PDA

View Full Version : Even voorstellen



rop1
19 februari 2012, 15:20
Hallo mensen,

Ik ben Rob van Gameren, zeer actief muzikant en speel een akoestische gitaar Epiphone masterbuilt (mocht je geintresseerd zijn in wat voor muziek ik maak, kan je filmpje bekijken waar ik live zing en een compositie van mijn hand speel) http://vimeo.com/33403924
Ik ben een tijdje geleden begonnen met mijn zoektocht naar een nieuwe gitaar en geef mezelf daarvoor de tijd en ben veel instrumenten aan het testen.
Ik hoopte hier wat tips te krijgen voor merken gitaar of mogelijk aangeboden gitaren te kopen.

Voor de duidelijkheid, ik zoek niet perse een merkgitaar, ik zoek niet 'een Martin waarvan de waarde behouden blijft' of sowieso te veel geld betalen voor features die niet het geluid ten goede komen.
Ik blijf nu telkens hangen bij een Eastman gitaar, van de 700 of 800 serie, die qua sound wat mijn smaak betreft beter klinken dan de meerdere bespeelde Taylor of Martin gitaren. ook Blueridge's passeerden de revue maar vind ik niet lekker klinken.
Misschien hebben jullie ideeen?
Het liefst loop ik tegen een gitaar aan die ergens op mij aan het wachten is en in tune is met mijn songs en fysiek..
groeten, Rob

Ernest01
19 februari 2012, 20:05
Jullie maken mooie muziek en het solo-stuk (Idlewild) klinkt heel goed ook.
Bijzondere picking-techniek, zo met duim en wijsvinger. Of heeft dat een speciale reden ?

Als je telkens bij een Eastman gitaar 'blijft hangen', dan lijkt mij dat de gitaar voor je. Mooie instrumenten met een goede afwerking.
En de klank is bijzonder vol en (in ieder geval de OM) mooi in balans.

Succes bij de zoektocht !

rop1
28 februari 2012, 21:51
Hey Thanks,
Ik speel pas een jaar of 6 intensief gitaar, dus de techniek is gewoon beperkt, maar ben wel snel geworden. Sinds kort speel ik meervingerig
nog even doorsparen voor de eastman 812, misschien CE. Zit op jou E10 ook datzelfde element?

Ernest01
28 februari 2012, 22:34
Je spel is in ieder geval niet beperkt door die techniek. Dus de meervingerige techniek kan alleen maar super zijn.
De E10 heeft geen element, maar op dit forum kan je genoeg info over elementen vinden, lijkt mij. Er is nogal verschil.
Maar Fishman is dacht ik wel een goede. Hang er ook vanaf welke versterker je hebt, natuurlijk.

Succes met het sparen.....;)