PDA

View Full Version : Hoe krijg ik een 100W London City Top aan het vervormen?!?!



Geert Teekens
5 juni 2003, 21:49
Behalve hem natuurlijk KEIHARD aanzetten....


Heeft iemand een tip?

Ik ga binnenkort een London City Top kopen en daar wil ik het een en ander aan doen, omdat ie zo clean klinkt.

Ik wil dat hij vervormt. Ik wil dit liever niet door een dist. pedaaltje laten doen, ik wil dat de amp ZELF vervormt. Dan komt de volgende eis; Ik wil hem niet op 10 zetten, aangezien een 100W amp op 10 echt VEEEEEEL te hard klinkt. Misschien zou ie ook naar 50W kunnen gaan, van mij zou het zelf nog minder mogen, maar dat kan niet echt makkelijk, denk ik.

Ik hoef er geen mega-metal-gain uit te krijgen, meer crunchy traditionele Marshall sound a la vroege JCM800's.

WIE BIEDT?!?!

nicoverduin
5 juni 2003, 21:53
Freek,

Naar 50 watt is zowieso geen probleem. Gewoon de binnenste of buitenste 2 buizen eruit halen en de speaker op een hogere impedantie zetten. Dus 4 ohm wordt nu 8 ohm etc.

Nico

andy
5 juni 2003, 22:31
Volgens mij heb ik dat in je vorige topic over de London City ook gezegd: Ook al breng je de London City terug naar 50 watt door er twee buizen uit te halen, dan blijft het ding knetterhard.
Die London City's zijn te clean om zonder pedaal een lekkere vervorming te krijgen.
En je krijgt zeker geen scheur van een oude JCM 800. Gewoon vergeefse moeite.
Ooit eens met een gitarist gespeeld die ook zo nodig de orginele buizenscheur er uit wilde halen. Dat heeft hij 1 minuut geprobeerd, alleen hij was te horen en de rest van de band was daarna tijdelijk doof.... En ook toen klonk het niet geweldig qua scheur.

nicoverduin
5 juni 2003, 22:56
Oversturing kun je alleen maar bereiken door:

1) andere biaspunt van de voorversterkers
2) lagere voedingspanning. Hierdoor wordt de ingangspanning te hoog om nog clean te blijven en vind afvlakking (dus distortion) plaats. Het is niet gemakkelijk maar wel te doen. En als het echt niet meer lukt, desnoods een andere trafo erin.

Nico

andy
6 juni 2003, 00:55
Ik ben van de situatie uit gegaan dat je niet al te veel aan de amp gaat sleutelen. Maar de topicstarter heeft zich inmiddels bij jou gemeld om hem om te bouwen naar een soort JCM 800. Dus ik kan jullie alleen veel succes toewensen met het bereiken van het juiste geluid.
groeten, andor

treblemaster
6 juni 2003, 13:43
Ik heb een tijdlang een oude Soundcity top gehad (ook 100 watt). Eén van de vorige eigenaren had er een master volume in laten bouwen, maar de vervorming die je op die manier kreeg vond ik niet zo. Zelf zet ik altijd het master volume dan helemaal open en regelde het volume met de originele volume knop. DE vervroming haalde ik uit m'n danelectro daddyó: geweldige Marshall achtige vervroming! Zowieso klonken de meeste overdrive/distortion pedalen die ik heb getest erg goed met de Sound City.

V!N
6 juni 2003, 19:58
Ben je misschien bekend met het fenomeen 'attenuator' ?

Dit houdt in dat je de voorbuizen zoveel kunt laten oversturen als je wil, maar vooral de eindbuizen. Het volume dat uiteindelijk uit je speaker komt, wordt bepaald door - simpel gezegd - een volumeknop tussen de eindversterker en de luidspreker.

Je geluid wordt wel iets doffer en bij de slechte modellen minder dynamisch, maar wat heb je liever ? Een oorverdovende scheur of iets doffer spelen en heerlijk met de eindbuizen scheuren op een volume waarmee je een slaap- of huiskamer mee kunt vullen, een kroeg, een zaal of een stadion.

Een paar van de meest geprezen attenuators voor een redelijke prijs zijn de Weber MASS http://www.webervst.com/mass.html en de ITA Power Soaker http://home.zonnet.nl/pgpeet/gitaar/nieuws/nieuwsmid.html Ted Weber is erg overtuigend en eerlijk in zowel communicatie als de geluidsfragmenten op zijn site. Niet voor niets zitten in sommige handgemaakte boutique amps zijn MASS motor standaard ingebouwd.

De ITA is goedkoper, Nederlandse ambacht en net als de MASS op verzoek voor weinig extra aan te passen aan je wensen. Een precence-boost is een veelgevraagde optie. De MASS attenuator van Teddy zou toch mijn voorkeur hebben denk ik.

In juli lanceer ik een site met zoveel mogelijk attenuators erop (al dan niet nog steeds verkrijgbaar) en de feiten en meningen hierover. De MASS en de Power Soaker zullen hier de plaats innemen voor de beste prijs-/kwaliteitsverhouding, waarbij je aan de MASS een apparaatje hebt waarme je best opnamens kunt maken en gerust het podium mee op kan. De (iets minder goeie maar veel goedkopere) ITA is dan weer heel geschikt om op je slaapkamer en in de oefenruimte (waar de kwaliteit niet perse voorop hoeft te staan) je geluid mee te temmen en op het podium en in de studio BAM ! te knallen.

Geert Teekens
6 juni 2003, 20:44
Hee! Dank voor de tip. Met m'n stomme kop nog niet eens aan gedacht. Mijn broer heeft een Koch Load Box voor zijn 100W Soldano SLO100 (Wat een versterker is dat.......) Die is volgens mij ook wel goed, maar wel erg duur. Er zit ook een speaker simulator ingebouwd, is zeer handig!

Dank!

Geert Teekens
6 juni 2003, 21:20
Waar vind ik meer informatie over die ITA Powersoaker, behalve op de URL die je gaf? Vind het wel een heel goed prijsje, ik hoop alleen dat er ook een speaker simulator op zit. Zal wel niet voor dat geld.... :-?

mathe
6 juni 2003, 21:29
Hee! Dank voor de tip. Met m'n stomme kop nog niet eens aan gedacht. Mijn broer heeft een Koch Load Box voor zijn 100W Soldano SLO100 (Wat een versterker is dat.......) Die is volgens mij ook wel goed, maar wel erg duur. Er zit ook een speaker simulator ingebouwd, is zeer handig!

Dank!

De Weber MASS heeft ook een speaker simulator met 3 bands toonregeling. Ik heb er zelf eentje en hij klinkt fantastisch.
Prijs valt inderdaad erg mee. Een goeie 230 $ in totaal (inclusief verzenden) voor een 100 Watt model met 8/16 Ohm schakelaar.
Nadeel van de Koch is dat je in stapjes werkt en daarvoor je plug in een andere insert moet stoppen. De MASS is traploos regelbaar.

Marc

Geert Teekens
7 juni 2003, 18:36
Maar nou je heb je het weer over de Weber. Die vind ik veel te duur. Het ging mij om die ITA. Die is ook traploos verstelbaar, maar er zal wel geen speakersimulator opzitten, denk ik.

Maar waar kan je die kopen? Ik kan niks vinden!

V!N
7 juni 2003, 19:03
Onderaan de ITA-pagina staat: "Ik wil wel bestellen!" klik hierop en hopla.

Deze knakker is een handige doe-het-zelver met genoeg vrije tijd op zijn handen en geen winkel of daarbij aangesloten ofzo. De zookerts zul je bij hem dan bestellen.

Vraag dan of hij misschien een piekie of wat extra DI-out erop kan maken zoals op de MASS en de Loadbox.

Geert Teekens
7 juni 2003, 23:27
Aha, nou snap ik 'm. Het is geen winkel, maar een doe het zelver.

Maar hij is dus wel te vertrouwen? Niet dat ik zodadelijk mijn nieuwe toppie helemaal opblaas? Het is wel heel weinig geld...

Wel interessant!

Ohzoso
8 juni 2003, 17:25
heb je al ns aan een Marshall MGP 9004 ged8? Als ik deze op de SoundCity aansluit ken ik ook traploos regelen (gezien het feit dat je crunchy geluid wilt hebben). Ik ken het zelfs zo uitregelen dat in stereo mode de SoundCity akelig kort bij de SLP komt. Verder is de MGP het voor de prijs zeker de moeite waard (ik betaalde 450,- piek). Kijk maar s op mijn site: www.onlinerock.com/services/ohzoso

V!N
10 juni 2003, 14:20
Aha, nou snap ik 'm. Het is geen winkel, maar een doe het zelver.

Maar hij is dus wel te vertrouwen? Niet dat ik zodadelijk mijn nieuwe toppie helemaal opblaas? Het is wel heel weinig geld...

Wel interessant!

Al verscheidene mensen van hier hebben hem en hebben over de veiligheid nog nooit wat gepost.
Ok, het wordt een beetje doffer, maar liever een monsterlijke scheur op huiskamerniveau dan een eeuwig clean geluid.

Je zou anders ook de techneuten van hier of het gitaarzaakje op de hoek kunnen vragen om na de fase draaier een mastervolume te zetten. Je hebt dan niet de overstuurde eindbuizen als met de soak (klinkt wel lekkerder) maar dit is volgens mij de allergoedkoopste oplossing voor je.

Mail anders gewoon die soak peer op, hij is erg handig en kan je meer vertellen over veiligheid, DI-uit en misschien die treble booster om het doffer worden een beetje tegen te gaan.

En blijf hier posten met al je vragen en vooral met de ontwikkelingen rond je versterker en cab en soaker, dat hebben we hier graag :wink:

PeeVee
10 juni 2003, 15:30
Kom op menseuh... zo moeilijk is het toch niet... Ik vermoed dat die huppeldepup city gewoon 2 of max. 3 gain stages gebruikt en dan de fase draaiert ingaat. Je kunt vrij gemakkelijk een Marshall achtige schema maken met een kathodevolger, dat wil wel gieren janken en brullen hoor. Je moet dan waarschijnlijk wel een gainstage lenen van het tweede kanaal, in het ergste geval kun je dan maar 1 kanaal gebruiken.

philbee
10 juni 2003, 20:42
wat me opvalt bij dit soort discussies is dat er een ongelimiteerd aanbod is van vernaderingen die je kan doorvoeren. Als je zelf goed op de hoogte bent misschien geen probleem, als je het moet laten doen wel, veel tijdverlies vaak en dan de kosten natuurlijk. Vaak nog gepaard met heen en weer brengen en halen naar de amp doctor. Heb je dan nog een garantie van het resultaat?

De vraagsteller begint zijn verhaal met 'liever geen distortion pedaal'. Waarom niet? Misschien is het pedaal der pedalen (een originele ts 808, ebay...) hoewel zeker prijzig, wel goedkoper en effektiever als alle vernaderingen.

Vergeet daarbij niet een groot voordeel, je behoud met een klik op je pedaaltje weer het oorspronkelijke geluid van je amp.

Geert Teekens
10 juni 2003, 21:18
Welnu, de London City is binnen. Hij ziet er perfect uit en het is een Model MK5. Er zit nu een baskast onder met een 15" JBL Speaker. Klinkt dus een beetje basserig, maar de versterker is okee. Hij blijft helemaal clean in ieder geval tot op de helft. Harder kon ik hem thuis niet zetten. Ik hoor wel een vleugje viezigheid, maar scheuren is anders. Met mijn BOSS OD-2 klinkt ie aardig goed, maar wel nogal pedalerig, maar he dat is logisch.

Ik denk dat ik die ITA gast maar even ga mailen en eens op mijn gemak ga kijken wat er allemaal moet gebeuren. Eerst die soaker en een mooi speakerkastje zoeken, dan zien we wel weer verder.

En behalve de sound ziet het ding er ook te gek uit!! WOW!!!

Mitch
10 juni 2003, 22:56
Als je 'm per se wil vervormen: ik weet niet of je die reclame kent van die Indiër die zelf zijn coole Peugeotje maakt met behulp van een olifant en een hamer, maar dat schijnt goed te werken :D

Al
11 juni 2003, 00:36
[quote="De Weber MASS heeft ook een speaker simulator met 3 bands toonregeling. Ik heb er zelf eentje en hij klinkt fantastisch.
Prijs valt inderdaad erg mee. Een goeie 230 $ in totaal (inclusief verzenden) voor een 100 Watt model met 8/16 Ohm schakelaar.
Nadeel van de Koch is dat je in stapjes werkt en daarvoor je plug in een andere insert moet stoppen. De MASS is traploos regelbaar. Marc[/quote]


Mass is uitstekend, mee eens. Als je er een met een impedantie schakelaar neemt dan werkt ie op een stand deels met een vermogensweerstand. Je verliest dan wat van de karakteristiek van de speakersim. Ik heb een 50 watter die ik met een AC30 gebruik. Een 50watt (2xEL34) trekt ie niet lekker. Ik denk dat die dan overbelast raakt want hij maakt dan rare geluiden. Die EL34's spugen natuurlijk behoorlijk wat(t) vermogen uit. Dat komt met gas op de plank boven de gespecificeerde 50 watt uit.

Ik vraag me dus af of een 100watt Mass een 4xEL34 amp aankan. Zelf heb ik nooit het vermogen van zo'n marshall (clone) gemeten maar ik las iemand die schreef dat ie 180watt uit een 100watt plexi SL had geknepen.

Al

Al
11 juni 2003, 00:54
Kom op menseuh... zo moeilijk is het toch niet... Ik vermoed dat die huppeldepup city gewoon 2 of max. 3 gain stages gebruikt en dan de fase draaiert ingaat. Je kunt vrij gemakkelijk een Marshall achtige schema maken met een kathodevolger, dat wil wel gieren janken en brullen hoor. Je moet dan waarschijnlijk wel een gainstage lenen van het tweede kanaal, in het ergste geval kun je dan maar 1 kanaal gebruiken.

Yesss.
Dat is de waarschijnlijk de allereerste Marshall mod geweest:
--> de twee eerste gaintrappen van de afzonderlijke kanalen achter elkaar plaatsen. Noemden ze dat niet de 'one-wire-mod'?

Als ik me niet vergis is de high input van de latere Marshalls w.o. de
non-splitchannel JCM800 daar op gebaseerd.

Als het waar is dat een London City een klassieke Marshallclone is heeft ie een cathode volger en 4 ingangen voor 2 kanalen. Dan moet je dus die twee kanalen achter elkaar kunnen zetten.

Ik had laatst een 72Superlead onder handen die door Valvevett(? o.i.d.) was gemod. Daar schijnt ene Guido Wanders te werken. Die had dat ook gedaan.

Normaal is het voor ieder kanaal:

--> gain - volume - gain+CF - tone - PI

Wanders had een kanaal opgeofferd en het zo gedaan:

--> gain - volume - gain - gain+CF - tone - volume - PI

CF = cathodevolger

Uiteraard was alles getuned en in balans gebracht. Ik vond het smaakvol gedaan. Het was duidelijk dat er iemand bezig was geweest die wist wat ie wilde horen.

Al

jomme
11 juni 2003, 13:43
Hoi,

heb ook een London City 100W en zit met hetzelfde probleem. Bj Music center in Tielt zou ik em kunnen binnendoen om een gain knop te laten monteren (ev ipv volume kanaal 2) zou een 100 tal euro kosten en blijkbaar zou ie dan wel gaan scheuren op laag volume... als iemand daar ervaring mee heeft...

Al
13 juni 2003, 10:16
Hoi,

heb ook een London City 100W en zit met hetzelfde probleem. Bj Music center in Tielt zou ik em kunnen binnendoen om een gain knop te laten monteren (ev ipv volume kanaal 2) zou een 100 tal euro kosten en blijkbaar zou ie dan wel gaan scheuren op laag volume... als iemand daar ervaring mee heeft...

Ik neem aan dat ze hem dan verbouwen volgens de opzet die ik hierboven al aangaf.

Op zich is daar goed mee te werken.

Al

waayer
21 juni 2003, 19:27
koop een marshall als je toch dat geluid zoekt
net als kijk ik heb een fender strat met een hum klinkt net als een gibson
KOOP DAN EEN GIBSON :???:

Geert Teekens
29 juni 2003, 18:26
Dankjewel voor het wijze advies Waayer, nog niet over nagedacht!!!

Als jij voor mij een Marshall Superlead voor 100 Euro weet te vinden, heb je helemaal gelijk. Zo niet, gelul! Ik heb geen Marshall geld!

:???:

V!N
29 juni 2003, 20:28
Juist.

Wel apart dat die pierewaaier alleen voor dit bericht lid is geworden en daarna nooit weer wat van hem heeft laten horen.

Maar heb je nu al eens een 'plan de campagne' ? Met een attenuator blijft alles origineel, de one wire mod maakt er een totaal andere versterker van. Misschien wel een betere, maar het is wel erg ingrijpend, alleen doen als je het echt heel zeker weet.

Geert Teekens
29 juni 2003, 21:09
Jezus, issie helemaal daarvoor lid geworden? Lekker hoor, haha!

Maar...

Ik heb nog geen plan de campagne. Ik wil goed nadenken voor ik er iets aan laat doen. Ik wil goed geinformeerd zijn.

De one wire mod vind ik wel erg interssant. Ik zag laatst een bevriende band spelen en die jongen had een oude Superlead met de one wire mod die hij nog eens oppepte met een oude Tubescreamer (hij had trouwens ook een 63 Strat, de geilaard...). tenminste volgens mij had hij de one wire mod. Hij zei dat hij de preamps van de 2 kanalen ipv parallel in serie had laten schakelen. Dat is hem toch?

Die jongen had wel een te gekke sound zeg. Jimi Hendrix, John Frusciante style. Hij scheurde best flink met de Tubescreamer. Ik vond het wel aantrekkelijk om de one wire mod uit te halen.

Ik sprak ook met hem over de power soaker, maar volgens hem zat er weinig scheur in de eindbuizen van zo'n London City top. Dat betwijfelde ik. Misschien geen echte scheur, maar wel een beetje een randje en een dikkere sound.

Ook heb ik een versterkersleutelende jongen die ik ken gemaild om te kijken of hij nog wijze tips had.

Ik heb op dit moment een Vox Pathfinder 15. Lach me maar uit ja, maar dat ding klinkt best goed! Op deze versterker zit een gain boost. Dat vind ik echt te gek. Ik zou niet zo van aparte kanalen, omdat je sound dan zo veel erg kan verschillen tussen clean en od. Ik hou meer van opbouwende gain op een basisgeluid. De Vox stel ik altijd af op semi vies clean, dan gaat de gain boost aan en krijg ik een flinke slag sound. Voor Solo's en lijntjes gooi ik daar weer mijn BOSS OD-2 overheen (beschaafd afgesteld) en dan heb ik echt hi gain/eeuwig sustain met mooie mid harmonischen. Deze setup vind ik geweldig en zoiets zou ik ook willen met mijn toekomtige London City.

Het liefst zou ik dus een soort gain boost in de top willen hebben. Ik weet niet of dat makkelijk (=goedkoop :-? ) kan lukken, maar het zou wel te gek zijn. Bijvoorbeeld een schakeling tussen de enkele preamp en dan de andere preamp erbovenop. Maar dan krijg je denk ik een te groot volumeverschil..

Misschien dat jij (of iemand anders) hier nog iets op weet? Ik ben benieuwd....

Groeten van Geert

V!N
1 juli 2003, 21:49
Oeh, als je de Pulmeester vraagt wat te doen, kán het erg ingrijpend worden :)
Ikzelf zou gaan voor de one wire mod, maar hier niet ophouden.


Wat je nu hebt is waarschijnlijk:

precence | bass | middle | trebble | bright vol | normal vol | 4 inputs

Als je echt een kanaal kwijt moet raken, heb je één volume en twee inputs over, dat schept mogelijkheden ! Je zou een post PI mastervolume op de plaats van je brightvolume kunnen zetten (je normal volume wordt dan een gain).
Geen eindbuisoversturing dan op de lagere niveau's, dat is dan ook alleen mogelijk met een attenuator. Maar fe kunt nu in ieder geval op de voorbuizen al heel lekker scheuren.

Tot hier valt het allemaal nog wel mee en is het heel goed te doen voor de modder. Dit raadt ik je dan ook het meeste aan, maar denk ik er inderdaad nog heel goed over na.


Maar als dit om een amp voor mijzelf zou gaan, zou ik nu een stemmetje horen dat zegt : "Wat als je in een nummer van clean naar scheur wilt ?". En oh jee, daar gaan we. 8-)

Op de twee overgebleven inputs wil ik dan een gain en een volume voor het tweede kanaal (clean). Deze zetten ze in het circuit na de eerste paar gain stadia. De EQ moeten ze beide maar delen, is niet erg. Als de amp dan zover is hoor ik even of ik het lekkerder vind klinken in de bright, of in de normal input. Waarschijnlijk in de bright, dus de normal input wordt dan een footswitch input waarmee tussen de kanalen valt te schakelen. :)


Maar met zulke wensen kan het modden wel twee tot drie keer zo duur worden. :(

Met de volume op je gitaar en of een volume pedaal kun je ook van clean naar scheur gaan. Of je scheurt altijd ! :D Ook geen verkeerde optie en bovengenoemde oplossingen worden al heel lang gebruikt voor niet clean-/scheurschakelbare amps.


Denk er eerst nog maar even goed over na, want je zult na het modden een totaal andere amp krijgen.

Zodra je eruit bent, laat het hier dan weer even weten. Dan zijn er hier wel mensen met tips voor bij wie je het beste het kan laten modden, of melden de modders zich zelf die dit wel voor je kunnen doen.

groets,

V!N

Geert Teekens
1 juli 2003, 23:55
V!N, dankjewel voor je uitgebreide verhaal.

Een mastervolume lijkt me inderdaad wel een handig idee. In samenwerking met de one wire mod zijn dat dingen die al redelijk vast staan voor mij.

Ik zit zelf ook in mijn hoofd met de vraag om te schakelen tussen clean en scheur. 2 kanalen lijkt me best leuk, maar het moet niet te duur worden. Ook een gain boost (op een of andere manier) trekt me wel. Ik heb een Vox Pathfinder amp en die heeft een gainboost, werkt zeer goed.

Ik weet niet in hoeverre een gainboost verschilt van 2 kanalen, zolang de kanalen dezelfde equalizers delen. Ik denk dat het redelijk op hetzelfde neerkomt. Alleen een apart kanaal zou ook een eigen master volume hebben he? Want ik vraag me af, als je kan footswitchen tussen 1 buis (bijv) en 3 buizen als preamp, dan zit er vast een stevig volumeverschil tussen. Dat lijkt me niks.

Je zegt dat met jouw ideeen het modden waarschijnlijk 2 tot 3 keer zo duur wordt. Heb je enig idee hoe duur de one wire/master volume mod zou kosten? Ik heb echt geen idee in welke regionen ik moet denken.

Dat ik na het modden een totaal andere amp ga krijgen weet ik, en dat kan me weinig schelen. Ik vind er als rockgitarist namelijk weinig aan om een volledig cleane buizentop te hebben!

Ik heb eens op iemands JCM800 combo gespeeld. Het was een 2x12 combo, eenkanaals met 2 inputs. Dit ding klonk zooooo geweldig, ik heb nog nooit op een betere versterker gespeeld. Zou zelfs liever op die amp spelen dan op de SOLDANO SLO100 van mijn broer. Ik weet het, die SLO is veeeel beter, maar die ouwe Marshall gromde zooo heerlijk!

Ik wil dus die London City zo veel mogelijk als zo'n Marshall laten klinken, alleen dan wil ik nog enkele plexibiliteit qua drive. In de vorm van kanalen, gain boost, weet ik veel.

Dank je voor de tips en ik hoop dat meer versterkerfanaten zich aanmelden om mijn project tot een geslaagd eind te laten komen.

Zeg V!N, wie ken jij als betrouwbare edoch betaalbare ampmodders?

Groeten van Geert

shredneck
2 juli 2003, 16:25
Een SLP heeft 4 ingangen, jij hebt toch een SLP kloon? Wat dacht je van de ingangen doorlussen met een patchkabeltje? Dat is een eeuwenoude truc om een SLP aan het scheuren te krijgen.

Geert Teekens
2 juli 2003, 16:48
Heb ik gedaan Schredneck, maar dit geeft geen scheur. Je hebt wel een iets breder geluid, maar scheuren doet ie niet!

SteavisSmokin
2 juli 2003, 16:51
Ik heb eens op iemands JCM800 combo gespeeld. Het was een 2x12 combo, eenkanaals met 2 inputs. Dit ding klonk zooooo geweldig, ik heb nog nooit op een betere versterker gespeeld.

Hoor vaker van dit soort verhalen; mensen hebben een amp en willen hem laten klinken zoals een andere amp die ze ooit gehoord hebben...snap daar nooit wat van -> koop dan gewoon die JCM 800!!

Aan 1 kanaal heb je trouwens ook meer dan zat, koop een goed overdrive/fuzz/distorion/boost pedaal voor de momenten dat je meer oversturing/volume boost wilt en je bent klaar. Werkt en klinkt vaak VEEL BETER dan extra kanaal in je amp zelf.

shredneck
2 juli 2003, 16:54
Heb ik gedaan Schredneck, maar dit geeft geen scheur. Je hebt wel een iets breder geluid, maar scheuren doet ie niet!

ah ok. :P ....dan maar modden in die bak! :-D

taylor
2 juli 2003, 17:08
ik heb zelf oa en supercity top die klinkt zelfs niet mooi met en overdrive wat je ook doet het is gewoon en kutbak.

alleen clean is het wel aardig.

ik heb dat ding gekocht voor 300 piek(jaren terug) ofzo ik ga hem niet modden voor weet ik veel hoeveel euro's das niet de moeite waard kun je beter 1 andere amp kopen.

mathe
2 juli 2003, 17:29
Een SLP heeft 4 ingangen, jij hebt toch een SLP kloon? Wat dacht je van de ingangen doorlussen met een patchkabeltje? Dat is een eeuwenoude truc om een SLP aan het scheuren te krijgen.

Foutje,
Het is een truc om de versterkingsfactor van je voorversterker te verhogen (oftewel meer gain). Alleen maar interessant als je gebruik maakt van eindtrapoversturing, of een mastervolume regelaar erin modificeert (wat dan weer slecht klinkt).

Marc

shredneck
2 juli 2003, 17:52
ah check, maar ik ken dus iemand met een SLP en dat ding gaat meer vervormen op die manier, uiteraard moet ie wel voluit dan.
Maar ik snap wat je bedoeld, jij hebt het over spelen op laag volume.

Al
3 juli 2003, 00:06
De one wire mod vind ik wel erg interssant....Hij zei dat hij de preamps van de 2 kanalen ipv parallel in serie had laten schakelen. Dat is hem toch?

Ja, dat klopt

> Die jongen had wel een te gekke sound zeg. Jimi Hendrix, John Frusciante style. Hij scheurde best flink met de Tubescreamer. Ik vond het wel aantrekkelijk om de one wire mod uit te halen.

Ja, je kan de amp op een 'randje' zetten in lekker oppeppen met een pedaal.

> Ik sprak ook met hem over de power soaker, maar volgens hem zat er weinig scheur in de eindbuizen van zo'n London City top.

Dat klopt niet. Buizen zijn buizen, zelfs in een London city. Ik neem aan dat het circuit hetzelfde is als een Marshall. Het was immers een clone.

> Ik zou niet zo van aparte kanalen, omdat je sound dan zo veel erg kan verschillen tussen clean en od. Ik hou meer van opbouwende gain op een basisgeluid.

Ja, bij een gain kanaal is vaak het signaal geamputeerd, naar het midden gevoiced.

> Het liefst zou ik dus een soort gain boost in de top willen hebben. Ik weet niet of dat makkelijk (=goedkoop :-? ) kan lukken

Die one wire geeft gain genoeg. Wil je schakelen dan? Lijkt me een dist of boost-pedaal de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Anders moet je teveel aan je versterker verbouwen.

> , maar het zou wel te gek zijn. Bijvoorbeeld een schakeling tussen de enkele preamp en dan de andere preamp erbovenop. Maar dan krijg je denk ik een te groot volumeverschil..

Was al eerder gezegd dacht ik maar je hebt twee volumes dus..... als je je "cleane" signaal door de extra gaintrap heen haalt kan je daar weer een volume achter hangen. Wil je dan nog een Master volume dan moet je een gaatje boren of een input opofferen.

Om te schakelen (je wilt dat met een pedaal neem ik aan) moet je een relais inbouwen incl. een voedinkje daarvoor (kan je wel ergens aftakken). Wordt wel weer duurder.

My vote: one wire met twee volumes. Je speelt dan over één instelling en met dist/boost pedaal

Al

V!N
3 juli 2003, 15:45
Een JCM 800 valt misschien wel te maken, maar het is meer dan alleen de manier van bedraden, je hebt ook dezelfde types weerstanden en condensatroren nodig (is aan te komen) maar de trafo's ? Die zijn ook erg van invloed op het geluid.

Tenzij je ook enige honderden pleuro's uitgeeft aan trafo's, zal je hand(om)gebouwde London City JCM 800 op z'n gunstigst uit de bus komen als een amp vergelijkbaar met een Marshall JCM 800 die op een maandagmorgen of vrijdagmiddag is gemaakt.

Er zijn veel huppeldepup City merken waaronder een paar slechte. London City en Sound City zijn toch wel de beste twee die ik hieruit ken. Laten ik zeggen .. 3/4 Marshall voor 1/4 prijs.



Je hebt je London City vrij goedkoop in handen gekregen, gooi er nog een paar duiten tegenaan voor een leuke mod en misschien een boostpedaal en dan kun je sparen voor een JCM 800 en ondertussen toch een geweldige versterker hebben. Volgens Jomme zou de one-wire-mod 100 pleuro kosten in Tiel.

De beste modder die ik ken woont in Houston, maar daar zit ik dan bij omdat hij gespecialiseerd is in klanten met veel onmogelijke wensen die voor de meeste andere modders te moeilijk of teveel werk zijn (zie mijn lijstje met wat ik met een London City zou willen laten doen :) ) Een relatief eenvoudige one-wire-mod is door enkele van de leden van dit forum en vrijwel elke modder in Nederland + omstreken en ver daar buiten ook wel te doen.



Maar lui ! Het clean-/scheur-schakel-verhaal moet toch wel te doen zijn ? Hoe lijkt jullie deze theorie:

Als we nou de EQ verplaatsen naar ná het eerste gain stadium en hier gain-knopje zetten, dan door het tweede stadium laten gaan en daarna meteen naar de eindbuizen sturen ? Dan hebben we dacht ik wel een bruikbaar clean kanaal.

Het scheurkanaal heeft het derde gain stadium er dan nog bij, misschien een ander weerstandje onder de buis voor meer gain en hopla: een tweekanaals versterker.

Maar hoe we dit dan moeten laten schakelen zou ik niet weten. Zo'n schakel-relais is SS en is in feite niet meer dan óf voluit, óf het derde stadia bypassen. Hoeft niet moeilijk te zijn voor iemand die weet hoe het moet.



We komen er wel uit, het is in ieder geval al leuk genoeg om er zo wat over te speculeren :)

Al
4 juli 2003, 16:53
> Een JCM 800 valt misschien wel te maken, maar het is meer dan alleen de manier van bedraden, je hebt ook dezelfde types weerstanden en condensatroren nodig (is aan te komen) maar de trafo's ?

Bedoel je zelfde condensatoren als een JCM 800? Welke zijn dat ook weer? Ik dacht niet dat dat zo veel bijzonders was. De OT's die ik van London City heb gehoord vond ik niet slecht.

> London City JCM 800 op z'n gunstigst uit de bus komen als een amp vergelijkbaar met een Marshall JCM 800 die op een maandagmorgen of vrijdagmiddag is gemaakt.

Ik weet niet welke parts er precies in een LC zitten. Heb ze met printje gezien maar volgens mij heb je ze ook PtP, waarschijnlijk dan ook met dezelfde caps als een Marshall uit die tijd.

> Zo'n schakel-relais is SS

SS, betekent dat SuperSimpel?

Al

mathe
4 juli 2003, 17:33
Bedoel je zelfde condensatoren als een JCM 800? Welke zijn dat ook weer?


Volgens mij zijn dat Ero gemetaliseerde polyester types.



Ik weet niet welke parts er precies in een LC zitten. Heb ze met printje gezien maar volgens mij heb je ze ook PtP, waarschijnlijk dan ook met dezelfde caps als een Marshall uit die tijd.


In de ptp London Cities zitten Ero KT1800 serie (Roederstein) condensatoren. Absoluut geen slechte condensator trouwens !

Marc

Al
4 juli 2003, 17:43
[quote="mathe In de ptp London Cities zitten Ero KT1800 serie (Roederstein) condensatoren. Absoluut geen slechte condensator trouwens ! Marc[/quote]

Toevallig had ik die deze week in mijn cap-shootout. Vond hem niet slecht maar zeker niet geweldig. Beetje midderig naar mijn smaak. Ik hou er van als dat open klinkt, dat miste deze een beetje.

Al

B.face
4 juli 2003, 19:35
Toevallig had ik die deze week in mijn cap-shootout. Vond hem niet slecht maar zeker niet geweldig. Beetje midderig naar mijn smaak. Ik hou er van als dat open klinkt, dat miste deze een beetje.

Hoe vind jij Sprague Orange Drop715 > dat schijnen toch dé condensatoren te zijn hedentendage, iedereen gebruikt ze zo te zien.

b.face

V!N
5 juli 2003, 14:50
Al: De OT's die ik van London City heb gehoord vond ik niet slecht.

V!N: Zijn ze ook zeker niet, maar de Drake's in JCM 800's staan volgens mij toch een trede hoger.



Al: Ik weet niet welke parts er precies in een LC zitten. Heb ze met printje gezien maar volgens mij heb je ze ook PtP, waarschijnlijk dan ook met dezelfde caps als een Marshall uit die tijd.

V!N: Dus het is wel mogelijk hier een JCM 800 kloon van te maken denk je ? hm, van daaruit is een extra gain knopje voor de clean + een schakelend relais nog maar een kleine stap. 'Maarten?' van dit forum zou dit misschien bij Guido (meneer Valvett) laten doen, misschien moeten we die knakker eens in deze thread sleuren.

V!N: Hoe lijkt m'n theorie je eigenlijk over de EQ zo vroeg in de ketting te zetten en zo een twee-kanaals te realiseren ?



V!N: Zo'n schakel-relais is SS

Al: betekent dat SuperSimpel?

V!N: Ha ! Vast ja :)

Al
6 juli 2003, 13:12
Hoe vind jij Sprague Orange Drop715 > dat schijnen toch dé condensatoren te zijn hedentendage, iedereen gebruikt ze zo te zien. b.face

Er is meer. Het ligt ook meer aan waar je een bepaalde cap gebruikt. Ik gebruik ze regelmatig voor reparaties. Kwaliteit van 715 is prima.

Al

Kapitan Yonker
6 juli 2003, 14:41
koop een koch loadbox of marshall powerbrake of een andere attenuator van een goed merk... dit is denk ik de makkelijkste manier zonder in de binnenkant van je versterker te gaan rotzooien :)

V!N
6 juli 2003, 16:10
koop een koch loadbox of marshall powerbrake of een andere attenuator van een goed merk... dit is denk ik de makkelijkste manier zonder in de binnenkant van je versterker te gaan rotzooien :)


Ohh, dat stadium zijn we al lang een breed gepasseerd :D

Er gaat in gemod worden, waarschijnlijk de one-wire-mod, maar we kijken even wat er verder nog aan mogelijkheden rondzwemt.

We bespreken nu de mogelijkheid om er een circuit van een 2203 in te zetten waar een extra (clean) kanaal op komt met gain en volume knoppen en een eenvoudig relais om van scheur naar clean te gaan.

Kapitan Yonker
7 juli 2003, 10:12
koop een koch loadbox of marshall powerbrake of een andere attenuator van een goed merk... dit is denk ik de makkelijkste manier zonder in de binnenkant van je versterker te gaan rotzooien :)


Ohh, dat stadium zijn we al lang een breed gepasseerd :D

Er gaat in gemod worden, waarschijnlijk de one-wire-mod, maar we kijken even wat er verder nog aan mogelijkheden rondzwemt.

We bespreken nu de mogelijkheid om er een circuit van een 2203 in te zetten waar een extra (clean) kanaal op komt met gain en volume knoppen en een eenvoudig relais om van scheur naar clean te gaan.

lol jah ik heb net de hele thread gelezen :oops: ben benieuwd hoe dit afloopt :D

Geert Teekens
7 juli 2003, 18:38
Zozo, weer veel activiteit hier. Cool! Ik kreeg opeens geen waarschuwingsmailtjes niet meer. Ik dacht dat er niks meer werd gepost, maar dat is dus niet waar!

Verdere ontwikkelingen:

Ik heb net de Koch Load Box van mijn broer even geleend en op de London City gezet. Alles lekker open. Jezus! Klonk lekker hoor. Ik verbaasde me. Er zat echt al heel veel gain in. Bijna al genoeg.

Aangezien ik er nu een 1x15 kast voor bas onder heb zitten was het nog een beetje behelpen qua sound (bas stond bijna helemaal uit!!)

Maar qua gain en gevoeligheid was het echt lekker. Reageert lekker, zingt lekker. Ik was er zeer over te spreken. Met die one wire mod komt daar dus nog wat gain bij. Lekker. Dan heb ik zeker weten genoeg.

Alleen dit is natuurlijk ook gain die wordt gegenereerd door de eindbuizen als ik me niet vergis. Want hoe zit het nou? Als je een versterker zonder master volume hebt, moet ik dit dan zien als een versterker met het master volume altijd op 10? Ja toch? Als je dan de voorversterker helemaal open zet staat alles dus helemaal open. Dit klonk in ieder geval heel mooi. Maar een 2203 heeft een master volume. Dan verlies je een beetje gain van je eindbuizen, maar je krijgt er een extra gain trap bij. Mooi toch?

Alleen als ik die one wire mod uithaal. Heb ik dan geen instelbare voorversterker gain of wel? Anders is het een beetje klote. Nog even de oude posts doorlezen.

Een ding wat wel een beetje schrikken was; Toen die London City helemaal vol open ging, werd die echt TERINGwarm en begon heel mijn kamer naar oude versterker te stinken!

Is dit normaal, of zou het ook kunnen dat het een en ander een beetje oud is, en beter afgesteld zou moeten worden? Het stonk flink hoor.

De ene eindbuis gloeide ook heel anders als de andere. 1tje werd blauw bij elke noot die ik speelde, maar die anderen deden niks als ik een noot aansloeg.

Nouja.. We gaan het zien!!!

Geert Teekens
7 juli 2003, 19:33
O ja, vergeten te zeggen.

Ik heb intussen ook al een cab op het oog.

Een London City 4x12 met Celestion G12H30 speakers erin.

Volgende week ga ik hem ophalen!!

Geert

Al
8 juli 2003, 13:41
Weber MASS heeft ook een speaker simulator met 3 bands toonregeling. Marc

De Mass zelf heeft geen 3-bands toonregeling. Alleen de DI van de Mass heeft die.

Al

Geert Teekens
8 juli 2003, 15:23
Hoi Al,

Bij het nog eens doorlezen van dit topic zag ik ook wel veel wijze kreten van jou staan.

Wat is jouw kijk op hoe het beestje het best gemod kan worden?

Zou het ook mogelijk zijn een dubbele master volume en dubbele gain te installeren?

Geert

Al
8 juli 2003, 18:31
Wat is jouw kijk op hoe het beestje het best gemod kan worden? Zou het ook mogelijk zijn een dubbele master volume en dubbele gain te installeren? Geert

Een kanaals:

Gain - volume - gain - gain+CF - tone - volume - PI

Vrij eenvoudig om te doen. Ik zou het daarom eerst een kans geven en kijken of het je bevalt. Mocht het je bevallen, prima! Mocht dat niet zo zijn dan kan je daarna alsnog de boel ingrijpender modificeren.

Dubbele master en dubbele gain kan, in principe kan alles.

Al

Geert Teekens
8 juli 2003, 21:52
Ja, maar ik denk dat ik echt wel wil kunnen switchen!

Ik wil wel in een nummer opeens van cleanig naar scheur gaan.

Ik heb wel ook een JCM800 100W single channel combo te koop zien staan voor 400 euroos. Als ik deze koop heb ik wel in een keer de versterker die ik met pijn en moeite wil gaan nabouwen. En dan issie beter ook denk ik.

Alleen dan zit ik nog met de channel switching. Hoeveel zou het kosten om dat in te bouwen in een versterker? Kijken of dat te betalen is. Is natuurlijk cooler om de echte te hebben. Maar het moet niet te duur worden. Ik wil sowieso een 4x12 kopen.

Het is zeker niet mogelijk om 2 tops op 1 box aan te sluiten. Als dit kan zou het makkelijk zijn. Dan neem ik de JCM800 voor de scheur (met de interne combo speakers uit) en de London City voor de clean.

Het blijft lastiger worden he....

Al
8 juli 2003, 22:03
> Ja, maar ik denk dat ik echt wel wil kunnen switchen! Ik wil wel in een nummer opeens van cleanig naar scheur gaan.

Ok.
Ik gebruik daar mijn volumeknop van mijn gitaar voor al dan niet i.c.m. een pedaal.

> Hoeveel zou het kosten om dat in te bouwen in een versterker?

Reken er maar op dat je al snel een paar 100 Euro kwijt zal zijn.

> Het is zeker niet mogelijk om 2 tops op 1 box aan te sluiten.

Dat kan wel.

> Als dit kan zou het makkelijk zijn. Dan neem ik de JCM800 voor de scheur (met de interne combo speakers uit) en de London City voor de clean.

Hier kan je die schakeling vinden:
http://www.aikenamps.com/TechInfo.htm

Al

Geert Teekens
8 juli 2003, 22:07
Ik gebruik daar mijn volumeknop van mijn gitaar voor al dan niet i.c.m. een pedaal.
--Wat voor pedaal gebruik je daar dan voor? Krijg je dan ook niet dat je clean sound heel zacht is in vergelijking met de scheur?

Reken er maar op dat je al snel een paar 100 Euro kwijt zal zijn.
--Ja, dat is toch wel erg duur!!

Dat kan wel.
--Hee!!

Hier kan je die schakeling vinden:
http://www.aikenamps.com/TechInfo.htm
--Dank je!

Geert Teekens
8 juli 2003, 22:13
Ik denk dat dit al wel weer te ingewikkeld is voor mij. En ik heb eigenlijk ook geen geld om de box en de combo te kopen.

Maar over dat pedaal.

Ik heb een keer op zo'n 800 combo een dist pedaal aangesloten (een redelijk cleane hoor) en met de level zeer zacht en de drive dicht geprobeerd een clean sound te creeren. Dit klonk nergens naar. Maar dat is ook ergens wel logisch met een dist pedaal.

Hoe doe jij dit?

Geert

Geert Teekens
9 juli 2003, 18:42
Ik heb een ander idee. Zou iemand me kunnen vertellen of dit technisch mogelijk is?

De London City top heeft 2 kanalen met een aparte volumeregelaar.

Als ik nou een A/B-box koop en in beide inputs inplug. Dan zou ik met switchbox kunnen switchen tussen de 2 inputs.

Als ik de ene dan lo gain afstel en de ander high gain, dan heb ik een clean en een vies geluid onder de teen van mijn voet..

Alleen dan is natuurlijk de vervormde veel harder dan de cleane. Ik wilde sowieso een master volume erin laten zetten. Zou die master volume ook niet in 2 delen kunnen? Zodat je voor het clean en lead kanaal een aparte master volume hebt?

Ik hoop heel erg dat dit zou kunnen, want dit zou voor mij een hele coole oplossing zijn.

Ik snap dat dit inhoudt dat ik de one wire mod niet meer zou kunnen doen, maar toen ik laatst met de Load Box de gain vol open zette, vond ik dit ook al wel erg heftig.

Of zou dit ook wel veel te maken hebben met de eindbuizen, die natuurlijk ook helemaal open stonden?

Ik ben benieuwd...

Al
9 juli 2003, 20:53
Wat voor pedaal gebruik je daar dan voor?

Ik gebruik bijna altijd een TS en een gemodde Boss Bluesdriver. Eerst de TS en dan de Bluesdriver. Voor high gain stapel ik ze. De Bluesdriver heeft asymetriche clipping, is wat softer door betere componenten en heeft een ander bereik met de tonepot, minder pinnig.

Al

Al
9 juli 2003, 21:02
Maar over dat pedaal.

Ik heb een keer op zo'n 800 combo een dist pedaal aangesloten (een redelijk cleane hoor) en met de level zeer zacht en de drive dicht geprobeerd een clean sound te creeren. Dit klonk nergens naar. Maar dat is ook ergens wel logisch met een dist pedaal.

Hoe doe jij dit?

Geert

Je zou het zo kunnen doen:
Je zet de versterker op een randje. Tikkie terug op de volumepot van je gitaar is dan clean. Als je de amp nou harder instuurt mbv een pedaal of zoiets wordt het wel harder maar niet zoveel. Dit omdat de versterker zelf al aan zijn grens zit. Je krijgt dan wel veel meer vervorming van de versterker. Omdat de vervorming van de amp als laatste in de keten zit blijft dat karakter goed hoorbaar. Je hebt dan dus niet puur
"pedalengeluid" wat meestal ook niet zo mooi is.

Al

Al
9 juli 2003, 21:05
Ik heb een ander idee. Zou iemand me kunnen vertellen of dit technisch mogelijk is?

De London City top heeft 2 kanalen met een aparte volumeregelaar.

Als ik nou een A/B-box koop en in beide inputs inplug. Dan zou ik met switchbox kunnen switchen tussen de 2 inputs.

Als ik de ene dan lo gain afstel en de ander high gain, dan heb ik een clean en een vies geluid onder de teen van mijn voet..



Het zal je niet lukken op die manier een kanaal high gain af te stellen. Ook zullen beide geluiden als je dat probeert niet in balans zijn.

Al

Geert Teekens
10 juli 2003, 07:00
Hoezo lukt dat niet?

Met high gain bedoel ik geen metaldistortion hoor, gewoon een vies kanaal en een cleane.

Hoe bedoel je de balans? Dit ivm de treble boost in een van de kanalen of zo?

Groeten van Geert

shredneck
11 juli 2003, 10:07
Normaal gesproken als je in beide inputs een jack steekt hoor je alleen het signaal van de eerst ingestoken jack, althans, bij mijn marshall jcm800. Een kleine modificatie maakt het mogelijk om wel beide inputs te gebruiken,je zou de signalen van beide inputs kunnen stapelen, maar dat lijkt me niet mooi.

Al zei het al, de inputs zijn niet in balans, de volumes verschillen. Als ik jou was ging ik die 800 van Skabouter eens uitchecken.

Geert Teekens
12 juli 2003, 15:12
Bij jouw 800 kun je inderdaad niet beide inputs gebruiken. Bij de London City wel, ik heb het geprobeerd.

Stapelen hoeft van mij niet per se. Het gaat mij om de 2 aparte kanalen.

De volumes van de aparte kanalen verschillen op een 800 inderdaad, maar op een London City niet. Alleen kanaal 2 heeft meer treble.

Na laatst de London City vol open te hebben gehoord (met behulp van een Koch Load box) heb ik besloten dat ik niet meer gain wil dan dattie zo heeft.

Het enige wat ik nu dus wil doen is een dubbele master volume erin laten zetten, zodat ik voor elk kanaal de gain en het volume kan regelen.

Met een A/B box kan ik dan tussen 2 kanalen switchen, de een vies afgesteld en de ander clean.

Het ene kanaal zal dan iets trebliger klinken dan de ander, maar dat kan ik best even uitzoeken. Voor clean gebruik ik mijn p90 neckelement, en die is wel een end doffer dan mijn brughumbucker. Misschien kan ik die treble boost wel op het clean gebruiken. Als dat niet mooi is, doe ik het andersom. Moet wel wat op te vinden zijn.

Dit is de goedkoopste en simpelste mod. Als dit gedaan is ga ik eerst maar eens een tijd met de versterker spelen, aan de sound wennen en kijken of het bevalt.

Als ik dan nog eventuele verdere mods wil, weet ik tenminste goed wat ik wel en niet wil...

Geert

shredneck
12 juli 2003, 18:18
Gaaf! Veel succes met de mods enne, keep us posted!

mathe
12 juli 2003, 18:45
... Stapelen hoeft van mij niet per se. Het gaat mij om de 2 aparte kanalen...

...Na laatst de London City vol open te hebben gehoord (met behulp van een Koch Load box) heb ik besloten dat ik niet meer gain wil dan dattie zo heeft...

Het enige wat ik nu dus wil doen is een dubbele master volume erin laten zetten, zodat ik voor elk kanaal de gain en het volume kan regelen.

Met een A/B box kan ik dan tussen 2 kanalen switchen, de een vies afgesteld en de ander clean...

...Dit is de goedkoopste en simpelste mod. Als dit gedaan is ga ik eerst maar eens een tijd met de versterker spelen, aan de sound wennen en kijken of het bevalt...


Ik zie hier wel een probleem.
Je kunt de versterker zo laten modificeren als jij in gedachten hebt, maar dat is zeker niet de simpelste en goedkoopste methode. Je haalt je nogal wat op je hals namelijk. Twee maal een stereo potmeter, een flink relais (4 maal dubbel om). Voeding hiervoor. Twee extra gaten in je front, en waarvoor allemaal?
Als jij het geluid wat de versterker geeft wanneer hij vol wordt uitgestuurd mooi vindt kun je dit alleen maar krijgen als hij ook vol wordt uitgestuurd... In dat geval heb je dus niets aan een mastervolume. Een mastervolume beperkt slechts het signaalniveau wat de voorversterker naar de eindtrap stuurt. Draai je hem dichter dan heb je geen vervorming meer.
Mocht je een clean geluid willen dan kun je een mastervolume plaatsen om de versterker clean te krijgen. Maar het grote nadeel is dat het volumeverschil tussen clean en vervormd dan zo groot wordt dat er niet functioneel mee te spelen is.

Marc

Geert Teekens
14 juli 2003, 21:19
Ai! Ik blijf maar op nieuwe problemen stoten zo. Leuk is anders.

Maar, is het zo erg als jij zegt?

Ik ben zelf geen technicus, maar 2 stereo potmeter klinkt niet zo heel duur, een 4 maal dubbelom relais, waar is dat dan voor nodig?

2 extra gaten hoeft niet, ik kan 2 van de inputs gebruiken. Ik ga toch niet alle 4 gebruiken.

En over het mastervolume. Een technicus die ik ken vertelde me dat als je de master na de fasedraaier zet, dat je een groot deel van de eindtrapoversturing behoudt op laag volume, omdat de fasedraaier in dit soort amps voor de meeste vervorming zorgt.

Ik ga wel eens goed informeren bij een aantal technici en kijken wat er te doen valt.

Ken jij een goede ampmodder, liefst in de regio Dordrecht/Rotterdam?

Dit geldt trouwens voor alle forumleden.

Wie is een goede ampmodder in de regio Dordrecht/Rotterdam?

Geert

mathe
14 juli 2003, 22:08
Geert,

Dat relais heb je nodig om tussen de twee stereopotmeters (de mastervolumes) te kunnen schakelen. Ik maakte trouwens in de vluggigheid een kleine vergissing. Het moet een dubbelpolig 2x om relais zijn.

Ook al zet je de mastervolume na de fasedraaier heb je geen eindtrapoversturing. Dat de meeste vervorming hieruit zou komen is onzin. Het geluid wat jij gehoord hebt en wat je mooi vond komt echt uit de eindbuizen. Het eventuele rafeltje wat je misschien gehoord hebt met het volume op 10 is wel de fasedraaier.
Maar probeer het eens voor jezelf. Koop een stereopotmeter van 1M Ohm logaritmisch en sluit deze met 6 draadjes aan. Weet je meteen het verschil tussen eindtrapoversturing en voorversterkeroversturing.

Ik ken helaas geen goede 'ampmodder' in die regio. Ook geen gewone trouwens.

Marc

Geert Teekens
14 juli 2003, 22:31
Hoi Marc,

Maar voor het schakelen wilde ik een AB box gebruiken die in de 2 kanalen ingeplugd zit ipv een schakeling in de versterker zelf.

Weet je het zeker van die fasedraaier en de eindbuizen? Mmmm, iedereen spreekt elkaar tegen in de versterkerbusiness, begin ik te merken. Nu weet ik niet meer wie ik moet geloven.

IK ga het niet zelf proberen. Dat kan ik helemaal niet en ik wil die top niet kapot maken.

Jammer dat je geen ampmodder kent. Ik weet het, beetje raar woord, maar je moet wat he?

mathe
14 juli 2003, 23:00
Geert,

Ik begrijp nu je opzet. Dus 1 mastervolume en een AB box.
Maar hiermee krijg je een behoorlijk volumeverschil tussen je clean en vervormd geluid.

Ik ken trouwens genoeg 'amp modders' (er zijn Nederlandse termen maar die zal ik hier maar achterwege laten :wink: ) maar die zitten alleen niet in de door jou gevraagde regio.

Ik weet dat Dolf Koch in Amersfoort het type versterker wat jij hebt tot een prachtige 2 kanaals versterker kan ombouwen. Het is alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik één van zijn creaties zag maar wat ik me ervan herinner is dat hij één ECC83 erbij plaatste. De prachtige toon is me wel goed bijgebleven.
Het ging in dit geval om een Marshall Super Bass 100W welke ooit van mij was. Ik heb hem indertijd verkocht aan een kennis die hem toen heeft laten ombouwen.
Je kunt eens bij hem informeren, over prijzen weet ik overigens niets...

En over die fasedraaier weet ik zeker. Ik heb er genoeg mee gewerkt :D

Marc

Geert Teekens
15 juli 2003, 06:52
Hee Marc,

Nou, mijn opzet was het liefst 2 master volumes en een AB Box. Zodoende heb ik beide volumes in de hand. Is dat makkelijk te doen?

Ik heb Dolf Koch gemaild, maar die heeft het zo druk met zijn eigen produkten dat ze dit soort werk niet meer doen.

En over die fasedraaier; Mmm. Dan moet ik ook wel nagaan of die tech die ik nu voor ogen heb wel een goede is! Of dat jij liegt natuurlijk, haha!

Zijn er andere forumleden die hier een mening over hebben?

Groeten van Geert

mathe
15 juli 2003, 07:22
Nou, mijn opzet was het liefst 2 master volumes en een AB Box. Zodoende heb ik beide volumes in de hand. Is dat makkelijk te doen?


Nou begrijp ik je weer niet. Waarom 2 mastersvolumes? Daar moet je dan tussen kunnen schakelen toch?

Marc

Al
15 juli 2003, 10:12
Weet je het zeker van die fasedraaier en de eindbuizen? Mmmm, iedereen spreekt elkaar tegen in de versterkerbusiness, begin ik te merken. Nu weet ik niet meer wie ik moet geloven.


Geert, probeer het te begrijpen! Dat van die eindbuizen. Je blijft anders in een cirkeltje rondzwemmen. Bij post PI MV pak je natuurlijk de eindbuizen niet mee en krijg je geen eindbuizenpret.

> Nou, mijn opzet was het liefst 2 master volumes en een AB Box. Zodoende heb ik beide volumes in de hand. Is dat makkelijk te doen?

Dat heeft weinig zin. Neem het schema eens voor je neus en probeer te zien waarom niet. Je kan anders vragen over hetzelfde blijven afvuren maar je komt kennelijk geen steek verder.

Da's geen tech die jij kent maar wat anders. Een tech zegt zulke dingen niet.

Al

Geert Teekens
15 juli 2003, 17:11
Hallo jongens,

Ik ben gewoon een leek. Ik probeer op manieren die mij logisch in de oren klinken een goedkope manier te vinden om die versterker naar mijn wensen aan te passen. Dat dit in de elektronische wereld lang niet altijd logische redeneringen zijn, daar ben ik ondertussen wel achter gekomen.

Ik probeer het echt wel te begrijpen. Ik heb lang naar het schema gekeken, maar als leek word ik hier niet wijzer van. Wat me wel opvalt is dat volgens mij de 2 inputs vrijwel meteen worden gemengd en als 1 singaal verder gaan. Daarom zou het kunnen dat 2 master volumes nergens op slaat.

Blijkbaar is die tech die ik ken toch niet zo tech dan. Hij kan anders aardig lullen erover en hij doet ook werk erin. Hij heeft ook een site.
www.cmwamps.com
Ik dacht dat hij er wel heel veel verstand van had. Maar dit blijkt dus wel mee te vallen.

Ik heb ook gemaild met een of andere Dr. Tube (zie www.drtube.com).
Deze lijkt mij ook hele zinnige dingen te zeggen, wat begrijpelijker dan Chris van CMW. Kennen jullie die? Ik zou graag mijn amp door een betrouwbaar iemand aan laten pakken.

Hebben jullie anders tips voor me, wie aan te raden zijn hiervoor?
Ik kende zelf de namen van Dolf Koch en Peter van Weelden, maar Koch doet alleen nog aan eigen materiaal en van Weelden heeft zoveel gezeik met London City gehad dat hij alleen maar repareert en niet meer modificeert. Dit geeft ook niet al te goede hoop voor mijn top trouwens..

Sorry dat ik soms wat rare lulkoek uitkraam, ik probeer het te begrijpen. Het lukt wel steeds beter maar nog niet altijd, hehe. :oops:

Wat is trouwens Post PI Master Volume? Wat is de PI?

Groeten van Geert

Al
15 juli 2003, 17:50
Ha Geert

> Ik probeer het echt wel te begrijpen. Ik heb lang naar het schema gekeken, maar als leek word ik hier niet wijzer van. Wat me wel opvalt is dat volgens mij de 2 inputs vrijwel meteen worden gemengd en als 1 singaal verder gaan. Daarom zou het kunnen dat 2 master volumes nergens op slaat.


YESSSSSSSSS! Je snapt het. Prima, goede conclusie!

> Blijkbaar is die tech die ik ken toch niet zo tech dan. Hij kan anders aardig lullen erover en hij doet ook werk erin. Hij heeft ook een site.
www.cmwamps.com Ik dacht dat hij er wel heel veel verstand van had. Maar dit blijkt dus wel mee te vallen.

Dat is Chris Winsemius. Die is goed op de hoogte. Geen misverstand?

> Sorry dat ik soms wat rare lulkoek uitkraam, ik probeer het te begrijpen.

Niet zo zeer lulkoek, je lijkt niet er niet verder mee te komen.

> Wat is trouwens Post PI Master Volume?

Een MV na de PI

> Wat is de PI?

Dat is de fasedraaier (Phase Invertor). Het is de buis die direct voor de eindbuizen zit en deze aanstuurt. Dat doet hij d.m.v. 2 signalen die met elkaar uit fase zijn. Ieder signaal stuurt een eindbuis (of meerdere paralelle eindbuizen p.e. Twin reverb) aan.

Het voordeel van een Post PI is dat de oversturing van deze wordt meegepakt. In MV Marshall-amps zit normaal gesproken de MV voor de PI.

Al



Groeten van Geert[/quote]

Geert Teekens
15 juli 2003, 18:07
YESSSSSSSSS! Je snapt het. Prima, goede conclusie!
---Okee! Zie je wel. Ik kom er wel. Hahaha

Dat is Chris Winsemius. Die is goed op de hoogte. Geen misverstand?
---O, je kent hem? En je vindt hem goed? Mmmm, raar dan. Hij vertelde mij dat als ik de master na de fasedraaier zou zetten dat ik dan een heel groot deel (95%) van de eindtrapoversturing ook op lage volumes zou kunnen hebben. Dat werd hier weer bruut tegengesproken. Is dat een misverstand tussen mij en het forum of tussen mij en Chris?

Niet zo zeer lulkoek, je lijkt niet er niet verder mee te komen.
---Nee. Omdat ik nog steeds naar de handigste en puurste oplossing zoek zonder die versterker helemaal tot een totaal ander model om te bouwen.

Het voordeel van een Post PI is dat de oversturing van deze wordt meegepakt. In MV Marshall-amps zit normaal gesproken de MV voor de PI.
---Ja. Dat zei Chris dus ook. Hij wilde de Master erna zetten.

De dubbele master volume, dat was meer mijn gedachte. Nu blijkt dat dat dus niet echt gaat werken.

Maar het effect van een dubbele master moet toch ook vroeger in de keten wel kunnen worden bewerkstelligd?

Volgens mij wordt direct na de inputs het signaal al gemengd. Dus dan ben je al te laat, want je hebt nog een gaintrap te gaan. Als je nou 1 extra buis inbouwt en deze signalen na de inputs nog even gescheiden houdt.

Vervolgens geef je ze allebei het 2e gaintrapje via hun eigen prive buisje. Als dat gebeurd is, zou je dan niet op dat punt een potmetertje kunnen installeren om het volume te regelen? Op zo'n manier zou je wel de volumes van beide inputs kunnen afregelen.

Alleen dan zit je nog met de brullende fasedraaier, die krijg je dan ook over je clean. Dat kan niet echt mooi zijn.

Ik weet sowieso niet of dit kan. Ik ben in ieder geval wel blij dat die Chris geen prutser is. Volgens jou in ieder geval niet.

Groeten van Geert

EdJ
15 juli 2003, 20:12
Geert,kijk eens op www.ax84.com
onder Renegade.ik denk dat jij zoiets bedoelt.Die versterker heeft een klien en een vervormd kanaal.Je zult 1 extra buisje in moeten(laten)bouwen en het vieze kanaal moet wat aangepast.
Het lijkt mij de kortste klap.Echter niet voor eindbuizenvervorming.
Je kunt er wel een heel scala aan vervormde geluiden uithalen.
Een zeer bruikbare amp dus.Het kanalen omschakelen gaat met 2 relais die je op hetzij de 6.3 danwel de 5 volt van de transformator laat werken.
Hoeft dan alleen nog gelijkgericht te worden.
Als je het geduld hebt om het zelf te doen denk ik dat je voor ongeveer zestig euro klaar bent.
Groeten,Ed

Geert Teekens
15 juli 2003, 21:06
Nou, ik weet het weer eens niet meer hoor.

Ik heb bij Chris (CMW) nog even geinformeerd over de channel switching opties. Hij zegt dat het weggegooide tijd en geld is, en dat ik beter een tweedehands 2 channel amp op de kop kan tikken.

Ik weet het, velen van jullie hebben het al gezegd.

Misschien moet ik er dan toch maar een pedaaltje voor zetten en wachten tot ik een leuke andere versterker kan vinden. Het kloterige is dat die dual channel 800s diode clipping in de preamp hebben, en als ik dat soort shit zoek koop ik wel een jcm900, en dat wil ik NIET.

Wel heeft Skabouter een coole top te koop staan. Een JCM800, 50 W en oorspronkelijk single channel. Alleen zitten er nu 3 kanalen in met allemaal aparte gain en master. Dat is wel een coole top hoor.

Alleen die Skaboutert vraagt er erg veel geld voor. Te veel geld. En dat heb ik niet. Het is tenslotte alleen een top. Er moet ook nog een kast onder.

Ik heb ook een single channel jcm800 100W combo gezien voor een goed prijsje, maar dan zit ik nog met dezelfde shit. Moet er nog een pedaaltje voor of moet er flink gemod worden.

Maarja, of ik nu voor 350 euro een 4x12 koop en nog wat eurootjes kwijt ben voor het repareren en herbuizen van mijn London City of voor hetzelfde geld een 800 combo koop...

Dan lijkt het me beter om voor de Marshall te gaan.

Of ik moet Skabouter kunnen overhalen de top voor een normale prijs weg te doen?!

Geert Teekens
15 juli 2003, 21:17
En als je nou een JCM800 dual channel koopt, kan je daar dan makkelijk de triode clipping uit slopen om tot een single channel achtig schema te komen?

Geert

mathe
15 juli 2003, 22:18
Geert,

Het lijkt me nog een veel beter plan als je een goede 4x12 speakerkast koopt, een pedaal voor de LC zet en eerst eens gaat spelen. Kun je in de tussentijd sparen voor de versterkertop die je echt wilt.

Marc

EdJ
16 juli 2003, 01:33
Marc,ik denk dat je volkomen gelijk hebt!
Geert,veel succes!

Geert Teekens
16 juli 2003, 08:27
Dat wordt nu ook mijn plan. Is de beste optie.

Welk pedaal heeft het meest cleane booster effect zonder echt in een distortion pedaal te veranderen?

Geert

EdJ
16 juli 2003, 11:57
Zvex Super Hard On.

mathe
16 juli 2003, 12:02
Voor veel clean boost zou je moeten denken aan een 'Treble Booster' pedaal.
Zoiets moet je voor weinig zelf kunnen bouwen (als geld een probleem voor je is).

Marc

Geert Teekens
16 juli 2003, 19:55
Treble Booster. Mmm. Ik heb wel wat geld. Geld was meer een probleem in de versterkermod business. Dat waren redelijk grote bedragen. Een pedaal is goed te doen.

En what about de Tube Screamer?

B.face
17 juli 2003, 16:06
Dat wordt nu ook mijn plan. Is de beste optie.
Welk pedaal heeft het meest cleane booster effect zonder echt in een distortion pedaal te veranderen?
Geert

Wordt DIT je nieuwste SOAP Geert ????

b.face

bert k
17 juli 2003, 16:12
Ok, ga voor de 4 x 12. En idd een Tube screamer. Met die combinatie gaat zelfs een transistorversterker nog lekker klinken. :)

shredneck
20 juli 2003, 13:58
Dat wordt nu ook mijn plan. Is de beste optie.
Welk pedaal heeft het meest cleane booster effect zonder echt in een distortion pedaal te veranderen?
Geert

Wordt DIT je nieuwste SOAP Geert ????

b.face


Hehehehehe! :lol:

Geert Teekens
21 juli 2003, 15:57
hehehehehe
:evil:

shredneck
21 juli 2003, 16:24
Waarom ga je niet gewoon een winkel in om pedalen te testen?

De meningen op internet verschillen net als in "the real world out there" en dat betekent dat je dus vrij weinig hebt aan onze adviezen. Ik denk dat iemand als jij gewoon op zijn eigen oortjes moet afgaan.


Iedereen eigenlijk.

Geert Teekens
21 juli 2003, 16:36
Ik moet dan wel een winkel hebben waar ze al dat spul hebben staan. De muziekwinkel in mijn stad heeft alleen DOD, omdat ie dat zo goed spul vindt. Ik dus niet. Ook moet ik dan wel mijn eigen versterker hebben. Schiet allemaal niet zo op.

Ik snap dat je eigenlijk niks aan al die adviezen hebt. Maarja, waarom bestaat dit forum dan?

shredneck
21 juli 2003, 17:37
Dit forum bestaat om je een inzicht te geven in mogelijkheden met je apparatuur.

Ik adviseer om naar Jukebox in Boekel te gaan, neem je gewoon je top mee. Lijkt me niet te moeilijk allemaal.

Geert Teekens
28 juli 2003, 23:33
Nou even een nieuwe aflevering van mijn soap:

Ik heb een Marshall JCM 800 combo gekocht. Het is een single channel 50W 2x12 combo. Hij klinkt echt prachtig! Wat een versterker, zeg!

Het London City gedoe werd me te veel en de prijs voor het repareren en master volume inbouwen was bijna evenveel als gewoon een 800 kopen.

Het is een geweldig gevoelige versterker ook. Ik kan hem zo instellen dat ik bij zacht spel bijna helemaal clean ben en bij flink rossen een lekkere overdrive heb. Als ik mezelf hier even flink in train en misschien de balans van mijn elementen nog wat aanpas (hals voor clean met lagere output en brug voor overdrive met hoge output) heb ik misschien geneens een boostpedaal nodig! Dat is te gek.

Blijft wel zo dat er niet echt een fraaie clean sound uit deze versterker is te halen. Maarja, daar is het een Marshall voor.

Ook is de versterker te HARD voor woorden. Thuis krijg ik de master niet eens harder dan 1 of misschien 1,5 en dan is het echt al blazen met de pet op!

Ik ben wel heel benieuwd naar de eindtrapoversturing, maar daar zal ik toch echt een of andere Load Box oid voor moeten hebben. Bij het uittesten bij de verkoper heb ik hem even met de master wat verder open kunnen horen en dan wordt de klank echt nog veel dikker. Dat wil ik ook wel op lagere volumes. Ook heb je dan meteen een mooie DI met speakersimulator. (bij Koch in ieder geval wel)

Kortom; Mooie versterker en een hoop gezeik minder!

Is meteen mijn hele thread/docudrama/soap nutteloos geworden :wink:

shredneck
28 juli 2003, 23:48
Nou even een nieuwe aflevering van mijn soap:

Ik heb een Marshall JCM 800 combo gekocht. Het is een single channel 50W 2x12 combo. Hij klinkt echt prachtig! Wat een versterker, zeg!

Het London City gedoe werd me te veel en de prijs voor het repareren en master volume inbouwen was bijna evenveel als gewoon een 800 kopen.

Het is een geweldig gevoelige versterker ook. Ik kan hem zo instellen dat ik bij zacht spel bijna helemaal clean ben en bij flink rossen een lekkere overdrive heb. Als ik mezelf hier even flink in train en misschien de balans van mijn elementen nog wat aanpas (hals voor clean met lagere output en brug voor overdrive met hoge output) heb ik misschien geneens een boostpedaal nodig! Dat is te gek.

Blijft wel zo dat er niet echt een fraaie clean sound uit deze versterker is te halen. Maarja, daar is het een Marshall voor.

Ook is de versterker te HARD voor woorden. Thuis krijg ik de master niet eens harder dan 1 of misschien 1,5 en dan is het echt al blazen met de pet op!

Ik ben wel heel benieuwd naar de eindtrapoversturing, maar daar zal ik toch echt een of andere Load Box oid voor moeten hebben. Bij het uittesten bij de verkoper heb ik hem even met de master wat verder open kunnen horen en dan wordt de klank echt nog veel dikker. Dat wil ik ook wel op lagere volumes. Ook heb je dan meteen een mooie DI met speakersimulator. (bij Koch in ieder geval wel)

Kortom; Mooie versterker en een hoop gezeik minder!

Is meteen mijn hele thread/docudrama/soap nutteloos geworden :wink:

Mooi man! Ik speel op 2204's en dat zijn dus de headversies van jouw combo en man,....this is THE sound! Veel plezier ermee, ik heb mijn sound iig gevonden in de single channel 800's. Blij te lezen dat iemand anders deze amps ook te gek vind.

Geert Teekens
29 juli 2003, 07:43
Zijn jouw heads ook zo achterlijk hard?!

BTW; Je woont in Dordrecht? Ik ook. Speel je in een band? Ik was de drummer van BluefisH, maar die zijn nu uit elkaar.

Groeten van Geert

shredneck
29 juli 2003, 10:24
Hey das grappig! Bluefish ken ik natuurlijk wel. Ik speelde in Dordt in een paar bands, maar niets bekends of zo. Heden speel ik in Vegas For Millions uit Rotterdam, net een bassist verloren dus weer hard op zoek.
Muziek van ons ligt in de stijl van The Hives,Ceasar(nieuwe gehoord?) en The Kings Of Leon.....maar ook Stereophonics etc.

Over die heads, ..die gaan verschrikkelijk hard, maar een 100 watter is helemaal overkill. De 50 watt versies kun je nog op 5 zetten, en dan heb je die mooie "growl" van de eindtrap.

Wat voor muziek maak jij?

Je speelt zeker geen bas toevallig? 8-)

Geert Teekens
29 juli 2003, 16:36
Hoppa! Ik voel me meteen een beroemdheid. Hehehe

Ik heb de nieuwe Ceasar niet gehoord. Issie leuk?

Op het moment ben ik even bandloos. Ben een nieuwe band aan het opstarten en ik speel drums in een andere band. In de nieuwe band ga ik leadzang en gitaar doen en in de andere band dus drummen. Lekker gevarieerd dus.

Bas spelen doe ik niet op het moment. Ik heb wel veel bas gespeeld vroeger. Is ook erg leuk.

Ik weet niet of ik tijd heb om in nog een band te gaan spelen en ik weet ook niet of ik jullie band leuke muziek vind maken. Heb je misschien wat mp3's online staan of zo? Jullie oefenen in Rotterdam?

Over de 800; Op 5 zetten lukt mij niet hoor. Misschien in bandverband wel maar alleen is het echt veel te gek. Ik zit te denken om een triode/pethode switch te laten installeren om het volume een beetje terug te draaien zodat je op lagere volumes die iendtrapscheur al kunt horen.

Hoe doe jij het trouwens met schakelen tussen clean en vervormd? Het is tenslotte een single channel.

shredneck
29 juli 2003, 22:02
ok, ik stuur een mp3tje jouw kant op.


Over dat clean,tja...ik gebruik de volumeknop van mijn gitaar,daar reageert ie heel goed op vind ik.Met een setje goeie pickups (niet te veel output) krijg je hem dan echt mooi clean, vergt oefening,maar het werkt.
Ik gebruik naast de 2 heads nog een Rotovibe,Wah,Tubescreamer(ts808 mod) en een choruspedaal om beide amps "uit elkaar" te laten klinken. Tijdens solos en cleane partijen is de chorus erg mooi,mits niet te overdadig ingesteld. Soms neem ik 2 cabs, maar meestal 1 want rug ,geen roadies etc.

Die Tubescreamer gebruik ik als het echt heel erg moet oversturen of met de Telecaster die minder output heeft, ik krijg daar een heel "beefy" sologeluidje uit.

Heersende amp!

Check je mail!

Geert Teekens
30 juli 2003, 16:45
Hee Schredneck,

Je Mp3 is te groot. Mijn mailbox vindt het maar niks. Heb je er geneen online staan ofzo?

Misschien wil ik ook wel een Tubescreamer erbij kopen, want ik krijg hem niet echt clean. Maar ik heb de preamp dan ook vol open staan. Jij ook?

Misschien als ik hem wat verder terug draai dat het dan wel lukt.

Ook kan ik mijn hals element lager schroeven zodat ik minder output krijg, scheelt weer draaien aan het knopje. Ik heb een humbucker op de brugpositie en een P90 in de halsposisite. Die P90 heeft meer output!! Da's een beetje balen.

Misschien beter afstellen dus.

Groeten van Geert

shredneck
30 juli 2003, 17:32
Argh,daar was ik al bang voor....helaas niets online. Ik kan uiteraard wel een cdtje door je bus proppen, mocht je een band zoeken om te drummen of bassen.

Wij zijn echt goed! :-D hehe!


Ik heb de preamp het liefst helemaal open, maar soms zet ik hem op 6, dan geeft ie die mooie hendrixsound als je singlecoils gebruikt.
Dan is ie ook heel makkelijk clean te krijgen.

Dat clean krijgen is echt ff oefenen, ik heb wel gemerkt dat de condensator op je potmeter dan iig goed werk verricht als ie werkt, je behoudt het hoog als je het volume "knijpt" en dat heb je wel nodig voor een mooie cleane sound.
Maar fair is fair, deze amp moet rocken!

Mail anders ff of je interesse in de band hebt.

Geert Teekens
30 juli 2003, 18:24
Hee, nou is het ook al drummen? Eerst was het toch bassen? Nou eeh, ik ben dus niet echt hard op zoek naar een band of zo, maar als ik opeens iets hoor wat ik heel erg goed vind, ben ik altijd wel in de verleiding te krijgen. Kun je niet zorgen dat iemand iets online zet of zo? Moet toch wel te doen zijn?

Zijn jullie echt goed op loop je grappen te maken?

Over 800:

Ik heb hem nog niet met single coils geprobeerd. Nou, trouwens wel met mijn hals P90 maar niet met een Stratocaster. Met de gain minder ver open issie vast makkelijker clean te krijgen. Met vol open wordt het een beetje een modderboel als je de knop zo ver dicht doet.

Hoe bedoel je oefenen? Om het in 1 keer goed te zetten? Ja, je moet natuurlijk hoog behouden. Moet er wel op zitten in principe toch?

Ja, de amp moet rocken, maar zo af en toe wil ik ook wel eens clean en dan ben je mooi in de aap gelogeerd met deze amp!!

Misschien dat ik heel hard ga leren aanslaan en dan de preamp wat terugdraai, dan kan ik door heel zacht te spelen misschien clean klinken?!?!

shredneck
30 juli 2003, 19:28
Ik maak geen grappen over mijn band, wij zijn echt goed!

Over dat drummen...dat stond ook in de mail...maar die is gebounced,hmm..

In principe zoeken we een bassist,drummer hebben we, maar onze drummer heeft ook nog een andere band......en wij gaan het dadelijk heel druk krijgen, hij gaf aan dat dat lastig wordt omdat zijn andere band het erg goed doet.

Helaas kan ik niets online zetten, wellicht kan ik kleinere samples sturen. Ik probeer het nog een keer.

Geert Teekens
30 juli 2003, 19:31
Okee, ik geloof je. Het smileytje was misschien wat misleidend.

Stuur dan maar wat samples.

Kun je anders alleen de tekst van je mail ook even sturen?

Geert

Geert Teekens
21 september 2003, 13:32
Hoi Chris,

Inderdaad werkt alles weer precies zoals het moet.

Over de London City was er sprake van een misverstand. Iemand zei dat de master volume na de fasedraaier onzin was. Vandaar dat ik toen aan het twijfelen gebracht werd. Moet je maar lezen, iemand maakte je uit voor iemand die er geen verstand van had.

Maar uiteindelijk ben ik toch gewoon langsgekomen en kwam alles goed.

Even voor de duidelijkheid; Geen slecht woord voor Chris. Ik ben een tevreden klant van CMW.

Hoe was het op de beurs?

Groeten van Geert

Geert Teekens
21 september 2003, 15:33
Hoi Chris,

Gelukkig. Ik hoop ook dat ik jou op geen enkele manier beledigd heb.

Kende dit forum nog niet? Ik vind hem erg leuk en post er veel. Jouw expertise zal hier ook zeker gewaardeerd worden.

Fijn dat je ook nog wat aandacht op de beurs kreeg en misschien volgend jaar meer geluk voor de Les Paul, haha!

Ga vanmiddag weer met de band en de JCM 800 oefenen. Dit keer neem ik mn BOSS OD-2 mee. Misschien binnenkort TS-9 reissue kopen. 100 euro bij Feedback...

Groeten van Geert