PDA

View Full Version : Palm Mute



TIm Hemmen
21 februari 2012, 16:27
Hey Iedereen,

ik heb gisteren een topic geopent omdat ik een probleem had met geluid van mijn palm mute, maar dat schijnt dus aan mijn techniek te liggen, maar wat nu het probleem is, als ik aplm mute krijg ik een bas achtige toon bij mijn palm mute geluid, meestal tussen de 3e en 12e fret (D tuning)

ik heb al verschillende posities ge probeert, en met verschillende druk, maar ik kan maar geen goed geluid krijgen.

wat ik het lekkerste vind spelen, is als ik mijn hand vlak na mijn bridge leg.

ik speel altijd met gitaar volume op maximaal.

mijn gitaar is een richwood REG-140 stallion L.T.D.

(als je meer informatie nodig hebt, is dat welkom)

en bedankt voor de hulp

aaronstonebeat
25 februari 2012, 21:32
Is een basachtige toon niet juist wat je wil als je met palm mute speelt? Kun je een opname maken? Het ontgaat me een beetje wat het probleem is.

Wat voor versterker gebruik je? Speel je met veel of weinig gain? Welke stijl?

barno
25 februari 2012, 21:40
ik snap ook niet wat je bedoelt.
palm muting: meestal met de handpalm idd min of meer op de brug. zorg ervoor dat je het aanleert zonder overdrive of andere effecten.
het geluid moet dan iets "plok"achtig hebben, moet percussief klinken, elke mogelijke sustain van de noot doodmaken.

er wordt naast palmmuting ook andere dempingstechnieken gebruikt, met name met de frethand. Meestal is het combinatie van die twee technieken.

Ukeloeder
26 februari 2012, 06:54
Bedoel je dat de toon niet afgestopt wordt maar dat vooral de lage frequenties doorklinken?
In dat geval je strumhand ietsjes naar voren leggen. Hoeveel, daar moet je mee experimenteren.
Succes.

Justinschut
26 februari 2012, 14:49
Kan ook zijn dat je veel te veel bas in je geluid hebt zitten, als je dan gaat palm muten krijg je een enorm whoom geluid