PDA

View Full Version : HNGD 52RI van een oud vrouwtje geweest



Hendriks
21 februari 2012, 15:37
Vorige week een Duesenberg Starplayer TV verkocht , niets voor mij en eigenlijk wil ik er ook weer een tele erbij , dus MP afstruinen met een niet al te groot budget.
Aldaar een 52 RI gespot met een niet al te hoge "bieden vanaf "prijs , verkoper had er een Esquire van willen maken , met de Esquire slagplaat erop , wel met het element er nog onder. Ook had hij de decal met "telecaster "erop weggehaalt , hij wou daar dus Esquire opplakken.
Na wat heen en weer bellen toch maar (ik had twijfel) een afspraak gemaakt.
Toen de koffer schrok ik toch wel , de bodie was flink beschadigd (speelsporen volgens de verkoper).
http://img687.imageshack.us/img687/2618/img0953v.jpg

De gitaar toch maar opgepakt en een akkoord aangetikt , damm wat klinkt dat lekker , heerlijk vol, hard en warm , super resonant ondanks dat het niet de lichtste is.
Vervolgens het gereedschap tevoorschijn gehaald en de hals eraf geschroefd ,ik had nog wat twijfels , maar alles origineel en correct ,de datum in de neckpocket geeft aan dat hij van november 2009 is , hoe krijg je het voorelkaar om een gitaar in een paar jaar zo af te raggen.
De gitaar dus gekocht . alles zat erbij : koffer papieren , brug ,etc.Inmiddels weer een "normale "slagplaat gemonteerd en de boel lekker afgesteld. Heerlijke gitaar.

http://img716.imageshack.us/img716/8412/img0959qe.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/4062/img0960qp.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/7007/img0961wa.jpg

Ukeloeder
21 februari 2012, 15:40
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice...

grayfink
21 februari 2012, 15:59
Zeker nice. :ok:
Frets nog ok? Als de lakschade door veel spelen komt, zullen die ook wel op hun donder hebben gehad.

Hendriks
21 februari 2012, 16:00
Zeker nice. Frets nog ok? Als de lakschade door veel spelen komt, zullen die ook wel op hun donder hebben gehad.

Frets zijn opmerkelijk genoeg nog als nieuw , dus ik denk dat er wat gerelict is.

minas
21 februari 2012, 16:06
Zeeeer mooie gitaar!! Gefeliciteerd!!

Hendriks
21 februari 2012, 16:11
Hey belt Dr.Tube net dat de Twen weer klaar is , nu nog de Koch zien te slijten en dan ben ik helemaal happy.

jze
21 februari 2012, 16:22
Lekker basic Tele, ik hou er wel van! Hopelijk heb je door de beschadigingen nog wat met de prijs kunnen doen, of was er een relic meerprijs? ;)

Hendriks
21 februari 2012, 16:29
Lekker basic Tele, ik hou er wel van! Hopelijk heb je door de beschadigingen nog wat met de prijs kunnen doen, of was er een relic meerprijs? ;)

Het woord "meerprijs "ken ik niet ;)

guitarkid
21 februari 2012, 16:47
Dat oude vrouwtje hield duidelijk wel van flink raggen.... Ook nog een deel in natura betaald...? :seriousf:
Maar wel apart, decal er af halen etc... Ach, wtf, uiteindelijk koop ik 'm toch van je....
Enne, meerprijs, wat is dat? :dontgeti: ;)

Hendriks
21 februari 2012, 16:51
Dat oude vrouwtje hield duidelijk wel van flink raggen.... Ook nog een deel in natura betaald...? :seriousf:
Maar wel apart, decal er af halen etc... Ach, wtf, uiteindelijk koop ik 'm toch van je....
Enne, meerprijs, wat is dat? :dontgeti: ;)

Wild oud vrouwtje zeg maar. Dat decal vind ik trouwens geen probleem , eventueel een restauratie decal erop.
Ik moet nog wel even de bedrading aanpassen , hij heeft nog de originele vintage wiring en dat vind ik niet mooi .

Orpheo
21 februari 2012, 18:03
leuke gitaar! ik las iets van 'normale' slagplaat. wat bedoel je daarmee?

Mr.Fingers
21 februari 2012, 18:06
met uitsparing voor het halselement lijkt me... gewoon... een gewone telecaster-slagplaat :D

ieme
21 februari 2012, 18:25
Ik had deze gitaar zien staan, zag er goed uit maar had om een of andere reden wat argwaan over de originaliteit...

Orpheo
21 februari 2012, 18:30
met uitsparing voor het halselement lijkt me... gewoon... een gewone telecaster-slagplaat :D
uh... ja. ik zie 't. me stupid :p

Hendriks
21 februari 2012, 19:29
Ik had deze gitaar zien staan, zag er goed uit maar had om een of andere reden wat argwaan over de originaliteit...

ik had hetzelfde gevoel , maar dat bleek dus onterecht , helemaal origineel , nooit aan gesoldeerd . Ik had bewust gereedschap meegenomen , slagplaat eraf , hals eraf . Dit is inmiddels mijn vierde 52 RI ,dus ik wist waar ik op moest letten.

allochthomas
21 februari 2012, 19:57
Mooie aankoop! Zal je zeggen dat die 52ri aan de zware of lichte kant is? Ding is wel echt afgeragd voor 1tje uit 2009, die van mij komt uit 96 en heeft maar een paar schaaf plekken.

Hendriks
21 februari 2012, 20:01
Mooie aankoop! Zal je zeggen dat die 52ri aan de zware of lichte kant is? Ding is wel echt afgeragd voor 1tje uit 2009, die van mij komt uit 96 en heeft maar een paar schaaf plekken.

Hij weegt ongeveer 3,5 kg , niet echt licht dus , maar ik heb ze wel zwaarder gehad. Ik heb een tele uit 1982 gehad die over de 4 kg zat en ook een Cabronita die iets van 3,9 was .

allochthomas
21 februari 2012, 20:08
Lekker zware dus. Zit wel veel verschil in gewicht tussen de jaartallen want toen ik die van mij ging kopen heb ik ook 1tje uit 2008 geprobeerd en die zat onder de 3 kilo terwijl die van mij meer dan 4 kilo weegt(is wel een extreem zware)

jutter
21 februari 2012, 20:26
Congrats Henk! Mooie Tele!

Hendriks
21 februari 2012, 20:42
Congrats Henk! Mooie Tele!

Dank Alex.

kapepper
21 februari 2012, 21:23
Echt heeel mooie gitaar.
ik heb er ooit eentje gehad en zal er ooit eentje weer hebben

yavin
22 februari 2012, 06:58
Fraaie gitaar...! Ik moet toch ook maar eens een tele oppakken...

LemmyNL
22 februari 2012, 07:51
Fraaie gitaar...! Ik moet toch ook maar eens een tele oppakken...

No you don't. Je hebt net een nieuwe. Zo nieuw dat je er nog niet eens een topic over hebt aangemaakt...

macwilliams
22 februari 2012, 08:18
Ik vraag me af hoe je moet spelen om hem zo beschadigd te krijgen.
Maar hoe dan ook gefeliciteerd.

Hendriks
22 februari 2012, 09:25
Ik vraag me af hoe je moet spelen om hem zo beschadigd te krijgen.
Maar hoe dan ook gefeliciteerd.

Tja , dat vraag ik mij ook af , mischien een enorme ketting aan de pols en dan de hele dag raggen.

macwilliams
22 februari 2012, 10:51
Tja , dat vraag ik mij ook af , mischien een enorme ketting aan de pols en dan de hele dag raggen.

Of een spiked leren armband. Misschien van de moeder van joan jett geweest. :D

Hendriks
22 februari 2012, 11:35
Of een spiked leren armband. Misschien van de moeder van joan jett geweest. :D

Dat zou hem dan weer duurder maken.
Net even de wiring omgesoldeerd en hij klinkt nu als de spreekwoordelijke klok .