PDA

View Full Version : Eerste buizen versterker: Wie Wat Hoe en Waar?



mitzdaking
19 februari 2012, 21:03
Hey guys.

Na een behoorlijk tijdje te spelen heb ik het gevoel dat ik toe ben aan mijn eerste buizen versterker. alleen er is 1 probleempje: ik heb totaal geen verstand van amps behalve hoe je de ideale dial-in krijgt voor de ideale sound op mijn huidige (roland cube).
Ik speel vooral blues/rock/metal maar wil een versterker hebben waar ik nog jaren en jaren mee vooruit kan en later evt maybe zelfs ook nog een beetje jazz op kan spelen als ik goed genoeg ben. een versterker op de ''groei'' zeg maar.
maar ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten, wat ik moet kopen, hoeveel watt, ga zo maar door.
Ik zit op het moment te denken aan OF een JVM combo van 50 watt of een halfstack van 100 watt. voorlopig ben ik nog een bedroom-rocker maar ik sluit jammen met familie en vrienden binnen aanzienlijke tijd niet uit.
Dus de reden dat ik naar jullie kom is simpel: Wat is de beste amp voor mijn geld? Mijn budget ligt ongeveer tussen de 1000 en 1800 euro voor een amp waar ik nog een hele lange tijd plezier van kan hebben.

Alvast bedankt.
Mitch

jules
19 februari 2012, 21:10
pffff jeetje voor zon budget staat de wereld voor je open, ehh ik ben heel blij met mijn super klinkende en veelzijdige hughes and kettner statesman, maar jeetje voor dat geld heb ik helaas nooit voor een versterker mogen kijken

mitzdaking
19 februari 2012, 21:29
pffff jeetje voor zon budget staat de wereld voor je open, ehh ik ben heel blij met mijn super klinkende en veelzijdige hughes and kettner statesman, maar jeetje voor dat geld heb ik helaas nooit voor een versterker mogen kijken
Dat is ook echt mijn uiterste prijs, de Marshall MA50C is bijv ook interessant voor mij. maar ik wil wel wat ''bang'' voor mn buck.

Thiez
19 februari 2012, 21:36