PDA

View Full Version : HN 'free' GD



Thiez
18 februari 2012, 20:51
Happy New FREE Guitar Day!!!!

Zoals sommige mensen misschien hebben meegekregen in het 'gitarist' topic werd ik dinsdag middag op mijn stage gebeld door een onbekend nummer. Normaal mag ik mijn mobiel niet opnemen op stage dus ik drukte hem weg.
Nog geen 10 seconden later werd ik wederom gebeld door een onbekend nummer. Aangezien de opa van mijn vriendin ook in het ziekenhuis ligt, dacht ik toch maar even opnemen.
Een telefoontje van het tijdschrift 'de gitarist'. Ik heb sinds kort een abonnementje en mijn welkomskadoo was kapot thuisgekomen. Dit heb ik terug gestuurd en ik dacht dus een telefoontje daar over te krijgen.
In plaats daarvan kwam ze met de mededeling dat ik de gitaar uit nummer 250 gewonnen had1!! Een LTD deluxe EC-1000T sunburst!!

Foto's komen binnenkort!

RoelSmoel
18 februari 2012, 20:53
Da's nog eens mooi!
De versie met EMG's of met Seymour Duncans? Hoe dan ook, het zijn goede gitaren.

Thiez
18 februari 2012, 21:01
Het is de versie met Seymour Duncan alnico II elementen. Daar ben ik zeer blij om, want ik geef echt niks om EMG's.
De gitaar is kwalitatief zeker goed! prima plank, goed solide en dik geluid erin zoals een les paul model dat betaamd.
Na wat vergelijk met mijn gibson moet ik nog steeds mijn sg verkiezen boven de LTD. Sg ligt mij gewoon net wat lekkerder in de hand, lekkerder hals profiel, wat lichter, afgeschuinde rand aan de body waar je arm ligt. Maar buiten dat alles is het een prima gitaartje die zeker met plezier aan mijn collectie wordt toegevoegd en de komende tijd ook zal blijven.

Mitch
20 februari 2012, 10:34
Beetje geluk is altijd goed! Veel plezier ervan.

Malle Eppie
20 februari 2012, 11:05
Gefeliciteerd man! Ik heb ook aan die prijsvraag meegedaan en zat ook op die Eclipse te azen! Nice axe!

o0rollo0o
20 februari 2012, 11:09
Normaal mag ik mijn mobiel niet opnemen op stage

of je loopt stage op de IC of in een vliegtuig:P?

wietse
20 februari 2012, 13:33
of je loopt stage op de IC of in een vliegtuig:P?

waarom dat?
de meeste bazen willen namelijk niet hebben dat je je mobiel opneemt als je aan het werk bent, is het echt dringend dan kunnen ze je altijd wel bereiken via het werk.
waar ik vroeger werkte mocht het ook niet, we hebben er wel monteurs gehad die savonds veel beunden in een eigen loods en die dus overdag continu hiervoor werden gebeld op hun mobiel, een klant vindt het niet leuk dat ze voor een uur betalen en de monteur van dat uur bijna de helft prive aan het bellen is geweest.
dat werd dus ook heel snel verboden, mobiel bellen in de baas zijn tijd.

maar mooie prijs thiez, nu zal je loterij/prijsvraag etc geluk wel op zijn en win je je hele leven nooit weer iets :D.

wireman
20 februari 2012, 13:39
Wat is dit voor gezeik joh.... De een 'krijgt' een Custom shoppert goldtop van ene Frampton thuisgestuurd... Nu weer dit!!... WTF!? hou ff rekening met de hard werkende gitarist a.u.b.!!

stelletje flapdrollen!

MAZZELTOV!

Jasper.
20 februari 2012, 15:05
Vet Thiez! Ik heb hem ook zien staan. Gefeliciteerd. Prachtig plankje

caliban
20 februari 2012, 16:12
Vet hoor, gratis stuff!

Thiez
20 februari 2012, 21:36
@ rollo Ze willen inderdaad gewoon niet dat ik mobiel gebruik op me stage. Als het dringend is bellen ze maar naar telefoon van het werk. En daar mag ik zelf ook mee bellen, dat hebben ze liever dan mobiel.

@ wietse, dat geluk zal inderdaad niet vaak meer voorkomen. Maar 1 keer is genoeg zie je wel he ;) Normaal alleen maar kleinigheidjes gewonnen maar dit is toch wel even geen kleinigheidje meer haha.

@ wireman, ik ga er van uit dat je het niet serieus bedoeld ookal staan er geen smiles bij ;) Ook ik heb hier een zuur verdiende gibson in huis staan hoor. Dit is gewoon een leuke meevaller en ook totaal onverwachts, al doe ik iedere week mee met de prijsvraag.

@ iedereen, FOTOOOOSS!!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-REFY4YCS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B8QA77RF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V8YDKHEE.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BEUA74FD.jpg

-geert-
20 februari 2012, 21:44
Gaaf ding, gefeliciteerd dude!!

macwilliams
21 februari 2012, 06:48
Zekers gefeliciteerd. Dat is een leuk prijsje :)

frekie
21 februari 2012, 11:57
Sow, mooie plank en dat voor nix. Welke fabriek in Korea?

Ik heb ooit eens een Fender Mex strat gekregen van een drummer in Duitsland waar ik toen speelde. Had ie gewonnen in een prijsvraag. Zat geen resonantie in, maar gegeven paard enzo.

Malle Eppie
21 februari 2012, 17:10
Ik gun het je van harte... maar ben ook vreselijk jalours!! ;) Gave plank!

Fiendish
21 februari 2012, 17:26
Mooie plank man.
Maarre, wat zijn de specs ?

Thiez
21 februari 2012, 18:37
Dank iedereen! ik ben er ook zeer blij mee. Iets winnen is natuurlijk altijd leuk, maar als het dan ook nog kwalitatief goed spul is is het helemaal mooi meegenomen. Een crappy gitaartje is leuk om te krijgen maar gebruik ik toch waarschijnlijk niet veel naast de gibson. Maar deze zal vast wel een paar optredens mee op stap gaan.

De specs:
ESP LTD EC1000T Traditional Electric Guitar Specifications
Construction: Set-Neck
Scale: 24.75 inch
Body: Mahogany (60mm / 2.4 in. thick)
Top: Flamed Maple
Neck: Mahogany
Fingerboard: Rosewood
Neck Contour: Thin U
Nut: 42mm standard nut
Frets: 22 XJ
Hardware: Nickel
Tuners: ESP Locking Tuners
Bridge and Tailpiece: Tonepros Locking TOM
Pickups: Seymour Duncan Alnico II Pro (Bridge and Neck)

De fabriek zou ik niet weten. In ieder geval made in korea. En de kwaliteit is prima. Goede lange sustain zoals les paul dat hoort te hebben. Misschien wel iets minder warm dan een gibson les paul maar dat heeft misschien te maken met een dunnere hals of met de elementen ofzo.

Ace 1.15.19
21 februari 2012, 19:06
Chique gitaartje hoor!

Rembull1980
22 februari 2012, 08:26
Zal wel heel lekker spelen! Heb de EMG variant wel eens gespeeld, maar kon mij ook niet overtuigen. Dit is veel beter!

Fiendish
22 februari 2012, 11:25
Lijkt me dat 'ie wat minder warm is door de halsdikte, die pickups zijn juist vrij warm.

Thiez
22 februari 2012, 17:41
Lijkt me dat 'ie wat minder warm is door de halsdikte, die pickups zijn juist vrij warm.

Ja kan best inderdaad, als ik rond 15e / 17e fret speelt klinkt hij warmer dan open akkoorden dus zou weleens aan de hals kunnen liggen.
Ik weet ook niet wat voor snaren er op liggen, waarschijnlijk komt er eerst volgende keer gewoon 0.10-0.52 op zoals op me sg.

Verder een prima plankje!