PDA

View Full Version : Toe aan iets nieuws



blackie91
21 februari 2012, 22:40
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een tijdje een fender strat road worn 60's. Maar wil er nog een mooi juweeltje bij.
Heeft iemand misschien suggesties? Is speel voornamelijk pop en rock muziek.

Mr.Fingers
21 februari 2012, 22:48
fender telecaster classic '60



Zo, kan een slotje op!

blackie91
21 februari 2012, 22:50
fender telecaster classic '60



Zo, kan een slotje op!

Hoezo kan er gelijk een slotje op?

Tabula Rasa
21 februari 2012, 23:01
Hoezo kan er gelijk een slotje op?


Dat is het enige dat je verder nodig hebt bedoelt ie
Wel eeen leuke suggestei trouwens.

Eric van Esch
21 februari 2012, 23:16
Goeie Les Paul, klaar slotje erop ;)

rijsberman
21 februari 2012, 23:46
Goeie Les Paul, klaar slotje erop ;)

Jammer dat je dan een CS LP moet kopen van (veel) meer dan 3.500 euro.

TS, als je al een goeie strat hebt, is die tele inderdaad een aardige aanvulling. Maar ik zou zelf toch liever een mooie Gretsch uitkiezen. Bijv. een 5120 of een 6120, afhankelijk van je budget. :ok:

VLP
21 februari 2012, 23:59
njaa als je een strat hebt lijkt een tele toch het noormaalste.
Persoonlijk ben ik grote fan van de LP. maarja das ieder z'n smaak.

Als je van de LP sound houdt zou ik een LP aanschaffen.

blackie91
22 februari 2012, 00:06
Ja ik heb nu een strat en daar ben ik al heel blij mee. Maar jullie zeggen dan dat je beter een tele erbij kunt kopen in plats van nog een strat?
Klinken de strats hetzelfde dan of wat is de reden?

Tabula Rasa
22 februari 2012, 00:09
Tele geeft je wat meer variatie. Zelf ben ik echt een stratfanaat en heb liever 4 strats dan 2 strats en 2 teles. T'is maar net wat je wilt. Er zijn genoeg leuke strats te vinden die een mooei aanvulling kunnen zijn.

mesaman
22 februari 2012, 00:12
gewoon dikke IBANEZ


slotje aub!

blackie91
22 februari 2012, 00:13
Ik zag deze: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Road-Worn-50s-Telecaster-Blonde-Maple

Hij is wel famillie uit dezelfde serie van de strat die ik heb. Maar hier kan ik gewoon verlief op worden als ik deze zie. Ik heb er ook weleens op gespeeld. Maar wat is jullie mening als ik een strat road worn 60's heb?

TimoSomers
22 februari 2012, 00:28
Heeft Leon (Lukewannabe) die niet?
Zo ja; waanzinnig vet ding.
Maar de Road Worns zijn ERG exemplarisch, dus test er alsjeblieft een paar (van hetzelfde model bedoel ik dan dus) en kies de beste.
Ik zou inderdaad voor een Tele of Les paul gaan.

crapton
22 februari 2012, 08:06
Epiphone Sheraton II

Of een lekkere Ibanez RG


Nix geen slotje

Rembull1980
22 februari 2012, 08:19
Goeie Les Paul, klaar slotje erop ;)

Wil je een duidelijk andere gitaar dan is dit wel de keuze, ideaal voor pop en rock en voor als je net iets meer wilt.
Persoonlijk vind ik dit het beste idee naast je strat.

Rock Bottom
22 februari 2012, 09:18
Ik zou de een muziekzaak met een breed assortiment opzoeken en alles wat je ook maar iets aanspreekt uit testen op een versterker die vergelijkbaar is met je eigen.
Persoonlijk zou ik wel heel erg ook op het uiterlijk afgaan want ik kan niet wennen aan een gitaar die me qua looks niet aanstaat hoe stom het ook klinkt.

Dweezman
22 februari 2012, 09:20
'toe aan iets nieuws' klinkt mij als verkapte GAS in de oren.

Ik bedoel: we lopen nu lekker te adviseren en zo, maar zouden we de TS niet moeten waarschuwen?

VLP
22 februari 2012, 12:43
Tele geeft je wat meer variatie. Zelf ben ik echt een stratfanaat en heb liever 4 strats dan 2 strats en 2 teles. T'is maar net wat je wilt. Er zijn genoeg leuke strats te vinden die een mooei aanvulling kunnen zijn.

Indderdaad mooi gezegd.
Je moet eigenlijk weten wat je zelf wilt wij kunnen er niet veel over zeggen of je een strat of tele wilt.
Ga eens de winkel binnen en probeer vanalles zonder iets te kopen en dan zal je het wel weten.

DemolitionColorScheme
22 februari 2012, 14:13
njaa als je een strat hebt lijkt een tele toch het noormaalste.
Netjuist niet, naar mijn mening. Niet dat een Tele hetzelfde klinkt als een Strat, maar naast een Strat heb ik dan liever een humbucker gitaar voor de afwisseling.

Ik ga niks aanraden omdat het echt een te open en vage vraag is ...

marco v
22 februari 2012, 18:20
Ik ben ook regelmatig toe aan iets nieuws en al voordat ik het gehaald heb ben ik alweer toe aan het volgende nieuwe hebbeding.
Maar goed, Les Paul, Telecaster, ES335, tis allemaal prima voor je doeleinden.