PDA

View Full Version : Kemper profiling



Pagina's : 1 [2] 3 4

arjanb01
10 maart 2015, 19:52
+1, fx spul schrijft af als een gek. Ik zou lekker ff wachten, een jaartje of 2,3 dan koop je die dingen voor de helft of minder.

D3nnis
10 maart 2015, 20:52
Maar dan heb je wel al een jaar of 2,3 niet met dat speelgoed kunnen spelen.....ligt voor iedereen anders of het dat waard is.
Doet me denken aan een ex collega, die wilde een nieuwe computer, en heeft er serieus 2 jaar over gedaan om er een aan te schaffen omdat ie steeds een snellere tegen kwam voor hetzelfde geld :D.
Met die digitale fx doosjes is het iets minder extreem, maar denk wel dat de ontwikkeling op dat vlak voorlopig nog niet stil staat.

denis.hermans
10 maart 2015, 21:27
Ligt er ook voor een stuk aan of je echt het laatste moet hebben.. Ik ben nu tevreden en zal dat over 2 jaar ook nog zijn met mijn Kemper ongeacht of er een nieuwer model is...

dorrus
10 maart 2015, 21:57
Alles schrijft af als een gek, Een line 6 schrijft Inderdaad erg hard af maar Kemper is echter geen line6 en zal hoogst waarschijnlijk pas afschrijven wanneer een nieuw model uitkomt of de verkoop terug loopt en een nieuw model gaat volgens Kemper niet gebeuren omdat er niet veel meer te verbeteren valt.
Verder heeft een Kemper geen eigen geluid en verandert het karakter ( als je daar al van kunt spreken) kompleet met het laden van een andere/ nieuwe profile dus zal hij never nooit vervelen en zal je oneindig kunnen veranderen van versterker geluid en tone.
Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet weten wat er sowieso nog toe te voegen en/ of te verbeteren is na een jaar met de Kemper gestoeid te hebben.
In de twee jaar dat ze te koop zijn is er in ieder geval nog geen euro van de prijs afgegaan en is er tweedehands nagenoeg niet aan te komen dus tot zover gaat die vlieger niet op, maar het zal zeker eens gebeuren.
Ook is de interesse ongeevenaard en wordt er bijna geen buizenversterker meer nieuw verkocht
Ik heb onlangs een Engl Sovereign verkocht voor 600€ welke nieuw meer dan 2200€ koste ! Hoezo schrijft een modeler af .
Een jaar terug verkocht ik een Koch multitone 2 voor 500€ ! Alles schrijft als een gek af indien de interesse daalt, of dat nu een buizenamp of een modeler is maakt dus niet zo veel uit.
Maar als je de aanschaf van een versterker als investering ziet is de koop van een goede gebruikte buizenversterker, waarschijnlijk een betere keuze dan een nieuwe Kemper, ben benieuwd wanneer de verkoopsuccessen van de Kemper terug gaan lopen. Misschien pas nadat iedere gitarist er eentje heeft ;)
Maar hoe dan ook, een Kemper is een geweldig ding maar niet hetzelfde als een buizenbak, eigenlijk zou elke gitarist beide moeten hebben.

groovieguitarguus
11 maart 2015, 10:07
Tja... de Kemper...

Het houdt mij bezig... ;-)
Op dit moment mijn persoonlijke fondsen aan het bekijken.
Daarbij de betaalde gigs in het vooruitzicht... Nog wat verkoop van wat gear.
Hoop over 3 maanden ook een Kemper te hebben staan.

JA... zal idd afschrijven als een wilde... maar goed, zolang zo'n ding goed functioneert, Prima!
Geldt ook voor mijn Apple iMac van 7 jaar oud... op papier nog maar 25% waard van de nieuwwaarde... maar doet wat hij moet doen...

Ik hou zeker mijn Buizenamps erbij... + mijn Pedalenbord.
Dat voor 'Old Skool' gigs... zonder InEar etc.

Bert Meulendijk en Marcel Fisser... beide begenadigde sessie gitaristen.
Zijn laaiend enthousiast.
Bij beide zijn heel wat versterkers verkocht vanwege kwaliteit / gebruiksgemak Kemper.
Werkt ook erg snel voor de producties die dit soort jongens doen...

Voor een lekkere sound op mijn Ears ga ik z.s.m. om naar de Kemper.

Waarbij ik verwacht dat het buizengeweld af en toe ook een aangename afwisseling is.

Een mooi stuk 'Gereedschap' wat weer op de markt is gekomen!
En stel... wat is nu een afschrijving van 'pak-m-beet' 300,- per jaar???

arjanb01
11 maart 2015, 10:42
Ik hoef hem niet in ieder geval.
Ik hoorde laatst die gitarist van de evers band

arjanb01
11 maart 2015, 10:46
Ik hoef hem niet in ieder geval.
Ik hoorde laatst die gitarist van de evers band en ik vond het geen geluid om over naar huis te schrijven. Ondanks dat het om marcel schimscheimer ging, goeie gitarist.

groovieguitarguus
11 maart 2015, 11:09
Ik hoef hem niet in ieder geval.
Ik hoorde laatst die gitarist van de evers band en ik vond het geen geluid om over naar huis te schrijven. Ondanks dat het om marcel schimscheimer ging, goeie gitarist.

Waarschijnlijk omdat dat de bassist is???? ;-)

arjanb01
11 maart 2015, 11:11
Marcel is al meer dan 30 gitarist voor froger en allerlei andere grootheden in de Nederlandse muziek scene. Lijkt me sterk dat hij niet weet z'n gear af te stellen, zal gevalletje haast zijn geweest, kan me niet voorstellen dat je uit die Kemper een slecht geluid kan halen.

groovieguitarguus
11 maart 2015, 12:08
Blijft altijd lastig te bepalen wie 'verantwoordelijk' is voor een bepaalde sound.

F.o.h. mixer / productie kunnen veel 'verpesten'.

Wat ik aan sounds op TV voorbij hoor komen met b.v.
Beste Zangers van... (Marcel Fisser) is altijd erg verzorgd en goed!
Vaak beetje Lukather achtig... daar hou ik wel van... ;-)

arjanb01
11 maart 2015, 12:24
Inderdaad dat wat je op tv hoort en live verschilt enorm, ook omdat er een dikke bak compressie gebruikt wordt om het uit te zenden en oorvriensdelijk te maken.
Marcel Fisser vind ik dan weer niet een lekker gitaar geluid hebben, te netjes, digitaal bijna. Maar wat wil je als je alle Volendammers moet begeleiden, daar hoort die sound bij😉

SloeGin
11 maart 2015, 15:18
Zijn er hier mensen die de nieuwe firmware 3.0 al hebben? Hoe bevalt deze jullie?
Welke verschillen merk je?

groovieguitarguus
11 maart 2015, 18:26
Inderdaad dat wat je op tv hoort en live verschilt enorm, ook omdat er een dikke bak compressie gebruikt wordt om het uit te zenden en oorvriensdelijk te maken.
Marcel Fisser vind ik dan weer niet een lekker gitaar geluid hebben, te netjes, digitaal bijna. Maar wat wil je als je alle Volendammers moet begeleiden, daar hoort die sound bij��

Ik snap dat je de te begeleiden Artiesten 'dubieus' vindt.... de band zelf is echt wel heeeeel vet!!! Met een van de beste drummers van NL... maar goed... persoonlijk... Gaat hier over de Kemper

Voordat we weer afdwalen.... ;-)

FOEI GUUS!!!!

groovieguitarguus
11 maart 2015, 18:27
Zijn er hier mensen die de nieuwe firmware 3.0 al hebben? Hoe bevalt deze jullie?
Welke verschillen merk je?

Op Kemper Fora las ik wel 'voorzichtigheid'... er zijn daar mensen die liever op de 3.0.1 versie wachten....
Op basis van????? Mij niet helder...

D3nnis
11 maart 2015, 22:28
Alles schrijft af als een gek, Een line 6 schrijft Inderdaad erg hard af maar Kemper is echter geen line6 en zal hoogst waarschijnlijk pas afschrijven wanneer een nieuw model uitkomt of de verkoop terug loopt en een nieuw model gaat volgens Kemper niet gebeuren omdat er niet veel meer te verbeteren valt.


De Line 6 pod pro was ook ooit revolutionair. Dat achterhaalde gaat de Kemper ook gebeuren. Misschien niet morgen of volgende week, en misschien niet door hen zelf, maar toch..
Neemt niet weg dat het een mooie tool is, ook als ie niet helemaal de 100% zou halen.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat alle digitale apparatuur gebruikt word om te klinken als eoa oude versterker. Lijkt me juist interessant om de techniek te gebruiken om als "zichzelf" te klinken ipv iets te simuleren, maar dat terzijde.





Ook is de interesse ongeevenaard en wordt er bijna geen buizenversterker meer nieuw verkocht.

Dit is natuurlijk gewoon niet waar.
Kan best zijn dat buizenversterkerverkopen niet storm lopen, maar dat is niet omdat de Kempers nieuw niet aan te slepen zijn, wachtlijsten en zo.

Arvoitus
11 maart 2015, 23:31
Ik hoef hem niet in ieder geval.
Ik hoorde laatst die gitarist van de evers band en ik vond het geen geluid om over naar huis te schrijven. Ondanks dat het om marcel schimscheimer ging, goeie gitarist.
Ik heb afgelopen vrijdag een concert gezien van Delain (met forumlid Timo). Hij gebruikt ook een Kemper, en dat gitaargeluid was echt zo belachelijk goed. Voornamelijk lag dat aan dat Timo gouden vingers heeft en het in een goede popzaal was met degelijke PA ... maar dat was naar mijn mening echt het beste gitaargeluid wat ik ooit gehoord heb.

Dus aan de Kemper ligt het zeker niet.

D3nnis
12 maart 2015, 12:09
Dan is er dus iemand (misschien Timo zelf?) die een goed profiel gemaakt heeft van een goede amp setup. :)
Als het dan goed klinkt, dan is het een goed product.
Ik vind de Kemper ook zeer interessant, maar het eerder aangehaalde "over een half jaar is het ouwe meuk" houd mij toch ook wel tegen. Dit, én dat de usb aansluiting niet direct naar de pc te sturen is, als externe geluidskaart zeg maar.

dorrus
12 maart 2015, 12:54
Natuurlijk overdreven D3nnis ;) (sorry is waarschijnlijk mijn enthousiasme) maar in essentie wel een beetje waar, volgens goed ingelichte bronnen loopt de verkoop van Kemper uitstekend en ligt die van dure buizenversterkers bijna stil (maakt mij verder niet uit dus niet als reclame voor de Kemper bedoeld )
Er is momenteel inderdaad geen wachtlijst voor de Kemper maar 6mnd terug bestond die wel omdat de productie de verkoop niet kon bijbenen.
Een Kemper kan overigens niet als zichzelf klinken omdat het ding geen eigen karakter heeft en niet anders bedoeld is dan voor het weergeven van andere/ bestaande ( zowel oude als nieuwe versterkers.) m.a.w. hij klinkt zoals de versterker die je er als profile in hebt gestopt dus blijft het altijd een kopie van een bestaande versterker.
En zeker zullen de prijzen dalen, maar dan zal er, óf eerst iets moeten komen wat beter is ( en dat gaat niet mee vallen want de goede profiles klinken echt als een sweet-spot van het origineel), óf er zal iets vergelijkbaars moeten komen voor een lagere prijs en dat laatste verwacht ik eerder.
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er nog geen goede concurrent is na twee jaar?
Twee jaar geleden werd er ( vanzelfsprekend ) ook geroepen dat het snel 'oude meuk 'zou zijn maar tot dusver is dat nog niet het geval:sssh:
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal komen gaat

D3nnis
12 maart 2015, 13:42
Als een mogelijke concurrent is begonnen na de lancering van de Kemper, dan moet het nu toch bijna zo ver zijn :)
Het lijkt me een mooi stuk gereedschap om erbij te hebben.
Dorrus, heb jij de versie met ingebouwde poweramp?

dorrus
12 maart 2015, 16:12
Ja, ik heb de power rack uitvoering en als cabinet gebruik ik een Bogner os 2x12 met een mix van v30 en een classic 80 celestion.
Als floorboard heb ik een behringer fb1010 met zo'n speciale chip, werkt goed genoeg voor mij en de Kemper op zich was ook duur genoeg zonder nog eens 500€ voor een ( wel erg mooi ) Kemper footpedal waar ook nog eens twee expressionpedalen bij aangeschaft moeten worden.
Ook was me aangeraden een fullrange speakersysteem aan te schaffen maar dat ging me te ver, het type wat me werd geadviseerd kost ook nog eens bijna 1000€ ( atomic ) en is in nederland volgens mij niet eens te koop.
Ik ben meer dan tevreden met mijn Bogner cab als monitor..

D3nnis
12 maart 2015, 16:55
Moet toch echt zo'n kemper eens aan de tand voelen. Gevoelsmatig zou ik er een buizenversterker voor weg moeten doen, die gebruik ik nu thuis toch al nauwelijks, sinds er kinderen moeten slapen en zo, maar toch kan ik het nog niet aan mezelf verantwoorden om bv een Soldano weg te doen voor zo'n digitaal ding :D

prinspatrick
12 maart 2015, 16:55
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er nog geen goede concurrent is na twee jaar?
Twee jaar geleden werd er ( vanzelfsprekend ) ook geroepen dat het snel 'oude meuk 'zou zijn maar tot dusver is dat nog niet het geval:sssh:
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal komen gaat

Axe-Fx II is er al langer, maar gezien zijn prijs niet echt een concurrent.

Ik vermoed echter dat de nog uit te komen AX8 een concurrent gaat worden.

http://www.fractalaudio.com/tmp/AX8.jpg

herrieman
12 maart 2015, 17:27
Gewoon de Kemper proberen. Die AX8 is Vapour Ware en alleen maar bekend gemaakt omdat de Amplifire van Atomic is uitgekomen. Daarnaast gaat het nog wel even duren voor dat de AX8 veel te duur te koop is in europa. En als klap op de vuurpijl zou ik siwieso kiezen voor het origineel. Fractal audio is een ster geworden in het kopieren van andermans (betere) ideeen metname die van Kemper

groovieguitarguus
13 maart 2015, 18:38
Hoe reageert een Kemper op een Oldskool:
- Whawha
- Compressor
- Fat Booster???

Snap dat ie niet zo lekker met Drives overweg kan...?!

dorrus
13 maart 2015, 20:30
Uitwendig weet ik het niet maar de Kemper heeft alle genoemde effecten aan boord en die werken perfect.
De effecten van de Axe schijnen nog beter te zijn maar ik ben uiterst tevreden met het arsenaal aan standaard meegeleverde FX van de Kemper
Wat bedoel je met 'drives 'uit de weg kunnen , een hardware booster tussen gitaar en input plaatsen?
Het feit dat je geen externe effecten meer nodig hebt omdat alles inwendig voorhanden is vond ik persoonlijk juist een van de grote voordelen van de Kemper.

NLF
15 maart 2015, 20:07
Moet toch echt zo'n kemper eens aan de tand voelen. Gevoelsmatig zou ik er een buizenversterker voor weg moeten doen, die gebruik ik nu thuis toch al nauwelijks, sinds er kinderen moeten slapen en zo, maar toch kan ik het nog niet aan mezelf verantwoorden om bv een Soldano weg te doen voor zo'n digitaal ding :D

Dat is ook niet te verantwoorden...

Misery Signals
28 maart 2015, 11:43
Zelfs met al mijn heads thuis ben ik stilaan ook aan het uitkijken naar zo'n Kemper. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om er eentje te bestellen, puur voor studio gebruik.
Mijn Isocab- en attenuator setup voldoet nu ook wel met mijn vier heads, maar de mobiliteit is een pro. Mijn vriendin woont 90 km verder en zo'n Kemper icm een goede laptop en een Steinberg UR22 kan dan de oplossing zijn om daar te prutsen aan opnamens.
Dit is het verkeerde topic om me van zo'n aankoop te houden zeker? :(

MS

dorrus
28 maart 2015, 12:17
Verkeerde topic?, ik denk het niet maar begrijp je reactie wel, omdat ieder zijn eigen aanschaf en keuze als de juiste wil zien.
Ik heb beide, dus Kemper én buizenversterkers en allebei hebben ze hun voor en nadelen.
Een Kemper is zo goed als de profile welke je op dat moment speelt dus de opmerkingen van "been there done that" kloppen alleen met de profiles van de gitarist die desbetreffende reactie plaatst en er zit een wereld verschil in de kwaliteit van de profiles ( meer slechte dan goede en enkele erg goede )
Ik heb mijn buizenbak verkocht omdat ik hem niet meer gebruikte na de aanschaf van mijn Kemper, wat niet meteen wil zeggen dat een Kemper beter klinkt maar voor mij persoonlijk praktischer was.
Alles kan met die Kemper en alle denkbare instellingen zijn mogelijk. Ook klinkt hij echt ontzettend goed en is een opslagmodule voor alle merken en typen versterkers die je erin stopt, er zit geen eind aan de mogelijkheden van dat ding.
En toch kocht ik onlangs weer een Bogner Anniversary, een Shiva dit keer en die gaat nooit meer weg.
Ik heb er ook weer profiles van gemaakt en in de Kemper gestopt en waarschijnlijk ga ik weer alleen met die Kemper op pad maar het zijn twee verschillende dingen.
Een Kemper speelt sweet spots af van vooraf ingestelde parameters en dat doet ie goed, maar ga je draaien aan de instellingen op de Kemper zelf dan reageert hij niet zoals de originele versterker waarvan de profile afgeleid is.
En ja, een Kemper is een fantastisch ding maar het blijft natuurlijk een digitale kopie van het origineel en al klinkt ie nog zo goed en al is hij nog zo goed bruikbaar, er gloeien geen echte buizen in.
Je weet dat het niet het origineel is maar een goede kopie.
En nieuw kost een Kemper met ingebouwde amp meer dan 2000 euro, voor dat geld staat er nogal wat te koop op buizengebied.
Mijn raad : heb je het geld, koop hem erbij maar doe er een goede buizenversterker niet voor weg.
Succes......

Misery Signals
28 maart 2015, 12:30
De amp zou ik er niet bij hoeven te hebben, het is enkel voor in de studio.

Het zou fijn zijn moesten de profiles niet enkel sweet spots hebben maar dat je ook per amp bij selectie automatisch de typische manier van reageren van de knoppen erbij geprogrammeerd krijgt...
Of is dat reeds zo?

MS

dorrus
28 maart 2015, 12:47
Nee, is niet zo

Ik heb als voorbeeld mijn Shiva geprofiled en de meest voor de hand liggende sweetspots gemaakt.
Dit gaf 20 profiles voor deze versterker van ultra clean tot max. overdrive.
Een clean profile kaal, een clean met treble switch, een clean met boost, een clean met wat extra gain, enz.
Dat zijn persoonlijke instellingen die ik mooi vind met mijn eigen merk en type gitaar.
Speel jij met mijn profiles en gebruik jij een andere gitaar dan zijn ze niet meteen 100% naar jou smaak en ga je ze modificeren.
Hierbij verbeter je de desbetreffende profile tot ie helemaal naar jou smaak is en het resultaat zal waarschijnlijk bevredigend zijn, maar een exacte kopie van het origineel is het daarna niet meer.
Voor mij onbelangrijk omdat een goed geluid voor mij telt, dat ie niet helemaal hetzelfde klinkt als het origineel geeft voor mij niet.
Verder is het een leuk stukje speelgoed en je blijft er daarom ook mee aan het klooien maar of dat een voordeel is? Op een buizenversterker speel je eerder weg en klooi je minder dat is zeker.;)
Koop je een buizenversterker dan weet je zeker dat je " het complete origineel " hebt, maar enkel dat origineel.
Koop je een Kemper dan heb je onbeperkt toegang tot alle versterkers ooit gemaakt en alle welke er nog gaan komen, weliswaar kopien ervan maar toch.

beniktemin
29 maart 2015, 10:37
Ik zit even mee te lezen, speel nu anderhalf jaar met de Kemper non powered en gebruik mijn line6 had 500 als midi! Perfecte combi. .. speel er altijd live mee, en zou niet anders meer willen!

D3nnis
29 maart 2015, 12:38
Hoe doe je je monitoring dan?
In-ear met eigen mixer?
Of heb je heel veel vertrouwen in de geluidsman?

Ik merk nogal eens -met name als we spelen met niet onze vaste geluidsman- dat ik mijn versterker harder moet zetten om mezelf te kunnen horen tov een soundcheck, met name als er op strategische hints dat de gitaar over de monitor wel wat harder mag geen reactie komt :).
Ik zou daarom echt (nog) niet zonder speakers willen spelen (speel ook niet in ear).

beniktemin
29 maart 2015, 12:45
Eigen technicus waar ik inderdaad op kan vertrouwen! We hebben een eigen monitor tafel die onze roadie mixt :crazyhappy: ... spelen altijd met in ear! Voor de enkele keer dat we zonder onze tech spelen vraag ik altijd monitor. (nooit problemen mee gehad)

Nick Mars
13 april 2015, 11:13
Ik wil de Kemper gaan aanschaffen en dan ook live gaan gebruiken. Daarbij wil ik 'm voor mijn eigen "monitoring" naar een Orange 4x12 kast sturen en de andere uitgang dan naar de PA. Ik wil 'm dan tevens ook in de oefenruimte gebruiken.
Ik wil echter wel gelijk de goede investering maken, maar ik weet niet of ik dan "sound wise" beter voor een externe eindversterker kan gaan of niet. En dan is er altijd nog de keuze tussen buizen of transistor (bijvoorbeeld die Matrix GT1000FX). Iemand die de Powerhead heeft vergeleken met een externe eindversterker?

D3nnis
13 april 2015, 19:38
De vraag is ook of je je eigen monitorgeluid stereo wilt horen of mono goed genoeg is; de eindtrap in de Kemper is mono.
Wellicht klinkt een 2x100W buizeneindversterker wel super met de Kemper, maar als je de Kemper zou willen vanwege compact en draagbaarheid, dan is dat voordeel wel weg met zo'n combinatie.

Nick Mars
14 april 2015, 15:11
Dat is inderdaad een "nadeel" waar ik al van op de hoogte was (geen stereo monitoring).
Die Kemper komt sowieso in een rack, dus een extra unit voor (bijvoorbeeld) een mesa 20/20 hoef ik het niet voor te laten.
Mijn vraag was eigenlijk vooral gericht op het "tonale" aspect van een externe eindversterker versus de interne (powerhead).

paulusdeBKB
16 april 2015, 09:49
Als je stereo monitoring wilt, ontkom je niet aan een externe eindtrap. De eindtrap in een Kemper is een mono klasse D versterker. Dat doet me vermoeden dat elke serieuze stereo klasse D eindtrap vergelijkbare resultaten oplevert. Als in: niet duidelijk beter, niet duidelijk slechter. Koop je die los, dan kun je stereo. Of dat de extra kosten & gewicht waard is, moet je zelf inschatten.

Misery Signals
16 april 2015, 20:41
Voila, mijn Kemper was gisteren besteld en hangt nu netjes op zijn plaats (zonder poweramp-optie).
Benieuwd de volgende dagen!

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Studio/Kemper.jpg

MS

dml
17 april 2015, 15:57
Nice!! Al vind ik de toaster-versie toch wat sexier :)
Misschien toch maar binnenkort mijn Triple Recto te koop zetten......... keuzes, keuzes, keuzes.

herrieman
17 april 2015, 18:06
Ziet er inderdaad leuk uit.
Geniet ervan!

@dml: ik zou nog niet je buizenbak verkopen. Gewoon eerst testen die Kemper :-)

Pepe
17 april 2015, 18:48
Maar komt ie met een aantal amps MS of moet je nog zelf gaan profilen?

Misery Signals
17 april 2015, 19:31
Hij komt geladen met 296 rigs, maar er zijn er duizenden online gratis of voor heel weinig uitwisselbaar of te downloaden.

Ik wilde de rack versie voor handigheid van het inbouwen in mijn studiodesk. Maar in een ander geval had ik toch wel een rack aangekocht. Die toaster vind ik o zo lelijk!

En over buizen... Ik heb hier nog een hele backline van vier boutique amps, twee 4x12 kasten en een grote midi effectenbak, isocab en attenuator staan, en ik speel niet meer in een band. We zien wel wat ermee moet gebeuren.

MS

herrieman
17 april 2015, 20:33
Inmiddels zijn er profiles zonder cabinet en microfoon deel. Tadaaa hoef je je cabinets ook niet weg te doen. Daar kan appart een profile van schieten en direct naar de tafel sturen samen met je echte cabinets op het podium.

D3nnis
18 april 2015, 07:57
Kun je eigenlijk de twee jack outputs plus de 2 xlr outputs tegelijk gebruiken, waarbij je cab soms uit zet op de jack outputs, maar aan laat op de xlr outputs? Dan zou je stereo naar je eindversterker en speakers kunnen, en naar de mengtafel, deze laatste met speakersim. Of kan dit onderscheid alleen gemaakt worden tussen de mail outputs en de monitor output (waarmee je signaal naar je eindversterker dan dus mono is)?

dml
18 april 2015, 09:45
@dml: ik zou nog niet je buizenbak verkopen. Gewoon eerst testen die Kemper :-)

Kemper heb ik allang getest. Buizenbak staat eigenlijk al drie jaar lang nagenoeg ongebruikt opgeslagen.

herrieman
18 april 2015, 22:15
OK dan! Verkopen die handel :-) Wel eerst wat profiles schieten van je favoriete instellingen. Maar dat zal je intussen ook wel al gedaan hebben.


Kemper heb ik allang getest. Buizenbak staat eigenlijk al drie jaar lang nagenoeg ongebruikt opgeslagen.

groovieguitarguus
19 april 2015, 11:36
Misery Signals en andere...

Wat betreft Cleane sounds heb ik op dit moment (een week de Kemper in huis) mooie sounds.
Rock Rhythm ook lekker...

Maar de stevige Lead solo sounds vind ik erg lastig te 'vinden'.
Ik hoor een wat hoge fuzz toen in de verte.
Ik gebruik op dit moment alleen de Factory Presets....

Tips???

Ik tweak de Kemper met mijn 2-weg InEars...

D3nnis
19 april 2015, 14:10
Maar de stevige Lead solo sounds vind ik erg lastig te 'vinden'.
Ik hoor een wat hoge fuzz toen in de verte.


Dat heb ik nou met zo'n beetje alle modelling apparaten die ik tot nu toe geprobeerd heb (geen high end), jammer om te lezen dat dat niet automatisch niet aan de orde is bij de Kemper

denis.hermans
19 april 2015, 15:42
TAF JTM Push ?( gebruik ik momenreel om solo van Hey Joe te oefenen).

denis.hermans
19 april 2015, 19:01
Ligt het trouwens (voor een stuk) niet aan die in ears zelf. Misschien moet je eens experimenteren met de space functie van de kemper. Die zou het geluid door headphones ruimtelijker en natuurliijker doen klinken.

Misery Signals
20 april 2015, 00:15
Hallo,

Ik moet het ook allemaal nog ontdekken. Maar een vriend vertelde me dat je met het cabinet heel wat goed editing werk kan doen. Met uitwisselen van cabs en amps heb je ook super veel mogelijkheden lijkt me.

Ik heb trouwens van vrienden al tonnen rigs gekregen. Via de Rig Manager kan je ofwel leden rigs downloaden, ofwel die via je eigen opgeslagen bibliotheek live preview beluisteren. Heb zo duizenden extra rigs en presets staan nu. Gaat me een hoop lol opleveren.

De JCM Slash van Erik Stam vind ik bij Rig Exchange al een ongelofelijk lekkere basis sound.

MS

groovieguitarguus
21 april 2015, 20:35
Ik ben idd met de Cabs aan de slag gegaan... Zo zeg!!!!
Ook de manier van afluisteren is een enorm verschil.
Mij Focusrite in en meteen afluisteren is niet lekker.... met de master out meteen op mijn Behringer stereo bodypack... VETTTTTT!!!!

Misery Signals
22 april 2015, 16:47
Klinkt via de koptelefoon uitgang met een goeie koptelefoon al goed, net als via Cubase en de RME FF 800 in de Studio!

MS

D3nnis
24 april 2015, 17:29
Vandaag een powered versie van de Kemper wezen bekijken en beluisteren.
Wat een enorm mooie, draagbare en flexibele set is dat, met name met de Kemper footcontroller erbij!
De effecten zoals ik ze "out of the box" gehoord heb zijn zeker ok, maar absoluut bij lange na niet zoals de effecten in mijn VR PedalPro en Eventide Eclipse, maar goed, heb me hier ook niet op geconcentreerd, en de verkoper ook niet, dus daar is misschien nog wel wat te halen.
Tevens heb ik het even voor waar aangenomen dat de geprofileerde versterker even goed zo niet beter klinkt als het origineel (hier is genoeg van op YouTube e.d. te vinden). Op het eerste gehoor denk ik dat ik de geluiden van de Kemper prefereer boven de softwareversterker-varianten die ik ken: guitar rig, amplitube, revalver, Overloud TH2, Scuffham S-Gear (alhoewel deze laatste wel erg goed is, voor wat ik van software-versterkers ken, zo right out of the box).
Door de poweramp klonk het ook allemaal goed, fantastisch om vrij realistisch te kunnen schakelen tussen een fender, mesa, marshall, wat je ook wilt, en dat in een pakketje dat niet zwaarder weegt dan een paar pakken melk.
Maar toch....toch "klopt" er iets niet. Ik weet niet wat ik eraan hoor, maar ondanks dat het me een ideaal ding lijkt om thuis mee te prutsen (in stilte), en tevens een superdraagbare compacte set met veel mogelijkheden en weinig onderhoud te hebben, en een zeer consistent PA geluid, is er toch niet de wauw-factor. Het is niet dat het heel erg tegen valt, maar ik had liever gehad dat het -via de poweramp en gitaarspeakers- nóg beter was, of gewoon helemaal ruk, dan was het tenminste duidelijk.
Ongetwijfeld zal het zaalgeluid beter zijn dan wat ik nu produceer als een geluidsman tijdens een snelle wissel even een microfoon voor mijn cabinet moet pleuren, maar toch, voor mezelf mis ik wel wat, maar wist niet wat.
Thuis meteen mijn buizending aangezwengeld, met 4x12, et voila, dát is wat ik wil horen. Een bepaalde sprankel in het hoog, in combinatie met druk, directheid, weet ik veel, dat dus :)
Uiteraard hangt alles samen met de gebruikte profielen, maar heb toch ook zeer zorgvuldig samengestelde profielen beluisterd, gemaakt door iemand die ik best hoog heb zitten, en die weet wat ie doet, maar toch.....nee.
Als ik een professional was die erg veel met het spul op pad moest dan wist ik het (denk ik) wel. Speelde ik in-ear, dan wist ik het (denk ik) ook wel, maar nu, als hobbyist die eens per maand eens ergens optreed, blijft het toch gewoon buizentop van 20kg, 6HE 19" rack van 25kg, en een 4x12 sjouwen. Wel jammer voor de geluidsman trouwens.

Nu hoor ik mensen denken: maar als je nou de non-powered versie combineert met een buizeneindtrap...kan helemaal kloppen, maar dan heb ik in mijn beleving veel minder aan het concept, namelijk een pre- en poweramp die je realistisch weergeeft (het gebruik van een gitaarspeakercabinet versus een full range systeem blijft dan nog even buiten beschouwing), zonder gek veel gesjouw, en breekbaarheid/onderhoud.

dml
25 april 2015, 13:08
Vandaag een powered versie van de Kemper wezen bekijken en beluisteren.
Wat een enorm mooie, draagbare en flexibele set is dat ................. t/m ................ minder aan het concept, namelijk een pre- en poweramp die je realistisch weergeeft (het gebruik van een gitaarspeakercabinet versus een full range systeem blijft dan nog even buiten beschouwing), zonder gek veel gesjouw, en breekbaarheid/onderhoud.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat het met je onderbewuste doet, zodra je weet dat het een Kemper is, waar je naar luistert. En vice versa natuurlijk met een buizenamp. "Klopt" het niet omdat je onderbewuste invloed heeft op de waarneming? Als luisterend publiek kunnen we al jaren, zowel live als op opnames, niet meer het verschil horen tussen modeling en buizen.

D3nnis
25 april 2015, 13:28
Dat zou zeker mee kunnen spelen. Alleen ik zie mezelf absoluut niet als buizenpurist of anti digitaal.
Het via een microfoon opgenomen geluid denk ik ook te kunnen onderscheiden, maar feit is dat de Kemper gewoon goed klinkt, dus hier zal perceptie wel wat doen. Maar, de powered versie over een 4x12, versus mijn eigen buizenamp, weet zeker dat ik hem er uit haal, het voelt gewoon anders. Het is ook geen gebrek aan dynamiek of zo.

Pepe
25 april 2015, 13:29
Met onderbewuste bedoel je vooroordeel? Dat zal best maar maakt dat uit? Of iets waar is is niet belangrijk, het gaat er meer om wat voor jou werkt.

groovieguitarguus
26 april 2015, 21:21
Sinds enkele maanden spelen we met de band InEar... De Dimensie van mijn buizenamp met pedalen, wist ik maar niet te 'vangen' met de microphoons... Zou ik OldSkool met monitors spelen, zou de wens voor een Kemper wellicht minder zijn.
NU ik 'm heb, is het echt heel gaaf op 'de oortjes'... wel veel tweaken... Tevens heerlijk handzaam! Gave effecten ook zeker!!!!

apekop
26 april 2015, 23:06
Maar toch....toch "klopt" er iets niet. Ik weet niet wat ik eraan hoor, maar ondanks dat het me een ideaal ding lijkt om thuis mee te prutsen (in stilte), en tevens een superdraagbare compacte set met veel mogelijkheden en weinig onderhoud te hebben, en een zeer consistent PA geluid, is er toch niet de wauw-factor. Het is niet dat het heel erg tegen valt, maar ik had liever gehad dat het -via de poweramp en gitaarspeakers- nóg beter was, of gewoon helemaal ruk, dan was het tenminste duidelijk.
Ongetwijfeld zal het zaalgeluid beter zijn dan wat ik nu produceer als een geluidsman tijdens een snelle wissel even een microfoon voor mijn cabinet moet pleuren, maar toch, voor mezelf mis ik wel wat, maar wist niet wat.
Thuis meteen mijn buizending aangezwengeld, met 4x12, et voila, dát is wat ik wil horen. Een bepaalde sprankel in het hoog, in combinatie met druk, directheid, weet ik veel, dat dus :)
Uiteraard hangt alles samen met de gebruikte profielen, maar heb toch ook zeer zorgvuldig samengestelde profielen beluisterd, gemaakt door iemand die ik best hoog heb zitten, en die weet wat ie doet, maar toch.....nee.


op wat voor systeem heb je de Kemper beluisterd? op (thuis) studiomonitors?
Wat veel mensen missen is de "amp in the room" sound. Je moet het eigenlijk niet vergelijken met je gitaar versterker als je er voor zit, maar met je gitaarversterker zoals hij klinkt als hij gemic'd is. Als je met beide opneemt en dat vergelijkt heb je al een beter beeld. Dat vergeten veel mensen bij modellers.

D3nnis
27 april 2015, 08:38
Ik snap je punt, maar voor mij ligt het toch wat anders.
Ik ben een hobbyist, dus ik "moet" niet dagelijks met de zooi op pad. Opnemen heb ik een hekel aan, dus doe ik zo goed als niet. Ik wil gewoon spelen.
Ik heb het systeem daarom heel bewust beluisterd via een 1x12" en een 4x12" speakercabinet en niet via monitors, met als reden dat als ik zelf speel, ik ook zelf een goed geluid wil hebben -of in ieder geval een geluid dat ik goed vind- en daar hangt aan vast dat ik mijn eigen geluid via gitaarspeakers wil horen (met natuurlijk de speakersim uitgeschakeld op deze output). Via full range systeem gitaar spelen heeft voor mij weinig gitaarspelen te maken ;-)
Zoals ik al eerder schreef, dat de opgenomen geluiden redelijk met elkaar overeen komen geloof ik meteen (alhoewel ik daar ook verschillen denk te horen, maar in een volledige blind-test, en als luistermoeheid toeslaat denk ik dat ik daar nog wel in misleid kan worden).

In principe is het verhaal simpel. In de jaren heb ik (en vele anderen) duizenden euro's uitgegeven om tot een geluid te komen waar ik zelf lekker mee speel. Dat is nu eenmaal niet via een studiomonitor, maar via een 2x12 of 4x12, en daarom "moet" ik de Kemper ook zo beluisteren, want anders is het geen eerlijk vergelijk met wat ik nu heb, want dat is wat ik hoor, en ik moet wel blij worden van wat ik zelf hoor. Bij de Kemper via een cabinet was er gewoon niet de wauw factor. Niet in de droge geluiden, niet in de effecten.
Ik wil best een PA man blij maken hoor, maar dan had ik net zo goed nooit een buizenamp kunnen hebben, en voor mijn monitorgeluid gewoon met mijn marshall valvestate door kunnen klooien, toch?

denis.hermans
27 april 2015, 14:01
Ik denk dat de Kemper dan gewoon niets voor jou is.

Ik sluit mij aan bij de post van apekop : de Kemper "imiteert" de miked sound van een amp.
Dit is niet hetzelfde als je "rauwe amp" en je mag dit dus niet verwachten. Dit betekent niet dat je verwachtingen lager/minder moeten zijn maar wel anders.
Als je die "mentale stap" niet kan/wil zetten - dit is overigens geen verwijt - dan zal je niet tevreden zijn en hou je beter je centen bij.....

D3nnis
27 april 2015, 14:12
Goede conclusie :D
De powered versie is in ieder geval van de baan voor mij. Het profiling gedeelte is wel zo goed dat een non powered nog wel wat kan zijn; klinkt beter dan alle software versterkers die ik tot nu toe ken, maar vind €1500,- te veel om alleen thuis wat te prutsen.
En als het alleen voor thuis is, hoeft het voor mij geen compacte draagbare alles in 1 oplossing te zijn, dus zijn er nog meer mogelijkheden.

tnijland
27 april 2015, 22:30
Dennis, ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem. De modeler blijft in mijn optiek nog steeds een beetje achter m.b.t. pure buizen compressie, tone etc. Ik was absoluut plezierig verrast over de perfecte effecten van bijv. Axe-Fx en tijdens de Frankurter Messe vond ik de Kemper ook behoorlijk goed. Het gebruikersgemak van dit soort apparaten is ook vele malen hoger. Maar als je echt op details gaat letten dan is de oversturing net iets te rafelig of niet subtiel genoeg. Dus mijn visie is om toch alleen te investeren in de superieure apparaten zoals Vintage Revolution, Eventide etc. Ik heb wat dat betreft veel geleerd op HRI forum.

Ik moet wel toegeven dat sinds korte tijd Lex Bos, de Pigtronix Echolution, Reussenzehn Blackface en de Torpedo CAB gezamenlijk ook een geweldige tone hebben opgeleverd.

Mocht je het leuk lijken kunnen we wel eens een keertje wat experimenteren.

groovieguitarguus
27 april 2015, 23:40
Als je op zoek gaat naar de 'perfecte toon'... snap ik dat je een Kemper 'niets' vindt.

Vandaag mijn 1e Livegig gedaan met InEar... Geweldig!!!! We spelen covers... van Clean tot vette Rock. Goeie sounds, goeie effecten en een lekkere sound op je oren... InEar is überhaupt al heel anders qua beleving. Ik vind dit een mega verbetering en super handzaam.
Als ik bij elkaar optel voor wat voor bedrag er op mijn conventionele plank lig, t.o.v. een Kemper. Vind ik de 1500,- zeker gerechtvaardigd.
Je moet je wel verdiepen in de unit... het is GEEN plug and play!!!!

Misery Signals
28 april 2015, 17:51
Dennis, ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem. De modeler blijft in mijn optiek nog steeds een beetje achter m.b.t. pure buizen compressie, tone etc. Ik was absoluut plezierig verrast over de perfecte effecten van bijv. Axe-Fx en tijdens de Frankurter Messe vond ik de Kemper ook behoorlijk goed. Het gebruikersgemak van dit soort apparaten is ook vele malen hoger. Maar als je echt op details gaat letten dan is de oversturing net iets te rafelig of niet subtiel genoeg. Dus mijn visie is om toch alleen te investeren in de superieure apparaten zoals Vintage Revolution, Eventide etc. Ik heb wat dat betreft veel geleerd op HRI forum.

Ik moet wel toegeven dat sinds korte tijd Lex Bos, de Pigtronix Echolution, Reussenzehn Blackface en de Torpedo CAB gezamenlijk ook een geweldige tone hebben opgeleverd.

Mocht je het leuk lijken kunnen we wel eens een keertje wat experimenteren.

Je noemt effect apparaten. Dit is iets totaal anders.

Ik heb die Kemper gekocht voor zoals eerder al gezegd: in je studio tonnen sounds beschikbaar hebben recht uit de Kemper zoals ze uit een gemict cab vanuit een amp opgevangen zouden worden.
Het is opbouwen, presets veranderen, werken met cab karakteristieken, zelf amps kunnen profilen,...

Ik heb hier qua gitaar amps een stapel van the real deal staan...
Maar wat die Kemper in Cubase doorgeeft, is echt geweldig.
Zijn geld meer dan waard.

Die Kemper zou ik live gebruiken door een neutrale power amp en weinig kleurend cab, en dan het geluid vanuit de Kemper zo de mengtafel in. Daar is hij ook voor bedoeld.
Maar live zou ik ook gewoon eerder gitaar amps gebruiken hoor.

MS

D3nnis
28 april 2015, 19:30
Ik moet wel toegeven dat sinds korte tijd Lex Bos, de Pigtronix Echolution, Reussenzehn Blackface en de Torpedo CAB gezamenlijk ook een geweldige tone hebben opgeleverd.

Mocht je het leuk lijken kunnen we wel eens een keertje wat experimenteren.

Klinkt goed; nu denk ik dat jij wel een kritischer oor hebt dan ik; ik houd gewoon van de botte lompheid van een 100 watter in combinatie met een 4x12.
Ben wel benieuwd naar de Torpedo live, ooit getest?


Als je op zoek gaat naar de 'perfecte toon'... snap ik dat je een Kemper 'niets' vindt.

Vandaag mijn 1e Livegig gedaan met InEar... Geweldig!!!!

Dat snap ik wel, via hoofdtelefoon is het een super systeem in vergelijking met plugins etc.


Je noemt effect apparaten. Dit is iets totaal anders.


Niet helemaal. De Kemper heeft ook effecten, en die mogen wat mij betreft best vergeleken worden met de grote jongens, anders hadden ze ze er niet in moeten stoppen.

Als ze nou eens een Kemper read-only-profiles ding maakten (dus een waarmee je zelf niet kunt profilen), zonder effecten, en dan voor de helft van het geld, dan komen we ergens :D

Misery Signals
28 april 2015, 21:41
Die effecten zijn de extra's bovenop het basis principe van profiling. Als die andere apparaten niets met amp simulatie doen zijn ze niet te vergelijken vind ik.
Ik krijg er in de studio toch makkelijk heel brute pompende sounds mee hoor.

MS

tnijland
29 april 2015, 22:51
Ik let vooral op de speelbaarheid van de sounds en of ze fatsoenlijk door een mix komen. Als 2e stap komt dan de extra kleuring van de basissound en als 3e stap pas de effecten. Ik vind nog steeds dat in de 1e stap modelers vaak falen met betrekking tot het gevoel van spelen. Een puur buizen pedaal i.c.m preamp heeft dan mijn voorkeur. Ik vond de Kemper overigens niet slecht maar prefereer toch nog steeds de Lex bos.

Met de torpedo kleur ik licht bij tot een volwaardige Miked amp sound en door delay en reverb toe te voegen heb ik een prachtige sound gekregen die via mengtafel maar ook over over een monitor goed klinkt. Hoe beter de individuele schakels, des te beter wordt de keten. Maar je hebt in vergelijking met een modeler maar een paar basis sounds.

Let wel, ook dit is nog steeds een compromis in vergelijking met je ideale amp!

De torpedo live heb ik nooit gehad maar volgens mij was Morris daar erg over te spreken.

SloeGin
19 mei 2015, 21:31
Heeft iemand van jullie al Michael Britt profiles gekocht?
Welk Pack heb je juist en zijn ze echt zo goed als iedereen beweert?


http://www.mbrittprofiles.com/index.html

joogi
19 mei 2015, 21:38
Heeft iemand van jullie al Michael Britt profiles gekocht?
Welk Pack heb je juist en zijn ze echt zo goed als iedereen beweert?


http://www.mbrittprofiles.com/index.html

ik heb net dit weekend pack 2 , 3 en vintage en modern gekocht
en ja ze zijn echt zo goed .
heb bijna alle andere profiles eruit gegooid ( wel een back up gemaakt natuurlijk )
en gebruik alleen de mbritt profiles eigenlijk

SloeGin
7 juni 2015, 15:16
Mbritt heeft nu trouwens ook gratis samples.
http://www.mbrittprofiles.com/sample.html

queswal
7 juni 2015, 21:37
Ik heb pack 2 van Michael Britt gekocht en die is inderdaad heel erg goed! Met name de Marshall's, de Bogner XTC en de Little Walter.

tnijland
7 juni 2015, 23:58
Eigenlijk wel grappig. De cab simulatoren zijn eigenlijk niet wel meer dan impulse responsies en dat is een mooi woord voor multi-band equalizer. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_equalization

Maar ook met mijn Lex Bos buizenpreamp en de Torpedo CAB doe ik iets vergelijkbaars en het is wel duidelijk dat wij gitaristen nog steeds behoefte hebben aan herkenning in een conventionele poweramp, speaker cabinet met microfoon combinatie.

Wat dat betreft was Digitech met hun neuraal netwerk multi-effect de tijd toch meer vooruit. Helaas klonk het weer niet al te best ;-)

WaywardChild
21 juni 2015, 11:28
Ik overweeg een kemper aan te schaffen (te vervanging van de nieuwe roland blues cube) en vraag me af of de kemper zonder powerhead ook via headphones ook goed klinkt om thuis wat te kunnen oefenen zonder de andere familieleden op de kast te jagen.
Lijkt me makkelijk kemper en headphones en that's it.
Later kan hij misschien mee naar oefenruimte met een tech21 2x12 power engine.

meul
5 juli 2015, 18:13
Nou, ik zal je vertellen dat ik de Kemper via de hoofdtelefoon eigenlijk beter vind klinken dan via cab/fr/speakers/etc :-)

WaywardChild
5 augustus 2015, 09:32
Ondertussen de kemper een paar dagjes in huis en moet zeggen klink wel lekker door men tech21 2x12 powerengine (cab sim uit op de kemper)
Enkel nog maar wat met de factory presets gespeeld maar zitten toch al heel wat leuke sounds bij.

herrieman
8 augustus 2015, 10:00
Laatste tijd is het zeer vermakelijk te zien hoe FAS alle ontwikkelingen probeert bij te blijven. De laatste; KPA komt met een "Amp in the Room" oplossing, en ja hoor, daar is FAS met een nieuwe update. Telkens als de concurrentie met iets nieuws komt dan hobbelt FAS er weer achteraan. Het begint zelfs een beetje patetisch te worden.

Het enige wat FAS nog niet gekopieerd heeft is dat de Kemper jongens binnen het bedrijf Kemper een hecht team vormen. Kortom, Kemper loopt inmiddels duidelijk voor op het gebied van innovatie en organisatie.

Als ik morgen weer zou overstappen op modelling zou het de Kemper Rack worden. Maar het geluid uit mijn EVH buizenbakje is spot on dus zal de overstap voorlopig niet plaatsvinden. En modeling op de computer voor het schrijven klinkt allang even goed maar dan voor maar een paar eurotjes en zonder al die onzinnige updates die je geluid verkloten.

D3nnis
8 augustus 2015, 11:49
Het enige wat FAS nog niet gekopieerd heeft is dat de Kemper jongens binnen het bedrijf Kemper een hecht team vormen.

Ik ben razend benieuwd hoe je dit kunt weten.

Verder maakt het natuurlijk niks uit, al slaan ze elkaar de harses in, als dat ding maar klinkt.

Maar een amp in the room update....ben benieuwd, want dat vond ik schorten aan de Kemper. Dat ie niet zo (goed) klinkt als mijn eigen amp.

dml
8 augustus 2015, 12:54
Laatste tijd is het zeer vermakelijk te zien hoe FAS alle ontwikkelingen probeert bij te blijven. De laatste; KPA komt met een "Amp in the Room" oplossing, en ja hoor, daar is FAS met een nieuwe update. Telkens als de concurrentie met iets nieuws komt dan hobbelt FAS er weer achteraan. Het begint zelfs een beetje patetisch te worden.



Raar hè, dat bedrijven die vergelijkbare producten maken elkaar kopiëren, met ontwikkelingen steeds de eerste willen zijn, elkaar beconcurreren. Yamaha, Roland en Korg zijn ook al van die pathetische bedrijven.

pol2711
19 augustus 2015, 10:39
Na jaren getracht mijn geluid uit mijn JTV-PODHD500X en DT-25 te halen, overgestapt op de Kemper.
Gelijk ook maar de Britt profiles aangeschaft.

Ik las op een line6 forum dat mijn line6 combi 90% van het origineel zou halen (whatever that may be, wil gewoon een lekker geluid). Waarom op de Kemper overstappen voor die 95% en er zo veel geld voor neertellen?

Nou heel simpel. Ik was nooit echt tevreden over mijn line6 geluid en bleef maar aan de knopjes draaien en patches downloaden. Jaar na jaar na jaar.... Af en toe had ik wel het idee dat het er in moest zitten als ik maar lang genoeg bleef draaien. Nu kun je met die spullen blijven draaien: de JTV heeft virtuele gitaren die je in alle standen met tig verschillende pickups kunt instellen. De POD500X: idem. Zó veel insteltoestanden in de combivorm eindeloos. Ik dacht altijd dat de fout aan mijn kant lag. Ik stel 'm niet goed in, ik doe iets niet goed. Maar bleef met wel iets zitten: anderen hebben wel dat beter geluid. Gewoon buizenamp, pedaaltje ervoor en hoppa dát geluid. DT25 amp gekocht en in plaats van hoppa weer talloze mogelijkheden er bij (line6 link, en 4 verschillende voicings in de DT25 amp) en weer draaien.....

Gitaar rechtstreeks in de DT25: ja, daar was het. Maar dan miste ik die flexibiliteit van die dreamrig.
Geef me 2 goede virtuele gitaren ipv 24 middelmatige
Geef me 3 goede POD pre-amps en dito effecten ipv 23.239

En we gingen weer door met draaien. Nu moet ik zeggen dat die DT25 een fantastische amp is on its own.

Lang verhaal kort: toen kwam de kemper. Op de FX return van de DT en ik plug mijn gitaar in.
Kies een rig en daar was het. Kies de volgende, daar was er weer een. Fok... Britt profiles er op gezet, geen enkel knopje gedraaid en ik was gelijk erg tevreden. Wow... na jaren knopjes draaien...gewoon instant zonder dat ik ook maar aan iets draai..die sound.

Die 90-95% was misschien wel een mooi statement. Ik zit nu wrs in die range van 90-95% en dat voelt zó ontzettend goed. Bij die POD was het altijd patches downloaden en weggooien en na 100 had ik er een die mij wel beviel. Nu kan ik geen enkele rig weggooien, ze zitten allemaal boven die 90% (o;

Vwb effecten heb ik alleen nog maar de chorus echt uit kunnen proberen. In plaats van tonesuck een heerlijk geluid.

Deze gaat voorlopig niet meer weg.
Als iemand 'm ook wil proberen. Ik woon in Utrecht. Zou zeggen, pak je gitaar en kom langs.

Minpuntje tot nu toe is dat er geen echte editor is. E ris wel een rigmanager waarmee je rigs kan downloaden en in de kemper kan stoppen. Line6 is daar toch wel veel beter in.

Pepe
19 augustus 2015, 11:18
De buizenamp is uitontwikkeld en modeling niet en zolang de referentie van modeling die buizenamp is ontgaat mij de logica van modeling of het moet zijn dat je liever veel bijna sounds hebt dan 1 of 2 goede.
Maw, waarom dan toch modeling als je toch niet geïnteresseerd bent in heel veel opties?

D3nnis
19 augustus 2015, 12:14
Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat er zo veel mensen lyrisch zijn over de Kemper bij gebruik als conventionele amp, dus met eindtrap en gitaarspeakers (voor opname en koptelefoonwerk is het wat anders), het verbaast me echt, behalve als het gaat om een draagbare onderhoudsvrije alles in 1 oplossing, zonder verder écht in de buurt van de 90% sound te komen.

dorrus
21 augustus 2015, 20:31
Als je de Kemper ziet als een 100% kopie van het origineel zal je inderdaad (wanneer je zelf aan het profilen gaat) blijven steken rond de 90%, veel gekochte profiles zijn vaak beter.
Vrijwel alles is mogelijk maar het is geen plug & play apparaat, meteen een nadeel misschien omdat je echt maandenlang knoppen blijft draaien, er is immers zo veel mogelijk met dit ding.
Ontzettend breed inzetbaar en met nieuwe mogelijkheden zonder eind je zit niet vast aan een enkel geluid of karakter.
Als je blij bent met je eigen versterker omdat dát je droomgeluid is, schiet je er niet veel mee op, in het beste geval heb je dan hetzelfde geluid en dat had je al :)
Maar een goed gitaargeluid is natuurlijk een goed gitaargeluid, ook al is het geen exacte kopie van een bepaalde versterker,90 % hetzelfde kan ook resulteren in een 10 % beter geluid dan het origineel, haha!
Een Bogner xtc komt bijv maar 20% in de buurt van een Fender versterker als je ze gaat vergelijken, maar daarmee is die Fender niet 80% slechter maar gewoon 80% anders.
En daarmee is de Kemper dus ook geweldig live te gebruiken, hij heeft niet het karakter van een enkele versterker maar is oneindig te vullen met alle versterkers ooit gemaakt, met bijna alle effecten ooit en ga zo maar door.
Als ik live speel krijg ik enkel positieve reacties over mijn gitaargeluid, omdat ik gewoon een ontzettend vet live geluid heb met die Kemper.
Er is nog niemand na een optreden komen vertellen dat ie rond de 90 procent van een Bogner of Fender klinkt zeg maar

arjanb01
21 augustus 2015, 21:10
Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat er zo veel mensen lyrisch zijn over de Kemper bij gebruik als conventionele amp, dus met eindtrap en gitaarspeakers (voor opname en koptelefoonwerk is het wat anders), het verbaast me echt, behalve als het gaat om een draagbare onderhoudsvrije alles in 1 oplossing, zonder verder écht in de buurt van de 90% sound te komen.

Wie zegt dat modelling apparatuur als Kemper onderhoudsvrij is?
Die chips, interne batterijen en geheugen chips kunnen ook op raken.
Onderhoudsvrij bestaat echt niet...

D3nnis
21 augustus 2015, 21:16
Je kunt natuurlijk pech hebben, maar tegen de tijd dat dat ding normaal gesproken dat soort problemen gaat krijgen, is ie klaar voor de sloop, want dan zijn ze waarschijnlijk niet zo veel meer waard dat het 't waard is om er een dure elektro goeroe uren aan te laten verspijkeren.
Dat is wat ik denk tenminste; als je nu een POD hebt die kuren vertoont pleur je hem over het algemeen ook in de vuilnisbak, en hoe lang bestaan die dingen? 10-15 jaar?
Aan de andere kant, oude Eventide processors zijn het ook nog best waard....
We wachten af, de tijd zal het leren!



Als ik live speel krijg ik enkel positieve reacties over mijn gitaargeluid, omdat ik gewoon een ontzettend vet live geluid heb met die Kemper.
Er is nog niemand na een optreden komen vertellen dat ie rond de 90 procent van een Bogner of Fender klinkt zeg maar

Die was ik nog vergeten, de consistentie in geluid lijkt me wel een groot voordeel. Via XLR naar de PA, en dat stukje is áltijd hetzelfde (al is dat dan maar 90% ;) ). Met mijn conventionele setup heb ik soms een geweldig geluid, en soms is het zaalgeluid ook geweldig. Maar soms, net als laatst, dan is het gewoon allebei klote. Totaal geen laag. Helemaal niks, 0,0. Geen idee waarom. Alles verzetten (binnen de beperking die er was) loste niks op. En normaal gesproken komt te weinig laag eigenlijk niet voor met een mesa roadster met bogner 4x12.

meul
24 september 2015, 15:47
Mijn Kemper is te koop! 1 1/2 oud mint condition. vaste prijs 1200 euro, ... Btw bon mogelijk bij interesse even PM

Rwin
26 september 2015, 11:44
Mijn Kemper is te koop! 1 1/2 oud mint condition. vaste prijs 1200 euro, ... Btw bon mogelijk bij interesse even PM

Met poweramp? Of zonder poweramp?

arjanb01
26 september 2015, 11:46
Hoppa, de eerste Kemper die te koop op internet verschijnt... En dat na 1,5 jaar al... Komt m'n voorspelling toch uit😉

D3nnis
26 september 2015, 12:54
Toaster model zonder poweramp was het toch, meul?

meul
26 september 2015, 15:18
ja broodrooster, maar ik heb net besloten de verkoop terug te draaien. Excuus!!!! Ik had het geld nodig voor een andere gitaar maar het kost me te veel geld zo.. zo slecht is hij natuurlijk ook weer niet ;) het lukt me helaas niet het bericht te verwijderen.. MOD?

D3nnis
26 september 2015, 15:34
Ja, een gitaar niet kopen is altijd goedkoper...maar 300 afschrijving in 1,5 jaar is niet zo gek, als je hem voor 1200 kwijt zou raken, toch?

meul
26 september 2015, 16:06
400, 1598 nieuw indertijd, ennuh je moet dat toch ook weer iets nieuws kopen voor opnamen... het was niet zo'n wijs plan after all!

D3nnis
26 september 2015, 16:16
Gelukkig heeft arjanb01 misschien nog geen gelijk ;)

arjanb01
26 september 2015, 21:59
Komt nog wel, Dennis 😉
Let maar op, 400 afschrijven of 1200 eu pakken, ik zou het wel weten.... Zeker in het tempo waarin de apparatuur na Kemper en axe fx zich ontwikkelt. Ik noem bijvoorbeeld yamaha met de thr100, wat naar mijn mening gewoon concurrerend is voor alle modelling/profiling apparatuur op de markt. Houdt die boys van Yamaha in de gaten....
Het enige zwakke punt is hun prijsstelling, waardoor de massa dit niet gaat kopen...

D3nnis
26 september 2015, 22:57
Ben benieuwd, ik wacht rustig af!
Maar zo duur is yamaha toch niet, vergeleken met kemper of axe fx?

arjanb01
27 september 2015, 07:51
Die thr 100 kost volgens mij 1100-1300 euro. Ik kan me voorstellen dat je als gitarist dan toch naar buizen alternatieven gaat kijken.

dorrus
27 september 2015, 09:19
400 afschrijven is toch niet zo veel? op een nieuwe buizenversterker schrijf je veel meer af ( als je hem al kwijt raakt ;)
Er staat zelden een gebruikte kemper op marktplaats dus dat moet geen probleem zijn.
Voordeel van buizenversterkers is wel dat er veel goede aangeboden worden en de 2dehands prijzen een stuk lager zijn geworden sinds het uitkomen van Axe en Kemper ;)
ps:
En als je maar lang genoeg wacht dan krijgt iedereen gelijk :)

D3nnis
27 september 2015, 10:37
Die thr 100 kost volgens mij 1100-1300 euro. Ik kan me voorstellen dat je als gitarist dan toch naar buizen alternatieven gaat kijken.

Bij Thomann staat ie voor 649, met verwachte levering 30 oktober.
Weet niet hoe betrouwbaar die prijs is, maar als die klopt is dat erg netjes vind ik.

Rinze
27 september 2015, 10:50
Maar dan weet je nog steeds niet hoe die Yamaha zich in de praktijk verhoudt tot onder andere de Kemper. Is ook een heel ander beestje qua opzet. De Kemper wordt wereldwijd veel gebruikt, zeker ook live en door zeker niet de minsten. Ik denk dat ie zijn waarde wel redelijk houdt.

En Meul geeft ook aan dat ie als ie hem verkoopt een nieuwe opname-oplossing moet kopen, dat komt er nog eens bij he.

D3nnis
27 september 2015, 11:01
Maar dan weet je nog steeds niet hoe die Yamaha zich in de praktijk verhoudt tot onder andere de Kemper. Is ook een heel ander beestje qua opzet. De Kemper wordt wereldwijd veel gebruikt, zeker ook live en door zeker niet de minsten.

Gebruiksgemak niet meegerekend, haalt de powered kemper door een gitaarcabinet, of kemper met speakersim aan over een frfr systeem het echt niet bij een buizenversterker met cabinet.
Voor opname e.d. Is het wellicht anders, en uitversterkt via pa wellicht ook (dus als je terug luistert), maar voor je eigen geluid (als je naast je amp staat, zonder in ear en zo), nee, dat red ie niet, ook niet met de heel goed aangeschreven profielen.
Wat mij betreft dus een no, tegen die prijs.
Je moet het toch voor jezelf doen. Voor het meeste publiek is een pod goed genoeg..

meul
27 september 2015, 12:53
400 afschrijven is toch niet zo veel? )

Ehhh? ik weet niet wat een muzikant tegenwoordig verdiend ... ... :)

dorrus
27 september 2015, 17:59
een stuk minder dan vroeger, maar je hebt gelijk ik ken een ander zijn budget niet:makeup:

dorrus
27 september 2015, 18:40
Ik heb een andere mening en speel toch écht voor mezelf , verder gebruik ik mijn buizenversterkers nooit meer sinds ik de Kemper heb.
Hij komt wat geluid betreft akelig dicht bij mijn buizenbak, zeker nu de laatste update een goede verbetering heeft gekregen om een "levendiger" geluid te krijgen, maar goed, ieder zijn ding natuurlijk ;)

D3nnis
27 september 2015, 23:08
Hoe veel verbetering geeft die update? Heb de Kemper voor die update getest.
Als de verbetering "in de marge" is dan weet ik dat ik er niet nog een keer op uit hoef :)

dorrus
28 september 2015, 14:12
Ik heb zojuist mijn Bogner Shiva anniversary el34 nog n keer vergeleken met de Kemper en ben het zoals gezegd best met een groot gedeelte van je stelling eens Dennis, maar zoals je al aangaf zijn er meer zaken van belang bij de keuze van een versterker.
Ik verkies de Kemper boven een buizenversterker omdat de Kemper het wint op:
- gewicht, is een stuk lichter en compacter dan de buizenversterker
- alle klankkleuren van elke versterker die je er in stopt tegen het eigen enkele karakter van een buizenversterker
- alle denkbare stompboxen en effecten aan boord tegen het geklooi met voedingen, kabels, effecten, verlies van signaal enz.
- ik speel electrisch, akoestisch,én basgitaar over de kemper, dat lukt niet met een buizenversterker.
- perfect uit te lijnen zonder microfoon en/of standaard en zo kan ik bezig blijven.
Ik speel o.a. in een coverband waarbij alle soorten sound nodig zijn en daarin wint de Kemper het natuurlijk van de buizenversterker, maar speel je bijvoorbeeld in een bluesband en hoef je niet van de hak op de tak met je sound, dan wint een buizenbak het puur op tone nog steeds,( al komt de Kemper dichtbij) maar winnaar enkel op geluid (voor jezelf -niet over de PA ) blijft een goede buizenversterker.
In mijn geval zitten er echter meer voordelen aan de Kemper zodoende.
De nieuwe update heeft een soort filter wat ze "pure cabinet" noemen en wat af zou moeten rekenen met het vaak besproken 'minder zijn' van het "amp in the room " idee, En inderdaad is het een goede verbetering, maar wanneer je blijft vergelijken puur op Tone uit je cabinet blijft de Buizenversterker altijd "het origineel ", Ik heb mijn geluid uit de Kemper echter zo dicht bij mijn buizenversterker dat ik daar niet meer mee ga sjouwen.
Wat die afschrijvingen betreft is het natuurlijk zo dat dure apparatuur altijd veel af gaat schrijven na verloop van tijd, of het nu een buizenversterker is of een Kemper. Er staat bijvoorbeeld een Engl Sovereign incl pedaal voor 500 euro op marktplaats welke een nieuwprijs had van 2200 euro!, Als je die koopt schrijf je nooit meer dan die 500 euro af dus wat waardevastheid betreft wint een dergelijke gebruikte buizenbak het ook;)

D3nnis
28 september 2015, 15:02
Mooie gebruikservaring, bedankt.
Kan me helemaal vinden in de voordelen hoor.
Voor op een festivalletje oid (daar waar je niet de tijd hebt om je eigen set neer te plempen, en/of je over de aanwezige backline moet spelen) lijkt het me zelfs voor mij wel iets, vanwege de handigheid, en consistentie.
Ik wacht nog effe tot ze er tweedehands zijn, tis toch best geld voor erbij (en zo vaak treed ik niet op).

dml
28 september 2015, 16:21
Ik speel o.a. in een coverband waarbij alle soorten sound nodig zijn en daarin wint de Kemper het natuurlijk van de buizenversterker, maar speel je bijvoorbeeld in een bluesband en hoef je niet van de hak op de tak met je sound, dan wint een buizenbak het puur op tone nog steeds

Even los van het draadje over de Kemper, dat je alle soorten sounds nodig hebt, omdat je in een coverband speelt, is toch puur en alleen de perceptie van jou als gitarist zelf?

dorrus
28 september 2015, 19:44
Klopt, is mijn persoonlijke perceptie, je kunt volstaan met een enkel clean en overstuurd geluid, maar als je een Kemper hebt is de keuze enorm, waarmee ik bedoel dat je een Marshall kiest voor Gary Moore nummers, een Reinhardt voor Knopfler, een L5 voor BB king, een Two rock voor Mayer enz. Die mogelijkheid heb je met de Kemper dus die gebruik je.

XTZ
26 januari 2016, 01:21
Geeft zoiets niet juist nog meer keuzestress? Ik vind het soms al lastig kiezen uit 5 OD pedaaltjes... Ik vind het heerlijk om weinig keuzevrijheid te hebben, daarom is die zoektocht mijns inziens ook zo mooi. Het goede pedaaltje hoeft wat mij betreft maar 1 goede sound te hebben. 20 amps, en elk nog onderling afstelbaar, met pedaaltjes, in één apparaat? Lijkt me een horrorscenario!

Brad
26 januari 2016, 01:24
Je kan altijd alleen de presets gebruiken

harrie-beton
26 januari 2016, 10:59
@dorrus,

Niet alleen de versterker en effecten bepaalt de gitaartoon. Je spel, elementen en gitaar maakt ook uit.

Fabrieks presets zijn niet gemaakt voor gitaristen maar als demonstratie wat het ding kan.

groovieguitarguus
27 januari 2016, 13:08
Geeft zoiets niet juist nog meer keuzestress? Ik vind het soms al lastig kiezen uit 5 OD pedaaltjes... Ik vind het heerlijk om weinig keuzevrijheid te hebben, daarom is die zoektocht mijns inziens ook zo mooi. Het goede pedaaltje hoeft wat mij betreft maar 1 goede sound te hebben. 20 amps, en elk nog onderling afstelbaar, met pedaaltjes, in één apparaat? Lijkt me een horrorscenario!

Ik 'bouw' mijn sounds met de Kemper zoals ik dat ook 'old skool' do.


Goeie Clean + mogelijkheid aanzetten Delay / Chorus / Compressor / Wha

Hetzelfde voor

Clean + Randje

Crunch

Rock

Lead

I.p.v. per sound een ander scheurpedaal, kies je nu voor een versterkersoort met een mooi karakter.

Werkt erg goed.... De Kemper reageert ook heel goed op je volumeknop van je gitaar / pedaal.

EdRaket
17 februari 2016, 21:22
Ik ben eigenlijk van de tubes versterker en analoge pedaaltjes. Jaren geleden eens wat geprobeerd met de Line6 Vetta, maar daar kon ik niet mee goed uit de voeten wat betreft geluid. Ik lees nu zoveel goede geluiden over de Kemper, dat ik wel weer een poging wil wagen. Vooral om al het sjouwwerk te verminderen. Ik wil dan ook ' all the way' gaan: Kemper in rack, direct de PA in, in Ear monitor voor mijn eigen geluid. Zijn er ervaringen om Kemper en IEM live te doen (zonder monitor voor je) en wat kunnen jullie aanbevelen voor IEM?

harrie-beton
17 februari 2016, 22:55
Ik zou dan eerst een Kemper halen of een goede concurrent. De Helix of Axe Fx.
Zoek dan thuis je sounds, in ear daarna ben je voor paar honderd euro klaar zonder instellingen. In ear = in ear.

groovieguitarguus
18 februari 2016, 00:29
Ik ben eigenlijk van de tubes versterker en analoge pedaaltjes. Jaren geleden eens wat geprobeerd met de Line6 Vetta, maar daar kon ik niet mee goed uit de voeten wat betreft geluid. Ik lees nu zoveel goede geluiden over de Kemper, dat ik wel weer een poging wil wagen. Vooral om al het sjouwwerk te verminderen. Ik wil dan ook ' all the way' gaan: Kemper in rack, direct de PA in, in Ear monitor voor mijn eigen geluid. Zijn er ervaringen om Kemper en IEM live te doen (zonder monitor voor je) en wat kunnen jullie aanbevelen voor IEM?

EdRaket... Ik ben heel tevreden over de Kemper... Ik speel direct de PA in met IEM... Blijft toch altijd anders dan buitenbad achter je... Maar vind het resultaat Kemper -> In Ear vele malen beter dan Buizenbak -> Shure SM57 mic en dan InEar... dus je mist wat 'beleving'... Met vette PA... mega goeie vette en brede sound. Mijn IEM is bedraad. Had eerst wat meer een budget set. Nu een Fischer amp beltpack en Gegoten InEars van Cinepaq... maar Universele InEars van b.v. Shure zijn goede instappers....
Ik woon in de Zaanstreek mocht je eens wat willen proberen... ;-)

EdRaket
18 februari 2016, 17:55
Dank je Guus, dat geeft de burger moed. Ik ga denk ik eerst een Kemper kopen en dan langzaam opbouwen met M Britt profiles, en in-ear. Pas als ik alles op orde heb ga ik ermee optreden. Zijkraagje, kun je die Kemper remote niet los kopen? (ik zie hem alleen te koop in combi met Kemper zelf)

dml
19 februari 2016, 04:28
Kemper Remote kun je los kopen, maar alleen via de webshop van Kemper zelf.

Cinepaq IEM zou ik links laten liggen, heb ze ook, één van mijn slechtste investeringen ooit. Voorheen had ik Ultimate Ears.

harrie-beton
19 februari 2016, 10:39
Ik zat er nog over na te denken, speel je in een band waar de rest in-ear heeft?
Het wordt nogal weinig genoemd maar een band van 5 mensen met in-ear vereist een behoorlijk ingewikkelde mengtafel. De meerwaarde die je hebt met minder slepen van versterkers gaat in mijn band weer verloren door een enorm gedoe met de in-ear monitor mix.

EdRaket
19 februari 2016, 15:59
Hi Harrie,

we zijn als band de overstap naar in ear aan het maken. De drummer heeft het al, ik ben denk ik de volgende. We maken gebruik van Behringer rack mixer, dat betekent dat iedereen zijn eigen monitor (en dus ook In Ear) mix zelf doet of zijn eigen telefoon of tablet. Dat scheelt een hele hoop (mis) communicatie...

dml
19 februari 2016, 16:18
Ik zat er nog over na te denken, speel je in een band waar de rest in-ear heeft?
Het wordt nogal weinig genoemd maar een band van 5 mensen met in-ear vereist een behoorlijk ingewikkelde mengtafel. De meerwaarde die je hebt met minder slepen van versterkers gaat in mijn band weer verloren door een enorm gedoe met de in-ear monitor mix.

Hoezo ingewikkeld? Wij (6-mans formatie) gebruiken een hele simpele mengtafel die voornamelijk bedoeld is voor IEM.

En waarschijnlijk gebruikt EdRaket een XR18 o.i.d., werkt met een app ook heel simpel.

EdRaket
19 februari 2016, 21:37
En waarschijnlijk gebruikt EdRaket een XR18 o.i.d., werkt met een app ook heel simpel.

Inderdaad, de XR18, fantastisch!

tnijland
28 februari 2016, 10:24
Leuk om er ook eens mee in aanraking te komen. Wij hebben gisteren als band een QSC Touchmix 8 digitale mixer aangeschaft incl. QSC speakers. We gaan toch eens proberen om allemaal in-ear te spelen via de aux monitor uitgangen.

Ik heb de mixer in de winkel getest met een Kemper rack. Dit viel in eerste instantie wat tegen maar na wat tweaken kwam er wel een acceptabeler geluid uit. Het is bijzonder grappig om te zien en horen het spelen met in-ear enerzijds wat minder prettig is maar anderzijds veel betere monitoring oplevert.

D3nnis
28 februari 2016, 10:28
Het is bijzonder grappig om te zien en horen het spelen met in-ear enerzijds wat minder prettig is maar anderzijds veel betere monitoring oplevert.

Dat is het inderdaad.

Maar eerlijk gezegd, zo kritisch als jij bent, kan ik me niet voorstellen dat je de Kemper zou gaan prefereren boven jouw eigen spullen.

tnijland
28 februari 2016, 14:35
Je hebt helemaal gelijk, het in-ear spelen is alleen voor bedoeld voor optredens met de band. Voor mijn thuis studio situatie ligt de zaak wel wat anders en hou ik mijn 19" rack aan om over te spelen.

Voor de optredens blijf ik dus trouw aan de Torpedo of Koch speaker simulatoren en zal proberen dat optimaal af te stellen voor de oortjes. Hebben jullie ervaringen of tips met betrekking tot de verschillen tussen bedraad en draadloos in-ear?

harrie-beton
28 februari 2016, 17:46
Jaren de in-ear geregeld van diverse bandleden vanwege mijn recording / audio engineer achtergrond.

Ik heb zeker 10 jaar evaring met in-ear en kan aanraden om ook in ear te oefenen. Oefenen moet zoveel als mogelijk lijken op de echte situatie. Dat is de regel van Wiegersma.

Als jij met een optreden plotseling andere gear gaat gebruiken kan je voor vervelende verrassingen komen te staan.

tnijland
28 februari 2016, 20:15
Bedankt voor de info. Zou je bedraad aanraden (bijv. fischer body pack) of draadloos m.b.t. kwaliteit?

arjanb01
28 februari 2016, 20:29
Als je net begint met in ear zou ik zo'n Fischer belt pack nemen.
Vind je in ear wat, adviseer ik je daarna draadloos te gaan maar dan wel voor een duurdere zender als een sennheiser set gaan.
Goedkopere sets kunnen gaan haperen en je hebt vaak gepruts met de frequenties. Vaak gebruiken goedkope draadloze system frequenties die uit gaan lopen en dan worden ze zelfs verboden om te gebruiken omdat je de ether dan vervuilt.

harrie-beton
28 februari 2016, 22:25
Persoonlijk als het niet nodig is, altijd bedraad. Werkt namelijk altijd en klinkt beter.

Draadloos heeft nogal problemen en is gewoon weer een zwakke schakel erbij in de lange keten. Vergeet ook niet dat we nu 4G hebben en dat oude zenders in de 860 mhz band niet meer bruikbaar zijn. 2,4 is de nieuwe moderne frequentie.

arjanb01
29 februari 2016, 08:02
Dus ga je draadloos, geen goedkope setjes nemen maar setjes die met de nieuwste frequenties werken.
Of met draad maar dat is echt irritant want als je ook nog met een kabel aan je gitaar rondloopt, bloed irritant want dat spul gaat altijd in de war.

dml
29 februari 2016, 12:44
Persoonlijk als het niet nodig is, altijd bedraad. Werkt namelijk altijd en klinkt beter.

Draadloos heeft nogal problemen en is gewoon weer een zwakke schakel erbij in de lange keten. Vergeet ook niet dat we nu 4G hebben en dat oude zenders in de 860 mhz band niet meer bruikbaar zijn. 2,4 is de nieuwe moderne frequentie.

Je zegt 10 jaar ervaring te hebben maar zegt dat 2,4 GHz de nieuwe moderne frequentie is. Dit is absolute onzin, als je weet dat deze band steeds voller wordt met WiFi (ook 2,4 GHz). Sowieso zijn er (bijna) geen wireless in-ear systemen te krijgen die op deze freq. band werken.

harrie-beton
29 februari 2016, 16:09
In Nederland is gewoon een bericht van telecom nederland verschenen: "Draadloze microfoons in Nederland konden tot dusver frequenties gebruiken uit de hele UHF-band 470 - 862 MHz. Dat is veranderd. Het bovenste deel van deze band, de frequenties van 790 – 862 MHz, is vanaf 1 januari 2013 in gebruik bij operators voor mobiele telefonie en internet. Sindsdien kunnen draadloze microfoons die op deze frequenties werken storing ondervinden of mogelijk zelfs niet meer werken."

De bekende gitaarzenders van de grotere jongens die ik ken van "rig rundowns" gebruiken allemaal 2,4 mhz.
Bijvoorbeeld de hele bekende Relay G30 tm Relay G75 serie.

Er zullen best wel anderen zijn maar het is de meerderheid die op 2,4 mhz zit.

dml
2 maart 2016, 01:49
Leuk, maar we hadden het over in-ear systemen.
Ben wel benieuwd wat jij bedoelt met "de meerderheid", de grotere jongens spelen juist helemaal niet op 2,4 GHz (niet MHz) vanwege wifi invloeden, dus ik denk dat jouw grotere jongens helemaal niet zo groot zijn.

Go-Pro's die gebruikt worden en waarvan de wifi aanstaat, steeds meer mixers (zowel licht als geluid) die via wifi met een iPad worden bediend, gelegenheden met steeds sterkere hot spots en ga zo maar door. Onze band stapt zo langzamerhand helemaal af van de 2,4 GHz om deze reden.

D3nnis
2 maart 2016, 06:37
Onze band stapt zo langzamerhand helemaal af van de 2,4 GHz om deze reden.

Heb je veel problemen op 2,4 GHz?
Ik gebruik sinds 2011 of daar ergens een wireless op 2,4 GHz, en alhoewel ik niet in een grote jongens band speel (maar wel mee heb mogen doen met wat grotere settings, zeg een soort prom night dingen), heb ik nog nooit ook maar 1x geklooi gehad.
Onze andere gitarist gebruikt een sennheiser die in de verboden frequenties valt, en die heeft nogal wat meer gedoe dan ik.

arjanb01
2 maart 2016, 08:17
Ik heb zelf zo'n line 6 zender op 2,4 GHz en stond in Paradiso middenin Amsterdam en had ook nog een draadloze in ear set in. Geen problemen! Nada, gewoon prima ontvangst en kon probleemloos spelen.
Pas op voor de goedkopere en oudere sets, die geven wel problemen.

dml
4 maart 2016, 07:32
Heb je veel problemen op 2,4 GHz?
Ik gebruik sinds 2011 of daar ergens een wireless op 2,4 GHz, en alhoewel ik niet in een grote jongens band speel (maar wel mee heb mogen doen met wat grotere settings, zeg een soort prom night dingen), heb ik nog nooit ook maar 1x geklooi gehad.
Onze andere gitarist gebruikt een sennheiser die in de verboden frequenties valt, en die heeft nogal wat meer gedoe dan ik.

We spelen allen met de laatste generatie (4e of zo?) Line6: 2x Relay G50 en 2x XD-V75 mic's. Met name de mic's hebben er steeds meer last van.

Met in-ears gebruiken we ook Sennheiser, IEM500-serie. Sinds vorig jaar in de 600 MHz-band, daarvoor in de 860 MHz-band en daar kregen we ook steeds meer storingen mee.

tnijland
5 maart 2016, 23:45
Dat gevoel had ik dus ook. De frequentiebanden in Nederland zijn niet langer vrij voor gebruik. De overheid heeft de 790-862 MHz band verkocht aan telecomproviders. Dit heeft gevolgen voor de gebruikers van draadloze microfoons en in-ear systemen. Ik had onlangs op advies een draadloos in-ear van LD aangeschaft onder het mom van licentie vrije band, geen storingen etc. maar vertrouwde het zelf niet helemaal. Kijkende naar de frequentie tabellen van mijn regio

http://www.shure.nl/support_en_download/zendfrequenties

http://www.bax-shop.nl/landingpages/draadloze-microfoons-en-frequenties

http://www.frequencyfinder.eu (eigen adres ingeven t.b.v. de juiste frequenties)

Dan zie ik dat bijvoorbeeld Shure en Sennheiser voornamelijk een breder beschikbaar gebied van 400-600+ MHz pakken op licentie basis en daardoor nog wat meer kanalen hebben. De LD lijkt een systeem dat slim gebruikt van het ISM band (Frequentie bereik: 823 - 832 MHz en 863 - 865 MHz) en daarmee goedkoop en licentie vrij kan meeliften op de in-ear systemen.

Echter...het eerste bereik is dus verboden gebied en het 2e lijkt me zodanig klein dat het snel storingen zal gaan opleveren. Ik stuur hem dus terug en ga eerst maar een tijdje bedraad in-ear uitproberen...

Als consument moet je dus goed gaan opletten maar wellicht ben ik iets te paranoïde ;-)

dml
6 maart 2016, 06:23
Dat gevoel had ik dus ook. De frequentiebanden in Nederland zijn niet langer vrij voor gebruik. De overheid heeft de 790-862 MHz band verkocht aan telecomproviders................ t/m ....................... het 2e lijkt me zodanig klein dat het snel storingen zal gaan opleveren. Ik stuur hem dus terug en ga eerst maar een tijdje bedraad in-ear uitproberen...

Als consument moet je dus goed gaan opletten maar wellicht ben ik iets te paranoïde ;-)

Wat dat betreft is de site van Thomann erg handig. Bij alle draadloze sets kun je meteen controleren of de door jou gekozen set in NL gebruikt kan worden. Onder de spec's vind je een roll-down genaamd "Frequentiebereik", als je daar op klikt ben je meteen een stuk wijzer.

Klopt, 863 - 865 MHz is inderdaad vrij maar nogal beperkt.

groovieguitarguus
6 maart 2016, 10:27
Dus ga je draadloos, geen goedkope setjes nemen maar setjes die met de nieuwste frequenties werken.
Of met draad maar dat is echt irritant want als je ook nog met een kabel aan je gitaar rondloopt, bloed irritant want dat spul gaat altijd in de war.

Ik heb een Kemper in combi met met een Fischer Bodypack. Doordat de podia waar we spelen niet al te groot zijn, is het prima te doen!!!
Je kan er voor kiezen om de Xlr te combineren met je gitaarkabel.... (TieRaps / Tape).

groovieguitarguus
6 maart 2016, 10:30
...Oefenen moet zoveel als mogelijk lijken op de echte situatie. Dat is de regel van Wiegersma.

Als jij met een optreden plotseling andere gear gaat gebruiken kan je voor vervelende verrassingen komen te staan.

Inderdaad!!!!

Wij hebben een digitale mixer en eigen rep. ruimte. De setting in de rep. is 95% gelijk aan bij optredens. Soundcheck is dan vaak Appeltje / Eitje. InEar mix ook al 95% standaard... En is door een App op je iPhone zelf in te regelen / bij te stellen qua balans (Presonus).

arjanb01
6 maart 2016, 10:40
Ik heb een Kemper in combi met met een Fischer Bodypack. Doordat de podia waar we spelen niet al te groot zijn, is het prima te doen!!!
Je kan er voor kiezen om de Xlr te combineren met je gitaarkabel.... (TieRaps / Tape).

We spelen tegenwoordig met de hele band in ear en draadloos + ieder een eigen mixertje via een powerplay systeem van behringer. Ons geluidsverhuur bedrijf maakt multikabels met daarin utp-kabels en evt xlr kabels waar de microfoons voor amps in verwerkt zijn. Ideaal en ben benieuwd hoeveel tijdswinst qua opbouw tijd dat oplevert.

XTZ
2 juni 2016, 22:41
YES, ik voeg me ook bij het topic guys. Paar daagjes de eigenaar van een kemper, en tot nu toe meer dan tevreden.
Ben me nog aan het orienteren op het gebied van extra rigs aanschaffen, maar dat lijkt me pas zinvol als ik alle factory rigs af ben gegaan.
Iemand hier ooit een goed resultaat behaald met zijn eigen amp re-ampen?

De amps die ik heb, een Fender Vibro King en een Tone King Imperial, vind ik allebei niet super goed als ik eerlijk ben. Dus misschien waag ik een poging. Ik heb iig goede mics dus wie weet.

Tot nu toe vind ik de AC30 topboost cactus en de AC20 wel te gek. En een marshall ding, weet niet meer welke.

EdRaket
3 juni 2016, 08:06
Ben me nog aan het orienteren op het gebied van extra rigs aanschaffen, maar dat lijkt me pas zinvol als ik alle factory rigs af ben gegaan.
I

Ik ben nu halverwege het checken van alle factory presets. Ik heb echter ook gekocht profiles van Michael Britt en Bert Meulendijk. Mijn tip: Koop meteen die van Bert en/of Michael. Deze zijn allemaal in 1 keer goed, terwijl de factory presets (tenminste bij mij) slechts in zeer weinig gevallen direct goed klinken. Ik vind het een groot verschil.

tnijland
3 juni 2016, 20:17
Wij hebben onlangs een QSC Touchmix digitale mixer aangeschaft en werken nu ook met in-ear. Werkt heel mooi.b.v. een app waarmee je je eigen monitor mix kunt instellen. Het geluid van in-ear is helaas wel erg klinisch en droog dus je levert wel zwaar in op de beleving. Ondanks een goede sound van mijn preamp+effect+Torpedo CAB speakersim op de speakers is het in-ear geluid toch nog steeds behoorlijk anders. Ben zelf dus ook nog zoekende naar de juiste oortjes (heb net een fischer amp belt pack stick besteld)...

Een kennis van mij mixt het zaalgeluid in op zijn Axe-Fx en dat bevalt hem wel wat beter.

frull
27 juni 2016, 16:31
Ik overweeg naar overstap met kemper
Dit voornamelijk om transport redenen, speel in 2 bands met wekelijks afwisselende reps en gigs (één band speelt volledig IEM andere niet)
Gebruik nu 100W top en 4x12 cab met pedalboard, zeer tevreden met sound maar om steeds te vervoeren...
Graag had ik advies gevraagd van gebruikers in dezelfde situatie;
1) versterkt of niet en waarom?
2) top of rack versie?
3) gebruik met cab of FOH of beide?
4) FRFR actief/passief, is er veschil in sound?

Alvast bedankt.
Gr,

D3nnis
27 juni 2016, 19:45
1) versterkt of niet en waarom?


Als het je puur om draagbaarheid gaat, zou ik de powered versie nemen.






2) top of rack versie?


Top voor draagbaarheid. Rack omdat ie minder lelijk is, en makkelijker te combineren als je nog ander rack spul hebt (bijvoorbeeld wireless systeem, of nog aparte fx units of zo....maar let op, het ging om draagbaarheid..






3) gebruik met cab of FOH of beide?


Als je niks met gitaarspelen te maken wilt hebben dan via frfr systeem (als eigen monitor). Wel weer mooier voor de verschillend in te stellen speakersims.


Wil je nog wel een beetje gitaristisch bezig zijn zou ik als eigen monitor een goede 1x12 erbij nemen, maar dat is smaak en beperkt je sounds in je monitorgeluid een beetje, omdat je de speaker sims dan uit moet zetten voor je (gitaar)monitor, voor het beste resultaat.


4) FRFR actief/passief, is er veschil in sound?
Geen idee, ik vind het spelen over alleen een frfr systeem niet echt prettig. Het reageert anders of zo.

Erik de Perik
27 juni 2016, 20:08
Gitaarversterkers/speakers zijn enorm kleurend en dus ver van de realiteit werkende apparaten. Een profiler maakt het geluid panklaar en kan dan eigenlijk alleen maar hifi versterkt worden. Ik zie de mogelijkheid om virtueel alles in huis te hebben, maar ben bang dat het allemaal niet echt is.

harrie-beton
27 juni 2016, 23:02
Het klinkt ongeveer als echt. Het is echter niet echt, het is een simulatie. De poster moet afwegen van voordelen van sjouwen in 2 bands en iets minder geluid en minder flexibel. Zoals ik al eerder schreef, een andere versterker kiezen vawege het sjouwen is een domme reden.

Erik de Perik
27 juni 2016, 23:08
Het klinkt ongeveer als echt. Het is echter niet echt, het is een simulatie. De poster moet afwegen van voordelen van sjouwen in 2 bands en iets minder geluid en minder flexibel. Zoals ik al eerder schreef, een andere versterker kiezen vawege het sjouwen is een domme reden.

Ook dat, ja..... ;)

dml
27 juni 2016, 23:21
Ik speel nu een maand live met een Kemper, de Toaster (omdat hij er zo gaaf uitziet), non powered, rechtstreeks de PA / in ears in.
Overal en altijd hetzelfde (goede) geluid. Punt.

Sjouwen is geen domme reden, wij muzikanten zijn nou eenmaal lui. De KPA en m'n KPA Remote gaan in de bijpassende Kemper gigbag. Lekker handzaam.

En ja, ik heb thuis nog steeds mijn Triple Recto + Recto 4x12 staan, gaat ook niet weg. Die wordt alleen van stal gehaald als de oren moeten bloeden :)

Erik de Perik
27 juni 2016, 23:31
Ik speel nu een maand live met een Kemper, de Toaster (omdat hij er zo gaaf uitziet), non powered, rechtstreeks de PA / in ears in.
Overal en altijd hetzelfde (goede) geluid. Punt.

Sjouwen is geen domme reden, wij muzikanten zijn nou eenmaal lui. De KPA en m'n KPA Remote gaan in de bijpassende Kemper gigbag. Lekker handzaam.

En ja, ik heb thuis nog steeds mijn Triple Recto + Recto 4x12 staan, gaat ook niet weg. Die wordt alleen van stal gehaald als de oren moeten bloeden :)

Ach ja...... dat is ook zo'n ding. Natuurlijk klinkt 'waar je ook op speelt' niet altijd hetzelfde. Dat kun je voorkomen door op louter in-ear te spelen. Dan lijkt het net of je altijd hetzelfde klinkt, maar dat is niet zo, want de zaal, het podium, de hoeveelheid en zelfs de hoogte van jouw publiek doet daar iets mee. Maar uiteindelijk maken wij gitaristen onszelf dit wijs en hoort 99% van het publiek niet eens of je op een Strat, een LP, een Fender of een Marshall amp speelt. Het blijft zelfbevrediging.

dml
28 juni 2016, 04:39
Ach ja...... dat is ook zo'n ding. Natuurlijk klinkt 'waar je ook op speelt' niet altijd hetzelfde. Dat kun je voorkomen door op louter in-ear te spelen. Dan lijkt het net of je altijd hetzelfde klinkt, maar dat is niet zo, want de zaal, het podium, de hoeveelheid en zelfs de hoogte van jouw publiek doet daar iets mee. Maar uiteindelijk maken wij gitaristen onszelf dit wijs en hoort 99% van het publiek niet eens of je op een Strat, een LP, een Fender of een Marshall amp speelt. Het blijft zelfbevrediging.

Dat klopt, maar zonder die zelfbevrediging sta jij niet met plezier te spelen en daar gaat het uiteindelijk om.

frull
28 juni 2016, 05:56
Ok, dank voor reacties.
Voor mij dus best de versterkte kemper, voor één band zonder IEM en met eigen cab.
Is de kemper hiervoor luid genoeg? spelen wel loeihard met deze band

Bij gebruik met IEM ben ik wel overtuigd dat je dan altijd goede sounds krijgt en dat is toch lekker spelen, niet...
Hierbij zou ik dan mss wel een frfr monitor (passief) bij willen hebben voor wat stagevolume en wat druk...
Hoe gebeurt bij jullie dan de soundcheck? enkel lijntje naar FOH en klaar of toch nog instellen

Is er eigenlijk een groot verschil tussen top of rack in gebruik?

dml
28 juni 2016, 09:04
Ok, dank voor reacties.
Voor mij dus best de versterkte kemper, voor één band zonder IEM en met eigen cab.
Is de kemper hiervoor luid genoeg? spelen wel loeihard met deze band

Bij gebruik met IEM ben ik wel overtuigd dat je dan altijd goede sounds krijgt en dat is toch lekker spelen, niet...
Hierbij zou ik dan mss wel een frfr monitor (passief) bij willen hebben voor wat stagevolume en wat druk...
Hoe gebeurt bij jullie dan de soundcheck? enkel lijntje naar FOH en klaar of toch nog instellen

Is er eigenlijk een groot verschil tussen top of rack in gebruik?

Heb geen ervaring met de powered KPA en ik weet niet wat loeihard voor jou is, dus da's lastig te zeggen. Alleen kijkend naar het vermogen zou de powered KPA een heel eind mee moeten kunnen, qua volume.

Wij spelen allemaal met in-ears / zonder versterkers, de enige die wel hoorbaar is, is de drummer. Alles rechtstreeks naar PA / in ear mixer. Soundcheck is meestal in een kwartiertje klaar.

In gebruik is er geen verschil tussen toaster of rack. Qua lay out zijn er een paar kleine verschillen: waar de toaster twee dedicated draaiknoppen voor het MOD-block heeft, heeft de rack versie dit niet. Daarnaast mist de rack versie de led-ringen rond de vier knoppen onder het scherm en de volume knop.

D3nnis
28 juni 2016, 12:28
Ik vond de powered versie vwb volume hard genoeg.
En ik vind zelf ook dat ik in een (te) luid bandje speel.

frull
28 juni 2016, 13:06
iemand ervaring met de remote?
alternatief zou fcb 1010 worden

voorlopig ga ik voor powered rack met of zonder remote

herrieman
28 juni 2016, 14:39
Keuze te over

http://bjdevices.com/en/catalog/products
http://www.microdesignum.cz/EN/Products/MIDI-Controllers/MIDI-Grande
http://www.peak2005.com/j/index.php?id_category=12&controller=category
http://www.musicworks.it/schedaprodotto.php?id=8878
http://www.sourceaudio.net/products/toolblox/soleman_midi_foot_controller.php
http://www.morningstarfx.com/

dml
28 juni 2016, 22:57
iemand ervaring met de remote?
alternatief zou fcb 1010 worden

voorlopig ga ik voor powered rack met of zonder remote

Heb de Remote ook. Voordeel is natuurlijk dat je niets hoeft toe te wijzen of te programmeren zoals je dat bij een third party midi controller wel moet doen. Ook het grote scherm op de Remote is fijn. Overigens is het door herrieman genoemde BJ Devices, en dan in het bijzonder de TB-12, ook een te gekke controller. Betaalbaar, simpel qua bediening en programmering.

groovieguitarguus
29 juni 2016, 19:23
Heb de Remote ook. Voordeel is natuurlijk dat je niets hoeft toe te wijzen of te programmeren zoals je dat bij een third party midi controller wel moet doen. Ook het grote scherm op de Remote is fijn. Overigens is het door herrieman genoemde BJ Devices, en dan in het bijzonder de TB-12, ook een te gekke controller. Betaalbaar, simpel qua bediening en programmering.

Voordeel van de Kemper Remote is het aansturen van je effecten binnen je sound.
En de combi's... met 1 knop b.v. Delay en Chorus aan... of net Switchen Chorus aan / Delay uit...
Geile looks ook... als Expressie heb ik er een Kemper-Groene 'Mission' controller bij.... ;-)

groovieguitarguus
29 juni 2016, 19:25
Ok, dank voor reacties.
Voor mij dus best de versterkte kemper, voor één band zonder IEM en met eigen cab.
Is de kemper hiervoor luid genoeg? spelen wel loeihard met deze band

Bij gebruik met IEM ben ik wel overtuigd dat je dan altijd goede sounds krijgt en dat is toch lekker spelen, niet...
Hierbij zou ik dan mss wel een frfr monitor (passief) bij willen hebben voor wat stagevolume en wat druk...
Hoe gebeurt bij jullie dan de soundcheck? enkel lijntje naar FOH en klaar of toch nog instellen

Is er eigenlijk een groot verschil tussen top of rack in gebruik?

Top of Rack is gelijk!

Ik heb de Non-Powered... Als ik Powered wil, prik ik 'm in op de Return van mijn Fender Buizen Combo.
Via de Monitor output. Deze kan je inregelen of je wel of niet Cab Sim aan wilt... afhankelijk wat je lekker vind klinken... ;-)
Scheelt je het geld van de Powered versie... en afhankelijk welke Amp, weet je dat deze hard genoeg kan!

groovieguitarguus
29 juni 2016, 19:28
Overigens is de Kemper ook gewoon 'Wennen'.... Het is een andere 'vertaling' van je sound.
Als je InEar speelt... sowieso beter, dan een Mic, voor je Versterker en dan op je oren...
Wij hebben een Stereo mix en dat is echt lekker. Bij grote gigs nog een losse Amp mee om wat podium geluid te kunnen maken... met ook wat Response op je spel (beetje feedback etc.).

Merk dat ik thuis, steeds meer mijn Kemper prefereer via actieve monitors, dan dat ik via mijn pedalenplank mijn buizenamp inga...

Binnen de Bandset up ook super!!!!

Erik de Perik
29 juni 2016, 19:48
Ik vind het wel fijn om m'n gitaargeluid wat te voelen, da's echt een nadeel van in-ear.... en je mix moet altijd kloppen. Ik gebruik ook in-ear, maar altijd met één oortje in.

arjanb01
29 juni 2016, 20:17
Ik heb een mic voor m'n amp en we gebruiken een in ear monitor systeem met iedereen een eigen kastje om z'n mix in te regelen. Voel zowel de amp als in ear geluid. Best of both worlds😉 En altijd de juiste instellingen omdat we een vaste geluidsfirma hebben die precies onze mix op een Midas 32 sporen digitale tafel heeft opgeslagen. Met die tafel kun je live ook over 32 sporen een perfecte live registratie maken, en achteraf nog editen. Top!

Erik de Perik
29 juni 2016, 20:57
Ik heb een mic voor m'n amp en we gebruiken een in ear monitor systeem met iedereen een eigen kastje om z'n mix in te regelen. Voel zowel de amp als in ear geluid. Best of both worlds�� En altijd de juiste instellingen omdat we een vaste geluidsfirma hebben die precies onze mix op een Midas 32 sporen digitale tafel heeft opgeslagen. Met die tafel kun je live ook over 32 sporen een perfecte live registratie maken, en achteraf nog editen. Top!

Ja, een beetje zoals ik schreef dus ;)
Ik heb bijna altijd met eigen geluid gespeeld dus de keren dat ik verhuur hd, was er niets opgeslagen. Vind de mogelijkheden die je tegenwoordig van digitale tafels hebt wel erg interessant. Niet zozeer het total recall aspect, maar meer de dynamics per kanaal en de mogelijkheid om met presets een kanaal heel snel aan de praat te krijgen. Meest recente tafel waar ik mee gewerkt heb is Presonus en die is erg prettig in de bediening. Qua digitaal heb ik met Midas nooit gewerkt, wel met Yamaha, Digidesign, Soundcraft, Behringer, Allen&Heath en natuurlijk Presonus.

dml
30 juni 2016, 03:38
Merk dat ik thuis, steeds meer mijn Kemper prefereer via actieve monitors, dan dat ik via mijn pedalenplank mijn buizenamp inga...

Binnen de Bandset up ook super!!!!

Actieve monitors is wel okay maar om het "gitaargevoel" nog meer te kunnen benaderen ga ik een 2x12" cab bouwen, qua formaat vergelijkbaar met een conventionele 2x12 voor gitaar, maar dan met coaxiale FR speakers. Of misschien koop in een 2e hands 1936 en stop daar FR speakers in. Beetje dikke eindtrap erachter. Ben heel benieuwd hoe dat gaat klinken t.o.v. actieve monitors.

harrie-beton
30 juni 2016, 16:52
Kies dan een buizen eindtrap en je bent weer net zo ver als voor je kemper. LOL

frull
4 juli 2016, 13:57
Ik ga denk ik ook met cab (1936v) op podium voor podiumgeluid en gitaargevoel, en met cab-simulatie naar FOH
Zo kan ik beide combineren ifv band, met of zonder IEM
Kan kemper beide gelijk signalen uitsturen? nl. main out naar FOH met cab sim. en monitor out met/zonder cab sim.
Hoe dan geluid inregelen, volgens main out veronderstel ik.
Kan je op de monitor uitgang nog eq. regelen. intern/extern?

dml
4 juli 2016, 19:43
Ik ga denk ik ook met cab (1936v) op podium voor podiumgeluid en gitaargevoel, en met cab-simulatie naar FOH
Zo kan ik beide combineren ifv band, met of zonder IEM
Kan kemper beide gelijk signalen uitsturen? nl. main out naar FOH met cab sim. en monitor out met/zonder cab sim.

Ja, dat kan.


Hoe dan geluid inregelen, volgens main out veronderstel ik.

In de Output sectie kun je van alles los van elkaar regelen.


Kan je op de monitor uitgang nog eq. regelen. intern/extern?

Ja, voor zowel main out als monitor out zijn er aparte "master" EQ's, die werken dus los van elkaar.

frull
5 juli 2016, 11:42
kan de powered rack versie samen met 1936v? Ivm ohm's

duckman
5 juli 2016, 14:00
yep ondersteund 8 ohm. Output is wel mono.


kan de powered rack versie samen met 1936v? Ivm ohm's

Da Vinci
1 augustus 2017, 13:01
Zo, ff een oud topic opgedoken :)

Leuk om zo een paar jaar naar dato door te lezen. Inmiddels ben ik zelf ook in het bezit van een Kemper en me een weg aan het banen door alle mogelijkheden van het apparaat. Zijn de Kemper gebruikers uit dit draadje nog steeds actief als Kemper gebruiker en forumlid?

duckman
1 augustus 2017, 17:08
ik heb sinds oktober 2014 mijn kemper en tot nu toe steeds happy ermee :-)


Zo, ff een oud topic opgedoken :)

Leuk om zo een paar jaar naar dato door te lezen. Inmiddels ben ik zelf ook in het bezit van een Kemper en me een weg aan het banen door alle mogelijkheden van het apparaat. Zijn de Kemper gebruikers uit dit draadje nog steeds actief als Kemper gebruiker en forumlid?

denis.hermans
2 augustus 2017, 08:36
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn kemper.

Ben overigens slechts een "slaapkamergitarist".
Mijn gebruik van de kemper is vrij simpel : profile kiezen beetje EQ , evt. nog drive pedaaltje ervoor en that's it. Ik ben steeds tevreden met mijn toon en heb dus niet de neiging om eindeloos te zitten tweaken. Dat is voor mij het grote verschil met de andere modeling aparaten.

Fusion
2 augustus 2017, 09:24
Stomme vraag misschiej nlmaar dat ding kost 2 ruggen toch? Krijg je er dan effecten bij? En zo ja, waarom dan geen overdrive/distortion/boost whatever? Dat je bij n apparaat van 2 ruggen nog een pedaaltje ervoor mowt zetten.... kweenie,

duckman
2 augustus 2017, 09:32
hi Fusion, er zitten diverse boost/drive/dist/fuzz effecten erin en ook mods, delays,reverb, pitch etc.
Ikzelf gebruik geen andere pedalen erbij en het "moet" dus niet, maar het kan en mag wel :-)



Stomme vraag misschiej nlmaar dat ding kost 2 ruggen toch? Krijg je er dan effecten bij? En zo ja, waarom dan geen overdrive/distortion/boost whatever? Dat je bij n apparaat van 2 ruggen nog een pedaaltje ervoor mowt zetten.... kweenie,

Fusion
2 augustus 2017, 09:39
Ah duidrlijk. Klinken ze niet goed dat je voor externe hulptroepen kiest?

Da Vinci
2 augustus 2017, 10:49
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn kemper.

Mijn gebruik van de kemper is vrij simpel : profile kiezen beetje EQ , evt. nog drive pedaaltje ervoor en that's it. Ik ben steeds tevreden met mijn toon en heb dus niet de neiging om eindeloos te zitten tweaken. Dat is voor mij het grote verschil met de andere modeling aparaten.

Wat me opvalt is dat er, net als bij andere modeling, veel troep tussen de presets zit. Maar als een goede hebt, is die ook meteen praktisch goed. Wellicht dat ik nog een rigpack ga kopen van Michael Britt, hoor daar veel positieve verhalen over dus hoop dan wat makkelijker het kaf van het koren te kunnen scheiden.
Effecten ben ik ook heel tevreden over en zijn ook heel makkelijk in te stellen. Heb avonden lang met mijn Pod lopen klooien via de editor op de PC, want dat menu is vrij lastig. En als je dan een keer in de repetitieruimte (zonder laptop) iets wil aanpassen lig je een half uur op de grond te kutten. Bij de Kemper werkt het zonder handleiding heel goed, en het klinkt zonder al te veel moeite heel goed. Echt een vooruitgang!

Heb nu mijn eerste rig compleet met 5 presets (iets cleans met wat chorus, een bassman op randje breken (met schakelbare overdrive ervoor voor een extra zetje), Plexi met kleine slapback voor wat steviger werk, Rectifier voor als het echt even metal moet en Bogner lead sound met compressor, stereo delay en reverb). De laatste heb ik sinds maandag (was dit weekend niet in NL dus had nog niet veel tijd gehad) en ben sindsdien non-stop de solo van Rosanna aan het spelen met een stijve. :crazyhappy:

dml
2 augustus 2017, 11:02
Ook nog steeds dik tevreden met m'n Kemper('s).
Experiment 1 is ondertussen ook voltooid: mijn eerder beschreven 1x12" gitaarcab voorzien van wat Éminence componenten om een FRFR oplossing te creëeren. Experiment 2 volgt na de bouwvak: wederom een 1x12" cab maar dan voorzien van een Beyma 12GA50.
Wordt vervolgd.

Da Vinci
2 augustus 2017, 11:13
Jij had er een verkocht toch?

Eerste experiment geslaagd? Is dat een beetje 't camper kit principe?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denis.hermans
2 augustus 2017, 14:28
Met "drive pedaaltje "ervoor verwees ik overigens naar de ingebouwde effecten van de effecten.

denis.hermans
2 augustus 2017, 14:32
@ Fusion : Met "drive pedaaltje "ervoor verwees ik naar de ingebouwde effecten van de effecten. Ik voeg dat toe aan het profiel en plaats het in de signaalketen voor de amp. Sorry voor de verwarring .

(Kreeg mijn vorige post niet aangepast vandaar de twee gelijkaardige berichten)

Fusion
2 augustus 2017, 15:23
Ah duidrlojk!

dml
2 augustus 2017, 18:05
Jij had er een verkocht toch?

Eerste experiment geslaagd? Is dat een beetje 't camper kit principe?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt. Ik had twee 19" Kempers maar ik vond een toaster voor thuis toch praktischer. Dus één 19" verkocht en een toaster weer gekocht.

Exp. 1 was Laney IRT112 cab voorzien van Éminence Beta 12CX + ASD1001 + cross over. Aangestuurd door een Synq 1K0 poweramp.

Erik de Perik
2 augustus 2017, 18:12
Klopt. Ik had twee 19" Kempers maar ik vond een toaster voor thuis toch praktischer. Dus één 19" verkocht en een toaster weer gekocht.

Exp. 1 was Laney IRT112 cab voorzien van Éminence Beta 12CX + ASD1001 + cross over. Aangestuurd door een Synq 1K0 poweramp.

Uhhh.... ik moest "toaster" echt even opzoeken. Je bedoelt toch een Kemper editor?

Da Vinci
2 augustus 2017, 18:23
Haha nee dit is de toaster:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170802/279260f8b065fd0691e18ca0fc86eb54.png

En dit de rack versie
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170802/88342fd28f3d4f07b9a9080e310e829f.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
2 augustus 2017, 19:25
Ach ja, logisch eigenlijk. Maar heeft die toaster dan zaken die de 19" niet heeft en omgekeerd?

Da Vinci
2 augustus 2017, 21:07
Het scheelt twee fysieke knoppen waarmee je parameters van modulatie kan instellen (bij het rack moet dat met een tussenstap).

Verder is de toaster smaller (en hoger) en neemt daardoor wat minder staplaats in. Tevens is ie door de handgreep wat makkelijker te verplaatsen.

Veel scheelt het allemaal niet vind ik persoonlijk, maar als je wat te kiezen hebt....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
2 augustus 2017, 21:55
De 19" versie bouw je toch weer in een rek, patchpaneeltje erbij, stekkerblokje achterin, kabels in de deksel, enz. Voor je het weet sleep je weer 10 kilo mee en dat zet je niet even op je bureau. De broodrooster wel.

D3nnis
2 augustus 2017, 21:57
Het scheelt twee fysieke knoppen waarmee je parameters van modulatie kan instellen (bij het rack moet dat met een tussenstap).


Vaag eigenlijk. Ik kan niet in de binnenkant kijken, maar op het frontpaneel had dat toch nog makkelijk moeten passen.

dml
2 augustus 2017, 22:03
Vaag eigenlijk. Ik kan niet in de binnenkant kijken, maar op het frontpaneel had dat toch nog makkelijk moeten passen.

Die knoppen hadden ze van mij ook weg mogen laten.

Overigens nog een behoorlijk verschil tussen de Toaster en de Rack: de Toaster heeft rond de onderste zes draaiknoppen een led-rand. De Rack heeft dat alleen om de eerste draaiknop van links. Maar dat was het dan ook.

Da Vinci
2 augustus 2017, 23:06
De 19" versie bouw je toch weer in een rek, patchpaneeltje erbij, stekkerblokje achterin, kabels in de deksel, enz. Voor je het weet sleep je weer 10 kilo mee en dat zet je niet even op je bureau. De broodrooster wel.

Ja dat klopt... staat nu los op mijn bureau maar dat is tijdelijk. Moet nog worden ingebouwd en dan gaat mijn ontvanger voor gitaar erbij en ook mijn zender voor IEM. Dat is weer vrij log voor op 't bureau idd.

Maargoed, ondanks dat ik al 4 jaar oude berichten tegenkom over hoe Kempers massaal tegen dumpprijzen worden aangeboden op MP ben ik al reteblij met één Kemper en is mijn hobbybudget wel weer ver op :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rinze
3 augustus 2017, 08:36
Ik heb die Kempers tegen bodemprijzen ook nog nooit gezien. Anders had ik er hier wel een staan. Nieuw zijn die krengen ook al jaren waardevast.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

dml
3 augustus 2017, 16:53
1400 tot 1500 euro noem ik geen dumpprijs want daar gaan ze via MP van hand tot hand. En meestal ook binnen een week of twee.

Da Vinci
3 augustus 2017, 17:23
1400 tot 1500 euro noem ik geen dumpprijs want daar gaan ze via MP van hand tot hand. En meestal ook binnen een week of twee.

Sterker nog, meestal binnen een dag. Heb de markt de laatste weken nauwlettend in de gaten gehouden. Heb er zelf een paar gemist voor >1300 (non-powerd) op de dag van plaatsen die dezelfde dag alsnog op gereserveerd gingen...



Maarja, deze quote uit het Kemper topic is van 2015. Net een jaartje te vroeg gekocht dus denk :D
(hoewel die ton ook al een jaartje of wat uit was).


+1, fx spul schrijft af als een gek. Ik zou lekker ff wachten, een jaartje of 2,3 dan koop je die dingen voor de helft of minder.

arjanb01
3 augustus 2017, 17:27
Ga je nu zonden uit m'n verleden naar voren halen, Vincent? 😉😆
Mea culpa. Toch vind ik ze nog wel snel afschrijven hoor. Nieuw 2000, tweedehands net 2 jaar oud zie ik ze voor vraagprijzen van 1300 voorbij komen. Is toch nog wel behoorlijk qua afschrijving.
Nog wel een best bedrag, waarvoor ik liever de simpelheid van 1 buizenamp met wat fx prefereer.
We gaan het zien hoe dit zich ontwikkelt.

Erik de Perik
3 augustus 2017, 17:27
Sterker nog, meestal binnen een dag. Heb de markt de laatste weken nauwlettend in de gaten gehouden. Heb er zelf een paar gemist voor >1300 (non-powerd) op de dag van plaatsen die dezelfde dag alsnog op gereserveerd gingen...



Maarja, deze quote uit het Kemper topic is van 2015. Net een jaartje te vroeg gekocht dus denk :D
(hoewel die ton ook al een jaartje of wat uit was).

Ik zie dat een nieuwe non-powered 1695 kost, dan is 1300 geen dumpprijs.

dml
3 augustus 2017, 17:35
Precies. Non-powered kost nieuw 1695 en ze worden voor 1400 tot 1500 verkocht. Als je dan ook nog de btw kan terugvorderen (uiteraard bij nieuwkoop), schrijf je nauwelijks tot niets af.

Da Vinci
3 augustus 2017, 18:26
Er stond er ook nog een van 5-7-2017 in het GAS topic, maar twee vond ik overdreven ;)

Laten we veder even bij de feiten blijven idd. Non powerd kost 1690 en gaat voor 1350 voor zover ik zie. Give or take, uiteraard.
De powered kost 2090 euro en die gisteren op MP is gezet staat nu gereserveerd. Vraagprijs was 1750 en laatste bod was 1650, nu kan ik dat niet meer zien ivm gereserveerd.
Heb zelf overigens 1658 voor een nieuw powerrack betaald :D

Dat je voor dat geld liever iets anders hebt is een ander verhaal, maar afschrijving is het ding niet. Mijn Powerball setup was met z9 en hoezenset bijna 3k en heb ik flink mee moeten zeulen voordat ik er 1300 voor kon krijgen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
3 augustus 2017, 18:38
Over afschrijven gesproken. Een nieuwe Dual Recto kost nieuw tegen de 3K. Je mag blij zijn als je daar 2e hands de helft voor kan vangen.

Kemper is nou 4 jaar op de markt, er is nog geen opvolger in de tussentijd gekomen (anders dan Axe fx), is niet meer weg te denken uit menig studio, wordt door vele prof's zowel live als in de studio gebruikt, enz.
Hoe je het ook went of keert, je kan er niet omheen dat het een succesnummer is die tot nog toe erg waardevast is.

Da Vinci
3 augustus 2017, 18:57
Omdat ik mn. de gedeelte eq niet prettig vond en midi overwoog voor fx heb ik nog een tijdje naar een Soevereign gekeken. Als je kijkt wat die, soms in een paar maanden, afschrijven... die gaan gewoon van 2200 naar 750/850 als je 'm de winkel uitrolt.

Het is dus echt niet voorbehouden aan digitaal gitaarspul. Laat staan een wet dus.
Vind het dan ook altijd zo'n dooddoener om daarmee aan te komen in een discussies digitaal vs analoog. We schrijven per huishouden maandelijks honderden euro's af op auto's, telefoons, iPads, laptops, fietsen, caravans en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Hobbymatig schrijven we ook nog af op nieuwe gitaren en versterkers of betalen we een paar tientjes per maand aan een hippe sportschool en dito outfits. Maar als je als gitarist iets in een digitale hoek koopt is afschrijving ineens bewijs dat 't zuigt en reden om er met een grote boog omheen te kopen omdat het geen goede 'investering' is... :???:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
3 augustus 2017, 19:28
Met name op auto's wordt vaak een idioot bedrag afgeschreven, zeker als je het afzet naar het gemak en plezier wat je er van hebt.
Lui om me heen (collega's bijv. die nagenoeg hetzelfde salaris als ik krijgen) verbazen zich nog wel eens dat ik 'zomaar' een gitaar of versterker koop. Mijn auto kostte 500 eur... kwestie van prioriteiten. :D

D3nnis
3 augustus 2017, 20:15
Het verbaast me niet dat ze tweedehands gewild zijn (voor weinig wil ik er ook wel eentje voor thuis mee te prullen), maar als non powered net onder de €1700,- kost, en tweedehands €1350,-, dan kocht ik voor dat verschil toch echt een nieuwe.

Da Vinci
3 augustus 2017, 20:18
Ja precies. Of voor 3k per jaar op vakantie gaan, 5 pakjes per week wegpaffen, 3x per week zalando aan de deur en die zeggen dan 'je kan wel weer zien waar het geld zit". :seriousf:
Ik heb me er wel eens aangestoord, maar toen kwam ik erachter dat ze eigenlijk wel gelijk hebben. Soms zouden ze zich eens af moeten vragen hoe 't komt...

dml
3 augustus 2017, 20:29
Ik kan niet in andermans buidel kijken. Wel heb ik het geluk dat ik in een redelijk goed draaiend bandje zit en daar een leuke zakcent aan overhoud. Dus als er wat geïnvesteerd moet worden, dan gaat dat niet uit de huishoudpot. Daarnaast heb ik al mijn gitaren in de aanbieding (helft van de nieuwprijs) dan/ wel 2e hands gekocht, daar zit geen afschrijving meer bij :)

Da Vinci
3 augustus 2017, 21:57
Ja met gitaren heb ik dat ook. Zelden verlies op gemaakt. 300 euro op mijn Kauffmann avontuur en daarna moet ik gaan nadenken...

Met versterkers wel flink ingeleverd op de Powerball en een keer een brunetti nieuw gekocht. Maar verder daar ook alles 2e hands.
Die Kemper was wel nieuw, maar wel voor een ramprijs al zeg ik het zelf...

Maargoed, mijn bandje loopt verder voor geen meter >_<


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
3 augustus 2017, 22:11
Bandje loopt niet, en een Kemper kopen, why???? Gewoon ordinair GAS 😆

Da Vinci
3 augustus 2017, 22:24
Als ik me door de band moest laten leiden speelde ik op een squier ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
3 augustus 2017, 22:32
Is dat het niveau jaar, ai, arm jong😂😂😂

Da Vinci
3 augustus 2017, 22:36
Nou valt mee. Maar nu de derde zangeres weg. Zucht. Op die wijven na zijn we best een stabiel clubje.

Je verder moet je je gear afstemmen op je ambitie ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
4 augustus 2017, 07:05
Die stomme wijven ook altijd. Ik heb het bij bands meegemaakt dat we er 2 hadden in de band. Gingen ze ruzie maken wie lead en backing vocals voor hun rekening namen. Gejank natuurlijk, tranen, en de mannen mochten het oplossen.
Je kan in de meeste gevallen beter GEEN zangeres hebben of je moet iemand hebben die heel makkelijk en coöperatief is😉
En dat bedoel ik niet dubbelzinnig. 😆

Da Vinci
4 augustus 2017, 07:19
Ja idd. De eerste kon niet zingen, de tweede kreeg stemproblemen en moest stoppen, de derde kon zich niet aan afspraken houden (no show op repetities etc.)

Zangers zijn om eoa reden zeer zeldzaam...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
4 augustus 2017, 08:09
Ik vind dat een vrouw in de band ook voor een andere sfeer zorgt.

D3nnis
4 augustus 2017, 08:18
Ik vind dat een vrouw in de band ook voor een andere sfeer zorgt.

Ideaal op het podium, als je kerels vooraan wilt hebben.
Maar bandtechnisch vind ik het meestal minder handig uitpakken, en blijkbaar ben ik niet de enige die bijna altijd zeikwijven treft.

arjanb01
4 augustus 2017, 08:21
In positieve of negatieve zin?
Goeie zangers zijn dunner gezaaid dan goeie zangeressen. Alleen met zangeressen moet je anders omgaan, zorgen dat ze op hun gemak zijn en omstandigheden creëren waarin ze optimaal kunnen functioneren. Dat werkt iets anders dan bij mannen die al tevreden zijn als er peuken en bier zijn😆😆

Erik de Perik
4 augustus 2017, 08:34
In positieve of negatieve zin?
Goeie zangers zijn dunner gezaaid dan goeie zangeressen. Alleen met zangeressen moet je anders omgaan, zorgen dat ze op hun gemak zijn en omstandigheden creëren waarin ze optimaal kunnen functioneren. Dat werkt iets anders dan bij mannen die al tevreden zijn als er peuken en bier zijn😆😆

Beetje zoals de auto volhangen met speeltjes en knuffels, zakjes snoep, etc.

dml
4 augustus 2017, 09:15
Als je allemaal de neus dezelfde kant op hebt, dan maakt het niets uit of je een zangeres of een zanger hebt.
Wij hebben vanaf het begin al een zangeres, nog steeds dezelfde, en nooit gezeik.
En ja, de mannen hebben het gewoon over tieten, nøken en andere sexueel gestoorde uitingen, waar zij bij is.

Erik de Perik
4 augustus 2017, 09:22
Ook een vorm van profiling wat we hier doen...

Da Vinci
4 augustus 2017, 10:10
Heb ook zes jaar met een zangeres in een band gezeten met een zangeres zonder problemen. En met de eerste twee zangeressen ging het op persoonlijk vlak ook gewoon goed hoor. Alleen de laatste was niet echt stabiel, dat kan je wel eens hebben. Qua invulling zouden we wel het liefst een man hebben. Enerzijds omdat we over het algemeen nummers doen waarbij het origineel door een man wordt gezongen en dat qua bereik dus vaak net wat beter past. Anderzijds valt me op dat ik bij mannen vaak echt een frontman zie en bij vrouwen vaker gewoon een zangeres. Ook daar zijn natuurlijk zowel voor de mannen als vrouwen uitzonderingen op :hide:

D3nnis
4 augustus 2017, 11:54
Als je allemaal de neus dezelfde kant op hebt, dan maakt het niets uit of je een zangeres of een zanger hebt.
Wij hebben vanaf het begin al een zangeres, nog steeds dezelfde, en nooit gezeik.
En ja, de mannen hebben het gewoon over tieten, nøken en andere sexueel gestoorde uitingen, waar zij bij is.

Bij ons wordt er op repetities nogal eens naar elkaar opmerkingen gemaakt, als iets fout gaat wordt er regelmatig geroepen "kun jij nou echt helemaal niks" (netjes vertaald). Wij lachen erom maar veel zangeressen zijn daar blijkbaar toch wat gevoeliger voor.

Heb ook een tijdje met een bandje meegedraaid met een te gekke zangeres, en ook prima in de omgang.....zolang ze dr zin maar kreeg. Ook niet altijd handig., maar dat is in principe niet geslacht afhankelijk.

arjanb01
4 augustus 2017, 12:13
Je doet het allemaal samen. Belangrijk is ook dat je af en toe vergaderingen hebt waarin je ideeen uitwisseld en verbeterpunten bespreekt om de band naar een hoger level te brengen. Daar hebben vrouwen ook behoefte aan, gezamenlijk overleg.

Da Vinci
4 augustus 2017, 13:01
Het zijn soms net mensen ;)

dml
4 augustus 2017, 17:11
Communicatie en ........... wait for it ........... "luisteren".

SloeGin
10 december 2017, 16:14
Zijn er hier mensen die op een (gehorig) appartement wonen en de Kemper enkel thuis gebruiken?
Zijn jullie tevreden van de Kemper of heeft ie toch ook volume nodig om echt tot z'n recht te laten komen?

denis.hermans
10 december 2017, 19:01
Het blijft toch kriebelen he...
Ik ben in die situatie en erg blij met m'n kemper op laag volume. Het is niet hetzelfde als een lampenbak op hoog volume waar je de geluidsdruk echt voelt maar eerder een zeer, zeer, zeer,zeer,..goede miced amp "hifi" ervaring.

dml
11 december 2017, 12:57
Het blijft toch kriebelen he...
Ik ben in die situatie en erg blij met m'n kemper op laag volume. Het is niet hetzelfde als een lampenbak op hoog volume waar je de geluidsdruk echt voelt maar eerder een zeer, zeer, zeer,zeer,..goede miced amp "hifi" ervaring.

Zo is dat.

Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik er twee heb, waarvan eentje voor thuis en repeteren. Speel nu bijna twee jaar uitsluitend op Kemper. Thuis met koptelefoon of als het wat harder kan over één of twee Yamaha DXR10's.

groovieguitarguus
12 december 2017, 20:17
Zijn er hier mensen die op een (gehorig) appartement wonen en de Kemper enkel thuis gebruiken?
Zijn jullie tevreden van de Kemper of heeft ie toch ook volume nodig om echt tot z'n recht te laten komen?

Ik gebruik de Kemper thuis met goede studiomonitoren + een mixer, waarmee ik dan mijn externe muziek mee mix / Spotify / YouTube etc.
Werkt super fijn! Ik kan gelukkig op lekker volume draaien... En anders een goede koptelefoon / InEars...
Tja... lekker 'blazen' met Feedback is anders. Maar ook voor je eigen oren minder fijn.
Zelf speel ik nu ruim 2 jaar InEar met de Kemper. Als ik dan mijn InEars uit doe en de 'teringherrie' hoor waar je normaal in staat te spelen, is dat een verademing. 's Avonds rustig slapen i.p.v. de Decibels nog aan het verwerken...
Wereldapparaat!!!!

Erik de Perik
12 december 2017, 20:26
Gaat niks boven lekker blazen...!!


:blast: :blast: :blast:




:soinnocent:

telerocker
12 december 2017, 22:49
Blasen ja!

Erik de Perik
12 december 2017, 23:23
Blasen ja!

Das auch..!!!

Rwin
25 januari 2018, 20:28
Zo, ff een oud topic opgedoken :)

Leuk om zo een paar jaar naar dato door te lezen. Inmiddels ben ik zelf ook in het bezit van een Kemper en me een weg aan het banen door alle mogelijkheden van het apparaat. Zijn de Kemper gebruikers uit dit draadje nog steeds actief als Kemper gebruiker en forumlid?

Jazeker!
Zelf sinds 2014 flink aan de Kemper, en nog steeds super gelukkig daarmee. (Powered Toaster)
Door omstandigheden ben ik wat minder actief geweest met gitaarspelen en de bands afgelopen 4 jaar (naast 40uur per week werk, gestart met HBO studie in 2013, trouwen in 2013, 2 kids in 2014 en 2016, en afgestudeerd in 2017). Gelukkig wel "gewoon z'n gangetje" met de optredens (tussen 8 en 15 keer optreden per jaar laatste 4 jaar.)

Maar nu heb ik weer tijd, studie is klaar, en ik heb mezelf de Kemper Remote cadeau gedaan met de Mission-EP1 expressie pedaal erbij. (*kuch* FCB1010 floorboard met Uno4Kemper is dus te koop).
Heb ook mijn Kool&Elfring cab te koop gezet en heb een passieve "The box" van Thomann gekocht als FR-monitor. Ik speel live altijd met monitors van de FOH/PA, en heb mijn monitor puur als backup en voor thuis. Klinkt alleraardigst!

Ben erg geïnteresseerd in de Bert Meulendijk profiles. Tot nu toe alleen gespeeld met Rig Exchange of met free give-aways van TAF/MBrit/SinMix/Kemper en Bert Meulendijk.

Philippe
4 juni 2018, 17:16
Even het topic nieuw leven in blazen. Zit de laatste tijd ook een beetje te oriënteren op een Kemper. Maar die zijn tweedehands niet aan te slepen joh! Op Marktplaats, binnen een dag verkocht. Stuk voor stuk.

arjanb01
4 juni 2018, 18:25
Totdat de hype weer over is, Bert Meulendijk gewoon weer over buizenbakken speelt en met losse pedals, dan zijn ze juist aan de straatstenen niet kwijt te raken😉

D3nnis
4 juni 2018, 18:26
Toch houd de Kemper het al lang vol, dat ding is in 2011 ofzo op de markt gekomen.

Erik de Perik
4 juni 2018, 18:47
Totdat de hype weer over is, Bert Meulendijk gewoon weer over buizenbakken speelt en met losse pedals, dan zijn ze juist aan de straatstenen niet kwijt te raken��

Yep....iedereen kijkt altijd eerst even waar Bert op speelt.


Toch houd de Kemper het al lang vol, dat ding is in 2011 ofzo op de markt gekomen.
7 jaar is niet echt lang nahja digitaal wellicht een eeuwigheid. M'n '63 Showman houdt het al langer vol ;)

arjanb01
4 juni 2018, 18:52
En ik moet nog zien of een Kemper het langer dan 15 jaar volhoudt, laat staan 55 jaar zoals zonder crashen van de software, vastlopen en andere ongein.
Ik zie dat ding dan eerder in de kliko belanden dan gerepareerd worden 😂

Fusion
4 juni 2018, 18:56
En ik moet nog zien of een Kemper het langer dan 15 jaar volhoudt, laat staan 55 jaar zoals zonder crashen van de software, vastlopen en andere ongein.
Ik zie dat ding dan eerder in de kliko belanden dan gerepareerd worden 😂
Ik vind je nogal 'bevooroordeeld' overkomen. Maar wellicht heb je gelijk. Software en microelectronica is wel lastiger te vervangen dan weerstanden en buizen enzo.

D3nnis
4 juni 2018, 19:00
Toch he...bij een buizenamp accepteert iedereen onderhoud, etc. Bij een digitale unit wordt er over het algemeen geen ruk aan gedaan, volgens mij?

Ik vind het al best wat dat Kemper al zo lang zonder hardwarematige updates werkt.

arjanb01
4 juni 2018, 19:23
Ik vind je nogal 'bevooroordeeld' overkomen. Maar wellicht heb je gelijk. Software en microelectronica is wel lastiger te vervangen dan weerstanden en buizen enzo.

Klopt. Mn gmajor heeft het 2 maanden geleden na 15 jaar trouwe dienst opgegeven. Ding was niet meer in te stellen en sloeg op tilt, kon de menu’s niet meer door en is inmiddels vervangen. Digitale technologie heeft blijkbaar een beperkte levensduur. En repareren met al die printplaten schijnt niet of lastig te doen te zijn.

Fusion
4 juni 2018, 19:36
Klopt. Mn gmajor heeft het 2 maanden geleden na 15 jaar trouwe dienst opgegeven. Ding was niet meer in te stellen en sloeg op tilt, kon de menu’s niet meer door en is inmiddels vervangen. Digitale technologie heeft blijkbaar een beperkte levensduur. En repareren met al die printplaten schijnt niet of lastig te doen te zijn.
Geen idee of dit voor alle digitale apparatuur een gevaar is.

Erik de Perik
4 juni 2018, 19:44
Ach..... ik heb een '95 H&K Access buizen + midi preamp (ex. Montevideo) en die doet het nog steeds...... jaar na jaar na jaar.... Voorheen heb ik (vrij intensief) die van m'n broer gebruikt en die doet het ook nog steeds.....!! Eerder een Dynacord midi buizen combo gebruikt en die deed het eigenlijk ook altijd. Allemaal Deutsche shizzle.... dat wel. Alles wat ik verder aan Japanse en Amerikaanse digitale shit heb werkt ook nog steeds..... Boss RX-700, Alesis Quadraverb GT

groovieguitarguus
5 juni 2018, 19:57
Verbaas me in dit Topic over de Vooroordelen en Aannames!!!
Als je b.v. compleet een Telecaster Addict bent... tja dan heeft het ook geen zin om in een Les Paul Topic te reageren 'dat je het niks vindt' ;-)

Voor en nadelen... Sinds ruim 3 jaar heb ik nu een Kemper:

Nadelen:
- In het begin echt wel veel werk en zoeken naar een lekkere sound.
- Ik speel sindsdien InEar - dus miste de 'druk' van de sound ook zeker
- Dat geldt overigens ook voor buizen-bak in combi met In-Ear
- Even snel iets bijregelen gaat ook niet super snel
- Ben me bewust dat de Kemper over 5 jaar niets meer waard is... dit door een vervangende opvolger o.i.d. met misschien net weer die extra features die de 'honger' naar nieuwe gear aanwakkert...
- ....

Voordelen:
- Binnen 5 minuten heb ik 'sound' en the FOH is altijd happy en 'snel klaar met mij'
- Worstel niet dat ik in de ene zaal / kroeg en lekkere sound heb en dan weer niet... constante sound belevenis
- Oneindig veel mogelijkheden met sounds
- Binnen één sound 'Morphing' toepassen is top... met één druk op de knop net even wat meer Gain / Volume / Delay of wat dan ook.
- Thuis is het volume ook prima te doseren over mijn actieve monitors... met TOCH een lekkere sound, daar waar mijn buizen-bak meer stond te brullen.
- In mijn Pré Kemper periode gaf ik elk jaar weer flink wat geld uit aan Pedaaltjes, net weer een ander pedalboard, switcher, kabels, voedingen, buizen etc. etc. ongemerkt 300,- tot 500,- per jaar aan 'geneuzel'... hoe leuk ook ;-)
- Sinds mijn Kemper alleen wat Profiles gekocht. Stel ik krijg nu nog 800,- voor mijn Kemper Set-up... dan speel ik al kiet.
- Voor mij een super apparaat, mede door de band die ook geheel In-Ear is waarmee we Cover spelen, dus veel verschillende sounds.
- Door het InEar verhaal ook geen last meer van een lichte fluittoon in mijn oren na een toffe gig.
- Zou ik in een Blues-band spelen... tja, dan een toffe Amp en wat pedalen. Wel met doppen... ;-)

Ik ben nog steeds super tevreden!!!!!

telerocker
5 juni 2018, 21:00
Verbaas me in dit Topic over de Vooroordelen en Aannames!!!
Als je b.v. compleet een Telecaster Addict bent... tja dan heeft het ook geen zin om in een Les Paul Topic te reageren 'dat je het niks vindt' ;-)

Voor en nadelen... Sinds ruim 3 jaar heb ik nu een Kemper:

Nadelen:
- In het begin echt wel veel werk en zoeken naar een lekkere sound.
- Ik speel sindsdien InEar - dus miste de 'druk' van de sound ook zeker
- Dat geldt overigens ook voor buizen-bak in combi met In-Ear
- Even snel iets bijregelen gaat ook niet super snel
- Ben me bewust dat de Kemper over 5 jaar niets meer waard is... dit door een vervangende opvolger o.i.d. met misschien net weer die extra features die de 'honger' naar nieuwe gear aanwakkert...
- ....

Voordelen:
- Binnen 5 minuten heb ik 'sound' en the FOH is altijd happy en 'snel klaar met mij'
- Worstel niet dat ik in de ene zaal / kroeg en lekkere sound heb en dan weer niet... constante sound belevenis
- Oneindig veel mogelijkheden met sounds
- Binnen één sound 'Morphing' toepassen is top... met één druk op de knop net even wat meer Gain / Volume / Delay of wat dan ook.
- Thuis is het volume ook prima te doseren over mijn actieve monitors... met TOCH een lekkere sound, daar waar mijn buizen-bak meer stond te brullen.
- In mijn Pré Kemper periode gaf ik elk jaar weer flink wat geld uit aan Pedaaltjes, net weer een ander pedalboard, switcher, kabels, voedingen, buizen etc. etc. ongemerkt 300,- tot 500,- per jaar aan 'geneuzel'... hoe leuk ook ;-)
- Sinds mijn Kemper alleen wat Profiles gekocht. Stel ik krijg nu nog 800,- voor mijn Kemper Set-up... dan speel ik al kiet.
- Voor mij een super apparaat, mede door de band die ook geheel In-Ear is waarmee we Cover spelen, dus veel verschillende sounds.
- Door het InEar verhaal ook geen last meer van een lichte fluittoon in mijn oren na een toffe gig.
- Zou ik in een Blues-band spelen... tja, dan een toffe Amp en wat pedalen. Wel met doppen... ;-)

Ik ben nog steeds super tevreden!!!!!

En over vijf jaar werkt dit nog steeds hoor!

tnijland
5 juni 2018, 22:38
No offense, maar alle genoemde feiten zijn ook eenvoudig te behalen met een goede huizenversterker. De voornaamste voordelen die ik zie bij de modeler is de enorme diversiteit aan mogelijke sounds en het ultieme gemak van een klein, lichtgewicht kastje dat je snel hebt aangesloten.

Maar...de geluidskwaliteit is en blijft voorlopig een compromis t.o.v. de favoriete amp sound (die ook best wel goed klinkt op laag volume, niet iedereen heeft de Marshall op 10) en dat is de reden dat veel gitaristen blijven zoeken naar allerlei extra soundsets in de hoop hun sound te verbeteren. Mijn eigen ervaring is dat modelers droger en dunner gaan klinken op het moment dat ik de PA op volume zet (en iedere PA/ruimte klinkt weer anders).

En uiteindelijk ga je toch weer tweaken...

groovieguitarguus
5 juni 2018, 22:49
Maar...de geluidskwaliteit is en blijft voorlopig een compromis t.o.v. de favoriete amp sound (die ook best wel goed klinkt op laag volume, niet iedereen heeft de Marshall op 10) en dat is de reden dat veel gitaristen blijven zoeken naar allerlei extra soundsets in de hoop hun sound te verbeteren. Mijn eigen ervaring is dat modelers droger en dunner gaan klinken op het moment dat ik de PA op volume zet. En daardoor ga je weer tweaken...

Dan vraag ik jou.... en de andere die sceptisch zijn... hoe vaak heb jij zelf met een Kemper gewerkt?
Als een geluidsbedrijf je Favo-amp niet lekker Miced, heb je ook geen optimale sound over de PA.
Voor mij... en velen is het een verdomd goed en super praktisch stuk gereedschap!

dml
5 juni 2018, 23:53
Even het topic nieuw leven in blazen. Zit de laatste tijd ook een beetje te oriënteren op een Kemper. Maar die zijn tweedehands niet aan te slepen joh! Op Marktplaats, binnen een dag verkocht. Stuk voor stuk.

Mooi spul, hè!! Ik was mijn beide Kemper's ook binnen enkele dagen kwijt. Stuk voor stuk.

Rwin
6 juni 2018, 07:31
Het volume van de hele band omlaag is niet te onderschatten. Je gehoor kan je niet terugbrengen... maar dat terzijde.

Kwam vorige week deze podcast tegen. Even wennen aan z’n vertelstijl, maar hij heeft een aantal goede argumenten :


https://youtu.be/llaKY25_2r8

D3nnis
6 juni 2018, 07:39
Het volume van de hele band omlaag is niet te onderschatten.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens; vooral een drumstel klinkt in mijn beleving nogal wat beter als het wat stevig bespeeld wordt in vergelijking met een "aaier", in wat kleinere gelegenheden heb je dan alleen daarom al een behoorlijk volume te pakken.

Rwin
6 juni 2018, 07:43
Mee eens, maar dat schreef ik ook niet. Drums volume gaat pas naar beneden met doppen. Maar kwaliteit van gitaar ook als je niet met IEM speelt of een sub-optimale mic setup met spil en geen ambient mic sound in een slechte kamer/podium hebt. En dat is in 100% van de gevallen, on stage ;-)

Fusion
6 juni 2018, 08:18
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die roepen dat amps nog steeds beter klinken bij een blinde test zouden slagen, waarbij de modelling patches door een kundig persoon zijn gemaakt (niet persé factory presets)

D3nnis
6 juni 2018, 08:53
De Axe FX heb ik weinig tot geen ervaring mee.

Met de Kemper wel, die heb ik inmiddels een aantal keren getest, met diverse profile packs, waaronder die van michael britt.

Side info: Ik zie mezelf niet als een purist, en ben ook niet anti digitaal.

Eerlijk antwoord (heb ik denk ik al eens eerder gepost): als iemand een song zou spelen, dit op zou nemen via de Kemper, of via een amp (dus met microfoon, door mixer, etc, afgeluisterd op studio speakers), dan durf ik niet te stellen dat ik de kemper er 100% uit zou halen, want ik weet zeker dat ik de mist in ga.
Sterker nog, als ik kies welke ik dan het mooiste vind, zit daar gegarandeerd soms Kemper tussen; net of die wat strakker is soms, en soms werkt dat goed.

Maar pak een powered kemper, zet die op een 4x12 (dat is nu eenmaal wat ik doe) met een goed soldano SLO profiel, of van mijn part een Peavey 5150 profiel (en dan zonder cabsim uiteraard) en vergelijk die met een SLO of 5150, terwijl ik zelf speel, en de Kemper red het niet, echt niet.
Het begint kortbij te komen, dat geef ik toe, en ook het terugdraaien van de gitaarvolumeknop gaat de Kemper knap mee om, maar nee.
Ook vwb effecten; er is prima mee te werken, maar ze mogen nog niet in de schaduw staan van wat de Eventide Eclipse mij bied.

Vind ik Kemper dan klote? Nee, ik zou er graag een hebben om thuis mee te klooien, maar ik vind ze (tweedehands) te duur om alleen thuis mee te pielen. En ik wil mijn buizenamps er niet voor weg doen.
Op het moment dat ik allround en in ear zou spelen, en/of 2-3x per week met mijn zooi moest slepen, dan was de keuze snel gemaakt, maar zoals ik als hobbyist, 15-18 keer per jaar buiten het repetitiehok spelend, nee, lekker met 4x12's slepen en herrie maken :)

Erik de Perik
6 juni 2018, 09:50
Ik dacht dat een Kemper niet bedoeld is om op een traditionele gitaarbox aan te sluiten maar op een fullrange.