PDA

View Full Version : Volumeregeling Fender Hot Rod Deluxe III



Luctor
20 februari 2012, 21:36
In mijn zoektocht naar een nieuwe versterker (ik ga binnenkort hier en daar wat testen) kom ik bij de Hot Rod Deluxe III steeds tegen dat de volumeregeling verbeterd is. Dat zou erop duiden dat deze wat beter geschikt is geworden om ook thuis te gebruiken zonder dat de ramen er direct uitvliegen van het geluidsniveau.
Kan iemand dit onderschrijven?

Terminus
20 februari 2012, 22:05
Ik kan wel onderschrijven dat de volumeregeling op de oude HRD's een drama was.

Luctor
21 februari 2012, 20:45
Da's dan tenminste iets....:-) maar hoe zit het met de HRD III??

driftkop
21 februari 2012, 21:38
Ga je 'm alleen maar thuis gebruiken? Dan zou ik toch zeker naar wat kleinere alternatieven kijken.

Voorbijbeeld: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151910-Nieuwe-Fender-amps-2012

Luctor
21 februari 2012, 23:07
Nee, ik ga hem, behalve thuis, ook in de Big band gebruiken waarin ik speel. De HRD III is een van de opties die ik voor ogen heb. Daarnaast wil ik ook de Egnater Tweater, Peavey Delta Blues, een Koch en een Mesa Boogie. weet alleen niet of dit allemaal te doen is. Ik heb helaas geen zee van tijd en zit nu even tijdelijk met een oude Fender Sidekick die af en toe uitvalt.

Erik70
22 februari 2012, 13:24
Dat de volumeregeling van de "oude hotrod" een drama is, daar heb je natuurlijk niks aan zonder enige toelichting...

Bij de "oude versie" (heb ik) is het op zeer lage volumes wat lastig om het volume te regelen, omdat de minste verdraaiing van de knop al een enorme volumevermeerdering teweeg brengt.. dit euvel wordt, naarmate het volume hoger wordt gezet wel steeds minder.

Bij de nieuwe hotrod III is er iets gewijzigd aan de volumepot waardoor hij wat geleidelijker is af te stellen. je kan hiermee overigens net zo hard of zacht als met de oude, alleen het afstellen is iets gebruiksvriendelijker.

HaroldA
22 februari 2012, 13:28
Volgens mij was de briljante(!) wijziging in de HR3 dat er nu wel een logaritmische pot in zit. :makeup:

driftkop
22 februari 2012, 14:06
Nee, ik ga hem, behalve thuis, ook in de Big band gebruiken waarin ik speel. De HRD III is een van de opties die ik voor ogen heb. Daarnaast wil ik ook de Egnater Tweater, Peavey Delta Blues, een Koch en een Mesa Boogie. weet alleen niet of dit allemaal te doen is. Ik heb helaas geen zee van tijd en zit nu even tijdelijk met een oude Fender Sidekick die af en toe uitvalt.

De HRD is enorm zwaar, dus als je er veel mee moet slepen zou ik zeker aan die alternatieven denken.

Erik70
22 februari 2012, 20:25
De HRD is enorm zwaar, dus als je er veel mee moet slepen zou ik zeker aan die alternatieven denken.

pff.. niks zwaarder dan welk ander 1x12 buizencombootje hoor.

arjanb01
22 februari 2012, 20:26
Fender deluxe reverb, 22 wat en lichter dan die HRD. En hij klinkt vele malen beter, buizen reverb, buizen tremolo kanaal, ietsje duurder maar dan heb je veel meer versterker voor je geld vind ik.

Erik70
22 februari 2012, 20:35
de Fender Supersonic 22 is ook een zeer goed alternatief.

Luctor
25 februari 2012, 12:07
Een Supersonic ziet er in de beschrijving zeer goed uit.Ik ken hem verder nog niet en ik ben bang dat ie net boven mijn budget zit. Op MP zie ik hem ook niet staan. Hoe zit het met Koch. Zit daar een mooie, warme clean in?

arjanb01
25 februari 2012, 12:35
Wat is je budget? Een twintone van koch zou een goed tweedehands alternatief kunnen zijn of een nieuwe koch jupiter voor rond 500eu. Hoor ik goeie verhalen over.
Heb je meer geld ter beschikkung, zou ik voor een fender deluxe reverb gaan, nieuw bij tomann 1060 eur. Fender maakt vind ik de mooiste cleane amps voor het geld.

Luctor
25 februari 2012, 16:02
Yep. Fender komt altijd weer op mijn wensenlijst terug. Maar er zitten nogal wat "mitsen en maren" aan. Gewicht, volumeregeling en de verhalen dat ze niet altijd betrouwbaar zijn. OK, ik heb dat van horen zeggen maar dat speelt wel een rol bij mijn beslissing. Bovendien bemerk ik, nu ik geld te besteden heb, dat het ineens vreselijk moeilijk is om een beslissing te nemen zonder de angst dat ik dat ik daar later weer spijt van krijg. Koch Twintone zag ik. Lijkt mij ook een goede optie. Of een Egnater Rebel 20 head met cabinet. Geldt ook voor de Tweaker met losse cabinet. Een Musicman met één 12" speaker lijkt mij ook niet verkeerd en natuurlijk Fender Hot Rod Deluxe III. Mesa Boogie...? Wie weet?
Ik ga binnenkort testen maar of dat de keuze makkelijker maakt, weet ik niet. Mijn budget ligt tussen 500 en 900 max. Maar dat dat laatste vind ik al erg veel geld. Ben tenslotte geen prof he? Kortom, ik vind het eigenlijk allemaal vreselijk lastig. Herkenbaar?

Luctor
26 februari 2012, 17:18
Het wordt zoals het er nu naar uitziet een Koch Twintone 1!

steph
29 februari 2012, 08:44
Fenders niet betrouwbaar??? Je bedoelt eerder Koch denk ik???
Ik ken werkelijk niemand die de afgelopen 20+ jaar gezeik heeft heeft gehad met z'n Fender versterker...
Van de 2 Koch gebruikers, beiden een ramp, binnen een jaar.

Luctor
29 februari 2012, 18:29
Ach, gelukkig heb ik nog een oude Sidekick 15....(ik durf het bijna niet te zeggen) maar die valt soms uit............ :-( ...... :-)

steph
1 maart 2012, 08:46
Ik heb het ook niet over Aziatische trildozen met een stekker, maar over USA Fender buizen amps (Deluxe reverbs, Twin's etc.)
En echt, doe jezelf een lol, sla de hotrodjes over.
ja, het kost wat meer, en dat heeft een reden...

Luctor
1 maart 2012, 18:11
Ja, dat zal best wel. Maar ik denk dat ik erg blij ben met mijn aanstaande aankoop. En als het niks is kan ik altijd weer verder kijken natuurlijk. Leve marktplaats!