PDA

View Full Version : pedaal vorgorde incl. multi effect



daan161
19 februari 2012, 11:46
ik ben een tijdje in het bezit van de pedalen:

-boss me 70
-boss loopstation
-boss compressor sustainer
-boss mega distortion

ik heb zelf al wat rond gekeken voor volgordes van pedalen, maar kan niet wat vinden als je een multi effect gebruikt.
ik ben er ondehand wel achter gekomen dat ik mijn loopstation helemaal aan het eind wil hebben, maar wat is een goede volgorde van die andere 3 pedalen?
moet ik de distortion voor of achter mijn multi eff doen?
het zelfde geld voor mijn compressor stustainer.

en is het ook te verhelpen door een bepaalde volgorde dat, als ik mijn mega distortion in combinatie gebruik met mijn cs dat het dan niet zo extreem gaat ruisen?
of zou ik dan nog een noise suppressor moeten kopen?(ook al zit hij al in mijn me 70)

alvast mijn dank

Cageman
19 februari 2012, 15:24
Ik zou Gitaar > Comp > Dist > Multi > Loop. De multi kun je dan het best voor met name modulatie/delay etc. gebruiken. Ruis hoort bot gezegd nou eenmaal bij een compressor. De noise suppressor in de me 70 kun je natuurlijk zelf testen.

WtrPlyr
22 februari 2012, 21:31
Ik zou dezelfde volgorde aanhouden die Cageman zei, maar probeer ook vooral zelf uit. Probeer ook te bedenken wat het pedaal precies met je signaal doet en waar je hem voor wil gebruiken, zo komt er een voor jou logische volgorde uit.

De meeste (goedkope) compressors staan er inderdaad om bekend dat ze veel ruis toevoegen, vooral bij de Boss CS-3 vond ik.