PDA

View Full Version : Gaatje in de strat?



beruk
20 februari 2012, 13:01
Zal best een noob vraag zijn, maar toen ik laatst voor het eerst mijn gitaar openmaakte viel mij een rond gaatje op halverwege de neck pickup en de middel pickup.
Iemand een idee?
https://lh6.googleusercontent.com/-yQPkGxI5Rr0/T0I0AZ0U4II/AAAAAAAAA4c/_MatNpgY74c/s950/2012+02+17_6905.JPG

piezo
20 februari 2012, 13:20
Is ruimte voor microfilms, afluisterapparatuur of andere spionagespullen. In onbruik geraakt toen de USSR in onbruik raakte maar toch gehandhaafd. Want je weet het maar nooit met die communisten!










(Moet haast wel met de CNC sturing te maken hebben).

Mr.Fingers
20 februari 2012, 13:23
is van de pin-router

beruk
20 februari 2012, 13:46
is van de pin-router
Ehhm? Was da?

humbucker
20 februari 2012, 13:47
CNC freestoestand :)

beruk
20 februari 2012, 13:49
Bedoel je dat ze een gat in je gitaar boren om de freesmachine goed houvast te geven?

lindstrom
20 februari 2012, 14:04
Zoiets raars zul je bij Gibson niet tegengekomen zijn.. en die klinken ook nog eens beter.


:soinnocent:

rijsberman
20 februari 2012, 14:06
Zoiets raars zul je bij Gibson niet tegengekomen zijn.. en die klinken ook nog eens beter.


:soinnocent:

Ik wilde net beginnen over een chambered strat, net als de tone chambers van een ander bekend merk...

Mijn Jap uit 1996 heeft 't overigens niet, zo'n put buiten de normale frezing.

Ukeloeder
20 februari 2012, 14:09
Mojo reservoir. Jouwe is helemaal leeg zo te zien. Net op tijd opengemaakt makker.

Kim Wilson
20 februari 2012, 14:16
:seriousf:

Ijselrobo 07
20 februari 2012, 14:17
hmm, mijn strat heeft ook ziets onder de slagplaat, maar dan aan de rechter kant van de gitaar en dan zijn het 3 gaten, 1 grote in het midden en 2 kleinere ernaast.
ook geen idee wat dit is dus deze ga ik volgen..

edit: zoiets dus:
http://www.strat-talk.com/forum/attachments/stratocaster-discussion-forum/3591d1250378168-mia-pickguard-mim-body-mim-image.jpg

Johannes
20 februari 2012, 15:00
Zoals eerder gezegd: ze worden gebruikt door de CNC frees machine. Simple as that.

humbucker
20 februari 2012, 15:11
Zit trouwens enkel op de mexicaanse fenders dacht ik. Mijn usa ri heeft het in ieder geval niet, mijn mim tele heeft het wel, dacht ik, al ben ik precies niet meer zeker nu :D

Hendriks
20 februari 2012, 15:43
Zit trouwens enkel op de mexicaanse fenders dacht ik. Mijn usa ri heeft het in ieder geval niet, mijn mim tele heeft het wel, dacht ik, al ben ik precies niet meer zeker nu :D

Klopt alleen mexen hebben dit .

beruk
20 februari 2012, 16:03
Klopt alleen mexen hebben dit .
Die hebben dan zeker freesmachines die bestand zijn tegen tequila gebruik.....

j3r03n
20 februari 2012, 16:06
http://4.bp.blogspot.com/_cudK8MwW64I/TIG1yirWeqI/AAAAAAAApjI/cXWvMKZ46Xw/s1600/signs.jpg

piezo
20 februari 2012, 17:37
Klopt alleen mexen hebben dit .Nee, hoor. Hier een plaatje van mijn Fender American Standard 1997.http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,4,file=1190

Plant
20 februari 2012, 18:58
hmm, mijn strat heeft ook ziets onder de slagplaat, maar dan aan de rechter kant van de gitaar ...

Zo te zien is de gitaar van beruk linkshandig, dus dan klopt het dat het aan de andere kant zit, iig aan de kant van de controls.

Ijselrobo 07
20 februari 2012, 19:19
Zo te zien is de gitaar van beruk linkshandig, dus dan klopt het dat het aan de andere kant zit, iig aan de kant van de controls.

oh, dat was me nog niet opgevallen :)

Braindead
20 februari 2012, 19:33
Jeemig wat een mooie hollowbody onder die slagplaat. Dan heb je inderdaad geen chambered body meer nodig. Mijn double fat strat heeft gelukkig geen slagplaat maar gewoon een solid body, en dat voor een Squier MIJ :)


Nee, hoor. Hier een plaatje van mijn Fender American Standard 1997.http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,4,file=1190

wireman
20 februari 2012, 19:51
:seriousf:


http://4.bp.blogspot.com/_cudK8MwW64I/TIG1yirWeqI/AAAAAAAApjI/cXWvMKZ46Xw/s1600/signs.jpg

mesaman
21 februari 2012, 00:13
chamberd, duidelijk toch?

mn jem heeft het ook, maar dan ook onder de trem en iets boven de elementen en net onder de rand aan de boven kant.

petpas
21 februari 2012, 12:11
Waarom mail je fender hier niet over? Zij kunnen het je wel uitleggen wat dat gat betekent.

pueblo
21 februari 2012, 12:56
waarom zou je dat doen als het antwoord hier al duidelijk gegeven is?
het is voor en van de cnc-machine

Johannes
21 februari 2012, 13:06
waarom zou je dat doen als het antwoord hier al duidelijk gegeven is?
het is voor en van de cnc-machine

Misschien is het niet het antwoord waar op gehoopt werd. ;)

Wellicht is het gat er speciaal met de hand in gemaakt om de body perfect te tunen.

Duhsjaak
21 februari 2012, 13:45
Hi
Ukeloeder heerft het enig juiste antwoord al op pag 1 gegeven.
En als je het niet voor mojo wilt gebruiken, dan kun je er andere substanties in kwijt. Lastig is dan wel dat je iederen keer je gitaar moet demonteren, maar het gitaarspelen met die substanties gaat er toch niet echt op vooruit. So why bother.
En beter een gaatje in je strat dan in je hand/hoofd*.

Vriendelijke groet, Gus

*Streep rustig het woord door dat je het minste bevalt.

Toaster
21 februari 2012, 20:17
Nee, hoor. Hier een plaatje van mijn Fender American Standard 1997.http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,4,file=1190

Zwembad voor die dolfijnen?

jerome
21 februari 2012, 22:48
waarom zou je dat doen als het antwoord hier al duidelijk gegeven is?
het is voor en van de cnc-machine

Hoezo en waarom dan?
Die CNC freesbank maakt daar een gaatje als dat in het freesprogramma staat...
En als dat gaatje nergens voor nodig is waarom zou je het dan frezen? Ik snap het ff niet...

Het enige wat ik kan bedenken dat het een gat is dat gebruikt wordt voor het stevig opspannen van de body in de CNC freesbank.
Misschien dat de inklemplaat een nok heeft die precies in dat gat valt.
Dan kan de body niet verschuiven tijden het frezen.

Venlonaer
22 februari 2012, 01:35
Ja ik snap dat ook niet. Om de body uit te lijnen gebruiken ze een kantentaster neem ik aan, geen extra freeswerk (en dus bewerking!) voor nodig.

Het enige wat ik mij kan indenken in twn behoeve van hey opspannen, al lijkt mij dat ook sterk.

Tabula Rasa
22 februari 2012, 01:54
Volgens mij wordt de body blank met het gat op een pin gezet zodat dat blok niet meer kan bewegen. Vervolgens gaat er een zwevende constructie overheen waar de frees aan hangt. Zou de body niet vastliggen dan zou ie door het fresbitje en de frees van zijn plek verschoven worden. Dit alles puur voor de buitenvorm van de body. Wel vind ik het vreemd dat dat gat danniet gewoon op de plek van een van de elementen zit, omdat je dat materiaal later toch al weghaalt.

vreemd. kan het opzoeken, want ik heb een boek waar het in staat.

barno
22 februari 2012, 03:23
op zich toch niet vreemd dat ze liever hetzelfde ankerpunt gebruiken voor countouren čn pupfrezing?

McKaren
22 februari 2012, 14:34
Klopt alleen mexen hebben dit .

Mijn MIM strat heeft dit niet! (Classic Player '60)
Hier geen rare gaten onder de slagplaat..

R.