PDA

View Full Version : Tumor verwijderd....



peter_heijnen
21 februari 2012, 10:53
.... uit mijn linker pink, en gelukkig goedaardig.

Zo'n 10 jaar geleden kreeg ik opeens last van overmatige eeltvorming, precies op de tip van mijn linkerpink. Die laag eelt werd al snel te dik om er fatsoenlijk mee gitaar te spelen, maar toch lukte het me steeds om er mijn beroep mee te blijven uitoefenen: gitaar spelen dus.

De laag eelt groeide steeds gaandeweg uit tot een soort half knobbeltje, maar dan kon ik die er ook vrij pijnloos vanaf pulken opdat er onder een kratertje van nieuw zacht vlees te voorschijn kwam. Echter, daar groeide dan weer eenzelfde laag eelt op/in en begon het hele verhaal van voren.

Tot dus een bevriende arts de knobbel ooit bekeek en zag dat het een goedaardige tumor was. Gisteren is de tumor verwijderd en wat bleek, er zat dus zo'n 10 jaar een bolletje ter grootte van een kleine knikker in mijn pink. Volgende keer ga ik sneller naar de dokter. ;)

o0rollo0o
21 februari 2012, 11:23
Je koffie smaakt opeens heel anders tijdens het lezen van zoiets...

jutter
21 februari 2012, 20:35
Nooit leuk zulke berichten. Je kan het maar beter niet hebben.

Zelf hoest ik vanaf de kerstdagen. Ging niet over. Vorige week naar de huisarts geweest. Die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een thorax foto. Vanmorgen kreeg ik het bericht dat ik naar de longarts moet; er zit een 'verdikking' in mijn long..... Volgende week heb ik de afspraak met de longarts. Ben best wel zenuwachtig. Hoop dat het meevalt.

paulusdeBKB
21 februari 2012, 20:44
Oei Jutter, dat hoop ik ook van harte voor je. Hou je ons op de hoogte?

terrasbeest
21 februari 2012, 20:47
Och, ik heb vorig jaar een hartinfarct gehad. Stentje in een kransslagader en dagelijks een heleboel pillen slikken.

jutter
21 februari 2012, 20:48
Yep.





.........................

arjanb01
21 februari 2012, 21:25
Nooit leuk zulke berichten. Je kan het maar beter niet hebben.

Zelf hoest ik vanaf de kerstdagen. Ging niet over. Vorige week naar de huisarts geweest. Die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een thorax foto. Vanmorgen kreeg ik het bericht dat ik naar de longarts moet; er zit een 'verdikking' in mijn long..... Volgende week heb ik de afspraak met de longarts. Ben best wel zenuwachtig. Hoop dat het meevalt.

Dit is slecht nieuws man! En dan te bedenken dat ik mijn amp nog aan je verkocht heb en zeer prettig geouwehoerd hebben over gitaren. Sterkte en hou ons op de hoogte!

jutter
21 februari 2012, 21:31
Dit is slecht nieuws man! En dan te bedenken dat ik mijn amp nog aan je verkocht heb en zeer prettig geouwehoerd hebben over gitaren. Sterkte en hou ons op de hoogte!

Hey Arjan, ik hoop dat het meevalt en niet is wat ik denk. Eerst een week wachten voordat ik naar de longarts kan....pffff.
Ik vind het tof van je dat je hierop reageert, thanks mate!

Ace 1.15.19
22 februari 2012, 04:10
Als je ongerust bent niet zomaar wachten met naar de dokter gaan. Zie het zelf zo vaak, "oh dat gaat wel over" krijg je dan te horen...

synapse
22 februari 2012, 11:31
De tijd tussen de doorverwijzing, vaak nadat je al ongerust was voordat je naar de huisarts ging, en de uitslag is een hel.
Laatst hetzelfde meegemaakt! Maak jezelf niet gek, probeer zoveel mogelijk afstand te nemen van je zorgen!
Beloon jezelf als alles goed is!
Sterkte!

jutter
22 februari 2012, 11:46
De tijd tussen de doorverwijzing, vaak nadat je al ongerust was en voordat je naar de huisarts ging, en de uitslag is een hel.
Laatst hetzelfde meegemaakt! Maak jezelf niet gek, probeer zoveel mogelijk afstand te nemen van je zorgen!
Beloon jezelf als alles goed is!
Sterkte!

Als alles goed is dan ga ik mezelf zeker belonen! Bedankt!

jutter
22 februari 2012, 11:55
Als je ongerust bent niet zomaar wachten met naar de dokter gaan. Zie het zelf zo vaak, "oh dat gaat wel over" krijg je dan te horen...

Vanaf de kerstdagen begon ik te hoesten. Na 2 weken leek het wat op te knappen, dus dokterbezoek maar even uitgesteld. Toch kwam die hoest weer terug. Dan naar de huisarts en kreeg ik codeïne. Na een week weer terug omdat het niet opknapte. Toen kreeg ik een penicilline kuur. Dit hielp ook niet. Dan ben je toch weer een aantal weken verder voordat er een thorax foto gemaakt wordt. Dan weer 5 dagen wachten op de uitslag. Je begrijpt dat je al met al snel een aantal weken verder bent. Nu moet ik weer een week wachten voordat ik bij de longarts terecht kan.
Normaal gesproken wacht ik maximaal 2 weken met naar de huisarts te gaan. Zijn de klachten dan niet over of verbeterd dan maak ik een afspraak.

Ace 1.15.19
22 februari 2012, 13:03
Geen slechte insteek jutter. Wat ik zo ontzettend belachelijk vind is dat zo'n uitslag zo lang moet duren. Na het maken van een x-thorax (of welke foto dan ook) komt de uitslag direct op het beeldscherm. Daar moeten natuurlijk weer eerst een paar mensen naar kijken plus het opnieuw inplannen van een gesprek op de poli, enz.

HaroldA
22 februari 2012, 13:18
Wat ik zo ontzettend belachelijk vind is dat zo'n uitslag zo lang moet duren.

De neuroloog had tegen mijn broer gezegd dat het of een hersentumor of MS is. 11 dagen later kon hij langskomen voor een MRI, de uitslag zou in de week er op volgen.

Dat was pas een leuke tijd. :(

beruk
22 februari 2012, 13:27
de uitslag zou in de week er op volgen.
(
Beoordelen van een MRI kan binnen een dag. Andere testen (liquor onderzoeken op kwaadaardige cellen en anders, vijf werkdagen.) 11 dagen is akelig lang.

peter_heijnen
22 februari 2012, 17:24
Heads up Jutter!

jutter
22 februari 2012, 17:36
Heads up Jutter!

Ghegheghe! Altijd bro! Jij ook hè!

jutter
22 februari 2012, 17:49
Geen slechte insteek jutter. Wat ik zo ontzettend belachelijk vind is dat zo'n uitslag zo lang moet duren. Na het maken van een x-thorax (of welke foto dan ook) komt de uitslag direct op het beeldscherm. Daar moeten natuurlijk weer eerst een paar mensen naar kijken plus het opnieuw inplannen van een gesprek op de poli, enz.

Helemaal met je eens. Mijn vrouw heeft ook kanker (gehad) met uitzaaïngen. Ze stond er echt allerbelabberds voor. Ze is toen voor behandelingen naar het AVL (kankerinstituut) in Amsterdam gegaan. De behandelingen waren bedoeld voor levensverlenging van hooguit een half jaar, dus niet bedoeld als levensreddend. Het is inmiddels al weer ruim 10jaar geleden en ze leeft nog steeds! Bij alle onderzoeken en controle's krijgen wij, tot zover mogelijk, meteen de uitslag. Klasse! En het kan dus wel! Helaas zit ze momenteel ook weer in de mallemolen; sinds een paar weken weten we dat er 'iets' niet aan de haak is.... En nu ik er ook nog bij! Ach, gedeelde smart is halve smart........

no 1 hops
22 februari 2012, 18:02
tjonge jutter, jullie beide weer in de molen van de geneeskunde.
hoop dat dingen voor jullie toch goede berichten op zal leveren en vooral duidelijkheid over wat er werkelijk aan de hand is.
veel sterkte samen.

jutter
22 februari 2012, 18:06
tjonge jutter, jullie beide weer in de molen van de geneeskunde.
hoop dat dingen voor jullie toch goede berichten op zal leveren en vooral duidelijkheid over wat er werkelijk aan de hand is.
veel sterkte samen.

Dank je! Ik bel je trouwens binnenkort.

arjanb01
22 februari 2012, 19:20
Ik neem aan jezelf belonen met een haar strat? :-)

no 1 hops
22 februari 2012, 19:57
Dank je! Ik bel je trouwens binnenkort.is prima tot horens.

Mitch
22 februari 2012, 20:43
Jongens toch wat een narigheid :( Succes iedereen, of -ie nou met goedaardige of kwaadaardige problemen te maken heeft :harmony:

marco v
22 februari 2012, 20:54
Heel veel succes iedereen!!!
Zelf niet aan den lijve ondervonden(afkloppen) maar wel van heel dichtbij meegemaakt.
We zijn nu 4 jaar verder en elk jaar is het een spannend moment wanneer de controles plaatsvinden.
Het veranderd plots je kijk op het leven en we genieten nu van elk moment.

The rifles
22 februari 2012, 21:42
Gelukkig dat ze het konden verwijderen. Ik hoop het beste voor je.

Ik ben in ieder geval blij voor je dat het een goedaardige tumor is.

Succes ;)

Plant
22 februari 2012, 21:47
Huuu :stop: heel veel sterkte allemaal. Alleen al het idee dat er als gitarist / bassist zijnde in m'n vingers gesneden zou moeten worden omdat er een tumor inzit... Je wilt het nergens natuurlijk, maar uitgerekend daar!

wireman
23 februari 2012, 23:43
Heftig topic... Sterkte allemaal!! Enne.. afkloppen moet op hout he?! dus ook voor de 'gezonde' figuren onder ons.. koop gewoon die gitaar!! (al is het maar voor het afkloppen) Alles is betrekkelijk!

enne.. sterkte gasten!!

Rinze
24 februari 2012, 05:53
Sterkte Jutter :grouphug:

Peter, het komt dus wel weer helemaal goed met de vinger, ook qua gevoel?

peter_heijnen
25 februari 2012, 09:46
Als ik het goed begrijp gaat dat wel lukken. :)

Er is gekozen voor wegsnijden van de tumor zonder opvullen van het gat, dat zorgt uiteindelijk voor een beter resultaat dan opvullen met donorweefsel. Nadeel van deze methode is een langer genezingsproces.

Eergisteren ben ik voor het eerst op herhaling in de kliniek geweest en het zag er zeer goed uit. Het toch wel gapende gat was alweer enigszins opgevuld met nieuw weefsel. Kwa gevoel kon me op voorhand niets gegarandeerd worden, dat was wel spannend, maar volgens mij voel ik alles nog, dus ook dat ziet er prima uit.

Nu alleen nog de tijd uitzitten, in het slechtste geval kan ik de pink zo'n 3 maanden niet gebruiken.

Rizz
25 februari 2012, 12:09
Soms is het lichaam in staat tot bijzondere dingen.. Ál het vlees van m'n vingertop is een keer weggeschaafd tot aan het bot en is compleet weer aangegroeid, tot en met m'n vingerafdruk aan toe.. Kon gewoon weer dvd's huren bij de videotheek! :) (registratie met vingerafdruk)

Succes ermee!

peter_heijnen
25 februari 2012, 21:00
compleet weer aangegroeid, tot en met m'n vingerafdruk aan toe..
Jammer, die criminele meesterzet die ik al bedacht had kan ik dus beter vergeten...

Maar ongelofelijk mooi wel, die vingerafdruk is echt onlosmakelijk met je verbonden blijkbaar.

lefthandstrat
26 februari 2012, 13:20
Zo Peter, DAT is heftig! Gelukkig is het verholpen maar je laat een aantal mensen, waaronder ik, wel even schrikken :( Goed in de gaten houden vanaf nu en bij het minste of geringste onraad: Naar de dokter gaan!!


.... uit mijn linker pink, en gelukkig goedaardig.

Zo'n 10 jaar geleden kreeg ik opeens last van overmatige eeltvorming, precies op de tip van mijn linkerpink. Die laag eelt werd al snel te dik om er fatsoenlijk mee gitaar te spelen, maar toch lukte het me steeds om er mijn beroep mee te blijven uitoefenen: gitaar spelen dus.

De laag eelt groeide steeds gaandeweg uit tot een soort half knobbeltje, maar dan kon ik die er ook vrij pijnloos vanaf pulken opdat er onder een kratertje van nieuw zacht vlees te voorschijn kwam. Echter, daar groeide dan weer eenzelfde laag eelt op/in en begon het hele verhaal van voren.

Tot dus een bevriende arts de knobbel ooit bekeek en zag dat het een goedaardige tumor was. Gisteren is de tumor verwijderd en wat bleek, er zat dus zo'n 10 jaar een bolletje ter grootte van een kleine knikker in mijn pink. Volgende keer ga ik sneller naar de dokter. ;)

lefthandstrat
26 februari 2012, 13:23
Jutter.......veel sterkte hoor. Ik leef met je mee. Hou je haaks!!


Nooit leuk zulke berichten. Je kan het maar beter niet hebben.

Zelf hoest ik vanaf de kerstdagen. Ging niet over. Vorige week naar de huisarts geweest. Die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een thorax foto. Vanmorgen kreeg ik het bericht dat ik naar de longarts moet; er zit een 'verdikking' in mijn long..... Volgende week heb ik de afspraak met de longarts. Ben best wel zenuwachtig. Hoop dat het meevalt.

peter_heijnen
28 februari 2012, 08:59
Zo Peter, DAT is heftig!
Valt gelukkig wel mee Frits, het is voornamelijk ongemak en staat niet in verhouding tot echte ellende.

Harry
28 februari 2012, 11:55
maar goed, het is wel jouw ellende. Sterkte ermee dus!

Ook voor jutter uiteraard!

synapse
15 maart 2012, 12:32
En Jutter,
Heb je al een uitslag?
Hopelijk is alles goed!?

jutter
15 maart 2012, 17:51
Helemaal met je eens. Mijn vrouw heeft ook kanker (gehad) met uitzaaïngen. Ze stond er echt allerbelabberds voor. Ze is toen voor behandelingen naar het AVL (kankerinstituut) in Amsterdam gegaan. De behandelingen waren bedoeld voor levensverlenging van hooguit een half jaar, dus niet bedoeld als levensreddend. Het is inmiddels al weer ruim 10jaar geleden en ze leeft nog steeds! Bij alle onderzoeken en controle's krijgen wij, tot zover mogelijk, meteen de uitslag. Klasse! En het kan dus wel! Helaas zit ze momenteel ook weer in de mallemolen; sinds een paar weken weten we dat er 'iets' niet aan de haak is.... En nu ik er ook nog bij! Ach, gedeelde smart is halve smart........


En Jutter,
Heb je al een uitslag?
Hopelijk is alles goed!?

Hey mannen,

Bij mij viel het mee; er zit een klier in mijn long ter grootte van 10mm. Het wordt de eerste tijd in de gaten gehouden of hij wel/niet zal gaan groeien. Voor mij liep dit met een sisser af. Zonder dat ik teveel in details wil gaan treden staat mijn vrouw er minder goed voor. Zoals ik eerder vermeld heb zit zij ook weer opnieuw in de mallemolen. Ze heeft borstkanker ternauwernood overleefd en nu is heeft ze chronische lymfatische leukemie. Als de leukocyten verder omhoog gaan wordt het weer chemo en immuuntherapie. Deze vorm van leukemie is helaas (nog) niet te genezen. Verder is er nog elders een plekje bij haar gevonden dat volgende week verder onderzocht zal worden. Het zit haar echt niet mee.

De meesten van jullie ken ik niet persoonlijk, maar een handjevol ken ik wel persoonlijk. Ik vond/vind het erg fijn dat er door beiden zoveel meegeleefd werd. Doet ons goed! Het is natuurlijk voor mij fijn dat ik gezond ben maar het is wel een erg raar en dubbel gevoel dat mijn vrouw weer opnieuw moet gaan knokken. Het liefste had ik de last van haar overgenomen want weer opnieuw te moeten knokken valt niet mee......

Ace 1.15.19
15 maart 2012, 17:53
Gelukkig kom je er goed vanaf jutter. Verschrikkelijk om te lezen dat je vrouw er slechter voor staat. Heel erg veel sterkte samen!

no 1 hops
15 maart 2012, 18:54
Jutter, wat heftig allemaal.
voor je vrouw maar ook voor jouw, want het is een vreselijk gevoel je zo onmachtig te voelen terwijl je zo graag helpen wil.
beide heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Rizz
15 maart 2012, 20:13
Tjeezus man.. Ook van hier mijn medeleven en sterkte toegewenst.. Ik hoop dat je vrouw de kracht vind om te vechten en jij om haar bij te staan! :grouphug:

Richie.

peter_heijnen
16 maart 2012, 11:39
Sterkte Jutter.....

muziekschuur
16 maart 2012, 15:51
Samen sta je sterk. Beterschap Jutter. Ik ken je niet persoonlijk. Maar je bent op het forum altijd een heer. Als dat een weerspiegeling is van hoe je in het echt bent. Dan heeft je vrouw het getroffen. En zo te horen heeft ze dat nu meer nodig dan ooit. Uiteindelijk is het pas echt klote als je er alleen voor staat. Klote blijft het....

jutter
16 maart 2012, 16:32
Gelukkig kom je er goed vanaf jutter. Verschrikkelijk om te lezen dat je vrouw er slechter voor staat. Heel erg veel sterkte samen!


Jutter, wat heftig allemaal.
voor je vrouw maar ook voor jouw, want het is een vreselijk gevoel je zo onmachtig te voelen terwijl je zo graag helpen wil.
beide heel veel sterkte en kracht toegewenst.


Tjeezus man.. Ook van hier mijn medeleven en sterkte toegewenst.. Ik hoop dat je vrouw de kracht vind om te vechten en jij om haar bij te staan! :grouphug:

Richie.


Sterkte Jutter.....


Samen sta je sterk. Beterschap Jutter. Ik ken je niet persoonlijk. Maar je bent op het forum altijd een heer. Als dat een weerspiegeling is van hoe je in het echt bent. Dan heeft je vrouw het getroffen. En zo te horen heeft ze dat nu meer nodig dan ooit. Uiteindelijk is het pas echt klote als je er alleen voor staat. Klote blijft het....

Iedereen erg bedankt! Niemand kan in de toekomst kijken, dus wij moeten maar afwachten wat het ons zal brengen. Gelukkig zijn mijn vrouw en ik nogal positief ingesteld en daar ligt onze kracht ook. Dat neemt niet weg dat we ook weleens een 'dipje' hebben. Juist dan is het fijn dat er met je meegeleefd wordt; dat maakt je weer sterker. Wij zijn geen mensen die bij de pakken neer gaan zitten, maar soms denken we wel eens 'wanneer zit het ons eens mee?'. Laatst mijn baan kwijt geraakt door bezuinigingen en het lukt me nog niet aan de bak te komen. Vervolgens komt deze ziekte er bij. Dan denk ik echt wel eens;'KUT'! Maar er zijn altijd weer mensen die het veel beroerder hebben en die ken ik ook.... En dan hebben wij niet te klagen, echt niet!

Rinze
16 maart 2012, 17:06
Sterkte Jutter :grouphug:

fuchs
17 maart 2012, 14:54
Jutter, sterkte!

jutter
17 maart 2012, 15:52
Sterkte Jutter :grouphug:


Jutter, sterkte!

Dankjewel!

LGK
17 maart 2012, 16:00
Zo jeetje... Heb het zelf ook al mee gemaakt (je hoord het overal!) Me broer, die is er gelukkig wel goed vanaf gekomen, maar ook een tijd gehad dat het echt niet lekker ging en we dachten hem te verliezen.
En dan je vrouw.. pff Kan het me een klein beetje voorstellen hoe dat moet voelen.. Of eigenlijk ook weer niet.. In iedergeval. Heeeel veel sterkte, ik het beste gewenst voor jullie allebij.. !

Grz

denis.hermans
17 maart 2012, 17:30
Eveneens sterkte gewenst. Jullie zijn kennelijk doorzetters als ik je verhaal zo lees... niettemin gun jezelf af en toe eens een moment om je hart te luchten als het toch eens wat minder gaat of moeilijk is.

Denis

synapse
17 maart 2012, 23:25
Verdomme! Echt heel veel sterkte voor jullie beiden. Knap van je hoe je er in staat. Ik zou dat denk ik niet kunnen.

Henri H
17 maart 2012, 23:51
Dus we moeten vanaf nu dus eigenlijk zeggen: Peter Iommi Heijnen. ;)

Beterschap Peter!

@Jutter, ondanks dat je Peter's topic kaapt ;), ook veel sterkte, vooral met je vrouw.
Ik heb hetzelfde meegemaakt de laatste paar jaren met mijn moeder, ook borstkanker/amputatie/chemo etc., slopende ziekte.
Gelukkig gaat het het nu weer wat beter met haar.

Keep on smiling....

jazzie1
18 maart 2012, 10:11
Zowel Peter en Jutter allebei sterkte! Jutter verdomde knap dat je er zo open over bent, het is nogal wat wat er nu met jou en je vrouw gebeurt..
Kan alleen nogmaals zeggen dat ik jullie niet persoonlijk ken maar zeker wel meeleef..Kop Op!!

grayfink
18 maart 2012, 10:31
Sterkte Jutter voor jou en je vrouw. :grouphug:

jutter
18 maart 2012, 15:53
Tjonge, wat een reacties allemaal! Iedereen weet dat kanker een rotziekte is vooral als je het zelf overkomt en/of van dichtbij meemaakt. Toch boekt de medici steeds betere resultaten waardoor de overlevingskansen steeds groter worden en de kwaliteit van het leven ook steeds beter worden. Helaas overlijden er nog steeds teveel mensen aan deze ziekte. denis.hermans zei dat we doorzetters zijn en dat klopt ook wel. Je moet gewoon doorzetten, hoe moeilijk het soms ook is.
Synapse zei; 'Verdomme! Echt heel veel sterkte voor jullie beiden. Knap van je hoe je er in staat. Ik zou dat denk ik niet kunnen.' Ik kan alleen maar zeggen dat een mens sterker is dan hij zelf denkt!
@H.Huisjes: Fijn dat het nu beter met haar gaat! Zo zie je maar weer dat het ook goed kan gaan. Verder was het absoluut niet mijn bedoeling om Peter zijn topic te kapen. Ik wou hier even iets over zeggen en dat maakte nogal wat reacties los. Om hier een topic over te openen vond ik een beetje raar. Dus hierbij mijn excuses aan Peter.:makeup:

Voor de rest iedereen bedankt voor de fijne en lieve woorden!

peter_heijnen
18 maart 2012, 17:00
Hey Jutter, mijn insteek voor het topic was een gat in de gitarist zijn vingertop. Mijn vingertop is inmiddels erg mooi aan het genezen en al zou dat minder mooi zijn, dan nog is jouw situatie meer dan voldoende reden om 'dit topic te kapen'!

zeiler
18 maart 2012, 22:53
heftig Jutter! heel veel sterkte!

Jamman
19 maart 2012, 11:47
Sterkte jutter!