PDA

View Full Version : TC-Electronics G-Force firmware update



obiwanjacobi
21 februari 2012, 11:08
Hallo

Ik heb een G-Force. Die is al een tijdje niet meer geupdate. Ik geloof dat ik op versie 1.2 zit. Op de tc-electronics site zie ik dat de laatste versie 2.04 is. De winkel waar ik het destijds gekocht heb, doet geen zaken meer met tc vanwege sterk wisselende importeurs...

Heeft iemand de laatste versie en zouden we een keertje kunnen 'overpompen' ??

Alvast bedankt.

HaroldA
21 februari 2012, 11:15
Ik heb destijds mijn G-Major gewoon zelf geüpdate met de software die je bij TC kan downloaden.

obiwanjacobi
21 februari 2012, 11:27
Als ik het goed begrijp is de enige manier om een firmware upgrade te doen via een kaart of via midi. Zo'n kaart heb ik niet, midi kabeltjes wel ;-)

De G-Force heeft zover ik kan zien, geen software (geen editor, geen uploader)...

(Ik snap eigenlijk niet goed waarom er geen editor voor is. Het is soms knap lastig al die settings door de brievenbus te tweaken)

FeestBeest
21 februari 2012, 17:34
(. . .)
1) De G-Force heeft zover ik kan zien, geen software (geen editor, geen uploader)...
2) (Ik snap eigenlijk niet goed waarom er geen editor voor is. Het is soms knap lastig al die settings door de brievenbus te tweaken)

1) Nee. Heul errug jammer :(
2) Begrijp ik ook niets van. Het zou er allemaal een stuk inzichtelijker van worden.
Maar goed terug naar de topic.

Liquid_Metal
21 februari 2012, 17:53
Waar woon je? Er zijn vast forumleden (waaronder ikzelf) met een MIDI interface die je best willen helpen.

obiwanjacobi
21 februari 2012, 19:13
Waar woon je? Er zijn vast forumleden (waaronder ikzelf) met een MIDI interface die je best willen helpen.

Mijdrecht (NH)
(ook bijgewerkt in profiel)

Ik wil er best effe een eindje voor rijden hoor (lease auto:crazyhappy: ) maar natuurlijk is zo dichtbij mogelijk wel zo makkelijk.

EDIT: Nu ik het voor de tweede keer lees denk ik dat er misschien een misverstand in het spel is.

De enige manier om via midi te updaten is met behulp van een andere G-Force. Het is niet zo dat je vanaf je PC effe iets via midi kan dumpen. Ik weet ook niet of je zo'n 'uitwisseling' kan opnemen op de PC. Als er handshakes in zitten kan je het schudden (pun intended).

Liquid_Metal
22 februari 2012, 22:16
Hoe krijg je de eerste G-Force dan geupdate? Ik kan me niet voorstellen dat het niet via de PC kan.

obiwanjacobi
23 februari 2012, 09:16
Ik heb (de eerste) twee keer bij de winkel kunnen updaten middels een andere G-Force (van medewerker/vriend) via Midi.

Ik heb die 'wijshijd' van de tc site (hoewel ik zo snel even niet de link kan vinden)...