PDA

View Full Version : Nieuw fingerstyle nummer gespeeld op een Greenfield G4..



Merelvh
19 februari 2012, 16:56
Heb eindelijk weer eens een echte video opgenomen!
Dit is een van mijn laatste nummers en ik heb dit bij Max Roest (ook wel eens op het forum) opgenomen. Ook heb ik zijn gitaar even geleend ;)


http://www.youtube.com/watch?v=1b1a5_MYK7k

Hoop dat jullie het leuk vinden!
Merel

-Martijn-
19 februari 2012, 18:58
Goed gespeeld! En vooral ook mooi om te zien hoe je composities steeds beter worden. ;)

Harald
19 februari 2012, 19:40
Weet niet of het aan de gitaar ligt...misschien toch maar fanned frets doen op de gitaar die je laat bouwen. Het talent was altijd duidelijk, maar met name in de timing hoorde ik vaak nog wat kleine dingen. Ddit is de eerste opname die ik van je hoor, die ik gewoon helemaal ECHT GOED vind! Mooi!

Merelvh
19 februari 2012, 20:03
Weet niet of het aan de gitaar ligt...misschien toch maar fanned frets doen op de gitaar die je laat bouwen. Het talent was altijd duidelijk, maar met name in de timing hoorde ik vaak nog wat kleine dingen. Ddit is de eerste opname die ik van je hoor, die ik gewoon helemaal ECHT GOED vind! Mooi!

Bedankt!! :) Ik heb de laatste tijd veel aan mn timing gewerkt, maar de fan frets speelden ook wel heel fijn ;)

beruk
19 februari 2012, 21:13
Bedankt!! :) maar de fan frets speelden ook wel heel fijn ;)
Had je wel even van te voren mogen laten weten, dacht dat mijn ogen het weer eens begaven...:crazyhappy:
Ik vind het erg goed. Leuke compositie! En schitterend spel. Wat ik je muziek (compositie en uitvoering) erg waardeer is dat het niet om vertonen van kunsten gaat maar om het maken van muziek.
Die gitaar klinkt geweldig, zo via de pc mijn koptelefoon lijkt het qua klank wel op een compromis tussen de klank van een klassieke gitaar en een staalsnaar. Mooi.

Duhsjaak
20 februari 2012, 07:53
Hi
Fabelachtig mooi en steeds iets mooier. Maar ja, ben fan en of je een fan altijd op zijn woord moet geloven....

De timing dingestjes vind ik veel minder belangrijk kennelijk. Je hebt nog 40 jaar om dat te verbeteren. Een proces dat je in een jaar lijkt te hebben doorlopen.

Bloedmooie muziek en muzikale muziek. Blij dat je weer terug bent. En blij dat je vast houdt aan je eigen handschrift op de lage snaren. Dat gaat je handelsmerk worden. Let maar op.

De Japanse concertpianiste die hier eenmaal in de week over de vloer komt kreeg een pianokruk voor haar tweede verjaardag. London, Parijs, Berlijn, zo'n soort artiest. Die streeft precies hiernaar. Een soort boven het lied staan en het schijnbaar als in een droom (en schijnbaar voor de lol dus) uit je mouw schudden. Jij bent half haar leeftijd en jij hebt dat onder de knie.

Jij hebt dat soort artistieke soevereiniteit al. Knap! Petje af. Mijn week is nu al prachtig! Als ik de blues heb, zet ik deze op.
Vriendelijke groet, Gus

Rinze
20 februari 2012, 09:04
Hartstikke mooi gespeeld, mooi vloeiend en zoals zoals Sjaak zegt als in een droom. De glimlach aan het eind maakt het helemaal af ;)

highflyers
20 februari 2012, 09:16
Kijk dat is nu nog eens lekker wakker worden.
kreeg vandaag me wekelijkse update binnen met nieuwe sounds van het forum en dan meteen zo'n mooi nummer van merel
heerlijk op de vroege morgen.
en ja deze klinkt toch wel behoorlijk lekker hoor merel, net zo als Gus was ik al een fan en gaf dus minder op de timing. maar nu vond ik dit nummer zelfs nog mooier dan me favoriet "first day of spring".

Jedeel
20 februari 2012, 12:16
...
Wat ik je muziek (compositie en uitvoering) erg waardeer is dat het niet om vertonen van kunsten gaat maar om het maken van muziek.
...


Ben het hiermee helemaal eens met Beruk.

Vroeg mij nog wel af of je geen last hebt/had van het lange haar dat vlakbij de hals hangt? ;)

Merelvh
20 februari 2012, 12:21
Bedankt voor de leuke reacties!

Hi
Fabelachtig mooi en steeds iets mooier. Maar ja, ben fan en of je een fan altijd op zijn woord moet geloven....

De timing dingestjes vind ik veel minder belangrijk kennelijk. Je hebt nog 40 jaar om dat te verbeteren. Een proces dat je in een jaar lijkt te hebben doorlopen.

Bloedmooie muziek en muzikale muziek. Blij dat je weer terug bent. En blij dat je vast houdt aan je eigen handschrift op de lage snaren. Dat gaat je handelsmerk worden. Let maar op.

De Japanse concertpianiste die hier eenmaal in de week over de vloer komt kreeg een pianokruk voor haar tweede verjaardag. London, Parijs, Berlijn, zo'n soort artiest. Die streeft precies hiernaar. Een soort boven het lied staan en het schijnbaar als in een droom (en schijnbaar voor de lol dus) uit je mouw schudden. Jij bent half haar leeftijd en jij hebt dat onder de knie.

Jij hebt dat soort artistieke soevereiniteit al. Knap! Petje af. Mijn week is nu al prachtig! Als ik de blues heb, zet ik deze op.
Vriendelijke groet, Gus
Bedankt voor je mooie compliment! :)


Ben het hiermee helemaal eens met Beruk.

Vroeg mij nog wel af of je geen last hebt/had van het lange haar dat vlakbij de hals hangt? ;)

Ja best wel... Binnenkort echt maar weer naar de kapper ;)

The Lo Lands
20 februari 2012, 12:34
Alleen al het feit dat dit een eigen compositie is vind ik een dik compliment waard!! Mooi nummer waarop zang of sologitaar best een fraaie toevoeging kan zijn(?). Opname klinkt goed!

Merelvh
20 februari 2012, 12:55
bedankt! Ja klopt, ik heb ook al een tweede gitaarpartij bedacht. Zou in de toekomst ook zeker mijn nummers op die manier willen uitwerken for zang etc.

Merelvh
21 maart 2012, 13:14
Er staat een leuk artikeltje over dit nummer op deze leuke blog: http://poolguitar.blogspot.com/2012/03/merel-van-hoek-18-floating-on-feathers.html

Er zit ook de sheet music van dit nummer bij!

DennisvandenHeuvel
23 maart 2012, 22:36
Go Merel! :-)

Riny
24 maart 2012, 17:51
Met gepaste stilte genoten tijdens het beluisteren.

Keurig gedaan en uitgevoerd, mijn complimenten.

Tias
30 maart 2012, 22:21
Mooi nummer.
Ik ben jaloers op je talent.
Ik heb helaas het geduld niet om zoiets te leren.

Duhsjaak
31 maart 2012, 09:11
Hi
Er wordt gefluisterd dat jij een gastoptreden doet bij Max Roest vanavond?
En er wordt gefluisterd dat de entree een bijzonder magere €3,00 is inclusief een drankje.
En er wordt gefluisterd dat een meet and greet (doe mij Greet maar) mogelijk staat te gebeuren met Max en met jou na afloop.

En er wordt gefluisterd dat ik ook kom met mijn halve gezin. Maak plaats voor de rollators.
En er wordt gefluisterd dat de rest van het publiek wel min of meer normaal is.

En ik heb gehoord dat de GN'ers, die niet naar de Gitaarmeeting in de Stad Gronigen zijn geweest, zouden overwegen nu naar Amstelveen te komen.

Het zou toch wel mooi zijn als er een spontane flash mob ontstaat in MDA van enthousiaste GN'ers.

I've got low friends in high places:
Ik heb wat aanwijzingen bijeen gesprokkeld om er te komen.
Amstelveen weet iedereen hè? Een soort saai Amsterdam Buitenveldert Zuid.

Adres van de locatie en overige informatie:
Zonnesteinzaal Muziekschool Amstelveeen
Stadsplein 99
1181 ZM AMSTELVEEN
Aanvang concert 19:45, start concert 20:00.

Voor degenen die met de auto reizen zijn er 2 parkeergarages om de auto te parkeren.
Voor degenen die met het OV reizen: u kunt het best uw reis plannen naar busstation Amstelveen. Vanaf daar is het 2 minuten lopen naar de ingang van de muziekschool.
Of met tram 5 vanaf CS Amsterdam; reken op 4 minuten lopen naar de zaal.
Of met sneltram/metro 51 vanaf Amsterdam CS of Amsterdam Zuid/WTC; reken op ongeveer 7 minuten lopen.
Wanneer u arriveert kunt u uw consumptiebon afhalen bij de ingang van de Zonnesteinzaal.

Een beetje off topic is dit wel. Sorry.
Ik ben nieuwsgierig of al die fluistercircuits gelijk gaan krijgen.
Tot daar!
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
1 april 2012, 11:22
Hi
Nou zou ik hier heel vals hebben kunnen zetten, dat ik vooral voor jouw twee nummers naar de MDA Amstelveen ben gekomen, maar dat zou niet eerlijk zijn. Niet waar ook. Alhoewel het wel heeft geholpen.

Jouw bijdrage gisteravond was dan maar wel beperkt tot twee nummers, maar met die twee was ik erg blij.

Ik hoop dat je eventuele optredens ook op GN aankondigt. Ik zal er proberen te zijn. Net zoals ik mede GN'ers wil aanmoedigen naar jou te komen luisteren.

Keep on keepin' on!
Gus

Merelvh
1 april 2012, 11:35
Hoi Gus,
ik wist helemaal niet dat je zou komen! Had je berichtje nog niet gelezen op gitaarnet. Maar leuk dat je er was :)
Je kunt ook op mijn website volgende optredens zien.
Groetjes en tot een volgende keer!

TheLargerSound
1 april 2012, 23:54
Heel mooi gespeeld.
Van welk merk is die gitaar btw?

Grtz
Jo

Luke-wannabe
2 april 2012, 09:55
Wauw, wat een mooi nummer en wat een super gitariste ben je! Ik ben fan!

Merelvh
13 april 2012, 10:33
Bedankt voor alle aardige complimenten! :)

Heel mooi gespeeld.
Van welk merk is die gitaar btw?

Grtz
Jo
Thanks, gitaar is een Greenfield G4.

Rich_Art
10 mei 2012, 10:56
Inderdaad een lekker nummer om naar te luisteren en kijken. Top. Heb ook even je youtube kanaal bekeken. Zitten beauties tussen..

Peace,
Rich_Art. :ok:

Riky
10 mei 2012, 15:39
Wauw! Perfect! Ik heb echt zwijgend zitten te genieten!