PDA

View Full Version : Boss volume pedaal



Lucaars
18 februari 2012, 14:01
Hallo

Ik zou graag een volumepedaal aanschaffen, maar weet nog niet zo goed hoe die in elkaar zitten.
Als ik het goed heb, zorgt bv. die Boss Fv-50L (dus een 'L' volumepedaal), als je hem na je effecten plaats alleen voor een verschil in geluid, maar niet qua distortion enzo.
En als ik helemaal eerst een loop station heb, en daarna wat distortion pedalen, delay ofzo, en op het einde dat volumepedaal, gaat die dan niet de loops luider maken, die al opgenomen zijn?

Hoop dat het een beetje duidelijk is ..

bedankt!

Lucas

flo123
18 februari 2012, 14:37
Als ik het goed heb, zorgt bv. die Boss Fv-50L (dus een 'L' volumepedaal), als je hem na je effecten plaats alleen voor een verschil in geluid, maar niet qua distortion enzo.

Klopt als je de distortion uit pedalen haalt en je versterker clean is.
Als je het volume pedaal voor de distortion zet, wordt de Gain ook lager terwijl het volume lager wordt.
Als je het volume pedaal na de distortion zet, wordt alleen het volume lager.



En als ik helemaal eerst een loop station heb, en daarna wat distortion pedalen, delay ofzo, en op het einde dat volumepedaal, gaat die dan niet de loops luider maken, die al opgenomen zijn?

Het gehele signaal volume wordt zachter dus ook de loops.

Lucaars
18 februari 2012, 14:51
Hmm, dus als ik een loop opneem met distortion uit een pedaal, die laat ik dan afspelen, kan ik daar niet met mijn volumepedaal een solo over spelen, want die maakt dan effectief alles luider?

titzenpitzer
18 februari 2012, 16:18
Yop, zo is dat. Als je dat wel wil, probeer dan git -> disto -> volume -> looper. Je speelt je ritmestukje in met de volumepedaal een beetje terug, en je solo speel je met de volumepedaal vollop. Maar in dat geval kan je eerder een booster aanschaffen..

daan161
19 februari 2012, 11:31
ik heb zelf een loopstation achter aan mijn boss me 70 multi effect staan.
als ik dan iets opneem en wil daar met een distortion overheen spelen dan gebruik ik het volume pedaal van mijn me 70.
als ik dat doe dan word de opname niet zachter.
het volume van de opname kan ik dan alleen regelen met de loopstaion zelf.
ik weet niet zeker of dat ook zo is bij die FV-50L, maar bij mij werkt het wel goed, zonder dat er effecten gaan verloren.

Lucaars
22 februari 2012, 13:07
En deze hier http://www.thomann.de/be/mxr_micro_amp_m133.htm

of voegt die ook meer gain toe, en niet alleen puur het volume?
Omdat titzenpitzer zei, dat ik een booster voor dit geval nodig zou hebben, is dit dan zoiets?

Buzzel
22 februari 2012, 14:42
Nou ik denk dat de knop gain, gain toevoegt...

Daarmee word het volume ook hoger natuurlijk. De bekende booster die geen gain toevoegd is de LPB van electro harmonix, maar das dan niet echt een super pedaal.

titzenpitzer
22 februari 2012, 16:02
Of de zvex superhardon? Wel een pakje duurder, maar gebruik em ook. Als je het subtiel aanpakt komt er enkel een sprankeltje hoog bij, maar zeker geen gain.

edit: eigelijk hoef je niet persé aankopen te doen. Draai je gitaarvolume wat af, speel je ritme in en rol je gitaarvolume terug omhoog voor de solo? Eigenlijk kan je vele kanten op, hoor..

Lucaars
26 februari 2012, 21:46
Geeft die MXR genoeg volume voor een solo als ik die met bv. een Boss ds-2 gebruik?

titzenpitzer
27 februari 2012, 09:58
Volume en een stukje gain, ja. Zet em na de DS2.

TimS
27 februari 2012, 12:07
Nou ik denk dat de knop gain, gain toevoegt...

Daarmee word het volume ook hoger natuurlijk. De bekende booster die geen gain toevoegd is de LPB van electro harmonix, maar das dan niet echt een super pedaal.
Nee hoor, is gewoon een clean boost (met een beetje extra hoog). Als je hem voor een opbrekende amp gebruik krijg je natuurlijk wel meer gain.

apekop
28 februari 2012, 00:30
En als ik helemaal eerst een loop station heb, en daarna wat distortion pedalen, delay ofzo, en op het einde dat volumepedaal, gaat die dan niet de loops luider maken, die al opgenomen zijn?


Waarom zou je je loopstation helemaal vooraan zetten? is niet handig, tenzij je achteraf nog effecten over je cleane loops wil zetten.
Ik zou dit doen: volume pedaal voor de delay, en de looper achteraan. Of als je de gain van de distortion wil kunnen beïnvloeden het volume pedaal helemaal vooraan.