PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Giablo c-type



allochthomas
17 februari 2012, 23:01
Allereerst even Arjen bedanken voor alles wat hij voor mij gedaan heeft en zijn uitstekende vakmanschap!

Jaja, na zoveel maanden zijn we nu toch op het punt aangekomen dat de versterker af is en dat er een HNAD topic geopend kan worden:D

Ik denk dat genoeg mensen het achtergrond verhaal kennen dus dat ga ik niet nog een keertje overtikken.

Specs:
-JTM45 circuit
-6L6 eindbuizen(ik prefereer de mid scoop van de 6l6 tov de kt66)
-nos pre-amp buizen
-nos caps etc
-Schakelbare solid/tube rectifier
-5u4 rectifier tube
-classic tone transformers
-custom faceplate
-custom headshell
-CCS mod op bijde kanalen
-master volume(om het beest een beetje te kunnen hanteren)

Ik heb hem maandag op vol volume kunnen testen in een oefenhok en wat een beest van een versterker is het zeg!

Deze foto heb ik van Arjen gekregem, morgen zal ik wat foto's proberen te maken als er beter licht is en ik niet zo moe ben:)
https://lh5.googleusercontent.com/-HHpskZdzm5c/Tz7Nc0xTK_I/AAAAAAAAAMU/3x4AdJ8wXds/s912/17022012534.jpg
Voor mensen die interesse hebben om de versterker te horen: 3 maart staat hij op de noorder gitaar dag. Arjen zal er bij zijn en ik zal er bij zijn om alle vragen te beandwoorden. Ik vind dat een versterker gebruikt moet worden dus voel vooral zo vrij om aan alle knoppen te draaien en hem zelf uit te proberen.

The Running Man
17 februari 2012, 23:04
Allereerst even Arjen bedanken voor alles wat hij voor mij gedaan heeft en zijn uitstekende vakmanschap!

Jaja, na zoveel maanden zijn we nu toch op het punt aangekomen dat de versterker af is en dat er een HNAD topic geopend kan worden:D

Ik denk dat genoeg mensen het achtergrond verhaal kennen dus dat ga ik niet nog een keertje overtikken.

Specs:
-JTM45 circuit
-6L6 eindbuizen(ik prefereer de mid scoop van de 6l6 tov de kt66)
-nos pre-amp buizen
-nos caps etc
-Schakelbare solid/tube reco
-5u4 recifier tube
-classic tone transforms
-custom faceplate
-custom headshell
-CCS mod op bijde kanalen
-master volume(om het beest een beetje te kunnen hanteren)

Ik heb hem maandag op vol volume kunnen testen in een oefenhok en wat een beest van een versterker is het zeg!

Deze foto heb ik van Arjen gekregem, morgen zal ik wat foto's proberen te maken als er beter licht is en ik niet zo moe ben:)
https://lh5.googleusercontent.com/-HHpskZdzm5c/Tz7Nc0xTK_I/AAAAAAAAAMU/3x4AdJ8wXds/s912/17022012534.jpg
Voor mensen die interesse hebben om de versterker te horen: 3 maart staat hij op de noorder gitaar dag. Arjen zal er bij zijn en ik zal er bij zijn om alle vragen te beandwoorden. Ik vind dat een versterker gebruikt moet worden dus voel vooral zo vrij om aan alle knoppen te draaien en hem zelf uit te proberen.

Een plaatje
Supergaaf dat luchtrooster in hot rod stijl
Gefeliciteerd man

Tankman
17 februari 2012, 23:11
Ziet er strak uit! Ben wel benieuwd naar geluidsclipjes!

Henri H
17 februari 2012, 23:18
Gefeliciteerd!

Als ie net zo goed klinkt als dat ie eruit ziet..... :ok:

allochthomas
17 februari 2012, 23:25
Hij klinkt zelfs beter dan dat hij er uit ziet:D

@Tankman: ik zal m'n best doen maar ik heb het redelijk druk momenteel:(

Gibsonman
18 februari 2012, 12:34
Quanta costa?

allochthomas
18 februari 2012, 17:05
@Gibsonman: moet je even contact opzoeken met Arjen :)

Wat meer foto's:
https://lh6.googleusercontent.com/-dI4s9wuXieo/Tz_MGGkqMII/AAAAAAAAAMk/WbdCr_JSgGw/s720/IMG_2797.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-wiD2dX-FdBc/Tz_MDMQSzGI/AAAAAAAAAMc/5oQDxtaX4_I/s720/IMG_2803.JPG

The Running Man
18 februari 2012, 17:42
@Gibsonman: moet je even contact opzoeken met Arjen :)

Wat meer foto's:
https://lh6.googleusercontent.com/-dI4s9wuXieo/Tz_MGGkqMII/AAAAAAAAAMk/WbdCr_JSgGw/s720/IMG_2797.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-wiD2dX-FdBc/Tz_MDMQSzGI/AAAAAAAAAMc/5oQDxtaX4_I/s720/IMG_2803.JPG

Ziek mooie set Thomas
Die moet ik echt gaan horen!
Nog twee weken ...

Mr. Dynamite
18 februari 2012, 18:47
Ziek mooie set Thomas


Dit.

Vraagje, hoe ervaar je het verschil tussen de tube recto en de solid state?
Op mijn mesa heb ik ook zo'n switch, de solid state geeft bij mij een wat fellere attack en iets strakkere sound.
Maar dit is een mesa, hoe zit dat op een plexi achtige?

allochthomas
18 februari 2012, 20:04
Bedankt mensen:D

Vrschil is dat een tube recto wat opener, losser en mellower klinkt. Met de solid state kan je de amp wat strekker en aggresiever laten klinken. Ik werk liever met de tube recto maar ik maak ook nog best veel gebruik van de solid state als ik net die extra strakheid nodig heb.

Thiez
18 februari 2012, 20:25
Heerlijk versterkertje! Ziet er geweldig uit. Vond de eerste giablo challenger ook erg lekker klinken!

guitarkid
19 februari 2012, 09:05
[SPAM-modus aan] En deze prachtige amp is dus o.a. te zien én te horen op de Noorder Gitaardag, 3 maart in Zuidbroek! [SPAM-modus uit].

bass blom
19 februari 2012, 10:01
[SPAM-modus aan] En deze prachtige amp is dus o.a. te zien én te horen op de Noorder Gitaardag, 3 maart in Zuidbroek! [SPAM-modus uit].

ik zal wel de enige zijn, maar door (te)veel aandacht her en daar begin ik te twijfelen of ik nog wel wil gaan.
het begon toch als een leuk, hobby achtig iets?

Mitch
19 februari 2012, 10:29
Ik heb de laatst toegevoegde posts even verplaatst uit het eerdere topic naar deze. Twee topics lijkt me een beetje veel van het goede maar een slotje is ook weer zo streng :)

Midwolda
19 februari 2012, 10:44
ik zal wel de enige zijn, maar door (te)veel aandacht her en daar begin ik te twijfelen of ik nog wel wil gaan.
het begon toch als een leuk, hobby achtig iets?

Het is nog steeds een leuk, hobby-achtig iets Bass, en dat moet het vooral ook blijven.
We zijn misschien soms wat over-enthousiast, maar dat komt gewoon omdat het allemaal nieuw is.
Zo'n evenement was er nog niet in Noord-Nederland, niemand van ons heeft ervaring met het organiseren van zoiets, en de reacties die we tot nu toe krijgen zijn eigenlijk zonder uitzondering super-positief.
Hartstikke leuk dus, en het vuurtje wakkert steeds verder aan.
De spanning neemt dus ook toe... hoe zal de sfeer zijn, hoe druk zal het worden?
We proberen alles zo goed mogelijk te doen, maar op de dag zelf zal het zich allemaal moeten bewijzen.
Ik zou zeggen, kom gewoon langs en oordeel zelf. :ok:

Sorry voor de off-topic...

Orpheo
19 februari 2012, 14:07
supervet! congrats! :D

allochthomas
19 februari 2012, 20:21
@bass blom: mensen zijn gewoon wat enthousiast, eerste deer dat er zo iets in het noorden is en de interesse blijft maar toe nemen.

@Mitch: bedoeling was om gewoon door te gaan in dit topic:)

Voor de mensen die willen weten welke buizen er in zitten: de recto en eindpitten zijn EHX en de pre-amp gebruik 2X nos philips/miniwatt ECC83's

Moet zeggen dat Arjen goed heeft gekozen kwa schaalverdeling bij de pots, eerste wat m'n vriendin zei: die stipjes zind ik wel erg goed passen:seriousf:

Midwolda
19 februari 2012, 21:33
Hah, da's grappig, Thomas... blijkbaar heeft die buizen-combinatie iets wat ons allebei aanspreekt.
Na heel veel proberen kwam ik op precies hetzelfde uit voor m'n Koch Classic SE12.

Prachtige amp heb je daar, ben echt reuze benieuwd hoe die straks gaat klinken! :ok:

Hele late edit: wat voor speakers heb je in dat Hook-cabinet zitten?

macwilliams
22 februari 2012, 08:36
Hij is mooi geworden thomas, ik weet hoe hij klinkt. Ik was erg onder de indruk van het geluid zowel clean als het randje eraan is heerlijk om te horen. Voorlopig zit je gebakken met je geluid.

o0rollo0o
22 februari 2012, 14:06
Maargoed, hoe klinkt die nou he:p? Waarmee kan je het vergelijken?