PDA

View Full Version : Draden Hot Rails omwisselen



Japcaster
21 februari 2012, 17:10
In mijn nieuwe Strat heb ik een Seymour Duncan in de brug gezet. Bij Strats met originele Fender-elementen, kan het zijn dat je van de Hot Rails de groene en zwarte draad moet omdraaien. Ik hoor echter geen verschil (kan aan mij liggen...).

Zat me wel af te vragen. De groene draad moet met een blanke draad samengevoegd worden. Verhuist die blanke draad mee met de groene als ik ze omdraai om moet ik 'm bij de grote wisseltruc bij de zwarte voegen?

Ik ben 'm kwijt, de draad... (sorry, die was wel erg goedkoop...)

snaarplukker
21 februari 2012, 17:26
De blanke draad moet los van de groene aan aarde blijven zitten.
Het verschil zal je waarschijnlijk horen als je de brug + midden aan hebt staan.

Japcaster
21 februari 2012, 17:40
Ah, dankje, dat geeft al een boel duidelijkheid. Op zich is de handleiding duidelijk: groen en zwart omwisselen. Maar als er staat dat blank een groen moet, ga je toch weer te moeilijk denken. ;)

Ik weet dat 'ie in de tussenstand magerder zou moeten klinken, indien uit fase, maar ook daar hoor ik het verschil niet.

Heb nu een originele singlecoil bij de hals, een Seymour Duncan Alnico II Pro in het midden en een Hot Rails bij de brug. Aangezien zowel Alnico als Hot Rails in de handleiding hebben staan dat ze omgedraaid moeten worden in combinatie met een Fender-element, heb ik het Fender-element zelf omgedraaid. Was dat een goeie actie?

Tabula Rasa
21 februari 2012, 22:28
Ja, prima. Fender element kan alleen gecombineerd worden met het middenelement. Als je brug en mid laat zoals het hoort, moet je hals (fender) omdraaien qua aansluitingen. Is gewoon prima zo.