PDA

View Full Version : Kill 'em Mister - Wolves/Horses EP



fivelastwords
20 februari 2012, 19:43
http://killemmister.bandcamp.com/album/wolves-horses

Check hier de EP van mijn band Kill 'em Mister! Onconventioneel hard gesquashed, maar wel
een bewuste keuze! Ben benieuwd wat jullie d'r van vinden...

Cheers!

Tias
20 februari 2012, 19:57
Okej, dit is gewoon te fucking smerig voor woorden.
Nice.
IK dacht eerst bij het horen van de intro, dit word ene rare electro britpop meuk.
Maar tis gewoon lekker zwaar en smerig.
Ik kan het wel waarderen.

Kefding
20 februari 2012, 21:18
Inderdaad vrij... luid, maar ik vind het wel tof eigenlijk. Britse zangeres?

bass blom
20 februari 2012, 21:57
lekker bruut en smerig ja :D

Han S
20 februari 2012, 22:18
Het zal smaak zijn, maar de compressie is maximaal toelaatbaar en hij pompt als een goedkoop Gamma voetpompje. Als iemand bij mij zo zou masteren kreeg hij op staande voet ontslag.:D

fivelastwords
20 februari 2012, 22:19
Thanks! Inderdaad van oorsprong Britse zangeres. Hier trouwens nog een live filmpje van de EP release afgelopen donderdag!

http://www.youtube.com/watch?v=qh0Dn1amq-k

The Lo Lands
21 februari 2012, 09:57
Het zal smaak zijn, maar de compressie is maximaal toelaatbaar en hij pompt als een goedkoop Gamma voetpompje. Als iemand bij mij zo zou masteren kreeg hij op staande voet ontslag.:D

De dynamiek is minimaal doorlaatbaar ;)

Geinige muziek en doet door de zangeres zeer Brits aan, of anders gezegt a Hollands. Goede muziek voor op de dansvloer of waarbij je met de juiste medicatie goed uit je dak kunt gaan :crazyhappy:

Ik heb een solo album van de rappert van RATM waarbij hij alleen door toetsen (Rhodes piano met toevoeging van diverse gitaar effecten- en buizenamps) en drums wordt begeleid. Deze muziek doet me mede door de samples en harde beats hier aan denken.

Han S
21 februari 2012, 09:57
De muziek is idd helemaal niks mis mee, maar als je het zo platwalst kun je het ook gerust opnemen met microfoontjes van 20 euro en net doen of digitaal volkomen kut klinkt.

Duhsjaak
21 februari 2012, 14:02
Hi
Misschien, Han, is dat ook gebeurd. Originele Lo-Fi! Prachtig!

Doet mij denken aan de tijd van The Butthole Surfers. Dat liedje waarin ie vertelt dat ie (Princes) Di een veeg wil geven. Zal ik eens iets raars roepen? Electric Larryland (???) Mischien haal ik het nou allemaal door elkaar. Heb de EP nog.

Iets minder (echt maar ietsjes hoor) compressie en deze is helemaal voor mij.
In de auto en blčren maar.

Het leven is mooi!!!
En vandaag ook.
Vriendelijek groet, Gus

jannest
21 februari 2012, 16:01
dacht ff naar de zoveelste skrillexachtige muziekje te luisteren, based op vsti's
best leuk
maar jullie gebruiken echte gitaren en bassen om die sound te krijgen
knap
maar dat voegt niet echt iets toe imo

fivelastwords
21 februari 2012, 19:05
@Han,

De keuze om hem te kraken is inderdaad een heel bewuste, geďnspireerd op bands als Sleigh Bells. Daar zul je hoofdpijn van krijgen als audio purist ;)

Wat betreft opname hebben we ook bewust alles direct in opgenomen, dus alle gitaren en bas direct de distortion pedalen op maximaal en dan de DI in zonder versterker (behalve de zang uiteraard en een drumlayer in het eerste nummer die we wederom naar de klote hebben geholpen met distortion pedalen).

In "reguliere" producties zal ik nooit iets zo laten klinken natuurlijk, maar hierbij vonden we het smerig gepast.