buizenamps op MP worden aangeboden, dat moet dan wel een kutprincipe zijn, dat buizengeneuzel. Daar komt nog eens bij dat er sinds de uitvinding ervan totaal geen innovatie heeft plaatsgevonden. Ouwe kutrommel, hopeloos ouderwets en waarschijnlijk deels ook nog verantwoordelijk voor de stikstofproblematiek :)

D3nnis
26 oktober 2019, 10:33
Om het nog algemener te trekken: kijk eens hoeveel buizenamps op MP worden aangeboden, dat moet dan wel een kutprincipe zijn, dat buizengeneuzel.

Als je ziet wat er voor mijn rommel geboden wordt dan lijkt het inderdaad behoorlijk kut te zijn.

dml
26 oktober 2019, 10:38
Als je ziet wat er voor mijn rommel geboden wordt dan lijkt het inderdaad behoorlijk kut te zijn.

Tja, als het om minimale afschrijving / maximale marktwaarde gaat, kun je op dit moment het beste een Kemper kopen.

D3nnis
26 oktober 2019, 10:49
Die gaan tweedehands de goede kant op.
Of de advertentie nep was weet ik niet (niet verder in verdiept, maar het was wel een account dat al een jaar of 6 bestond), maar vandeweek stond er een kemper inclusief remote voor €1000,-.
Dan begint het toch te kriebelen om zo iets aan te schaffen en een setje in ears, om eens te kijken hoe dat zou bevallen, op de iets langere termijn dan alleen testen in de winkel.

Fobo
26 oktober 2019, 10:55
Om het nog algemener te trekken: kijk eens hoeveel buizenamps op MP worden aangeboden, dat moet dan wel een kutprincipe zijn, dat buizengeneuzel. Daar komt nog eens bij dat er sinds de uitvinding ervan totaal geen innovatie heeft plaatsgevonden. Ouwe kutrommel, hopeloos ouderwets en waarschijnlijk deels ook nog verantwoordelijk voor de stikstofproblematiek :)
En het malle is dat we dat digitaal zo precies mogelijk proberen na te doen...:D

dml
26 oktober 2019, 11:06
En het malle is dat we dat digitaal zo precies mogelijk proberen na te doen...:D

En nog maller is dat wij als gitaristenvolk het als enige kunnen en blijven volhouden dat het het allemaal nog net niet is, te weten dat het frequentiespectrum en dynamiek van een gitaarsignaal uiterst beperkt zijn. Opeens gaan we ons gedragen als volleerde, uiterst ervaren audiofielen (die in hun vrije tijd niets anders luisteren dan MP3's en Spotify). Ik wil niet generaliseren......

NLF
26 oktober 2019, 12:50
Daar komt nog eens bij dat er sinds de uitvinding ervan totaal geen innovatie heeft plaatsgevonden.

Geen commentaar op de rest van je post want ik kan me wel vinden in wat je zegt (ieder moet kijken wat voor hem/haar het best werkt) maar wat je hier zegt klopt niet. Vanaf de eerste buizenamps is er veel veranderd, verbeterd, verder ontwikkeld (meer vermogen, efficienter, ttonregeling, negatief feedback etc.). Denk bijvoorbeeld ook aan de master volume en het cascading principe waar Mesa Boogie ooit mee kwam, en zo is er nog wel meer te noemen natuurlijk (fx loops, ingebouwde attenuators).

arjanb01
26 oktober 2019, 12:55
En nog maller is dat wij als gitaristenvolk het als enige kunnen en blijven volhouden dat het het allemaal nog net niet is, te weten dat het frequentiespectrum en dynamiek van een gitaarsignaal uiterst beperkt zijn. Opeens gaan we ons gedragen als volleerde, uiterst ervaren audiofielen (die in hun vrije tijd niets anders luisteren dan MP3's en Spotify). Ik wil niet generaliseren......

Daar heb je wel een punt ja. Niks is zo plat en gecomprimeerd als mp3’s, YouTube en spotify 😆
En buizenamps zijn zeker door ontwikkeld!
Modelling is zeker niet slecht, sterker nog, ik Heb stiekem wel lichte GAS voor een Boss Gt1000. Ken die GT serie erg goed en lijkt me echt een handige tool voor repetities en thuis !

Pepe
26 oktober 2019, 13:40
Discussie buizen vs modeling is toch allang passé? who cares...
Wat ik wel interessant vind
Ik volg de YT van Doug & Pat sinds het begin
ouwe knakkers met oude les pauls en een oude AC10 met een fantastische toon
die laten hun vintage amps Kempernizen en kijken wat hun oren dan doen
ik vroeg aan Pat waarom die ommezwaai naar digital
hij zei, those vintage amps are delicate and you cant use a Marshall on full these days so...
dat lijkt me de juiste reden, of het nut heeft
en dat is iets wat je enkel voor jezelf kan bepalen

dml
26 oktober 2019, 16:53
Geen commentaar op de rest van je post want ik kan me wel vinden in wat je zegt (ieder moet kijken wat voor hem/haar het best werkt) maar wat je hier zegt klopt niet. Vanaf de eerste buizenamps is er veel veranderd, verbeterd, verder ontwikkeld (meer vermogen, efficienter, ttonregeling, negatief feedback etc.). Denk bijvoorbeeld ook aan de master volume en het cascading principe waar Mesa Boogie ooit mee kwam, en zo is er nog wel meer te noemen natuurlijk (fx loops, ingebouwde attenuators).

Okay, en hoe lang is dát nou geleden? Wat was nou de laatste jaren, laten we zeggen afgelopen 20 jaar, nou echt een innovatie op het gebied van buizenamps?

FX loops, ingebouwde attenuators, speaker sims, midi, enz. zijn niet echt innovaties. Dat zijn losse functies die er eerder waren en niet omwille van een buizenamp, ze zijn later toegevoegd. Da's in mijn ogen geen innovatie.

D3nnis
26 oktober 2019, 17:02
De line 6 pod bestaat ook ca 20 jaar of zo. Wat dat betreft is er ook niks nieuws gekomen dan variaties op het thema "ik doe digitaal oude versterkers na".
Ook bijvoorbeeld het online uitwisselen van presets en zo is niet nieuw, dat deed ik in 1997 ook al met de rocktron voodu valve.

Pepe
26 oktober 2019, 17:37
Okay, en hoe Wat was nou de laatste jaren, laten we zeggen afgelopen 20 jaar, nou echt een innovatie op het gebied van buizenamps?

FX loops, ingebouwde attenuators, speaker sims, midi, enz. zijn niet echt innovaties. Dat zijn losse functies die er eerder waren en niet omwille van een buizenamp, ze zijn later toegevoegd. Da's in mijn ogen geen innovatie.

De tube amp is redelijk uitgedesigned. Dat is een goed ding. Beter wordt het niet en het behoud zijn waarde.
Modeling is nog lang zo ver nog niet en dat betekent dat je iets koopt dat nog beter kan en gaat worden en strak met iets verouderds zit en dat is een slecht ding.
Is niet erg maar om dat om te draaien en dat als positief te bestempelen is een beetje raar.

De piano is al heel lang hetzelfde, keyboard zijn dus veel beter. Typische denkwijze.

D3nnis
26 oktober 2019, 17:46
Dat een tube amp zijn waarde behoud durf ik nog wel te betwijfelen.
Ik heb de afgelopen tijd wat zooi op mp geknikkerd en eea is gewoon geen vraag naar. Wat is dan de waarde als niemand het wil hebben?

telerocker
26 oktober 2019, 18:22
Dat een tube amp zijn waarde behoud durf ik nog wel te betwijfelen.
Ik heb de afgelopen tijd wat zooi op mp geknikkerd en eea is gewoon geen vraag naar. Wat is dan de waarde als niemand het wil hebben?

MP is ook een beetje dood aan het gaan...

Pepe
26 oktober 2019, 18:26
Zijn waarde behouden in het licht van niet outdated, dat was de context
sorry als dat niet duidelijk was
ik kan natuurlijk geen bindende uitspraken doen over individuele gevallen

D3nnis
26 oktober 2019, 20:34
Zijn waarde behouden in het licht van niet outdated, dat was de context


Ah zo, ja, ok, ik ben weer bij :)

NLF
26 oktober 2019, 22:54
Okay, en hoe lang is dát nou geleden? Wat was nou de laatste jaren, laten we zeggen afgelopen 20 jaar, nou echt een innovatie op het gebied van buizenamps?

FX loops, ingebouwde attenuators, speaker sims, midi, enz. zijn niet echt innovaties. Dat zijn losse functies die er eerder waren en niet omwille van een buizenamp, ze zijn later toegevoegd. Da's in mijn ogen geen innovatie.

Dat is inderdaad al weer een tijd geleden. Innovatie kan zijn radicaal (een totaal nieuw product, of de productiewijze), maar ook incrementeel (dus geleidelijk, in kleine stappen, het perfectioneren van een concept). De extra features: dat klopt, dat heeft niet direct betrekking op de buizentechnologie. De master volume en cascading is dat natuurlijk wel, de negative feedback loop is dat natuurlijk ook.

Mijn opmerking had betrekking op jouw stelling dat er sinds de uitvinding van de buizenversterker geen innovatie meer heeft plaatsgevonden. Dat is dus onjuist. Als je zegt de afgelopen 20 jaar: ja, in die periode is inderdaad veel minder gebeurd, wellicht zou je de kleine 5 watt ampjes of de andere mini amps die je bijvoorbeeld via de headphone uitgang laat werken enzo. Maar als jij nou inderdaad had gezegd de afgelopen 20 jaar is er niet veel meer veranderd dan zou ik ook niks gezegd hebben. Maar je zei sinds de uitvinding. En dat is dus niet zo, daarom heb ik de stelling die je hier poneert bekritiseerd. Heel lang (jaren 40, 50 en vroege jaren 60) was natuurlijk het probleem dat de versterkers niet hard genoeg gingen en/of niet erg efficient waren (dus vooral erg veel warmte produceerden), of erg snel vervormden (dat vond men aanvankelijk helemaal niet mooi). Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkeling van de Fender Tweed via blonde / brown face naar blackface en silverface. Het doel was een amp die hard kon en zo lang mogelijk clean bleef. Dat was voor die tijd allemaal heel vooruitstrevend, technisch bepaald niet eenvoudig, en heel innovatief. En daar is toen ook heel hard aan gewerkt (onderzoek naar gedaan, veel getest en geexperimenteerd etc.)

lcvanderhelm
7 december 2019, 10:53
Niemand de editor uitgeprobeerd?Hij is er!

Da Vinci
10 december 2019, 11:24
Nope, ik tweak eigenlijk bijna nooit en mijn Kemper zit meestal ook niet aan de PC.
Mocht het zo ver komen zal ik 'm downloaden, puur uit nieuwsgierigheid.

duckman
10 december 2019, 17:30
Ik heb hem gedownload en bevalt prima. Nu moet ik zeggen dat ik nooit een editor voor de KPA heb gemist. Hij staat binnen handbereik en ik vind het een makkelijk apparaat om te bedienen. Toch wel blij met de editor, even bijv. een andere cabsim testen is nu wel super makkelijk.

lcvanderhelm
10 december 2019, 18:52
Voor mij als kemper-stage bezitter is het wel leuk om dat ding op de vloer te houden waar die thuishoort.
Het is echter nog een beta versie dus als digibeet kijk ik nog even de kat uit de boom tot de officiele versie.
Dat wil zeggen als ik het geduld op kan brengen maar ik hoop dat ze opschieten.

gitaarmike
11 december 2019, 16:55
Ben nog te lui geweest om de editor te installeren, maar echt supernice dat die uit is! Als mede kemper stage bezitter lijkt het me echt rete handig

Erik de Perik
22 februari 2020, 00:02
Misschien wel een interessante video:


https://www.youtube.com/watch?v=J02heFTwEXY

HaroldA
22 februari 2020, 00:04
Timo had nogal wat te zeggen over de Kemper in Leon's podcast; sowieso een heel interessant gesprek!

https://www.deezer.com/episode/88795762?utm_source=deezer&utm_content=episode-88795762&utm_term=934378691_1582326258&utm_medium=web

Da Vinci
22 februari 2020, 14:23
Misschien wel een interessante video:


https://www.youtube.com/watch?v=J02heFTwEXY

Zeker!
Die eerste tip van de highcut doe ik ook altijd maar de rest is ook wel het proberen waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lcvanderhelm
23 februari 2020, 12:00
De officiele versie is gisteren uitgekomen,werkt prima.

Da Vinci
23 februari 2020, 16:16
Is dit acoustic simulator er al trouwens?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
23 februari 2020, 16:30
Da's dan wel weer leuk bij zo'n soort van geavanceerde DSP; je kunt er achteraf van alles in programmeren.

lcvanderhelm
24 februari 2020, 18:40
Ik kan hem niet zo gauw vinden,Da Vinci.

gitaarmike
26 februari 2020, 12:48
De officiele versie is gisteren uitgekomen,werkt prima.

NICE! Nu ga ik wel echt checken. Dat gekut met die beta had ik geen zin. Dan kan m'n kemper stage eindelijk op de grond staan yippie

munkie
26 maart 2020, 20:23
Ieder voordeel hep se nadeel. De Kemper wordt voortdurend ge-updated ,mooi, maar dat moet je dan iedere keer weer doen zowel de editor als de firmware. Ben je zo weer een uur verder. Terwijl ik alleen maar een beetje gitaar wil spelen :dontgeti:

In de (home)studio is het wel een toverdoosje, vooral met goede profiles. Bij mij van Bert Meulendijks. Holland spreekt een woordje mee :rockon:

lcvanderhelm
27 maart 2020, 19:16
Gaat wel vrij snel als je de editor direkt en de firmware met een USB-stick doet.De laatste firmware heb ik ook nog niet er op staan(er zaten zo te zien nog een paar bugs in).

Erik de Perik
27 maart 2020, 19:56
Ieder voordeel hep se nadeel. De Kemper wordt voortdurend ge-updated ,mooi, maar dat moet je dan iedere keer weer doen zowel de editor als de firmware. Ben je zo weer een uur verder. Terwijl ik alleen maar een beetje gitaar wil spelen :dontgeti:

In de (home)studio is het wel een toverdoosje, vooral met goede profiles. Bij mij van Bert Meulendijks. Holland spreekt een woordje mee :rockon:

Bert Meulendijk komt uit Arnhem oftewel Gelderland ;)

Heb jij wel eens modeling software op de pc gebruikt en hoe beviel dat? Dus spul zoals Bias en Guitar Rig en hoe beviel dat?

munkie
28 maart 2020, 15:02
Jaren geleden wel eens wat gedaan met Guitar Rig 5. Was wat overweldigend visueel zeg maar en het belast je PC processor. Beetje "latency" (vertraging) ook. Voor de Kemper had/heb ik de Avid Eleven Rack, voor het geld een prima model(l)er annex USB audio/midi interface met mic input. De Kemper is wel gedetailleerder en realistischer. Maar erg afhankelijk van de gebruikte profiles. En voor de goede moet je betalen.

D3nnis
28 maart 2020, 15:18
Ik heb ervaring met guitar rig, amplitube, scuffham s-gear, en de gratis amp sims van LePou, waarvan ik deze laatste zéker niet de slechtste vind.

Qua sound vind ik Kemper vooralsnog nog niet per se beter, maar qua amp-gevoel, volumeknop dingen, hard en zacht spelen etc, is de Kemper 100.000x beter.
Daar zeg ik wel bij dat ik geen interface heb van €1000,- dus ik weet niet of dat het verschil kan maken.

Fusion
28 maart 2020, 15:28
Is dat net zoiets als racial profiling? Huhhuhhuh

D3nnis
28 maart 2020, 15:41
De Kemper is wel gedetailleerder en realistischer. Maar erg afhankelijk van de gebruikte profiles. En voor de goede moet je betalen.

Merk je dat verschil goed ja?
Ik heb de CAE3+ profiles van Bert Meulendijk aangeschaft, en daar moet ik ook nog veel aan draaien om het naar mijn smaak te krijgen.
Hoe het kan weet ik niet, maar deze profiles lenen zich er wel voor om flink knoppen te draaien.
En dan nog maar de vraag of dit over een PA hetzelfde uitpakt als over een koptelefoon...

lcvanderhelm
28 maart 2020, 19:38
Ik werk voorlopig alleen met gratis profiles en eigen profiles en met wat kleine aanpassingen kan ik hier goed mee uit de voeten.
De eigen profiles zijn behoorlijk spot on,ik hoor dan echt mijn eigen versterkers.

D3nnis
28 maart 2020, 19:49
De eigen profiles zijn behoorlijk spot on,ik hoor dan echt mijn eigen versterkers.

Dat kan alleen goede resultaten geven als je een beetje weet wat je doet met microfoons en microfoonplaatsing zou ik denken.
Misschien toch eens een poging wagen...

lcvanderhelm
29 maart 2020, 11:53
Hier is genoeg over op Ytube te vinden.Ik plaats de microfoon net voorbij de rand van de conus en varieer de hoek en afstand van de microfoon,maak zo meerdere profiles en bewaar de goede.Ik heb tot nu toe alles met een gewone sm58 gedaan maar ga nu eens met andere microfoons experimenteren.Om fase problemen uit te sluiten,voorlopig nog met 1 microfoon.
Je moet ook met verschillende eq. en gain settingen eperimenteren het is echt geen rocket-science.

dml
29 maart 2020, 16:53
Hier is genoeg over op Ytube te vinden.Ik plaats de microfoon net voorbij de rand van de conus en varieer de hoek en afstand van de microfoon,maak zo meerdere profiles en bewaar de goede.Ik heb tot nu toe alles met een gewone sm58 gedaan maar ga nu eens met andere microfoons experimenteren.Om fase problemen uit te sluiten,voorlopig nog met 1 microfoon.
Je moet ook met verschillende eq. en gain settingen eperimenteren het is echt geen rocket-science.

Dat met die fase problemen is ook maar betrekkelijk. In de tijd dat ik een Kemper had, heb ik mijn amp ook geprofiled, vaak met twee mic's (Studio Projects B1 en een EV N/D478 ), aangesloten op een simpele Mackie mengtafel, via een buizen preamp de Kemper in en dat klonk naar mijn volle tevredenheid.

lcvanderhelm
29 maart 2020, 21:10
Ik heb het 1 keer geprobeerd met een condensatormicrofoon op afstand en de sm58 vlakbij en dat was geen succes.
Ik kreeg echt een dun blikkerig geluid,dus een fase probleem.

Da Vinci
31 maart 2020, 10:12
En dan nog maar de vraag of dit over een PA hetzelfde uitpakt als over een koptelefoon...

Mijn ervaring is van niet. Ik wil het nog gaan proberen via mijn WAZA air maar daar is het nog niet van gekomen.
Ik stel thuis mijn Kemper in op een actieve monitor. En zelfs dan merk ik al wel wat verschil. Kan door onze geluidsset komen maar volume zal ook wel veel doen.

tnijland
1 april 2020, 00:30
Qua modeling heb ik de AX8 en Scuffham amps (als stand-alone Mac programma). Beide zijn vrij goed in kwaliteit.

De AX8 gebruik ik voornamelijk voor de band repetities. Het is een zwitsers zakmes met bijbehorende kwaliteit. Ben nog steeds benieuwd of een Kemper nou veel beter is dan de AX8 die imo toch maar de zeer bruikbare footcontroller biedt.

lcvanderhelm
1 april 2020, 18:36
Er is niets mis met de footcontroler van der kemper stage hoor.
Ik kan hem verder ook niet vergelijken met de AX8,wel met de Helix en daarbij wint de Kemper op bijna alle fronten.
De afdeling effekten is iets uitgebreider op de Helix maar qua kwaliteit lopen ze gelijk op.
De Helix heeft qua speelgevoel echter iets kunstmatigs,de Kemper is net iets "echter".

D3nnis
1 april 2020, 19:10
De Helix heeft qua speelgevoel echter iets kunstmatigs,de Kemper is net iets "echter".

Ik vind de kemper qua reactie behoorlijk als een versterker.
Maar de effecten zijn echt ruk.
Nou ja, ruk, in een live situatie voor een beetje boost, beetje delay en zo is het goed genoeg (voor mij in ieder geval), maar mijn eventide eclipse, om maar een dwarsstraat te noemen, maakt compleet gehakt van de effecten van de kemper.

lcvanderhelm
2 april 2020, 18:26
Je koopt ook geen Kemper voor de effekten maar de delays zijn in mijn oren echt goed net als de reverbs ook de wahs zijn prima en meer heb ik gewoon niet nodig.

Da Vinci
2 april 2020, 18:57
Je koopt ook geen Kemper voor de effekten maar de delays zijn in mijn oren echt goed net als de reverbs ook de wahs zijn prima en meer heb ik gewoon niet nodig.

Ja heb ik ook.
Die delay schijnt meer een studio delay te zijn, dus feitelijk achter de speakercab pas toegevoegd.
Schijnt een behoorlijk verschil te maken als je de delay voor de amp zet. Zelf nooit de behoefte gehad om het te proberen overigens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tnijland
2 april 2020, 20:17
Mijn eventide eclipse, om maar een dwarsstraat te noemen, maakt compleet gehakt van de effecten van de kemper.

+1

In de AX8 zitten best goede en bruikbare effecten. Met name de 2290 emulatie en de tape delay zijn behoorlijk goed. Maar Eventide en Lexicon zijn gewoon een klasse beter. De Axe zit meer op TC niveau. Ik snap eigenlijk niet waarom een Kemper meer in de effecten investeert want dat zou ze waarschijnlijk ineens boven een Axe-Fx plaatsen.

Tot slot, mits kundig ingezet kunnen effecten je sound echt behoorlijk verbeteren terwijl een gitaar-amp sound meestal met wat EQ al snel bruikbaar kan worden. En als je een wah inzet dan wordt de basis gitaarsound ook behoorlijk anders dus iets meer respect voor goede effecten kan een hele goede meerwaarde opleveren ;-)

dml
2 april 2020, 20:23
Op zich al een compliment voor Kemper dat jullie de vergelijking trekken met stand alone FX processors van Eventide en Lexicon :)

tnijland
2 april 2020, 20:27
Op zich al een compliment voor Kemper dat jullie de vergelijking trekken met stand alone FX processors van Eventide en Lexicon :)

Ach, als Kemper een ook amp-only modeling doosje tegen een aantrekkelijke prijs wil leveren dan mogen ze wat mij betreft meedoen...

D3nnis
2 april 2020, 20:29
Op zich al een compliment voor Kemper dat jullie de vergelijking trekken met stand alone FX processors van Eventide en Lexicon :)

Meer een compliment voor eventide.
Hoe lang bestaat de Eclipse al? 25 jaar?
DSP capaciteit kan dus geenszins een probleem zijn voor de Kemper.

Erik de Perik
2 april 2020, 21:00
Ach, als Kemper een ook amp-only modeling doosje tegen een aantrekkelijke prijs wil leveren dan mogen ze wat mij betreft meedoen...

Zou zomaar een succes kunnen zijn. Keuze uit een stuk 0f 10 12 amp models, layout van een single channel amp. Oproepbaar via midi controller of een simpele up/down switcher. Digitaal een galmpje erbij betrekken, cab sim en poweramp. Verder dan dus ook niets.

dml
3 april 2020, 11:04
Zou zomaar een succes kunnen zijn. Keuze uit een stuk 0f 10 12 amp models, layout van een single channel amp. Oproepbaar via midi controller of een simpele up/down switcher. Digitaal een galmpje erbij betrekken, cab sim en poweramp. Verder dan dus ook niets.

Daar heb je de Mooer Preamp Live al voor maar die kan qua klank helaas niet mee met de Kemper.
Maar als Kemper inderdaad met een vergelijkbaar bakkie (ook qua prijs) zou komen, ben ik meteen om.

Yek1
3 april 2020, 13:22
In de AX8 zitten best goede en bruikbare effecten. Met name de 2290 emulatie en de tape delay zijn behoorlijk goed. Maar Eventide en Lexicon zijn gewoon een klasse beter. De Axe zit meer op TC niveau. Ik snap eigenlijk niet waarom een Kemper meer in de effecten investeert want dat zou ze waarschijnlijk ineens boven een Axe-Fx plaatsen.

Ik heb hier de Axe-Fx III en FM3, en een Eclipse, en de Fractal apparaten kunnen alles wat de Eclipse kan, en meer.

dml
3 april 2020, 13:52
En in een livesituatie hoor je toch niet meer of je met een Boss DD of een Eventide speelt.

Da Vinci
3 april 2020, 14:11
Daar heb je de Mooer Preamp Live al voor maar die kan qua klank helaas niet mee met de Kemper.
Maar als Kemper inderdaad met een vergelijkbaar bakkie (ook qua prijs) zou komen, ben ik meteen om.

Dan moet je daar nog wat omheen bouwen voor je effecten. Wat is het grote voordeel dan? Dat je zelf kan kiezen wat je voor gebruik?
Als je live het verschil niet hoort is dat niet nodig toch?

tnijland
3 april 2020, 17:54
Ik heb hier de Axe-Fx III en FM3, en een Eclipse, en de Fractal apparaten kunnen alles wat de Eclipse kan, en meer.

Dan verschillen onze meningen ;-)

D3nnis
3 april 2020, 18:36
Nee hoor, er staat "kunnen hetzelfde, en meer", dat zegt niks over hoe het klinkt :D

Alhoewel in het geval van de axe fx 3 geloof ik wel dat je qua effecten een superkrachtig machien te pakken hebt, ik heb er ook nog even met een schuin oog naar gekeken, maar vond m wel erg duur voor wat ik ervan zou gebruiken; ik gebruik niet zo veel effecten.

JanVrm
3 april 2020, 19:00
Daar heb je de Mooer Preamp Live al voor maar die kan qua klank helaas niet mee met de Kemper.
Maar als Kemper inderdaad met een vergelijkbaar bakkie (ook qua prijs) zou komen, ben ik meteen om.

Hoe vind jij de Mooer Preamp Live in vergelijking tot de amp modellen in je Boss GT-1000?

dml
3 april 2020, 19:43
Hoe vind jij de Mooer Preamp Live in vergelijking tot de amp modellen in je Boss GT-1000?

De GT-1000 kan met gemak de vergelijking met een Kemper aan, qua feel, dynamiek en sounds.
Omdat ik vrij weinig gebruik van effecten maak, en de reviews van de Preamp Live positief waren, heb ik tot twee keer toe een Preamp Live besteld (zat tussen beide keren een dik half jaar). Thuis een paar goede geluiden geprogrammeerd, die in vergelijking met de GT-1000 best goed klonken. Maar op het moment dat ik ze live ging gebruiken, donderde alles als een kaartenhuis in elkaar. Met geen mogelijkheid kon ik de "dikte" van de sounds van de GT-1000 benaderen. En ja, ook verschillende IR's geprobeerd, geprobeerd instellingen m.b.v. de PA te maken, het werd 'm tot twee keer toe gewoon niet.

tnijland
4 april 2020, 00:01
De GT-1000 ken ik helaas niet maar ik moet wel erkennen dat de Boss delay en reverb effecten gewoon erg goed klinken en vooral heel bruikbaar zijn. Als ik nu wat zou moeten kopen zou het waarschijnlijk een Boss MS-3 looper worden (wat een mooi apparaat). Bij BOSS gitaar amp modeling heb ik helaas nog steeds slechte COSM ervaringen maar wellicht is dat beeld niet meer juist.

Ik heb geen Axe III of FM3 referenties dus dat zou zomaar eens veel beter kunnen zijn geworden. Wel heb ik redelijk veel ervaring met de Axe FX II (2x) en de AX8 welke na jaren nog steeds mijn favoriete modeler is vanwege de zeer doordachte footcontroller. Ik heb ook nog geen Kemper sound gehoord die ik daarmee niet kan evenaren. De AX8 is mijn zwitsers zakmes en de effecten zijn gewoon erg goed.

Als ik afzonderlijk mag kiezen dan hebben de Eventide Eclipse (met Italo Angelo presets), Lexicon en niet te vergeten mijn Vintage Revolution PedalPro net dat beetje eigen karakter dat voor mij in een thuis vergelijking het verschil maakt. Daar moet de AX8 op dit moment het onderspit delven.

Maar als ik moet optreden dan gaat de AX8 altijd mee of ik hou het nog simpeler met mijn Lex Bos Buddy/Eventide H9/Superdrive combinatie.

Dus uiteindelijk wint de modeler het best vaak ;-)

Erik de Perik
4 april 2020, 01:28
Delay en reverb zijn altijd al de sterkste punten van Boss/Roland geweest. Ik kan mij haast niet voorstellen dat een modeller van Boss, zoals de GT1000, het op alle andere fronten zo ongelooflijk goed zou doen. Maar..... ik heb 'm nooit geprobeerd dus het is niet meer dan een gevoel. Ik kan mij wel indenken dat de sound van Boss aanslaat en dat je al het andere daaraan afmeet. Denk aan de GP8 en GP16 sounds. Had niets met echte amps te maken, maar het werd wèl heel veel gebruikt.

arjanb01
4 april 2020, 06:56
Wat ik de sterke punten van Boss vind zijn inderdaad de effecten. Ook de degelijkheid en betrouwbaarheid van de apparatuur van Boss zijn gewoon top.
Ikzelf heb de GT3 gehad, die klonk qua effecten goed maar de modelling was eigenlijk erg digitaal. In 1999 nieuw gekocht. Nu gebruik ik een GT6 puur voor de fx in de loop. Gewoon echt prima voor live gebruik!
En nu staat die GT1000 op m’n GAS lijst waarvan niet alleen de effecten gewoon erg mooi zijn maar nu ook de hele cab en ampsimulatie gewoon echt verbeterd zijn dat je eigenlijk je amp en pedals thuis kunt laten. Helemaal af dat ding!
Maar het ging over Kemper😆

dml
4 april 2020, 07:44
De COSM-technologie uit de oudere GT-serie is niet te vergelijken met wat ze nu doen (ze hebben er nu de benaming AIRD aan gegeven, het zal allemaal wel). De GP-serie is dan helemáál vergane glorie, m.u.v. de Boss GP-10.

Nog even terugkomend op de "simpele modeling preamp" is dit natuurlijk ook een leuke, alleen moet je er wel weer een (midi) footswitch bij kopen. En een speaker sim.

https://www.hearblackwidow.com/

D3nnis
4 april 2020, 10:46
Ik vond in de kemper rig exchange een profile van de Fishman platinum Pro EQ.
Na een beetje tweaken heb ik daarmee een verdraaid fijne akoestische sound in combinatie met de LR Baggs Anthem.

Wel lachen, zo een beetje aanklooien. Geluidjes zo van internet af halen heb ik niet meer gedaan sinds 1998 met mijn Rocktron Voodu Valve :D

Da Vinci
4 april 2020, 10:55
En nu staat die GT1000 op m’n GAS lijst waarvan niet alleen de effecten gewoon erg mooi zijn maar nu ook de hele cab en ampsimulatie gewoon echt verbeterd zijn dat je eigenlijk je amp en pedals thuis kunt laten. Helemaal af dat ding!
Maar het ging over Kemper😆

Vindt je de GT-1000 beter dan de Kemper?
Zou interessant zijn want hij is een stuk goedkoper dan een Kemper (Stage) en meteen een expressie pedaal.

Maar je had laatst toch zo’n sansamp oid gekocht zodat je je versterker thuis kon laten. Voldoet ie niet? Of juist zo goed dat je toch een beetje van je geloof valt qua buizen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
4 april 2020, 11:02
Ik weet niet of de GT 1000 is beter is dan de Kemper.
Geen idee. De sansamp heb ik nog niet kunnen testen omdat we de komende maanden geen repetitie hebben dus ben nog niet in de gelegenheid geweest hem te testen via xlr en mengpaneel in de studio.
Wat me bevalt aan de sansamp van tech 21 is de soberheid en de eenvoudige setup. Alle basisgeluiden die je nodig hebt zitten onder de knop, en reverb/delays.
Ook het analoge circuit in de unit klinkt gewoon echt overtuigend.
Heb hem aangesloten op m’n thr5 en met de volume knop halfdicht schoont alles mooi op.
Simpel, inprikken en je kunt spelen en degelijke bouw zijn sterke punten van dit apparaatje. Verder kun je hem met meer fx in de fx loop uitbreiden als je dat wilt.

tnijland
4 april 2020, 11:36
De COSM-technologie uit de oudere GT-serie is niet te vergelijken met wat ze nu doen (ze hebben er nu de benaming AIRD aan gegeven, het zal allemaal wel). De GP-serie is dan helemáál vergane glorie, m.u.v. de Boss GP-10.

Nog even terugkomend op de "simpele modeling preamp" is dit natuurlijk ook een leuke, alleen moet je er wel weer een (midi) footswitch bij kopen. En een speaker sim.

https://www.hearblackwidow.com/

Wow, die was me ontschoten. Wat een mooie preamp en ook enorm overzichtelijk. Qua concept lijkt het wel een beetje op Synergy amps behalve dan dat het hier een all-in-one preamp betreft. Ik zou er wel eentje willen hebben.

Fusion
4 april 2020, 11:56
De COSM-technologie uit de oudere GT-serie is niet te vergelijken met wat ze nu doen (ze hebben er nu de benaming AIRD aan gegeven, het zal allemaal wel). De GP-serie is dan helemáál vergane glorie, m.u.v. de Boss GP-10.


Ik geloof je op zich maar met moeite. Ik had de GT100 en daar spraken ze geloof ik ook al van AIRD ipv COSM. Maar t klonk nog net zo ruk als COSM. Wel bruikbare sounds uit te hel en qua randjes en scheur enzo maar t klonk allemaal digitaal en t zelfde. Ieder randje klonk hetzelfde en iedere scheur evenzo. Wellicht ben jij veel beter in sounds creëren (Ik kan dat niet zo goed). En ik geloof best dat je als je er goed in bent op bijv een GT100 mooiere sounds kan maken dan iemand die er niet zo goed in is op een Kemper. Maar of COSM en AIRD echt in de buurt komen van Kemper of Fractal? Kweennie hoor. Misschien. Maar uiteindelijk is idd belangrijk klinkt t in de mix? Voelt t lekker?

dml
4 april 2020, 12:53
Ik geloof je op zich maar met moeite. Ik had de GT100 en daar spraken ze geloof ik ook al van AIRD ipv COSM. Maar t klonk nog net zo ruk als COSM. Wel bruikbare sounds uit te hel en qua randjes en scheur enzo maar t klonk allemaal digitaal en t zelfde. Ieder randje klonk hetzelfde en iedere scheur evenzo. Wellicht ben jij veel beter in sounds creëren (Ik kan dat niet zo goed). En ik geloof best dat je als je er goed in bent op bijv een GT100 mooiere sounds kan maken dan iemand die er niet zo goed in is op een Kemper. Maar of COSM en AIRD echt in de buurt komen van Kemper of Fractal? Kweennie hoor. Misschien. Maar uiteindelijk is idd belangrijk klinkt t in de mix? Voelt t lekker?

Dat kan, dat je me met moeite gelooft. GT100 was nog echt COSM.
En ja, wat mij betreft kan AIRD mee met Kemper, heb zelf twee jaar uitsluitend op Kemper gespeeld en bijna twee jaar geleden overgestapt naar de GT-1000. Niet omdat ik niet met een Kemper om zou kunnen gaan maar vond (en vind) de alles-in-één-trapdoos-oplossing gebruiksvriendelijker. Ook als ik nu voor de keus zou staan, of een Kemper Stage of een GT-1000, dan zou ik toch voor de GT kiezen.

Weet nog goed dat ik de GT1000 voor het eerst mee nam, meteen met een optreden. Had thuis snel een paar patches in elkaar geknutseld. Aangekomen bij de locatie had de crew mijn Kemper al aangesloten. Heb er de GT naast gelegd en die aangesloten ipv de Kemper. Crew, geluidstechneut en bandleden vernamen geen verschil.
Inderdaad, uiteindelijk gaat het er om of je er zelf blij van wordt. Ik wel :)

D3nnis
4 april 2020, 12:55
Ook als ik nu voor de keus zou staan, of een Kemper Stage of een GT-1000, dan zou ik toch voor de GT kiezen.

Vanwege sound, prijs, of vanwege de rotknopjes van de stage?

Fusion
4 april 2020, 13:43
Dat kan, dat je me met moeite gelooft. GT100 was nog echt COSM.
En ja, wat mij betreft kan AIRD mee met Kemper, heb zelf twee jaar uitsluitend op Kemper gespeeld en bijna twee jaar geleden overgestapt naar de GT-1000. Niet omdat ik niet met een Kemper om zou kunnen gaan maar vond (en vind) de alles-in-één-trapdoos-oplossing gebruiksvriendelijker. Ook als ik nu voor de keus zou staan, of een Kemper Stage of een GT-1000, dan zou ik toch voor de GT kiezen.

Weet nog goed dat ik de GT1000 voor het eerst mee nam, meteen met een optreden. Had thuis snel een paar patches in elkaar geknutseld. Aangekomen bij de locatie had de crew mijn Kemper al aangesloten. Heb er de GT naast gelegd en die aangesloten ipv de Kemper. Crew, geluidstechneut en bandleden vernamen geen verschil.
Inderdaad, uiteindelijk gaat het er om of je er zelf blij van wordt. Ik wel :)Eens, En even getsjekt idd GT100 is nog COSM. Ben benieuwd naar hoe AIRD klinkt dan. Op zich had ik uit de GT100 al goede sounds hoor. Maar zoals ik zei, alle randjes hetzelfde, alle scheur (bijna) hetzelfde. De effecten waren wel oke. Kan me voorstellen dat als AIRd wel goed is dat je dan met hun effecten een goede unit hebt ja!

tnijland
4 april 2020, 15:35
Ik heb ooit een Roland VG99 gehad en ondanks dat het COSM modeling daar niet zo heel veel voorstelde was ik wel onder de indruk van de gebruikersvriendelijkheid, de praktische footswitch mogelijkheden en de bouwkwaliteit. Ook de Line6 M13 had trouwens een heel doordacht concept qua bediening.

Mijn huidige AX8 heeft dat dus ook. Je kunt iedere denkbare functie onder een knopje zetten en dat maakt het heel eenvoudig aan te passen naar de eigen wensen. Ik ben bijvoorbeeld gewend om per preset 2-4 variaties (scenes: clean, crunch, lead1, lead2) op de onderste rij knoppen te zetten en de bovenste rij knoppen gebruik ik dan meestal voor het aan/uit zetten van de stomp boxjes binnen de scene.

Ben wel benieuwd wat de Kemper stage ervaringen hiermee zijn.

Da Vinci
4 april 2020, 16:29
Bij Kemper kan je ook kiezen aan welke button van de remote (bovenste rij) je een effect toewijst. Meerdere effecten per button is ook mogelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
4 april 2020, 16:45
Dat kan sowieso elke fx unit tegenwoordig met genoeg footswitches.

dml
4 april 2020, 19:44
Vanwege sound, prijs, of vanwege de rotknopjes van de stage?

De rotknopjes, da's echt de enige reden. O ja, en dat 'ie gewoon op 230V loopt. Ik moet twee per jaar mijn GT-1000 min of meer ontleden omdat de drukknoppen vast plakken door bier en andere vloeistoffen. En daar zitten gelukkig maar 6 drukknoppen op. Op de Kemper Stage 29....
Wat dat betreft lijkt de Neural Quad Cortex mij helemaal ideaal.


Dat kan sowieso elke fx unit tegenwoordig met genoeg footswitches.
Boss/ Roland was daar volgens mij ook de eerste mee.

tnijland
4 april 2020, 20:04
De rotknopjes, da's echt de enige reden. O ja, en dat 'ie gewoon op 230V loopt. Ik moet twee per jaar mijn GT-1000 min of meer ontleden omdat de drukknoppen vast plakken door bier en andere vloeistoffen. En daar zitten gelukkig maar 6 drukknoppen op. Boss/ Roland was daar volgens mij ook de eerste mee.

Het is best wel jammer dat Boss nu is afgestapt van hun oorspronkelijke type footswitches (zoals bij de GT10 en de 100).

dml
4 april 2020, 20:25
Het is best wel jammer dat Boss nu is afgestapt van hun oorspronkelijke type footswitches (zoals bij de GT10 en de 100).

Dat meen je! Ben juist blij dat ze er van af zijn gestapt. Bij die plastic footswitches had je relatief veel contactoppervlak, als daar bier tussen liep, was je een middagje zoet met footswitches uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten.

Erik de Perik
4 april 2020, 20:45
De rotknopjes, da's echt de enige reden. O ja, en dat 'ie gewoon op 230V loopt. Ik moet twee per jaar mijn GT-1000 min of meer ontleden omdat de drukknoppen vast plakken door bier en andere vloeistoffen. En daar zitten gelukkig maar 6 drukknoppen op. Op de Kemper Stage 29....
Wat dat betreft lijkt de Neural Quad Cortex mij helemaal ideaal.


Boss/ Roland was daar volgens mij ook de eerste mee.

Voor ieder optreden even wrappen...??

tnijland
4 april 2020, 23:08
Ik vond ze wel fijn en gooi er ook geen bier overheen ;-)

dml
5 april 2020, 06:42
Voor ieder optreden even wrappen...??

Tijdje gedaan, in de vorm van transparant tafelzeil, alleen is je scherm dan lastig te lezen.
Zo is er altijd wel wat :)



Ik vond ze wel fijn en gooi er ook geen bier overheen ;-)

Kan je nagaan, ik drink geen eens bier.

D3nnis
5 april 2020, 09:06
De rotknopjes, da's echt de enige reden. O ja, en dat 'ie gewoon op 230V loopt.

Is dat omdat je vanwege bierbestendigheid liever geen 230V vooraan hebt?

Zelf vind ik die adaptersnoertjes ook vaak niet alles, vooral niet als ze zo kort zijn dat je alsnog een stekkerdoos in de buurt moet hebben

JanVrm
5 april 2020, 14:14
Dat meen je! Ben juist blij dat ze er van af zijn gestapt. Bij die plastic footswitches had je relatief veel contactoppervlak, als daar bier tussen liep, was je een middagje zoet met footswitches uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten.

Vind die plastic footswitches best handig. Ondanks dat ik wel bier drink, nooit dit probleem gehad.

Maar goed, toch die GT-1000 besteld. Ik dacht namelijk eerst nog een Mooer Preamp Live te gaan combineren met een TC Electronic Plethora X5, midi controller en 1 wah en een expressiepedaal. Maar als de amp-modellen van de GT-1000 gewoon goed zijn is de keus niet zo moeilijk, dan houd ik het liever simpel. Effecten van Boss zijn prima. Thanks dml.

Fusion
5 april 2020, 15:25
Waarom Geen Line6 dan?

JanVrm
5 april 2020, 19:14
Waarom Geen Line6 dan?

Slechte ervaring mee: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?173899-The-BOSS-strikes-back/page8

Fusion
5 april 2020, 20:05
Slechte ervaring mee: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?173899-The-BOSS-strikes-back/page8
Duidelijk :) verbazingwekkend maar ieder zijn eigen kijk/menu g/ervaring

dml
6 april 2020, 06:00
Is dat omdat je vanwege bierbestendigheid liever geen 230V vooraan hebt?

Zelf vind ik die adaptersnoertjes ook vaak niet alles, vooral niet als ze zo kort zijn dat je alsnog een stekkerdoos in de buurt moet hebben

Ja, vanwege de 230V aansluiting. Nu ben ik daar op zich niet op tegen, heb zelf ook 230V (PowerCon) onder mijn board zitten maar wel onder zo'n hoek dat er nooit vloeistof in kan lopen. Die IEC-socket aan de "publiekszijde" op de Kemper, Helix, AX8 en Headrush, daar heb ik moeite mee.


@JanVRM: dat heldere dat je beschrijft zit nu wél in de GT-1000. T/m de GT100 haalde ik mijn beste clean uit het Crunch-model met de gain heel laag, want een goede clean zat er tot nu toe niet in, in geen enkele GT.

Da Vinci
28 april 2020, 20:44
Maak zelf al veel gebruik van een EQ in de post amp slots en vond dit wel een interessant filmpje over het gebruik van EQ op de Kemper;


https://www.youtube.com/watch?v=mZk-oHsdAP4&list=PLMiY1JnzERO1LKXo5_EvI173sYAMTN1AB&index=17

Erik de Perik
28 april 2020, 20:49
Ik snap dit soort demo's niet helemaal. Die gast heeft best een hoop delay en reverb er op. Dat maakt het toch veel minder duidelijk?

En een gitaar demo moet met gitaar beginnen, niet met gelul.

Da Vinci
28 april 2020, 21:53
Het is geen op zichzelf staand filmpje en zeker geen gitaardemo. Die gasten maken en verkopen veel profiles en doen ook dit soort verdiepingsfilmpjes van wat je allemaal met je Kemper kan qua instellingen. Dat zijn idd niet altijd flashy edits afgestemd op spanningsboog van de YouTube-generatie maar als ouwe lul van 34 met een modern apparaat in huis steek ik er nog wel eens wat van op ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
28 april 2020, 21:56
Huh.... ik stel juist dat het allemaal een beetje teveel opgesmukt is met delay en reverb. Ik ben slechts 22 jaar ouder trouwens ;)

Da Vinci
28 april 2020, 22:12
Ik dacht dat jij dacht dat het een gitaardemo was ;)




En een gitaar demo moet met gitaar beginnen, niet met gelul.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
28 april 2020, 22:20
Ja joh, het is allemaal ook zo onduidelijk.

Da Vinci
24 juni 2020, 16:18
:) :) :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200624/1dcc4d4088ba896afba4dbe9ca86fc14.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lcvanderhelm
26 juni 2020, 11:03
Wel in beta versie ik wacht nog even op de officiele versie.

guitarkid2
26 juni 2020, 12:21
Da's voor moeder de vrouw ?

lcvanderhelm
26 juni 2020, 20:57
Nee,voor de vrouw van mijn moeder.

tnijland
28 juni 2020, 23:29
Ik heb het afgelopen weekend een experiment in mijn eigen studio mogen doen tussen een Kemper unit en mijn eigen Fractal Audio AX8. We hebben weliswaar maar een paar amps en wat effecten kunnen uitproberen want alles kostte uiteindelijk veel meer tijd dan verwacht. De Kemper was uitgerust met diverse packs (Brett, Meulendijk etc.). Ik had zelf vooraf ook veel uren besteed om eigen presets te maken voor de AX8 (de fabriek presets zijn imo matig).

Het PA systeem is gebaseerd op een HK Audio systeem. Als test hebben we gezamenlijk besloten om een Fender clean sound, een Vox sound en een Marshall achtige sound (Friedman) te vergelijken. We hebben 2 Haar gitaren (SSS, SSH) genomen voor de vergelijking. Mijn muziekvrienden en ik spelen overigens top 40 muziek dus '80 muziek was onze referentie.

De test: Beide units klonken goed maar uiteindelijk kwamen de sounds van de AX8 er iets beter uit. Maar, het voordeel van de thuiswedstrijd was er natuurlijk wel omdat mijn AX8 al volledig was afgestemd op de PA set. Ik denk dat het vooral te maken had met het voller/ronder maken van de sound (waar ik zelf nogal veel tijd in moet stoppen om het acceptabel te krijgen zonder dat de bite verloren gaat). Dat gezegd hebbende, ik hoorde ook een aantal mooie dingen tijdens het beluisteren van de Kemper. De effecten van de Kemper vielen me eigenlijk 100% mee omdat ik verwachtte dat de AX8 hier beter zou scoren. Zo zie je maar weer waar vooroordelen toe kunnen leiden ;-)

Ik weet dus sinds dit weekend zeker dat ik met beide units wel een goede basis sound zou kunnen neerzetten. Onze gezamenlijke conclusie was uiteindelijk dat je voldoende tijd moet reserveren om een goede sound te maken. Als je niet veel sounds nodig hebt is het wellicht "overkill" en kun je wellicht beter kiezen voor een goede amp met een moderne speaker simulator zoals de UA Top Box of de Boss Waza Amp Expander. Het grotere probleem blijft imo wel de variabiliteit in de totale keten: gitaar elementen, versterker, cabinet microfoon, PA speakers, persoonlijke smaak etc. Model packs kunnen perfect klinken maar als je teveel variabelen verandert dan wordt het moeilijk vergelijken...

Disclaimer, het is maar een indruk en zie het dus vooral niet als een A/B test want die zijn er al genoeg. Volgens mij zijn beide apparaten prima om mee op te treden.

Erik de Perik
28 juni 2020, 23:48
Zou zoveel meer zeggen met wat sound clips.

tnijland
28 juni 2020, 23:55
Dat had ik inderdaad kunnen doen met mijn prachtige digitale Presonus mengtafel maar we hebben er gewoonweg niet aan gedacht (waren teveel bezig met discussiëren, lekker prutsen, uitproberen enzo ;-)

Verbeterpuntje voor de volgende sessie!

gitaarmike
29 juni 2020, 17:12
Ik heb al enige tijd een profiler stage.

Wat ik zo chill vind aan de kemper is dat het meest aanvoelt als een echte amp met headphones op, en dat je gewoon een pedalboard ervoor kan hebben net zoals op een normale amp. Dus ik kan gewoon mijn pedalen voor mijn kemper hebben op een fender profile en dan klinkt het allemaal ongeveer hetzelfde en voelt hetzelfde aan als als dat ik in mijn princeton inplug of een deluxe. Maar dan met headphones

Effecten is wel echt het minpunt op de kemper en ook de pleuris onhandige interface
Daarnaast ben ik er nog steeds niet over uit hoe ik een echte amp in de room feel moet krijgen.
Ik denk dat ik toch echt een keer wat guitar cabs ga proberen, zo'n FRFR heeft toch iets raars qua feel voor mij. Echt totaal niet te vergelijken met dat ik in mijn princeton plug qua gevoel en speelplezier.

Da Vinci
30 juni 2020, 13:59
Voor een amp in the room feel werkt het mi. het beste om een amp in the room te zetten. Heb 'm nu over een actieve monitor maar vind ik veel minder goed dan over een gitaarcab zoals ik in mijn vorige band gebruikte. Die cab is weg ivm te lomp en ivm aankondiging van de kemper cab wacht ik daar op, maar die is nog steeds niet heel goed leverbaar volgens mij.

D3nnis
30 juni 2020, 18:56
Voor een amp in the room feel werkt het mi. het beste om een amp in the room te zetten.

Yep, eens.
Alhoewel ik laatst over een set yamaha HS8 monitoren speelde, daar kon ik op zich best wel aan wennen.

dml
30 juni 2020, 22:18
Ik weet dus sinds dit weekend zeker dat ik met beide units wel een goede basis sound zou kunnen neerzetten. Onze gezamenlijke conclusie was uiteindelijk dat je voldoende tijd moet reserveren om een goede sound te maken. Als je niet veel sounds nodig hebt is het wellicht "overkill" en kun je wellicht beter kiezen voor een goede amp met een moderne speaker simulator zoals de UA Top Box of de Boss Waza Amp Expander. Het grotere probleem blijft imo wel de variabiliteit in de totale keten: gitaar elementen, versterker, cabinet microfoon, PA speakers, persoonlijke smaak etc. Model packs kunnen perfect klinken maar als je teveel variabelen verandert dan wordt het moeilijk vergelijken...

Disclaimer, het is maar een indruk en zie het dus vooral niet als een A/B test want die zijn er al genoeg. Volgens mij zijn beide apparaten prima om mee op te treden.

Echt, in deze (prijs)klasse maakt het nauwelijks nog wat uit over welke modeler je speelt. De user interface van iedere modeler zal een persoonlijk iets zijn maar ook daar valt vast wel overheen te komen. Wel mooi dat je eindigt met dat volgens jou beide apparaten prima zijn om mee op te treden. Velen gingen wat dat betreft u al voor, maar nu heb je het zelf mogen ondervinden.
Hoe dan ook kost het tijd om zo'n apparaat naar je eigen hand te zetten, met de ene gaat het wat sneller dan de andere.
Heb zelf in de tijd dat ik een Kemper ook een paar packs gehad, waarvan ik de Meulendijk-pack de minste vond. Uiteindelijk heb ik mijn eigen Triple Recto geprofiled.

Soundclips zouden mij juist veel minder zeggen.......

Erik de Perik
1 juli 2020, 00:33
Dat packs van een bepaalde gitarist meer of minder aanstaan kan natuurlijk aan van alles liggen zoals de rest van de gear waar je mee speelt, wat je speelt qua genre, etc. Ik weet wel dat BM z'n geluidjes al voor elkaar had toen hij nog op school zat in H'sum. Ik moet daar zelfs nog ergens een opname van hebben.

D3nnis
1 juli 2020, 07:36
Is inderdaad net wat je gebruikt, maar ook wat je smaak is.
Ik loop echt niet warm voor de samples van zijn profile pack 1.
Maar ik loop ook niet warm voor het spul van michael britt, daar zit "iets" in alle profiles die ik tot nu toe gehoord heb wat me totaal niet aanstaat en wat ik er niet uit krijg.

In de USA heb je topjimi die erg goed bekend staat (blijkbaar), en verschillende profiles klinken erg indrukwekkend vond ik.
Echter, in bandverband vond ik ze niet per se bruikbaar zonder heel veel te veranderen, en dan nog.
Ik heb een tijdje terug de Meulendijk Wisseloord pack aangeschaft, en die vind ik zo goed dat ik momenteel niks anders gebruik. Misschien solo beluisterd nog steeds niet het meest indrukwekkend, maar ik heb er niet veel aan hoeven doen in bandverband en opnames. In mijn geval een paar kleine EQ tweaks naar smaak, en vooral alle effecten uit gezet :D

Da Vinci
1 juli 2020, 12:25
Is inderdaad net wat je gebruikt, maar ook wat je smaak is.
Ik loop echt niet warm voor de samples van zijn profile pack 1.
Maar ik loop ook niet warm voor het spul van michael britt, daar zit "iets" in alle profiles die ik tot nu toe gehoord heb wat me totaal niet aanstaat en wat ik er niet uit krijg.

In de USA heb je topjimi die erg goed bekend staat (blijkbaar), en verschillende profiles klinken erg indrukwekkend vond ik.
Echter, in bandverband vond ik ze niet per se bruikbaar zonder heel veel te veranderen, en dan nog.
Ik heb een tijdje terug de Meulendijk Wisseloord pack aangeschaft, en die vind ik zo goed dat ik momenteel niks anders gebruik. Misschien solo beluisterd nog steeds niet het meest indrukwekkend, maar ik heb er niet veel aan hoeven doen in bandverband en opnames. In mijn geval een paar kleine EQ tweaks naar smaak, en vooral alle effecten uit gezet :D

Thx voor de tip, zal ik ook eens gaan checken. Toe ik mijn Suhr ging ophalen speelde ik bij de vorige eigenaar over een MBritt CSR pack (https://mbritt.com/product/m-britt-3rdpower-csr-pack/) en die was ook erg lekker!

Valt me overigens op dat ik in andere situaties dan thuis altijd veel beter geluid heb uit een kemper haha. Vermoed dat de monitor het euvel is. Heb nu een grote actieve floormonitor en vindt thuis en op laag volume de overdrives niet lekker uit de verf komen. Allemaal erg wollig en dat gaat die overdrive in de weg zitten. Setje studiomonitoren staat al langer op het verlanglijstje dus die moeten er maar eens komen.

En natuurlijk de Kemper Cab, maar ook dat zal voor hele lage volumes nog niet de beste optie zijn. In mijn vorige band speelde ik altijd over een 2x12 cab en dat was toch wel de beste ervaring tot nu toe.

tnijland
4 juli 2020, 00:30
Ik heb een tijdje geleden een interessante workshop bijgewoond van BM en zijn sounds klonken gewoon fantastisch over zijn eigen monitor speakerset. Hij kon er ook erg goed en leuk over vertellen, speelde ook fantastische demo's. Ik ben ervan overtuigd dat zijn packs absoluut de moeite waard zijn. Als ik een Kemper had zou ik ze direct kopen want voor het geld hoef je het niet te laten.

Vervolgens luisterde ik dezelfde presets over een friedman monitor in een test hokje en toen klonk het allemaal anders, de chemie was gewoon een beetje weg. Als ik kritisch ben dan ligt dat deels aan de ruimte en de type monitor maar niet in de minste mate aan het feit dat ik ook een eigen stijl/sound heb waardoor mogelijk eerder goed gedemonstreerde presets misschien helemaal niet zo goed bij mij passen.

Het voordeel van de Kemper t.o.v. mijn AX8 is dat je erg veel goede basis presets heb m.b.v. een professioneel pack. Het leuke van mijn AX8 vind ik dan weer dat je een exacte recording van bijv. een 59 SL100 Marshall met GM20 cabinet toch wel goed vanaf scratch kunt nabootsen. Gevoelsmatig ben ik voor mezelf dan nog wat directer met een amp bezig i.p.v een preset. Maar datzelfde zal waarschijnlijk ook goed of misschien nog wel beter kunnen met een Kemper ;-)

Pter
4 juli 2020, 18:29
Je kunt bij de Ax8 toch ook de nodige presets/packs krijgen, bv Austin Buddy's naked amp packs?

tnijland
4 juli 2020, 23:11
Je kunt bij de Ax8 toch ook de nodige presets/packs krijgen, bv Austin Buddy's naked amp packs?

Ik heb er even naar geluisterd maar heb persoonlijk het gevoel dat o.a de BM Kemper packs wel iets professioneler zijn. Maar het is wel goed om te zien dat er voor Fractal Audio ook wat meer pro-gitaristen bezig zijn met het maken van betere presets.

Pter
5 juli 2020, 11:31
Dat is één pack als voorbeeld, er is nog een hoop meer te krijgen voor je Ax8.
https://forum.fractalaudio.com/forums/ax8-preset-exchange.94/

D3nnis
5 juli 2020, 13:45
Vervolgens luisterde ik dezelfde presets over een friedman monitor in een test hokje en toen klonk het allemaal anders, de chemie was gewoon een beetje weg.

Ja, dat vind ik ook een groot nadeel, maar met een conventionele setup heb je dat ook wel natuurlijk.
Zo valt "flat response" in FRFR dus per definitie nogal tegen :)

Da Vinci
10 juli 2020, 13:48
Nieuwe Bert Meulendijk profiles als free download:
https://www.kemper-amps.com/downloads/10/Rig-Packs?fbclid=IwAR2j7rI1PRVv83LfD1m-0E6BzECPM1o3YJTwEK-2sbebUIdNzAYlgJrlxsM

Da Vinci
10 juli 2020, 13:49
Misschien een domme vraag trouwens, maar dat hele gebeuren omtrent betaalde profiles lijkt me redelijk gevoelig voor misbruik toch? In die zin dat je je gekochte profiles op zoveel Kempers kan zetten als je wil, of is dat niet zo?

AoDf
10 juli 2020, 18:26
Lijkt me wel, zullen wel gewoon bestanden zijn. Zelfde met (betaalde) speakerkast ir's, ik heb er een paar. Die bestanden zijn gewoon te delen met anderen.

Chocola
10 juli 2020, 23:19
Ja, dat zijn gewoon bestanden die je kunt delen (licentievoorwaarden e.d. even negerende natuurlijk). Er zijn ook zat plekken waar je deze bestanden in grote getale kunt vinden. Maar dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel netjes om te betalen voor iets wat je gebruikt en waar een ander tijd in heeft gestopt. In de Kemper community zijn echter wel mensen die eerst een pack downloaden om het te proberen voordat ze het aanschaffen. Dat vind ik nog niet zo gek :).

tnijland
15 juli 2020, 22:58
Na de tests met mijn AX8 en de Kemper ben ik nog een beetje aan het experimenteren geslagen met alternatieve oplossingen. Heb dus voor de grap een Torpedo Cab-M besteld en deze uitgeprobeerd i.c.m. een Egnater M4 4 kanaals buizen preamp met Twin/Deluxe, Rectifier, Vox en Marshall SL modules.

De eerste indruk van de Torpedo Cab-M was eigenlijk helemaal niet zo goed. Mijn AX8 modeler klonk veel opener en directer. De ingebouwde preamp heb ik vrijwel niet gebruikt omdat ik het met mijn eigen preamps wil testen. De Cab-M had een aantal factory presets die mijn preamp helaas geen goed deden.

Maar na het tweaken van instellingen kwam er een ander beeld naar voren. Het blijkt dat de parameters van de Torpedo Cab enorm veel invloed op de sound hebben. Na enige tijd was ik in staat om de dynamiek van de buizen voorversterker wat beter te vangen en ook daarbij viel op dat er per preamp relatief veel aanpassingen nodig zijn om de sound goed/beter te maken dan mijn modeler.

De volgorde die ik heb genomen bestaat uit het kiezen van een buizen preamp uit de Egnater (bijv. de Fender Deluxe). Daarna scrollen door de lijst van speaker cabinets en vervolgens flink experimenteren met de 2 microfoons (vooral type en positie maken echt een enorm verschil). Daarna kies ik een passende eindversterker (SE 6L6 Triode in dit specifieke geval, ook hier veel variatie in de geluidsbeleving en het totale karakter) en tune ik de bijbehorende parameters naar smaak. Uiteindelijk mix ik het geheel af m.b.v. de equalizer.

Wat mij opviel is dat er best goede maar ook verschrikkelijk slechte resultaten zijn te behalen vanwege de enorme invloed van de parameters. Als het goed uitpakt, lijkt het geheel over mijn mengtafel (HK Audio) iets dichter bij mijn buizenversterker beleving (ik heb er 5 ter referentie) te komen dan mijn AX8 die wat droger klinkt. Er lijkt meer dynamiek in de sound qua beleving en ik hoor gevoelsmatig minder compressie. Disclaimer, niet iedere preamp gaf een geslaagd resultaat. De weg er naar toe was helaas niet eenvoudig maar na een volle dag uitproberen lijken er wel werkbare oplossingen te komen. Ook zou ik misschien wat professionele IR files moeten installeren want ik ben uitgegaan van de stock IRs.

Ik doe dit trouwens gewoon vanwege sounddesign als hobby en niet om iets als beter/slechter te vergelijken (ik gebruik mijn ervaringen met de AX8 modeler dus meer als eigen referentiepunt). Verder is het leuk om kennis te delen met mede forumleden. Zo wil ik ook nog een keertje een goede buizen amp i.c.m. een load box en IR loader uitproberen ;-)

SloeGin
2 augustus 2020, 08:53
Heeft iemand van jullie al ervaring met de Kemper Kabinet?
Voor diegene die niet weten wat het is :) :

https://www.kemper-amps.com/kabinet-kone

Da Vinci
4 augustus 2020, 11:14
Nope, wil ik wel gaan doen maar nu nog geen gelegenheid gehad. Speel overigens al jaren niet meer met een cabinet, maar kan me indenken dat het we prettig is om de Kemper in te stellen. Mijn huidige actieve Electro-Voice is dat iig niet, maar ik verwacht volgende week ook een paar studiomonitoren binnen te krijgen die wellicht een wat beter resultaat geven.

guitarkid2
11 augustus 2020, 14:18
Zit er aan te denken zo'n stage ding te scoren maar heb geen zin om te veel uit te geven aan profiles die ik toch niet gebruik
Dus zou iemand me een linkie kunnen pm met sites waar ik profiles kan downloaden die ik wat langer kan tetsen ?
Bv dank :)

Semi legale post of zo

D3nnis
11 augustus 2020, 14:22
De Rig Exchange zit vol met gratis profiles. Wel veel bagger, maar ook prima spul.
Verder heeft Tone Junkie wel eea aan prima gratis profiles.
Er is ook een gratis rig pack van Bert Meulendijk.

Met die drie kun je je al verschillende uren vermaken :)

guitarkid2
11 augustus 2020, 14:35
Ik ken ze
Maar je begrijpt wat ik bedoel :)

Da Vinci
11 augustus 2020, 17:00
Heeft iemand van jullie al ervaring met de Kemper Kabinet?
Voor diegene die niet weten wat het is :) :

https://www.kemper-amps.com/kabinet-kone

Inmiddels getest. Ik vind het een aantrekkelijk ding. Sowieso klinkt ie goed, dat is natuurlijk het belangrijkste. Maar verder is ie ook lekker licht. Ik houd wel van goed draagbare spullen maar vind die cabs van Blue guitar echt ruk. Deze lijkt qua gewicht in de buurt te komen maar zonder die verschrikkelijk 'fiss' in het hoog.

Speakerinprints maken ook wel degelijk verschil hoewel je je kan afvragen in hoeverre je dat in bandverband nog onderscheid. Je kan ook per profile aangeven of je de inprint van het profile gebruikt of er vanaf wijkt.

Little Jay
11 augustus 2020, 23:12
Damn.... ik word geloof ik oud.... ik wil gewoon een schakelaar omzetten en dan hooguit nog wat tweaken aan v/b/m/t knoppen en dan wil ik een goed geluid hebben. Tweaken aan software-parameters associeer ik totaal niet met het maken van een gitaar-sound.....

(Ok, vooruit, toegegeven, als mijn amp niet lekker klinkt moet ik op veel omslachtiger wijze allerlei hardware zaken als het circuit zelf, caps, weerstanden, buizen en in het ergste geval speakers gaan vervangen. Dus ik snap best wel de waarde van zo’n Kemper..... maar ik ben er nog niet klaar voor!)

(Sorry voor deze verder nutteloze bijdrage aan dit topic)

Erik de Perik
11 augustus 2020, 23:35
Ik snap wat je bedoelt. Heb jaren lang altijd het nieuwste van het nieuwste uitgetest en vaak ook gebruikt tot....... ik er mee opgehouden ben :D
Wil je een andere sound....? Dan pak je een andere gitaar en/of leer hoe je setup werkt.

dml
12 augustus 2020, 09:14
Ik ken ze
Maar je begrijpt wat ik bedoel :)

De gratis packs op de Kemper-site, dus NIET die 10 miljoen miljard losse profiles, zijn ook dik in orde.

Da Vinci
14 april 2021, 10:06
Voor de liefhebber;
De actieve versie van de Kemper kab is nu beschikbaar. Zelf heb ik een powerrack dus voor mij niet direct relevant, hoewel de overstap op de stage wel weer een element uit mijn setup haalt en daarmee toch naar me lonkt.

Enniewee; vooral de ingebouwde stand zou voor mij goed van pas komen voor thuis dus hoop dat die ook op de passive Kab komt.

https://www.kemper-amps.com/kabinet-kone

https://www.kemper-amps.com/images/products/kemper-power-kabinet_gallery_front_1200.jpg?v5

https://www.kemper-amps.com/images/products/kemper-power-kabinet_gallery_side-left_1200.jpg?v5

munkie
16 april 2021, 16:25
200W klasse D, zou dat bruikbaar zijn thuis? Ik heb mijn Boss Katana top op 0,5 W...

Erik de Perik
16 april 2021, 18:21
Als je de buizenvervorming van die transistorbak wil gebruiken....

munkie
29 april 2021, 14:48
https://www.youtube.com/watch?v=Kh106fL7Qvc

Video review van de nieuwe Kemper Cab met ingebouwde eindtrap. Zit er aan te denken. Heeft iemand hem al?