PDA

View Full Version : Kemper profiling



Pagina's : 1 2 [3] 4

D3nnis
6 juni 2018, 10:09
Ik dacht dat een Kemper niet bedoeld is om op een traditionele gitaarbox aan te sluiten maar op een fullrange.Ligt eraan, voor de ultieme flexibiliteit wellicht niet, maar wat mij betreft staat gitaarspelen via een FRFR ver af van hoe ik wil gitaarspelen; het voelt gewoon anders, zonder daar een waardeoordeel aan te willen hangen.
En voor het vergelijk vond ik het ook wel zo eerlijk om een amp profile van een specifieke amp te vergelijken en daarbij de cabinet invloed min of meer uit te schakelen.


Punt is, toen ik voor het eerst een Soldano SLO hoorde dacht ik "wauw". Toen ik voor het eerst over een diezel herbert speelde dacht ik "wauw". Toen ik voor het eerst een mesa roadking 2 testte dacht ik "wauw", en idem met de h&k triamp, brunetti mercury, en vele anderen.
Met de Kemper als "amp in the room" kom ik niet veel verder dan "wauw, goed gedaan voor modelling" met een algemene indruk als "geinug, en lekker licht, geen gezeik", maar niet het gevoel dat ik mijn ontlasting direct laat lopen door de sound, op eoa manier.

Fusion
6 juni 2018, 11:10
Ik weet t YouTube compressie, opnemen, smaak blabla, maar van de vele (toegegeven veelal op metal toegespitste) vergelijkingen tussen kale amps en kale modelleren, krijg ik niet de indruk dat de laatste niet in de buurt komt of het zelfs maar net niet is. Het feit dat veel artiesten die ik niet alleen qua spel maar ook qua sound hoog heb zitten overstappen zegt ook wel wat.

Maar goed. Uiteindelijk toch wel weer smaak blabla doe vooral wat je zelf prettig vindt klinken.

Philippe
6 juni 2018, 11:16
Toch valt het me op dat veel mensen het hebben over fysieke vergelijkingen. Als je een SLO naast een Kemper met SLO profile zet ga je echt wel een verschil horen. Of de Kemper beter of slechter klinkt is dan een tweede.

Ik vraag me echter af, als iemand de guts van de Kemper in een SLO zou stoppen en tegen jou zegt dat het een Soldano of je hieraan, spelenderwijs, zou twijfelen en denkt "hmm..klinkt toch verdacht veel als een digitale rip off". Bij wijze van dan he...

D3nnis
6 juni 2018, 11:31
Je hoort mij niet zeggen dat een Kemper digitaal klinkt.
Hij klinkt gewoon prima, maar in een direct vergelijk laat ie het afweten, simpel.
Bouw hem in een SLO headshell, en zet er een echte SLO naast, ik durf het wel aan.

Dat er veel pro's overstappen lijkt me duidelijk. Als gitaarspeel-bv is er veel meer dan alleen "je soundje" om rekening mee te houden, bijvoorbeeld vervoerskosten, betrouwbaarheid / onderhoudskosten.

Kojk, ik ben fan van Alex Skolnick. Waarschijnlijk als een van de weinigen nog, maar ik houd gewoon van hoe hij speelt. Gebruikt in europa e.d. Kemper....maar als hij in de USA speelt staan er gewoon budda amps te blazen, zal ook niet voor niks zijn.

Als je IEM gebruikt, kan ik me voorstellen dat het nog makkelijker is om op volledig modelling over te stappen.

Overigens vind ik het amps "nadoen" geen pre. Ik zou liever een digitale amp zien die gewoon zichzelf is, dan komt het vooral op smaak aan, en ben he (of in ieder geval ik) veel minder geneigd om direct te vergelijken.
Want als een modeller predikt de SLO sound te herbergen, dan is dat voor mij een reden om dat ook als zodanig dan maar te proberen.

Wat ik wel grappig vind, als ik met andere buizenamp gebruikers praat, en ik zou bijvoorbeeld aangeven dat ik mijn mesa roadster lekkerder vind klinken dan de marshall jvm van diegene (gebeurt nooit maar stel), dan heb je óf een "ja dat kan" óf een discussie over smaak of weet ik het, en mensen die uitsluitend modellers gebruiken schieten bijna altijd in de verdediging.
Zal wel hetzelfde zijn als de chopper versus de buikschuiverclub.

Rwin
6 juni 2018, 14:18
Ik brnnzelf meer van deze variant waarbij ik het niet meer hoor, net zoals echte tone puristen:
https://youtu.be/INJ_H5PiuTE

Maar iedereen mag zelf bepalen waar ie op speelt natuurlijk. Dat staat los van hoe en of je verschil hoort. Ik hoor ook verschil tussen 2 dezelfde buizenamps. Maar ik vindt ze beide of lekker of niet lekker klinken. Je houdt van een bepaalde Sound of niet.

D3nnis
6 juni 2018, 14:26
Ik hoor ook verschil tussen 2 dezelfde buizenamps.

Dat is ook zeker waar!

Het nadeel (nou ja...) van Kemper is dat het direct uitnodigt tot vergelijken (of in ieder geval, mij direct uitnodigt tot vergelijken). Moeten ze niet doen.
Of ik moet het niet doen....maar ja, als ze SLO op die display laten zien, wat moet ik dan ;)
Met een axe fx heb je wat meer mogelijkheden tot "gewoon een sound maken die gaaf is", zoals ik het nu bekijk.
Ik hoop dat de toekomst van de modellers die kant op blijft gaan, ipv nadoen wat er al is.

Er zijn mensen die best een erg goed geluid uit die doosjes krijgen, maar ik heb er geen geduld, en blijkbaar ook geen gehoor voor, want ik krijg het simpelweg niet voor elkaar.

D3nnis
6 juni 2018, 14:36
Wat dat betreft is het eigenlijk best krom. Met nieuwe digitale techniek proberen die oude techniek van de elementen proberen te shapen en versterken.
Wat dat betreft was line 6 wel lekker bezig, met variax plus vetta en zo.
Maar veel meer clubs die dat integraal aanpakken zijn er denk ik niet?
Is natuurlijk ook een gigantisch risico voor zo'n club ook, maar tóch denk ik dat de toekomst in die hoek zit, om de hele keten optimaal te kunnen gebruiken.

arjanb01
6 juni 2018, 14:55
Dat is ook zeker waar!

Het nadeel (nou ja...) van Kemper is dat het direct uitnodigt tot vergelijken (of in ieder geval, mij direct uitnodigt tot vergelijken). Moeten ze niet doen.
Of ik moet het niet doen....maar ja, als ze SLO op die display laten zien, wat moet ik dan ;)
Met een axe fx heb je wat meer mogelijkheden tot "gewoon een sound maken die gaaf is", zoals ik het nu bekijk.
Ik hoop dat de toekomst van de modellers die kant op blijft gaan, ipv nadoen wat er al is.

Er zijn mensen die best een erg goed geluid uit die doosjes krijgen, maar ik heb er geen geduld, en blijkbaar ook geen gehoor voor, want ik krijg het simpelweg niet voor elkaar.

Ik denk dat de voornaamste reden zit in het vergelijken van een Kemper en een buizenbak met elkaar de prijs.
Een powered Kemper is 2,5k, voor dat geld heb je ook een high end buizenamp, 3 kanaals, die ook veelzijdig is.
De beslissing is dan aan de gitarist wat hij kiest. Ik besteed liever dan mn geld aan een buizenbak die 3 goeie sounds heeft (indien 3 kanaals) dan een Kemper die de boel nog steeds benadert.
Ik heb vorig jaar in een oefenruimte gestaan met iemand die een Kemper bespeelde en iedereen vond het geluid van mn buizencombo voller, beter matchen in de band mix en gewoon mooier klinken.
Ook de geluidsman was blij dat ik,nadat die invaller voor mij ingevallen had tijdens 1 gig, weer terug van vakantie was zo blij was hij met mn simpele buizen set. Ook binnen 5 minuten opgebouwd en gemicd en werkt voor mij simpelweg het beste.
Maar ja....ieder zn ding.

tnijland
6 juni 2018, 19:00
Ik heb behoorlijk ervaring opgedaan omdat ik een AX8 al een jaartje in mijn bezit heb. Nogmaals, Kemper, Axe-Fx etc. zijn allemaal heel erg handig en opgenomen via microfoon geloof ik meteen dat je het verschil of nauwelijks hoort. De AX8 is echt een zwitsers zakmes qua schakelgemak. Ik heb dus bewondering voor dit soort producten dat het leven eenvoudig maakt voor bijvoorbeeld recording en live via PA. Let wel dat de geluidsman verantwoordelijk is voor een goed zaalgeluid met alle instrumenten in balans.

Qua sound zijn ze dus prima maar het probleem zit er in dat de meeste gitaristen (incl. mezelf) hun favoriete buizen amp inc. cabinet sound als referentie gebruiken en niet de met microfoon opgenomen versie daarvan. En daar is de vergelijking dus scheef want rechtreeks luisteren naar een cabinet is heel wat anders dan de platgeslagen microfoon versie... Appels en peren ;-)

Fusion
6 juni 2018, 20:54
Daar zit ook wat in. De meeste IRs (zowel los te verkrijgen alsmede ingebakken in dit soort apparaten) hebben naast de response van de cab ook (logischerwijs) die van de microfoon waarmee het opgenomen is.

tnijland
6 juni 2018, 22:15
Daar zit ook wat in. De meeste IRs (zowel los te verkrijgen alsmede ingebakken in dit soort apparaten) hebben naast de response van de cab ook (logischerwijs) die van de microfoon waarmee het opgenomen is.

Juist, en als je dan ook nog meeneemt dat iedereen een andere gitaar heeft met verschillende elementen dan kan ik mezelf wel voorstellen dat het modeling veel meer tweaken vraagt om het geluid naar smaak in te stellen. Bij een Kemper is het dus wel een kwestie van de juiste presets opzoeken omdat er veel verschillende varianten kunnen zijn.

dml
7 juni 2018, 11:03
Ik denk dat de voornaamste reden zit in het vergelijken van een Kemper en een buizenbak met elkaar de prijs.
Een powered Kemper is 2,5k, voor dat geld heb je ook een high end buizenamp, 3 kanaals, die ook veelzijdig is.


Een vergelijking die kant nog wal raakt.

Net zoiets als:
Een powered Kemper Toaster kost 2,5K maar een échte toaster kost max. € 25,- en daar kan ik wél brood mee roosteren.

groovieguitarguus
8 juni 2018, 09:57
Qua sound zijn ze dus prima maar het probleem zit er in dat de meeste gitaristen (incl. mezelf) hun favoriete buizen amp inc. cabinet sound als referentie gebruiken en niet de met microfoon opgenomen versie daarvan. En daar is de vergelijking dus scheef want rechtreeks luisteren naar een cabinet is heel wat anders dan de platgeslagen microfoon versie... Appels en peren ;-)

Ik denk dat dit ook de belangrijkste Bottleneck is...

- Een brullende buizenbak is super-lekker, maar binnen het 'bandgeweld' een DB wedstrijd. En idd hoe is de sound beleving 'on-stage' en hoe komt dit over in de 'zaal'.
- Ik heb zelf de Non-Powered versie. Als ik een optreden heb waar ik niet zeker ben van geluidsbedrijf, neem ik mijn buizenbak mee en prik de Kemper in op de Return van de Effect-loop... dan heb ik ook echt een top podium sound!
(Ik begrijp ook niet waarom de Powered versie mono is?)

Al verschillende keren mijn Kemper op deze manier gespeeld... diverse keren al bewondering over de 'vette' sound!

In zo'n geval dus een 'ouderwetse' feel en beleving op het podium en een goeie sound naar PA (In Ear)

D3nnis
8 juni 2018, 17:04
Ik heb er ook weleens aan gedacht om een Kemper eens te combineren met m'n 2x100W buizenpoweramp, met 2 4x12's, en de Kemper dan alleen als "preamp modeller" te gebruiken, ben wel benieuwd hoe dat uitpakt. Punt is alleen dat dat dan eigenlijk geen meerwaarde meer heeft ten opzichte van gewoon een buizenpreamp gebruiken (behalve dan als je 10 verschillende basissounds nodig hebt of zo).

dml
9 juni 2018, 08:53
Ik heb er ook weleens aan gedacht om een Kemper eens te combineren met m'n 2x100W buizenpoweramp, met 2 4x12's, en de Kemper dan alleen als "preamp modeller" te gebruiken, ben wel benieuwd hoe dat uitpakt. Punt is alleen dat dat dan eigenlijk geen meerwaarde meer heeft ten opzichte van gewoon een buizenpreamp gebruiken (behalve dan als je 10 verschillende basissounds nodig hebt of zo).

Stel je hebt genoeg aan drie basissounds, maar laten dat nou net Vox clean, Fender drive en Peveay 5150 gain zijn, welke buizenpreamp ga jij dan gebruiken?

D3nnis
9 juni 2018, 09:00
Zelf heb ik die specifieke combinatie nooit nodig (gehad), dusse...goede vraag, waar ik geen antwoord op heb!

dml
9 juni 2018, 09:08
Zelf heb ik die specifieke combinatie nooit nodig (gehad), dusse...goede vraag, waar ik geen antwoord op heb!

Spijker op z'n kop. Jij hebt die specifieke combi niet nodig maar er zijn zat gitaristen die het wel handig vinden om die combi binnen handbereik te hebben, ingebakken in een compact apparaat, met tig goede effecten, enz. enz. enz. enz.
Heb het al wel eerder aangegeven, dat je de Kemper niet meer weg kan denken uit menig (prof) studio en live bij menig (prof) gitarist, geeft denk ik wel aan dat het een succesnummer is, ook al is het voor jou geen oplossing.

Kleine zijstraat: grappig om te zien dat "oude" Axe FX modellen voor minder dan 1/3 van de nieuwprijs op marktplaats verschijnen terwijl een Kemper tot nog toe zijn waarde prima behoudt.

D3nnis
9 juni 2018, 09:21
Dat is inderdaad opvallend; ik vind ze tweedehands zelfs onrealistisch duur. Dat wil zeggen, dat ik dan net zo lief een nieuwe zou kopen.

Maar op het moment dat je een Kemper (of eender welk ding) gaat combineren met buizeneindtrappen, meerdere cabinets, etc, is het argument draagbaar niet meer echt van toepassing.

En ik vraag me af of echte puristen, die echt specifiek "die" vox, fender en 5150 sound willen, dit vinden in Kemper?
Voor mensen die gewoon een goede clean, crunch, drive, gain sound willen, zoals ik, kun je je prima redden met een meerkanaals buizenpreamp.
Ook omdat ik reeds prima fx units in bezit heb, dus deels is (in ieder geval mijn setup) het toch een soort van historie; ik vervang niet waar ik tevreden over ben (en wat éindelijk werkt).
Maar ik kan me zeer goed voorstellen dat dat voor anderen anders is hoor.
Toen ik het zoveelste rondje switchers, iso trafo's, splitters, mixers aan het doen was heb ik me ook wel vaker afgevraagd of dit allemaal wel slim en de moeite waard was :)

dml
9 juni 2018, 09:49
Ik denk dat het gros van de Kemper-geïnteresseerden ook niet voor een Kemper gaat kiezen om deze op de conventionele manier aan te sluiten, want dan ga je het initiële doel van de Kemper voorbij.

Wat mij betreft nemen echte puristen het woord modeler niet eens in de mond. Als je purist bent ga je voor 100%, niet voor 95%.

Btw, Positive Grid Bias Head incoming!!

D3nnis
9 juni 2018, 09:57
Ik denk dat het gros van de Kemper-geïnteresseerden ook niet voor een Kemper gaat kiezen om deze op de conventionele manier aan te sluiten, want dan ga je het initiële doel van de Kemper voorbij.


Dat is zeker waar, je mist dan uiteraard de helft van de functionaliteit van de Kemper.

Zoals al gezegd, ik heb de powered kemper redelijk getest als "amp in the room", en dat valt mi tegen tov een echte amp. Ik heb echter nog nooit de Kemper over een (buizen)eindtrap getest; moet ik toch eens doen, ben wel benieuwd.

groovieguitarguus
9 juni 2018, 11:40
- Gisteren opgetreden waar volume een 'ding' was. Alleen Kemper mee... prima sound in 'de zaal' (groot café)
- Als ik de Kemper in combi met mijn buizenamp gebruik, gaat de Kemper altijd rechtstreeks de mix in. Amp is dan echt voor de podium feel.
- Ik speel in een coverband met breed repertoire... van Chic / Toto / Anouk / Blof / U2 / Coldplay... zeker voor de laatste 2 gebruik ik de super gave fancy delays die in de Kemper zitten... voor mij nogmaals.... een super apparaat...

Vanavond weer richting 'Guttecoven - Midden Limburg' - 'Knallen op het Dorpsplein' ;-)

gr. Guus

telerocker
9 juni 2018, 19:40
- Gisteren opgetreden waar volume een 'ding' was. Alleen Kemper mee... prima sound in 'de zaal' (groot café)
- Als ik de Kemper in combi met mijn buizenamp gebruik, gaat de Kemper altijd rechtstreeks de mix in. Amp is dan echt voor de podium feel.
- Ik speel in een coverband met breed repertoire... van Chic / Toto / Anouk / Blof / U2 / Coldplay... zeker voor de laatste 2 gebruik ik de super gave fancy delays die in de Kemper zitten... voor mij nogmaals.... een super apparaat...

Vanavond weer richting 'Guttecoven - Midden Limburg' - 'Knallen op het Dorpsplein' ;-)

gr. Guus

De een kan niet zonder tubeamp, de ander doet het met een Kemper en is crazyhappy. Er leiden verschillende wegen naar Rome.

groovieguitarguus
10 juni 2018, 17:34
De een kan niet zonder tubeamp, de ander doet het met een Kemper en is crazyhappy. Er leiden verschillende wegen naar Rome.

Het gaat in dit Topic... en ook in andere Topics over... voorbeeld:

Topic Appeltaart bakken:

Vervolgens gaan Kwarktaart Addicts hier op 'los'...

Dat is regelmatig niet erg constructief ;-)

Misery Signals
19 juli 2018, 11:31
Kemper is en blijft absoluut geweldig voor in de studio. Live heb ik hem een paar keer bezig gehoord, zowel over een Matrix als door de PA en een tube amp vind ik live toch nét iets beter klinken qua lampen"druk" en harmonics.
Maar... Geen leek die dat hoort. En de flexibiliteit van een Kemper is fantastisch.

Ik heb mijn Kemper vorige maand verkocht (na 3 jaar voor 200 Euro minder dan ik hem zelf nieuw kocht haha). Ik blijf wel met mijn lampenheads en iso-cab aan de slag.

MS

D3nnis
19 juli 2018, 13:06
Ik heb mijn Kemper vorige maand verkocht (na 3 jaar voor 200 Euro minder dan ik hem zelf nieuw kocht haha). Ik blijf wel met mijn lampenheads en iso-cab aan de slag.

MS

Interessant, volgens mij was juist jij nogal fanatiek pro kemper, en juist degene die van plan was (een aantal) amps weg te doen ivm de kemper.

Ik vind het onbegrijpelijk dat die dingen tweedehands voor zo veel geld weg gaan. Voor de €200,- meer een nieuwe hebben, op een bedrag van 1,5k, ging ik niet tweedehands lopen tobben, maar gezien de prijzen denken anderen daar anders over.

Misery Signals
19 juli 2018, 13:26
Ik vond hem heel goed ja IN DE STUDIO... Ik speel nauwelijks tot niet meer, want steek mijn tijd vooral in fotografie nu. En aangezien ik de laatste tijd voor een berg poen aan fotospullen bij heb gekocht kon er best één item vertrekken, dus dat werd uiteindelijk de Kemper.

Wat de doorslag gaf was dat ik itt op al die dure amps nauwelijks verlies zou maken. Echt man, ik heb die indertijd 1400 betaald voor een non-powered rack versie (was toen een promotie bij Bax), ik vroeg 1200 en op één dag tijd hadden er zich 15 kandidaten gemeld. De Kemper werd dan ook afgeleverd in de doos en met alle spullen bij, niet van nieuw te onderscheiden én met hopen profiles van mijn versterkers erop ;)
Ik zie dat hij nu 1700 kost, dus ik snap de mensen wel die voor 500 minder gaan.

MS

MarkS
29 juli 2018, 15:53
Strymons idem toch? Vragen ze ook de hoofdprijs en voor..

Ik vind het onbegrijpelijk dat die dingen tweedehands voor zo veel geld weg gaan. Voor de €200,- meer een nieuwe hebben, op een bedrag van 1,5k, ging ik niet tweedehands lopen tobben, maar gezien de prijzen denken anderen daar anders over.

D3nnis
29 juli 2018, 19:08
Strymons idem toch? Vragen ze ook de hoofdprijs en voor..Die heb ik nooit tweedehands gechecked eigenlijk, dus het zal zo zijn.

dorrus
8 augustus 2018, 12:00
Vraag en aanbod, daar gaat het om, Ik ga persoonlijk ook een paar honderd euro meer voor een nieuwe.
Maar de Kempers zijn erg gewild en schrijven dus nog steeds erg weinig af, in tegenstelling tot wat veel kenners vijf jaar geleden op dit forum schreven. Weet je wat snel afschrijft? een goede buizenversterker, Ik heb mijn xTC Anniversary voor de helft vd nieuwprijs weg moeten doen, en hetzelfde voor de Shiva Anniversary ( goede amp btw ) Alles schrijft als een gek af wannneer de markt verzadigd is en het aanbod groter dan de vraag.
Op dit moment zijn er dus veel meer versterkers dan gitaristen, hetzelfde geldt voor gitaren," het topic ;Toon hier je collectie ' zegt al genoeg.
Over een jaar of tien, als de kemper markt verzadigd zal zijn zullen die prijzen tenslotte ook gaan dalen.
Maar dan nog, er zit aan materiaal gezien niet zoveel in dus het meeste geld zal wel in de research zitten? dus halveren ze tegen die tijd de nieuwprijs en begint het spelletje van voor af aan.
Kort samengevat: een buizenversterker is ook geen goede investering (of je moet er een voor 'n habbekrats gebruikt kunnen kopen en veel geduld gaan hebben, Misschien stijgt de waarde dan over 40 jaar wanneer elke buizenversterker een oldtimer is geworden zoals nu de jukeboxen ;);)
Let wel, Ik zeg hiermee niet dat een Kemper beter is, maar de laatste 5 jaar wel een van de meest waardevaste versterkers, zeker in vergelijk met 'nieuwe' conventionele buizenversterkers.

dorrus
8 augustus 2018, 12:06
ps:
Waarom verkoopt Bax-shop geen Kempers meer? Is dat bij iemand bekend?

Philippe
8 augustus 2018, 13:33
Heb ook het gevoel dat Kemper bewust niet al teveel produceert om juist die verzadiging tegen te gaan en de vraag hoog te houden.
Nieuw zijn die krengen ook zeer beperkt leverbaar buiten de Thomann's en Musicstore's. En die hebben er zelfs vaak maar 1 of 2 op voorraad.

dml
9 augustus 2018, 20:33
Weet je wat snel afschrijft? een goede buizenversterker, Ik heb mijn xTC Anniversary voor de helft vd nieuwprijs weg moeten doen, en hetzelfde voor de Shiva Anniversary ( goede amp btw ) Alles schrijft als een gek af wannneer de markt verzadigd is en het aanbod groter dan de vraag.
.

Ik heb bij de verkoop van mijn Mesa Triple Recto set 10 jaar na aanschaf totaal € 200,- afgeschreven. Begin vorig jaar verkocht. Je gaat me niet vertellen dat de markt in 1,5 jaar tijd opeens verzadigd is.
Volgens mij moet je vooral geduld hebben. En het geluk hebben dat je Mesa’s in de “goede tijd” hebt gekocht.

Da Vinci
13 augustus 2018, 23:22
ps:
Waarom verkoopt Bax-shop geen Kempers meer? Is dat bij iemand bekend?

Geen idee. Ik heb mijn powered rack daar vorig jaar (eind juli) gekocht daar met extra korting voor 1600 euro omdat ze er toen mee stopte. Ong. net zo veel als de afschrijving op mijn Engl Powerball set 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Philippe
14 augustus 2018, 12:35
Pff jouw Kemper zou je nu met winst kunnen verkopen. Bizar...

Da Vinci
15 augustus 2018, 08:45
Ja, en toen eigenlijk ook al, al was het waarschijnlijk niet heel veel.
Weet nog wel dat ik redelijk in de markt was voor een Kemper. Naar Boekel gereden en daar een goede demo gehad van Frans. Maar 2100 euro waren ze geloof ik... Dus nog maar even een nachtje over slapen...
In principe hou ik er niet zo van om in een lokale winkel te testen (nouja, Boekel is niet veel korter rijden dan Goes...) en dan online te kopen, maar Bax was toen de laatste exemplaren aan het opruimen met korting. Stond nog één powerd rack versie en die was B-stock, dus die was mee gedaald naar 1899. Op FB zag ik toen een kortingsactie voorbij komen van ik meen 15% ofzo op het hele assortiment. Even kijken of die ook nog over de Kemper ging en ja hoor, nog bijna 300 euro eraf. Dat werd wel een erg groot verschil...
Voor € 1614,15 een compleet nieuwe Kemper in huis (want hoewel B stock kon ik afgezien van dat de doos ooit geopend is geweest zat alles nog in onbeschadigde gesealde verpakkingen) en ook daar had je destijds geen powerd versie voor op MP.

Philippe
31 oktober 2018, 13:16
Kemper besteld!! Toch maar nieuw en niet tweedehands. Hij komt omstreeks 30-11 binnen als het goed is, maar hij is het wachten waard :cooler:

Da Vinci
31 oktober 2018, 15:48
Cool :)
Wel flinke levertijd! Besteld bij Francois toevallig? Ik heb daar recent een Remote besteld en krijg nog een leverdatum, dus dan heb ik een idee ;)

D3nnis
31 oktober 2018, 17:01
een Remote besteld

Bevalt het werken met je huidige midi controller niet?

Da Vinci
31 oktober 2018, 18:43
Ja eigenlijk wel hoor. Maar ik had al even geen gear meer gekocht ;)

Maar serieus; zo’n remote biedt wat extra opties (mn morphing) en minder kabels en dat is beide wel fijn voor mijn nieuw band. Ik moet echt wat op en afbouwtijd winnen en qua geluid komt het ook allemaal wat nauwer dus maar eens proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
1 november 2018, 09:54
Ja eigenlijk wel hoor. Maar ik had al even geen gear meer gekocht ;)


Da's ook het enige echte legitieme argument. :ok:

Philippe
1 november 2018, 12:09
Cool :)
Wel flinke levertijd! Besteld bij Francois toevallig? Ik heb daar recent een Remote besteld en krijg nog een leverdatum, dus dan heb ik een idee ;)

Je hebt PM! Overigens was hij bij Guitarking op voorraad als ik de site mag geloven.. als ongeveer de enige winkel in NL en Duitsland

Philippe
1 november 2018, 12:19
Het is overigens een zwarte non-powered toaster geworden. Het doel is puur thuisgebruik met koptelefoon (i.v.m. baby). Heb de Helix ook overwogen. Prachtig product, maar de Kemper past dan toch beter bij mijn wensen waarbij realistische amp sounds absolute prio hebben. Ik gebruik verder weinig effecten (op een delay'tje en chorusje na). De effecten van de Helix schijnen wel te heerschen boven die van de Kemper, maar ik zal ze dus nauwelijks gebruiken. Ben ook meer van het plug n play en minder van het tweaken. Mocht ik nog een keer wat lucht willen verplaatsen heb ik nog twee Boogie Mark III's staan waarvan ik de poweramp kan gebruiken.

Da Vinci
1 november 2018, 15:18
Haha bij mij zijn ze nu 4 en 6 en zo lang heb ik thuis ook al niet op volume gespeeld.
Ik gebruikte de Kemper juist mn in de band en had m'n Pod HD nog aangehouden om snel even boven te spelen. Dan hoefde ik niet de Kemper mee op en neer te slepen. Maargoed, het kwaliteitsverschil heeft er toch toe geleid dat de POD verkocht is (aan iemand die 'm als midi controller voor z'n Kemper ging gebruiken) en ik nu thuis ook altijd over de Kemper speel :)

Philippe
1 november 2018, 16:06
Ik ben echt heel benieuwd. In het verleden een Line 6 Flextone II, H&K Zenamp, Yamaha DG1000 en DG130 gehad. (waarvan de Yamaha's het oudste waren maar het beste klonken). Alles destijds verkocht en overgestapt op buizenamps, die sinds dat ik met de band ben gestopt en een zoontje heb gekregen amper meer gebruikt worden. Kan niet wachten om mijn Boogies te profilen, en met koptelefoon op lekker te spelen.

Iemand trouwens nog tips voor een goede koptelefoon? Ik dacht zelf aan de alom geprezen BD DT770. Het liefste zo eerlijk mogelijk. Geen hifi "ellende". Ik zal hem puur gebruiken voor monitoring van de Kemper, en niet om muziek mee te luisteren.

Bates15
1 november 2018, 16:46
Dt770 en dt990 (Closed en open versies) AKG k712 (open) zijn prima dingen. 770 kan wat warm worden op de oortjes na lang gebruik is mijn persoonlijke ervaring.

Philippe
1 november 2018, 17:03
Heb je bij open doppen geen last van ongewenste geluiden (van plectrum tegen snaren bijv.)?

D3nnis
1 november 2018, 17:15
Als je alles kneiterhard zet niet hoor.

harrie-beton
1 november 2018, 17:31
De 770 is een gesloten en die zou ik aanbevelen - kan je uren dragen zonder problemen. Beyer maakt ook nog een bijzonder goede gesloten koptelefoon, de DT1350. Klinkt beter dan de 770 maar na 3 uur zit hij niet zo lekker meer.

telecastermaster
1 november 2018, 19:08
Blue MoFi.



http://www.youtube.com/watch?v=NaBhN7QDbWM

Da Vinci
1 november 2018, 20:33
Kan niet wachten om mijn Boogies te profilen, en met koptelefoon op lekker te spelen.



Eigen profiles heb ik nog niet, ben ik wel benieuwd na.
Trek ook meteen ff een paar profiles van die Victorys van Ron ;)

Met koptelefoon spelen vind ik qua gitaargeluid sowieso nogal consessies doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
1 november 2018, 21:21
Iemand trouwens nog tips voor een goede koptelefoon? Ik dacht zelf aan de alom geprezen BD DT770. Het liefste zo eerlijk mogelijk. Geen hifi "ellende". Ik zal hem puur gebruiken voor monitoring van de Kemper, en niet om muziek mee te luisteren.

Snap niet dat de DT770 alom geprezen worden, ook binnen het Kemper-kamp. Heb 'm een jaartje geleden besteld, ook vanwege de "goede" ervaringen en aanbevelingen op het Kemper-forum maar ik vond 'm nog duffer en vlakker klinken dan de Philips SBC-HP2000 (van twee tientjes) die ik tot dat moment jarenlang met veel plezier heb gebruikt. Dus na een half uur de DT770 weer terug de doos in en retour Bax.

Twee jaar geleden in de studio twee dagen bijna non stop de Telefunken THP29 op mijn hoofd en oren gehad, perfect geluid. Na wat zoekwerk bleek dat het ding door Direct Sound wordt gefabriceerd, type EX29. Heb er na het DT770-debakel eentje besteld en sindsdien gebruik ik 'm om al mijn sounds thuis te maken en live klinken ze dan minstens zo goed, niet tot nauwelijks nodig om patches aan te passen. Topding.

duckman
2 november 2018, 08:54
Ikzelf gebruik al jaren de KRK KNS-8400 ook met KPA. Werkt voor mij prima. Ik vond de DT770 wel ok, maar niet bijzonder.

Philippe
8 november 2018, 10:16
Oe! Oe! Ik kreeg eergisteren opeens een mailtje van Thomann dat hij verstuurd was, en vandaag wordt hij geleverd! Vraag me af hoe dat kan. Op de website staat nog steeds 1-2 weken levertijd. Ze zullen me toch geen B-stock sturen he...de boefjes.

Heb uiteindelijk toch de DT770 250ohm besteld overigens. Zijn reputatie maakte dat voor mij de safest bet. Vind ik het niks, kan hij altijd terug.

Bates15
8 november 2018, 11:26
Heb uiteindelijk toch de DT770 250ohm besteld overigens. Zijn reputatie maakte dat voor mij de safest bet. Vind ik het niks, kan hij altijd terug.

Prima keuze hoor. Ik kan me niet voorstellen dat het niet bevalt, maar smaken zullen en mogen verschillen.

Da Vinci
12 december 2018, 18:39
Oe! Oe! Ik kreeg eergisteren opeens een mailtje van Thomann dat hij verstuurd was, en vandaag wordt hij geleverd! Vraag me af hoe dat kan. Op de website staat nog steeds 1-2 weken levertijd. Ze zullen me toch geen B-stock sturen he...de boefjes.

Heb uiteindelijk toch de DT770 250ohm besteld overigens. Zijn reputatie maakte dat voor mij de safest bet. Vind ik het niks, kan hij altijd terug.

Is die unit inmiddels al binnen? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Philippe
13 december 2018, 13:56
Hij was inderdaad die week nog binnen haha. Ondertussen al een paar commerciële profiles aangeschaft, en ik ben erg onder de indruk!
Heb al geprobeerd een Direct Profile te maken van mijn Boogie Mark III, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Gaan nog wel een paar pogingen overheen voordat daar iets moois van komt heb ik het idee.

D3nnis
13 december 2018, 14:02
Heb al geprobeerd een Direct Profile te maken van mijn Boogie Mark III, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Gaan nog wel een paar pogingen overheen voordat daar iets moois van komt heb ik het idee.

Wat is een Direct Profile?

Philippe
13 december 2018, 15:43
Een profile van de pre-amp en poweramp. Dus zonder de cab.

Mijn Mark III heeft een Direct Out (of "slave"). Die geeft het signaal rechtstreeks van de speaker jack. In de Kemper "merge" ik hem dan met een willekeurige cab. Het lijkt nu alsof ik precies weet wat ik doe, maar het heeft nog niet het gewenste resultaat gegeven.

Moet ik toegeven dat ik iemand ben die pas de handleiding gaat lezen als ik er zelf écht niet uit kom, dus het ligt zeer waarschijnlijk aan mij en niet aan de Kemper hahaha.

Philippe
13 december 2018, 15:45
Mocht het lukken, zal ik hier de info plaatsen zodat je hem in Rig Exchange kan vinden.

Da Vinci
13 december 2018, 18:45
Hij was inderdaad die week nog binnen haha. Ondertussen al een paar commerciële profiles aangeschaft, en ik ben erg onder de indruk!
Heb al geprobeerd een Direct Profile te maken van mijn Boogie Mark III, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Gaan nog wel een paar pogingen overheen voordat daar iets moois van komt heb ik het idee.

Welke heb je? Heb zelf wel wat profiles uit sample packs van Tone Junkie die wel goed zijn.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fusion
13 december 2018, 18:46
Waarom laten jullie GN nooit meegenieten met wat sound samples :( Ik ben echt reuze benieuwd naar hoe zo'n unit klinkt bij de gewone gitaar man ipv de gesponsorde rock star

Da Vinci
13 december 2018, 18:49
Btw zit op die mesa al niet een speakersim op de direct out?

Ik zou denken dat je je speaker output in je Kemper moet doen via een DI.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
13 december 2018, 18:58
Nee die heeft geen speakersim. ER wordt wel gezegd dat de MK lll eindversterker het er niet mooier op maakt bij Direct Profiling.

Da Vinci
13 december 2018, 22:51
Keertje die Victory’s proberen dan maar Philippe ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
13 december 2018, 22:58
Waarom zou je je eigen versterker(s) klonen? Ik zou blij zijn met alle versterkers die ik zomaar cadeau krijg via m'n Kemper.

dml
14 december 2018, 06:28
Waarom zou je je eigen versterker(s) klonen? Ik zou blij zijn met alle versterkers die ik zomaar cadeau krijg via m'n Kemper.

Uiteindelijk is het best wel een kunst om je eigen amp goed te profilen, veel trial & error. Ik heb het op een gegeven moment wel voor elkaar gekregen, met twee mic's, een mengtafel en een buizen preampje.
De versterkers, beter gezegd profiles, die je zomaar cadeau krijgt (ondertussen meer dan 15.000 profiles of zo) zijn in de regel waardeloos. Je kan stellen dat meer dan 99% van de profiles Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is. Aan de andere kant blijft er een kleine 1% over, dan heb je het nog wel over 150 goede profiles. Toen ik een Kemper had, ben ik op een gegeven moment de library in m'n Kemper gaan opschonen, uiteindelijk bleven er nog geen 30 profiles over die mij konden bekoren. Da's natuurlijk ook nog meer dan genoeg...... Live gebruikte ik max. 5 profiles, waaronder 3 van mijzelf.

Da Vinci
15 december 2018, 10:42
Waarom zou je je eigen versterker(s) klonen?.

Ik snap de vraag, maar er zijn wel wat redenen te bedenken;
Om met koptelefoon te spelen
Om ‘m icm effecten uit de Kemper te gebruiken
Om ‘m icm andere profiles te kunnen gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
15 december 2018, 10:43
Maar er zullen van een betreffende versterker toch ook al wel (goede) profiles bestaan?

Da Vinci
16 december 2018, 13:16
Vast wel. Maar for the fun of it wil ik het ook nog wel eens een poging geven. Ook om een amp te profilen en ‘m daarna op die instellingen en dezelfde cab en ruimte te kunnen vergelijken.
Dat kan ook met een bestaande profile maar das toch anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
16 december 2018, 13:23
Daar heb je een punt.
Ik was in de veronderstelling dat er mensen zijn met veel meer en betere mogelijkheden om goede profiles te maken, dan dat (bijvoorbeeld) ik op een zolderkamertje met een en ander aan cheapass opnamezooi, zonder geluidstechnicus ervaring een amp probeer te profilen.

Zou leuk zijn als er een low budget versie zou zijn; wel profiles laden maar geen mogelijkheid deze te maken, en dan zonder effecten en zo. Lijkt me wel wat voor thuis. Maar ja, aan de andere kant, als je dat weglaat, hoeveel zou dat dan schelen op de verkoopprijs (of kostprijs + dezelfde marge). Misschien wel zeer weinig.

Philippe
17 december 2018, 09:35
Nee die heeft geen speakersim. ER wordt wel gezegd dat de MK lll eindversterker het er niet mooier op maakt bij Direct Profiling.

Hmm..die had ik nog niet gehoord. Wellicht verklaart dat het eea.

Enfin ik heb ook hele goede (commerciële) Mark IIC+ profiles en gratis Mark III profiles van Rig Exchange die waarschijnlijk veel beter zijn dan dat ik ooit zelf voor elkaar krijg. Het profilen van mijn eigen versterker is meer voor de lol, en klinkt het goed dan is het mooi meegenomen.


Welke heb je? Heb zelf wel wat profiles uit sample packs van Tone Junkie die wel goed zijn.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het is een Red Stripe wide head uit '87 en een Green Stripe hardwood combo uit '89.

Fusion
17 december 2018, 09:54
Waarom laten jullie GN nooit meegenieten met wat sound samples :( Ik ben echt reuze benieuwd naar hoe zo'n unit klinkt bij de gewone gitaar man ipv de gesponsorde rock star
Ik voel me genegerd. En genegeerd.

:(

dml
17 december 2018, 12:29
Ik voel me genegerd. En genegeerd.

:(

Ik snap het wel, maar neem het niet persoonlijk. Stel dat iemand een sample plaatst, dan zal het overgrote deel
toch wel reageren met "Ik kan duidelijk horen dat het geen echte amp is". Kan me nog goed herinneren dat ik ooit eens een snarenvergelijking postte, d'r zaten een paar draaikonten bij die het niet wilden toegeven dat ze geen verschil konden horen, en maar stug volhouden dat het verschil door "de kleur van de gitaar" kwam. Als er al een verschil waarneembaar zou zijn.

Fusion
17 december 2018, 13:42
Ik snap het wel, maar neem het niet persoonlijk. Stel dat iemand een sample plaatst, dan zal het overgrote deel
toch wel reageren met "Ik kan duidelijk horen dat het geen echte amp is". Kan me nog goed herinneren dat ik ooit eens een snarenvergelijking postte, d'r zaten een paar draaikonten bij die het niet wilden toegeven dat ze geen verschil konden horen, en maar stug volhouden dat het verschil door "de kleur van de gitaar" kwam. Als er al een verschil waarneembaar zou zijn.
Snap ik allemaal, maar t kan mij GEEN BRAD schelen of t op de/een echte amp lijkt. Ik hou van gitaar SOUNDS, ongeacht hoe dat wordt gemaakt, analoog, digitaal, whatever, en of t wel of niet ergens op lijkt. De Kemper profiling zal ongetwijfeld niet de originelen kunnen benaderen, don't care, het lijkt me een FANTASTISCH product om gave SOUNDS mee te maken.

HOOFDletters yeah! YEAH!

Philippe
17 december 2018, 15:19
Welke heb je? Heb zelf wel wat profiles uit sample packs van Tone Junkie die wel goed zijn.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik bedacht me net dat je bedoelde welke profiles ik heb, en niet welke Mesa's ;)
Even uit het blote hoofdje:
- Choptones 2C+
- Mattfig BE100
- Cililab MKIV
- Cililab 5:25
- Top Jimi Brown Sound pack

De factory profiles heb ik er bijna allemaal afgegooid, behalve de Morgan AC20, een Gilmour-achtige profile, en wat Michael Britt profiles..

Da Vinci
17 december 2018, 16:03
Van welke aanbieder?
Die factory profiles verwijderen is eigenlijk nooit in me opgekomen haha. Misschien een goed idee want er zijn er nogal wat.
Momenteel zoek ik echt nog een high gain die goede pinch harmonics geeft, tips zijn welkom :)
Die Morgan AC20 zal ik ook eens checken!

Da Vinci
17 december 2018, 16:06
Daar heb je een punt.
Ik was in de veronderstelling dat er mensen zijn met veel meer en betere mogelijkheden om goede profiles te maken, dan dat (bijvoorbeeld) ik op een zolderkamertje met een en ander aan cheapass opnamezooi, zonder geluidstechnicus ervaring een amp probeer te profilen.


Het idee van die direct profiles is (naar mijn idee) juist dat je weinig nodig hebt. Je maakt nl. geen moeilijke opnames met microfoons etc, maar stopt gewoon je gitaarkabel in de kemper (die weet dus wat het inkomende signaal is), vanuit daar naar je amp, vanuit de amp naar een DI, vanuit de DI terug naar de Kemper (en ik geloof nog een signaal naar een cab omdat die versterker z'n vermogen kwijt moet oid). Die Kemper maakt dan een momentopname van wat die versterker met je signaal doet en dat zou dus eigenlijk niet fout moeten kunnen gaan. Maar dat is het verschil tussen theorie en praktijk...

Da Vinci
17 december 2018, 16:15
Ik voel me genegerd. En genegeerd.

:(

Check ff het youtube kanaal van Paul Davids. Hij maakt instructiefilmpjes en gebruikt ook een Kemper.
Of Clemens Wenners, wel een goede gitarist (oa. Teske) maar plaatst ook wat covers die hij met een Kemper opneemt.

Philippe
17 december 2018, 16:48
Van welke aanbieder?
Die factory profiles verwijderen is eigenlijk nooit in me opgekomen haha. Misschien een goed idee want er zijn er nogal wat.
Momenteel zoek ik echt nog een high gain die goede pinch harmonics geeft, tips zijn welkom :)
Die Morgan AC20 zal ik ook eens checken!

De aanbieders zijn het eerste woord. Dus Choptones, Top Jimi, Mattfig, en Cililab. Ze hebben allen erg goede high gain profiles. Top Jimi heeft nog een Marshall profile van het gemodde exemplaar van Paul Gilbert (Lee Jackson 50 pack). Check anders ff het Kemper forum! Is erg veel info op te vinden.

Morgan AC20 is dus gratis van Rig Exchange en van gebruiker rmpacheco. Dit is clean op het randje. Hij heeft ook een AC20 profile met meer gain genaamd "AC20 more gain" ;)
Die AC20 wordt op het Kemper forum door vrijwel iedereen de hemel in geprezen, in ik moet zeggen dat je met dat ene profile vrijwel alles kan spelen. Van clean tot lead.

Philippe
17 december 2018, 16:52
Het idee van die direct profiles is (naar mijn idee) juist dat je weinig nodig hebt. Je maakt nl. geen moeilijke opnames met microfoons etc, maar stopt gewoon je gitaarkabel in de kemper (die weet dus wat het inkomende signaal is), vanuit daar naar je amp, vanuit de amp naar een DI, vanuit de DI terug naar de Kemper (en ik geloof nog een signaal naar een cab omdat die versterker z'n vermogen kwijt moet oid). Die Kemper maakt dan een momentopname van wat die versterker met je signaal doet en dat zou dus eigenlijk niet fout moeten kunnen gaan. Maar dat is het verschil tussen theorie en praktijk...

Correct. En een DI profile zou beter klinken over een poweramp, dan wanneer je van een complete profile (studio profile) de cab uitschakelt en hem dan over je poweramp gooit. In het eerste geval is je DI profile "puur", en in het laatste geval berekent de Kemper wat het DI profile zou moeten zijn en trekt hij DI en cab uit elkaar.

Godskolere wat leg ik het belabberd uit..vergeef me hiervoor maar ik ben nu eenmaal niet zo'n technicus haha.

Fusion
17 december 2018, 16:56
Check ff het youtube kanaal van Paul Davids. Hij maakt instructiefilmpjes en gebruikt ook een Kemper.
Of Clemens Wenners, wel een goede gitarist (oa. Teske) maar plaatst ook wat covers die hij met een Kemper opneemt.
Top dank u!

Da Vinci
17 december 2018, 17:24
Correct. En een DI profile zou beter klinken over een poweramp, dan wanneer je van een complete profile (studio profile) de cab uitschakelt en hem dan over je poweramp gooit. In het eerste geval is je DI profile "puur", en in het laatste geval berekent de Kemper wat het DI profile zou moeten zijn en trekt hij DI en cab uit elkaar.

Godskolere wat leg ik het belabberd uit..vergeef me hiervoor maar ik ben nu eenmaal niet zo'n technicus haha.

Valt wel mee hoor ;)
Heb overigens wel profiles op die manier gebruikt en ging prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
17 december 2018, 17:25
Top dank u!

Van waar die interesse? Niet helemaal content met de helix?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
17 december 2018, 17:41
Het idee van die direct profiles is (naar mijn idee) juist dat je weinig nodig hebt. Je maakt nl. geen moeilijke opnames met microfoons etc, maar stopt gewoon je gitaarkabel in de kemper (die weet dus wat het inkomende signaal is), vanuit daar naar je amp, vanuit de amp naar een DI, vanuit de DI terug naar de Kemper (en ik geloof nog een signaal naar een cab omdat die versterker z'n vermogen kwijt moet oid).

Dat je dit gebruikt om compleet zonder speakersim te profilen begrijp ik, maar dan moet je al een DI hebben waar je de speaker output aan kunt hangen, en nog een goede reactive load en/of speakercabinet ivm interactie tussen cabinet en poweramp?
Lijkt me alleen echt eenvoudig als je alleen een preamp wilt profilen?

Fusion
17 december 2018, 19:33
Van waar die interesse? Niet helemaal content met de helix?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Super content. Maar ken Fractal een beetje (toegegeven, de oudste versie) en ben gewoon benieuwd hoe jullie sounds klinken met de Helix. Demo filmpjes van profi muzikanten zeggen wel wat, maar zeggen ehm.... wat anders.

Da Vinci
18 december 2018, 09:07
Dat je dit gebruikt om compleet zonder speakersim te profilen begrijp ik, maar dan moet je al een DI hebben waar je de speaker output aan kunt hangen, en nog een goede reactive load en/of speakercabinet ivm interactie tussen cabinet en poweramp?
Lijkt me alleen echt eenvoudig als je alleen een preamp wilt profilen?

Volgens hullie (https://www.kemper-amps.com/forum/index.php?thread/19540-di-boxes-suitable-to-create-direct-amplifier-profiles/) kan 't gewoon met een DI600 (https://www.thomann.de/nl/behringer_ultradi_di600p.htm)van 2 tientjes

D3nnis
18 december 2018, 10:54
Verdraaid, inderdaad, zelfs de handleiding van die behringer geeft aan dat er speaker level in kan/mag.
Gaaf, dan zou ik mn eigen amps ook kopiëren ja.

Da Vinci
18 december 2018, 12:00
Kemper heeft er overigens zelf een DI voor ontwikkeld
https://shop.kempermusic.com/nl/kemper/profiler/53/profiler-di-box

Nog niet in verdiept of dat dan beter werkt of niet. Maar als het echt zo simpel is als het pretendeert te zijn is dat natuurlijk gaaf idd, maar Phillippe z'n ervaring is nog even anders ;)

Da Vinci
18 december 2018, 14:16
Nou ff een beetje aan 't lezen maar ik krijg wel zin om zo'n Kemper DI box aan te schaffen.

't is dat ik niks heb om de profilen :seriousf:

Philippe
18 december 2018, 15:06
Even langs Bax gaan en daar de hele amp inboedel profilen ;)

Philippe
18 december 2018, 15:09
Heb overigens op het Kemper forum wat andere ervaringen teruggelezen m.b.t. de Mark-versterkers en de Direct Output. Schijnbaar moet je het signaal (vanuit de Mesa) erg laag houden. 4 of lager. Ik zat volgens mij veel hoger dan dat. Van de week nog maar eens een poging wagen!

Fusion
18 december 2018, 15:53
Wat van die Paul Davids geluisterd. Lekker!

Da Vinci
18 december 2018, 16:25
Even langs Bax gaan en daar de hele amp inboedel profilen ;)

Een beetje webshop komt gratis brengen en ophalen dus dat mag 't probleem niet zijn :sssh:
Heb je nog 30 dagen de tijd ook.

Fusion
18 december 2018, 16:45
Hoe lang zou t duren voordat ze doorhebben dat je 30 amps in alfabetische volgorde achter elkaar bestelt? :D

groovieguitarguus
18 december 2018, 20:13
Heb de Kemper nu zo'n kleine 4 jaar.... nog NIET de behoefte gehad om te Profilen ;-)

De beschikbare Profiles - betaald - zijn dusdanig goed, dat ik te lui ben om zelf aan de slag te gaan.
Bert Meulendijk heeft veel erg goede profiles. Michael Britt is ook erg goed.
'Vroeger/' (voor mij dus 4 jaar terug) moest ik 't ook doen met maximaal 2 amps en wat pedalen.

Met de profiler gebruik ik voor 80% van mijn sounds maar één bank met 5 basis sounds.
D.m.v. bijtrappen wat effecten of 'Morphing' naar meer gain volume, doe ik eigenlijk alles.
Voor wat U2 / John Mayer / Super compressed '80's sounds gebruik ik een andere bank....

Voor mij een WERELD Apparaat... ;-)

Da Vinci
18 december 2018, 23:34
Zelfde hier Guus!
Paar ToneJunkie presets met morph toegevoegd m op een bank waar ik veel mee doe en een bank met wat aparte galmpjes etc. Zou niet meer anders willen (kunnen).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
22 december 2018, 10:41
Klinkt ook lekker!
https://youtu.be/hZsoU4sAQw8


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
22 december 2018, 10:51
Die cleane en crunchgeluiden kan ik wel aan wennen, maar die high gain sounds? Brrr.

Da Vinci
22 december 2018, 17:18
Door de profiles of geen plexi fan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
22 december 2018, 17:20
Gave sounds, clean, crunch en high gain👍
Top!

D3nnis
23 december 2018, 09:49
Door de profiles of geen plexi fan?


Ik weet te weinig van de originelen om de profiles überhaupt de schuld te kunnen geven, dus vermoedelijk dat laatste...kweenie...

dml
23 december 2018, 11:07
Die cleane en crunchgeluiden kan ik wel aan wennen, maar die high gain sounds? Brrr.

Same here, vind de hi gain Plexi sounds van deze demo klinken alsof er een deken over de sound zit, mis veel tophoog.

Rinze
23 december 2018, 11:09
Ik vind het wel lekker klinken. Old school Eddie sound klinkt in mijn oren erg goed. Niet dat mijn oren nog zo betrouwbaar zijn..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

munkie
28 mei 2019, 19:22
Oud draadje in een dood forum, maar toch. Niet geschoten, altijd mis.

Ik heb het hele draadje doorgelezen (echt!), maar gaat gaat alleen maar over live spelen en het eeuwige Buizen vs. Modeling gezeur. Ik neem thuis liedjes op met de Apple en een interface en doe dat direct erin zeg maar, nu met een 11rack.

Ik heb laatst de Kemper op de koptelefoon beluisterd bij TFOA (ongelooflijke winkel trouwens). Bij de betere Profiles bijv. Mike Britt was ik onder de indruk. Maar lang niet alle Profiles zijn goed.

Het was een powered Kemper, die werd op den duur knap warm. Ik koop hem dus zeker niet met power amp. Die was mono trouwens, vreemd.

Wie van jullie heeft ervaring met de Kemper IN DE STUDIO ? Waar moet je op letten?

Ik zie ze momenteel niet gebruikt. Kan een goed teken zijn na pakweg 7 jaar.

Kan je een Kemper van pakweg 5 jaar oud nog steeds up to date houden?

Er zijn goedkopere alternatieven zoals de Helix. Ik ben geen effectenman, het gaat me om de basissounds. Meningen?

D3nnis
28 mei 2019, 19:55
Houd er rekening mee dat de Kemper geen dienst doet als audio interface, zoals Helix dat wel kan, en de axe fx ook.
Ik denk niet dat dat de uiteindelijke keuze bepaalt, en misschien is het helemaal geen issue omdat je al een aparte interface gebruikt, maar toch.

Dat de powered kemper geen stereo poweramp heeft vind ik op zich niet zo raar, als je bedenkt dat het bedoeld is als eigen monitor mogelijkheid. Wil je stereo, dan zijn er talloze opties, wat minder draagbaar weliswaar (maar dat is met stereo sowieso).

dorrus
28 mei 2019, 20:20
Ik gebruik de Kemper nu 6 jaar naar volle tevredenheid, Updaten is gratis en komen zo om de twee maanden voorbij. Behalve de 19 inch versie is er dacht ik helemaal niets verandert aan de Profilers dus up to date houden gaat met een 5 jaar oude hetzelfde als met een nieuwe.

Bladerend door de vele gratis profiles kan ik me voorstellen dat er erg- erg veel tegenvallen want er zit heel wat shit tussen.
MBritt – Amp Factory en Bert Meulendijk bijv. echter zijn van een heel andere klasse (pers. mening)
Ik zou persoonlijk geen gebruikte kopen omdat de gemiddelde prijzen waarvoor ze weg gaan gewoon te dicht bij de nieuwprijs (met garantie )komen.
In de studio heb je geen powered kemper nodig
Ik zelf gebruik het powered gedeelte van de Kemper niet meer omdat ik twee active speakers gebruik in de studio en twee Yamaha DXR10 speakers op het podium, stereo via de direct en monitor uitgang.
Succes bij het maken van de juiste keuze, wat je nodig hebt om een goed geluid uit de kemper te halen is allereerst kennis van de vrijwel onbeperkte mogelijkheden van dit apparaat.
Ten tweede heb je (positief bedoeld ) een stel goede oren nodig ;)
Ik denk wel dat het makkelijker is met genoemde eigenschappen (snel) een goede sound uit een goede buizenversterker te halen dan uit de Kemper omdat je (mede door de vele mogelijkheden) maar blijft fine-tunen met de Kemper.
Ook Mark Knopfler speelt zijn huidige live tournee met Kemper Profilers, maar die zal van de aanschafprijs niet wakker hebben gelegen. John Mayer schijnt hetzelfde te doen met AxeFX materiaal, misschien ook het overwegen waard?
Succes

D3nnis
28 mei 2019, 20:30
Een powered Kemper is stereo te gebruiken door de ( zowel jack als xlr) stereo outputs -Na een update van een jaar of wat terug echter ook (na instelling van de juiste opties) via de Monitor en de Direct output, je hebt dan op het podium vanzelfsprekend twee cabs.nodig


Maar de powered kemper heeft toch nog steeds een mono poweramp?

dorrus
28 mei 2019, 20:35
Je hebt gelijk excuses.
Dom van me, ik gebruik hem inderdaad stereo op het podium op genoemde manier via twee powered DXR10 cabs.
Via de ingebouwde mono amp is en blijft hij mono:eek:
Ik heb mijn bericht aangepast.:ok:

Da Vinci
23 juli 2019, 13:26
De Kemper Profiles Stage is een feit. Een Kemper en floorboard vorm dus.

Heb zelf net een maand of drie terug een remote gekocht, als ik dit had geweten had ik misschien wel een andere keuze gemaakt.

Lijkt me best een aantrekkelijke optie namelijk, want weer wat minder sjouwen en aansluiten. Prijs is 1599, niet powered verkrijgbaar.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lcvanderhelm
27 juli 2019, 11:10
Een groot nadeel van dit floorboard is dat je nog steeds moet editen via het apparaat.
Is het nou zo moeilijk om er computer-editing software of een app bij te doen.

dml
27 juli 2019, 17:35
Een groot nadeel van dit floorboard is dat je nog steeds moet editen via het apparaat.
Is het nou zo moeilijk om er computer-editing software of een app bij te doen.

Blijkbaar redt de meerderheid van de Kemper-community zich al jaren prima zonder editor. En het gemak van een app in deze heb ik nooit begrepen, wellicht kan je dat eens toelichten.

apekop
28 juli 2019, 10:14
Ik weet niet hoe uitgebreid de Kemper is, maar een edit software maakt het allemaal een stuk sneller om te editen tov te editen op een klein display en menu diving op de hardware. Ik zou bij mijn Axe fx of Eventide H9 niet zonder kunnen. Voordeel van een app tov computer is dat je draadloos kan editen via Bluetooth. Makkelijk voor bij repetities want je hebt altijd je editor app bij op je telefoon.

gitaarmike
28 juli 2019, 12:21
Edit software komt eraan schijnt, is op Namm een keer aangekondigd. Zodra de edit software er is ga ik em halen.
Heb geen zin om aan de knoppen te gaan draaien als de eerste pod :P

herrieman
28 juli 2019, 13:47
Voor de Kemper eigenaren is deze stage-variant heel goed nieuws. Komende jaren blijft de hardware van alle Kempers voldoende krachtig om de komende jaren de software verbeteringen aan te kunnen.
Dat is in ieder geval economischer dan elke 4 of 6 jaar weer een nieuw apparaat van 2500 Euries te moeten kopen omdat de “oude “ hardware niet meer ondersteund wordt. (Ik noem even geen namen)

dml
28 juli 2019, 17:47
Ik weet niet hoe uitgebreid de Kemper is, maar een edit software maakt het allemaal een stuk sneller om te editen tov te editen op een klein display en menu diving op de hardware. Ik zou bij mijn Axe fx of Eventide H9 niet zonder kunnen. Voordeel van een app tov computer is dat je draadloos kan editen via Bluetooth. Makkelijk voor bij repetities want je hebt altijd je editor app bij op je telefoon.

Een app voor een apparaat als de H9 snap ik, je hebt immers op het scherm van je foon meer informatie en knoppen voorhanden dan de H9 fysiek biedt. Maar als je het over een Kemper hebt, zie ik het gemak van een app totaal niet.
Heb zelf een GT-1000 maar gebruik de app nooit, een 5,5" touchscreen werkt dan zeker niet sneller dan de dedicated knoppen op de GT.

D3nnis
28 juli 2019, 18:11
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat een app icm een floorunit nog niet zo'n gekke gedachte is.
Maar ja, voor de keren dat je moet editen kan ie ook wel ff op tafel...

Napoje
28 juli 2019, 19:37
Ik heb zelfs een edit app bij mijn goedkope mooer profile bakkie van 275€. Kan er dan bij zo’n premium merk geen usb editor af? Zometeen wordt dat hele kemper gebeuren links en rechts ingehaald door de rest.

guitarkid2
28 juli 2019, 22:20
Over inhalen gesproken hoe oud is de hardware van een kemper ?
8 jaar of zo ?

D3nnis
29 juli 2019, 07:47
Volgens mij wel zoiets ja. Ik heb Kemper voor het eerst geprobeerd ergens halfweg 2012, en toen was ie al even uit dacht ik.

dml
29 juli 2019, 08:30
Klopt, bijna 8 jaar. Typisch dat de criticasters het al bijna net zo lang hebben over hardware updates, nieuwe versies, editors, apps, inhalen door de concurrentie en ga zo maar door.
Feit blijft dat de KPA al 8 jaar ongewijzigd is, in nagenoeg iedere prof studio te vinden is, door vele pro's live wordt gebruikt en hij tot nog toe zeer waardevast blijft. Dan zal er toch iets goeds zijn aan dat rare ding, denk je niet?

Napoje
29 juli 2019, 08:35
Het is een prima platform maar hoe moeilijk kan het zijn een editor uit te brengen? Feit is wel dat de concurentie steeds dichterbij komt met goedkopere hardware. En op een gegeven moment is die net zo goed, goedkoper en met meer functionaliteit. Dan wou je als kemper zijnde toch dat je wat aan innovatie had gedaan.

dml
29 juli 2019, 08:44
De tijd zal het leren.
In de markt waarin KPA zich begeeft, heb je qua concurrentie alleen nog Fractal en Line6 met de Helix, met beide een totaal verschillende marktbenadering t.o.v. Kemper.

guitarkid2
29 juli 2019, 09:08
Nou meeste profi studio's hebben ook de meest goedkope soft sims in huis onder het mom wat de gitarist wil en zich goed bij voellt en je gaat het in de mix toch niet horen
Bwt bedoelde niks negatiefs met het woord "inhalen"
Bv in veel zgn geupdateted geluidskaazen zitten al zeker 10 jaar de zelfde ad/da coverters in
Was alleen nieuwsgierig

Maar ut blijft leuk als mensen zich denken te moeten verdedigen
Have fun

dml
29 juli 2019, 09:16
Nou meeste profi studio's hebben ook de meest goedkope soft sims in huis onder het mom wat de gitarist wil en zich goed bij voellt en je gaat het in de mix toch niet horen
Bwt bedoelde niks negatiefs met het woord "inhalen"
Bv in veel zgn geupdateted geluidskaazen zitten al zeker 10 jaar de zelfde ad/da coverters in
Was alleen nieuwsgierig

Maar ut blijft leuk als mensen zich denken te moeten verdedigen
Have fun

Waarvan acte ;-)

gitaarmike
29 juli 2019, 09:38
Klopt, bijna 8 jaar. Typisch dat de criticasters het al bijna net zo lang hebben over hardware updates, nieuwe versies, editors, apps, inhalen door de concurrentie en ga zo maar door.
Feit blijft dat de KPA al 8 jaar ongewijzigd is, in nagenoeg iedere prof studio te vinden is, door vele pro's live wordt gebruikt en hij tot nog toe zeer waardevast blijft. Dan zal er toch iets goeds zijn aan dat rare ding, denk je niet?

amen ..........

gitaarmike
29 juli 2019, 09:39
Het is een prima platform maar hoe moeilijk kan het zijn een editor uit te brengen? Feit is wel dat de concurentie steeds dichterbij komt met goedkopere hardware. En op een gegeven moment is die net zo goed, goedkoper en met meer functionaliteit. Dan wou je als kemper zijnde toch dat je wat aan innovatie had gedaan.

er komt een editor aan, is een keer aangekondigd op Namm.
Blijkbaar is het moeilijk om een editor uit te brengen voor het ding anders hadden ze het wel gedaan.

Ik heb nog nooit over een kemper gespeeld maar qua demo's vind ik nog steeds dat kemper by far het meest organisch klinkt voor meer vintage sounds. Axe FX klinkt ook goed, maar kemper is denk ik meer plug en play als je wat goede profiles koopt.

D3nnis
29 juli 2019, 21:35
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de bestaande profilers (zonder poweramp) nu ook goedkoper gaan worden.
Als je naar de Helix van line 6 kijkt is de rackversie zonder footswitch ook wat goedkoper dan de floorunit.
Op dit moment is de toaster of rackversie zonder remote nog €100,- duurder.
OK, de bestaande units hebben ground lift knopjes bij de outputs, en deze floorunit niet, en de floorunit heeft geen midi thru....Maar of dit reden genoeg is om de bestaande units duurder te laten zijn? Ik ben benieuwd.

Da Vinci
30 juli 2019, 11:46
De ground lifts zijn bij de Kemper Stage via het menu te regelen.
Ik gebruik ze eigenlijk nooit. Waarom heb ik die nodig?

dml
30 juli 2019, 12:08
De ground lifts zijn bij de Kemper Stage via het menu te regelen.
Ik gebruik ze eigenlijk nooit. Waarom heb ik die nodig?

Soms zijn er gelegenheden dat je last van een aardlus kan hebben met brom in je signaal tot gevolg. Even de aarde liften en je kan van het probleem af zijn.

dml
30 juli 2019, 14:14
Pfff, bijna 30 soft touch knoppen op de Kemper Stage: 1 glas bier vanuit het publiek en je hebt een dag later een leuke schoonmaakklus.

Napoje
30 juli 2019, 16:45
Pfff, bijna 30 soft touch knoppen op de Kemper Stage: 1 glas bier vanuit het publiek en je hebt een dag later een leuke schoonmaakklus.

Kippengaas ervoor!

Da Vinci
30 juli 2019, 17:00
Pfff, bijna 30 soft touch knoppen op de Kemper Stage: 1 glas bier vanuit het publiek en je hebt een dag later een leuke schoonmaakklus.

Met het aantal keren dat ik optreed is de kans groter dat ik er mijn eigen bier over laat vallen tijdens een repetitie ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
30 juli 2019, 18:50
Da's zonde, bier moet je niet morsen, met name je eigen bier niet.

arjanb01
30 juli 2019, 19:11
Ik ken het. Sta je in een feesttent, gaan er lui op de rand van het podium zitten en bier naast mn pedalboard zetten, van die halflege glazen. Geheid dat er eentje omdonderd. Na het optreden inderdaad ff met een lapje alles afnemen😬

Erik de Perik
30 juli 2019, 20:53
Kippengaas ervoor!

Begin jaren '80 achter kippengaas opgetreden, Blues Brothers waren nog steeds erg populair hier. Leuk om te doen maar bier gaat er dwars door heen.

Fusion
30 juli 2019, 21:22
https://www.youtube.com/watch?v=4kSvN1dQjxc

Erik de Perik
30 juli 2019, 22:24
Ja maar dat zijn allemaal fans...... Ion die kroeg gooide iedereen naar ons trouwens. Het was niet in Amsterdam dus wellicht wat anders.

munkie
2 augustus 2019, 14:59
Ik heb n.a.v. de Kemper Stage een kritiese post geplaatst in het Kemper forum. Werd meteen “kaltgestellt”… Kritiek dus niet gewenst.

Een maand geleden heb ik een nieuwe Kemper Toaster gekocht. Er was geen 2dehands aanbod behalve een paar fraudeurs. Dan komen ze zomaar met die Stage uit. Dan krijg je mensen die hun Toaster of Rack met FS 2dehands kwijt willen om een Stage te kopen. Ik ben duurder uit. En die mensen hadden anders gewacht tot de Stage uit kwam. Ze moeten nu hun spullen met honderden euro’s afschrijving verkopen. “Scheisse!” :(

Napoje
2 augustus 2019, 15:03
Wanneer en hoe moeten ze er dan wel met nieuwe producten uitkomen? Een jaar vantevoren aankondigen? En als ze dat dan niet halen zijn er weer andere boze mensjes op internet. Nooit goed dus.

D3nnis
2 augustus 2019, 15:10
Iets van een introductie is niet verkeerd, maar er zullen altijd mensen zijn voor wie het precies beroerd uitkomt. Als je vandaag een kemper koopt, en na de 30-dagen termijn komt de introductie, ben je ook niet blij.

Maar je kemper plus remote weg doen voor dit ding? Waarom?

Erik de Perik
2 augustus 2019, 15:43
Ik snap die frustratie wel. Op NAMM begin dit jaar laten ze wel hun editing software zien, die er nog steeds niet is maar geen woord over de Stage, dacht ik.

dml
2 augustus 2019, 15:54
Ik zette op het Kemper-forum ook een kritische noot over de IEC-socket, dat ik 'm niet stage-worthy vond. Het betreffende draadje werd snel gesloten, terwijl ik zelfs behoorlijk pro-Kemper ben.
Nope, de Kemper Stage komt er voor mij zeker niet.

D3nnis
2 augustus 2019, 16:24
Het betreffende draadje werd snel gesloten

Ik dacht dat dit juist altijd op het axe fx forum gebeurde.

dml
2 augustus 2019, 16:32
Ik dacht dat dit juist altijd op het axe fx forum gebeurde.

Dat dacht ik ook. Niets blijkt minder waar.

Da Vinci
2 augustus 2019, 19:09
Het één sluit het ander niet uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

munkie
13 augustus 2019, 09:53
Bij Bax een setje profiles van Bert Meulendijk (BM) besteld. In de digitale invoice stond een link. Die leidde tot error 404. Geen download dus. Via via een bericht naar BM gestuurd. Die reageerde meteen met een werkende download link. Ik moest nog eens 7 euro BTW betalen maar vooruit. 67 euro voor een pakketje profiles dat ik op de site van BM voor 40 had kunnen bestellen.

BM mailde nogmaals. Hij vond het l*llig dat ik 7 euro extra moest betalen en bood me een gratis extra pakketje profiles aan! Bax 2X gemaild, nix meer van gehoord.

Dus: BM profiles direct bij BM bestellen. BM: :cheerup: Bax: :(

Da Vinci
13 augustus 2019, 11:54
Dat zou ik sowieso doen :)

Heb je meerdere profiles gekocht in het verleden? Ben benieuwd welke je goed vindt en waarom.

Gek genoeg ben ik al een jaar of twee tevreden Kemper gebruiker, maar ik haal er nog niet het maximale uit. Thuis lukt het me niet om echt eens goed aan mijn geluiden te werken door verschillende omstandigheden.
Tijdens repetities ook niet, dan plug ik alles in en speel ik IEM verder. Geluid gaat daar over een (net niet ideaal) FOH setje waardoor het ook niet echt representatief is.

Als ik dan eens bij andere over een Kemper speel denk ik altijd, wow, ik kan echt nog veel verbetering behalen!

Mijn Suhr gekocht bij iemand die had z'n Kemper eigenlijk grotendeels ingesteld met het 3p CSR pack van Michael Britt. Praktisch geen aanpassingen gedaan en versterkt door een zelfbouw speakercab en dat klonk echt te gek.

munkie
13 augustus 2019, 19:16
Mail gehad van Bax, heeft maar 1,5 week geduurd...

Goede profiles zijn idd waar het om draait bij de Kemper. Ik heb hem nog maar net. Ik kom van de 11rack af, prima ding voor het geld. BM zit in de 80s/90s LA studio hoek, denk Lukather/Landau. Moet je smaak zijn. Ik ga zeker nog meer betaalde profiles bestellen, Mike Britt enzo. Goede test is, alle FX eraf en spelen met de droge stack op studio monitors. En dan aan je volumeknop draaien, wat gebeurt er dan. Reageert het op je aanslag. Als je drastisch moet gaan wijzigen met je gain en EQ moet je verder zoeken IMHO.

Erik de Perik
13 augustus 2019, 19:43
BM zat in zijn conservatorium tijd al in die hoek.

arjanb01
13 augustus 2019, 19:52
Heb die Michael Britt profiles beluisterd en dat lijken me de meest bruikbare sounds, gewoon simpel crunch, lead en cleane sounds met eventueel een delaytje en reverbje en clean met een beetje Chorus. Zo gebruik ik een amp ook maar daar koop je een Kemper niet voor lijkt mij.

D3nnis
13 augustus 2019, 20:05
maar daar koop je een Kemper niet voor lijkt mij.

Waarom niet?
Ik vind het op zich wel geinig om een Vox AC30, een Peavey 6505 en een JCM800 in 1 doosje te kunnen hebben.

Wat mij betreft gaat het hier alleen een beetje mis (maar ligt niet aan Kemper maar aan al die digitale dozen):


Goede profiles zijn idd waar het om draait bij de Kemper.
Je test zo'n ding, je denkt "meh" (tenminste, dat denk ik als ik de factory presets hoor). Maar als je de goede profiles weet te bemachtigen klinkt het wél goed. Dat is niet te testen in de winkel.
Ik blijf het knap vinden dat mensen daar doorheen kunnen kijken.

arjanb01
13 augustus 2019, 20:35
Waarom niet ? Omdat mn smaak qua amps niet zo breed is, liever 1 amp waar ik helemaal de wauw factor bij heb en die voor mijn spel bruikbaar is dan keuze uit amps die ik niet mooi vind.
Misschien een hele beperkte smaak maar mn voorkeur ligt bij Britse amps, dus dan houdt het bij Marshall al op en kan je driekwart van die profiles wissen😆
Maar eerlijk, die Britt profiles klinken zeker erg lekker! Alleen jammer dat er veel oplichters adverteren met tweedehands Kempers😝

Erik de Perik
13 augustus 2019, 20:41
Ik heb een vrij brede smaak qua amps en gitaren en zoek ook zeker niet altijd 'mijn' sound op een nieuwe combinatie. Toch als ik dan luister naar de gitarist (op Kempar) van het bandje van een familielid, dan kan ik daar onmogelijk warm van worden. Kan ook aan zijn spel liggen, vaak is dat het meest overtuigend bij een sound, maar een aantal nummers die ik ook gespeeld heb, klinken in mijn oren beduidend beter op een random paar versterkers die ik gebruikt heb t.o.v. zijn Kemper.

D3nnis
13 augustus 2019, 20:53
Misschien een hele beperkte smaak maar mn voorkeur ligt bij Britse amps, dus dan houdt het bij Marshall al op en kan je driekwart van die profiles wissen

Maar je hoeft niet alles te gebruiken wat er in zit natuurlijk.


Ik heb een vrij brede smaak qua amps en gitaren en zoek ook zeker niet altijd 'mijn' sound op een nieuwe combinatie. Toch als ik dan luister naar de gitarist (op Kempar) van het bandje van een familielid, dan kan ik daar onmogelijk warm van worden.
Ik herken dit, op "amp in the room" vlak, maar via een microfoon uitversterkt….daar durf ik mijn hand niet per se voor in het vuur te steken.
Maar dat blijft ook weer afhankelijk van de profiles.
Ik heb 'm zelf getest wat jaren terug met profiles van Michael Britt, en ook met een profile van mijn eigen amp. Opgenomen en terugluisterend durf ik de blinde test niet aan. Gewoon dat ding (powered kemper) versus mijn eigen amp op een cabinet....egwel.
Maar ja, ligt dat dan aan de profile.....wie het weet mag het zeggen.

Erik de Perik
13 augustus 2019, 21:52
Ik heb niet echt een 'eigen' amp.

Da Vinci
13 augustus 2019, 23:14
Ik herken dit, op "amp in the room" vlak, maar via een microfoon uitversterkt….daar durf ik mijn hand niet per se voor in het vuur te steken.


Ik had ‘m daarom in mijn vorige band altijd ook door een Engl 2x12 in de ruimte. Ook super voor de kleinere gigs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
13 augustus 2019, 23:17
Heb die Michael Britt profiles beluisterd en dat lijken me de meest bruikbare sounds, gewoon simpel crunch, lead en cleane sounds met eventueel een delaytje en reverbje en clean met een beetje Chorus. Zo gebruik ik een amp ook maar daar koop je een Kemper niet voor lijkt mij.

Als Kemper speler denk ik dan; daar ga ik geen amp voor kopen ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
14 augustus 2019, 06:54
Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.
Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.

Da Vinci
14 augustus 2019, 09:41
Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.

Vreemd? Dat valt wel mee toch, ik benader het alleen vanuit een andere kant.
Jij vindt dat je wanneer je uit een Kemper een prima clean / crunch / lead geluid met wat basic effecten haalt dat geen reden is om over te stappen omdat je dat ook uit een traditionele setup kan toveren en je daarvoor dus geen Kemper koopt.

Dat is natuurlijk helemaal prima als dat voor jou het geval is hoor, daar niet van, maar die argumentatie hoeft niet voor iedereen op te gaan.

Ik haal dat nl. uit mijn Kemper en voor mij persoonlijk heeft dat naast de geluiden die ik er uit haal nog legio andere voordelen waardoor ik er geen moment aan denk om terug te gaan naar een traditionele setup.



Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.

Mensen die dingen wegdoen, niet zelden nauwelijks gebruikt ook, is zo'n beetje het bestaansrecht van Marktplaats, dus als je daar het succes van producten op baseert kan je wel eens op een verkeerde conclusie uitkomen ;)

Maargoed, je noemt het vaker als argument maar ik denk dat het wel meevalt. Enerzijds omdat ik het aanbod altijd erg veel mee vind vallen, max 1 of 2 tegelijk. Die gaan dan ook voor goede prijzen weg dus "elektronica schrijft altijd mega veel af' lijkt daar ook niet echt op te gaan. (Ik verbaas me ook wel eens over prijzen waar soms hele goede buizenversterkers met moeite voor verkocht worden, zo staat er nu een hele leuke Engl Souvereign op voor ik geloof 650, dat is echt een topamp met hoge nieuwprijs. Misschien zelfs een goede tip voor jou, ik vond die screamer toch wat beperkt in instelmogelijkheden ;) ).


Dat iets op MP staat of professionele gitaristen iets weg doen zegt ook niet zo veel. Er zijn genoeg mensen die daar hun gitaar/versterker of wat anders snel weg doen omdat het toch niet echt iets voor ze is. Dat heb ik ook met een aantal spullen, ook buizenversterkers, effecten en gitaren gedaan, maar dat zegt niks over de kwaliteit van die spullen. Ik zou niet weten waarom dat voor een Kemper wel zou zijn.
Daarnaast is het maar net waar je naar kijkt. Ik ken Struijlaart niet maar het valt mij juist op dat de laatste jaren eigenlijk voor het eerst een redelijk deel digitale versterkers op professionele podia verschijnt. Dat bands als Level 42, Snow Patrol, Skunk Anansie, Metallica (Axe FX), John Mayer laatst met een Axe FX op het podium gespot etc. live digitaal zouden spelen. Ook een niveau daaronder zie je in het schnabblecircuit Bert Meulendijk, Marcel Fischer etc. (horen mensen als Paul Davids, Radboud Withaar en Clemens Weners daar ook nog bij?) veel digitaal spelen. En dat is dan nog alleen in Nederland.

Natuurlijk speelt er nog een leeuwendeel op buizenversterkers en zie ik het digitale gebeuren nog niet de overhand krijgen de komende jaren, maar "dat hij en alle gitaristen die hij spreekt van Kemper afstappen" zegt misschien wel meer over zijn selectiecriteria. Of over jouw extractie uit de gesprekken. Ik durf het niet te zeggen.

Momenteel is er wel een ruim aanbod aan 2e hands Kempers op MP. Maar dat is ook niet zo gek gezien het uitkomen van de Kemper Stage. Op het Kemper forum zag ik dat er al behoorlijk wat mensen de overstap hebben gemaakt en dat zorgt voor dat er op de 2e hands markt een hoop spullen worden aangeboden en de prijzen zullen nu ook wel wat zakken.

D3nnis
14 augustus 2019, 10:29
Enerzijds omdat ik het aanbod altijd erg veel mee vind vallen, max 1 of 2 tegelijk.



Momenteel is er wel een ruim aanbod aan 2e hands Kempers op MP. Maar dat is ook niet zo gek gezien het uitkomen van de Kemper Stage.

Zouden die echt allemaal hun Kemper weg doen om dan de stage variant te kopen?
Dat zou inderdaad het huidige aanbod kunnen verklaren, maar op eoa manier klinkt het niet logisch om je Kemper voor (zeg eens wat) 1300 te verkopen on dan voor 1600.....een Kemper te kopen. Als dit wel het geval is is de mensheid wel erg lui geworden in sjouwtechnische zin :)

Da Vinci
14 augustus 2019, 11:18
Zouden die echt allemaal hun Kemper weg doen om dan de stage variant te kopen?
Dat zou inderdaad het huidige aanbod kunnen verklaren, maar op eoa manier klinkt het niet logisch om je Kemper voor (zeg eens wat) 1300 te verkopen on dan voor 1600.....een Kemper te kopen. Als dit wel het geval is is de mensheid wel erg lui geworden in sjouwtechnische zin :)

Vast niet allemaal, maar een deel wel.
Als je een Kemper en een remote aanbiedt krijg je er wel voldoende voor terug om 'met gesloten beurs' en stage te kopen denk ik.
Ben zelf in de markt voor een klein cabje en dan is een (uiteraard non-powered) stage met een Laney LFR-112 best een denkbaar alternatief.
Heb mijn remote nu een paar maanden maar als ik die nu zou moeten kopen zou ik er ook over denken om mijn Kemper te wisselen voor een stage.

Da Vinci
14 augustus 2019, 11:25
Je kan het natuurlijk luiheid noemen, maar de meters die ik met mijn setup moet afleggen zijn toch wel aardig te noemen. Ik heb nu mijn handen vol (éne hand de Kemper in flightcase, andere hand de remote + pedalen in flightcase) en een gitaar op m'n rug. Ik zie er best wat in om één hand vrij te krijgen voor een tweede gitaar.

Voor nu wacht ik het even af... Ik ben nog niet helemaal uit of ik zo'n unit helemaal op de vloer wil hebben liggen, ik vind het toch wel fijn dat ie powered is (als ik in een andere band terecht kom wil ik dat ding wel gewoon op een in de repetitie ruimte aanwezige speakerkast kunnen aansluiten) en ik wil sowieso niet mee in de huidige gekte qua verkoop.

We hebben op kantoor nu een inklapbaar steekwagentje, daar krijg ik wellicht ook een hand mee vrij in de huidige setup ;)

D3nnis
14 augustus 2019, 12:09
Je kan het natuurlijk luiheid noemen, maar de meters die ik met mijn setup moet afleggen zijn toch wel aardig te noemen. Ik heb nu mijn handen vol (éne hand de Kemper in flightcase, andere hand de remote + pedalen in flightcase) en een gitaar op m'n rug. Ik zie er best wat in om één hand vrij te krijgen voor een tweede gitaar.


Als je een tyfuseind moet lopen en dan ook nog heel vaak, dan begrijp ik dat.
Zelf loop ik gewoon 2x, of 3x, maar waar we repeteren kan het spul blijven staan, dat scheelt wel.
Voor optredens maakt het ook niet uit, bij ons sjouwt iedereen alles, tot het klaar is. Moet gek gaan wil ik door wat meer mee te nemen daar zelf vaker voor moet lopen....

Napoje
14 augustus 2019, 14:15
Krmper komt binnenkort met een spraakgestuurde smartphoneversie, weten jullie dat al? dan hoeven jullie niets meer te slepen.

D3nnis
14 augustus 2019, 14:17
Kan nog aardig zwaar worden, een deftige flightcase om je telefoon.

arjanb01
14 augustus 2019, 14:24
Krmper komt binnenkort met een spraakgestuurde smartphoneversie, weten jullie dat al? dan hoeven jullie niets meer te slepen.

En dan een mini xlr ingang om foh te gaan! Vettttuh shit😁
En je bent in 1 minuut weer weg na de show 😆

Da Vinci
14 augustus 2019, 17:12
en graag IEM via bluetooth dan! :soinnocent:

D3nnis
14 augustus 2019, 17:51
Via de carkit, hoef je de auto ook niet uit. Ideaal.

Napoje
14 augustus 2019, 18:26
Topoplossing! Hoef je alleen maar 4x10 inch in je autodeur te prakken

Da Vinci
14 augustus 2019, 20:23
Ik heb al 4 x 19” onder mijn auto...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ateng
15 augustus 2019, 13:21
Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.
Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.
Dat ze op marktplaats staan zegt niks natuurlijk en de reden waarom gitaristen ze snel weg doen? Omdat ze er niet mee overweg kunnen, geen tijd nemen om goede presets te maken, verkeerd gebruiken op podium, andere verwachtingen hebben live... tja zeg t maar.
Ik haal er wel te gekke sounds uit maar voor mij niet aantrekkelijk genoeg omdat ik graag pure ongemiked sound uit mn gitaarspeaker wil horen en geen kant en klare profile sound.

arjanb01
15 augustus 2019, 13:39
Exact ook waarom ik geen Kemper aanschaf.
Maar ik vind ze ook gewoon te duur, heb ik er niet voor over. Steek ik liever in een mooie gitaar. Prio’s stellen.

meathead
15 augustus 2019, 17:33
Heb ook de stap gezet naar de stage, altijd op buizenversterker gespeeld. Maar ik ben er toch wel tevreden van, veel voordelen.

Iemand een idee of en hoe je een drop effect kan gebruiken op de Kemper? Om dus bv een halve toon of ganse toon lager te spelen, kan dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

meathead
15 augustus 2019, 18:10
Heb ook de stap gezet naar de stage, altijd op buizenversterker gespeeld. Maar ik ben er toch wel tevreden van, veel voordelen.

Iemand een idee of en hoe je een drop effect kan gebruiken op de Kemper? Om dus bv een halve toon of ganse toon lager te spelen, kan dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nevermind, al gevonden 😊


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
15 augustus 2019, 18:13
En, kan het?

Erik de Perik
15 augustus 2019, 18:57
Als er een harmonizer in zit en je kunt je dry helemaal wegdraaien, moet het kunnen.

meathead
15 augustus 2019, 19:23
En, kan het?

Ja hoor, via effect transponse, onder de pitch shifter lukt dit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
16 augustus 2019, 10:50
Nice!
Ik heb youtube geraadpleegd, die functionaliteit lijkt op de Kemper best goed te werken, voor zover je dat via een filmpje kunt beoordelen.
Er zijn units genoeg waarbij dat toch niet zo lekker gaat, dus dat is wel een mooie feature.

dml
16 augustus 2019, 15:18
Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.
Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.

Weet je dan ook wanneer diezelfde mensen hun Kemper hebben gekocht? Misschien ook wel handig om te weten hoeveel Kempers er überhaupt zijn verkocht, tot nog toe.
Ik zie op marktplaats ook veel Marshall versterkers te koop staan, evenals Fender versterkers en gitaren. Zal ook wel een reden hebben........

Zolang je die redenen niet weet, blijft het alleen maar gissen, nietwaar?

Da Vinci
16 augustus 2019, 16:37
Ja hoor, via effect transponse, onder de pitch shifter lukt dit



Cool! Ga ik ook eens checken. Al is het alleen al handig om wat te compenseren omdat wij nummers nog wel eens in toonhoogte aanpassen voor onze blazers.

herrieman
17 augustus 2019, 20:51
Zit een beetje de live Rockpalaststream van Summer Breeze te kijken. Maar ik heb nog nooit zoveel Kempers op verschillende podia gezien. Natuurlijk ook nog meer dan voldoende echte buizenbakken maar het aandeel Kempers is toch meer dan opvallend te noemen.

telecastermaster
17 augustus 2019, 23:37
Over 10 jaar zijn al die zware bakken weg en speelt iedereen digitaal......

Napoje
18 augustus 2019, 01:08
Over tien jaar zijn al die gitaristen weg en hebben we alleen nog plaatjesdraaiers en sequenser klikkers. Dat ene gitaartje samplen ze wel van een lp uit 1977

Napoje
18 augustus 2019, 01:13
Het nadeel van al die profiling dingen is dat ze nabootsen wat al geweest is maar er iets aan toevoegen is natuurlijk ook belangrijk . Stilstand is achteruitgang. Wat voegt een kemper of een helix toe aan het huidige versterkerarsenaal wat iedereen wil gebruiken?

Sjtevel
18 augustus 2019, 07:43
Flexibiliteit.

D3nnis
18 augustus 2019, 09:02
Consistentie, sjouwgemak.

Maar inderdaad allemaal dingen om het leven makkelijker te maken, niet per se voor nieuwe sounds.
Maar volgens mij worden er ook nog steeds nieuwe buizenversterkers op de markt gebracht die niet per se nieuwe sounds bieden.

Da Vinci
18 augustus 2019, 09:10
Ik kan niet voor andere spreken, maar momenteel heb ik zelf geen enkele behoefte aan nieuwe sounds. Voldoende beschikbaar waarmee ik iedere gig aan kan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
18 augustus 2019, 09:25
Ik kan niet voor andere spreken, maar momenteel heb ik zelf geen enkele behoefte aan nieuwe sounds.

Gezien alle nieuwe varianten op bestaande buizenversterkers, reissues, etcetera, geldt dit volgens mij voor 95% van de gitaristen.
Het gekke is, als ik eoa Supro koop, zegt niemand "maar die bestaat toch al, kom eens met wat nieuws".

Op zich zou ik het wel interessant vinden als de digitale boys eens met "eigen" sounds kwamen, maar mensen zullen toch blijven vergelijken denk ik.
Dat "eigen" sounds dingetje lijkt me overigens meer axe fx dan kemper.

arjanb01
18 augustus 2019, 09:49
Sjouwgemak heb ik ook met een buizencombo van 20kg plus mn multi fx. Binnen 5 min ingesteld en opgebouwd.
Het enige voordeel vd Kemper is inderdaad de variatie in sounds. Anders sjouw je je een breuk met 150 buizen amps😆

D3nnis
18 augustus 2019, 09:52
Maar een kemper weegt 6 kilo, niet 20.

arjanb01
18 augustus 2019, 10:16
Ach, ik ben 1.90, heb een goei fysiek dus dan maakt het niet uit of ik 6 kg of 20 kg sjouw. Fit genoeg 😆

D3nnis
18 augustus 2019, 10:30
Ach, ik ben 1.90, heb een goei fysiek dus dan maakt het niet uit of ik 6 kg of 20 kg sjouw. Fit genoeg 😆Maar jij was toch de persoon die 2x12 of 4x12 etc te groot vond?

Da Vinci
18 augustus 2019, 10:49
Scheelt denk ook wel als je veel speelt en alles netjes in flightcases op wieltjes zo de bus in en uit kan rollen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
18 augustus 2019, 11:56
Maar jij was toch de persoon die 2x12 of 4x12 etc te groot vond?

Ik niet, in mijn band moet alles zo compact mogelijk. Ook omdat we inear spelen.
Neemt niet weg dat ik 212 en 412 zalig vind klinken.

D3nnis
18 augustus 2019, 11:58
Heb je dan weleens dat er echt geen plaats is voor een 2x12? Ik kan het me bijna niet voorstellen?

arjanb01
18 augustus 2019, 12:04
Lastig, ondanks dat we in de rider vaak een minimale podium afmeting van 6x4 meter hebben staan voor 7 man band plus alle equipment, moet het compact.
Ook klinken 212 en 412 pas echt lekker als je hem flink open kunt zetten.

D3nnis
18 augustus 2019, 12:31
7 man.....ja, dat is voor de gage ook al niet goed :D

Over dat hard zetten heb ik mijn bedenkingen. Zelf vind ik voor wat ik speel (kutmuziek) een 4x12 of 2x12 vele malen fijner dan 1x12. Ongeacht het volume. Maar ik ben dan ook niet op zoek naar speaker breakup (blijkbaar).

Da Vinci
18 augustus 2019, 13:36
Pak je een verticale 2x12, qua oppervlak praktisch gelijk aan 1x12 ;)

Vraag is of je er met IEM iets van merkt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
18 augustus 2019, 13:40
Nee, merk je niks van, daarom vind ik een 112 wel best zo.

Da Vinci
18 augustus 2019, 13:44
Ik speel daarom in ear met 0x12” ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

apekop
18 augustus 2019, 22:09
Het nadeel van al die profiling dingen is dat ze nabootsen wat al geweest is maar er iets aan toevoegen is natuurlijk ook belangrijk . Stilstand is achteruitgang. Wat voegt een kemper of een helix toe aan het huidige versterkerarsenaal wat iedereen wil gebruiken?

Wat kun je überhaupt met een versterker nog toevoegen aan de sounds die er al zijn? Alles is toch al gedaan. Noem mij 1 versterker van de laatste pakweg 10 jaar die nog een vernieuwende sound heeft gecreëer.

Napoje
18 augustus 2019, 23:11
Wat kun je überhaupt met een versterker nog toevoegen aan de sounds die er al zijn? Alles is toch al gedaan. Noem mij 1 versterker van de laatste pakweg 10 jaar die nog een vernieuwende sound heeft gecreëer.

Al die buizenversterkertjes met weinig wattage?

HaroldA
19 augustus 2019, 21:29
Ik ben sceptisch; en iedere keer dat ik een Kemper hoor denk ik dat ze nog lang niet zo ver zijn. En dan hebben ze bij Andertons 10-tallen profiles gekocht en getest en zetten ze er eentje tegenover een JTM45.


https://www.youtube.com/watch?v=Drb-BMmvZNw

SPOILER: de Kemper zuigt apeballen.

Da Vinci
19 augustus 2019, 23:28
Ik heb gekeken tot 12 min en op een telefoon.
Sowieso hoor ik veel verschil en merk ik dat ik na iedere switch echt ff moet wennen.
Ander ding wat opvalt is dat de sounds niet echt gelijk zijn qua gain, dat maakt het ook niet makkelijker.

Daarnaast zegt Chapman bij de Kemper dat de bass overgecompenseerd is waardoor hij herkent dat het niet de echte is. Daarna is hij verbaasd dat het geen MBritt profile is, waarop Captain zegt dat die minder bass had. ‘Because that is real’, reageert Chapman.

Afgezien van de hoorbare verschillen heb ik wel wat vraagtekens of het niet wat beter gematcht had kunnen worden, want dat lijkt me toch niet zo best gelukt hier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
20 augustus 2019, 06:37
Ik ben sceptisch; en iedere keer dat ik een Kemper hoor denk ik dat ze nog lang niet zo ver zijn. En dan hebben ze bij Andertons 10-tallen profiles gekocht en getest en zetten ze er eentje tegenover een JTM45.


https://www.youtube.com/watch?v=Drb-BMmvZNw

SPOILER: de Kemper zuigt apeballen.

Helemaal mee eens! De JTM wint het op alle fronten ondanks dat de Kemper de Britt profiles had in dit filmpje.
Het enige voordeel wat die units hebben tov de JTM is flexibiliteit. Maar dat kan je met pedalen oplossen deels.

AoDf
20 augustus 2019, 07:02
Volgens mij is het een profile van TopJimi toch? TJ-JTM 45 low

De Michael Britt profiles beginnen toch met MB in de naamgeving?

Da Vinci
20 augustus 2019, 07:02
Helemaal mee eens! De JTM wint het op alle fronten ondanks dat de Kemper de Britt profiles had in dit filmpje.


Je negeert dus dat ze in het filmpje zeggen dat ze geen MBritt profile gebruiken, en ook in mijn vorige post pik je het niet op.

Je mag vinden wat je vindt hoor, maar je hent wel erg selectief in de informatie die je oppikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
20 augustus 2019, 07:11
Hmm...in dit filmpje was mijn persoonlijke voorkeur nr 1, de echte amp, en de helix beviel me het minst.
Er is ook een filmpje waarbij de kemper vergeleken wordt met amps door dat ox box ding, en daar haf ik meer dan eens dat ik de Kemper als voorkeur had.
Dat zegt misschien meer over de ox box vs de boss tube expander dan dat de kemper slecht is, en dan nog onder voorbehoud van de profiles.

Da Vinci
20 augustus 2019, 10:17
Ik denk dat het toch altijd lastig is om iets via een filmpje te beoordelen. Je ziet hier een lichtend voorbeeld. Persoon A heeft eea ingesteld om zo veel mogelijk op elkaar te laten lijken en B doet een blinde test. Maar A heeft al behoorlijk gefaald, dus wat zegt dat dan over de rest van het filmpje? Daar gaat het dus al mis.
Dan heb je nog mensen als Arjan die, terwijl ze in het filmpje zeggen 'hey, het is geen Michael Britt profile' daaruit halen 'ze gebruiken zelfs een Michael Britt profile' en dan zeggen 'zie je wel dat ik gelijk had'.

Het enige harde conclusie die je hieraan kan verbinden is dat Arjan de informatie eerst aanpast aan zijn beeld voordat ie 'm opslaat.

Verder vind ik 'hoor je het verschil of niet' sowieso een non-discussie.
Want het is naar mijn mening

A) Niet relevant.
Ik zit van de week weer te kijken naar bijvoorbeeld dit filmpje

https://youtu.be/h4k4RJ5my18

of deze

https://www.facebook.com/JoshMyersGuitar/videos/2391151424333411/

En dan vind ik dat dat heel lekker klinkt. Stel nou dat iemand deze versterkers in het echt ernaast gaat zetten en dan blijkt dat je verschil hoort… wat dan?

B) Onzinnig.
Je kan ook twee JVM’s kan afstellen waarbij de een beter klinkt dan de ander. En dat oordeel nog kan afhangen van aan wie je het vraagt.



Iedereen mag overigens vinden wat ie wil hoor. Als je Kemper niks vind prima, maar zo'n filmpje zegt mij niet zo veel.

HaroldA
20 augustus 2019, 11:18
Ik zit van de week weer te kijken naar bijvoorbeeld dit filmpje

https://youtu.be/h4k4RJ5my18

En welke sound vind je daarvan ok? Beide Marshalls zijn nogal "poppy", "hifi" en "netjes". Dus alles wat een Marshall niet is.

Da Vinci
20 augustus 2019, 14:06
Ik vind alle sounds in die video geluiden die ik prima live zou kunnen gebruiken.

groovieguitarguus
20 augustus 2019, 19:08
Veel in dit Topic gaat over een A - B vergelijk.... een Echte Plexi t.o.v. een Kemper... een Echte Boogie t.o.v. Kemper...

De Kemper is meer een 'Zwitsers zakmes'... voor Sessiemuzikanten / Coverbandgitaristen... waanzinnig.
Speel je in een Bluesband... blijf lekker je Fender amp met Tubescreamer gebruiken... blijft heerlijk.

Maar met de Kemper (denk 2500,- met remote)... heb je Honderden amps in handbereik (goeie profile... 10,- per sound)... vervolgens een waaaaanzinnige effectunit... Gratis updates als er weer waanzinnige delays gemaakt zijn... tja...

Ik gebruik de Kemper al bijna 5 jaar (In Ear)... blijft een feest... en af en toe met een brullende amp met wat pedalen spelen... ook heerlijk... Maar ik blijf de Kemper TE GEK vinden!!!

D3nnis
20 augustus 2019, 19:40
Veel in dit Topic gaat over een A - B vergelijk.... een Echte Plexi t.o.v. een Kemper... een Echte Boogie t.o.v. Kemper...

De Kemper is meer een 'Zwitsers zakmes'... voor Sessiemuzikanten / Coverbandgitaristen... waanzinnig.


Dat laatste, zeker waar.
Dat eerste, logisch, dat roepen ze over zichzelf af, door dat ding te omschrijven als versterker-kopieerapparaat, en eigenlijk geen eigen sound te bieden. Dat is niet erg, maar ik denk dat het dan niet meer dan menselijk is dat mensen gaan vergelijken....Ik kan dat ook niet laten.

Da Vinci
20 augustus 2019, 20:38
Ja oke, maar als je dat wil vergelijken moet je een versterker profilen en exact die versterker opnemen (of een direct profile maken en over dezelfde cab laten lopen).

Nu is het een beetje of ik jou vraag een pagina uit een boek te kopiëren, zelf een een kopie uit dat boek maak en dan ga vergelijken of er dezelfde tekst op staat.

D3nnis
20 augustus 2019, 21:04
Absoluut.
Verder klinken ogenschijnlijk dezelfde versterkers ook lang niet altijd hetzelfde.

HaroldA
20 augustus 2019, 21:18
Veel in dit Topic gaat over een A - B vergelijk.... een Echte Plexi t.o.v. een Kemper... een Echte Boogie t.o.v. Kemper...

Kemperfans: De Kemper klinkt precies zoals een buizenversterker!
Iemand anders: Nou, nee, luister maar.
Kemperfans: Je moet ze ook niet vergelijken. En je hebt wel 100-den net-niet geluiden aan boord!

Wat is het nou?

PS: ik las laatst dat Timo z'n Kemper ook ingeruild heeft voor een klein Revv buizenbakje bij Delain.

Erik de Perik
20 augustus 2019, 21:39
Ik heb nooit over een Kemper gespeeld maar als ik luister naar opnames en wat bezitters er over zeggen, lijkt het mij toch vooral een compromis waar gekozen is voor gemak en niet voor de lekkerste sound.

Da Vinci
20 augustus 2019, 21:58
Kemperfans: De Kemper klinkt precies zoals een buizenversterker!
Iemand anders: Nou, nee, luister maar.
Kemperfans: Je moet ze ook niet vergelijken. En je hebt wel 100-den net-niet geluiden aan boord!

Wat is het nou?



Ik zou zeggen; lees de vorige reacties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
20 augustus 2019, 22:06
Ik heb nooit over een Kemper gespeeld maar als ik luister naar opnames en wat bezitters er over zeggen, lijkt het mij toch vooral een compromis waar gekozen is voor gemak en niet voor de lekkerste sound.

Eens. Niks meer aan toe te voegen.

D3nnis
21 augustus 2019, 07:09
Maar een buizenversterker is ook een compromis, alleen worden daar de onhebbelijkheden van geaccepteerd, toch?

In het amateurcircuit, waar je ook zo nu en dan met amateur geluidsmensen te maken hebt, is het geluidstechnisch ook niet zelden een compromis.....ik ben soms in ieder geval best verbaasd over het uitversterkte geluid door de FOH.

Da Vinci
21 augustus 2019, 09:15
Uiteindelijk heeft alles z'n voordelen en z'n nadelen. En gelukkig mag iedereen kiezen anders hadden we allemaal dezelfde gitaar, dezelfde versterker en dezelfde pedalen. En klonken we nog steeds allemaal anders ;)

Voor mij geldt dat ik altijd een hekel heb gehad aan pedalen, pedalboards maken, voedingen, pedalen voor de loop, pedalen in de loop, al die kabels. Ik ben ook het schoolvoorbeeld van twee linker handen en wil geen gedoe.
Een goed geluid haalde ik zeker ook uit mijn buizenversterkers, maar kijk ik naar het totaalplaatje van mijn geluid in een band, met delay's, reverbs etc. en met inachtneming van het feit ik ivm tinnitus nog uitsluitend IEM speel is, behaal ik met mijn Kemper veel betere resultaten dan met een buizenversterker.

De stelling dat het dus vooral een keuze uit oogpunt gemak is en niet voor het geluid gaat dus niet in alle gevallen op. Het is voor mij beide.

duckman
21 augustus 2019, 12:39
Endorsement? Ik zie iig op YouTube dat Revv overal opduikt ....




PS: ik las laatst dat Timo z'n Kemper ook ingeruild heeft voor een klein Revv buizenbakje bij Delain.

gitaarmike
21 augustus 2019, 13:47
Ik zit ook te denken aan een kemper. Het zou voor mij een mooie oplossing zijn als we met de band dusdanig zacht spelen dat mijn buizenamp niet echt lekker klinkt en het zou een mooie recording tool zijn.

Wat ik me alleen afvraag of er een echt lekkere clean blues/ fender deluxe reverb sound inzit?
Ik heb dat nog niet gehoord in de demo's dus het zal wel niet.

duckman
21 augustus 2019, 19:07
zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=e5q3bSvVovY
https://www.youtube.com/watch?v=Tu_lkDZWgL0 (check slow dancin en gravity stuk..)

Ik gebruik op mijn kemper redelijk veel fender style presets van diverse 3rd party profilers (amp factory, m britt, bert meulendijk, tone junkie) allen hebben low gain profiles



Ik zit ook te denken aan een kemper. Het zou voor mij een mooie oplossing zijn als we met de band dusdanig zacht spelen dat mijn buizenamp niet echt lekker klinkt en het zou een mooie recording tool zijn.

Wat ik me alleen afvraag of er een echt lekkere clean blues/ fender deluxe reverb sound inzit?
Ik heb dat nog niet gehoord in de demo's dus het zal wel niet.

dorrus
21 augustus 2019, 19:16
Ik heb nooit over een Kemper gespeeld maar als ik luister naar opnames en wat bezitters er over zeggen, lijkt het mij toch vooral een compromis waar gekozen is voor gemak en niet voor de lekkerste sound.

Dat zal het zijn , daarom speelt Mark Knopfler waarschijnlijk live ook met een Kemper
Hij gaat voor het gemak gaat ipv een goed gitaargeluid ;)
Er zijn een hoop gitaristen met een slecht geluid en in veel gevallen zal het niet uitmaken met welke versterker ze zijn uitgerust

D3nnis
21 augustus 2019, 19:28
Waarom zou een pro niet voor gemak kunnen gaan?
Zeker als je het als bedrijf ziet, wat het ook is, minder onderhoud, wellicht hogere betrouwbaarheid, snellere setup.

arjanb01
21 augustus 2019, 19:53
Dat zal het zijn , daarom speelt Mark Knopfler waarschijnlijk live ook met een Kemper
Hij gaat voor het gemak gaat ipv een goed gitaargeluid ;)
Er zijn een hoop gitaristen met een slecht geluid en in veel gevallen zal het niet uitmaken met welke versterker ze zijn uitgerust

Mark Knopflers beste gitaargeluid vond ik ten tijde van zn eerste 2 platen eind jaren 70. Gewoon een strat en een cleane buizen bak met een licht randje.

D3nnis
21 augustus 2019, 20:06
Knopfler....ik weet nog dat ik als klein jochie ooit een dire straits concert op tv (of vhs?) zag (mijn vader was nogal into dire straits) en ik van mijn stoel flikkerde toen ie zijn gitaar wisselde en die Pensa Suhr met witte EMG's tevoorschijn toverde. En ik wist toen nog niet eens hoe je zo'n ding vast moest houden, kun je nagaan.

arjanb01
21 augustus 2019, 20:32
Het verhaal wil dat mn pa mij op schoot nam, ik als jochie van 2 een koptelefoon op mn knar kreeg en luisterde naar die lp Communiqué en dat ik daar volgens pa heel rustig van werd. Ideaal voordat ik naar bed moest. Hadden ze goed bekeken😉
Muzikale opvoeding gehad, way before de Kempers, Axe fx-en en Helix units. Al jong opgegroeid met het buizen geluid. En toen ik op mn 7e Hendrix hoorde en dat beukende marshall geluid was het hek helemaal van de dam en begon ik met gitaarspelen😁

Da Vinci
21 augustus 2019, 20:32
Waarom zou een pro niet voor gemak kunnen gaan?
Zeker als je het als bedrijf ziet, wat het ook is, minder onderhoud, wellicht hogere betrouwbaarheid, snellere setup.

Ik kan het niet hard maken, maar mijn gevoel zegt dat Mark niet op iets zo spelen waarvan hij het geluid kut vindt, zelfs niet als het veel gemak bood.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
21 augustus 2019, 20:35
Het verhaal wil dat mn pa mij op schoot nam, ik als jochie van 2 een koptelefoon op mn knar kreeg en luisterde naar die lp Communiqué en dat ik daar volgens pa heel rustig van werd. Ideaal voordat ik naar bed moest. Hadden ze goed bekeken😉
Muzikale opvoeding gehad, way before de Kempers, Axe fx-en en Helix units. Al jong opgegroeid met het buizen geluid.

Ah, daar is het dus mis gegaan bij mij. En blijkbaar bij Knopfler.

Dan eindig je met een Kemper...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
21 augustus 2019, 20:40
Als ie het geluid als kut ervaart waarschijnlijk niet nee, maar in geval van meer dan acceptabel kan het best een overweging zijn.
Zo zie je ook wel Amerikaanse bands die daar conventionele amps gebruiken en hier kemper.

arjanb01
21 augustus 2019, 20:52
Heeft er ook mee te maken dat amps het vliegtuig indouwen voor veel bands erg duur is en ze daarom modelling apparatuur gebruiken als ze overzees moeten toeren.
Ook iemand als Nita Straus doet dit omdat het simpelweg te duur is voor veel artiesten om zware amps en backline te vervoeren.

Da Vinci
21 augustus 2019, 22:37
“The sounds are amazingly responsive and malleable.”

Hmmm, mijn Engels is niet zo best. Maar hier staar dus iets als “makkelijk en goedkoop vervoerbaar per vliegtuig”?

Hier het stukje, en een (met een telefoon?) opgenomen clipje zodat je meteen kan zeggen dat het kut klinkt ;)
(Wat idd zo is dankzij in deze profi opname)
https://www.musicradar.com/news/mark-knopfler-is-now-using-kemper-profiling-amps-onstage



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
21 augustus 2019, 22:50
Was even de filmpjes van Duckman aan het checken en stuitte op deze; een mi goede AB test.

Mijn eerste reactie tijdens het luisteren; ik hoor wel verschil in bepaalde gebieden, maar als dit gewoon een op een een kopie is, is dat er nog wel grotendeels uit te tweaken. Maarja, toen ging jij het zelf zeggen aan het einde.

https://youtu.be/TJ96hClp9JM



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
22 augustus 2019, 09:34
Mijn eerste reactie tijdens het luisteren; ik hoor wel verschil in bepaalde gebieden, maar als dit gewoon een op een een kopie is, is dat er nog wel grotendeels uit te tweaken. Maarja, toen ging jij het zelf zeggen aan het einde.

https://youtu.be/TJ96hClp9JM

Wederom een cleane amp, dat kan de Kemper wel. Vieze crunch zoals een Marshall gaat alleen (nog) niet.

apekop
22 augustus 2019, 11:31
Eigenlijk gaat het er toch niet om hoe goed ze amp X kunnen nadoen? Als je er maar een goed geluid geluid uithaalt. Iemand die goed kan spelen en met de apparatuur kan omgaan kan er een prima sound mee maken, ook een prima scheur of crunch geluid. Dat geldt niet zo hard voor een Helix of Axe fx of iedere andere modeler.

Voor de puristen zal het toch nooit goed genoeg zijn...

D3nnis
22 augustus 2019, 11:42
Eigenlijk gaat het er toch niet om hoe goed ze amp X kunnen nadoen?

Wat dat betreft zou het misschien slimmer zijn om daar dan niet op in te steken, wat ze nu wel doen.

Da Vinci
22 augustus 2019, 12:06
Wat dat betreft zou het misschien slimmer zijn om daar dan niet op in te steken, wat ze nu wel doen.

Ik pik even een recent quotje uit een ander draadje;

Op zich ook logisch want dat was wat de markt wilde: kijk maar naar Gretsch's Penguin of gewoon de Fender strats en tele's. de LP was natuurlijk Gibson's antwoord op de telecaster en iets in de markt zetten dat volledig anders klonk dan waar ze mee willen concurreren is gewoon dom.

Ik denk dat als een digitale multi FX gepositioneerd wordt als 'kijk eens wat een sound wij kunnen maken, totaal anders dan buizenversterkers', ze in de conservatie gitaarwereld geen schijn van kans hadden.
Voor Kemper is dat natuurlijk sowieso geen optie, gezien dat zij zich juist op het maken van momentopnames richten.

D3nnis
22 augustus 2019, 12:15
Ik denk dat als een digitale multi FX gepositioneerd wordt als 'kijk eens wat een sound wij kunnen maken, totaal anders dan buizenversterkers', ze in de conservatie gitaarwereld geen schijn van kans hadden.

Dat denk ik ook inderdaad. Wel jammer, want zo sta je bij de conservatieve gitarist sowieso met 1-0 achter.

Da Vinci
22 augustus 2019, 13:22
Ach, dat geldt eigenlijk voor alle ontwikkelingen. In velen schuilt een conservatieveling ;)


https://www.youtube.com/watch?v=TNwhIHqM60g

gitaarmike
22 augustus 2019, 14:13
zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=e5q3bSvVovY
https://www.youtube.com/watch?v=Tu_lkDZWgL0 (check slow dancin en gravity stuk..)

Ik gebruik op mijn kemper redelijk veel fender style presets van diverse 3rd party profilers (amp factory, m britt, bert meulendijk, tone junkie) allen hebben low gain profiles

Mweh, ik vind de sound en vooral de reverb toch echt een stuk minder dan op een fender deluxe reverb. Bummer :(

gitaarmike
22 augustus 2019, 14:15
Ach, dat geldt eigenlijk voor alle ontwikkelingen. In velen schuilt een conservatieveling ;)


https://www.youtube.com/watch?v=TNwhIHqM60g

lol ,echt zo'n typische calvinistische doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg shit.

meathead
28 augustus 2019, 19:17
Wss allerdomste vraag ooit. Maar heb al een hoop tutorials bekeken, manuals verslonden, fora doorgeploeterd. Maar ik vind maar niet hoe je bv. free profiles van bv een site op je kemper krijgt. Moet dit dan via rig manager gaan? Of via USB stick? Uiteraard van rig manager profiles importeren is geen probleem.
Eeuwig dankbaar om mij uit mijn lijden te verlossen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

queswal
28 augustus 2019, 21:07
Dat is niet zo moeilijk:
- Een USB stick in je Kemper steken en deze formatteren met je Kemper
- Bij het formateren wordt er een mapje 'Shared' op de USB stick gemaakt
- Steek de USB stick in je PC en kopieer de profiles naar het mapje 'Shared' op je USB Stick
- Steek de USB stick weer in de Kemper en klik op 'External storage' en vervolgend op 'Import'
In dit filmpje is het duidelijk uitgelegd: https://youtu.be/FwUEILahdoY

meathead
29 augustus 2019, 09:26
Ok thnx,
Dus toch via usb stick.
Wel een beetje omslachtig dat dit niet via usb kabel kan dan.
Maar idd dit is uiteraard niet moeilijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

duckman
29 augustus 2019, 11:17
Kan ook via rig manager, je kunt profiles importeren.


Ok thnx,
Dus toch via usb stick.
Wel een beetje omslachtig dat dit niet via usb kabel kan dan.
Maar idd dit is uiteraard niet moeilijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
29 augustus 2019, 16:10
Volgens mij kan je ze er zelfs gewoon in slepen.
Vond het wel wat verwarrend, die verschillende delen in je rigmanager (wanneer staat er nou iets op je profiler zelf en wanneer niet). Maar Kemper heeft zelf een filmpje waar dat wel aardig wordt uitgelegd.

gitaarmike
3 september 2019, 11:12
Weten jullie waar je ergens in het land een kemper kan uittesten, het liefst met wat goede betaalde profiles erop?

D3nnis
3 september 2019, 12:30
Guitarking had vroegah in ieder geval wat michael britt profiles.
Aangezien de eigenaar zelf kemper gebruikt hebben ze misschien nog wel meer.