PDA

View Full Version : lichtere gitaarkoffer voor prs mira



denis.hermans
21 februari 2012, 10:35
Beste forumleden,

Ik ben de trotse eigenaar van een PRS MIRA :crazyhappy:.

Ik ben een enorme fan van de gitaar maar niet zo blij met de bijbehorende koffer. Die is wel stevig en mooi maar loodzwaar ( lijkt te zijn gemaakt van spaanderplaat )en ik heb niet zo'n goede rug :(. De gitaar neem ik mee naar de les . Ga naar de les met tram en ik moet toch een stuk lopen .

Voor m'n Mexicaanse Fender heb ik een stagg kunststof koffer en die is veel lichter maar de Mira past daar niet erg goed in.

Kunnen jullie een goede maar lichte koffer aanraden ?

Eventueel een echt goede gig-bag ?

Denis

-Martijn-
21 februari 2012, 14:51
Hiscox maakt wel redelijk lichte koffers, en ze hebben voor heel veel modellen een specifieke koffer. Misschien zit daar iets tussen.

wireman
23 februari 2012, 23:38
Een goede padded tas?.. Die kan je ook nog eens op je rug binden..

denis.hermans
25 februari 2012, 13:15
Ik heb inderdaad eens gekeken naar padded gigbags en kwam uit bij REUNION BLUES :
http://www.reunionblues.com/Electric_Guitar_Case-RBG1.asp (verkrijgbaar via Thomann)

Iemand ervaring mee ?

Mvg,

Denis

Watchmaker
25 februari 2012, 15:56
PRS maakt voor de SE (Korea) lijn ook gigbags, die schijnen ook prima in orde te zijn. Weet niet of je ze los kunt krijgen.

http://img141.imageshack.us/img141/6861/pacc3302xip.jpg

Edit - deze dus. Foto is van de Sam Ash site, da's niet echt in de buurt. :( Ze vragen $60 dus reken op zo'n 70 a 80 euro aan deze kant van de grote plas, of bestel 'm bij ze maar reken dan op fikse porto.

denis.hermans
25 februari 2012, 17:40
Prs maakt zelfs gigbags buiten de SE reeks maar losse gigbags blijken momenteel niet beschikbaar bij de importeur tenzij ik misschien maanden wil wachten.


Toch bedankt voor de tip.

denis.hermans
25 februari 2012, 18:54
Heb net de REUNION BLUES gigbag besteld bij Thomann.

Is niet goedkoop maar denk dat m'n gitaar nu goed beschermd zal zijn onderweg.

Denis