PDA

View Full Version : London City VS1



kenx
20 februari 2012, 19:42
Hallo,

Ik zoek een stratje, en mijn oog is gevallen op een 2dehandse London City VS1. Deze schijnt al wel enige leeftijd te hebben, maar is in goede staat. Is dit aan te raden? Het is maar voor "erbij", ik heb namelijk al 2 andere, goede gitaren. Doch moet het ding bespeelbaar zijn en een beetje goed klinken =)

Iemand ervaringen?

Kenny

guitarkid
20 februari 2012, 20:50
Het lijkt me dat de kwaliteit van de Mark1 LC's toch meer dan genoeg geroemd is op dit forum en met 2.065 posts achter je naam zou je dat toch kunnen weten..... :soinnocent:
Dus, zeker voor erbij interessant genoeg als de gitaar verder technisch in goede staat is!

kenx
20 februari 2012, 21:23
Oké dat is waar, maar ik vond enkel posts van de nieuwe spitfire. Nog niet genoeg gezocht dus, maar bedankt voor je reactie! De gitaar zou verder technisch in (zeer) goede staat zijn.

guitarkid
20 februari 2012, 22:30
Kenny.

Ik heb vorige week nog een onbespeelde Mark 1 Tele en Strat in handen gehad, nieuw in doos en het viel me gelijk weer op dat het gewoon prima instrumenten zijn. Het enige was dat de fretrandjes wat scherp waren bij één van de twee.
Ik heb hier ook nog een (welliswaar wat gepimpte) LC Strat staan, die ook gewoon erg lekker is.

kenx
21 februari 2012, 19:27
Dankjewel Guitarkid!

Verder nog ervaringen? Iemand?

Jan H
22 februari 2012, 11:02
Het lijkt me dat de kwaliteit van de Mark1 LC's toch meer dan genoeg geroemd is op dit forum en met 2.065 posts achter je naam zou je dat toch kunnen weten..... :soinnocent:
Dus, zeker voor erbij interessant genoeg als de gitaar verder technisch in goede staat is!


Ik ken niet al de specificaties van de VS1 wat ik wel weet is dat hij niks maar dan ook helemaal niks te maken heeft met de comets en spitfires!
De VS is een oude voorloper met volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) een multiplex body en in niets vergelijkbaar met de modellen die we heden kennen.

guitarkid
22 februari 2012, 11:19
Ik ken niet al de specificaties van de VS1 wat ik wel weet is dat hij niks maar dan ook helemaal niks te maken heeft met de comets en spitfires!
De VS is een oude voorloper met volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) een multiplex body en in niets vergelijkbaar met de modellen die we heden kennen.

Oeps... Ik ging er zonder meer van uit dat het om een eerste uitgave Strat of Tele ging. Goed dat je dit even meld!

kenx
22 februari 2012, 12:31
En dus veel slechter?

Jan H
22 februari 2012, 14:26
En dus veel slechter?

Dat weet ik niet omdat ik er niet op heb gespeeld, er is over die types niet veel meer terug te vinden, de kop is gewoon hetzelfde als de latere modellen met dat verschil dat het logo totaal anders is namelijk in zwart de opdruk London City VS1, de afwerking van de hals is meer mat.

Hoe ze zijn zal je dus echt zelf moeten ervaren/ondervinden door er op te spelen, bovendien zeg je dat je er iets bij wil hebben? Ik zou niet moeilijk doen en dat ding gewoon kopen je zal geen buil krijgen van de prijs denk ik, wat vragen ze?

kenx
22 februari 2012, 14:42
Ruil met mijn Epiphone SG.

Ace 1.15.19
22 februari 2012, 15:12
Ruil met mijn Epiphone SG.
Aj, beter hou je die dan? Tenzij je iets totaal anders zoekt.

kenx
22 februari 2012, 15:26
Aj, beter hou je die dan? Tenzij je iets totaal anders zoekt.

Ik zoek inderdaad totaal iets anders, ik ben er helemaal niet blij mee...

smullie
22 februari 2012, 15:30
Aj, beter hou je die dan? Tenzij je iets totaal anders zoekt.

Als ik het goed begrepen heb is een VS1 toch een basgitaar? Lijkt me idd dus dat hij iets totaal anders zoekt... ;)

Ace 1.15.19
22 februari 2012, 15:31
Hij zocht toch een Strat?

kenx
22 februari 2012, 15:37
@ Smullie: neen, in dit geval is de gitaar welke ik bedoel een stratocaster =) Maar je hebt gelijk, er is ook een basgitaar met deze benaming.

@ Ace 1.15.19: inderdaad, een strat.

Ace 1.15.19
22 februari 2012, 15:49
Wat heb je te verliezen eigenlijk? Je bent niet blij met je SG en je zoekt een Strat. Zelf een oplossing bedacht lijkt mij.

kenx
22 februari 2012, 15:59
Ja dat wel, maar ik vroeg me gewoon af of de kwaliteit min of meer degelijk is... Ik heb namelijk geen zin in een starterspakketgitaartje =)