PDA

View Full Version : Feedback over zelfopgenomen nummer



hjh360
21 februari 2012, 18:52
Beste lui,

Een tijd geleden heb ik op dit forum ook al om jullie opinie gevraagd. Ik vroeg wat er -qua recording- beter kon aan een zelfgeschreven nummer. Daar heb ik extreem veel aan gehad! Mijn dank daarvoor.

Dat is al een paar maanden geleden, en nu heb ik een nieuw nummer opgenomen. Ik vraag me af wat jullie hier van vinden, en wat beter kan/moet, en of jullie eventueel nog tips hebben! Hieronder staat de link naar het nummer.

http://soundcloud.com/hugo-huijer/summer-spirit

Alvast bedankt!

Ernest01
21 februari 2012, 19:10
Mooi nummer en een 'melancholieke' sfeer.
Qua opname vind ik het ook goed, alleen zou ik het wat korter maken.
Op een gegeven moment verslapt de aandacht. Althans, die van mij.;)

Zou het ook in "Sounds" zetten, krijg je waarschijnlijk meer reacties.

B~Rock
22 februari 2012, 10:48
Dit klinkt niet verkeerd! Ik zou het nummer inderdaad inkorten en wat meer (subtiele) variatie/contrasten aanbrengen om de aandacht van de luisteraar vast te houden.

Keep it up!

nak
22 februari 2012, 13:29
Hou ook wel van het melancholiek sfeertje door goed gebruik van reverb.
Valt me wel op dat de gitaar nogal donker/bassis opgenomen, vooral te horen vanaf start.
Helaas klinken de drums daardoor wat aan de kale kant, vooral de bassdrum of die moet er niet in zitten.

hjh360
24 februari 2012, 11:02
Oke, ik heb hem nu ook op het Sounds forum gezet. Bedankt voor alle tips!

Ik krijg het vaker te horen ja, dat mijn nummers "nergens naar toe gaan", en dat daarom ook de aandacht gedurende het nummer afneemt. Ik vind het jammer genoeg flink moeilijk om een bridge te schrijven of iets dergelijks, waardoor de spanning er in blijft. Ik laat het nummer dan ook meestal ook maar gewoon doorlopen met dezelfde akkoorden.

Ik ga hier zeker in de toekomst wat meer aandacht in steken! ;)

beruk
24 februari 2012, 11:25
Ik vind het jammer genoeg flink moeilijk om een bridge te schrijven of iets dergelijks, waardoor de spanning er in blijft.
Ik mis een brugje niet. Lekker gedaan!:ok:
Krijg er een Sundays gevoel van

http://www.youtube.com/watch?v=9lLSpTtCUIw
Origineel niet voorhanden, helaas.
Genoeg voorbeelden van liedjes die dat niet hebben.
Wel een brugje schrijven?
Vast wel eens liedjes uitgeschreven van anderen? Doen! Of gewoon rondkloten met akkoorden schema's
Brug: IIm-IIIm-IV-V lost leuk op naar I toch?
Je bent volgens mij muzikaal genoeg om daar gelijk een melodische associatie te hebben.
Keep up the good work!