PDA

View Full Version : Onvindbaar: pickupschakelaar met lange schacht?



Rinze
19 februari 2012, 17:24
De Les Paul-type 3-weg toggle switch van mijn Lag Roxanne heeft de geest gegeven. Nieuw exemplaar besteld, wat blijkt: de schacht met schroefdraad is te kort. Of het hout is te dik van de top van de gitaar naar het binnenste van het elektronicavak, zo kun je het ook zien. Balen dus :sneaky:

Nu kan ik nergens switches vinden met een langere schroefdraad. Zou rond de anderhalve cm moeten zijn. Iemand een idee? Het alternatief is een stuk hout weghalen in het elektronicavak, maar als het niet nodig is doe ik dat liever niet, ook met het oog op beschadigingen/splintertoestanden en dergelijke. Heb zelf ook geen frees trouwens.

Iemand een idee?

Brothers
22 februari 2012, 11:01
Hey Rinze

Je zou kunnen proberen om een originele te bestelen bij Lag. Volgens mij is het wel mogelijk om via www.lagguitars.com een dealer in Nederland te vinden, die dan het originele onderdeel kan bestellen.
Je zou ook naar een gewone meubelmaker kunnen gaan.Die zal voor een paar centen wat hout kunnen wegfrezen. Met een scherpe frees is het resultaat rete strak.

Groeten Geert

Rinze
22 februari 2012, 11:41
Ik zou het via Lag kunnen proberen maar aangezien het een model van een jaar of 15 terug betreft weet ik niet of ze daar nog iets voor op voorraad hebben, zeker gezien het feit dat Lag nogal veranderd is in de tussentijd en na een bijna-faillissement een doorstart heeft gemaakt.

Frezen blijft een optie maar ik zou vooralsnog de gitaar het liefst zo origineel mogelijk houden. Begin wel te vrezen dat dat niet gaat lukken. Ik zie wel even, was gewoon benieuwd of die switches niet ergens te vinden waren (ik heb ze in ieder geval niet gevonden).

Ik denk er nog even over na, thnx anyway.

Fiendish
22 februari 2012, 12:31
Ik weet dat switchcraft 3way toggles met lange schacht maakt, misschien ff mailen met guitarsupplies.nl of ff kijken bij Vox Humana ofzo ?

Ukeloeder
22 februari 2012, 12:34
Heb je al bij Switchcraft gekeken?
http://www.switchcraft.com/Product_Thumbnails_Large/Switch.jpg
Mail ze even om schachtlengte te verifiëren.

jerome
22 februari 2012, 20:20
Ik weet dat Texas & Tweed ca 15 verschillende Toggle Switches verkopen o.a. van Swichcraft en Allparts.
Of er een bij zet met een lange schacht weet ik niet.
Jammer genoeg hebben ze geen catalogus op het web...
Maar als je hem mailt texastweed@zeelandnet.nl of belt 0118 470935 (Henny van Ochten) wordt je altijd prima en zeer vriendelijk geholpen
En nee ik heb er geen aandelen... ;)