PDA

View Full Version : POD 2.0. inruilen voor GT6?



Aspa123
5 juni 2003, 19:03
Tja de titel zegt het wel een beetje he... :-D

Speel nu op een pod 2.0., vindt de geluiden wel ok zekers voor direkt op te nemen via mn PC maar op mn versterker wordt ik er niet warm van. Grootste minpunt van de POD2.0. vindt ik dat er te weinig mogelijkheden zijn om goede metal distortion toe te voegen aan een buizen-amp simulatie. Beter gezegd draai ik er niet echt de sounds van bekende metalbands uit. Echter vindt ik de POD2.0. wel een lekker warme sound geven en totaal niet kil.

Anyways zit ik nu te overwegen de POD in te ruilen voor een Boss gt6 maar vraag me af of ik hier nou wel zo verstandig aan doet, zeker gezien aardige priojs kaartje van de gt6 en wetende dat ie toch zn waarde niet behoud.

Wil in iedergeval makkelijk de volgende sounds eruit kunnen halen:
- Warme vette distortion sound ala Hammerfall, Therion, etc.
- Sound ala Ynwie
- Transparante distortion ala Dreamtheater
- Drogere dist. sound ala Judas priest
- leadtones...Malmsteen, Vai, satriani, Gary moore, Sonata Arctica, Priest.

...eneh dan wel zonder beperkingen natuurlijk...dus niet dat die bepaalde distortion (ritme) alleen mogelijk is met bevoorbeeld grote hoeveelheden chorus enzo...

-verder moet ik er goed mee kunnen opnemen (PC) en moet die gt6 zonder amp-simulaties ook goed klinken op een combo of buizentop.

Zo... geloof dat ik mn checklist zo wel heb :razz:


Dus als hier nog mensen zijn die de GT6 door en door kennen en wellicht ook een pod2.0. hebben gebruikt...laat maar horen!

Weet wel dat ik eerst ook eigenlijk zelf dat ding zou moeten uittesten maareh denk dat langdurig tweaken nogal verschil kan maken.

Bouke
5 juni 2003, 21:47
Hey,

Probeer ook ens de PodXt. Die kan wat jij zoekt, dus amp-sims + fx. Kan ook voor/tussen je amp.
Je kunt ook een los effectbakkie voor je POd2.0 gooien natuurlijk. Gaat redelijk.

Bouke.

Josdevos
5 juni 2003, 22:04
Voor distortions of preampsilmulaties ben je met een gt6 volgens mij niks. Heb hem ook gehad, en blijf het allemaal wat te ondynamisch vinden. Dit is met POD's en Flextones anders.

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 19:10
in de yahoo newsgroup staat nu een heel stuk over digital aliasing (wat het distortiongeluid uit de GT's zo statisch maakt) en hoe je er vanaf kunt komen

Aspa123
8 juni 2003, 19:17
waar kan ik die vinden?

SomeDude
16 juni 2003, 12:57
http://www.bossgtcentral.com/manuals/BossGT-xSet-upv02.pdf

daar staat een stuk over digital aliasing, gevonden via de Yahoo groep van gt-6